Miks pitää ihmetellä lasten nimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Ärsyttää taas vaihteeksi.. Mun äitini on tienny vauvan tulevan nimen jo pitkään ja menny sitten möläyttelemäänkin sen jo kaikille.. Mun mummi oli vauvaa katsomassa ja kysäisi että "Ihanko tosissaan tästä tulee Roope?" ja oli vähän sen oloinen että kylläpäs typerää nimeä meinattu.

No tänään isäni soitti ja kyseli kuulumisia ja ristiäispäivämäärää.. ja samalla ihmetteli että meinataanko me ihan oikeasti antaa Roope vauvalle nimeksi. Vastasin että joo, niin isä rupes ehdottamaan että mitäs jos annettais nimeksi mieluummin vaikka Niilo kun sopii isoveljen nimen kanssa "yhteen" hyvin ja kuulemma Roopea kiusataan sitten roope-sedäksi ja muuksi koulussa.. :headwall: :headwall: Oli tarkoitus vauvan toiseksi nimeksi antaa sama toinen nimi kuin isälläni, mutten kyllä taida viittiä enää, oishan se hirveetä kun rimmaa niin hirveän nimen kanssa sitten.

Ja mä kun olen niin :heart: tuohon meidän aikomaan nimeen ja ärsyttää mitä ihmeellistä tossa Roope nimessä on, kun se kaikkien mielestä ilmeisesti on niin hirveä?

anna arvostelijoiden olla, itsehän miehes kans päätät nimen! kyllä ne isovanhemmatki tottuu nimeen ja kohta sanovat etteivät muunnimiseksi poikaa osaisi edes kuvitella!

Jokainen saa tietysti antaa lapselleen semmosen nimen kun haluaa, mut mulle Roope-nimestä tulee mieleen iso ja ystävällinen koira, kun se on niin suosittu koirankin nimenä. En vaan voi sille mitään... :ashamed:

Me kun kerroimme tuon keskimmäisen nimen puhelimessa anopille, hän sanoi etunimestä että hyi kamala, ette kai te sellaista anna. Toinen nimi oli hänen mielestään kiva, tosin kuuli sen väärin. Se oikea nimi olikin sitten lähinnä outo. Kolmas nimi olis varmaan menetellyt ehkä, jos ei mies olis kertonut että miksi minä sen nimen lapselle tahdoin antaa.

Mutta kyllä ne silti on niihin nimiin jo tottuneet :whistle:

on mun vanhemmat kummastelleet kummankin pojan nimeä tyyliin "oikeestikko tulee se nimeksi???" Ja miksi ei vaikka sitä tai sitä, jopa mieheni kuolleen veljen nimeä isäni ehdotti :0) Tyttöjen nimet niille on kelvannu sellaisinaan..

Anna olla, älä välitä!

Ei tollasesta pidä välittää.

Olisit ollut paikalla kuulemassa, kun meidän neidin nimi paljastettiin suvulle. Voi sitä suvun kauhistelua. Niin ne pisti alkuun vastaan ja keksi vaikka mitä rumia lempinimiä. He myös "unohtelivat" nimen kirjoitusasua ja keksivät pilkkanimiä.

Mutta niin ne vain ovat hiljentäneet leipäläppänsä. Ei kukaan enää hauku nimiä ja pilkkanimetkin ovat unholaan jääneitä.

Kyllä se nyt niin menee, että minä takuulla annan lapsilleni sellaiset nimet, joista minä pidän, enkä sellaisia, joista muut pitävät.

Ja kyllä, seuraava tyttö saa täydellisesti esikon nimiin rimmaavan nimen, joka on ehkäpä (jos mahdollista) vieläkin kummallisempi :laugh:

Mutta pitää samalla myöntää oma vajavaisuutensa, en minä ihan ymmärrä Wolferiinaa taikka Kotivaloa nimenä. Joskaan minun ei niitä onneksi omilleni tarvitse nimiksi antaakaan.

Niin :/ olis vaan ollu kiva antaa toiseksi nimeksi suvussa kiertänyt nimi, mutta eipä huvita tuommosten kommenttien jälkeen antaa, tuskin olisi isäni siitä hyvilläänkään kun etunimestä pitää tulla NOIN tyhmä :kieh: Esikoinen on Niko, meinas että olisi sitten Niko ja Niilo. Kyllä tästä Roope tulee se on varma. Hävetkööt sitten pappa nimeä, sellainenhan se on ollut aina, hävennyt ainakin omia lapsiaan, ei ihme jos lapsenlapsen nimeä sitten.

Voi vitsit että on porukka tyhmää, siis nuo jotka kehtaa kommentoida toisen lapsen nimeä noin :o Ja vielä ehdottaa jotain omaansa tilalle :o Ton takia meillä ei ole koskaan kerrottu etukäteen lasten nimiä.

Meitä on niin moneksi. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Toinen tykkää Niilosta ja toinen Roopesta. Kyllä te vanhemmat osaatte lapsenne nimen päättää. Muiden on siihen tyytyminen - ja tottuminen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
mie en oo ikinä kertonu kenellekkään nimeä etukäteen.
eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt.
jos joku ois kuullu että tytöstä tulee Nella ois varmaan yritetty kääntää meidän päätämme.

hei, olit laittanut joskus mulle yv:tä ...? meilläki on Nella! =)

Yhteistyössä