*TheTammikuu2008*

Puuh puuh, täällä puhalletaan kans Nuuskikselle lisää suppareita!

Afu mulla todettiin tukos mammografiassa ja ultrassa, jotka tehtiin kylläkin ihan muusta syystä. Lekuri silloin sanoi että on ihan vaaraton tila ja saattaa korjaantua itsestään raskauden / synnytyksen myötä ja niinhän tässä tuntuu käyvän. Jumaliste että osaa utareet ja etenkin nännit olla kipeät. Ihanaa olla Nainen :p

Meillä muuten mies on kans ihan villiintynyt synnytyksestä. Kyselee tämän tästä mun vointia ja etsii netistä tietoa miltä ne supistukset tuntuvat. Viimeyönäkin ukko heräsi kun kömmin sängystä sohvalle, että onko masu piukea, tuntuuko siltä että kuukautiset alkaisivat? Kun sitten vastasin että ei, niin ukko käänsi kylkeä ja jatkoi kuorsaamistaan. On se tänään jo pari kertaa töistä soittanut että mennäänkö jo? Ei muuten mennä varmaan vielä pitkään aikaan. Ja jostain syystä meilläkin mies on sitä mieltä että mä olen ihan kamala siinä synnytyksessä ja on harjoitellut jo valmiiksi miten sitten pyytelee kätilöltä anteeksi mun huonoa käytöstä. Tekisi mieli tirvaista koko äijää välillä nenään, vähänkö ollaan herkillä?

Mä rupesin tässä kokoamaan synnytys cd:tä itselleni. Ajattelin että on kivempi ottaa vain yksi tai kaksi levyä mukaan kuin koko cd-arsenaali. Jokaisella levyllä kun on yksi tai kaksi hyvää biisiä ja juuri niitähän mä siellä synnärillä sitten haluan kuunnella?

Jahas, jos tarttuis imurin varteen ja laittais pesukoneen pyörimään. Johan tässä on kohta iltapäivä pitkällä. Ihanaa kun on lunta, niin on tosi rankkaa rämpiä koiran kanssa metsässä, josko siitä saisi itselleen hyvät supparit illaksi?
 
Onnea Mammelimuulle :flower:

Tosta Gorthaurin saamasta kohtelusta on pakko kertoa miten eräässä helsinkiläisessä synnytyssairaalassa taanoin vastaanotettiin ensisynnyttäjä:

Olin saattamassa ystävääni sairaalaan (sattui olemaan meillä kylässä juuri silloin kun synnytys käynnistyi lapsivesien menolla) ja ystäväni ilmoittautui topakkana tyttönä ja kertoi että lapsivedet ovat menneet. Kätilö katseli ystävääni hetki silmät viirussa ja huusi jollekkin: "Hei täällä on ensireikä joka luulee että sillä on lapsivedet menneet".Mä katsoin sitä kätilöä vähän aikaa ihan huuli pyöreänä ja kysyin että tosiaanko meinaat että kaksi yli kolmekymppistä naista ei erota kusta ja jotain muuta eritettä toisistaan... Kyseinen kätilö ei siis osallistunut ystäväni synnytykseen (onneksi).
Mutta on niitä kätilöitäkin moneen junaan...?
 
Voi Nuuskis! Nytkö sä meinaat lähteä? Mä olen jo ehtinyt laseka sut mukaan meihin loppukuisiin! :LOL: Ei vainenkaan. Tsemppiä nyt ja pidä kiinni niistä suppareistas!!!!

Täällä neuvolakäynti takana (melkein kolmen viikon tauon jälkeen!) ja puikoissa oli joku nuori sijainen. Oli ihan mukava ja osas hoitaa hommansa, mutta koko ajan huoku sellanen epävarmuus ja varovaisuus hänestä. No itellä ei mitään suurempia kysymyksiäkään ollut, ettei niin väliä. Kaikki oli ok; pissa puhdas, verenpaine mulle melko alhanen 129/77 (esikosta näillä viikoilla alapaine huiteli ysikympissä), painoa oli tullut 800g/viikko eli joulu- & uudenvuodenherkut näkyy, sf-mitta 32 eli edelleen keskikäyrän tuntumassa liikutaan, vauvan sykkeet oli aikasempaa korkeammat 155-160, pää ei ollut vielä kiinnittynyt.

Afu: ite menin esikon synnytykseen kanssasi samoin ajatuksin noitten puudutteiden kohdalta. Pelkällä ilokaasulla melko pitkään kestinkin, mutta vesien menon jälkeen oli kivut sen verran kovat, että kätilön kanssa niistä puudutteista rupesin neuvottelemaan. Kätilö kyllä yritti kannustaa, että matka finaaliin ei olis enää pitkä, josko luomuna kokeilisin, mutta itestä tuntu paremmalta ajatus puudutteesta. Mun mielestä ei siis kannata liian valmiiks noita puuduteasioita (eikä muutenkaan synnytystä) suunnitella, vaan ennemminkin ottaa selvää vaihtoehdoista ja toimii sitten omien tuntemusten mukaan. Eipä sitten tule turhia harmituksia.

Nännikivuista: mulla on kans nännit ollut muutamana päivänä kipeet etenkin iltasin. Olen kyl miettinyt, et mulla taitaa olla aikas huonot rintsikat. Mut voi kyl liittyä johonkin raskausvaivoihinkin... tai sit siihen, et mies tykkää testailla, tuleeko maitoa :LOL:

Isoista vauvoista: Esikoinen oli syntyessään tasan 4 kg eikä alateitse synnytyksessä ollut ongelmia, muutamalla pienellä repeämällä selvisin. Olen käsittänyt, että paino/koko ei olisi se olennaisin asia synnytyksen onnistumisessa, vaan pään ympärysmitta näyttelelee merkittävää osaa. (korjatkoon joku jos olen väärässä ) Ei siis ehkä heti kannata kauhistua tuota nelikilosen tulokkaan synnytystäkään. Kun noi lääkärit ja asiantuntijat tuntuu olevan sitä mieltä, että vauvan olis paras syntyä alakautta. Ymmärrän tietty, jos esim. edellisessä synnytyksessä on ollut jo häikkää, niin kauhistuttaa ja vois noi lääkärit hiukan asiakkaankin mielipidettä kunnioittaa. Mut joskus voi ehkä joku lääkärikin mielipiteineen olla oikeassa.

Ai niin Tammiäitille synttärionnittelut! Joko olet nyyttiä hakemassa? Ja Dinomamman 4-v. tyttärelle kans onnea.

Nyt lötköttään sohvalle. Iltapäivällä pitäis jaksaa vielä mennä Jumboon shoppailemaan ja etsimään muutamaa synttärilahjaa.

Taas tuli kirjotettua pitkästi...

S + kakkosnelonen 37+2
 
Niin ja onnittelut mammelimuun perheelle :flower:

Voi hormoonit.. Katsoin äsken sen vauva ohjelman neloselta ja, itkuhan siinä tuli, oli niin liikuttava jostain syystä.. Ei voinut olla ajattelematta, että kohta sitä ollaan itse nyyttiä hakemassa =)

Meillä muuten valmennuksessa ilmoitettiin ettei ole resursseja tehdä kotikäyntejä, itse olin hieman pettynyt, ku olin just ajatellut ettei tarvis sitten heti lähteä pikkuisen kanssa kulkemaan.. no onneksi lämpimällä autolla kuiteskin pääsee.

Itse olen puudutteista miettinyt et luomuna ei ainakaan, katotaan niin kaikki puudutteet jää saamatta..muuten en ole ennakkoon kovin paljon suunitellut, tilanteen mukaan mennään.

Piku ja Taavi( tunteiden pyörteissä)
 
Täälläpä onkin taas tapahtunut, ei muuta kuin tasapuolisesti onnea kaikille vauvan ulos maailmaan saaneille. :heart:

Itse kävin tänään neuvolassa ja vatsan pienuus herätti jälleen huolta. :| Vauva on kyllä ihan hyvänkokoinen, mutta lapsivettä on ilmeisesti vähän. Huomenna siis uudelleen ja lääkäri ultraa ja katsoo tilanteen. Jos lapsivettä ei ole tarpeeksi niin sitten käynnistetään.. :eek: En sitä kyllä toivoisi, mutta tietysti vauvan terveys on tärkeintä.

Koirista: Meillä löytyy kohta 3-vuotias corginarttu ja uskon että lapsiperheen arki tulee sen kanssa sujumaan hyvin. Esikoista siis odotamme, mutta tuttavapiirin lapsiperheissä on kyläily koiran kanssa mennyt ongelmitta. Eikä haittaisi vaikkei tuo lapsista muuten välittäisikään, kunhan meidän oman perheen jäsenet sietää. ;) Käytöksen perusteella meidän koira muuten tietää mun olevan raskaana, joten en usko että vauvan tulo on sille kauhean suuri shokki. :D Kyllähän ihmisen hienhaju ym. muuttuu radikaalisti raskausaikana ja onpa tuo usein makoillut mun vieressä pää vatsan päällä ja Baby on sitä potkiskellut. :heart:

Iidukka & Baby rv 38+5
 
Ja arvatkaas mitä????????Ne kaikki katos kun mä tohon sohvalle, itteni asetin. SIIS MÄÄ EN ALA, EN EN EN!!! No onneksi toi esikko heräsi, niin kohta lähdetään pihalle hakemaan lisää vauhtia. Lunta on meinaan tullut lisää ja uintikin on vasta illalla (pojan vekarauinti). Jotta ensi yönä metri lunta ja seuraavana samaten, voin tulla tekemään muidenkin lumityöt :LOL: :LOL: Tai voitte te niitä tehdä itsekin, kun nää mun supparit ei kerta kestä tän pidempään. Pääsee edes muut laitokselle, kun mä en kerta pääse.

SHAKKI; Jumbo on melko varma shoppailupaikka, joka aiheuttaa suppareita. Kokemuksesta tiedän, että sinne vaan ja ryminällä :LOL: :LOL:

Mulla ei siis omaan napaan muuta. Huomenna on se neuvola ja perjantaina soitan Jorviin ja ensi maanantaina sitten yliaikakontrolliin. Olenkohan jotenkin päättänyt et ei toi Irmeli nyt sit kuitenkaan synny?? :kieh:
 
Ja Iidukkakin meinaa mennä ohi, jos huomenna sattuvat käynnistää. Tää on siis niin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väärin!! Mutta hakekaa vaan vauvanne, mun vauva kun tuntuu viihtyvän yksiössään varmaan ikuisuuden, olen varmaan tuolla helmikuisissa kohta :LOL: :LOL:
 
Mamelimuu, onnittelut pienokaisesta!! :flower:
Pötkylä, minäkin tein eilen synnytys cd:n ja ajattelin sen sitten liittää vauvakirjaan ja antaa lapselle myöhemmin. Tosin, en tiiä ymmärretäänkö 15 vuoden päästä enää cd:tten päälle :LOL:
Jahvetti Juu, katoinki aikasemmin että meillä sama LA. Mulla ei ole vielä mitään suppareita eikä jomotuksia eikä pistoksia, eli ei näytä ainakaan pukkaavan maailmaan ihan heti vauvaa. Toivottavasti tammikuun loppuun mennessä kuiten. Kovasti liikkuu ja potkii ja huitoo ja ties mitä siellä puuhaakaan .
MaijaM_: Meillä kanssa kolme koiraa vastaanottamassa uutta perheenjäsentä. Iät 14, 6 ja 6kk. Eli ovat kyllä tottuneet siihen, etteivät ole perheen huomion keskipisteenä, vaan jokainen saa kerrallaan sitä huomiota. Ulkona ovat itsekseen vapaana paljon, joten se helpottaa, ei tarvi juosta lenkillä koko ajan. Mutta koirakin kaipaa tilansa ja rakkautensa, joten täytyy vaan muistaa sen vauvankin kanssa antaa niille tarpeeksi huomiota. Meilläkin saattaa tuo vanhin ruveta suojelemaan vauvaa, kun sitä jo tekee minunkin kanssa ja varsinkin nyt raskausaikana. Vaistoohan tuo. Viisaita eläimiä ovat ja kovin rakkaita.
Blanca 36 ja risat
 
Mielelläni päästäisin kyllä Nuuskiksen ensin, käynnistys kuulostaa jotenkin niin rajulta, mieluummin saisi Baby tulla kun on valmis. Täältä siis myöskin paljon kipeitä suppareita sinne suunnalle! :wave:
 
Nuuskis:tänne vaan tekemään!on meillä jotkut jo omatopimisesti putsanneet paikkoja mutta parkkipaikka olis vielä auraamatta :D
en mä meinannut ainakaan sua ohitella!tai no jos et kohta lähde niin...kai se on pakko!

Ketäs täällä vielä on niitä joilla l.a on jo mennyt?
 
Mäkin taidan huomenna tai keskiviikkona lähteä jumbosta etsimään niitä suppareita,onks se joku tietty kauppa siellä? :LOL:
Meilläkin koira,5vuotias lagotto uros, joka tosin nyt on äidilläni,haetaan toinen sitten kotiin kun ollaan jo vauvankin kanssa,mut en usko et mitään ongelmia tulee,ehkä voi hieman minusta olla mustis mutta eiköhän se pian mene ohi kun annan sillekkin paljon huomiota :)
 
Shakki:KIITOS SYNTTÄRIONNITTELUISTA! Kotona ja kokonaisena edelleen ollaan. No, onhan tässä vielä vauvalla tämä loppu päivä ja ilta aikaa, jos haluaa äitinsä synttäripäivänä syntyä. Suppareista ei kyllä oo tietoakaan tällä hetkellä...

PALJON ONNEA MAMELIMUU TYTTÖVAUVAN JOHDOSTA!!! IHANA JUTTU! Käyhän kertomassa meillekin sit teidän vauva-arjesta.

Papu76: Kuyselit tuolla aiemmin, että tuleeko muualla neuvolasta täti sitten kotikäynnille kun vauvan saa kotiin? Jossain paikoissa kuulemma jopa kaksi ekaa käyntiä tehdään kotiin..
Meillä on kahden ekan kohdalla edellinen neukkatti käynyt sen eka kerran (vain sen yhden kerran kotona ja sen jälkeen ollaan menty neuvolaan normaalisti. Mun mielestä tuo on kiva tapa: ei tarvi lähtiä viemään pinetä nyyttiä minnekään vaan täti tulee kotiin kattomaan, että kaikki on ok. Tänään juttelin tämän nykyisen neuvolatädin kanssa tästä samasta aiheesta, että mikä hänellä on sit käytäntö ja onneksi se on sama eli eka käynti kotiin (vauva silloin n. 2 viikkoinen) ja sit vauvan 1 kk iässä vauvan kanssa mennään normaalisti neuvolaan. Mutta nää käytännöt vaihtelee eri paikkakunnilla. Kannattaa ottaa etukäteen selvää asiasta oman neuvolakäynnin yhteydessä niin ei tarvia turhia miettiä. =)

maya-78: Kyselit, että miten meidän muiden supparit tuntuu. No, mulla on alkanu (näiden meidän kahden lapsen kohdalla) supparit mahan puolelta eli maha menee ihan kivikovaksi ja kipu tuntuu koko alamahan kohdalla. Supitukset on mulla tiheentyneet aika nopeesti lyhyt-välisiksi ja sit ne on lopulta siirtyneet selän puolelle kipuileen. Mun mielestä sillon "helpottaa" vähän, kun supparit menee selän puolelle: ne ei tunnu niin kipeiltä sillon. Oon kuullut jonkun muunkin sanovan joskus samaa.

Afu-82: Laitoin varalta (jos tulee synnärille lähtö ennen sitä) jo viime viikolla sen vauva-ohjelman nauhotukseen. Pitää tässä kattoa se illalla, kun saa naperot nukkumaan (saa kattoa sen rauhassa).

Nuuskis: Ei voi olla totta! Mä jo aattelin, kun luin niitä sun aiempia tekstejä, että nyt tais Nuuskis lähteä nyyttiä hakemaan laitokselta, mutta niinkö ne sit hiipui?!? Koitahan jaksaa!!! Kyllä ne sieltä palaa sulle takas!!!

Synnärikäyttäytymisestä on ollut nyt puhetta. Mun mielestä me synnyttävät äidit saadaan olla omia itsejämme ("ihana" sana) synnytystilanteessa! Jos tuntuu siltä, että pitää huutaa kuin elukka niin silloin huutaa. Kyllä ne miehetkin huutais, jos olisivat itse siinä tilanteessa. Luin jostain kerran, että miehistä ei ois ees synnyttää: ne ei kestäis sitä (tää ei sit oo mitään feminismiä eikä muutakaan mies-sortoa). Itse jännäsin myös silloin aikoinaan esikoista odottaessa, että saapa nähä millainen karjuva-akka sitä on siinä tilanteessa (ja miestäkin etukäteen vähän varoittelin), mutta en oo huutanu kummassakaan synnytyksessä vaan ollut paremminkin omissa maailmoissani ja aika hiljaa (mitä nyt välillä joutunut puhalteleen ja huohottaan). Mies on onneksi ollut henkisenä tukena ja aika hiljaa ja antanut mun olla "rauhassa", mutta ollut fyysisesti siinä ihan vieressä. Se tuntee minut eikä oo turhia lörpötellyt siinä tilanteessa.

Ja sit vähän omaa napaa. Kävin tänään neuvolassa:

Rv 38+5
turvotus : -
rr: 110/64
sf: 34
pissa: puhdas
Raivotarjonta (vauva laskeutunut jo alas ja kiinnittynyt)
Liikkeet: ++
Syke: 123
Seuraava käynti: ens maanantaina (toivottavasti jää käyttämättä)

Ps: Nuuskis vielä: Kaipasit niitä lumitöitä: meillä ois tuossa törmän alla kokonainen joki (asutaan siis joentörmällä), joka on pitkä joki ja siinä on jo paljon lunta eli tervetuloa kolaamaan lumet pois siitä... eiköhän ne supparit tuu sit kiireesti takas ja vie sut samalla synnärille! :LOL: :LOL: :LOL:

Tammiäiti rv 38+5 ja lapset
 
Mamelimuu: Onnittelut tyttövauvasta :flower:

Supistuksista: Saunassa mulla kanssa koko vatsa kovettuu kivikovaksi, mutta muutenpa en kai noista suppareista kauheesti tiiä. Viimeyönä kyllä vatsa kovettui ja nipisteli sekä alaselkää särki samalla.
Muutenkin on nyt alkanut öisin jalkoja särkemään.

Soittelin tossa verotoimistoon, että mihinkä verokortin nyt sitten toimitan. Käskivät ensin ottaa työnantajalta tulotiedot siltä ajalta kun maksavat mulle palkkaa äippä'loman ajalta. Ja kelalta tiedot paljonko saan äitiyspäivärahaa. Soittelin kelalle ja sieltä näkivät että palkanlaskennasta ei ole vielä tullut tarvittavia tietoja heille, joten eivät pystyneet noita mulle laskemaan. Mä muutenkin inhoan tällaisia selvittelyjä kun saa soitella joka puolelle, eikä ite ymmärrä mistään mitään :kieh:
 
Pikkuinen tovi vierähti, kun lueskelin että mitä kaikkea täällä on tapahtunut miun synnärille läähdön jälkeen.. Poitsu nukkuu nyt, ja minuukin väsyttää ihan hirveästi, mutta onhan se nyt hyvänen aika tärkeämpää lueskella teidän kirjoituksia, mitä nukkuisin senkin ajan :LOL:

Täällä ollaan nyt oltu vuorokausi kotona, ja ihan hyvin on mennyt. Poitsu on tyytyväinen, kunhan vaan äippä muistaa antaa tarpeeksi maitoa =)
Mulla on vähän hankala juttu, kun ei tuo imetys onnistu. Ei rupea vauva syömään tissistä, eikä siitä kyllä kunnolla otetta saisikaan, kun mulla on niin suuret/laakeat nännit, ettei vauva saa sitä kunnolla suuhun :(
On meinaa vähän aikaa vievää kun saa tehdä kaksinkertaisen homman, kun ekaks lypsää, ja sit syöttää pullosta. Ja kun tuo vauva syö suht usein, niin saa "pullosoppaakin" keitellä varmasti aikas paljon tässä lähitulevaisuudessa. Hankalaa muutenkin, kun yöllä poitsu herää, niin ensin syötät pullosta, ja sit kun saat sen nukkumaan, niin pitää vielä itse ruveta lypsylle...saa nähdä miten kauan jaksan, voi olla että siirryn suosiolla korvikkeisiin aika nopsaan. Ja oon nytkin nannia antanut lisänä, kun ei saa tarpeeksi lypsettyä.

Kaikille painonnoususta kärsiville lohdutus: Mulla nousi 22kg paino raskauden aikana, ja synnärille jäi jo reilut 10kg! :)
Paitsi ei vaan taida ihan samaa tahtia nuo loput kilot sitten lähteä mitä ne tuli mulle... :kieh: Mutta sen näkee aikanaan.

Nuuskis: Siis mitä ihmettä sie vielä täällä teet?? :D Hus!! (Anteeksi, minäkin kiilasin edelle :ashamed: )

Katja ja poitsu 4 päivää :heart:
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

Unohdin jo puolet mihin piti kommentoida kun oli tullu niin paljon tekstiä.

Mä olen täällä elämäni kunnossa. Olin eilen 7 tuntia ja tänään 4 kaverin lounaskahvilassa töissä kun hälle iski akuutti työntekijäpula. Eikä minkäänlaisia vaivoja, ihanaa. Kaikkien muiden kauhuksi siellä tiskin takana on kiva heittää huulta kun kotipalvelussa olen oikeesti töissä, et on toi hoitoala niin huonosti palkattua et joutuu äippälomallakin duunia painaa ;)

Mies meilläkin lähtee mukaan synnytykseen ja lapsia tulee mummo hoitamaan tai lasten eno kun lähdetään.

Koira meille on otettu kun poitsu ollut puoli vuotias ja hyvin tulee lasten kanssa toimeen. Kavereiden lapset aina rymyää sen niskassa kun toinen vaan tykkää kun joku niivittää. Jos kukaan ei tule kakruista sen kanssa lattialle melskaamaan menee tökkimään et hei mäkin olen täällä. Toisaalta sitten kun vaavi alkaa lattialla viihtymään niin saa olla tarkempi kun rotikasta kyse ettei astu vahingossa päälle.

 
Nuuskis: koita lähteä nyt pois jaloista ja tänne et ainakaan tuu tekemään yhtään lumitöitä!!! Se on mun hommani ja taidanpa käydä piilottamassa lumikolan ettei pääse isäntäkään niitä tekemään :LOL:
Kävin kävelyllä ja kolasin pihan ja ei sitten mitään tuntemuksia |O Täytyy mennä vielä illalla uudestaan, ja uudestaan ja uudestaan...
 
Onnea mamelimuu ja muut vauvalliset..!

Kylläpäs oli piristävää olla lasten kans ulkosalla kun niin nauttivat lumesta.. ovat 2,5v ja 4v. On se kumma mutta monesti nauttii eri tilanteista monta kertaa enempi kun näkee omien lastensa nauttivan.. 'lasten ilo paras ilo'

Kunpa vaan voisin näitä omia suppareitani teille antaa.. en haluais millään synnytyksen käynnistyvän ennen sektiota.. täytynee ottaa rauhallisesti vielä tässä pari päivää.. vaikka taitaa käydä niin että menee kappoja kierteleen vielä kun ehtii ilman nyyttiä..

Tulipas muuten mieleen yks JÄLKEENPÄIN huvittava juttu.. esikoisen kanssa kun oli laitoksella ja vauva oli siellä vauvalassa tai mikä hoitohuone onkaan niin mua hävetti ihan tosissaan paljon kun sai vauvojen sängynpäätystä lukea nimiä että mikä nyytti on oma.. hävetti, hävetti ja hävetti!! Mutta nyt kun siitä tilanteesta on menny tarpeeksi kauan niin jo pystyy sille naureskeleen.. siinä tilanteessa vaan tuntu niin kamalalta kun ajatteli että pitäshän se oma vauva sieltä muitten vauvojen seasta heti huomata ilman lapusta tarkastamista..
 
käytiin tytön kanssa uudemman kerran ulkosalla ja se on totta niinkuin peukaloinenkin sanoi että kaikkein ihaninta on se kun näkee kuinka lapset nauttii lumesta.tulee itsellekin hyvä mieli.

huomasin tossa just että taisin aamulenkillä sittenkin venäyttää nivusen.nyt saan linkuttaa ja kävellä kun ankka,varsinkin ulkona.kivoja kipuja tiedossa ensi yöksi :kieh:

Katja:kiva kun kävit kuulumiset kertomassa.mulla tyttö olis aikoinaan kuollut nälkään jos olis maidot pitänyt pumpata.pumppuun ei ikinä tullut mitään...
 
HeMa05: Mie oon pumpannut nyt n.3h välein, ja saan kerralla n.40ml, että ei ihan riitä, mut ihan hyvä kuitenkin ettei tarvii kamalan paljoa ainakaan tässä vaiheessa korviketta antaa.

Ainiin, ja sehän mulla unohtuikin mainita äsken, oli muuten kiva kun tultiin kotia ja mie aloin etsiä itselle sopivia vaatteita päälle, niin kas kummaa ei löytynyt kuin pari paitaa mitkä mahtuu tissien kohdalta päälle. Edes mammapaidat ei mahdu :kieh: Mut jospa nää tissit tässä vähän pienentyis, kunhan maidontulo tasaantuu.. Hurjalta tuntuu, kun ennen raskautta oli B-kuppi, ja nyt mulla on F-kuppi :kieh:
 
Meillä on kanssa pumppailtu, mutta pakkaseen olen laittanut siksi että vauva imee itse tarvitsemansa, sitten pumppaan, jotta saisin huijattua maidontuloa. Jos tällä kertaa saisin vähän paremmin maitoa tulemaan, viimeksi se vain hiipui kunnes loppui 2kk päästä... :/ Sairaalassa sanoivat että mun täytyy antaa mun kropan luulla että vauva imee enemmän kuin hän imee, jotta saan tarpeeksi maitoa tulemaan kun maidontulo tasaantuu.

Vauva juo hyvin ja on hyvä ote jne.. Yötkin olen saanut nukuttua ihan hyvin, vauvalla on aika hyvin hallussa se, että yöllä on pidempiä unia ja maidonjuontia ja päivällä sitten saa olla hereilläkin hiukan jo, ja juoda useammin yms...

Ite olen hyvin palautunut, melkein mahtuu jo vanhat vaatteet B) Mut ei ihan... Torstaina tulee neukkatäti kattomaan vauvaa. Nyt on ollut kiireistä, mutta pikkuhiljaa totuteltu, esikko on ihan innoissaan ja vähän yli-innoissaan melkein...

Tässä kuva vauvasta:


PrincessOfAcco ja Ali
 

Yhteistyössä