*TheTammikuu2008*

Jonnalle kanssa tsemppiä! Sä kun sit vaihdoit ton eräpäivänki viime metreillä, ja näyttää vauvakin sen tietävän! Ei sulla enää pitkään mene, kun kerran lapsivettä tulee... Täällä ainakin vuorokauden kuluttua vauhditetaan, jos ei ole itsestään alkanu sitä ennen.
 
...joo, kyllä ne jo toivotteli kovasti tervetuloa synnytyssairalaan...iik :eek:
Lähetin kuitenkin jääräpäänä miehen töihin, kun voihan tässä hyvin vielä mennä monen monta tuntia ja vuorokausi vaihtua, kun nämä supistukset ovat tosi epäsäännöllisiä ja lyhyitä.

On se outoa jos se tänään meinaa tulla, kun tosiaan viime viikolla vasta mulle valkeni todellinen laskettu aika. Ja jos se nyt pullahtaa, niin kyllä on jämpti kaveri! hehe Elämä on kyllä niin täynnä yllätyksiä!
 
Onnea jälleen vauvautuneille :flower:

Pikkuinenko: Toivottavasti kaikki hyvin! :hug:

Cattie: Onnea matkaan!

Saapis: Kävin rekisteröitymässä!

Mikä siinä on että niin monella menee yli eräpäivän????????? Olisi niin kiva saada nyytti kainaloon viimeistään eräpäivän tienoilla... viime yönä supisteli taas vähän, mutta sellaisia menkkajomotuksia, eli ei kyllä vielä lainkaan olla tosi toimissa... Limaa/vuotoa tulee kyllä ihan kiitettävästi... :eek: Olen nukkunut tosi huonosti pari viimestä yötä, en vaan saa unta kun herään - nyt onkin ihan tajuton väsymys... täytynee yrittää kohta uudelleen nukkumaan!

Eikös joku/jotkut olleet muuttaneet paikkakuntaa hiljattain? Mietin vaan, kun ollaan muuttamassa sit kun vauva on noin 2-3kk takaisin Helsinkiin, miehen työt siirtyy takas sinne, josta pari vuotta sitten muutettiin pois, muuten musta on ihan mukava muuttaa takas, mutta on kurjaa kun mukava neuvola vaihtuu.. toisaalta vaihtuuhan se neukkatäti joka tapauksessa.. välillä vaan on tullut mieleen että olisko kannattanut muuttaa jo ennen syntymää.. mutta sitten olisi äitiysneukkatäti vaihtunut.. no ajatuksia tässä vaan purkasin :/

Meidän pikkuinen on tosi alhaalla... on hankalaa istua, kun ei maha "mahdu" jalkojen väliin.. siis ihan oikeesti painaa reisiä kun istuu tavallisella tuolilla ja ylhäällä on "tyhjää".. siksi varmaan on aikas hankala ollakin tämän vatsan kanssa.. luulen että mulla on kohtu jotenkin aika alhaalla kun koko raskauden on ollut tosiaan vatsa aika alhaalla, täytyy kysyä kun ensi viikolla on neukka, jos on - ellei olla hakemassa nyyttiä kotiin :)

KOhta katsomaan uusintaa meille tuli vauva-ohjelmasta, jäi eilen väliin... lahopää kun olen :)

Maya ja Aarre 38+4
 
Huomenta!

Onkohan tänään taas joukkoryntäys synnärille? Kovin taidetaan olla laumasieluja, kun ensin monta päivää ihan hiljeista ja nyt sitten useampi lähtenyt/lähdössä vauvanhakumatkalle :LOL:

Itse heräsin hetki sitten, väsyttää kyllä vielä ihan kamalasti... Enhän mä tietenkään eilen illalla unta saanut vaan kukuin ties kuin myöhään nettipelejä pelaillen :( . Mutta eiköhän sitä tästä piristy, koirat ulos ja sitten voikin alkaa valmistautua äippäpolikäyntiin, mies taitaakin tulla kohta jo töistä kotiin =) (otti tänään puolipäiää vapaata, jotta pääsee mukaan).

 
Tsemppiä kaikille äippäpolille menijöille. Eikös joillakin ollut ihan käynnistyskin tulossa??

Jonna ja Cattie: se on teillä menoa nyt :flower: . Täällä päin käynnistellään synnytys viimeistään vuorokauden sisällä vesien menosta, jos siis ei ole itsekseen käynnistynyt / supistukset heikkoja. Kohta teilläkin on nyytit sylissä =)

Pikkuinenko: toivottavasti kaikki hyvin masussa :hug: . Jospa se oliskin vain merkki lähestyvästä synnytyksestä??

Saapis: hakemus laitettu ja näytit jo hyväksyneenkin sen. Pitää vielä miettiä että pitäiskö vaihtaa siellä oleva nimimerkki samaan kuin täällä..

Maya: meillä oli muutto noin kuukausi sitten. Uusi terkkari on ihan ok, mutta itse kyllä pidin enemmän aikaisemmasta. Ihan asiantunteva on tää uusikin, mutta ihan samalla aaltopituudella ei olla vielä.

Täällä päin ei voinnissa sen kunnoisempaa. Yöllä on tuskasta kääntyillä sängyssä, vauva kun tuntuu aina jäävän hetkeksi "väärällä puolelle" kääntymisen jälkeen :| . Eilen saatiin vähän ikävämpiä uutisia miehen töistä. Eivät halunneet, että hän jatkaa koeajan (4kk) jälkeen ko. työpaikassa. Eli uuden työpaikan haku olisi hänellä nyt sitten edessä. Onneksi tällä hetkellä netissä on monia hyviä paikkoja, joita hän aikoo hakea. Eiköhän sitä töitä aina löydy jos on valmis tekemään melkein mitä vain. Paras puoli tässä on se, että on nyt kotona jos/kun lähtö synnärille tulee =) . Ja pääsee sitten mukaan vauvan ensi viikkoihin, ja saa todennäköisesti pitää isyysloman :) . Eli ihan iloisilla mielin ollaan, vaikka tilanne on mikä on. Tajuais tää vauva vain tulla sitten hyvissä ajoin tähän maailmaan, vaikka jo tänään ;)

Afu ja mini 38+3
 
Huomenta,

Cattie ja JonnaP: Tsemppiä ja onnea matkaan!

Pikkuinenko: Toivottavasti kaikki ok!

Tänne ei yhtään mitään uutta... Nenä vähän tukossa; toivottavasti ei flunssaa ole pukkaamassa :/ Viime yön nukuin taas lastenhuoneen lattialla. Se nyt kyllä oli arvattavaakin, kun eilinen oli niin tapahtumarikas päivä niin lasten uniinhan se vaikuttaa. Nyt lähdetään saunaan lämmittelemään. Kovia löylyjä en kyllä uskalla ottaa etten pökerry sinne.

Iltapäivällä sitten neuvolaan. Luulisin, että se on nyt viimeinen ja käynnit siirtyy sitten Jorviin.

Jimena 40+5 ja masis: täällä sataa vettä :( :( :(
 
DINO meillä kanssa ton miehen vauvan hoito on aika vähänlaista. On tosi varovainen ja taitaa vähän pelätä että vauva menee rikki jos sitä vähän pitelee. Mutta annas olla kun on ekat synttärit vietetty niin sitten otetaan muksu mukaan jokapaikkaan ja touhataan yhdessä kaikenmoista.

Kävin aamulla neuvolassa ja siellä ei mitään ihmeellistä. Liikkeitä tosin käski alkaa laskea. Kun eilen illalla kävi niin etten tuntenut kahteen tuntiin yhtään liikettää vaikka mahaa heiluttelin ja silittelin. Tuo terkkari tosiaan muistutti että puolessa tunnissa pitäisi tulla 5 liikettä tai sitten tarttee lähteä äpolille näytille. Eli nyt tarttee sitten ruveta kyttäämään noita liikkeitä.

Onnea kaikille synnärille lähtijöille :flower:
 
Afu: :hug: Toivottavasti miehesi löytää uuden, hyvän työpaikan! Kiva, että olette kuitenkin iloisin mielin. Ja vauvakin varmaan tykkää tuosta tilanteesta -kunhan syntyy :)

Saapis: Mä en ole vielä rekisteröitynyt tuonne, kun en tiedä miten sitä tulee sitten kirjoiteltua vauvan synnyttyä. Esikoisen aikaan kuuluin vastaavalle listalle, mutta aika ei riittänyt palstailuun enää siinä määrin kuin odotusaikana. Heitetäänkö sieltä pihalle (joillakin tämä käytäntö ), jos ei kirjoita säännöllisesti?

Jeps, mutta nyt sinne saunaan.
 
Cattielle ja jonnalle tsemppiä vauvanhakuun :flower: Tänään siis oli sitten joidenkin lähtöpäivä..haluu kans.Mä jo eilen illalla odottelin et kohta multa varmana menee ne kalvot kun tyllerö oikein junttas alaspäin mutta ei..Se olis jotenkin helpompaa kun odotella niitä suppereita joita ei koskaa tuu.viime synnytys kun lähti niin hitaasti mulla käyntiin et sit kun päästiin 3cm ja kalvot puhkaistiin niin homma eteni nopeammin.

Katselin jut sen vauvaohjelman ja itkuhan siitä tuli.on se kyllä kumma ettei pysty pidättelemään.
mulla onkin tänään taas "vapaapäivä" 14 asti kun tyttö tarhassa.Taidampa alkaa pesemään vauvan vaatteita kohta uudelleen ;) kun ei tässä muutakaan ole.

dinomamma:mä luulen että aika monella miehet suhtautuu just noin vauva-aikaan.meillä kyllä mies hoiteli silloinkin minkä pystyi mutta huomaan nyt kuinka hän nauttii tuon 3 vuotiaan kanssa kun saa leikkiä ja touhuta kaikkea kivaa.meillä mies on kans se leikittäjä ja hyvä niin koska itse en ole kovin hyvä niissä asioissa.
 
Voi Jonnakin jo menossa, lycka till :flower:

Meillä mies jo etukäteen on miettinyt tota vauva-aikaa, ettei oikein uskalla koskea siihen vauveliin kun menee kuulemma rikki. Mun mies on oikeasti on tosi hyvä lasten kanssa ja jaksaa häärätä sisarusten mukuloiden kanssa vaikka kuinka ja keksii kokoajan kaikkea kivaa tekemistä niin että muksuilla naamat vaan loistaa kun meillä ovat kylässä, joten toivon että kunhan vauva syntyy niin mies kokee senkin ihan luonnolliseksi. Ja opettaahan ne kätilöt siellä sairaalassakin oikeita otteita. Toivossa on hyvä elää!

Mä just tempasin puolentoista tunnin aamu-unet ja nyt vois laittaa pyykit kuivumaan. Ihana pesukone pesi ne sillä aikaa kun itse kuorsasin.
Onko muuten muilla lisääntynyt kuorsaus raskausaikana? Musta tuntuu että kuorsaus alkaa heti kun kroppa rentoutuu ja sit on vaikea saada unta kun se oma rohina häiritsee. Paitsi nyt aamulla ei mennyt varmaan kuin 7sekuntia ja eukko oli unessa. Huh ja vieläkin väsyttäis.

No joo, jos jotain pientä tässä touhuilis, niin ei olisi niin huono omatunto pelkästä lötkistelystä.
 
pötkylä:mä kuorsaan ja pihisen sekä kuolaan!mulla on neä niin tukossa että hengitän suun kautta koko yön ja sit tosiaan on tyynyt märkänä.siis järkkyä :LOL: mieskin on sanonut kohteliaasti että kyllä se rouvakin kuorsaa kun valitan sille kuinka olen valvonut yöllä sen kuorsauksen takia..viime kerralla oli ihan sama juttu ja se meni sit synnytyksen jälkeen ohi.

ja mitä tuohon sun mieheen tulee niin hyvältä kuulostaa.varmasti hoitaa teidän vauvaa hyvin jos kerran jo nyt pärjää lasten kanssa.sun miehes kuulostaa ihan mun mieheltä,aina riekkumassa lasten kanssa. :D
 
Tackar o bockar! :wave:

...ihan yllättävä tämä olotila, kun kuuntelen vain hyvää musiikkia ja puuhastelen ihan arkisia asioita - ja samalla supisteluja ja pöksyihin vain lorahtelee vettä ja verta (kiva puheenaihe jälleen) - ja siis ihan mieli virkeä ja onnellinen. Olisin luullut että olen ihan kauhusta kankeana ja hysteerisenä. :kieh:

Noh - tästä vielä lounas napaan ja sitten lähden kävellen polille - hihi - ihanat huumorit. Sairaala kun on tossa n 5-10 min kävelylenkin päässä ja hyvää vaan tekee se käppäily :wave:

Katsotaan sitten jos olen takaisin iltapäivällä hekottelemassa itselleni kun ei mitään sitten alkanutkaan ;) Eli pidetään teitä täällä ja itseäni myös toki jännityksessä miten käsikirjoitus sitten menikään....

Aurevoir - tulkaa toki perässä!!!
 
Joopa joo, ohi vaan kaikki. Ei mitään järjestystä tässäkään hommassa :LOL: :LOL: No kun ei kerta tajua syntyä niin minkäs sille sitten voi. Tänään kun olen ottanut rauhassa, niin ei supparin supparia. Notta huomenna pirautellaan äitipolille. ARVATKAA ottaako jo tämmönen jääräpäisyys päähän. Ei voi olla noin vaikeeta tunkea itteensä ulos liian pienestä yksiöstä.

Mitäpä tässä enää kirjoittella, käyn vaan aina ilmoittautumassa. Ettei teille vaan tule väärä käsitys et oisin laitokselle lähteny. Mutta nyt hetkeksi sohvalle....

Nuuskis ja JÄÄRÄ
 
Hema Mä inhoon tota kuolaamista. Koskaan ennen en ole moista harrastanut, mutta nyt on syljen eritys jotenkin niin lisääntynyt että kuolaa vaan valuu. YÖK!
Mä olen siirtynyt nukkumaan sohvalle, kun en tosiaankaan voi nukkua miehen kanssa samassa sängyssä, musta tuntuu ettei mahduta siihen ja jotenkin on itselläkin helpompaa kun ei tarvii kaikkien lihaskramppien ja vessareissujen kanssa miettiä ukon unia.

Mun isä oli muuten aika samanlainen kun oltiin pentuja. Aina se oli touhuamassa meidän kanssa jotain ja naapuruston pojille se piti puutyökerhoa ihan huvikseen. Ja kaikilla oli hauskaa.

Mun miehellä on sellainen tapa, että vaikka riekkuu muksujen kanssa, niin miettii kovasti niiden turvallisuutta ja terveyttä. Sillä on aina sellainen pieni huoliryppy otsalla. Esim, jos ostaa lapsille karkkia niin ostaa samalla hammasharjat ja hammastahnat jotta hampaat pysyy ehjinä. Jokaikinen pipi polvesta, nenästä tai mistä vaan puhalletaan huolella ja parin tunnin päästä tarkistetaan ettei pipi vaan ole tullut takaisin =)
Sillä on myöskin sellainen ihailtava taito, että saa lapset (ja aikuisetkin )unohtamaan murheensa tosi pian, se keksii aina jonkun kivan laulun tai tarinan jolla saa huomion käännettyä harmituksesta pois.
Vaikka ukolla omat puutteensa onkin (ihan niinkuin mä olisin jotenkin täydellinen :whistle: ) niin ainakin meidän muksu saa hyvän isän!

Voi vitsit kun jaksais ruveta jotain hääräämään, mutta kun tuntuu niin raskaalta jo tän ruhon hilaaminen ylös. Mietin tässä että pitäiskö soittaa sinne neuvolaan tosta mahakivusta, mutta ehkä mä odotan huomiseen kun huomenna sinne on kuitenkin mentävä. Ehkä se ei ole mitään vaarallista, kun masussa käy kuitenkin tasainen tuuppiminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jimena:
Afu: :hug: Toivottavasti miehesi löytää uuden, hyvän työpaikan! Kiva, että olette kuitenkin iloisin mielin. Ja vauvakin varmaan tykkää tuosta tilanteesta -kunhan syntyy :)

Saapis: Mä en ole vielä rekisteröitynyt tuonne, kun en tiedä miten sitä tulee sitten kirjoiteltua vauvan synnyttyä. Esikoisen aikaan kuuluin vastaavalle listalle, mutta aika ei riittänyt palstailuun enää siinä määrin kuin odotusaikana. Heitetäänkö sieltä pihalle (joillakin tämä käytäntö ), jos ei kirjoita säännöllisesti?

Jeps, mutta nyt sinne saunaan.

Minä en heittele pihalle :) Kirjottelet ihan sillon kun susta tuntuu siltä.
Minä saatan välillä katsella jos montaa kuukautta on väliä että huhuilen sitten sua ihan sähköpostitse :D
Rekisteröidy ihmeessä mukaan jos tahdot käydä ainakin lueskelemassa muiden juttuja :)
 
Tsempit Cattielle :hug:

Pikkuinenko: Tsemppiä myös sinnepäin. Vaikka mulla laskettuun on vielä aikaa, niin minäkin voisin jo siihen seuraavaan ruuhkasumaan haluta mukaan...

Tsemppiä JonnaP!!!

Pötkylä: Aiemminkin olen ollut suht´ kova kuorsailemaan, mutta useimmiten olen nukkunut silloin selälläni. Nykyään kuulemma kuorsaan jopa kyljellä nukkuessani, toki tämäkin on toisaikaista. Ja vitsi sentään jos siellä sairaalassa kuorsaan ja muut ei saa nukuttua :eek: :eek: :eek:

Nyt täytyykin vissiin alkaa tankkaamaan, kun hetkosen kuluttua pitää lähteä sinne neuvolaan, saas nähä on ukkeli jo kiinnittynyt...

Viikkoja 38
 
Saapis:Kiva kuulla, että sieltä ei sitten pihalle heitetä, itekin tossa mietiskelin, että miten paljon sitä ehtii kirjoitella kun muutenkin kaikki on niin uutta ensimmäisen kanssa. Toisaalta on sitten kiva hakea sieltä apuja arjen askareisiin kokeneemmilta! Lähdenpä tästä nyt sinne sivuille uudestaan.
 
Pelottaa, jännittää, hermostuttaa...
Kävin tänään neuvolassa, verenpaine aika korkealla, painoa tullu taas kilo viikossa.. Neuvolatäti päivittelee et on tää maha vaa niin iso et on tulossa suht iso vauva..
Ja huomen tosiaa olis sinne Seinäjoelle äippäpolille meno jossa tutkitaa tarkemmin vauvan kokoa yms.. Ja mä luulen et sitä jäähää samantien sinne.. Ku eiköhä tuo tarkota jos sanotaa et iso tulossa, et joku reilusti yli 4 kg tulee, mite pystyn synnyttää niin ison, ku eka synnytys..!? Vai onkohan tiedossa sektio? Pelonsekaisin tuntein täällä, vaik toisaalta niin ihana et huomen on paljo viisaampi monessa asiassa vauvan syntymän suhteen...

Ansku rv 38+6
 
ansku88:eihän se vauvan koko aina ratkaise vaan sinun lantiosi mitat.jos tulossa iso vauva niin varmasti katsovat tarkkaan miten vauva alateitse mahtuu.ole vaan rauhassa kun kerran huomenna pääset tarkastukseen.
itse en ole kummassakaan raskaudessa ollut missään arviossa vaikka 4kg vauvaa on sanottu tulevan.lantio on kokeiltu käsikopelolla,samoin vauva.
:flower:
 

Yhteistyössä