Toivottavasti se on nyt tyttö!

[QUOTE="Ellamaaria";22152069]Meillä odotetaan vasta toista, ja eka on poika, ja silti törmään noihin samoihin kommentteihin jatkuvasti :O Luulis tollaisten olevan jo aika kuluneita juttuja....

On varmaan hirveetä sanoa näin, mutta mulle luonnollisempaa ja helpompaa päinvastoin olisi, jos tämä olisi poika :) Eli itse jopa odotan poikaa ja poikaolo onkin :) <3 Mutta lopputuloksella ei ole väliä, tervettä lasta toivon :)[/QUOTE]

Sama tilanne täälläkin! Miehen sukua ei tähän mennessä ole kiinnostanut raskaudessani mikään muu kuin tulokkaan sukupuoli. Olen sanonut että itsellä on ihan poikaolo ja poikaa toivonkin, johon heti tokaistaan "tyttö se on kumminkin".

Mua ärsyttää tuollaiset kommentit :kieh: Meillä on kolme poikaa ja muutaman viikon sisällä on syntymässä neljäs lapsi ja jokainen kyselijä kuvittelee, että meille nyt odotetaan sitä tyttöä. Onko se sukupuoli tosiaan niin tärkeä? Mulle on aivan sama kumpi tulee, kunhan kaikki vaan menisi hyvin :)

Etkö muka ihan salasalaa itsekin toivo tyttöä =)? Tosin mulla on 2 poikaa ja jos lapsia tulisi lisää, niin poikaa ehkä toivoisin. Toivoa saa, ei se tee kenestäkään huonoa vanhempaa. Toiveet on normaaleja.

Komppaan kyllä ihan täysin sitä, kuinka törppöä se on, että sukupuolella olisi niin suurta merkitystä. Onhan se mukavaa, jos perheessä on molempia sukupuolia, mutta ei sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä. Onko ideaali lapsi tyttö?

Mistä lienee tuo sanonta saanut alkunsa, että hyvät rakastajat tekevät vain tyttöjä? En kyllä jaksa uskoa sitä, varsinkin kun tuttaviini kuuluu useampikin "suurperhe", joissa on enimmäkseen poikia. Parhaimmalla kahdeksan poikaa. Pitääpä oikein ihmetellä, että jos on niin huono rakastaja, niin miksi sille pitää noin usein antaa?

Eräs tuttavani jolla on kolme poikaa ja kaksi tyttöä mainitsi kerran, että hyvin mulle tuntuu tuo mies kelpaavan, onhan meillä viisi lastakin. Täytyy ensikerralla huomauttaa, että eipä ymmärretä hyvän päälle, kun kolma lapsista on poikia. Taitaa mennä tuo rakastelu vaan sohimiseksi. Eihän se voi olla hyvä rakastaja, jos lapsi on poika.

Mö voin ainakin rehellisesti sanoa että tytön haluaisin mielummin. tekeekö se minusta jotenkin paskemman kun selkeästi sanon kumpaa sukupuolta haluaisin lapsen olevan? Mutta jos tulee poika, se on myös ihana asia, kunhan nyt lapsen edes saa.

Miksi aina pitää ylpeillä sillä että ihan sama sukupuolesta kunhan on terve. Veikkaan että suurimmalla osalla on kumminkin sukupuolitoiveita mutta niistä ei puhuta koska...?

Minusta toiveeseen sukupuolesta usein liitetään tietyt sterotypiat pojat ovat sellaisia, tytöt toisenlaisia. Ne voi tietenkin olla tottakin, mutta ohjaako se liiaksi toivetta siitä millaisen lapsen odotetaan olevan esim. luonteeltaan.

Toinen asia sitten minusta on kannattaako loukkaantua kommenteista joita ei selvästikkään ole sellaisiksi tarkoitettu. Pian käy niin että esim raskaana olevalle ei uskalleta sanoa mitään ettei vain loukattaisi. On vain hyväksyttävä se että kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla. Tietenkin, jos toinen osapuoli ei selvästikkään halua keskustella aiheesta, pitäisi osata lopettaa ajoissa.

pojat on kuitenkin niin paljon arvostumpia!

ajattelepas mikä sääli ja surkuttelu jos teillä olis 3 tyttöä! nyt teillä on upea veljeskolmikko ja ois vielä upeempi neljännellä höystettynä

mun veli sai toisen tytön juuri, kaikki oli varmoja et se on poika. minä sanoin van et tyttö tulee. no nyt mieheni sukulaiset sanonu et meidän pitää tehä poika, kun yks jo on. mut ei taida toista tulla

Alkuperäinen kirjoittaja älä hätäile;22152966:
pojat on kuitenkin niin paljon arvostumpia!

ajattelepas mikä sääli ja surkuttelu jos teillä olis 3 tyttöä! nyt teillä on upea veljeskolmikko ja ois vielä upeempi neljännellä höystettynä

Haha. Päivän HUONOIN vitsi!

Meillä on poika ja tyttö. Tytön syntymänjälkeen KAIKKI totesi, että nythän teillä on täydellinen perhe kun on tyttö sekä poika! WTF??? Sekö tekee perheestä täydellisen? varsinkin kun haaveissa olisi vähintään se 4 lasta...

Raksaus aikanakin kun kyseltiin onko tyttö vai poika, vastasin rehellisesti etten tiedä. Sitten kommentoitiin aina, "no kunhan on terve." Tottakai tervettä lasta toivoin, mutta ei sekään mikään "edellytys" ollut. Ihan yhtäpaljon rakastaisin sairasta/vammaista lastakin. Lopulta vastasin kaikille "kunhan vain on lapsi".

Yhteistyössä