Kenellä on poika ja poika tai tyttö ja tyttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi että :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on molemmilla ed liitosta tytöt ja kyllä se minuakin vähän ärsyttää, kun joillakin sukulaisilla on sellainen asenne että voi kun nyt tulisi poika, meille kun se on ihan sama että kumpi sieltä tulee :)

Olin joskus teininä hoitamassa lapsia perheessä, jossa oli kans haluttu poika. Heillä oli siis 5 tyttöä ja kuudes sit oli ollut poika. Sillloin ajattelin, et mitäköhän esim se viides tyttö tuosta miettii. No ei sillä, varmasti kaikkia lapsiaan rakastavat ihan yhtä paljon

Tänään just saatiin tietää, että toinen poika tulossa. Eikä minua ainakaan haittaa. Olishan se tietty ollu mukavaa päästä osteleen mekkoja ym. , mut ihan hyvin voin kuvitella itseni "pelkkien" poikien äitinä, koska lapsiluku on kuitenkin luultavasti tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi että :/:
Alkaan vain oikeesti ahdistamaan tää tilanne, että tyttö olisi seuraavan oltava :( Meillä aivan ihana poika, tuntui ja myös sanottiinkin, että tyttö sen ois pitänyt olla. Nooh, nyt on sitten kyselty koko aika, että millos sitä tyttöä alatte yrittämään ja melkein jopa on ostettu meidän ns. tulevalle tytölle jo vaatteitakin valmiiksi. Tämä on niin sairasta. Jo pelottaa ittenikin, kun yritämme toista ja jos se nyt sitten sattuu olemaan se poika niin voi luoja sitä marmatuksen määrää. Eihän sille kukaan voi mitään kumman saa. Kertokaas te kokemuksia joilla kaksi lasta ja kummatkin samaa sukupuolta? Mitä olette sukulaisilta ja tuttavilta kuulleet? Ainiin unohtu sanoo, että jopa on nimiä keksitty meidän ns. tyttölapselle. Pikkaset paineet ainakin miulla :(

Kuulin kyllä välillä sukulaisilta, että esikoistytön jälkeen voisimme tehdä pojan. Totesin vain kylmästi, että ei, kun haluamme toisen tytön. Toinen tyttö tuli. Kastejuhlassa mummoni totesi, että kolmannenkin voisimme tehdä ja se voisi sitten olla poika. Totesin edelleen, että jos jostakin kumman syystä kolmas jostakin tupsahtaa, toivomme edelleen tyttöä. En ole ottanut noista kommenteista ihmeemmin itseeni. Minusta tuollaiset kommentit kertovat enemmän kommentoijan arvomaailmasta jotakin...
Vaikka mummoni minulle todella rakas onkin, on hänellä hiukan sovinismia asenteessaan ehkä siksikin, kun hänellä itsellään on kolme poikaa.

Yhteistyössä