Toivottomat haaveilijat kesästä nauttien!!!

Hei kaikki mahtuuko viekä joukkoon!? :wave:

Täällä olis kans yksi melko toivoton haaveilija. Tällä hetkellä on kyllä vielä jännitys päällä olisko tärpännyt. Vielä en ole ihan testiä tehnyt, tänään ajattelin käydä kyllä jo ostamassa. Meillä on kanssa ongelmana vähän tuo ukko. Ei ole oikein vielä lämmennyt vauva-ajatukselle, kun olen vielä osa-aikatyössä. Mulla taas on ollut kova kuume jo vuoden verran, kun sukuun on tullut niin monta ihanaa pientä nyyttiä.

Täytyis vaan saada miehen pää kunnolla käännytettyä, ettei tarvis mennä tällä ns. "vahinkolinjalla" (mikä mun mielestä ei tietenkä ole sellainen). Tuntuu että se kuitenki tykkäis lapsista kovasti, kun lepertelee aina siskonsa lapselle...

Hyvää Keskiviikkopäivää kaikille :flower:
 
Aina mahtuu mukaan. Tervetuloa vaan kaikki uudet mukaan joukkoon. :)

Vauvakuume on taas ihan huippulukemissa. Tuntuu, ettei päähän mahdu mitään muuta kuin vauva-ajatuksia. Pillereitäkin pitäis taas käydä apteekista hakemassa, eikä kyllä yhtään huvittais. Onneks noita ei ole enää kuin puoleks vuodeks jäljellä. Miehelle olenkin jo sanonut, että enää en käy tuota reseptiä uusimassa. :whistle: Toivon mukaan saisin tuon miehen pään käännytettyä niin, että jo syksyllä päästäisiin siihen yritysvaiheeseen. Ei jaksais sinne loppuvuoteen asti odottaa. :kieh:
 
:hug: olen pahoillani murukisu.

et ole ainoa joka on oireita kuvitellut, täällä myös sorruttu samaan.

joo hyipillereitä. niiden syömisen lopetin vuoden alussa ja kokeilin kaks kuukautta käyttää e-laastaria.sitten rupesin kuvittelemaan raskausoireita, ja lopetin niiden käytön.kun selvisi että ainoo joka mulla kasvaa on kysta päätin että en ala enään uudestaan, vaan ihan kondomilla päästellään menemään.

joskus tuo ukko kyllä innostuu olemaan ilman.pitäs joskus muistuttaa herraa että siinähän on omat rikinsä.kattoo sitten jos haittaa tai ei... :)

voih..onpas tylsä työpäivä.mut ei sais valittaa ku kerranki löyty semmonenduuni joka ei oo liian leposaa tai liian rankkaa.vielä muutama palkkapäivä niin on ekonomia taas hollillaan. toivottavasti. sitte kolme kuukautta vielä niin saa ruveta miettimään talon ostamisia ja minkä sävyn vaaleenpunasa/-sinistä mä halun niihin ylimääräsiin huoneisiin *kopkop*
 
Vauvoja, vauvoja, vauvoja. Miten sitä näin kesällä tuntuukin, että joka puolella näkee pikkuisia tai sitten raskausmahoja. Tahtoo kans! :xmas:

Ei millään jaksais odottaa enää yhtään, eikä yhtään pilleriä haluais enää syödä. Kai tää aika kuluis ees vähän nopeammin, jos ois töitä. Nyt jää ihan liikaa vapaa-aikaa kaikenlaiseen haaveiluun ja vauvasivujen selailuun. Kovin kaukaiselta tuntuu vielä nämä vauvahaaveet, vaikka luultavasti loppuvuodesta meillä päästäänkin siihen yritysvaiheeseen. Kun on vaan niin kärsimätön, ettei jaksais odotttaa enää yhtään. :ashamed:
 
mäki alan olee sitä mieltä että ihmiset ei hankkiudu raskaaksi siksi että saisvat suvulle jatko, vaan ihan siitä syystä että ne voi käppäilä mun ympärillä joka paikkaan mahat pystyssä!

kateellisuus nostaa rumaa päätänsä taas täällä.

ihme päivä mä oon niin negatiivinen tänään.ei yhtään mun tapasta. mahassaki tuntuu niinku joku pyörittäis siellä kolikkoa :/ varmaan siks ku äsken oksetti niin pahasti ku söin jotain micromakaronilaatikkoa ja siinä oli joku valmistus vika ja oli ihan löllönen.

ja ihme pirteys ollu päällä koko viikon vaikka joka aamu noussu kukonpierunaikaan ylös sängystä ja töihin.kotiin tullessa väsyttää kamalasti, mutta sit tulee jotain siivousta tai palstailua ja en sit nukukkaan ja yöllä keekoilen hereillä vielä 12 aikaan...

tässä taas päivän löpinät.äijästä ei oo kuulunu mitään tänään, vissiin vähän hauskaa pitävät miehet ruotsissa, mut ois kiva kuulumisia vaihdella.
niklas antoi pikkuveljeni auttaa autonpesussa :) oli kuulemma ihan ammattilais otteet pikkumiehellä.

kahvia yritän juoda, mut nyt ei kyllä maistu ollenkaan...

hyvät viikonloput neideille! :flower:
 
Täällä sataa vettä, joten ei pääse ulkoilemaan.. Mutta syötiin äsken ihania pekonimunakkaita.. Että oli hyvää.. Oltiin tänään meidän mamman synttäreillä.. Ensi vuonna sitten isommat pippalot..

Mutta täällä kesälomaa odotellessa..

KP
 
Vauva-ajatukset vaan pyörii päässä, vaikka kuinka yrittää keksiä muutakin ajateltavaa. Puhelintakin on tullut vahdittua erityisen tarkasti, mutta ei se vaan soi. Muutamaan paikkaan olen taas työhakemuksen laittanut ja nyt odottelen tietoa, että pääsenkö edes haastatteluun asti. Jos ei tällä viikolla mitään noista paikoista kuulu, niin sitten kai voi unohtaa nuo ja keskittyä taas seuraavien hakemusten tekoon. Ensi viikoksi on onneks töitä tiedossa, niin saa ajatuksia edes hetkeks johonkin muualle kuin vauvoihin. :)
 
Ei kyllä nyt ole vauvat mielessä, kun kullan kanssa molemmat ollaan väsyneitä ja sitten riidellään ja sovitaan ja riidellään ja sovitaan..

Mä en tykkää yhtään kun kulta on ihan äksy tuolla kaupassa.. Ja mä suutun aina siitä ja sitten ollaan mykkäkoulussa vähän aikaa..

Mutta silti haluan oman lapsen..
Kaipa se on normaalia elämää, että riidellään välillä..
Vaikka meillä se on tällä hetkellä enemmän riitelyä ym.. Voi olla että vaikuttaa sekin, kun mulla on aika rankat työlistat ollut viime aikoina..

Mutta muuten täällä menee hyvin..

KP
 
KP! perhe elämä on joskus sellaista, joskus joku nukkuu sohvalla
oon tullu siihen tulokseen että tuo on totta, se kuuluu asiaan tuo riitely. ja kaverin kanssa llaan filosofioitu että jos riitelee tunteella, myös rakastaa tunteella, ja suhde jossa ei välillä toiselle joudu kitisemään ennemmin tai myöhemmin, ei voi toimia pidemmän päälle :hug:

nimimerkillä: idiootti-joka-kyseli-eilen-onko-oma-mies-pistäny-paksuks-naispuolisen-kaverinsa.

näin pääs käymään.löysin poikaystäväni kaverin lähettämän viestin hänen puhelimestaan ja sisäinen sherlockini nosti päätään. hän on viimeisellä raskaana ja aloin pohtimaan ihan tosissaan että jos lapsi olisi mieheni... :headwall: en tietenkään pitänyt suutanki kiinni enneku sain loppuun asti mietittyä. riitahan siitä tuli ja meni koko päivä pilalle.
keskusteltiin asiasta, ja pyysin anteeksi, ku mä olen vähän tällanen :ashamed: hörhö...

ei saa suuttua kenellekkään joka tuo mulle ruotsista naomin hajuvettä ja prinsessa karkkia :) ihana mies.

hippopotamukselle ooikeen paljon peukkuja että se puhelin sieltä sois. toi on tuttua hommaa! :wave:

nyt vauvoista unelmoimaan.jos vaikka nukahtais työpaikalle, sais potkut, ja tän päivän vapaaks..
 
hei ja hyvää iltaa!

tässä nyt vähän kirjottelen ja nostelen.kuulumisianne kyselen...? saitkos hippopotamus töitä? entäs uudet onko viikonlopu suunnitelmia? onkos kiharapäällä paremmat fiilikset tänään?

ja ennen kaikkea onko joku päässyt toivottomista toivollisiin? :)

tein pientä mietintä työtä gubben poissaollessa just koskien tätä vauva hommaa, ja miksi näyttää selvästi pitävänsä lapsista ja kuitenkaan ei niitä halua tehdä. asiahan voisi olla niin että hän haluaa lapsia kanssani, mutta ei halua minusta äitiä.sama selkokielellä että ei ole sitä mieltä että olen "äidillinen" tai että siksi kun "tykkään" käydä paljon ulkona kavereiden kanssa, niin hän pelkää että sama meno jatkuu sitten raskausaikanakin.mikä ei tietenkään jatku.eikä sen jälkeenkään. mä oon tanssikenkäni kuluttanu jo aiko päiviä sitten.baareissa en viihdy ollenkaan, meen sinne nyt lähinnä seuran vuoksi.olisi niin paljon ihanampaa vaikka istua kavereiden kanssa iltaa muutaman tölkkikaljan kanssa ja rupatella mukavia.ja miksei tanssiakkin? mutta nuo mun toverit on vielä innokkaita baari kärpäsiä.
mites teillä muilla tuo baari meneminen??

teoriaani ei siis vielä vahvistettu.kaikki ajallaan.

tässä vielä itsekkin haluaisin odotella muutaman kuukauden ennen yrityksen alkamista, jotta saa tuon työn vakaalle pohjalle, ja pääsee kattomaan dream theateria helsinkiin syksyllä :) haluaisin vaan tietää että milloin aloitamme yritykset, jos koskaan...
mutta seuraava osa suunnitelmaa onkin sitten tuo "todistaminen.." ei sitä paremmin voi laittaa. eli elämäntapa remontti! tästä lähtien olen tunnollinen asiakaspalvelija, joka saa kerrankin ihan oikeaa palkaa (eihän se mikään äidillisyyden mitta ole! ) ja jätät nuo oluet ja viinat niille jotka sitä tarvitsee!
tästä lähtien olen juuri sellainen ihminen jonka omalle lapselleni toivon äidiksi :)

joskus tää tosiaan tuntuu niin toivottomalta. oikein itkettää kun ajattelee sitä turhautumisen tunnetta, jota yrittää piilotella jonnekkin syvälle sisäänsä.

jos jos ois jos ja lehmät lentäs, niin tässä kuuss amulla olisi laskettu aika... tuli keskenmeno 8 kk sitten... ehkä parempi niin, kun suhdekkin oli silloin niin lapsen kengissä silloin. näin jälkeempäin ajateltuna. asuttiin vielä erillään.opiskelin ja olin köyhä ku kirkon rotta.suhteenkin kanssa oli niin ja näin... mutta siltikin pistää ajoittain itkemään kun ajattelee että ehkä tällä hetkellä saisin kuulla pienen ensimmäisen itkun... ehkä juuri nyt tuntisin pienten sormien puristuksen sormessani. ehkä juuri nyt vaihtaisin ensimmäistä kakka vaippaa, tai kyselisin sisar hento valkoiselta koska vauvan kynnet saa leikata... ehkä ja ehkä ja ehkä.

no niin, nyt suututin itseni |O kannattaa varmaan mennä nukkumaan.huomenna eka iltavuoro... shall be interesting.

 
nibbler: Kyllä on parempi fiilis..

Nämä meidän riidat taitaa johtua siitä, kun ollaan kumpikin oltu vuosi ilman ja jotenkin ollaan vaan niin väsyneitä.. Ja jotenkin vain on voimat ihan loppu.. Mietin juuri, että pitäisikö mennä käymään salilla ja tehdä pieni treeni.. Kun olen ollut aika laiska viimeiset 3-4 kuukautta...

Tuohon baari asiaan.. Me ollaan meidän suhteen aikana käyty yhdessä kaksi kertaa baarissa eikä kertaakaan yksin.. Ja silloinkin mentiin bändien keikkoja kuuntelemaan.. Muuten ei olla käyty baarissa..

Meillä ollaan aina välillä keskusteltu asiasta, että milloin olisi aika hankkia lapsia.. Ja juuri eilen kysyin, että koska saan sormuksen vasempaan nimettömään.. Katsotaan kuulemma kuuden vuoden päästä..

Kullalla ei kuulemma ole kiire.. Kun mä taas haluan kaikki ja heti..
Mä haluan sen lapsen ja kihlasormuksen.. Ns. jotain varmaa elämääni.. Siis kun työ ei ole varmaa ja elämä on muutenkin aika paljon potkinut päähän jo nuorena niin olisi edes jokin jollain tavalla varmempaa..

Kaipa mä pelkään, että tuo ihana mies tuosta lähtee ja jättää mut.. Vaikka vakuuttaakin koko ajan rakastavansa mua eikä halua ketään muita..

Mutta nyt täytyy ruveta siivoamaan, kun menen illalla töihin, niin jäisi koti siihen kuntoon, että olisi mukavampi tulla kotiin..

KP
 
Plääh,johan on tän viikkoo ollu jotenki kökkö-fiilis :| Väsyttäny ja pinna kireellä,isäntäki ärsyttää lahjakkaasti :kieh:

Meillä kuumeilurintamalla minä jatkan yksin tätä tällähetkellä tosi toivottomalta tuntuvaa kuumeilua :ashamed:
Tuntuu että tällähetkellä ei toi isäntä jaksa kuunnella mitään vauvaan liittyvää vaikk vielä äskettäin siitä kolmannesta vitsailtiin :ashamed:
Oon siis yrittäny hillitä tätä mun höpinöintiä ko. asiasta :$
Sen verran viimeks oli puhetta että ilmoitin haluavani lapset ennen 30 ikävuotta johon isäntä tuumas että onhan tässä vielä aikaa (28 tulee syksyllä mittariin).

Kiharapää ihana että sun mies kuitenkin kertoo tunteensa ja että rakastaa :heart:
Meillä kun tuo isäntä ei moisia tunnustuksia suustaan päästä. Ei edes kysymällä :eek: Arvatkaas miltä se tuntuu?!
Aika-ajoin musta tuntuu muutenki että ei tästä tuu mitään :ashamed: Ennemmin tai myöhemmin menee sukset ristiin :/
Mä vaan en mielestäni saa sellasta kohtelua kun haluaisin ja jotenki sitä toivois löytävänsä joskus sen oikeen onnen mitä ei vielä oo saavuttanu.
Musta vaan tuntuu että tuo mun ukko ei arvosta mua ja aikalailla ajattelee vaan omaa napaansa :kieh:

:hug: kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
Iltaa vaan kaikille!

nibbler, ei ole töistä edelleenkään tietoa. Yhdestä paikasta paikasta sain jo kirjeen, ettei valinta kohdistunut minuun. Toisesta tuli tiedoksianto, että ovat jääneet nyt lomalle ja palaavat töihin tämän kuun lopussa, jonka jälkeen alkavat hoitamaan asiaa. Kolmannesta paikasta ei ole kuulunut vielä mitään. :/

Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että jos lähtisi opiskelemaan, mutta ajatus ei oikein houkuttele. Muutama vuosi koulunpenkillä ja sen jälkeen hetki työelämässä veisi vauvasuunnitelmat ihan liian kaus. Ikää on kuitenkin jo se 27v. Opiskelijan saamat tuetkin ovat niin pieniä, ettei sekään houkuttele. Opintojen ohessa olisi tehtävä töitä, että pärjäisi taloudellisesti. Eli opiskelemaan lähtö ei poistaisi sitä ongelmaa, etteikö tarvitsisi töitä löytää. Lisää opintolainaa en aio ottaa, kun pitäisi saada entisetkin maksettua pois. Eikä tuo opiskelemaan lähtö oikein muutenkaan houkuttele, sillä ongelmanihan ei ole koulutuksen vaan sen työpaikan puuttuminen. Jotain tekemistä täytyisi silti keksiä, jos en töitä löydä. Ei vaan jaksa enää tätä pelkkää olemistakaan. :|

Vauvakuume on edelleen ihan huippulukemissa. Miehellekin on tullut puhuttua noista vauvoista enemmän kuin mitä tuo jaksaa kuunnella. :ashamed: Enkä enää ole niin varma siitäkään, että päästäänkö meillä loppuvuodesta siihen yritysvaiheeseen. Mies kun on alkanut nyt puhumaan, että täytyis munkin löytää se työpaikka ensin. Voi kettu, sanon minä, jos tässä nyt käykin niin, että sitä lapsen yrittämistä siirretään taas johonkin kauas tulevaisuuteen. |O

Tuohon baari asiaan. Ollaan molemmat enemmän kotona viihtyviä. Toki kumpikin on nuorempana noissa baareissa käynyt, mutta nykyään todella harvoin. Kahdestaan emme ole koskaan baariin lähteneet, vaan sitten on aina ollut joku juhla tai vastaava, että on isommalla porukalla menty. Toki kumpikin on välillä käynyt kavereidensa kanssa tuulettumassa, mutta sitäkin tapahtuu todella harvoin. Taitaa kummallakin meistä viimeisin baarireissu ollut joskus viime vuoden puolella.
 
älä huolestu hippopotamus armas, kyllä se työ sieltä tulee. ootko hakenu jotain tiettyä työlinjaa vai ootko ihan summan mutikassa hakenu? mä hain ennen vaan "sitä mikä kiinnosti" ja vielä muutama kuukausi takaperin uhosi että en ikinä mene novacallille töihin.. toisin kävi ja hetken ihmeteltyäni ja manattuani huomasin pitäväni työstäni.se oli ihan iloinen yllätys, koska olin sitä mieltä että työn ei kuulu olla hauskaa ja miellyttävää :)

tuo äijän perkele on nyt päättänyt lähteä ajoihin norjaan viikoks..niinpä tietenkin kuinkas muuten! :headwall: kiva ku se viettää kesälomaansa enemmän kavereiden kanssa ku mun! (ja kateellisuus nostaa päätään )
mutta rupesin miettimään että nyt kun se on reissannu noissa ajoissa niin paljon tän kesän että mitä jos se tavallaan elää nuoruutensa viimesiä päiviä, niinku se ite sen sanoin. niinku että ku tässä nyt pitäs aikuseks ryhtyä ja näin, ihan sen lasten hankinnan kannnalta, niin se nyt sit reissaa sen minkä voi. ehkä sillä on mulle syksyllä hyviä uutisia en tiedä.

vauvakuume nousee täälläkin kokoajan ku käy kattomassa tuota kaverin ihanaa pikku poikaa. niin ihanasti tuhisee ja ähkii. se on nyt oppinu huutamaan vähän lujempaa ennen se oli sellasta pientä marinaa vaan :) voi kultasta...

nyt ehkä valmistautumaan töihin menoon... joudun oleen yksin tänään saas nähä miten pysyy silmät auki :)
 
nibbler, lähinnä olen hakenut oman alan töitä. Muutamia hakemuksia olen lähettänyt kyllä sellaisiin paikkoihin, jotka eivät ole omaa alaa, mutta joihin olen ajatellut minulla olevan jotain mahdollisuuksia. Periaatteessa olen valmis tekemään melkein mitä työtä vaan, kunhan siitä saatavalla palkalla pystyy elättämään itsensä.
 
hippopotamus niinhän se on että työ tekijää opettaa.ja kiva aina saada uutta kokemusta.
tietysti olis kiva jos sais oman alan töitä, mutta ku mullaki vaan vajaa kuva artesaanin koulutus, sillä ei kauheesti itteään elätetä, ellei tietysti kuviksen opettajaks halua.:)

mikä koulutus sulla on?
 
nibbler, oon koulutukseltani yhteisöpedagogi. Välillä tuntuu, että tuo koulutuskin jarruttaa työnsaantimahdollisuuksia, kun todella harva on tuosta edes kuullut mitään. Aina saa haastatteluissa selittää että mikä sitä on miehiään tai pitäisi kai sanoa naisiaan. Työkkäriinkin kun menin valmistumisen jälkeen ilmottautumaan, niin työkkärin täti kyseli moneen kertaan, niin että mikä sä olet. Ei ollut ikinä ennen tuollaisesta tittelistä kuullutkaan. Tuntuu välillä, että ihan turhaan sitä on käynyt lukion ja jatkanut opintojaan AMK:ssa. Paljon helpommin olisi saanut töitä, kun olisi suoraan peruskoulusta mennyt ammattikouluun.
 
joo meidän luokka oli eka jolla oli tuo kuva artesaani nimike ja siitä ei moni oo kuullutkaan. ennen me oltiin vaan kuvataiteilijoita.

on se hyvä olla joku koulutus, jos ei oo niin työn antajat ajattelee automaattisesti että "eihän toi voi saada valmiiks mitään." tai "toi on tollasta nopeesti kyllästyvää sorttia".
näin mä oon sen kokenut ku ite oon keskeyttäny kahdet opinnot.olin veneen rakennus alalla n 6kk ennen taidekouluun menemistä.

mutta silloin mä oon vaan kuitannu ja sanonu että mä haluan saada mahdollisimman paljon kokemusta eri aloista "ja musta tuntuu että tämä vois olla ihan mielenkiintoinen ala.." sillä mä oon päässy tännekkin, vaikka siinä oli muutama asiakin mikä ois voinu estää tänne pääsyn mm. just selvinny masennuksesta ja voiton puolella ollaan syömishäiriöstä.

onneks antoivat silti mahdollisuuden.
 
Salainen aseeni oli meidän ihanat alle vuoden ikäset kummilapset. Toinen on veljeni poika ja toinen mieheni siskon tytär. Todella suloisia lapsukaisia. Luulen, että he ovat saaneet mieheni sydämen heltymään vauvoille, ja se kun olen myös itse häärinyt niiden ympärillä aina kun mahdollista... :heart:
 

Yhteistyössä