*TheTammikuu2008*

Paljon onnea Mammelimuulle sekä Poreelle ja tsemppiä Gorthaur! :flower:

Täällä pikkuhiljaa heräilen ja pitäisi lähteä viemään miehen puku pesulaan ja laitella paikkoja kuntoon jne..Iltapäivällä sitten neuvolalääkäri ja jänskättää että mikä on tuomio. :D Kyllä sitä ensiodottajana tuntee itsensä taas niin tietämättömäksi kaikesta, mutta pian selviää että käynnistetäänkö vai passitetaanko takaisin kotiin odottelemaan..

Imetyksestä: Itse haluaisin kovasti imettää, mutta yritän olla ottamatta asiasta paineita jos ei jostain syystä onnistukaan. Kättärille ollaan menossa synnyttämään (Haikaranpesään) ja siellä käsittääkseni yritetään kovasti tukea imetyksen alkuunlähtöä.

Kantoliinoista: Meiltä löytyy myöskin tuo Hug-a-bub-liina, ja sitä on tuttavapiirissä kovasti suositeltu. :)

Iidukka ja Baby rv 38+6
 
Huomenta täältäkin,

Onnea jälleen kaikille tuoreille äideille ja vauvoille!!!

Mä olen myös liittynyt visusti "univelkaisiin"... Joka yö tulee herättyä nyt klo 3.00 ja sitten pinnistelen että uni tulisi uudelleen -mutta ei. Parempi vain nousta ja yrittää myöhemmin uudelleen. Ihmeen skarppina ajatukset lentää silloin aamuyöstä.

Nuuskis - täältä liitää myös sulle synnytyssuppareita!! Onkohan se siinä että nämä 2. lapset viihtyvät vähän kauemmin?? ;) Ovat niin tottuneet kaikkeen menoon, etteivät niin vaan uskalla tulla? hehe Ekan kanssa kun voi hyvin huilia ihan olan takaa, mutta kun on jo esikoinen riehumassa päivisin niin on vähän eri asia "hellittää tahtia" (suorastaan mahdotonta).

Peukaloinen-Flunssasta - kannattaa niistää ihan kokoajan sitä limaa ulos ja hyvä apukeino on höyryhengitys. Siinä juju että tarpeeksi kauan hengittelet sitä höyryä että oikeesti lähtee irtoamaan. Ne pöpöt ovat siinä limassa, joten yhtälö on helppo - mitä nopeammin lima poistuu sen nopeammin paranee! Sama pätee sitten myös vauvoihin (suihkutilassa pitää viihtyä minimissään n 20 min, jotta alkaa irtoamaan)... Kannattaa ehkä myös popsia maitohappobakteereita, kun ne vahvistavat puolustuskykyä - sairaalamenoa ajatellen myös :) Aasiassa vakuuttiivat seuraavaan litkuun: kuumaa vettä, johon tuoretta inkivääriä raastettuna - kun juoma hieman jäähtynyt purisetaan sinne limeä (juoma ei saa olla liian kuuma, jolloin c-vitamiinit menee piloille)...ja jos haluaa hieman makeutta, niin hiukka hunajaa.

Täällä on jänskät ajat kun eilen tuli talpaketti tontille ja illalla kun käytiin niin olivat jo pystyttäneet alakerran seinät! Olin ihan ällikällä lyöty, en olisi ikinä uskonut että niin nopsaan...

Ja torstaina on täällä THE DAY....mutta sen verran lungi kaveri että tuskin sieltä vielä viitsii pungertaa... ja onhan tässä jo jonoakin ;)

Tsemppiä kaikille ja eiköhän vedetä yhteiset laskiaispullat (piiloutuu vielä hyvin tämän mahan alle)....näin niitä jo kaupassa ja voi veljet että alkaa kuola valumaan pelkästä ajatuksesta ;)

JonnaP ja pikkuP (39+5)
 
Taas on ilmeisesti syntynyt lisää pikkuisia, eli onnea :flower: =)

Minä varmaan saan odotella vielä ikuisuuden ennen kuin lähtö tulee |O
Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ihan ok. Vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt. Kovastihan se tuolla potkiskelee minua, taitaa tulla pieni ikiliikkuja. Tytöt odottaa kovasti pikku siskoa...tai no voihan sieltä velikin tulla ( ei noihin ultriin aina ole uskominen :whistle: )
Sairaalakassinkin jo pakkasin valmiiksi ja toinen tytöistä rupesi itkemään, että elä äiti mene :/ Ikävää meinaa pukata jo etukäteen :D Aiko sanoa vauvalle, että elä tule ollenkaan. Mutta jospas siellä sairaalassa ei tarviis montaa päivää olla jos kaikki on hyvin.

Jännittää/pelottaa vähän toi synnytys, kun joudun menemään yksin sinne, kun mies ei pääse, kun on noita lastenhoito ongelmia. :snotty: En muusta huolehdikkaan niin vaan tuosta ponnistusvaiheesta jäi kammo edelliseltä kerralta. Ja se nyt vähän pelottaa, et jos kestää niin kauan kuin viimeksi ja sitä imukuppia en tahdo kokea enää koskaan :ashamed:
Muuten kyllä uskon pärjäävän ihan kivasti... vaikka yksin joudun sinne menemäänkin.

Kun kuluiskin tuo aika nopsaan...

Tylsistynyt kurppa ja pikkuveikka rv 37+1
 
Jimena; näinköhän ollaan yhtä aikaa siellä Jorvissa, kun mullakin on ensi viikolla se yliaikaiskontrolli?? Meinaan en lähde sieltä maanantaina pois ennen kuin olen saanut tiedon, että koska leikkaavat.

Pihalla on oltu, ja alavatsa silleen mukavasti välillä menee kovaksi, mutta sen ihmeempiä supistuksia ei oikein tule. Aamulla kyllä Irmeli vetäs semmosen potkun, että suolikin tyhjeni aivan totaalisesti. Toivotaan et se enteilis jotain. Mitähän vielä, neuvolaan siis iltapäivällä taaperran.

Nyt sitten sohvalle hetkeksi nuokkumaan. Taidan ottaa jäätelöä, siihen on tullut aika himo näin loppuajasta :LOL: :LOL:

Nuuskis
 
Ihanaa, lisää nyyttejä! Paljon onnea vauvan saaneille! ja tais Gorthaur jäädä sille tielle..

Mulla oli eilen neuvola, siellä ei mitään erikoisempaa. Lapsivesi vähentynyt reippaasti, paineet/pissa/sykkeet ok. Tosi vähän liikkuu iivari nykyään, joka päivä saa kytätä ja laskea noita liikkeitä. Yhden ainoota supistusta ei ole tullu sitte lauantain.. et en tiiä mihin ne on kadonnu, olin lähettävinäni ne Nuuskikselle, mut jos sekään ei oo niitä saanu.. :)
Välillä tökkii ja juilii tuonne alapäähän niin kipeesti et meinaa tähtiä näkyä etenki jos makaa vähänkin pidempään ni ylös ei meinaa päästä, saatikka liikkeelle. Onko muilla semmosta vaivaa et iskee tavallaan sähköiskua nivusesta varpaisiin asti? ja jalka jää paikalleen, ei mee käskyt perille? ja tekee tosi kipeetä.. mulla on ollu tota nyt jo vähän aikaa, ilmeisesti vauvan pää tai joku painaa hermoon, näin olen ajatellut.. ja etenkin yskiessä tulee noita säkäreitä.. tää flunssa on niin kiva. Sain muuten 4. antibioottikuurin poskionteloihin tän raskauden aikana, kertaalleen punktoitu on ja kaikkea yritetty ettei tarttis antibioottia mut.. oho tulipa sekavaa tekstiä..

Mä kävin kans kattoo noita kantoliinan sidontaohjeita, kun mulla on liina esikon ajalta. Esikko ei siinä viihtynyt juurikaan, oli niin kuumaverinen et heti hikeä pukkas kun sen laitto siihen vaikkei päällä ollu juurio mitään, ei muutenkaan oikeen viihtynyt siinä. Mut täytyy kokeilla nyt iivarin kanssa jos onnistuis..

Koirista on ollu tääl kans puhetta, meillä on reilu 2v dalmatialaisuros, joka on niin lapsiystävällinen että.. hauskaa kattoa kun se painii ja peuhaa ton esikon kanssa, tai lähinnä antaa likan tehdä tehdä vaikka mitä ja nauttii vaan.. Meille toi koira tuli silloin kun likka oli puolivuotias ja on tottunu alusta asti siihen et joku roikkuu milloin missäkin, hännässä, korvassa tai selässä, eikä näytä olevan moksiskaan siitä. Suojelemaan tuskin alkaa, koska ei varmaan ees tiedä mitä se tarkoittaa :LOL: ei oo siis ihan järjen jättiläinen.. mutta niin rakas kaikille meille..

Ja sit oli puhetta tosta terkan käynnistä. meillä vaihtuu terveydenhoitaja lastenneuvolan puolella, ei siis oo enää sama kun nyt odotusaikana on ollu.. ja esikon aikana kävin neuvolassa heti alusta, eivät ees kyselly mistään kotikäynnistä.. Terkka ilmoitti vaan sit et tulee 2kk käynnin tekemään kotiin, mä olin että hä??? en oikeen ymmärtäny mikä idea siinä oli.. mut täällä se kävi sen tekee..

joo no tulihan taas raapusteltua.. Huomenna olis "eräpäivä" et tässä odotellessa, koska iivari viittis poistua yksiöstään.. Limatulppaa mulla tuli useampana päivänä reilu viikko sitten, tai ainakin oletan sen olleen limaatulppaa.. mut ei auta muu kuin kärvistellä tässä, ei oo ihan voittajafiilis missään suhteessa. Tää flunssa ei ainakaan helpota näitä kivistyksiä ja kolotuksia mitenkään..

Tippiäinen ja iivari 39+6
 
Ihan pakko laittaa vielä, kun toi esikko on niin hauska kun se kattoo omassa huoneessaan teletappeja videolta, jonka mummi on tuonu. Kysyin siltä et mitä teet, ni tyttö vastasi:" katon mummin tekemää uutta tanssitelepattia, ne sanoo siinä telepattijuipio, telepattijuipio" tarkoitti siis sitä kun alussa sanovat teletappituokio, teletappituokio.. nojoo, ei ollukaan niin hauska juttu.. mut piti tulla jakaa se tein kanssa.. joo no häviin taustalle..
 
Heippa kaikille! Ja onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä odottaville. Tosiaan mekin saimme potran pojan Satk:ssa pe 4.1 klo:2:08. (rv 38 jämpti. )Strategiset mitat 3930g ja 51,5 cm. Sain 2 käynnistyskapselia kohdun suulle silloin 3.1 ja synnytyskäynnistyi klo 23:50 vesien menolla. Supistuksia tulikin sitten haipakkaa tahtia ja vauva oli maailmassa parilla työnnnöllä. Kipuun en tälläkään kertaa saanut muuta kuin ilokaasua. Su sitten jo kotiuduttiin ja tässä vietellään sellaista mukavaa hiljaiseloa, jota suosittelen muillekin. Levätkää ja laittakaa lappu luukulle, että putiikki suljettu toistaiseksi! ;)

Soikku ja nyytti 4 vrk :wave:
 
Tsemppiä Gorthaur vaikkakin hiukan myöhässä olen, mutta tärkeintähän on ajatus. Toivottavasti nyytti on jo kainalossa :hug:

Onnittelut Soikku poikavauvasta :flower:

Täällä ei mitään kummallista tiedossa. Eilen sitten kävin hiukan kävelyllä ja saunassakin istuskelin, mitä lie´muutama hassu supistus saattoi tulla, nekään eivät mitenkään kivuliaita. Jonkun verran enemmän suppareita on nyt alkanut tulemaan, mutta ei tosiaan ole kunnollisia. Hippasen alaselkään sattuu ja vatta kovettuu... Nukkuminen on nykyään todella ärsyttävään, kyljen kääntäminen tuskaa ja vessassa saa rampata. Yöllä ei nukuta, mutta sitten aamusella nukun pitkään ja koko päivä on "piloilla" kun on ihan nuutunut olo.
 
Soikku: :flower: ONNEA pojasta! :flower:

Nuuskis: Toivotaan, että sä ehtisit ensin, kun sulla noita ylimenopäiviäkin on jo vähän enemmän! Tuo suolen tyhjeneminen kuulosti hyvältä :) Mä aloitan tänään kans kokeilun pulkkailun vaikutuksesta, kunhan tuo kakkonen herää päikkäreiltään. Loppuviikosta taitaakin nuo lumet jo sulaa pois :(

Jimena, taustaillen
 
KOTIKURPPA: Täällä myls kaksi tyttöä ennenstään ja tyttöä tästäkin rakenne-ultrassa arvattu...jännityksellä odotan pitääkö arvaus paikkaansa!!

SOIKKU: Onnittelut pojasta!! Satks minäkin menossa synnyttämään (kun se hetki koittaa)!

GORTHAUR taitaa myös siellä parhailaan olla tosi toimissa =)

NUUSKIS: rupesipa tekemään mieli jäätelöä :)
 
Onnea Soikku!

Eilen oltiin tytön kanssa lastenneuvolassa, niin kysyinpä kans käytäntöä. Eli niin kuin ennenkin, tekee äitiysneuvolan terkka kotikäynnin synnytyksen jälkeen, ja sit seuraava on lastenneuvolassa.

Mulla maha vaan kovettuu enää silloin tällöin, siirrytty harjoitussuppareihin kokonaan. Mutta isoin ongelma on täällä toi ummetus. Vauva on tosi alhaalla, mutta virtsarakkoa ei paina. Tuon suoliston ilmeisesti painaa ihan tukkoon :( Oon lisänny duphalacin annostusta reippaasti, mutta eipä auta... Tosi kurjaa.

Uniongelmaisille tsemppiä! Itsekin herään usein ihan mystisen virkeenä, alkaa noi hormonit tekemään sen... Mutta siis täällä nukutaan kuitenkin hyvin pääsääntöisesti. Kääntyminenkin on jo ihan "ketterää", verrattuna reilun viikon takaiseen.
 
Niin, ja flunssaisille tsemppiä kans! Ja Tippiäiselle :hug: niiden onteloiden kanssa. Mulla ei auta kuin punktointi niin kauan, että ei eritettä enää tuu... Itsellä kurkussa palan tunne ollu eilisestä, toivottavasti ei kans enteile jotain räkätautia. ei olis kyllä tosiaan nyt tervetullutta!
 
kiva kun netti taas temppuilee.kirjotin aiemmin ison läjän tekstiä ja jonnekin ne hävis :kieh:
Onnittelut Soikulle pojasta!perässä yritetään kovasti tulla mutta ei näytä tyttö kuuntelevan ulos-käskyä..tosin nyt on alaknut tässä mylläämään niin ja hirveetä pauketta kuuluu että ehkä hän kovasti etsii sitä ovenkahvaa jo.jotenkin mulla sellainen olo et kun se vaan sais kalvot puhki niin sit lähtee ja lujaa :D
toivossa hyvä elää....

Tsempit kaikille nuhanenille!

HeMa rv TASAN 40
 
raksunaksu: Mulla oli kans viikonloppuna just samanalaisia "oireita" kuin sulla eli mullakin oli tosi kummallinen olo ja tuli monia supppareita (kipeitä ja kivuttomia) ja mulla kans oli vähän semmoinen oksetus-olo. Mulla kans maha meni sillon sekaisin: tyhjennys oli käynnissä (ja tulikin ihan reippaasti "tavaraa"... ) ;)
Mä olin ihan varma sillon viikonloppuna, että nyt tais tulla synnärille lähtö (olo oli ihan semmoinen), mut se meni ohi, ku sain nukuttua hyvin yön.

Gorthaur: Tsemppiä sinne laitokselle!!! :wave:
Tulehan nyytin kanssa kotiin ja kertomaan tänne meille muille vauva-arjen vietosta.

Onnittelut Soikku poikavauvasta!!!! :flower: :heart: :flower:

Nuuskis: Kävitkös siellä neuvolassa? Mitä sanoivat? Supisteleeko vieläkään?

Eipäs halunnut meidän vauva eilen syntyä äidilleen synttärilahjaksi ;)
Eikä ole nyt ollut muutoinkaan mitään tuntemuksia, että synnäri kuitsuis. Mutta: aikanaan, aikanaan. Enpä oo kuullut kenenkään vauvan mahaan jääneen. Katoittekos muuten tänäänkin neloselta sen Meille tulee vauva -ohjelman? Ite laitoin sen taas nauhalle ja illan rauhassa, kun lapset nukkuvat, aion sen taas kattoa.
Nyt pitäis lähtiä väsäämään perheelle sapuskaa. Makaroonia ja jauhelihakastiketta aattelin pyöräyttää. Meinaa jo itelläkin vähän hiukoa. =)

Tammiäiti rv 38+6 ja nappulat
 
Tammiäiti: katsoin just lopun siitä Nelosen dokkarita...ja täytyy myöntää että tippa tuli linssiin kun se vauva syntyi...On kyllä tunteet aika herkässä täällä - nähtävästi :) Noh, muistan kun esikoista odotin ja silloin pyöri Felicity -sarja uusintona ja silloinkin valui tipat ihan valtoimenaan :LOL:

Aloin tässä miettimään että kun tämän toisen vauvan syke on aina siinä 135 ja esikoisen oli aina 150, niin voisikohan viitata hieman rauhallisempaan kaveriin?? (toivossa on hyvä elää) Esikoinen kun on aikamoinen vipeltäjä ja sattuu ja tapahtuu yhtenään. Lisäksi se syntyi 39+5 hirmulla vauhdilla, että ehkä tämä skoijari viihtyy liiankin hyvin? Hmm.... Onko kenelläkään kokemusta?? hehe No joo - ihan turhanpäiväsiä spekulointeja siis täällä taas pyörii päässä.

Nyt vaan pulkka kouraan ja poikaa hakemaan tarhasta...Ihanaa kun on lunta!

JonnaP ja pikkuP
 
KYLLÄ TÄÄLLÄ NYT TAPAHTUU TIHEÄÄN.. =) VAIKKA ONHAN SE JO MEIDÄN AIKAKIN, ONNITTELUT SIIS KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE :flower: JA GOTHAUR TAISIT SIIS PÄÄSTÄ VIHDOIN TOSITOIMIIN :hug: TSEMPPIÄ KOITOKSEEN!!!

Täälä myöskin kipuillaan taas, mutta sehän ei ole uutta, edelleen menkkamaista juilintaa ollut koko päivä, nyt sitten viimein otin panacodin, katsotaan joako se sais hieman helpotusta olo tilaan.

Kovasti jännitän jo huomista äippäpoli käyntiä ja varmaan ei uni taas enö yönä tuu, ku joka kerta kun on ollut äippäpoli aika seuraavana päivänä niin en saa nukuttua edellisenä yönä, jännitän ilmeisesti. Siellä siis tarkistettaan miten on onkko Taavi kasvanut ja muut jutut ja nyt ilmeisesti sitten jotain päätöksiä sen käynnistyksen suhteen, tuskin varmaan kuitenkaan heti sisään ottavat. Lisäksi vähän jännittää se verenpaine, viimeksihän se oli aikalailla kohollaan.. no katsellaan.

Kivuista huolimatta täällä siivoillut, vissiin siinä toivossa että sais jotain supistusia aikaiseksi , nyt ku se käynnistys uhkakin on..

Ei sen kummempia..

Tuliko se tänäänkin se meille tulee vauva ohjelma neloselta, voi vee, nyt se jäi välistä. luulin et tulee tyyliin keran viikossa :( no hölmö minä...

Piku ja Taavi 38+1
 
JonnaP: Vai oli se herkistyttävä tuo Nelosen dokkari ;) Hyvä, että herätti tunteita =)
En tiiä, että voiko niistä vauvan sykkeistä ennustaa jotain, mutta meillä oli esikoisella (poika) korkeat sykkeet eli n. 160-180 (mikä yleensä ennustaa tyttöä tulevaksi) ja nykyisellä kuopuksella (tyttö) sykkeet taas oli n. 130-150 (joka ennustaa poikaa) eli nuo oli meillä ihan "väärinpäin". Tällä nykyisellä sykkeet on 120-140 eli meijän perheessä sen pitäis "tietää" tyttöä tulevaksi, mutta itellä on ihan semmoinen olo, että poika taitaa tulla. Neukkatätikin on sanonu, että kuulostaa ihan pojan sykkeiltä: on kuulemma niin vahva sydämenlyönti. Ja samainen täti ennusti vielä just tuosta sykkeestä ja äänistä, että taitaa olla rauhallinen poika tulossa. Itse olin ajatellut ihan samaa jo ennenkuin tuo täti puhui niin. Mutta: senpäs näkee sit synnärillä, että tuleeko tyttö vai poika ja aikaa myöten näkee sit, että onko vauva rauhallinen vai miten vilkas. Pääasia on, että sais terveen vauvan. =)

Mites täällä on nyt näin hiljaista?!? Onko muut äidit lähteneet porukalla synnyttmään ja jättäneet minut tänne jutteleen yksin? :LOL:

Tuli tuossa ruokaa laittaessa mieleeni, että:

Onko kellään kokemusta mieskätilöistä itse synnytystilanteessa?

Mulla on ollut aina naiskätilöt, mutta joillakin mun sukulaisilla (jotka ovat synnyttäneet muilla paikkakunnilla kuin minä) on ollut mieskätilöitäkin (ovat kehuneet niitä). En kyllä edes tiedä, että onko OYS:ssa mieskätilöitä (Onko Saarulla tai muilla, jotka OYS:ssa synnyttävät/ovat synnyttäneet asiasta tietoa?). Aattelin vain, että onkohan niillä paljonkin eroa synnytystilanteessa, että onko siinä mies vai nainen kätilönä... vai taitaa sekin olla lähinnä ihmisen luonnekysymys, että millainen kätilö on kuin että onko mieskätilö vai naiskätilö (meniköhän jo vähän sekavaksi tää mun selostus?!?) :)

Ja nyt lukemaan sähköpostit välillä... :wave:

Tammiäiti
 
Voi, kyllä se aika juoksee tosi kovaa vauhtia. Itse olisin jo viimeisilläni ilman km...siis kuuluin tammikuisiin, mutta km vei haaveet viikkoa ennen juhannusta :/ !

Mutta nyt taas onnellisesti raskaana rv 9+5.
Toivotaan että tämä mussukka kestää kyydissä! :heart:

Mutta siksi miksi kirjoitan tänne, halusin onnitella jo synnyttäneitä onnellisia äityleitä!!! :heart:

Ja kovasti tsemppiä teille jotka odotatte vielä sitä hetkeä! :heart: :heart:

ajatuksin AE
 

Yhteistyössä