*TheTammikuu2008*

Nyt voisin sanoa et alkaa tuntua siltä että meikäläinen voisi vaikka lähteä sitä nyyttiä hakemaan. On meinaan semmosia pistelyitä täällä suunnassa. Enkä kenellekkään muulle näitä luovuta, kun tänne ovat nyt tulleet. Soittelin jo äiskälle et voi olla, että soittelen hoitoapua mahdollisesti. Huomioikaa et kuitenkin varauksella olen vielä tilanteesta....kun tuon Irmelin aivoituksista ei voi olla ihan varma.

täällä varmaan koko yön kukun jos olo jatkuu tällaisena....

Nuuskis
 
Onnea Carla! :flower:

Nuuskikselle en mitään toivota, kun tuntuu, että viimeistään toivotuksiin siellä kaikki loppuu...

Taas täällä pakollisella huilitauolla, innostuin sitte silittämään eilen pestyjä harsoja! Voi olla ainoa kerta kun niitä täällä silitellään, mutta nyt ne saa jotenkin kivemmin pinoon, kun ovat sileitä. Silitin myös pari vauvan pussilakanaa ja tyynyliinan... Vaatteet vielä odottavat vuooaan, mutta kun ei vielä nukuta, niin voi olla että siihenkin hommaan vielä ryhdyn.
 
Ihmeellistä tuntoa oli hetki sitten vatsassa, nipisteli ja poltteli... tälläkin hetkellä vatsaa nipistelee ikävästi. Jospa menis nukkumaan niin varmaan helpottaa ja huomen aamulla saapi taas nukkua pitkään...
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille! :heart:

Hitto kun ei meinaa ehtiä koneelle... NO ei pidä valittaa. Ihania poikia täällä meillä, vaikka vähän väsyttääkin. Pitäis tästä mennä nukkumaan muttapiti ensin vähän käydä netissä muutaman päivän tauon jälkeen. En muista laitoinko viimeksi viestiin, että profiilissa on kuvaa meidän joulu pojasta. :heart:
 
Soikulle ja Carlalle oikein paljon onnea! :flower: :heart:

Mieskätilöistä: Melkein voisin mieluiten ottaa mieskätilön, oon huomannut että usein miesgynet on paljon hellävaraisempia ja huomioonottavampia kuin naiset, vaikka täähän on nyt tietysti karkea yleistys. :D Eli eipä sillä loppujen lopuksi ole väliä auttaako Babyn maailmaan mies vai nainen, pääasia että on ammattilainen ja osaa asiansa! :saint: Kättärille ollaan menossa synnyttämään ja siellähän on ainakin yksi mieskätilö, hänestä oli itseasiassa vähän aikaa sitten juttua jossain lehdessä, oisiko ollut Hesarissa, ja tosi fiksulta tyypiltä vaikutti, en muista enää määrää, mutta oliko se 200 tai 300 (?) vauvaa mitä hän laski suurinpiirtein auttavansa maailmaan yhden työvuoden aikana - eli eiköhän siinä ainakin ammattitaitoa ole ehtinyt kertyä. :D

Opiskelijoista: Kahdella neuvolakäynnillä on ollut kätilöopiskelija läsnä ja oli kiva kun th joutui opiskelijalle selittämään asiat niin samalla selvisi itsellekin normaalia perinpohjaisemmin kaikki. Eli ainakin periaatteessa opiskelijat on tervetulleita myös synnytystilanteeseen, tosin riippuu varmasti aika paljon omasta olotilasta että mitä mieltä sitä silloin on.. :LOL:

Kävin tosiaan tänään neuvolalääkärillä ja tuomio lapsiveden suhteen oli se, että sitä on normaalin alarajoilla, mutta toistaiseksi odotellaan jos synnytys käynnistyisi itsekseen. Laittoi kuitenkin lähetteen äippäpolille ja sanoi ettei päästettäisi ainakaan kauheasti menemään yliaikaiseksi eli toivotaan että Baby ymmärtäisi lähteä syntymään hyvissä ajoin! ;)

Paljon tsemppiä ja suppareita Nuuskikselle! :hug:
 
Tsemppiä ja onnea matkaan Nuuskikselle! Toivottavasti nyt pääsit nyytin hakuun!

Mulla oli kätilöopiskelija ekassa synnytyksessä (tammivauva). Mä koin sen vaan mukavaksi; kannusti, mutta pysyi myös taka-alalla. Opiskelija oli mukana leikkaamassa välilihaa ja ompelemassa tikkejä. Vanhempi kätilö oli siinä ihan vieressä. Toisella kertaa ei opiskelijaa ollutkaan, kun synnytettiin yöllä. Jos nyt on taas päiväsynnytys niin saa tulla, mutta mitään isoa laumaa en halua eli yksi riittää :)

dinomamma: mun sisko pyysi kätilön vaihtoa synnytyksessään, kun eivät kemiat osuneet kohdalleen. Eli kyllä siihen jonkun verran voi vaikuttaa. Tosin jos on ruuhkaa eikä ole mahdollisuutta saada toista kätilöä niin sittenhän se on siinä.

Nyt mä lähden nukkumaan, että jaksan lähteä huomenna esikoisen kerholle heti aamusta... [muoks] Sen jälkeen siskon tytön synttäreille eli oon varmaan koko päivän pois koneelta.

Jimena, pienen hetken päästä jo 40+4...
 
Iidukka:ties vaikka oltais kättärillä samaan aikaan,jos sulla sattuu vaikka syntymään lähiaikoina. :D mä tässä kanssa jo kovasti olisin lähdössä mut kun ei tyllerö ymmärrä tulla..

Tänään pitäis mennä neuvolaan ja sit alkaakin jo jännittämään että koska seuraava käynti on.Koska jos ei mitään tapahdu niin ensi viikolla loppupuolella sitten siirrytään kättärin valvontaan.tässä sitä alkaa miettiä kaikenlaista kun eräpäiväkin meni jo...
 
Näyttääpä lupaavalta, että NUUSKIS olisi lähtenyt!!

Jos sitte olisi mun vuoroni...tosiaan eilen tuli mahd. limatulppaa tai jotakin ainakin tapahtui kun tuli useamman kerran sellaista veristä "limaa". (pahoittelen eilistä otsikkoa...oli aika kaamean näköinen, en muistanut että se tulee noin isolla :LOL: )

Supistuksia ei nyt sitten enää ole tullut, eikä sitä "vuotoakaan" enempää, toivoa kuitenkin on että jotain tuolla kohdunsuulla olisi alkanut tapahtumaan ja tänään olisikin vyöhyketerapia joten jos sieltä saisi vähän vauhtia tähän hommaan

No eiköhän tässä joka tapauksessa 3 viikon sisällä tule lähtö...kunhan nyt ei käynnistykseen joutuisi. Vaikka samapa tuokin on ;)

Näin omanapaisesti tällä kertaa...
 
:kieh: :kieh: MÄ OLEN EDELLEEN TÄÄLLÄ :kieh: :kieh:

Mähän sanoin et kun nukkumaan menen niin kaikki katoaa ja niinhän se kävi. Nyt en edes teille kerro jos supistaa, vaan pidän kaikki itselläni. Perjantaina siis soitto äippäpolille ja maanantaina sinne näytille, siitä voitte olla varmoja. Meidän Irmeli ei tajua et sieltä vois tulla muutenkin kuin leikkaamalla :LOL: :LOL:

Nuuskis ja 41+
 
Voi että, jipii!! Onko nyt Nuuskistakin onnistanu? Toivotaan että pian ellei jo ole irmeli sylissä :heart:
Täällä oli taas muutama vauva tullut, onnea carlalle tytöstä ja soikulle pojasta :flower:

Ja tais olla muutama muukin joka oletettavasti on lähteny nyyttiä hakemaan, tsemppiä niillekin! Täälä odotellaan kovasti kaikkien kuulumisia sitten:D

Mä eilen kävin kyllä lukemassa mutta ei kerinnyt kirjoitteleen eikä päivitteleen. Kauhialla tahilla tulee teksiä täällä (edelleenkin ja son kiva), mut ku ite ei pääse enää nii useasti lukemaan niin meinaa kärryiltä pudota..*hopsan* Pojat pitää kyllä kiireellisenä tän mamin:D Ja eilen oli lisäksi kerhoilua sekä vieraita :heart: Yks ystävä kävi miehineen ja kummihommista keskusteltiin, saatiin Aatolle kummitäti tai kumminkorviketäti, mutta iha yhtä virallinen ku muutkin vaikkei tämä kirkkoon kuulukaan :heart:
Mieskätilöön en ole kyl oyssissa törmännyt. Synnytysosaston ylilääkäri on kyl mies (ottanut mut joskus vastaan yliaikaskäynnillä) Aydin Tekay, oikeen mukava mies. Muita en tiä.

Mutta nyt aamukaffelle ja tulen sitten piipahteleen näkyykö Nuuskista..*jännittää*

Saaru ja Aattomiäs 1vko (kuihan sitä osaa sitten edes muuksi enää kutsua :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuuskis:
:kieh: :kieh: MÄ OLEN EDELLEEN TÄÄLLÄ :kieh: :kieh:

Mähän sanoin et kun nukkumaan menen niin kaikki katoaa ja niinhän se kävi. Nyt en edes teille kerro jos supistaa, vaan pidän kaikki itselläni. Perjantaina siis soitto äippäpolille ja maanantaina sinne näytille, siitä voitte olla varmoja. Meidän Irmeli ei tajua et sieltä vois tulla muutenkin kuin leikkaamalla :LOL: :LOL:

Nuuskis ja 41+
voi elläimen käsi! Sinä vieläki täällä!! Minä jo niin elättelin toiveita et saan sut jo tuonne vauvapuolelle..*Irmeliiiii, ulostaudu, täällä odottaa sua komea miäs ku Aatto!* houkutellaa vähä ;)
 
No toivotaan et se joskus ulostautuis, mut alkaa tuntua epätoivoiselta. Mä olen siis niin epätoivoinen. Isäntä anto hirveet ohjeet ennen töihin lähtöä mitä saa tehdä ja mitä ei. Ihan kuin ne sen ohjeet auttais :LOL: :LOL:

Epätoivo Nuuskis
 
Voi Nuuskis, kylläpä se Irmeli nyt heittäytyy hankalaksi. Toivottavasti sitten syntymänsä jälkeen suhtautuu kaikkeen yhtä lungisti ja kiireettömästi?

Saarun ja Aattomiähen houkuttelu oli kyllä niin suloinen ja vetoava, että on kumma jos Irmeli ei sitä kuuntele!

Meillä miehellä meinaa hermo pettää näillä viimeisillä viikoilla. Se on tänäänkin jo soittanut töistä kahteen kertaan, että onko nyt ihan varma että ei tarvitse sairaalaan lähteä. Hassu ukko!

Mä kans eilen katselin noita vyöhyketerapeutteja, mutta ei ainakaan tältä meidän kylältä löytynyt yhtään ja autottomana en viitsisi lähteä naapuripitäjään moista etsimään. Tosin mä olen käynyt vyöhyketerapiassa joskus ja jumaliste että sattui, joten saattaa olla ettei se edes ole mulle oikea hoitomuoto.
Toisaalta pitäisi nyt vaan rauhassa asennoitua siihen että mönkijä syntyy sitten kun syntyy. Mitä kiihkeämmin sitä odottaa, niin sen varmempi varmaan on että syntyy yliajalla. Ainakin tältä musta tuntuu.

Täältä päästä ei sen kummempaa raportoitavaa, kaikki kuten ennenkin. Blaah. Nyt aamupalaa masukkaan, josko se päivä käynnistyisi siitä.

Ai niin Carlalle onnittelut pienestä tyttösestä
:flower:
 
Mutta entäs jos meidän Irmeli onkin poika?? Kun ei ole tietoa :wave: :wave: Että jos sitä pitäs jonkun tytön houkutella?? Meneepä vaikeaksi :LOL: :LOL: Nyt mä poistun hetkeksi taka-alalle ja lähden pojan kans hetkeksi pihalle.
 
Voi sua Nuuskis,mitä tähän enää voisi sanoa..

Kuinkahan monta meitä hyvällä tsäkällä on yhtä aikaa kättärillä? Voidaa sit kilpaa siellä huutaa :D

Täällä on just niin mojova supistus et pakko poistua sänkyyn...nyt sattuu..

Jenni & Hajis 39+1
 
Opiskelijoista: itselläkin on periaatteessa tuo "opiskelijan otto pakko", koska sairaanhoitaja olen ja itsekin joutunut olemaan erilaisissa harjoitteluissa mukana. Ei sitä muuten pääse oppimaan, ellei pääse konkreettisesti tekemään asioita. Kätilöopiskelijan otan mielelläni, mutta kandeja/tutustujia en niinkään (varsinkaan miehiä). Ja kuten joku jo mainitsikin, niin se on hyvä että kätilö selittää sille opiskelijalle melkein koko ajan niin pysyy sitten itsekin hyvin perillä asioiden kulusta :) . Täällä Taysissa tulee kuulemma max.1 opiskelija kerrallan, joten se tieto helpottaa jo vähän. Opiskelijoita täällä kyllä riittää varmasti jokaiselle äidille, kun noita kouluja on niin paljon täällä.

Voi Nuuskis! Mä olin jo ihan varma että sä olet lähtenyt illalla/yöllä synnärille. Miehellekin illalla sanoin nukkumaan mennessä, että meidän palstalta tais yksi lähteä synnyttämään :|

Eilen illalla tuli ensimmäiset kunnon supistukset. Oltiin miehen kanssa 45 minuutin kävelylenkillä (lue: lyllertämismatelulla), ja kyllä kuulkaa supisteli. Kun kotiin päästiin, niin piti jo välillä nojata seinään, pitää silmät kiinni ja hengitellä rauhallisesti, kun niin makeasti otti koko masusta. Saunassa se vain jatkui, mutta sohvalla Pakoa katsoessa sitten helpotti hetkeksi. Jatkui sitten kyllä kun sohvalta nousin ja iltatoimia tein. Eli klo 19-23 välillä supisteli ehkä noin 10 minuutin välein. Sanoin miehelle, että nää on varmasti niitä harjoitussuppareita ja niitähän ne sitten oli. Tuollaista ei ole vielä aiemmin ollut, joten oli ihan kiva saada vähän esimakua tulevasta ;) .

Muutaman tunnin päästä olis tarkoitus lähteä kaverin ja hänen 4kk vanhan pojan luo vierailulle. Taitaa olla viimeinen kerta kun menen yhdessä osassa sinne, ellei tää ole sitten yhtä innokas asustelemaan masussa kuin Nuuskiksen Irmeli :LOL:

Afu ja mini 38+2
 
NUUSKIS: Kylläpä sua koetellaan, mutta usko pois kun Irmeli alkaa syntymään niin se on vauhtia sitten!!
Meille on povattu tyttöä ultrassa, joten jos tämä meidän neidin täytyskin houkutella se teidän Iivari ulos????? (toivossa on hyvä elää =) täällä kun toivotaan, että pääsisin pian tosi toimiin)
 
Täällä kerrankin hyvin nukuttu yö takana. Aamulla miehen lähtiessä töihin 6.30 olin pirteä kuin peipponen (erikoista mulle) no ajattelin josko sieltä unta vielä hiukan riittäisi, mutta ei. Seitsemältä laittelin sitten valoja päälle, lueskelin lehtiä ja makoilin vaan sängyllä.
Edelleenkin vatsassa muljaillaan kuin viimeistä päivää, alkaa vaan ihmetyttämään miten siellä vielä voi olla niin paljon tilaa liikkua :eek: mä kun luulin ettei enää niin kauheasti liikkeet tuntuisi, kun tulee tilan ahtautta...
 
Huomenta,

Vieläkin väsyttäis vaikka ihan hyvin tulikin nukuttua. Alkuyö oli kyllä tosi katkonainen, heräilin tunnin välein käymään vessassa...

MIESKÄTILÖSTÄ JA HARJOITTELIJOISTA: kuten muut ovatkin jo kijoitelleet, niin kättäriltä yksi mieskätilö löytyy. Periaatteessa itse haluaisin mielummin naiskätilön, mutta tuskin vaihtamaan rupeaisin jos mieskätilö omalle kohdalle tulisi. Harjoittelijan kanssa ehkä vähän sama asia, eli saa olla paikalla, mutta voi olla, että alussa (kun kysyvät asiaa) pyydän luvan "poistaa" hajoittelijan kesken jos siltä tuntuu. Eli jos jostain syystä alkaisi ärsyttämään kesken kaiken toivon mahdollisuutta että hajoittelija poistuu ilman loukkaantumista.

Ei tosin olla asiasta vielä miehen kanssa juteltu, eli toki hänenkin mielipiteensä vaikuttaa, vaikka en uskokkaan sen kovin eroavan omastanikaan. Itsekkään en vielä niin tarkasti synnytystä ole miettinyt, jotenki sitä aattelee, et ootellaan nyt ensin torstaita, jotta nähdään missä asennossa tuolla mahassa oikeen ollaan. Eli ollaanko menossa sektioon vai ei.

Maija 37+5
 
Huomenet kaikille!:wave:

Baby on nyt sitten päättänyt ruveta valvottamaan öisin. Kahtena yönä nyt supistellut niin että oon heräillyt, mutta aamulla supistukset ovat loppuneet kuin seinään.. :headwall: Mutta pääasia että ylipäänsä supistaa, jos tää synnytys vaikka käynnistyisi ajallaan, muuten ei niin haittaisi mutta kun sitä lapsivettä ei tosiaan ole liikaa ja painoarviokin oli eilen 3,4-3,6 kg eli kokoakin alkaa jo olla ihan riittävästi..:LOL:

HeMa05: Saas nähdä jos osutaan tosiaan Kättärille samaan aikaan. B) Tässä olisi itsellä vielä viikko laskettuun aikaan, mutta saisi kyllä jo syntyä!

pötkylä: Täälläkin miehellä alkaa hermot pettää, ei kuulemma pysty keskittymään töihin enää yhtään ja soittelee pari kertaa päivässä ihan kuulumisia kysyäkseen.. :whistle: Mutta on se ihanaa että mies innoissaan odottaa hetkeä jolloin saa pienen ensimmäistä kertaa syliin. :heart:

Nuuskis: Irmeli on nyt sitten päättänyt heittäytyä itsepäiseksi.. :D Jaksamisia sinne!

Iidukka & Baby rv 39+0 - tasan viikko laskettuun enää, mihin tää aika on mennyt?! :eek:
 
jennis:niin sä olet kans aika loppusuoralla(vaikka niinhän tässä moni) mut siis realistista on että satutaan samaan aikaan kättärille.jos mulla menee vielä pahasti yli ja sulla syntyy lähellä l.a niin siinähän se.miten me tunnistetaan toisemme siellä?
pitäiskö vaan kaikilta kysyä siellä kättärillä et palstailetko :D

Niipa:ei tarvi ottaa tuttia mukaan.alkuun eivät suosittele sitä koska vauvan imemistarve on hyvä suunnata tissiin et maito alkais nousta.meille esikoisen aikaan annettiin tutti lohdukkeeksi kun otettiin verinäytteitä...antoivat siis sairaalasta sen ja kyl kai sieltä tutin saa muutenkin jos haluaa.
Samaa olen ihmetellyt että miten tuo tyllerö pääsee vielä mylläämään niin hyvin kun just nyt pitäis olla ahdasta.meillä ainakin meno on vaan yltynyt viime päivinä.kumma juttu.

kävin just neuvolassa ja kaikki hyvin ja ennallaan.tosin pää on nyt sit kiinnittynyt eli ei saanut siihen enää tuntumaa.jotain edistystä B)
sain vielä viikon päähän ajan ja sit seuranta siirtyykin kättärille.

 

Yhteistyössä