@Marsikka, eikos olekin ovela tapa
torkeasti rahaa niin ovet aukeaa... Ei se oikeasti ole kovin kaytannollista.
Varmaankin tulen taas valkkaamaan paikallisen synnarin kuten viimeksikin. Kotisynnytys ajatuksena on mua aina kiehtonut, mies ei vaan ole lammennyt ajatukselle. Joten se siita.
Kiitos vitamiini vinkeista ja vastauksista. Ma syon mielellani ylimaaraisia vitamiineja, koska on niin vaikea taata, etta ruuasta saisin tarvittavan maaran. Myos nain allergisena olen ymmartanyt etta suolisto ei valttamatta osaa ottaa itsellensa vitamiineja (olipas nyt huonosti selitetty... ahhahhaa.), siis allergisilla on usein vahan vaikeuksia myos suolistossa, ja se liittyy myos vitamiinejen pilkkomiseen ja imeytymiseen.
Onko taalla ketaan paakivuista tai migreeneista karsivaa? Mulla on ollut aina migreeni, mutta se on pysynyt aikoissa ja siedettavana tulehduskipulaakkeilla. Ns hormonaalinen migreeni, eli kuukautisia seuraa. Nyt raskauden aikana on tullut vain yksi kohtaus, mutta se olikin sitten menoa... en uskaltanut ottaa mitaan laakkeita, (tosiaan kun ainoat kipulaakkeet mitka yleensa kipuun tehoaa on kiellettyja nyt) ja karvistelin ja olin ihan tillintallin pari paivaa. Tuli vessanponttokin tutuksi oksentelun takia. Meinasin kilauttaa omalle laakarille, mutta sitten tuli sellanen "enhan ma nyt sita tallasella vaivaa"
tyhma fiilis, enka soittanut... pitaa kylla kayda konsultoimassa jos naita tulee lisaa. En voi pysayttaa elamaa aina pariksi kolmeksi paivaksi tosta vaan.
Nyt pitais kylla varata gynet ja ultrat ja verikokeet. Olen yksityisen puolen asiakas, niin pitaa vahan itse osata varata mita tarttee, ei ole sellasta Neuvola tyyppista systeemia. Tai on, jos olisin julkisella puolella, mutta se onkin toinen tarina. Se yksi ultra tuntuu olevan jo niin kaukana takana etta haluisin jo uuden
. No pian olis aika siihen 3kk taynna ultraan,.... olis kiva jos mies tulis mukaan. Konkretusoitus hallekin asia.
Ma en kertakaikkiaan osaa ajatella juttujen ostelua viela. Pitaa antaa mahan kasvaa ja raskauden menna pidemmalle. Meilla on vanhemmilla lapsilla ollut todella paljon kaikkea kaytettyna, ihan rattaista ja sangyista alkaen, tykkaan kierratys meiningista, erityisesti vauvojen ja taaperoiden juttujen osalta, kun niita kayttaa niin vahan aikaa ja usein vaatteetkin pysyy hirmu hyvassa kunnossa. Ihan turhaa ostella taysin uutta. Mutta toisaalta aina pitaa olla jotain tuliteraa, just talle vauvalle hankittua. Siina on erityinen tunne. Tykkaan myos tehda itse, enka oikeastaan malta odottaa etta voisin laittaa ompelukoneen laulamaan!