Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
eikö raamattu opeta, että kaikki synnit ovat saman suuruisia? siis synti on synti ja erottaa jumalasta. ihan sama onko se synti esiaviollinen seksi, pahan puhuminen toisista tai kokeessa lunttaaminen. miksi sitten minut erotettiin helluntaisrk:sta kun muutin avoliittoon asumaan, mutta ei muita seurakuntanuoria, jotka jokainen ihan varmasti tekivät jotakin muuta syntiä?
Sinä tiedät itsekin vastauksen. Päätit elää synnissä. Se päätös oli sinun! Miksi et mennyt naimisiin?

no en mennyt 17 vuotiaana naimisiin vaikka tiedän kyllä että noissa piireissä monet menee. esiaviollista seksiä olin harrastanut jo 2 vuotta, mutta se että osoite muuttui yhteiseksi oli seurakunnalle liikaa. asiahan tuli näin ollen julkiseksi ja seurakunnan maine kärsi. näin minä sen ymmärsin.
olin uskossa silloin ja olen uskossa edelleen. tein oman valintani enkä kokenut sitä koskaan suureksi synniksi. yksi ainoa mies mulla on ikinä ollut, aloitimme vain yhteiselämän ennen papin aamenta.
Kyse on siitä, että seurakunnassa on pakko laittaa rajat johonkin. Esimerkiksi niin, että joissain seurakunnissa ei oteta esiintymään tyyppejä, jotka polttaa tai harrastaa irtosuhteita.
Jos rajoja ei laiteta, ollaan kohta kuin ev-lut seurakunta, johon ihmiset kuuluvat tavan vuoksi.
Ymmärrän tuon sillä tavoin, että helluntaiseurakunnan ei ole tarkoitus auttaa ihmisiä vapautumaan synneistään, vaan toimia uskovien kerman yksityisklubina, jonne syntisiä ei huolita. Seurakunnassa ei saa esiintyä, jos on tyhmänä teininä jäänyt koukkuun tupakkaan. Reilua?
Tätä edellä mainitsemaani voisi verrata tilanteeseen, jossa perustettaisiin laihdutusryhmä, mutta sinne pääsisivät vain henkilöt, joiden BMI olisi alle 25. BMI:llä 30 tai 40 ei ryhmään olisi minkäänlaista asiaa.