Meillä on kolme poikaa ja haaveissa neljäs lapsi. Mitä vastata sukupuolispekulointiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Siis sehän kävi kuumana jo kolmatta odottaessani; "jospa teille nyt se tyttö.." "ai poikako sieltä TAAAAS onki tulossa" "harmi ku et saanut vieläKÄÄN sitä tyttöä" "no se pitää vielä neljäs tehdä, jos.."

Meille on aina ollut itsestäänselvää, että haluamme ison perheen. On ollut puhetta, että 6-8 lasta on sopivin määrä, jos vaan saadaan. Pojat on nyt siis 7v, 5v ja 5kk, seuraavalle lapselle annettiin kuukausi sitten lupa tulla, jos on tullakseen.

Sukupuoli on minulle oikeasti merkityksetön asia. En ole sitä sen kummemmin miettinyt, eikä minulle ole itseisarvo saada molempia. Nämä pojat on täydellisen ihania, ihan yhtä ihania olisivat tyttöinä.

Mitä siis vastata nuille (hyvää tarkoittaville??) ällistelijöille niin, että asia menisi perille, mutta en suututtais ketään?

Näihin aina törmää. Meillä kaksi ekaa oli poikaa ja kun kolmatta odotin alkoi kuulua näitä "ai jaa, ne sitä tyttöä yrittää" juttuja. Sitten kun se kolmas oli tyttö, niin mieleenpainuvin onnittelu oli: "onneksi olkoon, nyt teilläkin on täydellinen perhe".
Neljättä kun odotin, moni ihmetteli, että miksi ihmeessä, teillähän on jo molempia.

Tuttua! Mulla on kolme tyttöä ja nyt odotan neljättä. Esikoisesta jo moni odotteli poikaa. Kun toinen ja kolmaskin oli tyttöjä, niin aina joku taulapää kysyi suoraan, olemmeko pettyneet ja miten nyt TAAS tyttö ja eikö se nyt olisi jo pojan aika.
Tämä neljäs lapsemme on poika, mutta emme ole kertoneet sukupuolta vielä kellekään muulle. Alkuraskaudessa joku teräväpäinen kysyi multa vieläpä "no mitäs jos se on taas tyttö?"

Annan mennä toisesta korvasta vaan ulos :)

Tää on joo ihme pakkomielle joillekin tulla kommentoimaan sukupuolia. Meille on syntymässä 4. ja se viimeinen lapsi. Aina ollaan puhuttu 4. ja raskauden alusta alkaen saanu kuulla tuota jospa teillekin se tyttö nyt SUOTAISIIN ettei sun enempää tarvii tehdä :-O No neljäs poika hyvin todennäköisesti tulossa :-) ja 100% viimeinen :-)
Ite oon aina pienestä pitäen sanonu, että mulla on sitten isona vaan poikalapsia :-)

Kun meillä kaksi tyttöä ja kaksi poikaa ja kerroin odottavani viidettä, niin joku ihmetteli ääneen, että miksi ihmeessä viides, kun kerta on jo kaksi kumpaakin. Viides oli tyttö ja siitäkin joku keksi sitten sanoa, että eikös se olisi voinut olla poika, kun olishan se hienompaa, jos poikia olisi enemmän.

voi niin tuttua.... Kun ensimmäistä odotin, niin kyseltiin sitä, että kaippa se nyt sitten on poika ja onhan se poika. Kun kerroimme, että meille on syntynyt tyttö, niin oli ihan yllättävää, miten monelta kuulimme näitä "No ei se mitään" "no mutta onhan tyttökin ihan kiva "no seuraava on sitten poika". Kakkosen kohdalla ulkopuolisten poikatoiveita kuultiin yhä enemmän. Meillä toinenkin lapsi oli tyttö. Kolmannen kohdalla tilanne vaan paheni. No kolmas oli poika ja silloin kuultiin paljon näitä..no saittehan te sen pojan yms. Nyt odotan neljättä ja joidenkin vatipäiden mielestä vain siksi, että saataisiin vielä toinenkin poika.
Oikeasti mulle olisi ihan sama, vaikka kaikki neljä olisivat olleet poikia/tyttöjä.

Mä ihmettelen sitä, miksi muille se sukupuoli on niin tärkeä? Siis mitä se ketään muuta liikuttaa, onko MEIDÄN lapset tyttöjä vai poikia.. Miten se nyt helpottaa anopin, naapurin, työkaverin, serkkuni tms elämää, vaikka meillä olisi 2+2 tai 3+1 tai 4 mitä tahansa..

Kun mä odotin neljättä ni sanoin et me tehdään vaan poikia. 3 poikaa aikaisemmin. Neljäskin on poika ja kerrottiin kyll heti ku saatiin sukupuoli selville.

Tirvase nokkaan..no ei vaan.. :D On kyllä oikeasti tosi typeriä ja tahdittomia tuollaisten kyselijät, ei voi ymmärtää.

Sano vaikka, että haluatte ensisijaisesti lapsen, ette tyttöä tai poikaa ja teillä on jo kolme ihanaa poikaa, etkä laittaisi pahaksesi, vaikka tulisi neljäskin samanmoinen.
Lisää vaikka perään, että olisihan se tyttökin tavallaan "uutta ja jännää", mutta sillä mielellä ette raskautta tehneet, että nyt pitää se tyttö saada, vaan lapsi.
Miten jotkut ei tajua tuota?

Meillä on ensin kolme poikaa sitte yks tyttö ja taas kaks poikaa. Kyselijöitä meilläkin riitti et mitä jos taas poika. NAuroin vaan ja sanoin et en osaa ees kuvitella että me joskus tyttökin saatais.

Maeillä syntyy minä hetkenä 4.lapsi ja isosiskot odottaa innolla pikkuveljeä...tai pikkusiskoa. Toisaalta itse toivoisin poikaa niin kuin näköjään kaikki sukulaiset, tutut ja naapurit, mutta mitä väliä sillä on onko se nyt sit samaa sukupuolta vai eri sukupuolta, pääasia, että kaikki menee hyvin ja saadaan elää meidän perhe-elämää. Eilen nuorimman tytön kerhokaverin äiti kysyi yritättekö vielä saada poikaa, jos nyt tulee tyttö. No ei yritetä! Autossa olis kyllä paikka vielä sille 5.lapselle, mut kyllä 4 on meidän lapsiluku eikä sukupuolilla ole väliä.
Mun mielestä sekin on niin typerää, et kysellään aina raskaana olevalta naiselta kumpi on tulossa, mä en ole ikinä halunnut tietää, kyllä sen näkee sitten, kun vauva tähän maailmaan putkahtaa. Mun mielestä on paljon kivempaa odottaa ihan loppuun asti. En tuomitse niitä jotka kysyvät vauvan sukupuolen, mutta itse en kyllä halua tietää etukäteen.

Yhteistyössä