Hei teil joil on toi terveyskylä systeemi minkä kautta varataan ultrat ja verikokeet niin ootteko päässy sisälle? Mulla edelleen herjaa et jotain häikkää.
Kanattaa ottaa puheeksi jos huomaat jo ite ettet pysty käyttäytymään asiallisesti potilaille, ei olis hirveen kiva menettää työpaikkaa raskauden takia ku ei noille hormooneille oikein mahda mitään . Toivottavasti helpottaisi toisella kolmanneksella, itellekki varmasti rankkaa jos on kestovitutus, kovasti tsemppiä ja pitkää pinnaa vaikeisiin tilanteisiin@Hempuliini mulla ainakin toimii toi terveyskylä, sain ultran varattua sieltä. Tosin neuvolan jälkeen meni reilu vuorokausi, että tuli ne omat polut sinne.
Ekassa neuvolassa tosiaan kävin viime torstaina, laskeskeli hedelmöittymisen mukaan että viikkoja olis ollut sillon 9+3, eli tänään 10+0. laskettu aika tällä hetkellä 4.5.2020. Eka ultra 22.10.
Mulla kans sellasta pientä etovaa oloa koko ajan, joka helpottaa sit kun syö. Paino jo noususuunnassa, nyt pakko yrittää napostella sit hedelmiä yms. ettei ihan överiksi mene :S kestovitutus on ja pysyy, en tiedä kauan tattiotsasena pystyn nykystä hoitotyötäni tekemään, ennenku tulee potkut lähinnä siis tuntuu että idiootteihin potilaisiin tulee purettua sitä vitutusta, vaikka se on väärin, tiedän sen, mutta vaikka kuinka yritän hillitä itseäni, välillä tulee sanottua vähän liiankin suoraan ja kärkkäästi ennen raskautta oli kyky sanoa suoraan nätisti. Jos tää ei tästä ala helpottaa, pakko käydä työterveydessä jos sais korvaavaa työtä, ettei tarvis olla potilaiden kanssa tekemisissä...
Siis onpa outoo oon viime viikosta asti yrittäny kirjautuu sinne niin heittää vaa tunnusten jälkee tyhjälle sivulle. Huoh!@Hempuliini mulla ainakin toimii toi terveyskylä, sain ultran varattua sieltä. Tosin neuvolan jälkeen meni reilu vuorokausi, että tuli ne omat polut sinne.
Ekassa neuvolassa tosiaan kävin viime torstaina, laskeskeli hedelmöittymisen mukaan että viikkoja olis ollut sillon 9+3, eli tänään 10+0. laskettu aika tällä hetkellä 4.5.2020. Eka ultra 22.10.
Mulla kans sellasta pientä etovaa oloa koko ajan, joka helpottaa sit kun syö. Paino jo noususuunnassa, nyt pakko yrittää napostella sit hedelmiä yms. ettei ihan överiksi mene :S kestovitutus on ja pysyy, en tiedä kauan tattiotsasena pystyn nykystä hoitotyötäni tekemään, ennenku tulee potkut lähinnä siis tuntuu että idiootteihin potilaisiin tulee purettua sitä vitutusta, vaikka se on väärin, tiedän sen, mutta vaikka kuinka yritän hillitä itseäni, välillä tulee sanottua vähän liiankin suoraan ja kärkkäästi ennen raskautta oli kyky sanoa suoraan nätisti. Jos tää ei tästä ala helpottaa, pakko käydä työterveydessä jos sais korvaavaa työtä, ettei tarvis olla potilaiden kanssa tekemisissä...
Soitin seulontayksikön kautta kun ei mul se sivu toimi vielkää.@Kiira29 kiitos kyllä mä yritän vahvasti luottaa siihen, että tää helpottaa tästä. Joskus.
@Hempuliini mä ainakin sain neuvolasta sellasen lapun mis oli ohjeet kirjautumiselle ja sit teknisen tuen numerot. Kannattaa soitella johki jos tolleen tekee. Tai ootko koittanu toisella laitteella kirjautua?
Tänään sit tuli ihan romahdus töissä, työkaverille onneks. Se pakotti olemaan huomisen pois töistä ja soittaa neuvolaan/työterveyteen/ta:lle. Helpotti, kun sai itkeä ja puhua. En tiedä miks tää elämä on nyt niin vaikeeta.
Verikokeissa kävin tänään, sano, että noin viikko menee niissä tuloksissa - siis myös niissä missä ne tutkii niitä kromosomi-juttuja tai mitä lie. No kuitenkin, et onks kohonnu riski et tää oliski down-lapsi. Ootteko te miettiny, et mitä tekisitte, jos selviäis, että lapsella on downin syndrooma tai muu kehityshäiriö?
Usein hempan ei kyl pitäs alkuraskaudes tippuu jos tippuu niin voi olla et on hematoomaa tai jotain et vuodat sisäsesti jos yks kaks romahtanu. Mul yhes km oli hematoomaa vaik en edes erityisesti vuotanu verta. Mul oli itellä anemia edellises raskaudessa sain suonee rautaa lopulta. Ei lisä raudas kyl oo mitään jos sitä pystyy syömään mä taas oksensin niin en voinu.Ihan kamalaa edes ajatella, että joutuisi tekemään päätöksen raskauden keskeyttämisestä kromosomipoikkeavuuden vuoksi. En osaa sanoa mitä tekisin, varmasti riippuisi myös löydöksestä. Toivon ettei tarvitse sellaista päätöstä tehdä.
Onkohan täällä muita jotka ovat huolissaan keskenmenosta tai esimerkiksi tuulimunasta? Itsehän en mennyt varhaisultraan ja ensimmäinen ultra onkin ensiviikon perjantaina (silloin viikkoja 11). Mulla raskaisoireet väheni huomattavasti viikon 7 jälkeen ja mietin jatkuvasti sitä voisiko olla kkm. Pahoinvointia ei juurikaan ole sen jälkeen ollut, ainoastaan hieman ongelmia syömisen kanssa. Ei ole tarvinnut ravata yhtään vessassa, rinnat eivät ole enää kipeät ollenkaan.. Olenko vain onnekas vai jakaako joku muu samanlaisia huolia?
Kävin alkuviikosta otattamassa raskausajan verikokeet ja olinkin aika puulla päähän lyöty kun hemppa oli tippunut aivan viitearvojen alarajalle. Sattumalta olin käynyt hedelmöityksen aikoihin muista syistä verikokeissa elokuussa ja silloin hemoglobiini oli tullut 150 korvilla. Mulla on aina ollut korkea hemppa ja noin raju pudotus tässä ajassa tuntuu aika hurjalta. Muilla kokemuksia? Ei ole vielä puutosta, mutta tällainen muutos pistää mietityttää olisiko syytä seurata..