*The Esikoisesta Haaveilevat*

HaLPe Onneks meni toi puuska ohi ennen ku tulin taas tänne :D

Mun piti kaupasta ostaa testejä mut en sitte muistanu. Aattelin et heti alkaa menkat ku ees ajattelen tekeväni testin. No ehkä sit huomenna haen jos uskallan :D
Tilasin sitte kaksplussan. Nyt mulle tulee vauva ja kaksplussa eikä oo oikeesta vauvasta ees tietookaan vielä :LOL: *mulla mitää kuumetta oo :D*
 

24.10.2008

Minnie-...................kp 121/30-33.......................(tjottailee)
Terhi82..................kp 99/28..............................yk 3(km jälkeen)
Katie80..................kp 96/30...............................yk 4
Hope22..................kp 85/30...............................yk 2
Heksu76.................kp 81/26...............................yk 1
Humu82..................kp 73/27-33..........................yk 2(yht. yk5)
Zande.....................kp 62/36................................yk?
Kauris-82................kp 59/30................................yk 6
Tytti82.....................kp 47/33................................yk 4
Yöperhonen-...........kp 46/29................................yk 8

Baby Butterfly.........kp 40/28-31............................yk4
Pinkkimieli...............kp 39/30.................................yk 1
Londiliina85............kp 38/28-30............................yk 2
Marshmallow..........kp 38/23-26.............................yk 4
Kia-85.....................kp 34/28-34............................yk 3
Delfis......................kp 34/28..................................yk 2
Louvre....................kp 34/32-40.............................yk 7

Happyfeet...............kp 31/32.................................yk 2
Ida7........................kp 31/27-29.............................yk 2
Minttuli82................kp 30/23.................................yk 3
Piglet......................kp 29/27-................................(taustailee)
Ouska.....................kp 29/33-??.............................yk 7
Mansikkatee...........kp 28/29..................................yk 3
Nasu-85.................kp 28/28...................................yk 3
Heinu......................kp 27/26-31.............................yk 12
Kukkaiskeiju............kp 26/34-39.............................yk 3
HaLPe.....................kp 25/23-27.............................yk 9
Teddybear82..........kp 24/28-?................................yk 1
Skorppan................kp 24/29-35............................yk 1
Kuumeilija...............kp 23/26-41.............................yk 9
Suhsana.................kp 21/23-24............................. yk 3

Asty........................kp 20/28-42................................yk?
Katalin....................kp 20/28-29................................yk3
Fancyface...............kp 20/26-28.................................yk?
Iitu-.........................kp 17/29-31................................yk 2
JenPen....................kp 16/28....................................yk 4 (T)
Nibbler....................kp 16/29.....................................yk 17
Toivova-84..............kp 16/25-29................................yk 4
Kaz..........................kp 15/26-29..............................yk 4
Nasuli08..................kp 14/28-30.............................yk 3
Vauvakuume83.......kp 12/30-35.............................yk 2
Santtuli...................kp 12/27-57..............................yk 5

MyPoodels..............kp 8/28-58.............................yk 6
Hippopotamus80....kp 6/28-32...............................yk 2
Kiharapää...............kp 5/32-35.............................yk 14
Hemuli1981............kp 2/28-38.............................yk 6
DeviLiah..................kp -/35....................................yk 4
Finu........................kp ??/??....................................yk 1
Haaveluja84...........kp ??/??....................................yk ?
Kolmistaan..............kp ??/??...................................yk ?
Mikita......................kp ??/??..................................yk?
Nastimatroona.......kp ??/??...................................yk ?
Mii26......................kp ??/??...................................yk?
[/quote]

 
Hemuli onhan tuo ihan normi. mä en muista nyt miten tää homma tieteellisesti meni, mutta ruotsinkielisellä palstalla spekuloitiin että jos ovista ei tapahdu, niin kohdunlimakalvo (eikös se oo se sössö joka tulee menkkana ulos? ) jatkaa kasvamista kunnes kohtu ei enää jaksa kannatella sitä.

tämän teorian mukaan; jos ovista ei tapahdu ja silti tulee menkat hyvässä ajassa, sen on pakko tarkottaa sitä että sulla on jo suht hyvän kokonen limakalvo kohdussa :) ja se on hyvä silloin niissä kierroissa kun sulla on ovis :)
 
JenPen, eihän sitä kaikkea huomaakaan, täällä on niin paljon tekstiä :saint: Kiitos osanotostasi. Me ollaan jaksettu oikeastaan yllättävän hyvin. Joskus sattaa itku tulla, ja silloin on itkettävä. Mutta samalla tavalla saattaa tulla naurukin, ja senkin itselleni suon. Olin 7.llä viikolla, eli varsin aikaisin ja kivuttomasti tapahtui. Olihan se järkytys silti, kun oli elänyt jo ihan erinäköisessä maailmassa.... mutta elämä jatkuu, joskus taas tuolla sisälläkin :)

Munkin pitäisi muuten mennä papaan... itselläkin joskus ollut tuo kondylooma ja viime vuoden elokuussa oli jotain muutoksia, mut pyysivät vaan tulee vuoden päästä uudestaan. pelottavaa...

suhsana, tervetuloa! :flower:
 
Onks pakko jos ei taho?

Joops, meillä tuo miekkonen lähti tuossa 20min sitten Roomaan, perhehuolia setvimään. Tulee takaisin vasta torstaina ensi viikolla, sitten perjantaina heti aamulla minä lähden käymään Suomessa, ja tulen vasta sunnuntaina kotiin. Voi itku, tulee ikävä. Olen ollut tunnin hereillä ja vollottanut jo kaksi kertaa. Ekalla kerralla luin uutisia netistä, ja toisen kerran heti kun tuo lähti... :headwall:
 
Huomenta!
Koulu painaa päälle...uhhuh. Mutta noista hampaista vielä sen verran, että mulla oiottiin kans vähän muksuna, mutta ei niinkun loppuun asti. Sanoivat, että tämä riittää, eikä niistä tule mitään ongelmaa mulle. Mä itkin ja rukoilin että ne korjais ne, mutta ei, oli ½ pistettä liian vähän ongelmaa...en tiedä mikä mitta-asteikko niillä on, mutta sanoivat että virhepisteet pitää olla muistaakseni 8 niin korjataan automaattisesti ja mulla oli 7½... Ja sit mua kiusattiin näistä koko ala-aste...No, kyllä mä sen kestin ja nää on edelleen musta muuten ihan kauniit, mutta oon vähän huolissani kun tuntuu että ne pahenee koko ajan...Mutta kyllä mä oon päättänyt noihin oikomahoitoihin silti mennä.

Happyfeet: Kuulemma äidin hampaistosta näkee röntgenistä että hampaiden juuret lyhenis...?! En tiedä, ei kai se siihen vauvaan mitenkään vaikuta :D Enkä oikein itsekäänymmärtänyt mitä se tosta selitti....kuulosti hassulta :D

Asty: En mä muista tiedä noiden nänniensä kanssa, mutta ite oon huomannu että tikkukierroissa oviksen jälkeen kipeyty nännit...

Tämmöstä odotteluahan tämä on...
 
nyt kyllä unohtu kaikki muut kivut. heräsin aamulla järkyttävän hammassäryn kanssa.. :( voi johtua siitä, et mahdollisesti oon narskuttanu hampaita. aina ku on kauheesti stressiä, narskutan ja kalisutan hampaita.. :eek:
näin aivan kamalaa unta. karhu jahtas mua. tein siitä tonne mitäs nytille kysymyksen, että mitä se tarkottaa, niin joku sanoi, että yks selitys on että karhu symboloi heräävää äidillisyyttä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Mikä tuo pimennysjuttu on, en oo kuullukaan!?!
Voiko luteaalivaihetta pidentää itse, ilman lääkitystä?

"Lunaception" on englanninkielinen nimitys tuolle "pimennysjutulle", en tiedä mitä siitä vois suomeksi käyttää. Siinä periaatteena on että kierto pitäs ajan mittaan muuttua ns. kuunkiertoa vastaavaksi, eli käytännösä pitäs makkari saada niin pimeäksi kuin mahdollista (pois myös kaikki digivekkarin valot jne) ja sitten noin kp 13-15 pitäs nukkua vähän valosammassa (jotta ovulaatio pääsee vauhtiin) ja taas loppukierto täysin pimeässä. Ajan mittaan kuulemma kiertorytmi pitäs sopeutua ja taasaantua tohon. Eli jos ovis tulee vähän milloin sattuu, niin silloin ainakin kannattais ehkä kokeilla tuota. Ja jos ei muuta, niin ainakin paremmat yöunet saattaa saada :) Googlettamalla löytyy englanniksi ainakin tietoa tuosta enemmän.

Mulla nyt käsittääkseni ovis on aina tullut tasan kp 14, mutta aattelin että jos siitä olis jotain etua myös tuon jälkivaiheen pidentämiseen. Samoin joillakin on auttanut tuohon luteaalivaiheeseen pari päivää pidentävästi B6 vitamiinin syönti. Sitä siis pitäs ottaa heti oviksesta eteenpäin jonkun muun B-yleisvitamiinin ohella. Alkukierrosta jos ottaa, niin saattaa lykätä oviksen tulemista...

Tiedä sitten onko noista mitään hyötyä, mutta ajattelin kokeilla kumminkin. Mitä vaan jottei mihinkään lääkityksiin tarttis ryhtyä :|

 
HappyFeet, eikös tuo ole ihan normaalia, että hiukan lehtiä tilailee? Itellekin tuo kaksplus tullut jo melkein 2 vuotta, vaikka vasta nyt syksyllä mieheltä sain vihreän valon tähän vauvaprojektiin. :D Ostin tässä aiemmin syksyllä suomalaisen vauvakirjankin. Mieskään ei oo enää moksiskaan, vaikka noita lehtiä alkaa lojumaan jo joka puolella. Paitsi jos sen kavereita tulee kylään, niin silloin ne pitää siivota piiloon. Pitäisköhän itekin vielä toi vauvalehti tilata. :whistle: :D
 
mitä noi lämmöt meinaa? auttakaa nyt tyhmää :D
eilen illalla oli 36,9. nyt mittasin ja oli 36,4. Siis onko nyt ovulaatio lähellä?
viime viikolla lämpö oli 35,2-35,6.... normaalilämpö mulla on kyllä 36 pintaan.
viime viikolla olin kipeä, poskiontelotulehdus ja keuhkoputkentulehdus.
 
Täähän onkin hyvä tapa viettää työpäivät... B)

Hitsi kun munkin tekis mieli tilailla jotain noita lehtiä, mutta ei oikeen taitas meillä miehellä riittää niihin ymmärrystä vielä tässä vaiheessa, vaikka onkin "projeksissa" muuten mukana.

 
Asty kannattaa lukea PeSun, eli sen perhesuunnittelun kotisivuilta noista ovisbongausmenetelmistä, siellä myös kerrotaan toi lämpömenetelmä..

itse olen ainakin niin sen käsittänyt, että ovulaation aikoihin lämmöt romahtaa alas ja kun ovulaatio on tapahtunut, niin lämmöt nousee takasin normaaliksi/ hiukan normaalia ylemmäs..
ja mitä oon noista raskautuneiden jutuista päätellyt, niin heillä noi lämmöt olis myös jäänyt ylös, aamulämpö eritoten näyttäis kaikilla olleen yli 37...

korjatkaapa jos olen väärässä...
 
Nasu-85
Pitkästä aikaa... huhhei... sois viikon urakka taas takana päin, 55h tuli pakerrettua töitä 4pv aikana... :attn:
Vähenee kyllä heti jos saan ilouutisia ja sanovat nuo neuvolan porukat et saattaa lekuri laittaa mut erityisäitiys lomalle...
Oon nopsaan aina käyny lukemassa juttuja enkä ihan kestä mukana van edelleenki jos joku on plussannu ni onnittelut sinne ja tädin vierailun kokeneille :hug: .
Ittellä alkas taas olla jännät paikat, jotenki on vaa nii varma olo et en kumminkaa oo raskaana ni sitä on valmiiks jo pikkuse pettyny olo... :(
Mitäs ihmiset touhuaa viikonloppuna?
:D
 
lämmöistä: oviksen jälkeen nousee ja pysyy ylhäällä siihen saakka kun tulee menkat. Jos ei menkkoja tuu ja oot raskaana lämmt pysyy ylhäällä. Eli ei niistä suoraan voi kattoa onko raskaana... Mulla ei missän vaiheessa menny yli 37. :)

plussatuulia lähettelen kaikille!!!

++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

EM 11+3
 
mäki just katoin nuo lämmöt, mut enhän mä niistä voi mitään päätellä ku en oo alkukierrosta mitannu. :) mut 36,5 se näytti että ei ainakaan hurjasti oo noussu. joku 36,2 on mulla se normi mä luulen...

nyt oon äitillä ja pelasin just batman flipperiä ehkä viimesiä kertoja :'( se myydään pois. bonusisä sano että jos ois tienny että mä niin tykkäsin siitä niin ois myyny sen mulla osamaksuna. mut mun ois ensin pitäny saada myytyä se mun oma peli.

nyt tuli lapsia käymään täällä mä meen kuumeilemaan :D
 

Yhteistyössä