~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Kiitoksia ystävät rakkaat! :hug: On tässä tullut muutama kyynel illan mittaan tihrustettua, jotenkin ne oireet oli niin voimakkaita että pidin sitä niin mahdollisena.. Aika niukaksi toi vuoto muuttui, mutta luulen että kyllä tää täteilyä on kuitenkin. Kumma että se venyi noin pitkäksi. :S No mutta, uuteen kiertoon tosiaan! Tosin voi olla että ei olla miehen kanssa samassa kaupungissa sopivaan aikaan, mutta katsellaan miten käy..

Facebook-kamuksi voin ryhtyä mielelläni! Tosin tää projekti on vielä salainen, joten pyydän että ette juttele siellä sitten tähän liittyviä juttuja julkisesti. :) Laittakaa yksäriä jos joku haluaa mut kaveriksi. :hug:

Raskautuneiden jutuista, itseäni ne eivät häiritse, itse asiassa käyn salaa lueskelemassa tuolla odotuspuolella aina välillä. :D Viime kierrossa tädin tulon jälkeen tosin huomasin että koko palstalle tuleminen tökki, ja pidinkin taukoa sitten siitä, kunnes ovis läheni taas. Tämä vaihe on jotenkin niin tuskastuttava, kun pitää vain odottaa ovista, eikä oo ees mitään jännitettävää. Niin, ja ikävähän teitä tulisi jos häipyisitte täältä! :D

Hempu Pidän peukkuja että saisit sen työpaikan! :hug: Nuo haastattelukysymykset on kyllä joskus tosi hassuja.

neulainen Tsemppiä ovikselle ja plussapuuskia!

HappyFeet Oi! Onnea uudelle hauvalle! Millainen pentu tuli? :) Itse tuossa pari vuotta sitten keskenmenon jälkeen otin pennun, ja se kyllä auttoi tosi paljon siinä tilanteessa.

Muillekkin paaaaaljon plussatuulia! :heart:
 
HH1979 Positiivinen asenne johtuu siitä, että tunnen oman kroppani ihan liiankin hyvin. Osaan siis jo ennen menkkoja asennoitua ettei tärpännyt ja jos olenkin väärässä niin se on sitten positiivinen yllätys. Ja toisaalta kuten aiemminkin olen sanonut, pidän omasta nykyisestä elämästäkin todella paljon, ja en tunne että multa puuttuis jotain. Lapsi olis sitten jotakin aivan ihanaa ja mun maailman mullistavaa, mutta myös joutuisin luopumaan monesta asiasta, jotka on nyt mulle tärkeitä, kuten melkein joka päiväisistä harrastuksista. Jos en omaa saa, niin kyllä niitä äitittömiä lapsia maailmassa on, joita voisin rakastaa.

Ambrosine Voin Joulun jälkeen uuden pinon aloittaa (tai Jouluaattona, mikäli alan kärsimään nettivieroitusoireista :) ) Jos joku kerkeää ennen, niin ollos hyvä vain *kumartaa*

FB-kaveriksi voin ryhtyä, laittakaa yksäriä, jos haluatte.
 
Hei ihanuudet :heart:

Täällä oli taas tosi paljon uusia mielenkiintoisia juttuja. Kun niitä luki, niin oli paljon kaikkia kommentteja mielessä, mutta nyt monen sivun jälkeen on unohtunut jo paljon... Joulukiireet on vaivanneet niin paljon, että en ole juurikaan ehtinyt palstailla. Huominen vielä yhtä hulinaa ja sitten aion rauhoittua joulun viettoon :heart: . Tänään alkoi kahden viikon loma, ja niille jotka muistaa mun isän olleen pitkään sairaalassa niin isukki pääseepi huomenna kotiin. Aurinko paistaa todella kirkkaasti tähän mun risukasaan näinä aikoina :) :) :) :heart:

Milean, voi oon niin pahoillani! Perhanan täti, miten ihmeessä se löysi teille? Ensi kierrossa se joutuu kyllä vastaamaan teoistaan ja koville kun ilmaantui tällä kertaa. Ei jää paljon siitä jäljelle... :D :hug: :hug:

Sartsalle onnittelut aamupahoinvoinnista! Siellä se pikku möhkis kasvaa :heart: Tuosta koulutuksen tasosta mäkin kommentoisin, että taso tuntuu kyllä koko ajan laskevan. Tuttuja opiskelee ammattikorkeassa, ja tuntuu että mahdollisimman vähällä (rahalla?) siellä yritetään päästä. Lähiopetusta ihan minimaalisesti ja muutenkin aika surkeaa. Ja jostain luin, että täällä ammattikoulujen opettajat oli lomautettuina 4 viikkoa syyslukukaudella jokainen, siis aika järkyttävää! Kyllähän sellainen näkyy laadussa jo väkisin tosi paljon. Mur tällaiselle menolle |O Onneksi sullakin tulossa mammaloma, saa pientä etäisyyttä näihin kaikkiin kuvioihin!

Bambinalle kovasti tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin (ja kyllä ne varmaan oli sikiön sykkeitä, kyllähän noin hurjan sykkeen itsellä tuntisi!) ja saat mielenrauhan vielä ennen joulua. :hug: :hug:

Hempulle hurjasti onnea työpaikan metsästykseen, toivottavasti sä saat sen paikan!!! :heart: :heart:

Neulaiselle ovisonnea!!! +++++++++++ :whistle:

Hei ja kyllä mua ainakin saa pyytää FB -kaveriksi, täällähän on ihan loistoihmisiä! Mut mielellään myös yv:llä, kun pikkuisen matalaa profiilia tässä pidetään näin ihan alkuvaiheessa.

Kaikille palstalaisille nyt jo onnellista ja rauhaisaa joulua, sekä tietysti ++++++++++++++ plussien täyttämää! :xmas: :heart:
 
Miten te muuten aiotte viettää joulua? Olis kiva vähän fiilistellä joulua *jouluihminen* täällä palstallakin ja kuulla teidän jouluista!

Me mennään miehen kanssa aattona molempien vanhempien luo viettämään aikaa, aatto puoliksi ja puoliksi. Meillä kun asutaan kaikki suhteellisen lähellä toisiaan. Aamulla ajattelin keittää riisipuuroa, ja sen jälkeen ihan olla ja nauttia olostani. Aiemmin rakas kisu on tullut juhlimaan mukaan, mutta tänä vuonna hän jää kotiin isäni terveysasioiden takia. Mulle tärkeintä aatossa on kaikki rakkaat ihmiset. Tänä vuonna mukana on myös sukuun kuuluva ihana pikkuneiti, vajaa 1 v. :xmas:

Joulu :heart: :heart:
 
Mä olen niin kiitollinen että olette kaikki jaksaneet tsempata kun joku on maassa,aivan mahtavaa!Ambrosine,vois olla ihan hyvä juttu uus pino...Ja Milean ja muut tarvitsevat super :hug: !Aloitin eilen oviksen tikuttelun joten kaikille muillekin oviksen bongaajille onnea!!! :heart: Ja jos joku haluaa fb-kaveriksi niin yksäriä kehiin mutta yhdyn Mileanin sanoihin:Ei raskaus/yrittämis juttuja yleisesti siellä kun ei kukaan tiedä vielä...Ja Hempu toivottavasti saat työpaikan!!!Ja Opaalille vielä rutistus :hug: kun helpotit oloani,soittoaika lääkärille tosiaan vasta loppiaisen jälkeen.. :(
 
Kiitos Taffo! :hug: Meillä pitäisi olla kaikki ihan hyvin. Mieheltä on katsottu siittiöt ja multa ovulointi, munasarjat ja kohtu ultralla, keltarauhashormoni ja kierron pituus / luteaalivaihe. Eli päällisinpuolin ihan hyvin. Mies otti aika raskaasti myös tuon diagnoosin ja lopetti siltä istumalta lääkärin kehotuksesta (noin 2 kk sitten) tupakanpolton. Sillä pitäisi olla iso vaikutus. Myös mun satunnainen sauhuttelu loppui silloin - ja itse asiassa huomasin, että sillä oli kiertoon "elvyttävä" vaikutus. Nyt on itku herkässä ennen menkkoja ja ovulaation ja menkkojen alkamisen väli on pidentynyt. Ilmeisesti johtuen siitä, että tupakka estää estrogeenituotantoa ja estrogeeni on tuo "itkuhormoni". :)

Nyt on kp 30 / 26-30 eikä tätiä näy. Tissit on ollut yli viikon kipeänä, mutta muita tädin oireita ei oikein ole. Tai ei mulla joka kuukausi niitä tädin oireita olekaan. Tein aamulla viime kuusta jääneen herkän First Signal raskaustestin ja nega tuli. :p

Mutta sitten tää kuuluisa. Testi jäi pöydälle ja menin takaisin pehkuihin kun oli niin pirunmoinen pääkipu. Nyt sitten pari tuntia myöhemmin olin laittamassa testiä roskiin ja vähän vilkaisin sitä. Siinä on joku penteleen viivanpaikka / haamu! En oikein usko, että kyseessä on mitään muuta kuin raskaustestivalmistajan kettuilu ennen joulua.

Ennen kuin sitten lueskelin first signal -testistä keskustelupalstoilta (luetettavaa infoa;)) ja siellä moni kommentoi, että first signalilla oli tullut nega / hailakka haamu vaikka jollain muulla ei-niin-herkällä oli tullut plussa.

Voi hiton hitto! Pitikö tän nyt tulla häiritsemään mun ajatuksia. (Onnitteluja en halua vielä vastaanottaa että ei sitten tule megasuurta pudotusta just jouluaattona)

No nyt suihkuun ja sitten kolailemaan lunta ulkoa niin kauan kun se on vielä pakkaslunta. Pitäisi muuttua just plussalle (ja nyt tuokin sana on joka paikassa ;)) tuo ilma. Pitänee laittaa jouluradio niin kovalle, että ei kuule omia ajatuksiaan.
 
Voi Opaali,nyt mua alkoi jännittää sun puolesta!Aivan ihanaa jos plussaisit "joululahjan "!!!Meilläkin mies otti tosi raskaasti tuloksen,on kovin alamaissa :( eikä mulla ole oikein sanoja lohduttamaan,kun tuntuu että mikään ei auta.Meillä mies on ollut polttamatta 2 vuotta,käyttänyt nuuskaa mutta lopetti senkin reilu kuukausi sitten,etenee nyt nikotiinipurkalla.Mä olen tupakoinut kauan,mutta reilu kuukausi sitten aloitin "lakon" ja muutama tupakka/nikotiini purkka menee päivittäin,pääsisipä eroon koko p*skasta!!!*olen selkärangaton nihilisti* :| Mä sain just lumityöt tehtyä,puuh! Ihanaa Joulua kaikille!!!! :heart:
 
Me ollaan joulu ihan kotosalla miehen kanssa, päätettiin tehdä näin kun ei haluta stressata. Meidän kummankin vanhemmat on eronneet, ja kaikki asuvat ympäri suomea. Joten ei jaksa reissata koko joulua, ja mä en halua riidellä jouluna. Meillä kun yleensä jouluna tulee aina riitaa, ja en enää jaksa sitä.

Joten tänään käydään ruokaostoksilla ja sen jälkeen pyhitetään joulu kahdestaan olemiseen. Niin ja koiraa pitää tietty käyttää ulkona, sekä leikkiä kissojen kanssa. Meillä on siis vajaa vuoden ikäinen koira, sekä kaksi kissaa. Ja enää ei valitettavasti kissan/koiranpentu vie tätä vauvakuumetta pois, eli en voi sillä huijata itseäni. Eilen perustin myös itselleni blogin, missä voin sitten purkaa näitä masennuksen ja vauvakuumeen oireita ihan kunnolla. Lähinnä tein sen itseäni varten, jotta näen sitten myöhemmin mitä olen missäkin vaiheessa oikein miettinyt.

Sartsa, siili, bambina yms Niin en mä teitä missään nimessä pois halua! Ihanaa kun jaksatte kannustaa meitä täällä, vaikka itse olettekin jo plussautuneet. Mutta noi raskausajan oireet yms, saa ainakin itsessä tosi pahan kateuden tunteen. :ashamed:

opaalimilloin ajattelit testata uudelleen jos tätiä ei kuulu? Toi kuulostaa hyvin lupaavalta! Ja toivotaan että tätikin on lähtenyt jonnekin muualle joulun viettoon ;)

rauhallista joulua kaikille!
 
En ehdi nyt pitemmästi tavailemaan, joulusiivousta sun muuta :xmas: Laittakaa Facebook pyyntöä ehdottomasti minullekin yksityisesti :heart: :heart: ootte huippujengiä ja tahon kaikki teidät kavereiksi!!

Mutta tosiaan kuten moni sanoi, niin ei mtn vauvahöpinöitä sit siellä muuta kuin privana. Juuri kukaan ei tiiä että yritämme lasta :heart: :heart: :heart: :heart:

Mutta nyt siivouksen pariin =)
 
Onpa jännät paikat, Opaali! :D

Tuli tuosta facebookista mieleen et pitäiskö sinne perustaa joku suljettu yhteisö mihin pääsee vain kutsusta? Ja nimikin olis joku ihan huomaamaton. Vois siellä sitten pulista ihan rauhassa sen mitä haluaa. Olisko kannatusta?

ON: Järkyttävä jano/suun kuivuminen jatkuvasti, ja uutuutena päälle kaatuva väsymys. Mä olen tänään jo kerennyt vetäistä tunnin unet! :eek: Jos tästä ei nyt plussaa tule, niin sitten täytyy kyllä käydä sokeritesteissä.

Ja joulusta.. Me ollaan miehen kanssa ihan kahdestaan. Meidän eläinlaumaa (2 koiraa + 2 kissaa) on aika paha lähteä kuskaamaan mihinkään, varsinkin kun nuorempi koirista on "hiukan" epäsosiaalinen vieraita kohtaan.
 
Sartsa83
bubunen Heh, kiitos. :D :heart: Joo mä en kans käsitä nyt tätä nykyopiskelua, miten tää on tämmöseks menny. :headwall: Sillon kun ite oli ammattikoulussa, siellä sai niin hyvää opetusta että tajus aina kaiken heti! Nyt kun on sitten aikuiskoulutuksessa niin siellä pitäs jo tietää kaikki ennen kun sinne menee. Nytkin olin sitten saanu HYLÄTYN sähköasennuksen näytöstä. Tosi kiva. Vituttaa ihan pikkasen vaan.. tiiän, en sais nyt miettiä enkä ressata näitä asioita, mutta väkisteki pistää ärsyttään! Olin ihan varma et pääsen ees ykkösellä läpi! Joten en voi ymmärtää tätä mitenkää päin. MÄ VIHAAN TOTA KOULUA!!! :kieh: :( :headwall:

neulainen Mä lupaan olla ainakin puhumatta mun raskausoireista ettei kateus iske. :) :heart:
 
Huih kauhia mitä vauhtia täällä edetään o_O Tullut yli 10 sivua juttua sillä välin kun en koneelle ole ehtinyt. Kaikille tarvitseville suuuuren suuria haleja ja onnitteluja ja kannustuksia, ihan oman tarpeen mukaan ;)
Minusta tuo fb-juttu kuulostaisi kivalta, mikäli näin uutta keskustelijaa mukaan huolitaan...
Ja nimiehdotuksena: esim. pitsinnypläys tjtn koska siihen harvemmin kenelläkään mielenkiintoa riittää...
 
Nyt on piha kolattu, lyhdyissä palaa kynttilät, kuusi on koristeltu. Piparkakkutaikina on valmis leivottavaksi ja teen illaksi vielä yhden kakun, niin voi kutsua naapurit kylään glögille. :saint:

Taffo, en tiedä miten nuuska vaikuttaa siittiöihin. Mutta jos se vaikuttaa samalla tavalla kuin tupakkakin, niin siittiöiden palautuminen "normaalitilaan" kestää 3kk. Eli meillä on sitten priimasiittiöitä 1kk päästä.

Raitakissa, toivotaan kovasti plussaa sinne! Milloinkas sulla on testailuaika?

(.) Kaipa mä huomenna aamulla testailen uudelleen. Tuskin sitä päiväpissassa kannattaa uudelleen testata (vaikka olisi noita liuskoja kaapissa...). Eli yritän vasta huomenna tikuttaa meille joululahjan (enkä siis tarkoita sitä joulunpunaista vessanpaperia). Katellaan miten hermot kestää. Mies stressaa vielä tän päivän töiden kanssa enkä ole viitsinyt sille soittaa tosta epämääräisestä testituloksesta. Odottelen, että tulee tuossa muutaman tunnin päästä kotiin. Yllättävän rauhallinen (=pessimisti) olen vielä.
 
Hui miten paljon on taas tekstiä tullu :) Ehin edes kaikkiin vastaamaan ennen töihin lähtöä :) Mutta lyhykäisyydessään, kiitos kaikille ihanille ihmisille tsempistä jota oon saanut työpaikkahaastattelussa olemisesta johtuen :) Olette ihania :heart: Ja Naamakirjasta, aika hyvin me jotka siellä ollaan jo kavereita, niin pulistaan ihan muusta kun vauvaaiheista :) Että ei teijän tartte kantaa huolta, että kukaan varmasti alkas huutelemaan julkisesti kenenkään vauvantekoyrityksistä :) :heart: Ja hyvä idea on tuo yksityinen yhteisö ja joku tosi tylsä nimi niin, ettei se kiinnosta yhtään ketään ulkopuolista :D :D

opaali toivotaan parasta! :heart:

sartsa Pahoittelut hylsystä :( Ihan p*skajuttu :( :hug: :hug: :hug: Oon NIIIIIIN pahoillani :( :hug: :hug:

Joulun viettämisestä, mennään avokin äidin luo kun pääsen töistä ja siellä on sen sisko ja sen avokki, sekä tuon avokin tyytö. Joulupäivänä mennään myös avokin äidille kun avokin äidin sisko ja sen poika tulee sinne ja käyn sitten myös omilla porukoilla ja vaaria kattomassa. Joulupäivänä olenkin sitten töissä aamun :)

Kaikille lämmintä joulumieltä ja hyvää joulu :heart:

raitakissa toivotaan sullekkin parasta raskauden suhteen :heart:
 
Näyttää tulevan kiire päivä tästäkin päivästä. Toivottelen siis kaikille oikein antoisaa ja rauhallista joulun aikaa. Kirjoittelen kuulumisia jos joulun pyhinä kerkiin :heart: :xmas:

Ja saa laittaa yksäriä jos haluat FB kaveriksi =) Mie en etes tiiä miten yksityisviestejä laitetaan täällä... :ashamed: Blondi katos!! Tai sisäinen blondi ainakin... hih... ;)
 
En enää muista kuka kyseli mun testausajankohdista, mutta siis vielä tässä pitäis melkein viikko jaksaa (tai sitten reilu viikko, miten tuolla aiemmin uhosin :LOL: ). Eilen tuli siis viikko oviksesta.

Mua saa juu lisäillä kans fb-kamuks. Keksikääs nyt hyvä nimi sille ryhmälle niin laitetaan se kasaan =)
 
Hmm, ryhmän nimeksi... Miten olisi joku jossa olis jokin "ykköset" tai vastaava sana mukana, tuota esikoista merkkaamassa. :D Tyyliin "ykkösleidit" tai jotain vastaavaa. :LOL:

Mä en oo muuten enää varma että keitä kaikkia oon jo kutsunut kamukseni, joten jos joku ei oo saanut multa pyyntöä niin heittäkää viestiä. :heart:
 
Tai miten olis milean pelkästään The Ykköset, kukaan ei tietäs et mistä hitosta ne oikein puhuu ja mikä ihmeen ryhmä se sellanen on ;) Joo mulla on ihan saman juttu, et en oo enää perillä et kuka on hyväksytty ja kutsuttu ja kuka ei :D
 

Yhteistyössä