*TheTammikuu2008*

Minä olen täällä kans vielä.

Tämä meidänkin masuvaavi on varmaan kans tosi rauhallinen synnyttyään. Viimeyönä vessareissuijen jälkeen en tuntenu mitään liikkeitä vaikka otin polvesta kiinni ja heilutin. Päästäkin yritin heilutella ja pepusta toista et olisin saanut liikkeitä aikaseks mut ei suostunu kun kerran kylkeä kääntämään tossa klo 06-07. välillä. Alkoi jo paniikki kasvaa ja ajattelin et vähän syön ja otan tirsat ja sitte yritän uudelleen ja jos ei liiku vaavi niin lähden käymään käyrällä. Mutta, mutta. On vissiin niin tottunut jo kaikenmaailman tökkimisiin ja heilutteluihin tuo vaavi et heräs sitte puoli yhdeksän maissa ja ajatteli et nyt suoristellaan vähän yön jälkeen jäseniä. Oli kyllä niin helpottavaa kun nyt on tasaseen myllinyt jo monta tuntia.

Toivotaan et nukkuu samalla tavalla yöt kun ulos tuolta yksiöstään ilmaantuu.

Nyt olen muutamana yönä herännyt ensimmäistä kertaa supistuksiin. Sen verran supistanu et olen havahtunu ja noussut istumaan ja kun kohta mennyt ohi niin olen kyllä heti nukahtanu uudelleen. Onneks on niin hyvät unenlahjat yleensä. Toisinaan taas herään pahaan oloon ja tuskaisuuteen, ja olen huomannut et kunistun tai kävelen vähän aikaa niin menee se huono olo ohi ja taas saa nukuttua muutaman tunnin. Ilmeisesti painaa tuo vaavi sitä isoa verisuonta niin et tulee sellanen tuskanen huono olo.

IHan tässä jo alkaa olee valmis tuohon vaavin syntymiseen. Niin kuin jo joku totesikin niin on se luonto ihmeellinen kun saa tällaisen masustaan viimeiseen asti kiinni pitävän myös jo miettimään et josko tuosta vois jo luopua ja ottaa sen nyytin kainaloon :)
 
Täällä ollaan myös edelleen :wave: . Mihinkäs sitä olisi päässyt lähtemään :|
Itsekin olen miettinyt tuota helmikuisiin liittymistä, mutta jotenkin sitä ei tunne oloaan niin "kotoisaksi" siellä. Käyn kyllä lukemassa melko useinkin heidän juttuja, mutta eipä sitä omista vaivoistaan sinne halua mennä valittelemaan :|

Niipa tais päästä sitten tosi toimiin. Lisäsupistuksia en voi lähettää, kun ei ole mistä antaa ;)

Bamboo toivottavasti saat jäädä jo osastolle, eivätkä laita enää kotia odottamaan. Taidat olla tällä hetkellä "eniten yli la:n", että olishan se jo sun vuoro. Ootkohan sä meille viimeisille samanlainen tukos, kuin tuo Irmeli / Ilmari :LOL:

Luin Vau-kirjasesta alkuviikosta, että vauvat syntyvät keskimäärin rv 40+2. Eli pienen pienen toivon annan tälle masuvaaville tälle päiväksi. En ois kyllä uskonut, että tuo la:n ohittaminen vois vaikuttaa muhun näin paljon. Alkaa oma olo olemaan melko tyhjä :(

Afu ja mini 40+2
 
Heippa! olen ollut taustalla aktiivisesti nyt äippäloman ajan.. ennen sitä oli niin kiireistä etten kerinnyt millään mukaan ja kirjoittelu jäi vaan koko ajan. Nyt olen kuitenkin lukenut monen monta kertaa päivässä näitä juttuja ja elänyt voimakkaasti mukana.. itselläni siirrettiin la raskauden alkuvaiheessa 25.1 eikä siis ole se 12.1 mikä tuolla listalla on. Eli perjantaina tulee päivät täyteen mutta luulenpa että yli mennään ja paljon.. muutamia vihlontoja ja mahan kiristymisiä on mutta siinäpä kaikki!
Ja niitä joko- joko - kyselyitä tosiaan riittää =)

Onnea kaikille ihan hirmuisesti vauvoista, on ollut mukava lukea synnytystarinoita ja huomata kuinka erilaisia ne kaikki tosiaan on.

Tsemppiä kaikille jotka täällä vielä odottelevat.. onneksi meitä kuitenkin täältä vielä löytyy! Tsempataan toinen toistamme jos usko alkaa loppumaan meiltä loppukuun odottajilta =)
 
:wave: Edelleen mekin täällä.
Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ihan ok. Tuon taudin takia ilmeisesti oli paino tippunut. Vauva oli laskeutunut lisää ja kohdunpohjankorkeus oli laskenut sentillä, eli nyt 34.
Minä olen täällä vielä ensi kuussakin. Olen varma, että tämä epeli pitää savustaa ulos tuolta pesäpaikastaan :LOL:
Kovasti potkii yötä-päivää ja supistelujakin tulee yleensä iltasella/yöllä

Kurppa ja pikkuveikka 39+2
 
:wave: Minäkin vielä täällä.
Nyt alkaa jo ollla epätoivoinen olo,kun mitään ei tapahdu. :headwall: Eilen illalla heiluteltiin peittoja ja se sai kyllä aikaan ihan kunnon supistuksia.Supistukset kesti nelisen tuntia ja tuli noin 10 minuutin välein.Mutta sitten yhtäkkiä loppuivat kuin seinään eikä sen jälkeen ole tapahtunut mitään.
Olen jo varautunut siihen,että käynnistää tämä täytyy.
Onko muuten kukaan kuullut mitään,että onko pikkuinenko jo saanut nyyttinsä? Häntä ei ole näkynyt moneen päivään.
Äiti-yö ja mini rv40+5
 
Ja täälläkin vielä ollaan :wave: kylläpäs täällä tuntuu olevan masussa viihtyviä vauvoja nyt "liikenteessä"... Sovintaanko äidit joku yhteinen keino, jolla saadaan nuo vauvat porukalla haluamaan pois vuokrayksiöistään -ok?!? :LOL:

Niin ja paljon onnea kaikille vauvaantuneille!!!! ja kiitokset synnärikertomuksista!!! Me muut tullaan näköjään vähän viiveellä perässä! =)

Nyt pitäis lähtiä laittamaan sapuskaa perheelle... ja illalla taas ilta-ravia eli iltakävelyä ympäri lähimaastoa (kauas ei enää uskalla lähtiä) ja sen jälkeen saunaan kunnon löylyihin! :)

Tammiäiti rv tasan 41 ja lapset
 
Terveiset neuvolasta. Kaikki oli ihan ok. Vauva on tosiaan jo painunut tuonne aika alas ja siksi ilmeisesti liikkeet on vaimeampia. Mutta paljon tuo liikkuu edelleen ja komiasti esitteli neukkatädillekin kantapäätään. Eipä tuossa tilassa mitään suurempia muutoksia ollut tapahtunut sitten viime viikon. Verenpaine ja paino oli molemmat hieman laskenut ja sekin oli pelkästään positiivista.

Tuota verenpaineen mittausta kyllä "pelkäsin" kovasti etukäteen, että kovasti korkeita lukemia näyttää. Täällä nukuttiin todellan huonosti viime yönä. Eikä edes esikoinen, vauvelin liikehdintä tai supistukset (ai mitkä? ei ole tänne niitä siunaantunut lain) olleet valvonnan syynä. Ilmeisesti päässä vaan oli niin paljon ajateltavaa, ettei saanut nukuttua. Aamulla sitten vielä rehkin imurin kanssa, joten uskoin kyllä paineiden olevan jossain pilvissä. Mutta päin vastoin, ne siis oli alemmat kuin aikoihin. Mulle taitaa pieni ressi tehdä hyvää!

Soittelin tänään siskolle ja se lupasi tulla meille ensi viikolla kyläilemään. Lupasin hänelle ja tyttärelleen täyden yllöspidon sillä varauksella, että saattaakin joutua lapsenvahdiksi ja käymään itse kaupassa ja laittamaan ruuan :LOL: Melko reilua! Mutta ihanaa kuitenkin, kun asiat johonkin suuntaan järjestyy.

Appiukko sai sitten eilen jonkin sorti sydänkohtauksen. Vanha mies kun ei tunne rajojaan. Vuosi sitten oli sydänleikkauksessa, mutta omasta mielestään on aivan hyvässä kunnossa. Aktiivisesti urheilee ja käy kilpaa hiihtämässä. Eikä hänen mielestään urheilulle ole esteenä pienet sairastelut tai flunssat. Viime viikonloppuna oli sitten ollut puolikuntosena hiihtokisoista ja tullut sieltä melko huonovointisena kotiin. Eilen oli yksin kotona ja pariin otteeseen oli mennyt jalat alta. Anoppi kuskas sen illalla terkkariin ja taysiinhan se heti passitettiin tarkempiin tutkimuksiin. Pitääköhän tommonen "vanha jäärä" kahlitaan sänkyyn kiinni, kun ei itse tajua vauhtia hiljentää?

Eli hässäkkää riittää anoppilassa. Siksikään me ei olla sinne nyt kovin tervetulleita, joten tosi hyvä, kun sain noille parille viikolle järkättyä seuraa tänne kotiin! Vaikka voihan olla, että vauva päättää tulla jo ennen sitä...

Tänään siis lähdetään tonne toiseen mummulaan ja olenkin taas nettipimennossa jonkin aikaa. Syynä hiljaisuuteeni ei siis (välttämättä ) ole synnärille lähtö. Palailen palstalle jossain vaiheessa ensi viikkoa.

S + kakkosnelonen 39+4

Ai niin. Niipalle tsemikset! Se tais olla menoo nyt...
 
Täällä ollaan.. Ei mitää supistuksia tai muuta joka viittais synnytykseen!
No huomen oon menossa tilannearvioon ja sit aika 100% varmasti käynnistetää viimeistää perjantaina! Et nyt sit meinaa vähä niinku jännittää... ;)

Ansku rv 40+5
 
Tuleva täti täällä kirjoittelee väliaikatietoja. :LOL: Eli Bamboo laittoi aamulla viestiä yliaikaiskäynniltä ja siellä oltiin silloin kymmenen maissa vissiin puhkaisemassa kalvoja! Eli synnytys voi olla jo hyvässä vauhdissa parhaillaan tai vaikka vauva sylissä, ei voi tietää. Viimeisimpään tekstariin sisko ei enää vastannut, joten täällä ollaan vaan varpaat ja sormeet ristissä ja toivotaan kuulevamme pian vauvauutisia! Tulen tännekin sitten kertomaan.

-Jännittynyt Täti-to-be- :D
 
Tsemppiä Bamboolle vaikka sitten tädin kautta ja onpa Niipakin mennyt. Kohta saadaan taas paljon uutisia. Aika tasasesti niitä vauvoja kuitenkin syntyy, mutta kun se oma ei vielä tuu, niin se tuntuu niin pitkäveteseltä. Aletaan olla kärsimättömiä, vaikka saattaa mennä vielä jopa 3 viikkoa!!!! Mutta se on vaan 3 viikkoa, onpa sitten aika pitkään lapsi elämässäni.

 
Tosi kiva että Bamboo pääsi nyytin hakuun :D

Blanca just noinhan se on! Jännä kun ei jaksais odottaa paria viikkoa vaikka sen jälkeen se lapsi on ja pysyy.

Pitäis varmaan ruveta taittelemaan noita kestovaippa harsoja. En tiedä muistanko enää kuinka se taitos tehtiin, onneksi netistä varmaan löytää ohjeen jos ei kertakaikkiaan tule mieleen.
 
Tosi kiva että Bamboo pääsi nyytin hakuun :D

Blanca just noinhan se on! Jännä kun ei jaksais odottaa paria viikkoa vaikka sen jälkeen se lapsi on ja pysyy.

Pitäis varmaan ruveta taittelemaan noita kestovaippa harsoja. En tiedä muistanko enää kuinka se taitos tehtiin, onneksi netistä varmaan löytää ohjeen jos ei kertakaikkiaan tule mieleen.
 
Onnea kaikille, jotka ovat vauvanhakureissulla!!! Täälläkin ois yksi halukas liittymään samaan porukkaan :wave:

Tultiin just koko perheen voimin ulkoilu+kävelyreissulta. Tässä pitäis alkaa kohta saunaa lämmittään. Jos se vaikka auttais tuota lähtöä tuonne synnyttämään.

Taustalle jää roikkumaan...

Tammiäiti
 
Tammiäiti: täällä ainakin yksi halukas liittymään vauvan hakujoukkoon :wave: . Pitäis vain vissiin sitä keinoa yrittää miettiä ;) . Meillä on kokeiltu kaikkia poppaskonsteja, ja mistään niistä ei apua saa :| . Saunassakin tänään jo käyty, olisko ehkä 1-2 kivutonta supistusta tullut, vaikka löylyä heitettiin kunnolla tällä kertaa. Myös lepäämistä / nukkumista on yritetty! Kai sitä pitäis vähän mennä tänään vielä ulkoilemaan, sais pää ainakin raitista ilmaa :)

Rillariini: väliaikatietoja innolla odotellaan :)

ansku88: onko jotain erityistä syytä miksi käynnistävät aikaisemmin kuin normaalisti?

Oon tässä muutaman päivän harkinnut tekeväni itse laskiaispullia (muutaman olen jo kaupasta ostanut). Mitenköhän niistä vain saisi yhtä ilmavia kuin kaupan pullista? Pitäiskö kohottaa niitä pullia ennen paistamista enemmän kuin normaalisti?

Afu ja mini 40+2
 

Jes, vauvanhakureissulta viimein selvitty kotiin =)

Poika syntyi 18.1 klo 9.04 ja raskausviikot oli siinä kohtaa 40+6 =) Edellisenä yönä saavuttiin Oysiin klo 03.00 ja siitäpä se sitten etenikin nopeasti :) Synnytyksestä jäi kokonaisuutena oikein positiivinen kuva vaikka kipeetähän se otti. Repesin pahasti ja lääkäri haettiin kursimaan kiinni, siinä kohtaa opin kunnolla ottamaan ilokaasua kun kävi niin pirun kipeetä ja johan se kihahti päähän, heh ;) Itse synnytyksen aikana en osannu kunnolla imaista joten siinä siitä ei niinkään ollut apua. Alkuyön köllöttelin ammeessa ja suihkuttelin ja sitä voin todella suositella - auttoi ihan älyttömästi. Epiduraalin sain kun olin 6 senttiä auki ja vaikka supistelut lopahtivatkin siihen saatiin poika maailmaan 20 min ponnistelujen jälkeen :)

Strategiset mitat
Paino 3,380 kg
Pituus 51 cm ja pipo 33,5 cm
Aivan ihana rakas mussukka :heart:

Niin ja synnytys tosiaan käynnistyi ihan puskista. Just oli illalla valitellut kavereille ettei oo mitään tuntemuksia edelleenkään ja seuraavana päivänä olis ollut se neuvola. Yhtäkkiä vaan nukkumaanmennessä kuului pari kertaa poks ja lapsivettä rupes hulvahdella. Supistukset alkoi siinä sitten vähän ajan päästä.

Eilenillalla tosiaan kotiuduttiin :)

Papu ja vauva 4 vrk

Ps. Onnea kovasti myös kaikille muille vauvautuneille! :flower:
 
Blaah, täällä edelleenkin. Jotain hassuja supisteluja, mutta ei muuta. Mä en jaksa enää edes valittaa. Onneks Bamboo on hommissa. Mä olisin sitten ilmeisesti seuraavaks vuorossa, mutta monta taitaa vielä kiilata ohi :(

ONNEA VAUVAN SAANEILLE!

T: dinomamma rv 41+3
 
Koita dinomamma vielä sinnitellä hermojesi kanssa. Ei taatusti enää sulla viikkotolkulla mene. :hug:

Mä sain tänään vähän huonoja uutisia tuosta meidän kissasta, siis emokissasta. Nyt taas oli yöllä ripulilla ja just kun ajattelin et nyt se helpottaa niin sitte jatkuu taas. OLen pari viikkoa jo yrittäny saada sille lääkäriaikaa, mut kun tuntuu ettei nuo eeläinlääkäritkään aina oikein kissan henkeä arvosta. No tänään sitte sain tuolle meidän luottolääkärille ajan kun soitin hänelle omaan yksitysnumeroon.( vastaanotolla vastaa aina nuiva apulainen joka ei tiedä mistään mitään ja pihtaa aikoja) Käytin kissaa siellä ja he olivat aivan kauhuissaan kun on niin laihassa kunnossa.(siis mitä olenkaan yrittänyt apulaiselle ja muille el-asemille toitottaa :kieh: ) Kissa painoi 2,3 kg, siis kuvitelkaa!!! sai antibioottia ja pahoinvointilääkettä pistoksena kun on niin pitkä automatka 55km. Ravintolisää tahnana ja nesteenä ja vielä kolmatta tabletteina. Sekä erityisherkille vatsoille tarkoitettua ruokaa. Nyt toivotaan että alkaa paranemaan ja keräämään lisää painoa. JOs viikossa ei ala muutoksia näkymään on enemmän kuin todennäköistä että meidän kissa joutuu jättämään meidät ja lähtemään kissojen taivaaseen :'( :'(

Täällä tarttee mennä nauttimaan kissan kanssa lokoilusta jos ei enää kauaa loikoilla yhdessä :'(

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Tervehdys kaikille!!
Tulin pikaisesti kertomaan, että meille syntyi tyttö torstaína 17.1 sektiolla ja koko perhe voi loistavasti. Mitat olivat 50cm ja 3610g. Nätti siro tyttö ja tällä hetkellä todella kiltti ja rauhallinen. Palailen takaisin kun saan enemmän "omaa" aikaa.
Säihky ja mini-me 6pvä
 
Mulle tuli iiiihana viesti =)

NIIPA-85 Lähettää vauvantuoksuiset terkut...
Poika syntyi klo 18:44
3760g ja 51cm olivat pikkuherran mitat... lyhyesti ja ytimekkäästi synnytystä oli kommentoitu näin:tuskaa oli

Oikein MAHTAVAT suuret onnittelut sinne Niipalle ja koko perheelle...
Ihanaa kun saa tällee toisen puolesta ilmoitella tuon syntymän.. =)

 
ONNEA SÄIHKYLLE JA NIIPALLE!

Ja kiitos Mirkkuli haleista. Tarpeeseen tuli... Olo on kyllä tosi tuskanen. Vauva painaa hirveesti ja maha ihan pinkeenä. Silloin tällöin supistelee, mutta ei mitään enempiä. Perjantaina meen ainakin kontrolliin, toivottavasti jotain tapahtus... Olis kiva, jos ilman käynnistystä lähtis, mut edes sit sillä. Toivottavasti ei tarvi viikonlopun yli enää odottaa.
 

Yhteistyössä