*TheTammikuu2008*

On noi ylimenopäivät kyllä kurjia. Mulla kaks edellistä menny 4 päivää yli ja oli kyllä tosi pitkiä päiviä vaikka ei niitä sen enempää ollutkaan. Nyt olen jo ihan varautunut että menee ton 4 päivää yli, mutta jos meneekin enemmän, voi olla että vähän hermo menee.

Muuten omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Yöllä vaan olen alkanut hikoilla ihan älyttömästi. Kait tällä painolla rupee tunkemaan rasva jo yöllä läpi :LOL:

Maximilian ja masupoju 37+6

Huomenta!
pikaisesti pakko käydä näin aamulla kurkkaamassa, josko joku olisi yön aikana ilmoittautunut lähteväksi. Itsellä tänään aikasta kiireinen päiväohjelma, joten saa nähdä paljonko tänne on tullut tekstiä ennen kun seuraavan kerran paikalle ehdin. Onneksi viimeyönä tuli nukuttua edes suunnilleen hyvin, ainoastaan heräilin turhan takia useampaan kertaan.

Mutta mukavaa lauantaita kaikille,

Maija 38+1

HeHee, eihän sitä osaa päiväänsä aloittaa käymättä täällä. Mäkin heti kurkkimassa onko kukaan lähtenyt tositoimiin.

Täälläkin nukuttiin yö kohtuullisen hyvin. Ei tarvinnut vessassakaan käydä kun vissiin 5 kertaa eikä ollut yhden yhtä lihaskramppia, jee :D
Tohon yöheräilyyn alkaa jo sillai tottua, ettei se harmita niin kovasti. Onneksi ei ole päivisin mitään tähdellistä menoa niin voi levätä sitten kun siltä tuntuu. Ja sittenhän sitä vasta heräilläänkin tämän tästä kun vauveli saapuu taloon.

Eilen illalla oli taas oikein mojovat supistukset, ja ihan pienen hetken mietin josko... Mutta taitaa olla turhaa toiveajattelua.
Kukas se täällä kirjoittakaan siitä, että kun synnytys hirvittää niin sitä itse alitajuisesti jarruttelee synnytyksen käynnistymistä. Mulla taitaa olla ihan toisin päin, odotan ihan intopaukkuna tositoimiin pääsyä ja sen takia varmaan kroppa reagoi tällai riehaantumalla? Ensikertalaisena kun en voi tietää mitä siellä laitoksella sitten oikeasti tapahtuu ja miten kamalia ne kivut ovat.

Näytti se Nuuskiskin täällä vielä hengailevan. Mä voin kuvitella miten kamalaa toi ylimenoaika on, kun mäkin olen jo ihan pistoksissa vaikka laskettu aika ei ole vielä käsillä (melkein, muttei kumminkaan ) :p

No niin, nyt voisi keskittyä tohon kahvin juontiin, ennenkuin jäähtyy kuppiin.

Pötkylä ja pötsimönkijä 39+3

En ole vielä synnyttänyt, ei merkkiäkään, mutta semmosta voin kertoa että Iidukalle on eilen syntynyt poikavauva! :flower: :heart: Oikein paljon onnea sinne! Varmaan Iidukka kertoo enemmän sitten myöhemmin.

Sitten omia kuulumisia, eilen olin neuvolassa. Ei mitään ihmeitä, kaikki ok. Nyt oli uus terkkari, joka oli sitten sitä mieltä, ettei vauva ois kiinnittynyt mutta laskeutunut kyllä. Viime viikolla toinen terkkari sanoi, että ois jo kiinnittynyt. Tiedäpä tosta sitten. Ens viikon torstaina taas neuvolaan ja silloin sitten varaillaan aikaa sinne yliaikaiskontrolliin, jos ei siis sitä ennen synny.

Täällä siis menty vasta muutama päivä yli lasketun ajan ja alan veikata, että voi mennä reilustikin yli. Siskolla syntyi esikoinen käynnistettynä viikolla 42+2 ja omalla äidilläkin meni esikoinen reilusti yli. Eli näinköhän sitten mullakin... Ja eilen terkkari veikkas, että ihan reilunkokoinen vauva vois olla tulossa..

Mutta joo, tsemppiä kaikille, erityisesti meille lasketun ajan ohittaneille. Mä haluisin jo synnyttämään!

Bamboo 40+3

Huomenta!
Täällä ei jono sitten millää ota liikkuakseen! *hus hus*
Tuolla on niin hiljasta tuolla msn:n puolella että mielellään saapiksen kanssa otettais teitä sinne seuraksi..

Meillä onneksi näyttäis että mahatauti meni yhtä nopsaa ohi ku tulikin. Esikko sairasti sen illan ja yön ja aamulla oli jo parempi ja vieläkään ei merkkiä et joku muu sairastuis. Pietään peukkuja ettei kukaan sairastukaan sit enää!
Aatolla napakin näyttää jo paremmalta ku tynkä lähti irti. Ison miehen napa:D Viime yöki meni hyvin, nukuttu on hyvin. nyt huuto kuuluu, ei muuta ku tisutteleen..muksaa lauantaita ja tänäänhän ois loistava päivä vaikka lähtee synnyttään ;)

Saaru ja poijjaat

Onnea Iidukalle :flower:
Tänne ei ihmeitä,päätin eilen että lakkaan laskemasta näitä ylimenopäiviä ja otan vastaan sen mitä tulee.Jotenkin on vaan sellainen olo että menee vielä pidemmälle kun esikko.Jotenkin odotin et tänään yöllä tapahtuis jotain mutta aamulla heräsin ja tajusin nukkuneeni ilman mitään uusia tuntemuksia.voisin sanoa olleeni hieman pettynty...
eipä auta hermoilla kun ei tyllerö kerran tule niin se ei tule :LOL:
Synnytys vaan pyörii niin paljon mielessä että sikäli olis mukava jo päästä tositoimiin...

Joo tuntuu kyllä että teillä joilla on verenpaine,rd tai muuta ongelmaa niin aika raastavaa tuo kohtelu ja se että annetaan sitten mennä kauheesti yli eikä käynnistellä.Kuopiossa sukulaiselta otettiin sektiolla vauveli ajoissa pois kun oli perätila ja rd,vauva oli aika pienikokoinen kumminkin ettei ollut pelkoa isosta vauvasta.toisaalta eivät epäilleet kasvuhidastumaa tms.Tuntuu että siellä pelaavat kauhean varman päälle.mm.ensisynnyttäjät ei koskaan synnytä alateitse perätilaa ym.

Meillä oli tänään aikainen herätys niin saa kohta lähteä lounasta syömään ja sit päikkäreille...aika aikaista mut ei voi mitään kun tyttö jo kiukkuaa.

hema rv 40+4

Paljon onnea Iidukalle :flower:
ON: samaa..tosin liikkeet on nyt vähentynyt huomattavasti,eilen sain tunnin tyyppiä tökkiä jotta ilmotteli itsestään,tänään ei ole vielä tuntunut mitään, täytynee mennä sohvalle taas tökkimään toista ja jos ei meinaa vilkastua niin lähdettävä käymään näytillä.On vaan tosi outoa et tyyppi on noin hiljanen kun muuten remuaa päivät pitkät.

Jenni & Hajis 39+4

Nyt on sit vauvankokoarviossa käyty.. 3,7-4.0kg tällä hetkellä ja laskettuaika siis ens viikon pe.. Ja samalla katottii mun lantion mitat, mahtuu kuulemma hyvinki tulemaan noinki iso.
Sormelle oli auki ja kanavaa jäljellä 2,5cm..

No otin samalla myös tuon mun synnytyspelon esille, keskiviikoks nyt sit sain ajan pelkopolille.. Sitä odottaessa ja toivoen et ei sitä ennen syntyis, jos vaik sais sit jo to pelkosektion jos vaan menee läpi nää mun pelon syyt.. Ja eilen ainaki tosissaa lääkäri ne otti..

Ansku rv 39+1

Onnea Iidukalle!! :flower:

Onnea iidukalle :flower:

Johan nyt on kummeli, juuri kun päätin etten enään tressaa ja odottele niin nyt se masu asukki ei anna mun olla rauhassa :LOL:
Alku selkä vihlonta, se pikkasen toss helpotti kun menin vessaan tekee ne isommat hädät..heh ja yöks, kiinnostavaa eikö totta.
Mut nyt tässä on vaikee istuu, ja välillä ottaa niin kovasti alavatsaan ja selkään, samalla vauveli möyrii masussa... yhäkään en tiedä onko nää supistuksia, uskon kyll tietäväni sitten kun on tosi kyseessä mut nyt mietinkin uskallanko lähtää tästä kauppoihin bussilla jos nää pahenee...

Päiviä!

Täällä ärtynyt äiti. Yö oli ihan hirvee. JOs viikko sitte nukuin ihan suht hyvin, niin nyt ei enää nukuta. Enää en ihmettele, jos joku täällä tosiaan koisii istualtaan... VAuvan lisäks tuo ummetus varmaan vaikuttaa, mutta ei missään ole hyvä asento. Lonkkia alkaa vihlomaan tosi nopeesti. Ja kääntyminen on sit yhtä tuskaa. Mikrolaxi tuolla kaapissa odottelee, taidan sellasen tänään illalla ottaa, jos ei muuten nyt toimi päivän aikaan.

Miehelle sanoin, et voisivat lähtee mummulaan käymään lasten kans, vaikka sinne onki yli 100 km. Kyllä se sieltä sit tänne ehtii, jos lähtö tulee... Saisin olla rauhas ja levätä... Vaikka nätisti nuo tuolla nytkin leikkivät, ei silti.

Lauantaintaita teille rouvat, ja Iidukalle Onnea!

t: dinomamma ja etana rv 39+6

Yö nukuttu suhteellisen hyvin ja vain pari kertaa vessareissulle jouduttu heräämään. Jonkusen verran jalka- tai oikeastaan lonkkasärkyä ja alaselän särkyä oli liikkeellä, mutta nukuttu kuitenkin on.

iidukalle onnittelut :flower:

Iidukalle onnea poikavauvasta :flower: . Antaa itsellekin toivoa, ettei aina esikon kanssa mennä yli ja reippaasti ;)

Itselläkään aamu ei ala kunnolla ellei ole täällä käyntyt tsekkaamassa, onko joku lähtenyt yön aikana synnärille!

Neuvolakäynneistä: itsellä ollut myös useampi eri terkkari. Suurin osa ollut ihan mukavia. Tosin viimeinen lääkärikäynti oli mielestäni ihan surkea (kirjoitinkin siitä täällä), kaikki ohi 15minuutissa (lääkäri+varaterkka) ja tuntui ettei oikein mistään juteltu :| . No, onneksi sen jälkeen mieli on kohentunut. Mutta en minäkään enää kovin montaa kertaa haluaisi sinne neuvolaan raahautua. Mielelläni menisin sinne vauvan kanssa :D

Verenpaineesta: kenelläs se alapaine oli jo yli 100?? Kyllä noilla lukemilla + pissan proteiineilla pitäis jo päästä tarkempaan seurantaan! Ettei vaan raskausmyrkytys pukkais päälle :(

jenniS: jos teet sitä liikelaskentaa niin siinähän pitäisi sitten koittaa maata mahdollisimman kovalla alustalla & vasemmalla kyljellä eli sohva ei ole se kaikista paras vaihtoehto. Itse olin matolla + paksun fleecen päällä kun jouduin tekemään laskentaa viime viikolla liikkeiden vähäisyyden takia. Sain silloin 8 liikettä tunnissa, mutta onneksi vauvalla kuitekin kaikki oli kunnossa kun Taysissa käytiin näytillä. Itse soitin sinne etukäteen ja pääsinkin heti sitten käyrille kun sinne saavuttiin. Eli ei mennyt odotteluihin aikaa :)

Afu ja mini 38+5

Onnea Iidukalle :flower:

Arvatkaas, mä nukahdin tähän koneen ääreen ihan pystyyn. Kahvikuppi pöydällä ja eukko vetelee sikeitä. Mun mies tuli herättelemään muo joskus yhdentoista aikaan, että mitä sä nainen oikein touhuat... Kuorsaten ja kuola valuen tässä koneen ääressä olin siis istunut silmät kiinni ja sikeässä unessa. Ei muuta kun sänkyyn siirtymään ja puoli tuntia sitten heräsin. Taitaa univelat painaa sittenkin?

jenniS toivottavasti teidän bambiino alkaa kunnolla möyryämään siellä masussa, ettei tarvitse olla huolissaan. Jostai luin, että joskus vauveli rauhoittuu kovasti ennen synnytystä ja liikkuu vähemmän. Tiedä sitten onko totta.

Saaru upeata jos pääsitte noin vähällä sen vatsataudin kanssa!

Dinomamma microlaxia vaan peliin jos ummetus on noin kovaa. Mulla on kans aikamoiset lonkkasäryt jos nukun jommalla kummalla kyljelläni, joten mielummin nukun istuallani: saan ainakin hetken levätä. Onneksi mulla on takapuolen alla tollainen lasten uimarengas, niin ei toi murtunut häntäluu ärtyile niin kovasti.
Ja kyljen kääntäminen on todellakin ihan oma taiteenlajinsa :LOL:

Jahas, jos lähtis vaikka koiran kanssa kohta köpöttelemään tonne ulos, yök kun siellä on harmaata ja ankeata, mutta koiraa ei todellakaan vaivaa ummetus vaan se piereskelee tossa vieressä sen oloisena että pitäis varmaan...

dinomamma:mulla kanssa noita lonkkasärkylä lisääntyvässä määrin.eipä niihin auta muu kun jaloittelu,itsellä tyyny jalkojen välissä auttaa ainakin vähän.
mutta kuten sanottu niin yöt kokonaisuudessaan alkaneet täälläkin huonontua.eka ei meinaa saada unta ja sit aamusta nukuttais vaikka kuinka pitkään,mutta kun ei pysty jäämään nukkumaan kun tytön kanssa pitää herätä :|
ärtyisyyttä liikkeellä täälläkin ja kauheesti kaipais omaa rauhaa ja hiljaisuutta

pötkylä:kiva kun muistutit uimarenkaasta.tuli mieleen kun ekan synnytyksen jälkeen istuin kuukauden verran sellaisen päällä epparihaavan takia.sellainen joku ihana lasten rengas se oli :D silloin ei kauheesti naurattanut mut näin jälkeenpäin kyllä kun ajattelen sitäkin et mentiin jälkikontrolliin sairaalaan kun tyttö oli vkon ikäinen.no yllättäen häneltä sitten löydettiin sydämen sivuääni ja lastenlääkäri ultrasi sen saman tien varmuuden vuoksi.matkalla sinne ultrapaikalle hän yritti keventää meidän vanhempien huolta sanomalla että ei meillä kyllä täällä uima-allasta ole :LOL: taidettiin olla niin paniikissa ja mä niin koomisen näköinen että vitsin murjais.ihme kyllä se helpotti,en edes loukkaantunut :LOL: kaikki oli tytöllä hyvin ja pääsin uimarenkaitteni kanssa kotiin tyytyväisenä...

Joo, jotenkin on semmonen olo, et nyt pitäs saada olla ihan rauhassa vaan ja keskittyä, rentoutua. Kohta on sit kuitenkin tohinat päällä ja unet ja levot saa unohtaa pitkäksi aikaa. Ensimmäisen kanssa oli kiva aamuisin lötkötellä, kun tyypillisesti nukkui aika pitkään. Nyt ei enää moiseen ole mahdollisuutta. Esikoinen menee eskariin joka aamu, ja muutenkin nuo isommat herää. Aikataulut muutenkin päivissä. Ensimmäisen kanssa sai mennä ihan vauvan rytmin mukaan.

Mä olen sitä mikrolaxin käyttöö pitkittäny, kun joskus olen sellasen joutunu leikkausta varten ottamaan, ja mulla kyllä teki aika krampit se aine... Mut ei auta mitään. Kait sitä varttin kärvistelyt kestää, jos sit tosiaan olo paranee. Lets see. Täältä siis taas tuli vertaistukee... Tietää et muutkin kärvistelee kolotusten kanssa.

mulla kans jostain syystä tuo vatsa ollut jo kauan aika vilkas toimimaan mutta nyt junttaa taas kiinni...enpä onneksi vielä kyllä mitään vauhtia tarvi,eiköhän se tuosta lähde itsekseen.

niin kyllä se kummasti helpottaa kun muillakin on vaivoja,tietää ettei muillakaan tämä loppuaika ole ruusuilla tanssimista.mutta lopputulos tästä kaikesta onneksi on niin ihana :heart:

Iidukka: PALJON ONNEA VAUVAN JOHDOSTA!!! :heart: :flower:

PrincessOfAcco: Ihna juttu, että Alilla on kaikki nyt ok! :hug:

Nuuskis: Mä aamulla jo aattelin, että eiköhän se Nuuskis nyt viimeistään ole lähtenyt nyytin-haku-reissulle, mutta siellähän sinä vielä olet kotona... Sun masu-asukilla on vissiin liian hyvät oltavat siellä mahan suojissa, että vauva haluaa vaan siellä kelliä ;) Koitahan jaksaa!

Tänne ei kans kuulu ihmeempiä. Sisko kävi lastensa kanssa tuosta naapurista meillä aamulla pihalla. Saivat serkukset touhuta ja mörytä lumessa oikein porukalla. Ja ite sai porista siskon kans ihan kunnolla, kun arkipäivät sisko on töissä eikä silloin nähä niin usein.
Mulla vaan täällä nyt jännitää, kun mies on nyt yövuorossa töissä (4 pv) ja jos lähtö tulee yöllä (niinku varmaan tuleekin) niin ehtiikö mies mukaan vai joudunko meneen yksin edeltä. Onneksi työmatkaa ei oo kuin 35 km, mutta on sitä siinäkin, jos kiire tulee. No, onneksi mun vanhemmat asuvat lähellä ja pääsevät sit lapsia hoitamaan, kun on lähtö. Ja onhan ne ambulanssit onneksi keksitty, että voi sellasen tilata, jos tulee akuutti-heti-nyt -lähtö.

Onkohan täältä muuten porukkaa lähtenyt synnärille, ku on näin hiljaista?!?

Nyt sapuskan laittoon :wave:

Tammiäiti rv 39+3 ja naperot

Onnea Jonnalle ja koko perheelle uudesta miehestä :flower:

Just käytiin kaupassa ukon kanssa ja siellä tuijottaessani laskiaispullia ajattelin Jonnaa, joka jo viikolla aloitteli tuon laskiaispullakeskustelun. Hyi muo, ostin niitä nimittäin, nami nami. Kai sitä saa yhden pullan syödä, saahan?

Yhteistyössä