Toiveena vauva 2017-2018

Miwwi: Vaikea sanoa tosta ovistikusta tarkoittaako mitään. Kannattaa varmaan vaan testailla r-testillä jos ei menkat ala.
Mulla toi sama tilanne loppuviikosta. Tosin en tiedä vielä kiertoni pituutta joten sekin vähän hämää mut pakko vaan luottaa siihen intuitioon et ovis oli about viikko sitten. :)
 
Mä oon aivan pihalla mun kierron takia. Oikeiden menkkojen mukaan ois 32/32, pillereiden keskeytyksen jälkeen tyjennysvuodosta laskien 25/32. Menkkakipuja pari edellistä päivää. Tänään enemmän oviskipuja, munasarjoihin pistää, ja kohdussa viiltäviä tuntemuksia. Ja haluttaa:p
Onkohan mulla sittenkin vasta nyt ovulaatio:eek:
 
Mä oon aivan pihalla mun kierron takia. Oikeiden menkkojen mukaan ois 32/32, pillereiden keskeytyksen jälkeen tyjennysvuodosta laskien 25/32. Menkkakipuja pari edellistä päivää. Tänään enemmän oviskipuja, munasarjoihin pistää, ja kohdussa viiltäviä tuntemuksia. Ja haluttaa:p
Onkohan mulla sittenkin vasta nyt ovulaatio:eek:
Voi hyvinkin olla ovis sulla. :D Mä kans alkanu miettimään et voiskohan mullakin olla ovis vasta tulossa tai jopa toinen kun nyt vasta kierto puolivälissä jos sen niin aattelis. Mut enpä usko. Kaikkea pyörii päässä. ;)
 
Tanjuska: Joko oot testaillut?!?!?!?!:love:

Huomenta kaikille. täälä ollaan taas paremmalla fiiliksellä.(y) Sunnuntai-iltana sain miehenkin kellistettyä.. taisi olla liian myöhäistä, mutta ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. :D

Oon tänään vapaapäivällä ja se on kyllä mukavaa. :) Saadaan lasten kanssa touhuta kaikkea ihan rauhassa.

Oon tässä miettinyt, että millaistahan vauvan kanssa olisi olla äippälomalla täälä nykyisellä paikkakunnalla.. Asuin vähän isommalla paikkakunnolla tuon kuopuksen vauva-aikana ja meillä oli aivan uskomattoman ihana puistoporukka kotiäitejä ja isiä. Nähtiin päivittäin ja aina löytyi juttuseuraa. :rolleyes: Täälä ei oikein leikkipuistokulttuuria ole ja vähän jännittää, että löytyykö juttuseuraa... tutuilla tuskin vauvoja on tulossa... Noo... ehkei tästä tarvitse vielä murehtia... ;)

Ihanaa tiistaita kaikille!!!!:love::):D:rolleyes:
 
Kivaa vapaapäivää, zipi! Ehkä juttuseuraa löytyy kerhojen tms kautta? Tai sitten kukaan ei uskalla lähteä puistoon "näin kylmällä".. toivotaan parasta!

Itse vielä heräilen, vaikka olenkin jo työpaikalle päässyt. Tunti sitten, eli vähän ennen lähtöä sohvalla makoillessa iski hirveä kuvotus ja laatta tuntui lentävän just eikä heti. Ei kuitenkaan sitten. Palelee, vatsa tuntuu olevan täynnä jotain ja on muutenkin vähän kipeä olo. Ei kuitenkaan illalla ainakaan ollut noussut kuume. Toivottavasti en oo saamassa uudelleen oksennustautia, siskon lapsi olisi hyvinkin voinut tartuttaa minutkin kun nähtiin pari pvä sitten.
 
Se siitä oireettomuudesta kun pääsi sanomasta :D eilen tein lapselle puuroa ja alko ihan jäätävä vatsakipu. Aina kun liikuin niin vatsa vähän niinkuin kramppasi mutta kun olin paikallaan niin ei mitään. Tänä aamuna pientä repivää kipua alavatsalla. Voihan se toki olla ettei liity mahdolliseen raskautumiseen millään tavalla. Menispä tää viikko nyt nopeesti :D t. Malttamaton
 
Onnee plussanneille :love:

Oon nyt vietelly hiljaiseloa mutta ei oikeestaa oo ollu mitää kerrottavaa ja suoraan sanoen muutenki mieli ollu tämän lapsiasian takia maassa :unsure:

Nyt piinaillaan millon menkat alkaa. Oikeastaan pitäs tänää alkaa mutta ainakaa vielä ei oo mitää tuntemuksia ja yleensähän niitä on. Omalla kohdalla tietää kyllä kivuista millon alkaa. Ihan erittäin pieni toivonkipinä leijailee, josko ei nyt alkaisi ollenkaa (y)
Mutta toki jos alkaa, pitääkin sitten menkkojen jälkeen varata aikaa hedelmällisyystesteihin ja se pelottaa uber paljon :unsure:
 
miss_piggy
Täällä on nyt sitte dpo 1. Kumma jos ei tärppää ku ajotukset ainaki oli kohillaan. Ollaan oltu miehen kans yhessä elokuussa 8 vuotta ja poika siis syntyi 02/14 clomien tuloksena. Mies ei oo kovin innokas kakkosen suhteen ku poika ei oo ollu aina helpoimmasta päästä mutta mulla missiona on saada toinen ku ite oon ainut. Letroja siis syöny 2 kiertoa kp 3-7 folleja kasvattamaan. Miehellä myös on eksänsä kans 7-vuotias tyttö lyhyestä suhteesta. Eksä ilmotti että on paksuna ku oltiin just alettu seukkaamaan eli hyvä alku suhteelle. Mullahan kk-kierrot ilman lääkitystä vois olla jopa 100 päivää joten luomuraskauteen en meillä usko. Miehelle en ees kertonu että oli nyt ovis ku ei se siitä mitään tajua tai sitte ei ois välttis suostunu hommiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Voi hyvinkin olla ovis sulla. :D Mä kans alkanu miettimään et voiskohan mullakin olla ovis vasta tulossa tai jopa toinen kun nyt vasta kierto puolivälissä jos sen niin aattelis. Mut enpä usko. Kaikkea pyörii päässä. ;)
Mitenkähän yleistä on tuo, että ovis tulee useamman kerran kierron aikana?

Mulla tosiaan alkoi jo su iltana myöhään pistämään munasarjoihin, jatkui eilen aamun ja päivän ja illalla ei oikeastaan tuntemuksia. Sain kyllä kellistettyä miehen illalla, mutta olikohan liian myöhäistä o_O

Sanoinkin miehelle, että tämmöiseen tahtiin ku harrastellaan ni ei kyllä lapsia tuu :geek: Kai se haluaa kans, että mulla alkais menkat jotta tää eka ns.puhdistautumiskierto ois ohi niinku alkuun suunniteltiinkin..
Tällä hetkellä ei oo mitään tuntemuksia missään, paitsi nännit edelleen kipeät mitä on olleet 6.3 lähtien melkein (oletettu dpo 0).
 
Täällä on nyt sitte dpo 1. Kumma jos ei tärppää ku ajotukset ainaki oli kohillaan. Ollaan oltu miehen kans yhessä elokuussa 8 vuotta ja poika siis syntyi 02/14 clomien tuloksena. Mies ei oo kovin innokas kakkosen suhteen ku poika ei oo ollu aina helpoimmasta päästä mutta mulla missiona on saada toinen ku ite oon ainut. Letroja siis syöny 2 kiertoa kp 3-7 folleja kasvattamaan. Miehellä myös on eksänsä kans 7-vuotias tyttö lyhyestä suhteesta. Eksä ilmotti että on paksuna ku oltiin just alettu seukkaamaan eli hyvä alku suhteelle. Mullahan kk-kierrot ilman lääkitystä vois olla jopa 100 päivää joten luomuraskauteen en meillä usko. Miehelle en ees kertonu että oli nyt ovis ku ei se siitä mitään tajua tai sitte ei ois välttis suostunu hommiin :D
Ei oo kyllä ollut ihanteellisin startti teidän suhteelle :cool:
Kyllähän nuo lapset ovat rikkaus ja jotkut miehet vaan ovat hitaasti lämpeneviä tai eivät osaa tehdä päätöksiä että pitää itse silloin toimia (y)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mitenkähän yleistä on tuo, että ovis tulee useamman kerran kierron aikana?

Mulla tosiaan alkoi jo su iltana myöhään pistämään munasarjoihin, jatkui eilen aamun ja päivän ja illalla ei oikeastaan tuntemuksia. Sain kyllä kellistettyä miehen illalla, mutta olikohan liian myöhäistä o_O

Sanoinkin miehelle, että tämmöiseen tahtiin ku harrastellaan ni ei kyllä lapsia tuu :geek: Kai se haluaa kans, että mulla alkais menkat jotta tää eka ns.puhdistautumiskierto ois ohi niinku alkuun suunniteltiinkin..
Tällä hetkellä ei oo mitään tuntemuksia missään, paitsi nännit edelleen kipeät mitä on olleet 6.3 lähtien melkein (oletettu dpo 0).
Sitä itekin tässä pohdiskellut, että kuinka todennäköistä kahdesti kuussa ovuloiminen on?! :rolleyes: Sulla on hyvinkin voinu olla kaks ovista oireiden mukaan. Mulla ei tietääkseni kokemusta asiasta, mutta mietin kans, kun oli muka niin aikasin oma ovis, että mikähän mun eka kierto vois olla o_O

Rinnat ei oo enää niin arat ku esim. vielä eilen ja mietin nyt sitäkin, et mitä se taas vois tarkottaa, kun viikko sitten kipeytyivät oviksen aikaan?! :rolleyes: Loppuviikosta vasta pääsen testailemaan, eikä millään malttais odottaa ja toisaalta jännittää, eniten ehkä se, ettei asiaan saakaan vielä varmuutta ja joutuu odottelemaan lisää. :eek: Tänään on ollu sellanen olo, ettei varmaan oo vielä tärpännyt, vaikka suht positiivisena oonkin ollut asian suhteen. Mieli myllertää. :unsure:

Meillä peitot on taas heilunut harvasen päivä, ettei ainakaan siitä jäisi kiinni, mutta liekö auttaa jos ei ovista ookaan oikeesti tapahtunut. :eek:Toisaalta jos ei nyt tärpännyt, niin onpa ainakin yksi kierto koettu ja voi ehkä jotain vertailla tulevaa ajatellen. (y) Täytys vaan nyt olla liikaa pähkäilemättä ja analysoimatta kaikkea ja luottaa siihen et asiat kyllä menevät eteenpäin omalla painollaan, hope so! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi ja Maria82
Kyllähän se vähän rauhoittaa mieltä, jos miehellekin jälkikasvua siunaantunu, niin tietää että pystyy saamaan lapsia. (y)
Vaikka miehellä ois lapsi/lapsia, niin ei se suoraan sitä meinaa että pystyy varmasti saamaan lapsia :D Siemennesteen laatu voi huonontua, joku on voinu aiheuttaa jonkun trauman (että siittiöitä ei muodostu tai ne on jumissa), se lapsi ei oikeesti ookkaan sen miehen... Tai sitten ei löydy syytä miksei lasta tule vaikka molemmilla ois 10 lasta aiemmista suhteista. Sekundäärinen lapsettomuus (eli lapsen saannin jälkeen esim. Toisen lapsen saamatta jääminen) on ihan todellinen ongelma sekin.

Pieni informaatiohetki :D
 
Vaikka miehellä ois lapsi/lapsia, niin ei se suoraan sitä meinaa että pystyy varmasti saamaan lapsia :D Siemennesteen laatu voi huonontua, joku on voinu aiheuttaa jonkun trauman (että siittiöitä ei muodostu tai ne on jumissa), se lapsi ei oikeesti ookkaan sen miehen... Tai sitten ei löydy syytä miksei lasta tule vaikka molemmilla ois 10 lasta aiemmista suhteista. Sekundäärinen lapsettomuus (eli lapsen saannin jälkeen esim. Toisen lapsen saamatta jääminen) on ihan todellinen ongelma sekin.

Pieni informaatiohetki :D
Kiitti valaistuksesta! :D Näinhän se tosiaan on, että moni asia voi vaikuttaa siemennesteen laatuun ja se voi myös huonontua myöhemmin erinäisistä syistä. Myös naisella hedelmällisyys laskee iän myötä eikä ole tietenkään taattua raskautua uudestaan, vaikka niitä lapsia ennestään olisikin. Kaikki täysin mahdollista. Tämä nyt oli semmonen oletus, että todennäköisempää on se lasten saanti, jos ennestään niitä jo molemmilla on. Mitäänhän se ei tietenkään takaa. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Multa ei lämmöistä kysytty, mutta mä mittaan suusta samalta puolelta kielen alta. Mä oon joutunu nyt parina aamuna mittaamaan pariin kertaan lämmöt iha peräkkäin, ku jostain syystä näyttäny ihmeen alhaista lämpöä. Mä heitin sen mittarin hienosti kaaressa kaakelilattialle, ni tällähän ei voi olla mitään vaikutusta sen toimintaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Kuinkas kauan sen kiinnittymispiikin pitäis kestää eli että lämmöt käy alhaalla? Joka aamuhan en ole lämpöjä mittaillut tai sit oon myöhemmin päivällä mitannut, joten aika optimistinen täytyy olla, jos nyt uskon omalla kohdallani tähän, mutta toisaalta ajoitus kävisi yks yhteen. Täytyypä mittailla taasen kun pääsen kotiin. ;)
 
Entä se korvamittarilla mittaaminen? Itse en ole kokenut sitä kovin luotettavaksi kun lämpö voi vaihdella kun mittaa useamman kerran peräkkäin.
Joo no älä sillä mittaa jos vaihtelee tosi paljon. Kunka paljon se sitten heittää? Itse ole ihan kaksi kertaa peräkanaa mittaillut suusta, vaginasta ja pepusta ja aina antaa samaa lukua :) Mutta kannattaa aina mitata yhdestä reiästä kierron aikana, koska esim kun mittaan suusta niin antaa 37,1 ja sitte taas vaginasta 37,4 niin kannattaa mennä sen yhden reiän mukaa aina kierto ettei tule niitä heittoja, jos ymmärsit :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt ja Neitonen_82
Joo no älä sillä mittaa jos vaihtelee tosi paljon. Kunka paljon se sitten heittää? Itse ole ihan kaksi kertaa peräkanaa mittaillut suusta, vaginasta ja pepusta ja aina antaa samaa lukua :) Mutta kannattaa aina mitata yhdestä reiästä kierron aikana, koska esim kun mittaan suusta niin antaa 37,1 ja sitte taas vaginasta 37,4 niin kannattaa mennä sen yhden reiän mukaa aina kierto ettei tule niitä heittoja, jos ymmärsit :)
Lämpö voi vaihdella noin puoli astettakin tai vähemmän/enemmän. En ole vielä niin paljon ehtinyt vertailemaan. Mies lähinnä ollut koekaniinina, kun ollut kuumeessa. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Lämmöt pitäis mitata aina suusta, vaginasta tai pepusta koska kainalo ei anna tarpeeks tarkkaa ruumiinlämpötilaa :)
Tiedän, mut en halua laittaa tota mittaria kumpaankaan reikään enkä suuhunkaan :LOL::ROFLMAO: ja en oo jaksanut ostaa toista mittaria. Mut tosi vähän silti tulee heittoja kun mittaan tosta vasemmasta kainalosta. Senkin tiedän et muista näyttäis puol astetta enemmän, mut tää on mulle ihan riittävä :) Korvamittaria ollaan mietitty lasten kannalta hankittavan, mut ei olla saatu aikaseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa

Yhteistyössä