*TheTammikuu2008*

Täälläkin unohtui katsoa vauvaohjelma. Mutta muuten oon kerrankin ollut aikaansaava, pessyt pyykkiä jne.. :saint:

Äippäpolilta tuli soitto, kuulemma oli lähettäneet kutsukirjeen mennä sinne 14. pv mutta sainkin ajan jo perjantaiaamulle..Saas nähdä mitä sitten päättävät, käynnistetäänkö vaiko ei. Jänskättää. :eek:
 
Päivää vaan.

Mä olen tänäänkin vielä aivan kuitti. aamusella vaan aamukahvit join ja kakrut vein eskariin ja kouluun ja tulin kotiin jatkaa unia. Ylös nousin sitte vasta puoli yhden maissa kun yks kaveri soitteli et tulee käymään. Kuusen sain sentään äsken ulos heitettyä ja imuroitua.
Hirveä huimaus ja etova olo. Tiedä sitten mistä johtuu, vai onkohan noi hempparit sitte niin ales vajonneet. Jalat heti ihan maitohapoilla kun vähän matkaa yrittää kävellä. Verenpainettakin tossa aamusella mittailin istuen ja maaten loppujenlopuksi kun en jaksan edes istua mut ne oli ihan ok. Pulssi tosin oli valillä 86, sitte pomppas 114 ja kun meni makuulleen niin oli taas 76 luokkaa.

No toivotaan et huomen olis parempi päivä. Menen lääkärille tarkistukseen, on se viimeinen neuvolalääkäri. Niinhän se menee et sinne kun pääsee on varmasti olo parempi.
 
Piku ja Dino suosittelen 1-2 rkl pellavarouhetta ja monta lasillista luumunektaria päivässä. Helpottaa tota "tukkosta" oloa kummasti :LOL: Ite oon ollut jo viikon verran tällä pellava/luumu kuurilla ja on kyllä auttanu (tosin pari päivää menee ennen kun alkaa auttaa).

Onpas jänskä että kukaan ei oo vähään aikaan lähteny laitokselle kyllä Nuuskiksellekin ton reissun jo sois ja tietty muillekin päivänsä ylittäneille.

Mulla huomenna neuvola ja jänskä nähdä vieläkö maha on laskenu ja paljonko on tullut painoa (nyt taitaa 20 kg pamahtaa rikki). Hassu juttu silti kun kaveri poikkesi tossa meillä ja kehu että -sulle ei varmaan oo tullu yhtään ylimääräistä kiloa, minäpä siihen että ei toi 20 kiloo on vaan ihan sen vauvan verran :LOL: :LOL:

Taustailemaan jää Maximilian ja masupoju 37+3
 
Joo, täällä on ihan selvästi joku tukos kun kaikki vaan tuskailee ja odottaa synnytykseen lähtöä. Jospa sitten taas olisi joku joukkopako seuraavaksi?

Saaru miten toi teidän aattomiäs voi olla noin suloinen? Ihan käsittämätöntä.
On kyllä muidenkin vaavelit ihania. Tänään on sellainen päivä että valtavan liikutuksen vallassa ollaan ja tuntuu että kaikki koskettaa ja aiheuttaa parkukohtauksia.

Mirkkuli mulla on tänään ollut ihan samanlainen olo. Parit päiväunet olen jo vetäissyt ja koiran kanssa kun tulin päivälenkiltä (normaalia lenkkiä puolet lyhyempi ) olin ihan varma etten näillä kintuilla pääse kotiin asti ja siitä saakka onkin jalat vaan tärisseet. Hyvä että pystyssä pysyy :eek:

Mulla on muuten turvotus lisääntynyt ihan älyttömästi. Kädet on aivan tunnottomat (kirjoittaminen vaatii hieman enemmän kuin normaalisti ) jalat on kuin norsulla ja jopa lentosukat porautuu tonne nahkaan niin että valehtelematta sukan rajaan jää parin sentin railo. Ihanaa.
Mitäköhän ne sanoo perjantaina neuvolassa? Etenkin kun siellä on taas uusi terveydenhoitaja :|
Mä en kyllä kestä jos se on taas joku tumpelo joka ei osaa / tiedä mistään mitään. Olen ihan kamala :x

No joo, jos vaikka silittelis vähän aikaa ja sitten taas menis pötkölleen odottelemaan josko vauveli syntyis vaikka ensvuonna?
 
Ihanaa. Yö tuli sitten valvottua kun nenä on ihan tukossa ja kurkku kipee. Tää päivä onkin sitten menny lepäillessä ja punaherukkamehua lipitellessä. Nyt melkee toivon ettei toi toukka tulis ihan vielä kun olo on muutenkin niin karmee. Neuvolassa ihastelevat vaan kun toukalla on niin paljon tilaa kun mä olen sen verran pitempi (186cm). Musta kyllä tuntuu että tila on käymässä aika vähiin ja pelottaa minkä kokonen jöllikkä tuolta on tulossa.

Onnea kaikille vauvautuneile. Kyl mekin kohta jo... ehkä... tai sitten ei... jos tää onkin ensimmäinen toukka kun päättää jäädä tonne yksiöönsä...

Hokkis rv 40+2
 
Saaru: Ihana pikkumiehen kuva sulla tuolla edellisellä sivulla!!! :heart:

Mulle pukkas iltapäivällä ihan mahdoton tarmonpuuska: ruuanlaiton jälkeen imurointia, pyykkien laittelua kaappiin, wc:n pesu ja jopa jääkaapin pesu (!) oli ohjelmistossa. Syy tähän tarmoon oli varmaan se, ku mulla alko yhtäkkiä supisteleen aika kippeesti ja aika kauan aikaa ja kait "pelkäsin" että jää aiotut tämän päivän kotiaskareet tekemättä, jos tuleekin synnärille lähtö =) No, valitettavasti ne supparit menikin sit ohi, kun touhusin niitä hommia, vaikka aattelinkin, että nyt ne siitä vaan kiihtyvät, kun touhuilen niin kovasti ja tarmolla. Mutta: vauva näköjään haluaa edelleen majailla pikku-yksiössään :)

No, nyt täällä ootellaan (varsinkin lapset) mummua ja pappaa iltakahville ja kyläileen.

Tammiäiti
 
Oiskohan täällä tukos nimeltä Irmeli :LOL: :LOL: Sitten kaikki tietty pääsee ihan mukavasti laitokselle kun toi meidän Irmeli saadaan tuolta yksiöstään ulos vaikka väkivalloin :LOL: :LOL:

Saaru; aivan ihana tuo teidän Aatto...

No nyt mä kuitenkin lähden kattomaan pikku kakkosta, kun noi supparitkin on taas kadonneet jonnekin. Ihan kuin olisin tuon lauseen kirjoittanut ennenkin :LOL: :LOL:
 
Itkuhälyttimistä meillä kakkoselle ostettu Stockmannilta Doron itkuhälytin. Oli mun mielestä tosi edullinen n. 60? (tulee aika usein kanta-asiakas tarjoukseen). Oon ollu tosi tyytyväinen. Kantamaa on oikeesti riittävästi, meilläkin voi heilua autotallissa tai käväistä naapurissa niin varmasti kaikki aivastukset kuuluu selvästi.
 
Voi, meiän Aattoherra täällä hurmannut teitä :heart: Pian (toivottavasti) teilläkin on omat hurmurit ja kaunottaret sylissä :saint:

Mä tässä jo selailen jumppatarjontaa lähikouluilla...hikijumppa, kiinteytystä yms..Vielä pitänee kuiten antaa sen repeämän parantua et uskaltautuu rehkimään.
Nyt menenki vohveleiden paistoo :p

Saaru ja möhömaha (niinku esikko sanoo, ei oo vauvaa siellä enää, on vaa möhömaha :LOL: )
 
Mama76
Hei,

Pakko avata suu täältäkin päin. Olen viime päivinä sattuneesta syystä :kieh: lueskellut näitä viestejä enemmän ja nyt viimein saan aikaiseksi kirjoittaa minäkin jotain. Mulla on tuolla etusivulla väärä laskettu aika 3.1. se on virallisesti ja vieläkin siis tukevasti vauva mahassa. Eli täällä Nuuskis on sulla yksi kohtalotoveri, jolla myöskin alkaa pää hajoilemaan tän odottelun kanssa :hug:. Vielä kun kaikki neuvolalääkärit yms. lupaili ennenaikaista synnytystä, niin kyllä tämä tuntuu tosi ihmeelliselle. Meillä pitää vielä jatkuvasti miettiä esikoisen (ennestään siis yksi keväällä 3 v. tyttö ) hoitojärjestelyjä, mikä roimasti tarvetta päästä jo tosi toimiin. Ei ole edes limatulppaa vielä näkynyt, vaikka esikoisesta (synt. 40+6) se tuli jotain 3 päivää ennen syntymää. noin kuukauden ajan mulla on tullut satunnaisesti sellaisia menkkakipuun verrattavia supistusjaksoja, jotka kestää kerrallaan parikin tuntia, mitään muuta oireilua ei ole ollut, eikä yhtän ainutta oikeasti kivuliasta supistusta. Että sellaista täällä, jonontukkeena vahvasti ja kätilöopistolle tekisi kovasti jo mieli päästä ponnistamaan.

=) Mama76 ja masu-Emppu 40+6
 
no niin mama76.ilmankos meikä ei pääse mihinkään kun teitä edellä olijoita riittää :kieh:
täällä kanssa tasaista möllötystä,kaikki olis pikkuiselle valmiina mutta ei vaan kuulu.täytyykin tänään potkia miestä kokoamaan pinnis niin jospa sit uskaltais syntyä.

Saaru:on tuo teidän herra niin ihana.mut otahan lungisti,eiköhän sulla hikijumppaa riitä kolen lapsen kanssa :D

Niin ja kyl tässä on kaiholla katsottu kaikkien muidenkin nyyttien kuvia :'( niin ihania,niisk.

maximilian:kiitti tuosta hälärivinkistä.on näköjään philipsin hintainen mut kuulostaa tuo kantama paremmalta.pitänee lähettää mies asialle tai sit ajella itse huomenna jumboon hakemaan valmiikis.jospa vaikka löytäisin supparit sieltä...
 
Neuvolassa täälläkin käyty. Kaikki muuten kunnossa, mutta jouduimme käymään polilla, koska sydänäänet olivat vain 115-118 välillä. Vauvalla on kyllä ollutkin alhaiset sydänäänet koko ajan, mutta silti tasaiset. Siinä 130 paikkeilla. No käytiin polilla ja siellä ne olivat ihan hyvät. Taisi vauva nukkua, kun oltiin siellä neuvolassa. Mulla on kyllä ihana neuvolatäti. Ei pelotellut millään tavalla, mutta kertoi että kuitenkin pitää käydä tarkastamassa varmuuden vuoksi. No onneksi kaikki oli kunnossa.

Painoa mulle on tullut 16,5 kiloa. Varauduin, että nyt kyllä paino noussut viikon aikana hurjasti, kun on ruoka maittanut, mutta sitä olikin tullut vain 133 g/vko.

Täällä tulee suppareita aina muutamia pitkin päivää ja välillä vihloo, mutta eipä muuta. Onhan tässä kuitenkin vielä laskettuun aikaan muutama päivä (20.1).

Nyt meidän pitää saada se Irmeli ulos, että päästään muutkin synnyttämään. Irmeli selvösti laittaa muutkin odottamaan :hug:

Nyt huilaamaan taas sohvalle, kun on ollut koko viikon aivan voimat lopussa.
 
Meidän esikko sanoi mulle eilen, et äiti sulla on "lihapullamaha", arvatkaa repesinkö??? Ja tänään kun oltiin pihalla niin yhdelle vastaantulijalle totesi, että tuolta se meidän äiti lyllertää. Tätiä alko naurattamaan ihan hirmuisesti. Kivoja noi 3 vuotiaat, kun latelevat noita juttuja :LOL:

Muuten ei siis mitään ja odotan perjantaita et pääsen soittamaan äitipolille maanantaiksi sitä aikaa. Ja sinne kun maanantaina pääsen niin en lähde kuin Irmelin kanssa sieltä pois. Joten kaikille vaan tiedoksi et ensi viikkoon on odotettava tämän tukkijan kanssa, mutta jos siltä tuntuu niin OHI VAAN!!! Ei meidän takia kannata jalkoja ristissä pitää :LOL: :LOL:
 
Onnea Sallu! :flower:

Kävinpä äsken tuolla vauvapuolella kurkkimassa. Tämä kun on tämä "hassukuukausi", että osa vanhasta porukasta on jo siirtynyt (osin ainakin) tuolle vauvapuolelle ja osa odottelee vielä. Itsestä tuntuu, että saan varmaan olla täällä vielä helmikuussakin yksinään kirjoittelemassa. Mitään oikeita merkkejä ei vielä ole näkynyt...

Mahan päältä (jotakuinkin navan kohdalta) sattuu kyllä ihan sikana välillä, tuntuu kuin ois tulessa. Tuntuu esim. yskiessä ja aivastaessa tai muuten vatsalihaksia jännittäessä. Mistäköhän johtuu?

Mutta nyt taas pitää jatkaa näitä kotihommia....
 
Saarun kanssa päädyttiin tämmöseen ratkaisuun että päästään kunnolla kirjottelemaan vapaammin ja omilla nimillämme =)
Nyt kaikki odottajatkin sinne mukaan ja synnyttäneet... :D

http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage Tuonne sitten rekisteröitymään ja siellä mun mielestä pitäis olla paikka että voi pyytää sinne hyväksymään tai sitten joukkona kaikki mulle sitten sähköpostiosote että voin lähettää kutsuja...
 
Iltoja

Sain päivitettyä jonkunnä'köisen masukuvan tuonne profiiliin kun sisko kävi kyläilemässä. Se oli eka ihan keltainen se kuva ja vähän sitä muuttelin et sais edes jotain selvää. Me kun ei todellakaan olla mitään tekniikan ihmelapsia, ja tuo siskon puhelin ottaa tosi huonolaatuisia kuvia.

Kävin sitten tuolla uudessa paikassa jättämässä jonkinlaisen "hakemuksen" jos se nyt meni oikein ja onnistuin.

Nyt olo jo taas vähän parempi kuin aamupäivällä ja päivällä. Taisin vaan olla niin puhki.
 
Maija: Mulla ollut kanssa kipuja tuossa vatsalihasten liitoskohdassa navan yläpuolella aikaisemmissa raskauksissa. Tosin tuloksena sitten esikoisen jälkeen tyrä, kun eivät kudokset antaneet tarpeeksi periksi. Oli siinä jo pieni nystyrä, sellainen pikkurillin pään kokoinen tosi pieni, ennen raskatta silloin mutta se kasvoi raskauden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirkkuli:
Iltoja

Sain päivitettyä jonkunnä'köisen masukuvan tuonne profiiliin kun sisko kävi kyläilemässä. Se oli eka ihan keltainen se kuva ja vähän sitä muuttelin et sais edes jotain selvää. Me kun ei todellakaan olla mitään tekniikan ihmelapsia, ja tuo siskon puhelin ottaa tosi huonolaatuisia kuvia.

Kävin sitten tuolla uudessa paikassa jättämässä jonkinlaisen "hakemuksen" jos se nyt meni oikein ja onnistuin.

Nyt olo jo taas vähän parempi kuin aamupäivällä ja päivällä. Taisin vaan olla niin puhki.
kävin hyväksymässä =) myös pari muuta hyväksyin...

 
mä kanssa koitin rekisteöityä, mutta ei onnistunut. Ppitää kysellä tuolta mieheltä apua kun ennättää... Kohta iltalenkille koirien kanssa. Pitää koittaa kävellä kunnon lenkki, huomisesta luvattu taas märkää säätä, joten sit ei huvita tuo kävely enempää kun pakolliset.
 

Yhteistyössä