Onnea Pore ja perhe! :flower:
Ei ollut Jumbossa supparikauppaa ei, vaikka en mä sitä kyllä vielä ollut etsimäsääkään. Mutta kyllä ottaa koville tälläset ostosreissut. Illan saa sit kyl vaan maata sohvalla, kun nivuset ja lantion seutu on niin saamarin kipeänä.
Kantoliinasta: mulla on esikon jäljiltä Hug-a-bub trikooliina. Aika vähälle käytölle se esikoisella jäi, koska esikoinen vaati siinä ollessaan jatkuvan liikkeen, enkä sitä sit kotona osannut käyttää - tuntu niin typerältä vaan kuljeksia ympäri kotia tai sit esim. ruokaa laittaessa olis pitänyt koko ajan hytkytellä. Mutta muutama shoppailureissu meni mukavasti, kun neiti sai kurkistella maailmaa kantoliinasta, kun vaunuissa makuullaan tuli känkkäränkkä. Ja joitakin kävelylenkkejä tuli kans tehtyä. Ajattelin kyllä tän kakkosenkin kanssa tuota ainakin kokeilla. Nyt olis kyl tosi näppärää, et olis kädet vapaana touhuamaan tuon esikoisen kanssa.
Imetyksestä: Varmaan suurin osa toivois imetyksen onnistuvan, mutta sitähän ei koskaan etukäteen tiedä. Eipä tuo ole itsestäänselvyys, vaikka edellisen/edellisten kanssa imetys olisi hyvin sujunutkin. Vaikka se rintamaito onkin tutkitusti sitä "parasta" ravintoa, niin eipä sillä korvikkeellakaan pöllömpiä lapsia ole tullut. Semmonen neuvolan syyllistävä asenne on kyl tosi tyhmää, eikä ainakaan edesauta asiaa. Mulla esikoisen kanssa imetys meni ihan ok ja 1v 1kk asti imetin (lopussa enää kerta päivässä). Toivoisin tämän kakkosen kanssa imetyksen kanssa sujuvan, mutta sitähän ei koskaan tiedä... Muuten
Dinomamma: Kättärillä ei esikoisen synnytyksen jälkeen ehdotettu tai annettu mitään lisämaitoja. Sillä ensimaidolla siis sinniteltiin ja toka yö olikin melkoista huutosirkusta, kun ilmeisesti oli pienellä kova nälkä. Mutta kun muuta ei neiti saanut, tottu sitten hyvin olemaan rinnalla ja innokkaasti imi, mikä ehkä edesauttoi myös maidon nousemista. Eli sairaalojen käytännöissä on ilmeisesti myös tässä eroja.
Palautuminen raskauden jälkeen: En ole palautunut ja lisää kiloja vaan ropisee tän tokan raskauden myötä! Esikoisesta jäi laitokselle vaan muutama hassu kilo, varmaan just vauvan, istukan ja lapsiveden paino - edes turvotus ei sillon laskenut. Kuvittelin, että imetys niitä kiloja veis, mutta pa....n marjat mitään tapahtunut (on varmaan ollut vaikutusta myös sillä suklaapainotteisella ruokavaliolla, mitä esikoisen synnytyksen jälkeen noudatin). Niinpä näiden vanhojen kilojen päälle olen nyt kerännyt näitä uusia raskauskiloja!
Nyt täytyy kyl synnytyksen jälkeen ottaa itseänsä niskasta kiinni. Eikös sitä jossain vaiheessa ollut suunnitteilla jonkun sortin kimppalaihdutusta täällä meidän palstalla?
Nuuskis: sä olet kyllä ihan mahdoton hukkaamaan noita suppareita. Sun kannattaa varmaan suosiolla siirtyä tonne helmikuisiin... Vaikka me kyl menetettäis suuri jännitysnäytelmä täällä meidän palstalla! Pysy sittenkin meidän joukossamme. Ja seuraavan kerran kun niitä suppareita löydät, pidät niistä tiukemmin kiinni!!!! Lähettäisin sulle muutamia, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Mä olen sitten loppukuusta se, joka täällä narisee, kun mitään ei tapahdu. Ja mikä surullisinta, mä oon täällä varmaan sillon yksin.
Nyt tää vihdosta viimein hiljenis. Hyvää yötä kaikille!