*TheTammikuu2008*

ONNEA Sallu75 PIKKUPRINSESSAN JOHDOSTA!!! :heart: :flower:

Tsemppiä Cattie vauvan halu reissulle!!! :heart:

JonnaP: Joko tuli synnärille lähtö?!?

Saapis: Minäkin käyn ilmottautumassa sinne uusille sivuille, kun tässä kerkeän/vauva on syntynyt. Kirjoittelen sinne sit niin usein kun ehdin. Saa nähä, osaanko rekisteröityä sinne, kun en oo mikään tietokone-ekspertti (aattelin vaan, että jos se vaatii jotain erikois-osaamista).

Omaa napaa: mulla eilen iltapäivällä supisteli kippeesti ja maha oli aika kippeenä. Meni sit kuitenkin ohi. Yöllä taas heräsin siihen, että suppaili kipeesti reilun puoli tuntia ja sit ne loppuivat ja nukahdin. Nyt on olo taas ok. Saas nähä millon tulee synnärille lähtö. Varoittelinkin eilen äitiä, että saatan yöllä soitella: aikovat olla isän kanssa valmiina tulemaan.

Vieläkö Nuuskis oot kokonaisena?!? Koitahan jaksaa =)

Nyt taustalle... :wave:

Tammiäiti rv 39+1 ja lapsukaiset
 
Oli ihan pakko tulla utelemaan tota nuuskiksen tilaa!!!
Taitaa olla paras ostaa irmelille koulureppu valmiiksi :LOL:
Itselle ei kummoisempaa. Rehkimiset ei saa aikaan kuin helkkarinmoisia liitoskipuja joten tänään otan lunkisti ja käyn vaan kaupassa ja leivon pullaa ;)
Tämä väsymys on jo jotain älytöntä, eilenkin nukuin puolentoistatunnin päikkärit ( en muista koska olisin nukkunut päivällä ) ja pian olin taas toooosi väsynyt :eek:
Onnea kaikille uusille vauvautuneille ja hakureissussa oleville :flower:
josefiina ja pulla tasan 39 (joka viettää taas hiljaiseloa )
 
Ekaksi onnea synnyttäneille!! :flower:
Ja tsemppiä synnyttämään lähtijöille ja synnyttämässä oleville!

Täälläkin siis oli eilen laskettu aika, mutta eipä ole mitään merkkejä synnytyksestä vielä. Ei mitään limoja, ainoastaan välillä kivuttomia harjotussuppareita ja tuntuu, että vauva ois jo aika alhaalla. Tuntuu edelleen kauheen kaukaiselle ajatukselle, että kohta minäkin väistämättä synnytän. Jännittää jo jonkun verran ja oishan se ihana nähdä, että mimmonen meidän vauva sitten on ja onko se poika vai tyttö.

Iidukalle tsemppiä huomiselle! Mulla on huomenna vaan tavallinen neuvolakäynti, saas nähdä että annetaanko mulle vielä aika neuvolaan vai oisko seuraava käynti sitten mahdollisesti vasta se yliaikaiskontrolli sitten.

Ja tsemppiä muillekin joilla laskettu aika jo meni, erityisesti Nuuskikselle!

Bamboo 40+1
 
Nuuskis: Tuli tässä vaan mieleen, kun mietin tuota sun pitkää odotusaikaa, että yhdellä mun tutulla on kaksi lasta, joista esikoinen syntyi 18 päivää lasketun ajan jälkeen ja kuopus syntyi 21 eli 3 viikkoa La:n jälkeen: molemmat siis ilman käynnistystä, mutta seurantaa oli tietysti synnytykseen asti eikä kumpikaan lapsista ollut syntyessään jättiläisiä. Ja ihme kyllä: tuo tuttu ei ollut yhtään harmissaan noin pitkistä yliaikaisuuksista. Ite olisin varmaan ollut tuosa tilanteessa jo ihan epätoivoinen ja :kieh:

Tammiäiti
 
Paljon onnea Sallulle! :flower: Ja tsemppiä matkaan Cattielle ja Jonnalle! =)

Afu: Ikävä juttu tuo miehesi työ, mutta toisaalta tosiaan vauvan kannalta hyvä aika olla kotona. :hug:

Tänne kuuluu tasaista, vähän jännittää huominen äippäpolikäynti. Saas nähdä mitä sanovat! Tunteet on taas tosi herkässä ja itku meinaa tulla helposti, mutta onneksi illalla ystävien kanssa ulos syömään, saa vähän muuta ajateltavaa. :D

Iidukka & Baby rv 39+1
 
Tsemppiä Cattielle ja Jonnakin on taitaa päästä matkaan :flower:

Täällä aamuyöstä lähtien tullu supistuksia 5-20 minuutin välein ja ollut jo ihan napakoita. Nyt niitä on tullut jo enemmänkin 5-10 minuutin välein. Selkä on ihan älyttömän kipee, en ymmärrä mistä se on nyt noin kipeeksi tullu. Saa nähdä milloin täällä siis tulee lähtö. Varmaan nyt kun tänne ilmoitin suppareista niin katoavat johonkin :kieh:

Taidan siirtyä makuu asentoon hetkeksi.

Pippuri ja jonkin asteiset supparit 40+1
 
Heippa kaikille ja onnea vauvautuneille :flower:

Ei vissiin kannata suppareista pahemmin ilmoitella, kun katoavat jonneen :kieh:
Täällä yksi ylikypsä ei meinaa syntyä sitten millään :headwall: .Supparit alkaa ja tosi polttojakin väliin mut aina ne loppuu viimeistään yöllä. Viime viikölla äippäpolilla kohdunsuu jo 3cm auki ja viikonloppuna limatulppa lähti ja silti ei mitään tapahdu. Olen miettinyt pääni puhki mitä asukki vielä odottaa, vai jarruttelenko itse käynnistymistä alitajuisesti, kun viime synnytys oli mitä oli.? Nyt sitten sain ajan ensiviikolle suoraan käynnistykseen jos ei aikaisemmin ole syntynyt ja se ei vissiin ole mikään mukava kokemus kovine kipuineen? Tosin en ole kyllä vielä edes ajatellut koko synnytystä, ainoastaan viime synnytyksen ponnistusvaiheen karsea kipu pyörii mielessä ja se tunne koko alapään repeämisestä liitoksistaan. Tämän tosin aiheutti vauvan kehon ympäri kiertynyt napanuora joka lisäsi leveyttä reilusti :(
mutta, eiköhän tämä tästä :ashamed:

äiti ja ylikypsä 40+5
 
Täällä ei saatu suppareita edes lenkkeilemällä. Nyt kylläkin täällä pähkäilen et tihkunko vai vuotaako mulla muuten paikat :LOL: istun siis vessapaperi housuissa ja seurailen.

Pippurille tsemppiä, johan se on teidänkin aika lähtee, ettei kohta ole kättärillä tungosta :LOL:

että semmosta...taustailen..

Jenni & Hajis
 
Kiitos kaikille tsempeistä.. kaikki oli hyvin eikä syytä alavatsakivulle löytynyt. epäilenkin että vauva on vaan jo niin alhaalla että aiheuttaa kipua.

Vauvan syke oli vain 108, välillä nousi 120:neen. Siitä neuvolatäti soitti äitipolille, että täytyisikö varmuuden vuoksi tulla käyrälle...heidän mielestään ei tarvitse :eek:
Itselle jäi aika epävarma olo...ja tarkasti vauvan liikkeitä seurailenkin.

WILSSON: Tervetuloa! Mukaan mahtuu oikein komiasti vielä..itsekkin taidan tuonne 28.1 asti täällä roikkua :whistle:

ÄITIx4: Itselläni myös kaikki synnytyksen alkamiseen tarvittavat merkit ja supistuksiakin piisaa/kipuja. Olenkin miettinyt että kun pelkkä ajatus synnytyksestä saa minut kauhuihini voinko jotenkin itse vaikuttaa siihen että kun synnytys on alkamassa se pysähtyy?? Hassu ajatus mutta tällainenkin on mielessäni käynyt! Kun olen jo monta kertaa ollut varma lähdöstä ja sitten supistukset ovat vain loppuneet...

HEMA: Itselläni myös sellainen olo, että tämä lähtisi käyntiin vesien menolla. Jotenkin vauva painaa niin alas ja tekee usein TOSI kipeetä...ihme ettei kalvot ole vielä puhjenneet!! Mutta saapi nähdä nyt.

Tänään päätin keskittyä tähän "ihanaan" loppuraskauteen ja nauttia siitä, sen mitä nyt pystyy. Vaikkakin se vaikeaa on näiden kipujen kanssa. Toinen raskauksistani on mennyt 40+5 saakka joten alan tässäkin siihen varautumaan.

t.Pikkuinenko ja rv 38+6 (ultran mukaan 39+4)
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:
Mulla tänään eräpäivä =) Aamulla pelästyin, kun menin vessaan ja verta tuli paljon. Sellaista limaverta. Soitin sairaalaan, limatulppahan se todennäköisesti on ja tuli kaikki kerralla, siksi niin paljon verta.
Käski laittaa siteen ja mikäli siihen tulee kirkasta verta, niin sit näytille. Mutta ei ole enää mitään tullut.
Supisteluja ei ole, sais jo niitäkin alkaa tulemaan, että pääsis tosi toimiin :LOL:
Jotkut puhuivat kuorsauksesta! Minä myös kuorsaan :p Mies ei saa nukuttua sen takia kunnolla, mutta haluaa silti, että nukutaan samassa sängyssä. Herään myös omaan kuorsaukseeni välillä!

Kaustinen 40+0
 
Moikka! Kiitos kovasti onnentoivotuksista. Todella onnellisia täällä ollaankin.

Synnytyksestä tulin nopsaan kirjottaan, että kätilökin oikein hämmästeli, että ensisynnyttäjällä käy kaikki niin nopsaan. Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 8h 30min. Epiduraali oli loistojuttu! En tuntenut muutakun kovan kakkahädän ja sit saikin ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti 20 min. En tuntenut mitään sen ponnistuksen aikana ja ihmettelinkin kun kätilö ja mun mieheni vaan jaksoi kannustaa ja tsempata. Mietin vaan, että tuskin siellä mitään edes tapahtuu :LOL: Kun pää oli ulkona, ei sekään tuntunut miltään! Uskomatonta vai mitä?! Tyttö tuli nyrkki poskella, joten repesin pintapuolisesti ja sain 3 tikkiä. Istunut oon synnytyspäivästä lähtien ja jälkivuotoa on vain nimeksi. Neuvolantäti käväs täs kotona ja sanoi, että kohtukin on jo normaalin kokoinen.

Toivottavasti teillä muillakin jää synnytyksestä näin ihanat ja positiiviset muistot kun mulla.

Tissit on nyt kovilla, maitoo tulee niin paljon, että voisin vaik luovuttaa sitä. Mut nännit meinaa "hajota" ja niistä välillä tulee verta. Sit vaan toisesta tissistä imetellään. Mut, eiköhän nuo nännitkin täs vahvistu. Tyttökin on vasta viikon vanha :heart: :heart:

Pärjäilkää!! :hug:

Carla ja peikko :heart: (tukkaa on tytöllä vaikka ponnarille laittais ) heh, ei nyt ihan mut paaaaallljoon sitä on ja tuuhee tukka onkin!
 
äitix4:kaverilla on käynnistetty molemmat synnytykset ja ei hän ainakaan ole niitä kokenut erityisen rajuina.mutta varmaankin aika yksilöllistä mitä ne oksitosiinit ym.aiheuttaa kun käynnistetään.

itseä jännittää kaikkein eniten se miten mun kohtu toimii tällä kertaa.viimeksi sain tajuttomat määrät oksitosiinia ja silti kohtu ei jaksanut kunnolla auttaa mua ponnistuksissa.imukupilla ja vatsalihaksilla se ulos tuli :| on muuten aika rankka kokemus täälläkin takana että ehkä mäkin alitajuisesti pidättelen vauvaa vielä sisällä...

tervetuloa wilsson.aina mahtuu mukaan

HeMa rv 40+2
 
Hei, lisäystä vielä edelliseen. Mulla meni vedet kotiin. Kovan supistuksen jälkeen kuulu *POKS* ja sit tuntu lämpöseltä :D Kerkesin vessaan ja sinne pyttyyn se sit lorisi. Toki siä synnärillä sitä tirahteli aina supistusten aikana mukavasti housuun ja sit ku pääs siihen sänkyyn pötkötteleen oli kivan märät paikat ;) Ja koko päivän mua kyl supisteli tasaseen tahtiin, välillä 10 min välein, sit 6 min välein...Sairaalassa ne alkokin oleen sit jo 2 min välein.

Carla taas
 
Pippuri: kuulostaa lupaavalta, joskos säkin vielä tänään pääsisit laitokselle :)

carla: Kiitos synnytyskertomuksesta! Kiva kuulla, että voi olla täysin kivutontakin :)

Wilsson: tervetuloa!

äitix4: :hug:

Saapis: nyt on hakemus jätetty :)

Mitähän Nuuskikselle kuuluu...?

Just tulin neuvolasta. Siellä kaikki oli ok. Nyt on sitten viralliset neuvolakäynnit käyty. Jos vielä tuntuu vähän liikkeitä niin silloin voin mennä ilman aikaa soittotunnilla kuunteluttamaan vauvan sydänäänet, mutta muutoin sitten vauvan kanssa. Ensi viikolla tosiaan se yliaikaiskäynti Jorviin keskiviikkona (41+4). Kyselin terkalta vähän tuota Jorvin käytäntöä ja sanoi, että ellei vauvalla/mulla ole mitään hätää niin käynnistys tapahtuu vasta rv42+1. Tämä on niiden käytäntö. Tiedä sitten käynnistäisivätkö aikaisemmin kun tuo päivä on sunnuntai. No, jaksan vielä uskoa, että tämä vauveli ymmärtää tulla pois ennen 20. päivää! Katotaan tilanne uudestaan ens viikolla :D

Jimena 40+5
 
Mulla on siis La 29, pv, mutta saas nährä kuinka käy. Verenpaine alkoi nousemaan rv30 jälkeen, ja äitipolilla on tullut käytyä käyrillä ja paineiden mittauksissa jo useamman kerran, viimeksi toissa päivänä th laittoi sinne ja toivotteli hyvää synnytystä :) Oli hieman ihmeissään kun soitin sille eilen ja kysyin millonkas tuun näytille taas...

Paineiden nousuun saattaa hieman vaikuttaa, että th on sitä mieltä että käynnistetään mikä päivä hyvänsä, äitipolilla lääkärit laittaa kotiin kun kaikki on hyvin (alapaine alle 90) tai käskevät tarkkailla ja ilmoittavat tarvittaessa aloittavan lääkityksen (jos alapaine yli 90). Kolmea eri tapaa, vähemmästäkin nousee paineet. Ja vielä kun esikkoa odotan, enkä tiedä mistään mitään :/

Huomenna taas neuvolaan, ja varmaan sieltä lähetteellä äitipolille...

Wilsson 37+2
 
Empä tiedä mitä toi neste oli mitä tuli, mutta nyt se loppu ainakin. Jos vielä alkaa tulemaa niin pitää sit varmaan lähteä käymään et tekevät sen testin.
Taidan nyt poistua koneelta tältä päivältä ja mennä tekemään miehelle ruokaa ja tuijottamaan telkkua.
jaksuja kaikille :)
 
Äippäpolilla käyty, ja vauva oli kuin olikin perätilassa. Tovin joutui kätilö ultralla päätä etsimään (ja itseasiassa pyytämään lisäapua kun ei varma ollut miten päin mahassa ollaan). Nyt sitten on viikonloppu aikaa miettiä asiaa (mitäköhän siitäkin näin "yksin" on hyötyä ), ja maanantai aamuna lääkärille. Lääkäri harkitsee sitten kääntöyritystä (kätilö kyllä epäili, ettei onnistu ja viikkojakin silloin jo 38+3) ja siitä sitten riippuen joko sektiota varaamaan tai lantion röntkeniin...

Mukaani sain muutaman lappusen, joissa niin sektion ja alatie synnytyksen etuja ja haittoja, mutta ainakaan nyt näin äkkilukemalta en vakuuttunut ajatuksesta, että haluaisin synnyttää perätilaisen vauvan. Eli mikäli ihmeitä ei tapahdu, niin vaadin maanantaina sektioon pääsyä. Kätilö yritti vakuutella, että alatie synnytys olisi parempi, mutta en taida uskoa.

Käytiin sitten vielä ostoksilla ja hampurilaisilla. Huomenna varmaan neuvolakäynnillä terkka repii housunsa kun on paino noussut liikaa, mutta en jaksa välittää...

Jokohan JonnaP lähti synnyttämään? Nyt poistun hetkeksi lepäämään...

Maija 37+6
 
WILSSON: Tervetuloa! Mukaan mahtuu aina!!! =)

carla: Kiitos synnytyskertomuksesta!

Missä on muuten Nuuskis??? Joko-Joko-JOKO???????? ;)

Onko JonnaP synnärillä nyt???

Taitaa olla nyt joukkosynnytykset menossa taas, jos kaikki on synnärille lähteneet (paitsi minä, joka edelleen oottelen sinne menoa). No, jospas se auttais, kun käytiin kuopuksen kans äsken kaupassa (kuopus istui pulkassa ja mä vedin hikihatussa, kun täällä on satanut lunta tänään n. 20 cm) ja tähän päälle mä lähen kohta löylyttelemään saunaan ihan kunnolla.. saa nähä...

Tammiäiti (joka lähtee nyt saunotteleen) =)
 
Onnitteluja vaan kaikille nyytin saaneille. Ja kovasti tsemppiä niille,jotka tosiitoimiin lähtivät :flower:

Mulla on jo muutaman päivän ollut tosi omituinen ja huonohko olo.Aamun sokeriarvotkin pomppas ihan yllättäen,vaikka äitipolilla varoittelivat,että pikemminkin saattavat äkisti laskea näin loppuviikoilla.No soittelin sinne ja mainitsin huonosta olosta niin kyseli kovasti josko supistelisi ja siitä tuo huonovointisuus,mutta..?

Tuntuu vähän kummalta koko tilanne.Viides lapsi tulossa,mutta ei mitään selkeää käsitystä ennakoivista suppareista :LOL: Mulla on kolme synnytystä käynnistetty,joten niitä ennen ei ollut mitään.Ja se ainoo luomuna tullut,siitä en muista oikeen mitään erityistä ja vesien menolla sekin alkoi.
Nyt olin jo asennoitunut käynnistykseen jo ison kokoarvion puolesta,mutta eipä tuo normaali itsestään käynnistyminen ihan poissuljettu ole.

Nyt alaselkää vihloo ja kuumottaa.Olo kaikin puolin epämääräinen.Vatsa toisinaan kovettuu,mutta ei mitään rajumpaa.Ja ihan turhaa toiveajatteluahan se on,että jotain alkais tapahtua.Viikkoja nyt 37+6.

Nyt kuitenkin siirryn takavasemmalle kuulostelemaan muiden jänniä hetkiä.Liekö niitä lukiessa tullut nää omatkin jomotukset...

nintendo 36+6
 
MaijaM: VOIMIA SULLEKIN noin ison päätöksen edessä! KOITAHAN JAKSAA!!! Illmoittele sit meillekin, että mihin päädyit ja miten asia sit eteni! :hug:

En siis malttanutkaan vielä mennä saunaan, vaan roikun edelleen täällä koneella :LOL: No, jospas kohta... oottelen vaan, että joku ilmoittais synnärille menosta tai että nyytti ois jo sylissä.

Tammiäiti
 
joo musta tuntuu kans et olen tällä hetkellä ainut joka tosiaan roikkuu täällä :LOL: odotan vaan koko ajan että mitä kenellkin tapahtuu ja samalla kypsyn täällä itse kun mitään ei tapahdu |O

HeMa ja hiljaa hiipivä epätoivo
 
Joo, ei ole Maija helppo päätös sulla. Mun kaveri on synnyttäny alateitse esikoisensa, siis perätilassa. Painoi jotain vähän alta 4 kg ja hyvin meni hänellä.

Mä olen ihan ihmeissäni. Mun maha on ihan löysänahkainen verrattuna viime viikkoon. Pari päivää sitte sain kyljistä nahkaa litistettyä, niin nyt saan navankin alta ihan kunnon makkaran. Iho tuntuu pehmeemmältä, ei enää kiristä siis. Vauva on toki laskeutunu, mutta nyt alkaa mietityttämään, että onko sieltä vesi vähentynyt myös... :| Toki valkovuotoo tulee paljon, vaaleen limatulpan oon bongannu x 2, mutta ei sitä nyt niin kovasti tule sitä vuotoo. KAkkosesta oli korkea vedenmeno, ja silloin tosiaan lorahteli aika ajoin ihan kunnolla pöksyyn. Huomenna on neuvola, ehkäpä tulen vahän viisaammaksi siellä.

synnärille onkin näköjään taas ruuhkaa... mäkin jotenkin sitä vedenmenoa odottelen, kun viimeksi meni. Esikoinen käynnisty pelkillä suppareilla, ja se tekikin sitä pari päivää. Et toi vedenmeno olis kyllä selkeempää... Mutta, ens viikkoon olen jotenkin asennoitunut, edellisten synnytysten perusteella. VAikka eihän tän tarvii samoilla viikoilla käynnistyä.

Tsemppiä kaikille suppaileville ja vettä vuotaville! JA epätoivoisille erityisesti!

T: dinomamma ja etana 39+4
 

Yhteistyössä