G: esikko poika ja toinen tyttö joka leikkii poikamaisia leikkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Meillä on 7v poika. Tyttö on 2,5v ja leikkii pojan kanssa paljon sillä ikäisiään kavereita ei ole. Eeva ei tykkää leikkiä nukella, ei välitä kummitädiltä saamasta barbista.
Sotaleikit, autot, palikat, legot, kiinnostaa sillä poika antaa mallia. Myös ravintolaa ne kyllä leikkii yhdessä, kokkaavat ja myyvät meille vanhemmille annoksia. Se on hiukan ns tyttömäistä edes, mutta sitä tyty leikkii koska poika on siitä kiinnostunut.

Olishan se ollut kiva kun ois voinu ostaa nukkeja ja nukkekodin, barbeja ym aikanaan :D mut ei sitten.

Onko KELLÄÄN käynyt niin, että toisena syntyi tyttö pojan perään ja silti ns, oppi tyttöleikkeihin.

Ja ei, en ala pakottaan nukkejuttuihin mutta kunhan ihmettelen ja kyselen. Myös mun siskolla on poika ja sit tuli tyttö, ja se tyttö ei myöskään koskaan kiinnostunut hoivaamaan nukkeja eikä leikkimään barbeilla. :wave:

Mä leikin itse pienenä kaikilla poikajutuilla, autot, legot, junaradat, rakennussarjat jne.. en muista edes et olisin koskaan leikkinyt nukella, omistinkohan edes sellaista? Pikkuautoja kylläkin ja sotilaita :D Ja olin kyllä esikoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Mä leikin itse pienenä kaikilla poikajutuilla, autot, legot, junaradat, rakennussarjat jne.. en muista edes et olisin koskaan leikkinyt nukella, omistinkohan edes sellaista? Pikkuautoja kylläkin ja sotilaita :D Ja olin kyllä esikoinen.

No mutta tuliko susta rekkakuski vai tykkäätkö nykyään olla naisellinen?

Ei kokemusta ihan tuosta, mutta voi olla vain luonteenpiirre!

Mä leikin aina lapsena poikamaisia leikkejä. Rakensin legoja ja haaveilin nopeista autoista ja veneistä.. Olin melko yllättynyt, kun huomasin, että tyttärestäni (jolla kaksi veljeä ) tulikin hyvin tyttömäisten leikkien kannattaja (hoivaa nukkeja, haluaa pukeutua prinsessaksi jne.). Jotenkin kuvittelin, että poikamaiset leikit "periytyisivät", mutta niin ei käynytkään..

Hei! Meillä esikko poika ja toinen tyttö, leikkivät yhdessä poikamaisia leikkejä, mutta tyttö tykkää pukeutua prinsessaksi, hoivaa nukkeja ja molemmat hoivaavat pikkusiskoaan mielellään. Ne leikit muuttuu ihan yhtäkkiä ja meillä ainakin huomaa että isompi joskus määrää leikin ja se on usein poikien leikki, yhdessä leikkivät että suojelevat eläimiä jne. monenlaisia leikkejä. Anna leikkiä vaan, aika paljon on sellaista matkimista, kun isoveli tekee, niin pikkusisko samoin.

Mulla on molemmat tyttöjä ja poikien lelut ja leikit on kivempia niistä. Myös vaatetus on alkanut tuolla isommalla näkyä, ei saa olla tyttöjuttuja vaan pitää olla auto tai dinosaurusaiheisia.

Meillä on esikoinen poika ja sitten tuli tyttö. Ikäeroakaan ei ole kovin paljoa, reippaat 2 vuotta ja leikkivät runsaasti keskenään. Mutta kyllä tuo tytär ihan tyttösten leikkejä leikkii, nukkeja hoitaa ja ruokaa niille laittelee. Itseasiassa molemmat tuntuvat enimmäkseen leikkivän omialeikkejään vaikka "yhdessä" leikkivät. Puuhailevat siis mitä puuhailevat ja luulevat toisen puuhailevan sitä samaa =)

Yhteistyössä