*TheTammikuu2008*

Voihan kökkö tuota ilmaa! Vettä sataa ihan kunnolla, ja tuulee. Mukava ilma sm-hiihdoille. Ei taida paljoa katsojia ainakaan houkutella tuonne... Koirien aamulenkin jälkeen ois niin tehny mieli vaan hautautua takas sänkyyn ja katsoa koko päivä elokuvia tms.

Mutta edelleen roikun täällä koneella, ihan asioitakin koneella hoidan, että ihan pelkästään ei palstailua ja nettipelejä...

POA: :hug:

 
Heips, mie aina käyn täällä teidän juttuja kurkkimassa, mut niin paljon tulee tekstiä ettei kyllä millään kerkeä lukea kaikkea..

Meillä on poitsun kanssa sujunut hyvin täällä. =) Tissiä ei syö edelleenkään, on testattu rintakumikin uudemman kerran, mutta kun ei ole mitään hyötyä siitäkään, kun vauva imee pelkkää ilmaa siitä, eikä nännin pää siis yhtään liiku vauvan imiessä. Neuvolantäti toi eilen mulle sähköpumpun lainaan, kun tähän asti oon käsipumpulla lypsänyt. Hyvin saan irtoamaan omaa maitoa n.500-600ml/vrk (varmasti enemmänkin jos vaan jaksaisin lypsää yölläkin, mutta nukun ennempään senkin ajan) ja tuohon lisäksi menee sit ½-1prk korviketta päivässä. Että ihan hyvin kuitenkin poitsu saa rintamaitoa, vaikkakin sitten pullosta.

Yöt nukkuu hyvin, 2 kertaa yössä herää syömään. =)

P.O.A: Onneksi vaavilla kaikki kuitenkin ok :hug:

Nuuskis: Mie alan täällä jo vaipua epätoivoon siun puolesta :hug:

Katja ja poitsu 1vk1pv
 
Onnea vaan kaikille nyytin saaneille ja niiden hakijoille, minäkin niin kovasti jo haluisin vauvan syliin, välillä supistelee ihan mukavastikin, mut sitten vain lakkaavat. Viikko sitten yöllä jo 2-3h supisteli säännöllisesti, tosin illalla oli hieman peittoja heilutettu että ilmeisesti jotain taikaa oli tuossa, jospa sitten tänään kokeilis uudestaan saunomisen jälkeen :whistle: Eilen jo kokopäivän oli jonkinmoisia supisteluja muutama tunnissa, joten ehkä tässä pientä toivoa olis ettei mene kauheasti yli la:n. Vauvan liikkeet alkaa tuntumaan jo aika ajoin todella kivuliailta ja usein nuo liikkeetkin sitten on noita supisteluja aiheuttaneet.
Suny ja akrobaatti 39+0
 
Täällä siis edelleen kotona. Koko eilisen päivän siis supisteli 5-15 minuutin välein ja loput limatulpastakin taisi tulla, mutta sitten ne supparit vähän hiipui myöhään illalla. Otin sitten pari panadolia, että saisin nukuttua. Yölläkin kyllä supisteli muttei mitenkään säännöllisesti, että vähän sain nukuttua. Aamulla kävin sitten neuvolassa ja siellä kaikki hyvin. Masu oli pinkeenä kyllä koko ajan. Sieltä lähdettiin kauppaan ja kylläpä taas supisteli. Siellä puuskutin hyllyjen välissä :D
Nytkin supistelee, muttei mitenkään säännöllisesti, että saa nähdä miten kauan tällaista pitää jaksaa :/

P.O.A: Onneksi Alilla kuitenkin kaikki hyvin.

Nyt vaan omaa napaa, mutta tässä koneella ei kyllä pysty nyt istumaan kun tuota selkää juilii koko ajan. Terkka arveli että supistuksiin liittyvää on. Liikkeellä olo auttaa niihin vähän.

Palailen myöhemmin katsomaan onko uusia vauvautuneita :)

Pippuri 40+2
 
Tsau!

Pötkylä: kurja tuo sun ihon tilanne, toivottavasti saat siihen jotain apua...

Tyttönen: mä voisin veikata, että jos synnytyksen aikana niitä lisälyöntejä kunnolla esiintyy, niin vauvaa seurataan hetken aikaa keskolassa. Onhan se kurjaa, mutta ei maailman loppu kuitenkaan.

P.O.A: ei oo mitenkään harvinaista, että vauva joutuu uudestaan valoihin... Onneks veitte nopeesti hoitoon. Toi väsähtäminen on selkee merkki. keltasuutta on kyllä vaikea huomata tummemmalta vauvalta. Kun ei ne silmämunat ole todellakaan keltaiset välttämättä muillakaan vauvoilla, joilla bili koholla.

Säihky: hyvä et sait nyt synnytysasiat selväksi. Ei tarvi sitä tapaa miettiä, eikä itse valita. On kyllä varmaan jännää, kun tietää syntymäpäivän etukäteen. =)

Mitäs vielä. Iidukka on lähteny tositoimiin ilmeisesti. Onnea matkaan!

Itse kävin neuvolassa, ja painoa oli tullu nyt sitten reippaanpuoleisesti. Turvotusta oli kyllä kans paljon. Pää liikkui vielä, kuten aina mulla ennenkin ollu loppuun asti. Tosi alhaalla on kyllä. Molemmat oltiin sitä mieltä, että viikon sisään synnytetään... Mä siis olen tosi ihmeissäni, jos ei niin tapahdu. Nää on menny niin samanlailla nyt kaikki kolme raskautta. Terkka meinas, että ultran kokoarvio olis vähän yläkantissa, no, sf-mitta oli nyt ihan sama kuin edellisestäkin viimesessä neuvolassa, ja se oli pienempi kuin nyt veikattu. Vettä oli kuulemma kyllä, et tuo onvaan niin laskenu, että siks on nahka jo löysemmällä. Viime yönä oli ekan kerran pitkään aikaan muutama supistus, että jospa joskus tosiaan alkaa tapahtumaan.

Toivottavasti teillä Saaru ei tauti kierrä koko perhettä läpi! Aaton luulis säästyvän, kun tisulla on, ja erityisesti sun toivois nyt säästyvän!
 
P.O.A :hug:
oikein keljuttaa lueskella kun toisilla edes vähän supistelee ja täällä ei yhtikäs mitään vaikka olen yrittänyt koko päivän toihuilla ym.no ilmeisesti tämä lähtee käyntiin sitten samalla tavalla kun ekakin eli kun jotain vähänkin säännöllistä tulee niin se on toivottavasti sit menoa.
jos samaa aikataulua mennään niin viikonloppuna pitäis jotain tapahtua ja tyllerön syntyä viimeistään keskiviikkona.
toivossa hyvä elää :D
40+3
 
P.O.A onneksi olitte tarkkaavaisia eikä Alilla ole mitään hätää!

Täällä on taas käyty neuvolassa, enkä oikein jaksa käsittää sitä neuvolan touhua.
Ensinnäkin taas oli mun aika peruttu, mikä siinä soittamisessa voi olla niin vaikeaa ettei viesti tule koskaan mulle asti? Kun kysyin asiaa, niin olivat peruneet sen vasta tänä aamuna? Kaikki yhteystiedot sun muut ovat kyllä oikein, että sen puoleen ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
No mut sit vastaanotti toinen terveydenhoitaja "ylimääräisenä", äkkiä vaa'alle, painoa tullut viikossa 2.4kg ja siitä mun mielestä suurin osa on turvotusta, mutta ei kuulemma haittaa mitään. Verenpaineet mitattiin, 150/97 ja nekin kuulemma ihan hyvät. Äkkiä vielä kuunnellaan ne sydänäänet, pulssi 150-160 ja heippa. Näin meillä siis. Mä jo suorastaan rukoilen että tää ipana ymmärtäis tulla ulos, ettei tarvitse mennä ens viikolla enää äitiysneuvolaan. Toivottavasti neuvolatouhu pelaa paremmin sitten lasten puolella?
Hitsi että olin taas kiukkuinen kun siellä kävin. Mutta nyt pienten päiväunien jälkeen mieli on parempi, eikä enää vaduda niin paljon!

Nuuskis älä sitten ensi viikolla lähde sieltä jorvista ennenkuin Irmeli on syntynyt. Toivotaan että päättää tulla omineen ulos ennen sitä ensiviikon käyntiä?!

Saaru mä pidän kans peukkuja ettei tauti kierrä koko perhettä läpi. Inhottavaa.

Täällä ei tosiaankaan ole kyse vatsataudista, mitä lie suolen tyhjennystoimintaa. Mullahan on koko raskauden ajan ollut ihan tajuttoman vauhdikas aineenvaihdunta, mutta ilmeisesti vauhti vaan kiihtyy näin loppua kohden.

Blaah.
Jos kaivais ton silitysraudan ja laudan esille ja pistäis noi liinavaatteet kaappiin. Mä hullu kun silitän kaikki liinavaatteetkin, ainakin toistaiseksi.

pötkylä ja pötsimönkijä 39+2
 
pötkylä: ikävä neuvolakäynti :hug: osaan vähän kuvitella miltä susta tuntuu, kun itsellä kanssa on ollut noita tylsiä käyntejä... Nyt olenkin jo muutaman kerran psyykannut itseni ennen neuvolaa odottamaan pahinta mahdollista, joten käynnit ovatkin olleet sitten onnistuneempia, kuin mitä mielikuva... Olikohan vähän sekavasti selitetty?

Saaru: aikaisemmin unohtui ihan kokonaan toivottaa paranemisia sinne teidän porukalle, toivotaan ettei muut sairastu!

Säihky: kiitos vastauksista, katsotaan mitä mulle sitten maanantaina tehdään. Olen kyllä aikalailla sitä mieltä, että mikäli käännös ei maanantaina onnistu ja kuvaus ja sen tulokset selviä sitten ihan samalla käynnillä, niin sitten saavat antaa sektio ajan. Viikot (ja päivät) kun käy vähiin, että en halua koko ensiviikkoa kättärillä ravata ja stressata...

Mitenkäs muuten, onko niin että jos edes koittavat tuota käännöstä niin sitten pitää siellä sairaalassa olla se muutama tunti seurattavana? En sitten eilen tajunnut asiaa kätilöltä kysyä, kun jotenki oli niin kovasti vaan patistamassa mua alatie synnytykseen vaikka perätila onkin...

Maija taas...
 
Maija:kyllä ne varmaan seuraavat käännösyrityksen jälkeen teidän molempien vointeja jonkin aikaa.
Pötkylä:tosi ärsyttävää tuollainen toiminta.mulla oli ekassa raskaudessa kans tota että nopeasti vaan kaikki ja kiitti ja heippa.loppuraskaudessa jouduin käymään turvotusten ja verenpaineiden takia usein kontrollissa ja kerran sit aika oli annettu mun oman terkan puhelintunnille(toinen terkka oli antanut kun mun oma oli ollut sairaana ja olin sillä käyny kontrollissa) niin mä sain siitä haukut et mitä mä sinne silloin tulin...sanoin vaan sit et no sun kollega antoi ajan et en tiedä miksi...tosi keljulta se tuntuu.nyt mulla onkin tosi ihana terkka jonka kanssa jäädään aina juttelemaan kaikesta mahdollisesta ja ennekaikkea raskaudesta ja tulevasta synnytyksestä ja vauva-ajasta.olen niin kiitollinen et on tuollainen terkka.

 
MajaM: Ei se kuvaus kyllä samalla käynnillä onnistu. ne tekee sen kuvauksen nimittäin lasten-ja nuorten sairaalassa ja siellä silloin ainakin oli jonoa ajanvarauksessa. Eli et sitä maanantaina tule kokemaan jos siihen pääset. Käännöksestä en tiä koska sitä ei meille enään pystytty tekeen, mutta luulen et seuraavat tilannetta jos sen tekevät. ja ainahan sä voit soittaa sinne ja varmistaa jos mieltä painaa asia. Tsemppiä nyt vaan ja kyllä tää tosiaan on helpottanut kun on saanut asioille varmuuden.

Säihky
 
Minäpä täällä taas. Ei mitään uutta millään rintamalla. :headwall: Jotta siis ei ole paljon kirjotettavaakaan. Isäntä nukkuu sohvalla ja poika katsoo pikku kakkosta. Että tässä nämä meidän perjantain huvit. On jotenkin saamaton olo.

Nuuskis ja hirveesti viikkoja
 
Pötkylälläpä oli kurja käynti... Mä menin tässä kerran vääränä päivänä neuvolaan. Mulla oli kortissa oikea päivämäärä, mutta päivä oli eri. Ja mä menin sit sen viikonpäivän, enkä päivämäärän mukaan... No, siellä oli mun terkalla sijainen, mutta kyllä sekin pissan sit katsoi, kun kerran olin sen ottanut. Et sain silloinkin ihan hyvää palvelua. On kyllä käyny hyvä tuuri mulla aina noiden terkkojen suhteen, onneksi. Eikä nytkään ole ollu kun pari kertaa sijainen. Ja toisella kerralla se sijainen sattu olemaan mun entinen terkka, joten juttua piisas silloinkin. Muisti hyvin noi vanhemmat lapsetkin jne...

Mulla on tänään kans kova väsy. Oon jotenkin tosi turvoksissa ja muutenkin väsyttää. Hb oli vähän laskenu, vaikka terkka meinas kyllä, et arvo olis oikeesti parempi, että näytteessä oli kudosnestettä turvotuksen vuoksi niin paljon mukana, et vaikutti tulokseen. Onneks nyt on joulut ja synttärit ym ohi, et voi vaan levätä ja odotella tän vauvan syntymää...
 
Kirjoitin jo aamupv:llä pitkän viestin joka katosi johonkin...olen vain yksinkertaisesti niin väsynyt etten jaksanut kirjoittaa uutta.

En käsitä miten voin olla kuin kuraan kuollut kuttu :( Kai tämä kelikin tekee tehtävänsä (lumi on mennyttä, ulkona pimeää ja sataa)

P.O.A Onneksi teillä nyt kaikki hyvin! Varmasti pelästyitte kauheasti.

Pikaisesti vaan kirjoittelin, ettei kukaan luule lähteneen synnyttämään...sen touhun siirsin ensi kesään ;) :LOL:
 
Iidukka: Onnea matkaan!!!! :hug:

säihky74: Tsemppiä tulevaan sektioon!!! :hug:

PrincessOfAcco: Tsemppiä ja voimia! :hug:

Saaru: Pikaista paranemista teidän perheeseen!!! =)

Täällä ollaan ulkoiltu ihan urakalla tänään, kun on ollu niin ihana päivä: lunta satanut ja lauhaa. Aamulla ulkoiltiin 2,5 tuntia ja nyt iltapäivällä 1,5 tuntia. Nyt pitäis alkaa väsään iltapalaa. Masu-asukki ei anna merkkejä, että haluais poistua yksiöstään. Taitaa olla niin rauhallinen vauva ettei pidä kiirettä sen asian suhteen, vaan viihtyy masun suojissa mielellään... Joka päivä vaan joku soittaa/tekstaa, että JOKO JOKO... mutta eiköhän kaikki ajallaan...

Tammiäiti rv 39+2 ja lapset
 
Toivotaan, että iidukalla on jo vaavi kainalossa :saint:

Saarulleparanemisia sinnepäin. Toivottavasti ei tosiaan kierrä teitä kaikkia läpi.

Säihkylle:tsempit ensi viikolle!

AccoMukava kun tulit kertomaan meille kuulumisia, vaikkakin nyt tällä kertaa olivat hieman ikäviä. Toivottavasti kaikki on nyt Alilla hyvin :hug:

Katja, kiva kuulla kuulumisia myös sieltä suunnalta!

Päivällä sitten kävin hiukan kauppoja kiertelemässä. Yhtä lyllerrystä koko käveleminen oli. Supistuksia ei juuri tullut...tai en ainakaan huomannut. Ainostaan alakerrasta silloin tällöin vihlaisi ja reisien liitoksista veteli :LOL: Nyt alaselkää jomottaa ihan tolkuttomasti, jotenka on pakko nousta pois koneelta. Haen appelsiinin :wave:
 
On hyvä että muitakin väsyneitä on tänään kun minä. Valvoin viime yönä-aamulla 4 tuntia, ja sitten sain kolmisen tuntia nukuttua. olo on ollut kuin puusta pudonnut koko päivän.


Kävinpä neuvolassa taas kerran paineiden takia, 158/102, mene vaan kotiin lepäileen... Tuntuu jotenkin uskomattomalle, tiistaina 156/102 ja suoraan äitipolille, nyt kotiin ja ens viikolla uudestaan. Pissakin oli 2+. Vilpertti on kuulemma laskeutunut (sf laskenut 34->33) joten synnystyskin saattaa olla lähellä. Supistuksia vaan ei ole oikein tullut koko aikana, nyt vain vihloo ja sellaisia puukoniskuja tulee liikkuessa. Mutta voiko (ala)selkäsärky enteillä jotain? sitä on kyllä tällä viikolla riittänyt vaikka muille jakaa..

Wilsson 37+3
 
...kävinpä nyt siellä yhteisössä "kurkkimassa" vielä en mitään kirjotellut, kun tarvii varmaan paneutua asiaan kunnolla. Aika huono olen tuollaisia käyttämään, joten saas nähä miten muidun käy. Nyt meen hakee sitä appelsiinia ja toivon, että pääsen telkun ääreen kattomaan sitä uutta tuntemattomat- sarjaa :wave:
 
...kävinpä nyt siellä yhteisössä "kurkkimassa" vielä en mitään kirjotellut, kun tarvii varmaan paneutua asiaan kunnolla. Aika huono olen tuollaisia käyttämään, joten saas nähä miten muidun käy. Nyt meen hakee sitä appelsiinia ja toivon, että pääsen telkun ääreen kattomaan sitä uutta tuntemattomat- sarjaa :wave:
 
Juu, tuo uusi TUNTEMATTOMAT visailu kerrnkin jotain missä määki voisin loistaa. Se oli vaan ylläri se maajoukkuekelkkailija.

Eipä täällä muutta, ykäily helpottaa ja nyt tänään tuntuu alhaalla siltä, että sinne paukutetaan.

Kävin kanssa ilmoittautumassa, multakin vaatii vähän tutustumista ja sitte pääsee vauhtiin.

Hyviä viikonloppuja kaikille!
Blanca 37 and something
 
Kylläpä tuntuu käytäntö vaihtelevan niin neuvolakäyntien kuin käynnistykseenkin liittyvien asioiden suhteen.Tuntuu hurjilta noi lähes sadan olevat tai yli menevät alapaineet.Tosin tilannettahan verrataan siihen omaan keskivertoon,mutta kuitenkin.Mulla itselläni on suhteellisen matalat paineet.Esikkoa odottaessa muistan miten mulla oli kauhea päänsärky ja paineet suunnillensa 128/93 luokkaa.Olo siis aivan hirveä ja osastolle jouduin seurantaan.Viikonloppu seurattiin ja sitten kotiin.Ja kun viikko oli lopuillaan,tilanne lähes sama ja seurantaan.Ja sitten päättivätkin käynnistää,koska äidilläni on ollut raskausmyrkytys ja omalla kohdallani ei ruvettu miettimään mihin tilanne kehkeytyy...mutta tuostakin aikaa jo 9 vuotta.

Omalla kohdalla myös tuo käynnistys on ollut suhteellisen "helppo" saada,mitä lukee muiden juttuja.Jos kerran Jimena paukuttaa jo yliajalla ja on povattu isokokoista ja vielä se rd,niin kyllähän on.Itselläni veikattiin isokokoista,ja olikin, ,mutta käynnistys haluttiin jo ennen laskettua aikaa.Tämän hetkinn tilanne myös se,että mulla rd ja insuliinihoito.Kokoarviot vaihdelleet,mutta isohkoa veikataan.Nyt alkuviikosta mietitään,josko käynnistettäisiin.Itse toivon sitä,sillä hirvittää nuo arvioiden heittelyt ja muut.Tosin tilanteeseen vaikuttaa paljolti se,miten tuo tilanne muuten kypsynyt.Mun käynnistykset on olleet kalvojen puhkaisu ja homma lähtenyt sen jälkeen tipalla eteenpäin...

Olotila kypsyttää jo nyt,joten ei kateeksi käy teitä yliaikaisia.Tsemppiä ja voimia vaan
:hug:

Pitäis kai tässä lähteä lepuuttelemaan,kun tuo alaselkä taasen kummasti oireilee ja tuntuu,että puuttuu osin jlatkin.Mitähän lie meinaa...

nintendo tasan 38
 
Mä kyllä kans ihmettelen noita painejuttuja. Mulla esikoisen kohdalla alapaine nousi 92:een (rv39) ja jouduin sitten mittailemaan paineita kotona. Täytyy todella ihmetellä, miten voidaan sanoa ok, jos alapaine huitelee jo yli sadan! On todella niin erilaisia nää käytännöt eri puolilla...

Niin kuin tuon käynnistyksen suhteen. Täällä sitä ei näköjään saa millään... Ei auta muu kuin jaksaa. Oma pää vaan hajoo tässä touhussa, kun vauva vaan kasvaa, liikkeiden vähyyden vuoksi oon käynyt jo 2 kertaa Jorvissa käyrässä ja aina vaan pitää odottaa. Kyllähän mä sen ymmärrän, että luonnollisesti käynnistynyt synnytys on aina parempi, mutta kuitenkin. Blääh.

Vähän täällä supistelee, mutta ovat noita harjoitussuppareita; ei tunnu missään. Huomenna lähden taas lasten kanssa päiväksi mummolaan, kun mieskin menee töihin. En kestä taas yhtä pitkää päivää ajatukset vaan kiertäen ympyrää, miksei tää synny.

Vali, vali... Sori :ashamed: Sitä on vaan niin pettynyt, kun on taas yksi päivä menty eteenpäin eikä mitään. No, jos huomenna sitten pirteämmällä mielellä :) Jaksamista meille kaikille!

Jimena 40+6
 
pötkylä: Aika jännä että tuollaiset verenpaineet on HYVÄT :eek: Kun mulla oli tuollaiset lukemat, ja turvotuksia sen verran että painoa oli kertynyt about saman verran viikkoon, ja valkuaiset yhden plussalla, niin lääkäri oli sitä mieltä että ehdottomasti käynnistetään synnytys heti seuraavana aamuna. Mutta käytännöt näköjään vaihtelee...
 
Mä olen edelleen yhtä kappaleena :LOL: :LOL: Irmeli on kyllä pitänyt semmoista jumppaa koko yön ja aamun, että vois luulla sen haluavan enemmän tilaa jumpata. Mutta ei niin ei. Olkoot sitten vaikka eskariin asti tuolla mahassa, kyllä mä sen jaksan kantaa :LOL: Synnyttäminen onkin sitten asia erikseen :LOL:

Mutta kohta pihalle, kun ei kerran sada vettä. Saa tuo ikiliikkuja purettua tota energiaansa edes jonkin verran.

Mutta toi msn vaikutti ihan kivalta ja helpolta....

Onpa täällä taas hiljaista, kun kukaan ei ole laitokselle lähdössä tai jotkut onnekkaat ovat nyyttinsä jo saaneet.

Nuuskis ja 41+3 ( erittäin syvä huokaus)
 
jimena: on kyllä kummaa touhua noiden paineiden kanssa.
Mulla oli pienemmät paineet ja lähettivät jorviin tarkastukseen, no kotiinhan ne sieltä toki lähettivät.

Neuvolasta mulla on vain positiivista sanottavaa.
Mut tosissani olen miettinyt valitsinko synnytyssairaalan väärin.
Kaks ekaa synnytin naistenklinikalla, nyt päätin mennä lähemmäks ja siis jorviin...
Tuntuu vaan että jorvissa lähetellään kotio liian herkästi takasin...
Tuttunu oli olut siell tarkastuksessa, olohuoneessa oli istunut äiti jolla mennyt lapsivedet ja sitäkin vissiin läheteltiin takas kotiin kunei ollut viell säännöisiä suppareita, eikös siin ole tulehdusvaara?
Toinen äitinen kärvisteli kamalissa supistuksissa olohuoneessa, eli ei ilmeisesti ollut tilaa ja siinä se joutu muiden seurassa kärsimmään..

Itse otin eilen asenteen ettei tää täält tule, lopetan hermoilun ja odotamisen. Saanpahan nukkuu ja lepäillä, isommat jo niin isoja että osaavat toima itsenäisesti, niin nyt nautin vaan, kyl sitä sit saa valvoa ja touhuta kun käärö kotona.
Pelkään että menen jorviin liian aikaisin ja mut käännytetään kotio joten nyt olen vaan ja koitan ajatella positiivisesti...

tsemppiä kaikille odottajille ja malttia yliaikasille, ei se ole kivaa...

tuisku 40+6
 

Yhteistyössä