*TheTammikuu2008*

Kiitos tyttönen synnärikertomuksesta

Onnittelut HeMa Kuten sanoit on varmaan ollut sulattelemista, kun tyttö ollutkin perätilassa vaikka on luultu toisin. Hyvä kuitenkin, että kaikki meni hyvin.

Täällä ollut kyllä muutamia päiviä jo todella hiljaista, jospa sieltä on taas pian tulossa läjäpäin vauvailmoituksia... toivotaan.
 
No täällä on ollut tapahtumia ja osa joutuu vielä odottelemaan eräpäivää ja osa odottaa yliajalla.Kaikille hirveesti voimia!
Mut kyllä yllätettiin kaikin puolin.Ilman mitään oireita meni vedet ja sit nää kaikki yllätykset.
Synnärillä ehdin kokea kyllä synnytyksen käynnistymisenkin kun odottelin toimenpiteitä.Alkoi olla jo tosi kovia suppareita ja niitä tuli vikat 2 tuntia 4 minuutin välein.Onneksi sitten päästiin ajoissa saliin.

Sen kyllä opin tästä reissusta että turhia käyntejä raskausaikana tarkistuksissa ei ole.Mitä jos sitä itse olis odotellut kotona vielä kauan ja synnytys olis edennyt ja vasta salissa huomattu perätila.Tyttö nimittäin oli niin iso etten olis sitä ulos saanut perätilasynnytyksenä.Pipo oli 37cm joten miten se olis muka ulos tullut!
Onneksi lääkäri ei suositellutkaan mitään muuta kun sektiota.

Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :flower:
 
Onnittelut HeMa, Säde ja muutkin vauvautuneet!!!!!! :flower:
Ja tyttöselle synnytyskertomuksesta.

Toivottavasti Maijalla kaikki mennyt hyvin ja Kirppukin tais häippästä.

Ja anteeksi jos joku unohtu, mutta kun nyt alkaa tulla jo niin vauhdilla näitä.
Saakin tulla, kohta tammikuu loppuu. Onneksi meitä on vielä täällä ainakin kymmenen odottajaa, eli seuraa on.

HeMalla ja Nuuskiksella ollut mielenkiintoiset synnytykset. Toivottavasti Nuuskis voi jo paremmin ja vauva kanssa.

Ja voitteko uskoa, etta Saapiksen vauva täyttää jo kuukauden. Eikö se just syntyny????????

Tänää missasin meille tulee vauva ohjelman enkä nää uusintaakaan ku viimeinen lääkäri aika huomen aamulla. En jaksa odottaa kuulemaan koko arviota ja kohdun suun tilannetta. Joko joko .....
Nyt sen vasta ymmärsin, että LA viikon päästä. Toivottavsti ei puksuta yli hirveesti.


 
Heips taas.

ONNEA VAUVAUTUNEILLE! Hemallahan olikin ylläri vastassa... Mun tutulla yritettiin tossa vaiheessa muuten vielä kääntää vauvaa, mutta poikkitilaan jäi, eli sektio oli edessä kuitenkin..

Täällä ollaan sitkeästi. Eilen ehkäpä lumitöiden seurauksena alko jopa vähän supistelemaan. Kestivät tonne kolmeen asti yöllä, sit hävisivät taas kun pieru saharaan. Päivällä ei siis mitään. Perjantaiksi sain ajan yliaikakontrolliin. Jos tilanne kypsä, käynnistetään, jos epäkypsä, odotellaan viä. Että viä olis etanalla armonaikaa mönkiä ulos ihan omin toimin... isommat sisarukset on jo ihan kärsimättömiä kans, kiukuttaa ihan heitä, kun ei vauva synny. Pakko ollu kuitenkin heitä jo aikaa sitten valmistaa siihen, että saattaa olla vaikka aamulla herättyä kotona joku muu kuin äiti ja isi...

Onneks tosiaan edes tota lunta, vähän piristää.

T: dinomamma ja etana 41+2
 
tyttöselle onnittelulut pojasta :flower: . Kai se pitää alkaa uskomaan, että Taysissa on aina ruuhkaa, ja kotona kannattaa sinnitellä niin pitkään kuin mahdollista!

Ja HeMalle onnittelut tytöstä :flower: . Joutuu kyllä varmasti henkisesti melko koville, kun saa synnärillä kuulla vauvan olevan perätilassa. On varmasti sulateltavaa, ja sektiohan siitä melko varmasti silloin aina seuraa. Hyvä ettei kuitenkaan tullut mitään komplikaatioita ja kaikki meni hyvin =)

Joko-joko puhelut / tekstarit ovat täällä lissäntyneet räjähdysmäisesti. Että voi ottaa päähän tuollainenkin asia. Eikö ne tajuu, että mä ootan itse sitä paljon enemmän ja ettei me unohdeta kertoa sellaista "pientä" asiaa kuin vauvan syntymä :whistle:

Afu ja mini 40+1
 
Niin, ja riippuu kyllä kysyjästä, miltä yhteydenotot tuntuu. Lähimpien ystävien yhteydenotot on tosiaan ainoostaan kivoja, kahviseuraa jne, mutta sit sukulaisten utelut ei niinkään, kun kyseessä sellasetkin, jotka ei muuten edes juuri soittele.
 
HeMa Paljon onnea! vähän jänskä ettei tota lapsen perätilaa oltu huomattu, vai oliko kääntynyt ihan viime hetkillä.

Dinomamma mä oon ollu ovela ja sanonu että vauva syntyy helmikuun kynnyksellä :D Eli varmaan aika moni luulee että laskettu on helmikuussa. Yks tuttu ihmetteli mun isoa mahaa kun muisti että laskettu olis maaliskuussa. Sanoin että kyllä tossa helmikuussa olis tarkoitus ulkoistaa tää maha. Vaikka onhan se kiva kun kaikki on kiinnostuneita, mutta kun ittellä kärsimätön olo niin noi joko-joku kysymykset vaan pahentaa tilannetta.

Taidan mennä lueskelemaan vauva lehtiä. Niissä on kanssa noita synnytyskertomuksia, jotka jostain syystä nyt kiinnostaa.. :LOL:
 
Sekä leikkaava lääkäri että osastonlääkäri olivat sitä mieltä että vauva ei ole voinut kääntyä viime hetkellä vaan on ollut perätilassa jo tovin.pää oli jo muotoutunut ja koon puolesta ei pitäis olla mahdollista kääntyä viime hetkellä.mutta se jää arvoitukseksi.
niin ja vaikka lapsi olis ollut pienempi ei perätiloja synnytellä enää 10 päivää l.a:n jälkeen.

itseä näin jälkikäteen mietityttää että kun tosiaan liikkeet on koko raskausajan olleet niin erilaiset ja terkkari on vaan sanonut että potkii vaan erilailla...
no eipä auta enää jossitella.tietyllä tavalla tämä synnytys oli ihanampi koska ei ollut hätää missään vaiheessa...toipumisaika vaan erilainen.

tyttö on aivan ihana.syö hyvin nyt kun maitokin mulla alkoi tänään kunnolla nousta.mutta nukkuu aika paljon myös.viime yö meni täysin syödessä ja valvoessa,täytyy toivoa että rytmi alkaa jossain vaiheessa tasaantua ja tulee yöhön pidempää unipätkää...muuten |O



 
kyllä mä varmaan vielä jonkin aikaa synnytystäni pohdin mutta se on vaan otettava vastaan mitä saa.
mut se on hyvä että lääkäri tiesi mitä teki ja en itsekään enää asiaa jossittele.mulla oli hyvä synntys ja palkintona suloinen tyttö :heart:
tulee van mieleen et olisko asiallista tehdä kaikille 35 viikolla ultra asennon varmistamiseksi....
 
Onnea HeMa tyttösestä.

Ja kiitos tyttönen synnytyskertomuksesta.

Mäkin olen LA:n kyselijöille vastannut että helmikuussa vauva syntyy, mutta tänäänkin soitti eräs vanha rouva tuolta kylältä ihan tohkeissaan kun oli nähnyt viime yönä unta että meille oli syntyny tyttö. Oli sitten kovin pettynyt kun sanoin että saa sitten nähdä kumpa tulee kun syntyy. Sanoi vaan, et ai eiks se ollutkaan syntynyt, mut oli pakko soittaa kun oli niin eläväisen unen nähnyt. Muuten ei soittele kun joskus jos tarvitsee KELAN hakemusten kanssa apuja. Anoppi kun tuppaa tuota mun puhelinnumeroa jakamaan ympäri kyliä.
 
Hei taas!

Tuhti tyttönen tuli!

Tyttö syntyi (40+6) la 19.1 klo 17.05. Kokoa neidillä oli 4245g ja 50,5 cm pipo 34,2 cm. Ettei sitten ihan pieni tullut, vaikka niin ultrien mukaan sanottiin. (hyvä etten tiennyt tytön koko etukäteen). Synnytys kesti pitkään ja oli aika raskas juttu, kirjoittelen siitä myöhemmin lisää. Tänään kotiuduttiin ja neiti on ainakin toistaiseksi vain nukkunut ja syönyt. Rauhalliselta tapaukselta vaikuttaa.

Vieläkö Dinomamma täällä? huh, nyt joutuin matkaan!!
Hemakin saanut nyytin syliin, ONNEA PALJON!!
Muuta en ehtinyt vielä lukemaan, lukasen vähän noita vanhoja juttuja..

iita ja tyttönen 3 vrk
 
Oon ollut pari viikkoa sairaalassa maksa-arvojen noustessa pilviin ja nyt olen välillä käymässä kotona. Neljästi on yritetty käynnistää, tuloksetta, viikonlopuksi takaisin sairaalaan ja viidettä kertaa käynnistämään.

Olen aikasta väsynyt, joten seuraavan kerran kirjoittelen sitten vauva kainalossa. Jos sitä päivää koskaan tuleekaan... Alkaa olla huumori koetuksella... :headwall: Onneksi kuitenkin arvot laskee ja vauva voi hyvin. RASKASTA TÄMÄ ODOTTAMINEN!!!!

johnu
 
Onnea HeMa tytöstä! :flower: Kaikenlaisia ylltäyksiä sitä voikin eteen tulla. Ihanan positiivisesti osaat kuitenkin asiaan suhtautua!

Tyttöselle kiitos synnärikertomuksesta.

Mä olen nyt hirveän pettynyt! Olin jo kuvitellut, että se esikoisen kummitäti tulis tänne ens viikoks, niin ei tarvis toisten nurkissa virua, mut se pääsiskin tulemaan vasta seuraavalla viikolla. :( Sanoin, että kiitollisena apu silloinkin otetaan vastaan, jos vauva vaan sinne asti masussa viihtyy. Alko oikeesti ahdistaan iltapäivällä tuon kummitädin puhelun jälkeen. Mutta sitten rupesinkin tekemään "sotasuunnitelmaa" isosiskoni (esikoisen toinen kummi) pään menoksi, josko tuo tulisi nuorimman lapsensa kanssa meille ens viikolla joksikin aikaa. Eikös kaikkien sukulaisten kiusaaminen ole tässä tilassa sallittua! No täytyy soitella ja kattoo miten sen aikatauluihin sopii ennen kuin liikaa taas innostuu...

Afu: ei kannata etukäteen stressata tosta taysin tilanteesta. Tilanteet vaihtelee kuitenkin päivittäin! Muistan, kuinka esikoista odotellessa varoteltiin, että Kättäri on ihan täynnä ja voi joutua Jorviin tai Naikkarille, mutta kun olin synnyttämässä, yli puolet synnytyssaleista oli tyhjillään. Sit seuraavana päivänä oli taas ollut ruuhkasempaa. Hyvällä onnella siel on juuri se hiljasempi rako, kun olette menossa. Ehkäpä juuri sitä se sinun vauvasi odotteleekin! :)
 
Onnittelut iita :heart:

ja Johnulle oikein paljon jaksamista :hug:

Tässä sitä ite vielä nyt "kärvistellään" jonkimoisia supistuksia on tässä nyt illan mittaan tullut, mutta tuskin tässä mihinkään vielä lähdetään. Ei mulla hätäpäivää, mutta ukkeli saattaapi olla hippasen paniikissa. No saas kattoa mitä huomenna siellä neuvolassa sitten sanovat.
 
Juu, täällä ollaan iita sitkeästi! ONNEA sulle tyttösestä! Pipo ei onneks ollu hirveen iso, vaikka kokoa muuten neidillä olikin... Ihan hyvä, ettei aina tiedä miten isoa on pukertamassa... Mulla tuo koko arvioidaan siis perjantaina, kun meen tyrkylle. Riippuu kuulemma hoitajan mukaan tilanteen kypsyydestä, mitä tehdään.

Afulle voin kertoo, että taysissa, kuten varmaan muissakin isoissa sairaaloissa on ruuhkaa ympäri vuoden. Se on tosiaan ihan päivän tuurista kiinni, miten omalla kohdalla käy. Mulla oli esim esikoisesta niin, että kävin tyrkyllä, menin hakeen vauhtia kotoa, ja kun tulin vrk:n päästä uudestaan, sano kätilö, et kävi tuuri sulla, viime yönä oli ihan hirvee ruuhka, ja seuraavana siis oli ihan hiljasta. Mulla on siis ollu hyvä tuuri molemmilla kerroilla. Sain osastollakin olla molemmilla kerroilla hetken jopa yksin kolmen hengen huoneessa.

Johnulle :hug: Sullahan vauva pitää sitkeesti kiinni yksiöstään, ja yksiö asukistaan, kun ei häätökään auta. Onko käynnistyksillä joku takaraja? Et sektoivatko jossain vaiheessa? Onneks ne maksa-arvot on paremmat jo, mutta kyllä käy sairaalaelämä jo varmasti raskaaksi...

 
Täälläpä ei olla sitten nukuttu koko yönä oikeastaan ollenkaan. Kymmeneltä illalla alkoi supistuksia taas tulemaan, ja niitä on nyt jatkunut koko yön. Noin kolmesta saakka on tullut 5-10 minuutin välein ja kestäneet ovat sellaset 50 sek. Tyksiin soittelin ja sanoivat että jos vielä pystyy kotona olemaan niin kannattaa olla. Taidanpa tästä lähteä jotakin syömään ja sitten vaikka suihkuun.
Saas nähä miten päivä etenee...vai häviääkö supparit, kun tänne niistä kirjottelin :LOL:
 
Niipalle onnea matkaan!

Täällä ollaan myös lähössä synnärille, yliaikaiskontrolliin. Saas nähdä että alkavatko heti käynnistää vai joudunko vielä takaisin kotiin. Huonosti nukuttu yö takana, menkkamaista juilintaa täällä mutta ei tietoakaan mistään supistuksista. Nyt jo vähän jännittää, täytyy kuitenkin yrittää jotain aamupalaa nyt vähän syödä.

Ja onnea vauvautuneille! :flower:

Bamboo 42+0
 
Tsemppiä Niipa ja bamboo! Toivon mukaan pian on nyytit kainalossa :heart:
Bamboo tais olla oyssiin menossa..toivon mukaan ottavat sut jo sisään. Mut aikoinaan laitettiin vielä tuossa vaiheessa kotii, "tuu 2pvä päästä uudelleen"

ja ONNEA HeMalle ja iitalle tytöistä :heart:

Täällä poika syö ja kasvaa nii että suhina käy! Eilen meni melkee koko päivä tissillä ja sit meniki jo hermot ku sapuskata tullut ilmeisesti tarpeeksi, niin korviketta sitten annoin päälle. Tähän mennessä on oma maito riittänyt, mut jos menee noin tisutteluksi koko päivä niin pitää ottaa korviketta sit enemmän kehiin.



Saaru Aattomiäs 3vko
 
Niipalle ja Bamboolle onnea matkaan :flower:

Vähiin käy ennen kun loppuu tammikuiset odottajat. Keitä täällä vielä on? Rupesin jo miettiin pitäskö siirtyy helmikuisten puolelle, mutta ei näin loppuvaiheessa viitti enää tunkee mukaan toiseen ketjuun.

Yöllä mulla ilmeisesti supisteli, huomasin vaan kun kävin muksujen peittoja nostelemassa niin maha oli ihan kireä. Onneks oon niin hyvä uninen ettei noi "turhat" supparit valvota. Masupojun laiskuus mua kiusaa yhä edelleen, nyt tunsin vasta ekat liikkeet heräämiseni (klo 7 jälkeen). No pääasia että niitä liikkeitä tulee edes joskus :kieh: Onkohan poju synnyttyään yhtä rauhallinen kuin masussa :whistle:

Jään tänne hiljaisuuteen taustailemaan :LOL:

Maximilian ja masupoju 39+3
 

Yhteistyössä