toimintaterapeutti vastaa, saa kysyä, vastaan jos osaan =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
millaista toimintaterapiaa tarvitsee 9v ADD poika, jolla esim kynätyöskentely vaikeaa ja piirtäminen on heikkoa, myös mielikuvitus puuttuu. kokonaistilanne aika vaikea, lapsi odottaa diagnoosia (neuropsykologin haastattelut tekemättä), jonka jälkeen vasta voi saada tukitoimenpiteitä. mitä lapsen eteen voitaisin tehdä kotona jo nyt?

Kuule mun pojalla on -Dushennenin lihasdystrofia eli suomeksi lihas rappeutuma tauti ja poikani ei oppinut käyttää saksia 3v ja sitä lähettii tutkii ja tulos oli tämä, sairautta en hyväksy mutta osaan elää sen kansa. Elin ikä raja näillä lapsilla on 20-30! Et oikeesti mua vituttaa kun valitetaan "lapsi syö vaan 2 kertaa påivässä" "lapsi ulostaa kerran päivässä" no vittu voi voi elämä on!!!!!!

siis pahastuit kun kysyin neuvoja täältä, kun kerta oli toimintaterapeutti paikalla (tosin ei ole vastannut)? olen pahoillani sinun poikasi sairaudesta, mutta ihmisten ongelmia tai niiden puutetta ei kannata vertailla. voimia sinulle!

Siksi, koska mä olen katkera paska, suomessa 150 poikaa jotka sairastaa kyseistä tautia, 130 on saanu sen periytyvänä ja loput 20 mutaationa ja mun poika lukeutuu tähän mutaatio sarjaan, joten mä oon kaikesta katkera SOPIIKO???????

Koska mä olen niin vitun katkera! Suomessa 150 poikaa sairastaa tätä kyseistä tautia ja 130 saa periytyvänä ja 20 mutaationa, vedätkö villin veikkauksen kumpaan kuuluu mun pieni poika???? Tietenkin siihen mutaatioon, et saanen olla hiukka katkera, mua ei vois vähenpää kiinnostaa kun lapsi ei syö tai jtn muuta paskaa, SORI kaikille niille joiden lapsi ei syö!

Siksi, koska mä olen katkera paska, suomessa 150 poikaa jotka sairastaa kyseistä tautia, 130 on saanu sen periytyvänä ja loput 20 mutaationa ja mun poika lukeutuu tähän mutaatio sarjaan, joten mä oon kaikesta katkera SOPIIKO???????

no sopii... mutta ihan itsesi ja poikasi takia olisi parempi, että hyväksyisit sairauden ja lopettaisit tuon katkerana olemisen. se vie hurjasti voimiasi. osaisitko keskittyä siihen hyvää mitä sinulla ja pojallasi on? maailmassa tapahtuu paljon kaikkea kurjaa ja väärää, mutta niitä asioita joita ei voi muuttaa niin kannattaa vaan hyväksyä. tuo katkeruus vie sinusta elinvoiman ja ilon ja heijastuupa se myös poikaasi, jolla on varmasti muutenkin suru siitä miten jaksat. lapset ovat mestareita ottamaan vanhempiensa tunteet omikseen. kaikkea hyvää toivon teille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sARI:
Koska mä olen niin vitun katkera! Suomessa 150 poikaa sairastaa tätä kyseistä tautia ja 130 saa periytyvänä ja 20 mutaationa, vedätkö villin veikkauksen kumpaan kuuluu mun pieni poika???? Tietenkin siihen mutaatioon, et saanen olla hiukka katkera, mua ei vois vähenpää kiinnostaa kun lapsi ei syö tai jtn muuta paskaa, SORI kaikille niille joiden lapsi ei syö!

:hug: Ihan ensin, jaksamisia. En voi ikinä tietää miltä sinusta tuntuu! Mutta viha ja katkeruus on yksilöllisiä tunteita. Aina, siksi toiselle yhden huoli voi tuntu vähempipätöiseltä, toiselle suurelta. Purkaus auttaa kuvattuna kertomaan miltä toisesta tuntuu. Antaa hetkeksi kengät, joissa kävellä. Sen sijaan silmitön purkaus harvoin auttaa kuvittelemaan toisen asemaa tilanteessa, jossa itse ei ole.

Kyllä mä jaksan ja kestän koska mun on pakko, mä oon aina sanonut että kenellekkään ei anneta enempää kun se jaksaa kantaa! Mutta en voi sille mitää et mitättömistä asioista ruikuttaminen vaan käy hermoo! Yhä edelleen pahoittelut purkautumisestani ja kaikkea hyvää kaikille jatkossa!

Kyllä mä jaksan ja kestän koska mun on pakko, mä oon aina sanonut että kenellekkään ei anneta enempää kun se jaksaa kantaa! Mutta en voi sille mitää et mitättömistä asioista ruikuttaminen vaan käy hermoo! Yhä edelleen pahoittelut purkautumisestani ja kaikkea hyvää kaikille jatkossa!

Sinulle haluan kertoa, että hyvää jatkoa. Sinä taivut, mutta et katkea. :hug: Mutta haluan tosiaan painottaa sitä, että purkautuminen on tärkeää. Mistä kukaan voi koskaan tietää mitä muiden tunteet kertoavat, jos niitä ei päästä päivänvaloon ja todella kerro miltä tuntuu. Hyviä jatkoja Sari ja kaikkea hyvää. :hug:

Yhteistyössä