Toivottomat haaveilijat kesästä nauttien!!!

Täällä kanssa yksi täysin toivoton. Meillä ei siis ole lapsia vielä olleskaan. Joskus varovasti koittanut miehelle vihjata niin hän sanoo että "ehkä 10 vuoden päästä" :( Minä olen aina ollut sitä mieltä että haluan lapset nuorena, parikymppiä ikämittariin rapsahdettua olen ollut sitä mieltä että lapsi saisi tulla jos olis tullakseen. Alkaa olla turhauttavaa vuosi vuoden perään kun toinen ei osoita mitään innostusta ja puhuu vaan että sitten joskus. Sitä joskus-aikaa odotellessa. Olen kovin iloinen kavereiden ja tuttujen syntyvistä/syntyneistä lapsista, mutta nyt kun miehen sisko odottaa vauvaa, asia lähinnä ahdistaa. Samalla olen iloinen heidän puolestaan tottakai, mutta tuntuu että voinko mennä edes vauvaa aikanaan katsomaan ilman että itku tulee ja tuntematta ahdistusta :'( Yhtään en haluaisi kuunnella mitään vauvaan liittyvää, nousee niin suuri möykky sisälle. Vaikea kuvailla omaa surua kun asia ahdistaa aina enemmän ja enemmän kun aikaa kuluu. Mies touhuaa ihanasti muiden lasten kanssa mutta omaa vaan ei vielä halua. Joskus mietin haluaako koskaan. Lapset on sellainen asia joita haluan, enkä siitä ole valmis tekemään kompromissia. Odottaa vielä jotenkin jaksaisin, jos tietäisin varmasti että se aika tulee. Kun aina saa vaan ympäripyöreitä vastauksia niin välillä mietin muuttuuko tämä ikinä miksikään muuten kuin miestä vaihtamalla :( Ollaan molemmat 24v., yhdessä oltu teini-ikäisistä, jotenkin sitä jo nyt ajattelee ettei aikaakaan ihan loputtomasti ole. Naimisissa ei olla, ei myöskään kihloissa, yhdessä asutaan, vuokralla. Mies on kaiken suhteen melkoinen jahkailija joka kyllä ajoittain syö minulta voimia ja saa hermotkin koetukselle. Itse kun en aina jaksa miettiä asioita niin "järkevästi" ja varman päälle, vaan elän mieluummin hetkessä ja ajattelen että kaikesta kyllä aina jotenkin päin selviää. Olemme molemmat työelämässä ja omasta asunnostakin haaveilen, mutta mies pohtii sitäkin niin lopullisena ratkaisuna että luulee ettei siitä sitten joskus pääsisi eroon ollenkaan jos joutuisimme muuttamaan. Ylipäänsä tuntuu että kaikki tulevaisuutta koskevat asiat ovat tavattoman vaikeita. Karvainen kakara meillä on, joka sekin oli pitkän taivuttelun tulos, taisi siinä vaihtoehdotkin olla miehellä aika vähissä, joten lopulta suostui :kieh: Onneksi koira on miehelle yhtä rakas kuin itsellenikin. Tuntuu että hän lähinnä haraa aina vastaan mutta kun asiat saadaan etenemään ja valmiiksi hän on kuitenkin tyytyväinen ja onnellinen :p Teen kai asiasta itselleni näillä mietteillä melkoisen stressin. Tälläistä kuitenkin. Lohduttavaa lukea muiden ajatuksia :)
 
moi ananda! ihan ku ois mun päästä tullu tuo sun tekstis, erot on että meillä kaks karvasta, kissoja, ikää mulla 20 ja mies 23 ja asutaan omistus asunnossa ja tuo ei tosiaan oo mikään jahkailija, mutta tuo "sitten joskus" on kyllä tuttua ja että ei voi olla täysillä onnellinen muiden puolesta jota saa lapsia.mä olen aina ajatellut että hankin lapset hyvissä ajoin, koska "sukuvian" takia mulla sitä aikaa ei kauheesti ole.Yhtään en haluaisi kuunnella mitään vauvaan liittyvää, nousee niin suuri möykky sisälle. Vaikea kuvailla omaa surua kun asia ahdistaa aina enemmän ja enemmän kun aikaa kuluu. <- mä ymmärrän tuon kohdan sun tekstistäs erittäin hyvin.:hug:

suurimman osan ajasta tuntuu kuin tuo mies ei tosiaan edes yritä ymmärtää milta musta tuntuu. joka ikinen päivä vaan miettii että jos se nyt haluis jos se nyt haluis, ja aina tulee niitä sen omia merkkejä jotka tarkoittaa sitte juuta tai jaata ihan riippuen taivaan väristä, ja vaihtuu yhtenään.koskaan ei voi olla edes varma vieläkö tuo rakastaa mua vai ei. tämän takia joskus tuntuu kuin se särkis mun sydämen ainaki kolme kertaa per päivä ja sitten korjaa sen... menipäs syvälliseks taas... :ashamed:

 
Iltaa,

minä toivottomista toivottomin lopetan pillereiden syömisen 10 päivän päästä ja vauva saa tulla, kun haluaa!

Olen siis tilittänyt täällä tyhmää miestäni ja hänen vaikeaa suhdettaan lasten hankkimiseen varmaan kaksi vuotta ja sitä enne kuumeillut ainakin vuoden. Ja nyt se ihme tapahtui. Viime viikonloppuna mies sanoi suoraan, ei kierrellen tai kaarrellen, että voidaan aloittaa yritys. Tähän mennessä se on aina anonut lisäaikaa, kun joku "aikaraja" on tullut täyteen. Eli toivoa on! Kyllä tässä jo biologinen kello tikittääkin, joten päätös ei tullut yhtään liian myöhään. :whistle:

Täällä siis leijaillaan ja kovaa, toivon tietysti, että vanha kroppa jaksaa hyräyttää hormonikierron kuntoon mahdollisimman nopeasti.

Hyvää kesänjatkoa kaikille tutuille Toivottomille ja tsemppiä uusille ja vanhoille käännytystyössä. Suosittelen pitkiä taukoja "painostuksessa" ja sitten puolivuosittaisia VAKAVIA keskusteluja. Jatkuva vihjailu ei tuota mitään positiivista tulosta - ei ainakaan meillä. B)
 
Hei nibbler! Lohduttavaa lukea että muillakin on samankaltaisia tuntemuksia :hug: Tuo kirjoittamasi viimeinen kappale oli myös suoraan kuin omasta elämästäni. Mä jo olen ajatellut että olen ainut. :eek:
Koitan olla painostamatta miestäni, välillä kuitenkin pakko vähän vihjailla ja koittaa saada selvää mitä hänen päässään liikkuu. Välillä menee itselläkin aikoja ettei paljon muista asiaa miettiä. Nyt tämä on taas niin pinnalla kun läheltä seuraa miten toisen raskaus edistyy, niin tulee itsekin enemmän mietiskeltyä.

Mukavaa lukea myös teistä joilla jotain toivoa alkaa viritä. Saa siitä jonkinlaista toivoa itsekin. Joten tsemppiä kaikille! :) Nyt tää lähtis nukkumaan että jaksaa aamulla töihin! :wave:
 
Iltaa vaan kaikille!

Tervetuloa mukaan uudet. :)

Ananda ja nibbler, tuohon tuskaan ja ahdistukseen on helppo samaistua. Aivan samanlaisia tuntemuksia on täälläkin.

KP, hyvä että kaikki on hyvin. :)

Pantteri, onnea miehen pään kääntämisestä. B) Mä jään tänne pinoon varmaan ikuisiksi ajoiksi valittamaan tuosta omasta jääräpäästä. Meillä palattu tilanteeseen, ettei vauvaa ennen kuin mullakin on kunnollinen työpaikka. |O
 
onnea pantteri! :) tosi mahtava homma että sait käännettyä :wave: tänne ei oo sit takas tulemista :D

oikeesti fixua tuo että kerran puolessa vuodessa pitäs ottaa esille tuo vauvan hankinta. mä en käsitä mikä ihme vika mulla on päässä ku mä oon taas yrittämässä puhua tolle joka päivä jotaki lapsista, ja sit ihmettelen täällä ku ei mitään tapahdu.oon mä koittanu pitää turpani kiinni, mutta minkäs teet...en oo koskaan ennenkään ajatellu sanojani miks sitte nytkään...

huh, nyt ei voi sanoa ettenkö tukis omaa miestäni.sillä alko tänään työt ja kävi niin sääliks ku sen piti nousta viideltä ylös ja ei saanu nukuttua ennenku joskus 2 aikaan yöllä, niin sovin sit että nusen sen kanssa ylös henkisenä tukena.ihan vaan siitä ilosta ettei sen tarttejäädä kattomaan ku mä nukun ite :) pointsit mulle ku en menny edes takasi nukkumaan :)

nyt ois sit aamuaskareiden aika..jos täältä palstalta pääsis irtoomaan :)

toodols! :wave:
 
Huomenta!

Tuo Pantterin neuvo pitkien taukojen pitämisestä vauvaukeskusteluissa toimii kyllä oikeasti. Meilläkin sillä on päästy parhaiten asiassa eteenpäin lukuunottamatta nyt sitten tätä viimeistä käännettä. Tällä hetkellä olen kyllä ihan neuvoton, että mitä yrittäisin tuon miehen pään menoksi seuraavana keinona. Ei tuon päätä taida saada kääntymään muuten kuin etsimällä se työpaikka. On vaan vähän helpommin sanottu kuin tehty. Johan sitä on tässä reilu vuosi etsitty, eikä vastaan ole tullut kuin joitain lyhyitä pätkiä. Mistä kiven alta mä sen työpaikan oikein kaivan itelleni? Kun pitäis vielä olla kokopäivänen homma. :'(
 
Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä hermot, kun kuume sen kun kasvaa ja en enää jaksais odottaa sekuntiakaan. Täällä tulee norkoiltua jatkuvasti ja se ei tietenkään auta asiaa ollenkaan. Nyt olen kyllä pari viikkoa täältä pois, kun lähdetään reissuun... Ihanaa, lomaa töistä, mutta varmaan tästä vauvakuumeesta ei saa lomaa. Ihan järjetöntä että asia voi pyöriä koko ajan ajatuksissa!! Varmaan muillakin esiintyy samaa?

Loman jälkeen aion jättää pillerit pois, mutta se ei tarkoita yrityksen aloittamista. Mutta en enää halua ainakaan toistaiseksi syödä pillereitä, ja mieheni kanssa olemme tästä sopineet. Toivottavasti ukko tajuais ihan itse, että nyt olis hyvä aika alkaa tositoimiin :) Mutta ei se kuitenkaan sitä tajua... Masentavaa... En ole viitsinyt painostaakaan asiassa, mutta voi olla että loman jälkeen voisi olla ihan hyvä aika ottaa asia uudelleen esille. En viitsi ottaa sitä riskiä, että keskustelu pilaisi loman :(

No, nyt täytyy lopettaa murehtiminen ja alkaa nauttia siitä, että kesäloma alkaa. On se sentään aivan mahtava asia :D
 
Huomenta vaan kaikille!

niiskunenä-78, täällä ainakin esiintyy tuota samaa. Tuntuu ettei ajatuksiin mitään muuta mahdukaan kuin vauvoja. Eikä sitä osaa kuitenkaan pysyä poissa näiltä sivuilta, vaikka lopputulos on se, että itseään ahdistaa vaan enemmän, kun tajuaa, ettei sitä omaa pientä saa vielä pitkiin aikoihin. :headwall:
 
oltiinpas pudottu...kuis siinä nii kävi :)

en tiiä onko täällä edistytty vai ei, eilen kävi mies ostamassa ittelleen sukkalipastoa, ja samalla ku sitä kursi kokoon niin selitti koko proseduurin vauvankielellä...kissalle jälleen :( ( aina nää kissat )
heti sen jälkeen muisti että hänen ystävättärellään taitaapi olla kohta laskettu aika ja taisin murahtaa sitten vähän tyylin " tais hankkiutua raskaaks seki vaan piruillakseen mulle" ( katkera ja ah, niin dramaattinen ) niin mies sitten yltyi selittämään että kyllä hänkin haluaa lapsen mutta kun ei ole varaa.siitä äityi keskustelu siitä miten mun äidin luona on 8 vuotta sitten uutena ostetut ja sen ainoan kerran käyttetyt "isot" kamat sekä vaatteet ja lapsilisillä ostellaan ruuat ja vaipat ja sen sellaiset aikanaan.
sitten sanoi haluavansa ensin muuttaa johonkin mihin jäädä aloilleen ja luulin toivon taas sammuneen... mutta tää rupee jo miettimään että syksyllä aikoo kaupunki ruveta rakentaa tuohon meidän vieressä olevaan rivitalo alueeseen uusia kämppiä ja sieltä sitten napataan oma pois. ja rupes vielä miettimään mitä mun nikkari-isäni tekis meille tupari lahjaks :) taitaa olla aika haaveilija tuo tyyppi... vielä en tosin ole uskaltanut hihkaista onnesta... tietäähän jo tuon aivoitukset kohta se varmaan taas ulisee ettei halua koskaan lapsia... :(

kävin moikkaamassa kaverin lastakin tänään :) penteleen vekara hymyili mulle, ei auttanu vauvakuumeeseen sitten yhtään :) varsinkaan ku näin miten kamalan nopeasti se oli kasvanu, kahessa viikossa 700g! saanu nyt se vauvapyöreyden. ihanuus :heart:

ja nyt viettämään perjantai iltaa tuon gorillan kanssa :D sainpahan nostettua taas ketjua höpinöilläni...

hauskaa perjantain jatkoa teille! :wave:
 
Voi olla, että musta kuuluu vähän vähemmän nyt, kun alkoi kesäloma.. 4 VIIKKOA VAPAUTTA!!!! Saadaan miehen kanssa olla ihan rauhassa kotona ym jos haluaa..
Ei tarvitse miettiä töihin menoa tai aikatauluja.. Ainoastaan vähän aikatauluja 4 päivää kun ma-to olen muonittamassa leirillä..

Mutta nyt menen suihkuun ja nautin siitä..

KP B) Lomalla!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Minusta kuulette seuraavan kerran ehkä torstaina jos jaksan silloin.. Kun lähden tuossa parin tunnin päästä leirille.. Ja kulta hakee mut sieltä torstai-illalla pois.. Kun en ole koko leiriä.. Koska kullalla alkaa loma pe ja sitten nautitaan omasta rauhasta ja ajasta..

KP lomailee.. ma-to metsässä tehden ruokaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raakel:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mäki halun lomalle, mut kai tää sairaslomaki kelpaa B)

tulee hulluks täällä sisällä kupatessa, mut ei pahemmin uloskaan pääse...
Onko lenssu iskeny?

Mullakin viikkoja jo, mut nyt ohitte menossa..

lenssu tulossa kyllä, mutta tässä vielä leikkauksen jälkeistä sairaslomaa vietän :) perjantaina sitte vihdoin pääsen töihin!
ellei sit just tuu se flunnssa :)

hei hei kp!! pidä hauskaa!
 
Eilen oltiin kummitytön 2v synttäreillä. Samalla juhlittiin vanhempiensa avioitumista. Olivat torstaina käyneet maistraatissa. Ihanaa kun toiset vielä uskovat avioliittoon. :)

Tuo oma jääräpää on sitä mieltä ettei naimisiinmenossa ole mitään järkeä. Mä olen kyllä jo luopunut täysin toivosta sen suhteen, että musta ikinä mitään rouvaa tulee. Tähän olen jo sopeutunut, että pystyn elämään parisuhteessa, vaikka sitä ei virallistettaisikaan. Sen sijaan ilman lapsia en pysty elämään. Siitä haaveesta en ole valmis luopumaan. Se onkin suurinpiirtein ainoa asia elämässäni, mistä olen aina ollut ihan varma, että lapsia haluan jonain päivänä.
 
nyt se flunssa sit tuli *sniif* :snotty:

mä oon jotenki yli-perintainen mitä tulee haaveisiin, huomasin. joku kysy mikä ois se täydellinen päätös mun elämälle niin vastasin suunnilleen että punanen tupa ja perunamaa, minä keittiössä häärin essu ympärillä ties mitä piirakkaa ja kolme nuorinta makaa lattialla ja jokeltelee, koira haukkuu pihalla, sen nimi on musti, ja kissa mirri naukuu ikkunalla.mies tulee kotiin töistä pistää hatun naulaan ja .... joo...meidän nimet ois jussi ja liisa niin me oltais jostain suomileffasta :)

ja ensimmäistä kertaa mun mies sano sanat "sitten ku meillä on vauvoja" ilman että se viimesen kohalla kangistu! hymyilystä ei tullu loppua :) muutenki oli jotenki kuumeisen olonen eilen että... kaikki riippuu nyt siitä miten hyvin mä piilotan painostuspuhepaheeni |O pakko olla hiljaa...
 
pikkuhiljaa tässä... sanotaanko vaikka että vauvan askelin eteenpäin :)

kävin moikkaamassa kaverin vauvaa eilen ja sain sen nukutettua syliin.ei se kovin vaikeeta oo ku noin pienet ny nukkuu vaikka väärinpäin, mutta ittelle tuli voittaja fiilis :) ja se lusmu vieläki hymyilee mulle vaikka mä kovasti sanoin ettei saa! miten mä voin mukamas ikinä alkaa tykkäämään vauvoista vähemmän ku toinen hymyilee mulle :)
 
nibbler, semmosia ne pienet tahtoo olla. Hymyilevät vaan niin viattomasti ja näyttävät suloisilta. Yhtään ei kyllä tätä omaa vauvakuumetta helpota se, että lähipiiristä ei enää kovin montaa kyläpaikkaa löydy, jossa ei pikkuista olis. Miksi ei tää kuume voi jo tuohon omaan mieheenkin tarttua? :/

Kp lähti metsään, mutta missäs kaikki muut piilottelevat? :wave:
 
Heippa kaikille! Tää on koittanu tietoisesti pysyä poissa täältä että sais jotain rajaa tähän kuumeeseen vaan ei auta :| Koko heinäkuu paiskittu 6 päivän työviikkoa ja nyt ruhtinaalliset 3 päivää vapaata!! B) Käytiin miehen siskon luona ja mulla on kuume tällä hetkellä sitä luokkaa että mieluummin oisin jättänyt menemättä, vaan en keksinyt tarpeeksi hyvää tekosyytä, minäkö kateellinen - eihän sitä voinut sanoa ettei kestä katsoa toisen vauvamasua :ashamed: , joten ei auttanut kuin lähteä mukaan. Voi kun sitä tahtois niin itsekin. Mä toivoisin niin kevätvauvaa tai alkukesän vauvaa, joskus maalis-kesäkuu olis kiva :whistle: ja ensi keväälle sitä ei kohta enää kerkiä. Olen sit alkanut haaveilla et no jos sitä seuraavalle et olis tässä melkein vuosi aikaa sit puhua ukko ympäri ja kerkeis välillä pitää taukojakin "painostuksessa" :kieh: Että tää mun pieni mieleni miettiikin kaikenmaailman juonia. Oikeasti jos sitä raskautuis niin mulle olis ihan sama koska vauva syntyis. Niin ja varsinkin kun haluan kaikki mulle heti enkä malttais odottaa päivääkään :headwall: Siis mä en kestä!

Täälläkin mies puhuu vauvakieltä..koiralle! Hohhoijjaa. Vaikka onhan tuo haukku meidän mussukka tällä hetkellä. Ainut asia mikä on edistynyt niin meilläkin mies alkaa pikkuhiljaa innostua asunnon vaihdosta. Jopa oman hankinta on välillä pilkahdellut puheessa. Ihan että jopa kolmio että olis sitten yksi ylimääräinen huone jos sille joskus olis asukas :eek: Mulla olis kans tuo tupa ja perunamaa haave.. eläimiä ja lapsia ja sit kun oiskin varaa ja sais olla kotiäitinä mahdollisimman pitkään niin olis se niin mun unelmaa :heart:

Täytynee lähteä koiraa lenkittämään! Mukavata ja toivottavasti AURINKOISTA viikonloppua kaikille! :wave:
 
heippa! pääsiskö joukkoon? miehen kanssa vajaa vuosi yritystä takana kun se nyt ilmoittikin ettei sittenkään halua lasta. että ottaa kupoliin! sanoi että katotaan sit ku mulla on vakityö (eli ei välttis ihan pian....) niin enempi sit rahaa |O joo, se elää kyl aika utopises maailmas
 

Yhteistyössä