*TheTammikuu2008*

Ehtoota mammat

Maximilian: onneksi oli vauvalla kaikki ok.

Mirkkuli: Mun mielestä on ainakin kiva lukee muutakin juttuja, kun näitä raskauteen liittyviä. Ja yksin ei ketään jätetä. Kyllä täällä sitä viimestäkin odottajaa käy sitten vauvalliset moikkaamassa, vai mitä.

Oma masu: Vauva oli päivällä aika vaisu ja hiljanen, mutta kyllä niitä liikkeitä aina sai tuntumaan, kun istahti kuulostelemaan. Nyt illalla on kaveri taas jumpannut entiseen tahtiin, niin että mahanahka soi.

Kuulin tänään eräältä äidiltä odotustarinan, jossa voi kuvitella loppuodotuksen olleen älyttömän pitkä. Tällä äidillä oli ollut hyvän ystävänsä kanssa sama laskettu päivä. Ystävä synnytti kolme viikkoa etuajassa ja tarinan kertojalla meni kaks viikkoo yli! Voi vaan kuvitlla tuota viiden viikon odotusta, kun ystävällä on jo nyytti sylissä.

Täällä tuntuu mammoista olevan yksi jos toinenkin melko kärsimättömiä. Koitetaan vielä kestää, eiköhän sitä itse kullakin ala pian tapahtumaan. :hug:

S + kakkosnelonen 39+2

Joo mulla on ens keskiviikoksi aika synnärille, se on niinku yliaikaiskontrolli, et en oo ihan varma että käynnistävätkö sitten vai joutuuko vielä kotiin. Terkkarin mukaan täällä suurin osa jää heti sinne sairaalaan, silloin keskiviikkona on kuitenkin jo se rv 42+0. Eiköhän ne ala käynnistelemään kuitenkin viimeistään ennen viikonloppua..

Joo, luulis Bamboo, et käynnistellään heti ke, tai to viimestään. Terkka sanoi, et mulle pitäs tulla aika joko pe tai sit ma, kun 42 tulee sunnuntaina täyteen. Luulen kyllä, et se on maanantai. Mut, aikaa siis odottelen vielä. Tsemppiä sullekin, ei oo kauaa teidän vaavilla enää armonaikaa, ennenkuin väkisin häädetään ulos...

Alkuperäinen kirjoittaja shakki:
Kuulin tänään eräältä äidiltä odotustarinan, jossa voi kuvitella loppuodotuksen olleen älyttömän pitkä. Tällä äidillä oli ollut hyvän ystävänsä kanssa sama laskettu päivä. Ystävä synnytti kolme viikkoa etuajassa ja tarinan kertojalla meni kaks viikkoo yli! Voi vaan kuvitlla tuota viiden viikon odotusta, kun ystävällä on jo nyytti sylissä.

S + kakkosnelonen 39+2
Voin vain kuvitella miltä tuosta äidistä on tuntunut! Mun ystävällä on tasan 2 viikkoa myöhemmin LA, ja sitä olenkin jo nyt alkanut vähän pelkäämään, että mitäs jos tuo kaveri saa vauvansa aikaisemmin ja itse joutuu pahimmassa tapauksessa odottamaan vielä sen 2 viikkoa :eek: . Molemmat kyllä toivoo, että meidän vauveli tulee aikaisemmin ulos, mutta kun ei sitä voi itse pakottaa tulemaan tänne masun toiselle puolelle.

Pitää kai yrittää jostain kaivaa positiivista mieltä. Nyt vaan tuntuu olevan täysin hukassa se :| . Kaikki ottaa päähän :/ .

Afu ja mini 40+0 (joka myöhästyi omilta synnäreiltään)

Meille syntyi 18.1 tyttövauva (viikoilla 40+3). Pituutta neidillä oli 49,5cm ja painoa 3590g. Synnytys oli aikas nopea, kokonaisuudessaan kesti 3h4min. Eilen kotiuduttiin.

Onnea kaikille muillekin vauvansa jo saaneille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja säde83:
Meille syntyi 18.1 tyttövauva (viikoilla 40+3). Pituutta neidillä oli 49,5cm ja painoa 3590g. Synnytys oli aikas nopea, kokonaisuudessaan kesti 3h4min. Eilen kotiuduttiin.

Onnea kaikille muillekin vauvansa jo saaneille :flower:

Paljon onnea koko perheelle =)
Mukavaa saada tyttöjoukkoakin liikkeelle :D :D

Täällä muuten varovasti hihkun..joku ehkä muistaa kun surkuttelin tässä pari päivää sitte kun vauvalle iski se nuha.., niin se menikin ohi sillee,ettei tullukkaa mitään.. ellei se nyt sitte iske kun mä meen sanomaan...
Eli meni ohi periaatteessa sillon ku mä tulin tänne teille surkuttelemaan toista tukkonokkaa... :eek:
Ihmettelen edelleen jos näin vähällä pääsi tuo pikkunen.. vaikka tosi tyytyväinen toki olen jos niin hyvä tuuri kävi....

Nyt täällä sitte vaan valvotaan... monettako tuntia perään, en enää muista, jatkamme hytkyttelemistä... taitaa olla iso poro masussa möyrimässä pojalla :(
Saapis ja väsyny kitinäpoika Jesse tasan 1kk tänään tiistaina... :whistle:

Onnea Säde!

Mukavaa, että pääsittekin Saapis kohtuullisen vähällä! (koputtelen täällä kuitenkin puuta, kun näin sanon, kaiken varalta)

Täällä muutaman tunnin yöunet takana, nyt alkaa jännittämään ihan oikeasti, eli tänään olisi sitten THE Päivä. En kyllä vieläkään voi uskoa asiaa todeksi, vaan olen ihan vakuttunut, että käännyttävät meidät kotiin oottamaan vielä :eek:

Eli mikäli minusta ei iltapäivään mennessä kuulu mitään, niin olen kiilaillut jonossa. Toivottavasti mahdollisimman moni on päässyt täältä kärvistelemästä siksi kun taas palaan (tässähän iskee vielä ihan vierotusoireet, kun ei tänne pääse). :kieh:

Mutta nyt :wave: :wave:

Maija 39+4

Onnea Säde :flower: ja Maijalle Onnea matkaan!

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Oli mukava nukkua kunnolla, mutta toisaalta kyllä niitä supistuksiakin saisi rupee pikkuhiljaa tulemaan.
Ovatkos kaikki jo synnärillä kun täällä on näin hiljaista? :whistle:

Maximilian ja masupoju 39+2

Maximilian: Täältä mihinkään olla päästy :wave: . Tallella ollaan. Miehen isä ja veli ovat tulossa tuossa päivällä käymään ja veli jää myös yöksi. Toivottavasti se edes saisi aikaan muutaman kunnon supparit. Täälläkin yö melko hyvin nukuttu; tai no miten hvyin saa nukuttua vain oikealla kyljellä :whistle: . Välillä herään siihen, että olen kääntynyt selälleni, ja olo on kyllä sen mukainen :|

Maijalle onnea matkaan :flower: Kohta sulla on pikkuinen sylissä, ellei jo ole =) . Toivottavasti paranet hyvin ja pääset hoitamaan pikkuista heti alusta lähtien!

Onnittelut Säde83:lle tytöstä :flower:

Nyt jos sitä menis laittamaan aamupalaa. Ihanaa kun tänne on tullut kunnolla lunta eilisaamusta lähtien ja pikku pakkanen on ulkona :) . Ehkä oma mielikin piristyy sen mukana jonkin verran, kun tuo maa ei ole ihan musta. Toivottavasti lumi pysyy maassa ainakin pikkuisen syntymään asti ja mielellään vielä sen jälkeenkin :)

Afu ja mini (joka unohti omat synttärinsä) 40+1

Päivää,Päivää!

Ja onnea Säde prinsessasta! Ja Maijalle tsemiä matkaan (vaikka taisit jo mennä hyvän aikaa sitten ja on varmaan kohta viimeistään vaavi kainalossa)

Nyt alkoi mulla tuo verenpaineen kyttäily. Proteiini yhdellä plussalla. Painoa tullut nyt viikossa 1700g ja kahden viikon aikana 3kg. Turvotus on aika hurjaa. Tuntuu kun naaman iho ei enää kohta jaksa venyä. Olishan se hurjaa jos tulis poskiin raskausarpia tai silmien alle :LOL: :LOL: No, vakava asia. :|

JOs paineet nousee yhtään niin äippäpolille olis lähtö.

Ja onneks sain perua sen kissan lääkäriajan. Loppui sen ripuli kuin seinään kun sain sille tuon lääkäriajan. Toivottavast ei ala taas uudelleen illalla.

Vatsamittakin noussut kaksi senttiä viikon aikana oli nyt 36.
Hiljainen oli sykkeissä vaavi vain noin 130 mutta kun vähän terkka töni(siis reilusti) niin sai liikettä aikaiseksi sen verran että vaavi käänsi kylkeä ja jatkoi unia. syke nousi 153 kun vähän liikkui.
Käski herkästi lähteä liiketarkistukselle jos silta vähänkin tuntuu.
Nyt on vaaville se hikka palaillut oli eilen kaks kertaa ja tänään jo kerran.

Nyt on täällä sitten viimiset kestovaipat pestynä ja käyttöä odottamassa. Saa nähdä kuinka sujuu se käyttö kun aijemmin en ole kokeillut. Villahousut ja sideharso aluksi kokeillaan Ja onhan noita erilaisia koekäyttöön saatu valmisvaippojakin että pääsee testaamaan mikä on meidän vaaville sitten se paras vaihtoehto. Katsotaan kauanko kiinnostus riittää.

Nyt menen maate kun jo viideltä olen tennistä noussut katsomaan.

säde83: Paljon onnea vauvan johdosta!!! :heart: :flower:

MaijaM: Onnea matkaan sulle sinne synnärille!!! :wave:

Täälläkin päin on hyvin nukuttu yö takana. Olihan se toisaalta mukavaa nukkua kunnolla, mutta kyllä mä niitä supistuksiakin siis synnärillelähtö supistuksia taas kovasti oottelen. Tää suppareiden oottaminen on NIIN tympiää. Haluisin jo kovasti lähteä synnärille ja saada vaavin kainaloon. No, jospa juhannukseen mennessä jotain tapahtuis...
Täällä kans vauva jumppailee ahkerasti masussa... onneksi. Illalla pitäis käydä koko perheen voimin reipas kävelylenkki mun vanhempien luokse iltakahville, jos se vaikka antais vauhtia synnärille lähtöön.
Jokohan sitä alkaa olla rasittavan kuuloinen vali-vali akka, kun koko ajan napisee jostakin... meinaa vaan tämä suppareiden odottelu hermostuttaa... :|

Nyt jään roikkuun taustalle... Ootteko te muut täältä jo synnärillä, kun täällä on ollu tämä päivä näin hiljaista?!? Hei, älkää jättäkö mua tänne yksin!!!

Tammiäiti JO rv 40+6 ja naperot

Onnea Säde ja perhe prinsessasta! :flower:

Maijalle tsempit synnärille.

Mirkkuli: toivottavasti verenpaineet pysyy aisoissa.

Täällä on vauva ihan selvästi vaihtanut asentoa. Oliskohan laskeutunut ja kiinnittynyt? Liikkeet tuntuu ainakin ihan erilaisena kuin ennen, jotenkin vaimeammin. Sellasta koko mahan aaltoilua ja pinkeilyä on nyt huomattavasti vähemmän. No huomena on neuvola, niin neukkatäti arvioi sit taas tilanteen.

Huomena iltapäivällä pitäis taas lähteä junalla Tampereelle. Toivottavasti tää olis nyt viimenen reissu mahakkaana. Muuten tuo matkanteko olis ihan ok, jos sais vaan istua ja lepäillä, mutta kun tuon esikoisen perässä pitää 1½ tuntia juosta pitkin leikkivaunua, niin se tuppaa vähän väsyttämään. Vaikka täytyyhän sitä kotonakin tuon neidin kanssa touhuta, mutta tuolla junassa joutuu ihan erilailla olemaan valppaana.

Nyt päiväunet kutsuu

S + kakkosnelonen 39+3

Onkos nää nyt niitä supistuksia???? Alaselkää vetää ihan älyttömästi ja samaten alavatsaa. Tuskahiki pukkaa päälle, eikä missään asennossa ole hyvä olla. Istuminen ja seisominen on tuskaa.
Aamusella luulin että hiukan tuli limatulppaa. Hiukan tulee ruskehtavaa? vuotoa...

Mirkkuli: Jännä miten eri paikoissa toimintatavat vaihtelevat. Mulla oli viimeviikolla kanssa prot. yhdellä plussalla ja painoa tullut samanverran ku sulla. Antoivat vaan ylimääräsen ajan, joka mulla oli eilen. Rr hiukan noussut ja painoa taas tullut, mutta pissa puhdas...ei siis jatkotoimenpiteitä mulle. Eivät käskeneet mitenkään seuraamaan verenpainetta.

Tais ne muuten olla sit niitä suppareita, kun tossa menivät ohitse ja tulivat kyllä takasinkin. Synnytysosastolle soittelin ja tiedustelin limatulpasta, kun nyt oli muuttunut hiukan vetisemmäksi ja tuli vähän enempi tossa viime vessareissulla. Nyt kattellaan vielä miksi tulpat muuttuu... ja illalla sitten näytille/ soitto jos jokin epäilyttää. "Turhaan" kun ei viitsi tuntia ajaa.

Niipa-85: Juu, täällä mulla taitaa olla aika herkkä täti lähettämään eteenpäin tuolla neuvolassa. Sanoi itsekin että laittaa helposti lähetteen, parempi varmistella kun olla liian myöhään liikenteessä. Ei mun paineetkaan ihan hurjat olleet 138/88, lähtötaso siinä 120/70 joten sen takia matalimmilla sanoi laittavansa. Ja neuvolatädillä taitaa olla kanssa vähän pelko per...sissä kun tuo vaavi ottaa kunnon kasvuspurtteja nyt ja nuo edelliset olleet sen verran isohkoja. Alkoi jo puhumaan käynnistykseen menosta. Mutta jos kaikki näinkin menee niin en kyllä aijo käynnistykseen mennä. Täällä neuvolatäti ainakin laittaa siihenkin lähetteen aikaisemmin. On sitä mieltä, että riskit kasvaa niin paljon sitten leikkaukseen joutumisen suhteen ja vauvan hyvinvoinnin suhteen. Se on sitten eriasia kuinka ne alkaa sen käynnistämisen siellä sairaalassa. KOkemusta kun ei ole. Mullahan ei ole viikkoja ku 38+6 tänään. Ja jos menkkojen mukaan mentäisiin niin olis vasta 38 tasan. Kysyinkin tuota päivää, että kumman päivän kanssa edetään tuolla Kotkan synnärillä niin neukkatäti sanoi että tuon aikaisemman kun se on korttiin vaihdettu.

Toivottavasti sulla oli sitten niitä kunnon suppareita ja toivotaan niitä lisää! Ja paljon!

Tulipahan taas sekavaa.

Päätä vaan särkee. Taidan ottaa lisää troppia ja mennä pitkäkseen. :wave:

Afu tänne on kanssa satanut lunta ja oltiin muksujen kanssa aamupäivällä pihalla reippailemassa

Niipa kovasti nyt NIILTÄ supistuksista kuullostaa, toivotaan että käy säännölliseksi niin pääset tositoimiin :D

Tammiäiti tää kyllästyminen raskauteen kuuluu asiaan, kaikillehan tää kait tulee. Kyl luonto on fiksu kun se tekee meidän olon niin hankalaks että tämmönen pikkujuttu kun synnytys ei tunnu miltään. Me suorastaan oikeen hingutaan synnärille :D Ja kun odottavan aika on NIIIIIN pitkä..

Omassa olossa ei mitään valittamista. Rupeen vaan herätteleen tota laiskaa masupojuani että saan taas noita liikkeitä, edelliset liikkeet tuli vissiin pari tuntia sitten.

Niin ne supistukset sitten vaan loppuivat, eikä mitään vuotoakaan ole enää esiintynyt. Vatsa nyt on koko ajan pinkeenä, mutta sepä ei ole mitään uutta.
Huomenna sitten taas neuvolaan, ja ei oo pelkoa että jäis käyttämättä tuo aika... niin ne supparit vaan loppuivat kuin seinään. :kieh: ja mä kun luulin että olisin jo päässyt lähtemään....!

no niin eli keskiviikkona äitipolikäynnin jälkeen alkoi tuleen supistuksia, loppuivat yöksi ja torstai aamuna alkoivat n. klo 11.15 tulemaan säännöllisinä n. 7 minuutin välein.(niin kun kävin kirjottamassa)..jeps kävin lenkillä ja olin muutenkin koko päivän menossa ettei supparit vaan loppuisi, klo 14 aikoihin alkoi tulemaan 4 minuutin välein ja tosi kipeinä. miehelle soitin, että taitaa tänään tulla lähtö synnärille ja soitinkin sairaalaan. kävin vielä suihkussa kotona kuuden aikoihin ja samalla huomasin että alkoi limatulppa irtoamaan ja verta tulemaan. Klo 20 aikoihin oltiin sairaalassa ja pääsin käyrälle, missä yllätys yllätys supparit hellittivät, mutta kohdunkaula oli lyhentynyt huomattavasti. sain peräruiskeen, ja lähdettiin kävelemään pitkin sairaalaa ja rappusia, enkä ollut ainoa joka puuskutti siellä menemään :whistle: klo 22 aikaan uudestaan käyrälle ja suppareita tuli ja päätettiin kokeilla suihkua, sattui niin paljon, ja puoli yhden aikaan yöllä sain petidiiniä ja sen jälkeen lähti koko limatulppa, no taas oltiin käyrällä ja vaan 3 cm auki. kolmen jälkeen meni vedet ja tunnin päästä päästiinkin jo saliin, tässä vaiheessa hyvä jos pääsin kävelemään. no salit oli täynnä ja jouduttiin odottaan, taas kävin suihkussa.
vihdoin päästiin saliin ja ilokaasua naamariin, kuuden jälkeen sain epiduraalin ja se vasta auttoi kunnolla, en tuntenut supistuksia, mutta vettä tuli aina supistuksen yhteydessä. kahdeksan aikaan aamulla kivut palasivat ja pyysin saada lisää lääkettä, no lääkäri kävi katsomassa ennen ennen yhdeksää ja olinkin täysin auki..siitä 7 minuuttia ja poika oli maailmassa..huh kyllä otti koville, mutta palkinto mitä ihanin =)

Moi kaikille.Meille syntyi 18.1. klo 21.44 4020g ja 49cm tyttö!
Synnytys käynnistyi vesien menolla ja onneksi mentiin ajoissa sairaalaan sillä tyttö oli yllätys perätilassa ja koska synnytys vielä huonosti käynnissä niin hänet sektoitiin muutaman tunnin sisällä ,kiireellisesti kuitenkin.
Itsellä oli tosi paljon sulattelemista koska koko ajan lapsi ollut muka raivotarjonnassa ja olin menossa normaaliin alatiesynnytykseen.Onneksi mitään vaaratilannetta ei ehtinyt tulla ja saimme tytön turvallisesti ja hallitusti maailmaan.
Kotiin tultiin eilen ja nyt opetellaan elämää täällä 4 henkisenä perheenä.Oma toipuminen vie tietty aikaa koska haava ja vatsakivut vielä aikamoiset kun yrittää sängyssä vaihtaa asentoa ym. mut kyllä se tästä ajan kanssa.Kuukauden verran joutuu ottamaan tosi rauhassa kun tyttöä painavampaa ei nostaa.

Nyt täytyy vähän lueskella ketjua taaksepäin että mitä täällä on tapahtunut :D

Yhteistyössä