~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa83
HH1979 Koira on jo sen ikänen, että luovuttaa sitä ei vois enää minnekään. Ei se tottuis. Ja se on kuitenkin omalla tavallaan mielenvikanen, et muakin on monta kertaa meinannu purra. Mä oon kans niin eläinrakas etten esim. eläinsairaalaa pysty kattomaan vaikka siinä autetaankin eläimiä.. se että eläin kärsii, saa mut ihan pois tolaltani. Kumpa oliskin ton Mimmin kohdalla toinen keino, mut tuskimpa.. mut nyt jouluaattona ei saa ketään nirhata! Oon sitä mieltä!

bubunen Kiitos. :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
neulainen Juu, saat mahakuvia. ;) :D ...

milean Hyvä nimi ja liityin siihen. ;) :)

bambina Ihania uutisia!!!!!!!!!!!! :heart:

Hempu Kiitos. :heart: :hug: Kaiken kukkuraksi ystävä ilmotti että hänen pikkuveljensä on nukkunut tänään pois. Kuoli johonkin yliannostukseen. :'( Ja sitten appiukko täräytti kännipäissään että huomenna koira kuolee. Että kaivavat aamulla sille kuopan ja joku "Otto" tulee sitten ampumaan koiran päiviltään. :( Onhan siitä koirasta vaivaa ollut, kun sitä on koko ikänsä kiinni pidetty joka paikassa ja nyt kun on konttaava pikkulapsi talossa, niin ei tiedä mitä se koira tekee ja mun mies on astmaatikko niin joulunakaan ei kovin kauaa voida olla siellä kun mies meinaa tukehtua siellä. :/ Mutta miksi jouluna? Miksi nyt? Mies tossa sano että aikoo puhua isälleen aamulla järkeä ettei nyt jouluaattona menee nirhaamaan sitä koiraa, että katotaan nyt vielä... sitten se on pakko lopettaa jos meijän kummipoika, tää konttaava natiainen todetaan myöskin astmaatikoks ja allergiseks koirille. Mutta se on sen ajan murhe.. jotenki.. en tiiä. Ikäviä asioita joulun alla. Ei kiva.
Toivottavasti koiraparka saa olla hengissä Joulun yli ainakin :heart: Ihan yhtä lailla eläimet on perheenjäseniä ja tärkeitä, eikä niitä saa mennä listimään!! Poikkeukset tietysti pitää sallia, vakava sairaus tai järjetön aggressivisuus, mutta kuitenkin!! Voi sartsa :'( :hug: pahoittelut ystäväsi veljen poismenosta, kurjia asioita aina tuollaiset :'( :hug: Paljon jaksamista :hug:
 
Sartsa83
Hempu Joo, ei tässä mulla onneks mitään, mutta tottakai ystävän veljen poismeno harmittaa. Koira sai pitää henkensä, ainakin vielä toistaiseks. Mieskään ei tällä kertaa meinannu kuolla isälleen kun koira tuli vasta sisälle ja meni vintille kun oltiin lähdössä. Et sikäli mikäli meni hyvin kokonaisuudessaan, mut hitto kun ihmiset oli ihan hiljasia ja sitten tosiaa meillä oli tää kiukkupetteri siinä joka kitis koko ajan. Ei ollu nukkunu kunnollisia päikkäreitä niin oli ihan yliväsy. Mut ihan jees oli tosiaan muuten.
 
Pieniminä Paaaaljon onnea parhaimmasta joululahjasta mitä maa päällään kantaa :heart: :heart:

Meidän joulu meni todella ihanasti. Kaikin puolin putkeen :xmas: :xmas: olin ollut kilttinä ja sain paljon tarpeellisia lahjoja. Vietettiin sukulaisten ja perheen kanssa laatuaikaa. Nyt on tosiaan 27 astetta pakkasta joten kotipäivä kissan kanssa! :heart:

Mukavia joulupyhiä kaikille ja plussaaaa lisääää ++++++++ :whistle:
 
Onnea pieniminä!! :flower: :heart:

Sartsa, hyvä että koira on hengissä ja toivottavasti pysyykin hengissä! :hug:

ON: huh kuinka on tullut syötyä jouluna! :LOL: tajuton väsymys jatkuu, ei jaksa ajatella, liikkua eikä edes kirjoittaa tänne! :/ mutta en valita. :D

Ihanaa joulun jatkoa kaikille! :heart: :heart: :heart:
 
Hyvää joulupäiväiltaa!!

Sartsa hyvä kun koira on vielä hengissä! Jouluterkut möhkikselle! :heart: :heart:

Opaali kuulostaa tutulta. Ei ole paljon ollut mielessä ne asiat juuri tuon takia. Toivottavasti plussaat, eikä vaan näkynyt testissä vielä! :hug:

Tää ei nyt ole mikään jouluinen puheenaihe, mutta tuli noista Sartsan koirajutuista mieleen... Mulla on murhe meidän rakkaasta kissasta (taisin tästä kyllä jotain täällä kirjoittaakin), kun mä en todellakaan tiedän miten sen ja tulevan perheenlisäyksen yhteiselämä tulee meneemään. Kissa on iso, vanha ja erittäin reviiritietoinen, siis on hyväksynyt vain ihan muutaman ihmisen (joille on oikein todella ihana). Muihin ei itse ota mitään kontaktia, mutta jos muuta lähestyvät sitä niin useimmiten käy kyllä kiinni. Ei kovaa eikä pahasti, mutta aikuinen on eri asia kuin vauva. Lapset kissa kokee pelottavina, koska pitävät ääntä ja sätkivät ja lähestyvät eri tavalla kuin aikuinen, ja pelätessään puolustautuu. Kummityttöä kun hoidin paljon hänen ollessaa vauva/pieni, niin sai olla silmät aina selässäkin, kun oltiin meillä. Kissa kun otti sen tosiaan uhkaavana, kun kummityttö oli niin erilainen kuin aikuiset. Voisin hyvillä mielin antaa kissan vanhemmilleni, koska heidät hyväksyy, mutta isän sairauksien tähden olisi varmaan heille liian iso terveysriski tuollainen "karvakasa". Ehkä jos löytäisin jonkun, joka olisi oikein tottunut kissoihin ja rakastaisi kissoja kovasti... ehkä kisuli voisi sopeutua jonkun sellaisen hoiviin. Onko teillä jotain neuvoja tai kokemuksia, mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä? Onko muilla vastaavia lemmikkihuolia?

Halaukset ja ihanat joulun jatkot! :heart:
 
Sartsa83
Kiitos Siili ja bubunen :hug: :heart: Tää koira, Mimmi nimeltään oli kyl ihan super sulonen tänään kun se tuli häntää heiluttaen taas kopistaan morjenstaa kun mentiin sinne syömään. :) Se on sillon aina arvaamaton kun sillä on luita koppinsa ympäristössä piilossa, mutta muuten se on semmonen hellyyden kipeä narttukoira, ettei siitä ole vaaraa. Pusutellakin hän tykkäis kovasti. Mimmi on siis Suomen pystykorvan ja saksanpaimenkoiran sekotus. Väritys on saksanpaimenkoiran mutta samanlainen kippurahäntä ja ärhäkkä luonne kun pystykorvalla. :) Hassu pieni toinen. :heart:

bubunen Möhkis kiittää kuplinnalla. :LOL: Tuo teijän kissa kuulostaa ihan tuolta Mimmiltä luonteeltaan. Kuinka vanha kissa on? Ajattelin vain että jos kissa alkaa olemaan tyyliin jo 10v tai ylikin, niin ootteko miettineet, että olisiko kissan aika lähteä.. tai jos hän ei ole vielä kun noin 6v, niin voisko hänet sijottaa johonkin toiseen perheeseen.. sellaiselle joka eläisi es. yksin, koska tuollainen kissa kaipaa nähtävästi omaa rauhaa. Tulee sit lähelle kun tahtoo. Ketään eläintä ei koskaan tahtois lopettaa, mutta tuon Mimminkin kohdalla on se, ettei sitä voi enää mihinkään sijoittaa.. että sitten kun hän lähtee, hän valitettavasti lähtee taivaskotiin. Ikää taitaa olla jo 8v. ...suunnilleen.. ärh! Ikäviä juttuja nää eläinasiatkin. :/

Opaali Johan nyt on peekule! Mokoma täti!!! :kieh: :headwall: Pahottelut. :( :hug:
 
Sartsa! Siili! Oon ihan tunari! Olen etsinyt sitä Sartsan avaamaa ketjua vaikka kuinka paljon täältä vauvakuumeosaston odotuspuolelta, enkä (luonnollisesti) ole löytänyt! Nyt mä rupesin selaamaan tätä ketjua taaksepäin ja oon etsinyt ihan väärästä paikasta. Tollo minä :| Ilmoittauduin mukaan ketjuun vihdoin viimein, kiva kun olitte kaipailleet :heart: Niin, ja KAIKKI täällä olijat, tulkaa oikein pian meidän seuraksi sinne ketjuun +++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Opaali voi ei! Pahoittelut :hug: :hug:

Sartsa kisulista vielä... Kissa on jo 12,5 vuotta vanha, eli siinä iässä että ei häntä oikein enää voi antaa mihinkään. Paitsi mun vanhemmille, mut he eivät siis kisua pysty melkein 100 % varmuudella ottamaan, koska se olisi niin suuri terveysriski mun isälle :ashamed: En tiedä, ihan hirveää pohdiskella näitä, tuntuu niin pahalta koska kissa on mulle ihan hirveän tärkeä ja oon aina ollut tosi eläinrakas muutenkin. Vauvan suhteen en kuitenkaan halua ottaa niin isoa riskiä, minkä tiedän kissani hyvin tuntevana olevan. Bää :'(
 
Heippa pitkästä aikaa !

On ollut tosi rankka kuukausi, en oo täälläkään pystynyt enkä edes ehtinyt käymään. Keskenmenosta selvitty jotenkin ja taas tässä kuussa kuukautiset myöhässä, liekö tuo keskenmeno sitten tehnyt sen? En ainakaan testaa ennen kun on kp 36 menny ohitse ! Mutta niin ihania uutisia muuten, miehen äiti halusi ostaa talon johon me mennään vuokralle. Vihdoinkin lisää tilaa :) Muutetaan nyt sitten maanantaina ! Ollaan remontoitu siellä nyt vähän ja maanantaiksi saatiin rekkaa lainaksi niin saadaan vietyä kuorma kerralla :)

Mutta mitäs tänne muuten? Plussailtu ilmesesti kovin, joten ONNEA kaikille plussanneille ! :hug: :flower:

Ja lopuksi vielä plussatuulia kaikille ! :)
 
Lyhyesti omaa napaa... jotenkin on alkanut tuntua että en ole raskaana tässäkään kierrossa. Mulla ei oo mitään oireita ja ensi perjantaiksi odottelen värilähetystä saapuvaksi.. :ashamed: :ashamed: Ei ihan mitään oireita tai raskauteen viittaavaa!!! On tää niin raivostuttavaa!! :kieh: Ei etes kuviteltuja oireita.. :kieh: :kieh: Masentaa!!
 
HH1979 en halua luoda turhia toiveita, mutta yleensähän silloin kun niitä oireita ei ole, niin onkin saattanut jotain ihanaa tapahtua... oireettomuushan on myös yksi oire... ;) mutta kuten sanottua, niin en halua turhia toiveita luoda, sanonpahan vain, ettei kannata liian aikaisin heittää kirvestä kaivoon. :)

opaali :hug: :hug: kuulosti jo niin lupaavalta... :(

pieniminä paljon onnea!!!!!! :heart: :heart:

teitä on ihanan moni nyt plussannut ja pääsette jatkamaan tarinoita odotuspuolella... hieman harmittaa kun tarvii yksin tästä pinosta kirjoitella tuolla heinäkuisissa. mutta ihanaa, että täällä tapahtuu!! :heart:
 
Sartsa83
bubunen Voi kakka. :'( ... ikävää joutua tommosten asioiden eteen. Ite kans eläinrakkaana ihmisenä, VOIN kertoa että tuommonen asia on niin ahistava. :( Voi bubunen. :hug: Toivottavasti asia ratkeaa ja kaikki voivat hyvin. Toisaalta: kissa joutuisi kuitenkin lähtemään jossain vaiheessa ja sillä olisi taatusti hyvä olla kissojen taivaskodissa. Saisi siellä levätä ja saalistaa mielin määrin hiiriä. :) (Jos yhtään lohduttaa?) :hug:

Kiva kun löysit meidät viimein. :) :heart:

HH1979 Tiiän tuon turhautumisen tunteen ja se kun alkaa masentaa ettei mitään koskaan tapahdu, mutta bambina on oikeassa; myös oireettomuus on yksi oire, ettei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä tässä vaiheessa. Ja sulla on täällä niin iso kannatusjoukko.. me toivotaan kaikki että säkin raskautuisit. :hug: :heart:
 
Sartsa Kiitti murusein :hug: ootte kaikki niiiiin ihania naisia ja jaksatte tsempata ja olla peukut pystyssä joulunakin :heart: :heart: :heart: Ehkä on tosiaan vielä liian aikaista alkaa murehtiin kun kiertokaan ei oo vielä täysi. Tuntuu vaan välil niin epätoivoiselta.. noh, uutena vuotena joko juhlitaan tai kirotaan :kieh:

MEille on tulossa vieraita, niin menee ainakin huomiseen iltaan ennen kuin kerkiin tänne kommentoimaan mitään. Mukavaa tapaninpäivää kaikille mussukoille :heart: :heart:

plussatuulosia... +++++++++++++++++++ :whistle: :whistle:
 
Sartsa83
HH1979 :hug: Tottakai: vappu, juhannus, joulu, uusvuos.. kaikki pyhät, arjet ..kaikki.. joka hetki täällä pidetään peukut pystyssä kaikille niille jotka eivät ole vielä odota esikoistaan. Ja mä henk. koht. jotenkin enempi nyt tykkään jutella tuolla odotuspuolellakin niiden henkilöiden kanssa jotka oottaa esikoistaan, kun niiden joille on tulossa toinen, kolmas, neljäs tai jopa viides. Kaippa se sitten on se samaistuminen kun joku on samassa tilanteessa. Ja kun ite on ollu vielä marraskuussa tossa tilanteessa missä säkin olet, niin todellakin tiiän miltä se tuntuu enkä tuu koskaan sitä unohtaan, koska nytkään tätä raskautta ei pidä itsestäänselvyytenä, vaan pelkää ettei kaikki menekään hyvin kun noin 10% kaikista raskauksista keskeytyy tavalla tai toiselle, mikä on loppu viimein TODELLA iso luku. Sen takia tuleva ultra on mulle itselle tärkeä kokemus, sillä saan kuulla lyökö mun lapseni sydän ja elääkö se siellä.

Oikein mukavaa tapaninpäivää täältäkin! Ja plussaisia tuulia kaikille yrittäjille!!! ++++++++++++++++++++ :whistle: :heart:
 

Yhteistyössä