*TheTammikuu2008*

Huomenta!
Täälä kans kauhia eilinen ilta ja yö. Aatto nyt herää sen minkä herä yöllä syömään, se ei haittaa, mutta esikolle iski kauhia mahatauti! Molemmista päistä syytää. Enemmän kuiten se hoito/siivous yms jäi miehelle nyt tällä kertaan ku Aatto roikkui tissillä niin eipä sitä ite paljon pääse siitä mihinkää. Saipa mieskin taas kerran kunnolla tuntua mitä se on hoitaa ku laps on kipee. Normisti minä niin automaattisesti hoidan jos joku sairastuun.
Pitää vain pitää peukkuja ettei tauti leviä koko sakkiin, varsinkaan Aattoon :/
Iidukalle onnea matkaa! Jospa alkais pikkuhiljaa purkautua tämäkin kuukaus taas etiäpäin :LOL: pääsis joskus noi helmikuisetkin synnyttään..
Meille muuten täällä menee hyvin, Aatto on niin rauhallinen kaveri. Ei oo moksiskaan poikien mekkaloinneista yms. rauhassa vain nukkua nasottaa.
Aatolla kans alkaa napatynkä irtoo, *jaiks* minkä näköinen meinas olla. Pikkusen kostee ja haiskahtikin, mutta nyt ku koko ajan puhistelee, niinparemmalta jo näyttää. Lähtisköhän tänään kokonaan irti.

Nuuskikselle, voimia vielä odottamiseen, toivottavasti maanantaille irtoo jo aika polille.

Nyt aamukaffelle!

Saaru

Huomenta kaikille!
Ei olla taas ehditty paljon kirjoittelemaan, koska on ollut niin paljon asioita mietittävänä!! Me käytiin tiistaina kuvauttamassa sitten lantio ja katsomassa mahtuisikohan mini-me syntymään sitten pepputarjonnassa alakautta?!! Kokemus oli mielenkiintoinen. Paniikki iski putken suulla, ja kysyinkin heti et meneeks tää "sänky" vielä syvemmälle. Mutta onneks jäi pää ulkopuolelle. Kipeetähän tuo kuvaus ei tehnyt, mutta selällään makaaminen ei ole ollut enään pitkään aikaan kauhean helppoa. No onneksi ne hoitajat ymmärsi ja laittoivat tyynyjä tarpeeksi pään alle..

Magneettikuvauksen vastauksia sitten eilen kuunneltiiin ja niinhän siinä sitten kävi, että: sektio aika meille sovittiin. Mini-me on jo sen verran iso ja jalat syntymäsää edellä etteivät lähde riskeeraamaan ensi synnyttäjää alateitse.

Eilinen on sitten mennyt ajatellessa, että viikon päästä meidän vaavi syntyy. Tunne on aikas hassu. En tiedä vieläkään mitä kunnolla ajatella. Mieheni työpäivä oli eilen mennyt ihan pipariksi, koska oli tajunnut tulevansa isäksi viikon päästä. No onhan tässä vielä muutma päivä aikas valmistautua.

Toisaalta helpottavaa on nyt sitten tietää kunnollla tämä vastaus. Ei tarvitse ensin lähteä synnyttämään alakautta ja sitten mennä ehkä kuitenkin leikkaukseen. Nyt hänet otetaan ulos leikkaamalla ja sille en mitään voi. Toivottavasti jaksoitte lukea vuodatukseni.

Onnea myös kaikille niille jotka jo ovat nyyttinsä saaneet ja paljon tsemmpiä sitä lähtemään menijöillle.
:hug:

Säihky ja mini-me 38

SAARU; täällä alkaa voimat olla jo kadoksissa. Juuri pääsin äippäpolille läpi ja sain heti ekan ajan maanantai aamuksi. Ja alkoi kätilö heti puhella käynnistyksestä, johon sanoin että unta näät. Mä haluan sen sektion puudutuksella ja sillä selvä. Tais kirjottaa papereihin että vaikea tapaus tulossa :LOL: :LOL:

Säihkylle onnea nyytin haku reissuun vaikka vasta ensi viikolla onkin. Saitko jo ihan tarkat ajat ja ohjeet?? Kiinnostuneena kyselen. Jos siis itsekin joutuu suunniteltuun sektioon.

Nyt menen hetkeksi tuonne sohvalle, kun nuo yhdet leikkii niin rauhassa tuolla yläkerrassa

Alkuperäinen kirjoittaja Nuuskis:
SAARU; täällä alkaa voimat olla jo kadoksissa. Juuri pääsin äippäpolille läpi ja sain heti ekan ajan maanantai aamuksi. Ja alkoi kätilö heti puhella käynnistyksestä, johon sanoin että unta näät. Mä haluan sen sektion puudutuksella ja sillä selvä. Tais kirjottaa papereihin että vaikea tapaus tulossa :LOL: :LOL:

Noo, jospa ne kattois sun papereista viimestää sillon maanantaina et miten viimeksi kävi ku käynnistettii ja ottais suosiolla sun toiveet huomioon. Ja toivotaan et saa sitten se sektioajankin hyvissä ajoin.
Toivottavasti pian onnistut kirjautuun tuonne msn:n, mä sielläkin oon jo käynyt pitkät pätkät kirjoittaan :LOL:
...ja paljastin jo Aaton tulevan nimenkin...

Voi ois niin kiva kun vois jo tietää kummat nimet otetaan käyttöön, mutta kun ei tiedä edes kumpaa sukupuolta sieltä on tulossa. Mulla on kyllä itellä vähän semmoinen tyttöfiilis, mutta isäntä on poikaa odottamassa. Jänskää. No mutta toivotaan et jompikumpi.

Esikko lähti mummin kaa pihalle ja taloon tuli ihana rauha. Tätä olen koko viikon kaivannut, ehkä ne supistelut johtui tosta stressaamisesta. Eli mistäs sitä alkais stressata että ne palaisivat.

Mutta eipä tässä ihmeempiä tällä kertaa. Kovin on hiljaista täällä, onko kaikki lähteny sitten urakalla laitokselle. Tasan ei käy onnen lahjat, ainakaan mun kohdalla.

Huomenta,

Kylläpäs täällä on oksetusoloa ja vessassajuoksemista. Toivottavasti ette ole tulossa kipeäksi (paranemista Saarun porukoille!) vaan enteilisi vaikka synnytyksen käynnistymistä :)

Iidukka: Tsemppiä ja onnea matkaan! Vauva taitaa olla kyllä jo sylissä...

Maija: :hug: päätöksen tekoon!

Säihky: Onnittelut sektiopäätöksestä; se on varmasti paras sun ja vauvan kannalta. Varmaan jännää, kun tietää vauvan syntymäpäivän; ei tarvitse kärvistellä ja miettiä joko tänään :)

Voi Nuuskis, kun ei se Irmeli vieläkään halua tulla pois... :hug: No, jos sitä sitten ens viikolla pääset leikkaukseen, niin ei tässä ole enää montaa päivää. Tiedän, ei paljon lohduta...

Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Mä alan olla jo aika luovuttaneella mielialalla joka aamu kun herään. Kyselyjä tulee koko ajan enemmän... Ja nyt ollaan jo ylitetty ne viikot jolloin esikoinen ja kakkonen syntyi ja tää on sentäs kolmas...

Jimena 40+6 enkä jaksa edes huokailla... Vettäkin sataa taas ulkona. Ja lapset tappelee...

Huomenta kaikille!

Ensin kiitokset kaikille tsempanneille =) , eiköhän tämä tästä selviä.

Säihky: Menikö sinulla tosiaan useampi päivä ennen kun sait tulokset magneetti kuvista? Entä Yrittivätkö ulkokäännöstä ennen kuvausta? Ihan siksi tuo aikataulu kiinnostaa, että itsellä tuo lääkäriaika (käännöstä varten) olisi maanantaina. Tietäisi sitten oottaako samantien aikaa magneettikuvaan ja kuin pitkään siitä sitten joutuu vielä oottamaan päätöstä sektiosta/alatie synnytyksestä. Tuntuu että mulla loppuu kohta viikot kesken jos kovasti vielä maanantaista venyy, enne kun päätöksiä tehdään... Toki voi olla tapauskohtaista, mutta jos viitsit vastailla niin tosi kiva, kun etkö sinäkin kättärille ole menossa?

Mutta omaa napaa, neuvolassa tuli käytyä nyt aamusta.

viikkoja siis tasan 38
paino -300g/viikko (taitaa kyllä johtua enemmän vaa'asta, kun viimeksi oli eri)
turvotus +(+)
rr 133/78
pissa puhdas
sf 31,5
lapsivedenmäärä N
tarjonta PT (ei muuten oilis taaskaan käsin osannut tarjonnasta sanoa, mutta ei tuo eilisestä mihinkään muttunut ole)
sykkeet 125-154, heräsi taas liikkumaan kesken mittauksen, mistä johtuen sykkeet nousi
liikkeet ++

Muutoin ihan mukava käynti, terkka oli kerrankin lukenut paperit etukäteen ja toinen terkka kävi vielä vastailemassa kysymyksiin ulkokäännöksestä, kun omalla ei siitä niin paljon tietoa ollut. Mieskin pääsi sittenkin mukaan (karkasi kesken päivän töistä neuvolakäynnille), on se vaan niin ihana!

Maija 38+0

Mulla oli jossain rv 25 kohdilla kauheita liitoskipuja. Sitten ne jäi pois ja pääsin oikein mukavasti liikuskelemaan. Mutta nyt, ne on täällä taas. Mitään enteitä synnytyksestä ei ole ollut ja kaikki hokee että liiku liiku ja siivoa ja touhua. Mutta milläs liikut kun kävely on 5 minuutin jälkeen tuskaa ja siivoaminenkin ihan yhtä mukavaa. Mulla on siis kai toi häpyliitos (tjsp) kipeänä. Se on ihan koskestusarka kun sitä painelee ja sitten tosiaan sattuu liikkuessa. Sanokaa nyt joku että nää kivut jotenkin helpottaa synnytystä kun niitä kärsii jo nyt. Jooko pliis!

Kuinka pitkään yli näiden masuasukkien annetaan yleensä kykkiä tuolla vatsassa? Kun neuvolatäti jo nyt sanoi ettei tää ole mikään pieni tapaus ja jos se saa tuolla kasvaa vielä kovin kauan niin miten ihmeessä mä saan sen sieltä puskettua ulos!?

Hokkis rv 40 + 5

Alkuperäinen kirjoittaja Hokkis:
Mulla oli jossain rv 25 kohdilla kauheita liitoskipuja. Sitten ne jäi pois ja pääsin oikein mukavasti liikuskelemaan. Mutta nyt, ne on täällä taas. Mitään enteitä synnytyksestä ei ole ollut ja kaikki hokee että liiku liiku ja siivoa ja touhua. Mutta milläs liikut kun kävely on 5 minuutin jälkeen tuskaa ja siivoaminenkin ihan yhtä mukavaa. Mulla on siis kai toi häpyliitos (tjsp) kipeänä. Se on ihan koskestusarka kun sitä painelee ja sitten tosiaan sattuu liikkuessa. Sanokaa nyt joku että nää kivut jotenkin helpottaa synnytystä kun niitä kärsii jo nyt. Jooko pliis!

Kuinka pitkään yli näiden masuasukkien annetaan yleensä kykkiä tuolla vatsassa? Kun neuvolatäti jo nyt sanoi ettei tää ole mikään pieni tapaus ja jos se saa tuolla kasvaa vielä kovin kauan niin miten ihmeessä mä saan sen sieltä puskettua ulos!?

Hokkis rv 40 + 5
Mulla on ollut tuota häpyluun kipeyttä jo ja KAUAN; se on kans kosketusarka ja musta tuntuu esim. vähänkin pitempään kävellessä, että se paukahtaa kohta poikki... Todella kurjaa :( Tuntuu, että mulla on kestänyt niin kauan jo ettei ainakaan vaikuttais synnytyksen käynnistymiseen tai muuhunkaan. Kunhan kipuilee...

Eilen neuvolassa kysyin tuota yliaikaisuusjuttua ja th sanoi mulle, että Jorvin käytäntö on, että yliaikaiskontrolliin rv41+5 ja käynnistys sitten rv42+1 ELLEI vauvalla/äidillä ole jotain akuuttia hätää ennen. Mutta tämä käytäntö tosiaan tuntuu vaihtelevan sairaaloittain. Mullahan vauvan painoarvio maanantaina oli jo 4,3kg, mutta iso koko ei ole syy aikaistettuun käynnistykseen (pohtivat mun tapausta palaverissaan ja lääkäri soitti sitten mulle kotiin)... haluavat, että käynnistyy luonnollisesti. Selityksenä oli se, että käynnistykset ovat aina vähän luonnon härnäämistä ja päätyvät useasti vielä sektioonkin.

Hokkis: mun pitikin jo sulta kysellä, että onkos sulla noi liitoskivut palanneet, kun itsellä niitä aikasemmin oli reilusti, minkä jälkeen ne lähes katosi. Nyt taas palanneet takas, niin että kävely yms. tekee todella kipeetä. Samoin kun sängyssä kääntyminen :( . Toivotaan että helpottaa jossain vaiheessa!

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä muille jatkoon, loppuraskauteen ja synnytykseen :flower: :hug:

Tulin vain kertomaan että meidän Ali oli edellisillalla yhtäkkiä todella väsähtäneen oloinen, sitten yhtäkkiä hän meni aivan veteläksi vähäksi aikaa, ehkä muutamaksi minuutiksi, hän hengitti normaalisti. Hän oli silti samalla hereillä ja hänen silmät harittivat pari kertaa aivan eri suuntiin... Yritin saada vauvaan jotain "kontaktia", mutta hänellä ei ollut edes minkäänlaista lihastonusta eikä hän katsellut ympärilleen sillai tavallisesti.. Hän yritti itkeä mutta väsähti ennen kuin sai edes ääntä ulos..

Ajattelin heti että vauvalla ei ole kaikki hyvin, ja aloin epäilemään et jos on bilirubiini noussut, koska hän oli niin väsähtänyt. Hänen isän puolen pigmentin ansiosta ei pahemmin värieroa ole huomattu, eli mitään kellastumista ei huomattu, ei kummemmin ollut edes silmissä mitään.

Me soitettiin tyksin lastenklinikalle yhdeksän aikaan illalla että tuodaanko näytille ja sanoivat että olisi hyvä tuoda. Sairaalassa hän oli ihan normaalin oloinen, itki ja vastusteli kaikkia tutkimuksia oikeen terhakasti. Hoitajat ja lääkärit sanoi että vauva vaikuttaa terveeltä, mutta saattaa olla hiukan keltainen... Mutta että katsotaan verikokeesta paremmin. Bilirubiini oli sitten 331, eli hän meni heti valohoitoon klo 12 yöllä (valohoitoraja 300), ensin tuplavaloihin (ylä ja alavalo) ja mä jäin sairaalaan yöksi imettämään häntä syötöille. Seuraavana aamuna arvot otettiin uudestaan ja valohoitoa jatkettiin pelkällä alavalolla. Menin päivällä kotiin käymään ja toin heille pakastettuja pumpattuja maitoja sairaalaan etteivät anna enempää korviketta kuin mitä oli pakko. Vauva sai välillä pullosta imetyksen jälkeen, koska ei jaksanut imeä kunnolla, onneksi äidinmaitoa sain vietyä sit että sai sitä laitettua pulloon. Eilen Illalla olin sairaalassa sit hänen kanssa, mut menin yöksi kotiin. Illan verikokeen jälkeen valohoitoa ei jatkettu, mutta yön yli piti olla tarkkailussa ja aamulla arvo oli laskenut jo 185:een. Ali pääsi nyt aamulla kotiin ja huomenna mennään aamulla vielä kontrollille tarkistamaan ettei arvo ole noussut uudestaan, sen jälkeen olisi aika epätodennäköistä että se enää nousisi...

Säihky: Menikö sinulla tosiaan useampi päivä ennen kun sait tulokset magneetti kuvista? Entä Yrittivätkö ulkokäännöstä ennen kuvausta? Ihan siksi tuo aikataulu kiinnostaa, että itsellä tuo lääkäriaika (käännöstä varten) olisi maanantaina. Tietäisi sitten oottaako samantien aikaa magneettikuvaan ja kuin pitkään siitä sitten joutuu vielä oottamaan päätöstä sektiosta/alatie synnytyksestä. Tuntuu että mulla loppuu kohta viikot kesken jos kovasti vielä maanantaista venyy, enne kun päätöksiä tehdään... Toki voi olla tapauskohtaista, mutta jos viitsit vastailla niin tosi kiva, kun etkö sinäkin kättärille ole menossa?

MaijaM Vastailenhan mielelläni. Elikkä oltiin 3.1 lääkärin vastaanotolla ja silloin olisi ollut tarkoitus mahdollisesti kääntää, mutta kun tämä pikkuinen ei enään liikkunut mihinkään niin se ei onnistunut. Saimme sitten ajan seuraavan viikon tiistaille magneetti kuviin 8.1. vastaus näistä tuli sitten pari päivää myöhemmin. Mutta meidänkin tapauksessa oli vielä muutma viikko pelivaraa, oltiin kuitenkin lääkärillä sen verran ajoissa. Koska sektio tehdään kuulemma yleensä viikolla 39 niin ehdittiin hyvin otta nuo kuvat. tekevät kuitenkin varmasti sulle päätöksen tilanteen mukaan. Ja kättärillehän tässä ollaan menossa edelleen. Tsemppiä maanantaille ja toivotaan et asiat järjestyy myös sullakin parhain päin. Nyt itelläkin alkaa olla jo parempi mieli kun asiat alkavat selvitä.

NuuskisSain jo tarkan ajan siis päivälle. Kellon aikaa ei anneta, koska tilanne katotaan sitten päiväkohtaisesti. Eli mennään torstaina 7.00 kättärille ja sitten siinä otetaan muutamia kokeita jne... Ohjeitakin puhelimessa sain mutta arvatkaa moniko jäi päähän?(ei yksikään, koska olin niin sekaisin tilanteesta) :snotty: No kätilö lupasi tottakai laittaa ohjeet kirjallisena tulemaan postissa. Meille kun ei järjestynyt enään aikaa kätilön juttusille.

Muuten täällä on nyt sitten syöty aamupala ja aletaan miettimään päivän ohjelmaa... Ulos tekisi mieli lähteä mutta vettä tulee taas!! Ompelisiko sittenkin? Taidan alkaa ompeleen keittiön verhoja. :D :D

Säihky

Liitoskivuista: täälläkin ne olivat joskus rv30 (?) teinoilla pahimmillaan, nyt taas aika ajoin vaivaa. Välillä siis pääsee kävelemään ihan hyvin, mutta välillä taas muutamankin askeleen ottaminen saa näkemään tähtiä :| . Ja kuten Maijalla niin täälläkin yöt on välillä tosi tuskaisia :(

Iidukalle tsemppiä koitokseen :) . Vaikka nyytihän voi olla jo sylissäkin :flower:

Säihky varmasti helpottaa kun sait tietää tuosta sektiopäätöksestä. Onneksi tutkivat kunnolla, ettei ensin tarvinnut koittaa josko se tulisi sieltä pois alakautta. Nyt vain sitten valmistautumaan tulevaan syntymäpäivään =)

Nuuskis: oot sitten vain kovana siellä äippäpolilla maanantaina. Itse en varmastikaan suostuisi käynnistykseen, jos aikaisemmat kokemukset olisivat samanlaisia kuin sinulla.

Mahatautisille: toivottavasti menee pian ohi, ettei synnytyksessä tarvitse sitten olla ihan puolikuollut jo etukäteen :hug: . Oksentelu/ripuli saa niin helposti heikkoon kuntoon muutamassa päivässä :|

Täällä oli eilen illalla ihmeen paineen tunnetta pyllyn puolella. Vauva ei ole edes kunnolla vielä laskeutunut, joten siksi tuntuu niin oudolta. Ihme vihlaisuja ja supisteluja kyllä tuli ennen nukkumaanmenoa, mutta ei sen kummempaa :eek: . Illalla vauveli päätti potkia kylkeen tosi kovaa, että mieskin tunsi ne ihan selvästi kun istui mun vieressä. Sanoikin, että tuntui ihan kuin hänen masussaan olisi joku potkinut :LOL:

Afu ja mini 38+4

Onnea Iidukalle koitokseen.Toiset ne lähtee...
Hyvä että Säihkyllä homma selvis ja Nuuskiskin pääsee kohta tavalla tai toisella nyyttiä hakemaan :D
Muille sitten vaan tsemppiä vatsa ym. oireiden kanssa.

Itsellä täällä olo senkun paranee mutta pää ei!Mä siis hajoon kohta jos en pääse oikeesti synnyttämään.Olne nyt joka yö unissani sen tehnyt eli kuivaharjoiteltu on riittävästi.Pitäis tietty nauttia mahasta ym. mutta kun ei pysty!Haluu nyytin ja heti

Kurja kun on näköjään mahatautia liikenteessä, koittakaahan parantua :flower:

Tsemppiä Iidukalle!

Mulla on sitten niin järkyttävä väsy ettei mitään rajaa. Nukuin yön kuin tukki, mutta silti aamulla olin aivan rätti. Laitoin lapsille vaan lastenohjelmat päälle ja painuin takasin nukkumaan. Silti on pakko mennä päikkäreille heti kun saan ton nuorimmaisen kellistettyä untenmaille. Ja masupoju on edelleen liian hiljaa, nyt on kyllä pakko laskee noi liikkeet.

Miten voi keli saada ihmisen näin väsähtäneeksi. Alkuviikosta oli niin ihanaa kun oli lunta ja pakkasta, nyt tulee vettä ihan kuin joku saavista kaataisi. Ottaa niin päähän. No onneksi on viikonloppu ja isäntä on kotona, niin saa viihdyttää tuota meidän energiapakettia. Huomenna jos on tämmöinen keli niin taidetaan hoplopiin viedä poika heti aamusta, sa siellä purkaa kaiken energiansa. Ja itse saa katsella rauhassa vierestä. No ei tän mahan kans hirveesti mihinkään kiipeilyjuttuihin enää pääsekkään.

Juu, tiukkana meinaan maanantaina olla siellä polilla ja toivon, että viimestään keskiviikkona sitten leikkaavat, jos ei sitä ennen Irmeli tajua itsekseen tulla. Maanantaina kuulema ottavat ensin sydänkäyrää ja supistuskäyrää. Sen jälkeen joku synnytyslääkäri katsoo alapään tilannetta (se onkin viimeksi katsottu 36+6) joten ihan kiva tietää mikä on tilanne ja ilmeisesti sitten jos siellä ei oo mitään tapahtunut, niin katsellaan sitä sektio aikaa. Taisivat myös ultrata jossain vaiheessa. Että siellä meneekin sitten monta tuntia, riippuen kuinka monta äitiä siellä on. Mutta luotan siis siihen että ensi viikolla mulla on nyytti kainalossa.

Mutta nyt päikkäreille.

Minäkin vielä täällä :wave:
Liitoskipuineni,närästyksineni ja valkovuotojeni kanssa |O
Ei mitään synnytyksen alkamiseen viittaavaan.
taustalla roikun kun en juuri pysty tässä koneellakaan istumaan kun paikat ei anna periksi :eek:
josefiina ja pulla

Nyt kuule Nuuskis lähdet sinne Hoplopiin niin eiköhän se Irmeli sieltä ala tulemaan, kun sä vääntäydyt ja kääntäydyt siellä kiipeilemässä :LOL: Pidät vaan huolen, ettet juutu kiinni mihinkään ;)

Mulle sanottiin kans edellisessä raskaudessa, että yliaikapolilla voi kestää, mutta onneksi pääsin ekana ja ei siinä sitten aikaa vierähtänytkään; vähän aikaa olin käyrällä ja sitten lääkäri ultras+teki sisätutkimuksen. Luulisi, että sä saat sen sektion edellisen synnytyksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nuuskis:
Jimena niin katsos tänäänhän tuli tiedote, etteivä ota Jorviin ketään synnyttämään ennen kuin meidän Irmeli on syntynyt :LOL: :LOL:
Eli sitten pikaista vauhtia siihen Irmeliin, kun mäkin haluun jo päästä synnyttämään!!!! Mä oon kyllä takuuvarma, että toi HopLop auttaisi, kun Irmelillä menis pääkin siellä masussa niin sekaisin niin sitten älyäisi oikean suunnan ulostuloon ;)

elikä olin viikonloppuna sairaalassa yötä vauvan lisälyöntien takia.
onko kellään kokemuksia noista lisälyönneistä? kätilö ja lääkäri vakuuttivat ettei niistä ole vaaraa, mutta kuitenkin mietityttää..ovat kuulema aika yleisiä ja menevät ohi. ensi viikolla on aika äitipolille.
neuvolassa tänään kuului kanssa niitä lisälyöntejä, olin jo toivonut että olisivat menneet ohi :eek: nyt sitten päätä painaa, että päädytäänkö sektioon tuon takia ja jos vauva joutuu tarkkailuun heti syntymän jälkeen??jos jollain kokemusta niin kertokaa... täällä tällaista...nyt siis viikkoja 38+5.

Yhteistyössä