Toivottavasti se on nyt tyttö!

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Mua ärsyttää tuollaiset kommentit :kieh: Meillä on kolme poikaa ja muutaman viikon sisällä on syntymässä neljäs lapsi ja jokainen kyselijä kuvittelee, että meille nyt odotetaan sitä tyttöä. Onko se sukupuoli tosiaan niin tärkeä? Mulle on aivan sama kumpi tulee, kunhan kaikki vaan menisi hyvin :)

Juu, mulla on kaksi poikaa (4v ja 1v). Arvaa vaan kuinka monta kertaa olen kuullut, että: "Kyllä sun täytyy se tyttö vielä tehdä." tai kun odotin kuopusta ja tiesin pojan tulevan raskaana oleva työkaveri sanoi: "Niiiii, suuret rakastajat tekevät tyttöjä ja pojat tehdään hutaisten." Hän siis tiesi odottavansa tyttöä. Mulle on molemmilla kerroilla ollut ihan sama tuleeko tyttö vai poika, kunhan saan vain vauvan. Ja kolmatta vauvaa meille ei tule, ei sitä tyttöä eikä poikaakaan.

Toisille se tuntuu olevan ja sitten niiden on ihan mahdoton käsittää ettei kaikki yrittämällä yritä sitä toista sukupuolta tehdä. Ja mulla ei ole kun yksi lapsi ja kommentit on tyyliin "millos te sen tytön teette" :kieh:

Meillä odotetaan vasta toista, ja eka on poika, ja silti törmään noihin samoihin kommentteihin jatkuvasti :O Luulis tollaisten olevan jo aika kuluneita juttuja....

On varmaan hirveetä sanoa näin, mutta mulle luonnollisempaa ja helpompaa päinvastoin olisi, jos tämä olisi poika :) Eli itse jopa odotan poikaa ja poikaolo onkin :) <3 Mutta lopputuloksella ei ole väliä, tervettä lasta toivon :)

Kun meille oli tulossa toinen, oli suvun odotukset korkealla...pitäisi kuulemma tulla poika. Ei tullut. Raskauduin välittömästi uudestaan ja tässä kohtaa suku oli TÄYSIN VARMA siitä miten kolmas kerta toden sanoo ja nyt tulee poika. Ja voi luoja miten mä toivoin tyttöä. Kaikki tiesi että mä toivon tyttöä sillä olin siitä puhunut aivan yhtä avoimesti kuin edellisilläkin keroilla jolloin myös toivoin tyttöä, mutta kaikille sukulaisille ja kavereille näytti olevan se ja sama mitä mä toivon, kunhan se on poika.

Voi sitä riemua, kun saimme kolmannen tytön. Mä olin NIIN tyytyväinen kun emme vieläkään saaneet sitä poikaa ja suku pettyi :laugh:

Mun mielestä on ihan äärimmäisen typerää mennä toivomaan toiselle ihmiselle jotakin sukupuolta olevaa lasta, varsinkin jos se vielä on vastoin sen äidin toivetta.

Jos yhden toiveen saa esittää niin se olisi sitten se, että neljäskin on tyttö ;)

Mä en tuu koskaan unohtamaan sitä kuinka ex-appiukko aikoinaan oli pettynyt kun sain toisen tytön...
Tuumasi puhelimessa että jäi sitten haulikko ostamatta pojalle...:confused:
No, nyt on tuolla ex-appiukolla poikakin, mutta on hällä 5 tyttöä lapsenlapsina:D

Toi samainen ex-appiukko oli todennut esikoisen synnyttyään että MUNAt jäi puuttumaan kun työn saivat...

Kun meille oli tulossa toinen, oli suvun odotukset korkealla...pitäisi kuulemma tulla poika. Ei tullut. Raskauduin välittömästi uudestaan ja tässä kohtaa suku oli TÄYSIN VARMA siitä miten kolmas kerta toden sanoo ja nyt tulee poika. Ja voi luoja miten mä toivoin tyttöä. Kaikki tiesi että mä toivon tyttöä sillä olin siitä puhunut aivan yhtä avoimesti kuin edellisilläkin keroilla jolloin myös toivoin tyttöä, mutta kaikille sukulaisille ja kavereille näytti olevan se ja sama mitä mä toivon, kunhan se on poika.

Voi sitä riemua, kun saimme kolmannen tytön. Mä olin NIIN tyytyväinen kun emme vieläkään saaneet sitä poikaa ja suku pettyi :laugh:

Mun mielestä on ihan äärimmäisen typerää mennä toivomaan toiselle ihmiselle jotakin sukupuolta olevaa lasta, varsinkin jos se vielä on vastoin sen äidin toivetta.

Jos yhden toiveen saa esittää niin se olisi sitten se, että neljäskin on tyttö ;)

Pitäskö tästä lukea rivien välistä että ootatte haikaraa kylään? :whistle:

Mä en tuu koskaan unohtamaan sitä kuinka ex-appiukko aikoinaan oli pettynyt kun sain toisen tytön...
Tuumasi puhelimessa että jäi sitten haulikko ostamatta pojalle...:confused:
No, nyt on tuolla ex-appiukolla poikakin, mutta on hällä 5 tyttöä lapsenlapsina:D

Toi samainen ex-appiukko oli todennut esikoisen synnyttyään että MUNAt jäi puuttumaan kun työn saivat...

ja haulikon ostoon vaikuttaa se sukupuoli ihan ratkaisevasti :xmas:

Pitäskö tästä lukea rivien välistä että ootatte haikaraa kylään? :whistle:

Ei...siis TODELLAKAAN! Herttilejiaa...3 lasta 2,5 vuodessa...juu EI! :laugh:

Tai no, odotetaan me tietyllä tapaa...keväällä pitäisi syntyä meidän koiranpentu, mutta sitä ei vissiin lasketa? :)

Me toivotaan haikarin kyläilyä tuossa noin...hmm...oiskohan 3-5 vuoden kuluttua :D

Ei...siis TODELLAKAAN! Herttilejiaa...3 lasta 2,5 vuodessa...juu EI! :laugh:

Tai no, odotetaan me tietyllä tapaa...keväällä pitäisi syntyä meidän koiranpentu, mutta sitä ei vissiin lasketa? :)

Me toivotaan haikarin kyläilyä tuossa noin...hmm...oiskohan 3-5 vuoden kuluttua :D

Voidaan me se koiranpentu laskea mukaan :D Onnea odotukseen :) Mietin jo et onkohan multa menny jotain ohi kun mielestäni kerroit jossain myyväs pieniä vaatteita pois :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Voidaan me se koiranpentu laskea mukaan :D Mietin jo et onkohan multa menny jotain ohi kun mielestäni kerroit jossain myyväs pieniä vaatteita pois :ashamed:

Joo siis mulla on jo kahdesti ollut kirppispöytä jossa olen myynyt likkojen pieneksi jääneitä pois :) Tosin viimekerrallahan kävi niin että kun olin varannut pöydän ja pitänyt sitä viikon, tein positiivisen testin :O Ryntäsin äkkiä kirppikselle hakemaan niitä ihanimpia kotiin, mutta lähes kaikki oli jo mennyt : /
Nyt meillä on suuri riski saada kaksoset (johtuen siitä, että luovutin juuri munasoluja) joten me ei edes katsota toisiimme päin saati pestä alushousuja samaassa koneessa! Mä en nyt todellakaan halua vauvaa...ei se tietty ihan katastrooffi olisi (vauav ei voi olla sitä koskaan :) ) mutta kun siihen kerran pystyy vaikuttamaan ettei semmoinen meille nyt tule, niin meinaan kyllä vaikuttaa :D

Onhan ne kommentit typeriä, mutta sellasia me ihmiset ollaan.. jos itse halutaan kovasti jtn, niin helposti luullaan, että toki kaikki muutkin. Mä esimerkiksi halusin tytön ja sainkin kaksi, ja kyllä herkästi kuvittelen, että muutkin naiset haluavat tyttöjä :D. Vaikka toisaalta tiedän että ei se ole mikään absoluuttinen totuus :D

Mä en kylläkään hirveen useasti kuule, että pitäis hankkia poika. No ehkä siksi ettei mulla ole miestäkään. Mutta ehkä ympäristökin näkee mut enemmän tyttöjen äitinä.. itselläni ainakin on vaikeuksia kuvitella itseäni pojan äidiksi.

Nähtyäni otsikon ja nimimerkkisi ajattelin, että teillä on lypsykarjaa :) Maitotilallisethan haluaisi tietenkin lisää niitä varsinaisia maidontuottajia. Mutta tämä meni ihan ohi aiheen.

Meillä 2 tyttöä, en onneksi hirveesti oo kuullu mitään poika kommentteja mutta kaveri sano jolla tyttö ja poika että onneksi ei tarvi tehä enempää lapsia kun kumpaakin on... Meillä ei oo koskaan sukupuolen takia lapsia tehty ja enempää ei tuukkaan...

No mun ystävä jolla on kaksi poikaa ja hänen miehellä edellisestä liitosta vielä kaksi poikaa.. Kyllä he puhuvat että olisihan se kiva ku saisivat nyt sen tytön, että näkisi sitäkin puolta.. Musta on ihan normaalia haluta molempia sukupuolia...

Mua ärsyttää tuollaiset kommentit :kieh: Meillä on kolme poikaa ja muutaman viikon sisällä on syntymässä neljäs lapsi ja jokainen kyselijä kuvittelee, että meille nyt odotetaan sitä tyttöä. Onko se sukupuoli tosiaan niin tärkeä? Mulle on aivan sama kumpi tulee, kunhan kaikki vaan menisi hyvin :)

Minulla oli aikoinaan kolme ensimmäistä lasta tyttäriä ja kun neljäs syntyi, poika, olimme tovin vähän pöllämystyneitä, että "Kuinkas se nyt tuolla lailla lipsahti...?"
:D

Pidän pikkuisen surullisina ihmisiä, jotka kovin aktiivisesti kaipaavat lapselleen jompaa kumpaa sukupuolta. Tulee vähän sellainen olo, että heille se sukupuoli ehkä liian tärkeä ihmisen määre... mahdollisesti muissakin yhteyksissä/koko elämässä?

Nähtyäni otsikon ja nimimerkkisi ajattelin, että teillä on lypsykarjaa :) Maitotilallisethan haluaisi tietenkin lisää niitä varsinaisia maidontuottajia. Mutta tämä meni ihan ohi aiheen.

no äin minäkin ajattelin =)
Ja lisäksi vielä oudoksuin, sitä että vasikoista puhutaan tyttöinä ja poikina. Meillä niistä puhutaan (ja mitä olen muidenkuin kuullut puhuttavan) lehmiksinä ja sonneina ;)

Yhteistyössä