"Toivottavasti se on poika"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä ajattelen niin, että se on sellaista juttelua vaan. Ei sitä kannata niin vakavasti ottaa. :)

Joo, mutta 2½- ja 5-vuotiaat lapset eivät osaa välttämättä ajatella vielä ihan niin analyyttisesti, että ne ajattelis että mummi vaan juttelee kun se sanoo, että pojat on paljon parempia kuin tytöt :whistle:

Juu, toi on kyllä typerää jutustelua mummolta, Oikein emätyhmää. Mut muuten tarkoitin noita sukupuolen teidusteluja ja toive-esittelyjä. Mäkin vedin herneitä kahden ekan kohdalla, mut nyt jotenkin ymmärrän, ettei niillä kysymyksillä sukupuolesta ole välttämättä mitään arvolatausta. AInakaan sen enempää kuin äiti niihin laittaa.

Sain kesän alussa kolmannen pojan ja nyt jo ihmiset kyselevät, että kai te vielä sen tytön teette? :headwall:

Niille olen jo tölväissytkin, että ei tehdä, kun tehdään seitsemän veljestä. Todellisuudessa ei kyllä tehdä enää yhtään mitään, muuta kuin jonotetaan vasektomiaa...

Meille kaikki toitotti, varsinkin miehen suvun puolelta, että poika tulee. Ja poikahan se sieltä tuli, mutta hämmästyksekseni sain todeta, että moni on pitänyt tätä sukupuolta ainoana oikeana vaihtoehtona. Nyt kuulemma sukunimi jatkaa suvussa sitten jne. "Kun on ne pojat niin kivoja" :o

Alkuperäinen kirjoittaja diipadaa:
Meille kaikki toitotti, varsinkin miehen suvun puolelta, että poika tulee. Ja poikahan se sieltä tuli, mutta hämmästyksekseni sain todeta, että moni on pitänyt tätä sukupuolta ainoana oikeana vaihtoehtona. Nyt kuulemma sukunimi jatkaa suvussa sitten jne. "Kun on ne pojat niin kivoja" :o

No arvaa oliko pettymys miehen sukulaisille, kun naimisiin mennessä vaihdettiinkin molempien sukunimi :|

No arvaa oliko pettymys miehen sukulaisille, kun naimisiin mennessä vaihdettiinkin molempien sukunimi :|

Oho, kuinka miehes suostu tohon? Vai ehdottiko miehes ihan itse? Kun meillä mies on sanonut, että ehdottomasti sitten hänen sukunimensä kun naimisiin mennään. Oonkin hänelle kovasti puhunut (kiusatakseni) että otan sitten molemmat sukunimet, oman ja hänen. Mutta se ei kuulemma käy :/

Meiltä kysyttiin toisen pojan jälkeen, että ettekö osaa tyttöjä tehdä. Mies siihen, että onko useampikin tapa tehdä lapsia kuin sekstailla vaimon kans!!!

Oho, kuinka miehes suostu tohon? Vai ehdottiko miehes ihan itse? Kun meillä mies on sanonut, että ehdottomasti sitten hänen sukunimensä kun naimisiin mennään. Oonkin hänelle kovasti puhunut (kiusatakseni) että otan sitten molemmat sukunimet, oman ja hänen. Mutta se ei kuulemma käy :/

Ei sitä tarvinnut suostutella. En ihan varmaksi muista, mutta se taisi olla miehen idea. Mietittiin myös sitä, että olisi otettu kaksoisnimi, mutta ei sekään oikein tuntunut järkevältä. Ja haluttiin koko perheelle sama nimi. Luulen, että miehen suvulle olisi ollut vielä kovempi paikka, jos me oltaisiin otettu mun sukunimi, johon mies olis kyllä myös ollut valmis.

Miehen suvulle se otti koville. Ja mun mummoni huomautteli, että kyllä vaari kääntyis haudassaan jos tietäis että mulle ei oman suvun nimi kelvannut. Tosin sillähän ei ole mitään merkitystä, että kaikki muutkin serkukset on vaihtaneet nimensä naimisiin mennessä, kun ovat ottaneet miehensä nimen :whistle:

Meille on ultran mukaan tulossa 3.poika niin äitini totesi että "olis se nyt saanut olla likka" :o Sanoin vaan että mulle pääasia,että on terve.

Eli tuotamme suvulle mitä ilmeisemmin suurenkin pettymyksen sillä,että mieheni ei ole sekatyömies ja tehtailemme vain poikia :ashamed:

Meillä appi oli kakkosesta varma, että tulee tyttö (esikoinen oli se odotettu poika) ja puhui koko ajan prinsessasta. Poika tuli, ja taas sama kolmosen kohdalla, no sillon tulikin tyttö ja oli niin rehvakas että kyllä hän sen tiesi. Nelosta odottaessani puhui taas että tytölle leikkikaveri, mutta poika tuli. Tykkää kyllä kaikista varmaan yhtä paljon, mutta jatkuva vieraillekin kertominen (monet varmaan luuli että se on ultralla jo selvitetty) ärsytti.

Menikö aiheen vierestä? Ennenvanhaan on arvostettu enemmän poikalapsia, ehkä se on vanhoilla vielä niin verissä ettei osaa muuttaa ajattelua. Onhan se kyllä kurjaa, että lapsille tyrkyttää mielipiteitä, niin tässä kuin muissakin asioissa.

Yhteistyössä