Päivää kettinkiin.
Ja voi saakeli mikä päivä.
Katoilta on ny moska pois niin tämä(kin) päivä meni kottaroidessa moskaa jätelavalle niin +se eka talo jonne ei mihinkään saanut jätelavaa ja jossa moska säkitettiin niin niitä ny ajettiin pakulla jätelavalle ja tyhjättiin säkkejä laidan yli - kunnes lava oli täysi. Ei tilavuuden puolesta mutta painon puolesta. 4500 kg on maksimi mitä lavalle saa laittaa, että se nousee kyytiin. Jos meni vahingossa yli niin lavaa on lapioitava tyhjemmäksi ja sit iskis pahanlaatuinen vitutus.
Säkitettyä moskaa väi alatalolle vielä kolmisenkymmentä säkkiä a noin 50 kg ja pakun kantavuus on vaan 1200 niin se on hiinä ja hiinä selvitäänkö yhdellä pakukuormalla jäteasemalle.
Jos multa olis ekana päivänä ennen ensimmäistäkään lapiollista kysytty, niin olisin sanonu, että imuauto paikalle ja pitkät letkut niin hommassa on jotain järkeä.
Mulla oikeesti alkaa voimat loppua.
Seuraavaksi sinne tulee katoille viis tonnia soraa - säkeissä joka pitää levittää tasaisesti - kuudelle eri tasolla olevalle katolle.
Niin - Hiabilla nostopaikkoja ei ole kuin muutama, eikä niitä saa olla kuin muutama koska jos niitä nostetaan viiteen paikkaan niin se on viisi eri kuljetusta.
Tuohonkaan ei saanu puhallusautoa eikä Leca-soraa. Sama se ny olis mitä siinä huovan päällä olis aurinkosuojana, mut puhallettu lecasora menis hetkessä - ja olis parin vuoden päästä hiton paljon helpompi poistaa kun huovat uusitaan.
No, kyllä mä lapioin ja kottaroin kun siitä maksetaan mutta on mulla oikeuteni ihmetellä homman järkevyyttä ainakin näin anonyymillä nettipalstalla.