~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

no voe hyvänen aika kun täällä on aktiivista porukkaa...silti, kiva käydä lukemassa juttuja, ja aivan mahtavan ihana kuulla, että plussauspuolellakin on aktiivista!! kyllä sieltä jossain vaiheessa joku tarrautuu mukaan jokaiselle!!! :heart: :) paljon on ainakin plussia tipahdellut tässä viime aikoina!

hempulle :hug: ..tuo on inhottavaa kun joutuu noihin tilanteisiin "vieraiden" kanssa, jotka eivät sun tilannettas tiedä. ja vaikka tietäisivätkin, niin ei se siltikään helpota... mutta nyt alkoi taas uusi yritys, joten mitä vaan voi tapahtua... ;) yritys unohtuu tässä joulun ja uudenvuoden pyhinä, niin sitten voikin yllätys odotella tammikuussa...? toivotaan sitä!!! :heart:

ON: itteeni huolestuttaa joudunko palaamaan tänne haaveilemaan, kun yhtäkkiä hävisi kaikki oireet ja maha on ollut oudosti kipeä. ajattelin, että jos menis vielä ennen joulua tarkistuttamaan tilanteen, niin voisi lomailla sitten rauhassa... vähän kyllä masentaa... tänään olisi virallisesti poksunutkin viikot 10+0, eli aika pitkälle on päästy, joten kyllä suru olis suuri jos nyt jotain kävisi...sen pikkuisen kun on nähnyt jo vilkuttelevan siellä ultrassa... joten edelleen pidän jalkaani oven välissä tänne, sen verran paljon pelottaa. ja tuskin se pelko koko aikana täysin häviääkään. :ashamed: ja täällä ainakaan maha ei ole vielä yhtään kasvanut! turvotusta se yleensä on, sillä ekaa odottavilla maha alkaa näkyä yleensä vasta "tosi" myöhään. eli kun ei ole sitäkään, niin vaikea tätä on kyllä uskoa.

mutta pidetään kaikki se lippu ylhäällä, ja toivotaan jokaiselle parasta!!! :heart:

rauhallista ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille!! :xmas:

oi siili :hug: :heart: :heart: Ihana ihana, nyt ei enää harmita niin kovasti ja osaan olla onnellinen hänen puolestaan, taitavasti kyllä häntä osasin onnitellakkin, ettei paistanut mikään harmistus läpi :) Nyt taas mietin, että vihdoin pääsen tuota ovulaatiota taas metsästämään ja viivoja bongailemaan, että eikun uutta kiertoa kohti taas :) Kiitos murunen tuhannesti :heart: Ja pikkusiilille halauksia :hug:

miipeli Ihanaa joulunaikaa siullekkin :heart:

taffo Totta, kyllä siinä on nielemistä kun ympärillä ihmiset sikiää näin kauniisti sanottuna, mutta hei ajatteles, meillä se on vielä edessä ;) Voidaan keskittyä siihen ovulaation bongailuun ja lapsen teon harjotteluun sillä aikaa kunnes plussataan ;) Toivottavasti tietysti mahdollisimman pian :heart:

HH tiedän todellakin miltä susta tuntuu :ashamed: Miä niin kovasti puhallan täältä sulle niitä haikaroita, pistin varmuuden vuoksi lopulla veronpalautusrahoilla kymmenen haikaraa asialle ja iskin kartan ja kompassin käteen ja navigaattorinkin käskin hankkimaan, joten on se kumma jos ne ei perille löydä.. Sillon tulee tunti turpaa ja haikarat saa sitten mun puolesta vaikka mennä konkurssiin ja siirrytään johonki Dumbon lentävän norsun vauvatoimistolle asiakkaaks! Tsemppiä murunen :heart: :hug:

Khih sartsa siä olet NIIIIIN ihana :D :LOL: :hug: :heart: :heart: oikee murunen :heart: Kattelin jo tuolla noita torkkupeittoja tuolla yhellä käsityösivulla ja löysinkin pari kivaa mallia :) Ihan niinkun tuossa äsken laitoin, niin ei kun uutta yritystä ja josko nyt sais vahvan viivan ovulaatiotestiin, voihan se olla ettei oo ovuloinu koska testi ei näyttäny vahvaa viivaa :) tuudittaudun tähän, kunnes taas kuukauden päästä kiroan ;) :hug: Rakkaita haleja Turskalle :heart:

bubunen nostan siulle hattua esimiestyöstä, itestäni ei ikinä olis siihen asemaan :hug: :heart: murunen :heart: :heart:

Heippa pieniminä toivotaan parasta :heart:

ON: Huh, kohta pääsee kotiin ja taas aamulla takasin töihin.. Vatsaa ja selkää jomottaa.. Pillerihuuruissa pyöritään, pimpelipompelipom ;) :heart:

bambina muistan lukeneeni että alkuraskauden aikana erilaiset oireet ja tuntemukset voivat tulla ja mennä. Älä vielä masennu. Kyllä kaikki on varmasti ihan kunnossa :heart: :heart: Jos sua huolestuttaa, niin kannattaa se silloin käydä tarkistuttamassa että ei mene joulun aika miettiessä ja pelätessä. Saatte sitten jouluna iloita hyvin etenevästä raskaudesta =) Halauksia :hug:

bambina ja hei, parasta on vielä se, että mulla on ylimääräsiä vapaapäivä viikon verran tuossa uudenvuoden jälkeen, että jos ovulaatio sinne ajottuu, niin ei ainakaan stressiä pitäs olla, joka haittas tuota lapsiasiaa :) Ja hyvässä lykyssä on tieto jo uudesta työpaikastakin sillon :) Kiitos tsempityksestä ihana :heart: Parempi mieli on jo nyt kovasti :) Pistin just jätesäkillisen tarrasukkia matkaan sinne, jotta pikkunen pysyis kyydissä! :heart: Helpommin sanottu, kun tehty, mutta älä anna pelolle valtaa muru :heart: Voin kuvitella, että helposti kuuntelee ja kuulostelee omaa kroppaansa eri tavalla ja kriittisemmin kun on raskaana, kun vihdoin on saavuttanu sen mitä on halunnu. Tottakai sitä pelkää sitten, että mitä jos jotain tapahtuukin.. Mutta oman mielenrauhan saamiseksi, mene ihmeessä ultratuttamaan uudestaan jos vaan mahdollista, jotta voit olla joulun rauhallisin mielin :heart: Jaksamista ja paljon haleja :heart:

Pieniminä: Tsemiä testaukseen! Ihan lupaavalta kuulostaa kyllä, kun kp:t jo noinkin paljon yli menneet.. ;)

Bambina: Toivottavasti kaikki on paremmin kuin hyvin! :) Olen kanssa kuullut, että on ihan normaalia alkuraskaudessa, että oireet tulevat ja menevät ja muuttuvat matkan varrella.

Omaa napaa sen verran, että tätiä odotellaan joulu"lahjaksi" :| Tänään alkoi menkkajuilimiset, joten eiköhän ne ihan ajallaan ala.. Ens kierrossa sitten aukiolotutkimukseen, jos ei joulunpyhät (klinikka on kiinni) sotke suunnitelmia :/

Sartsa83
Haaveileva Oikein paljon tsemppiä tulevaan. Hyvä että asiat selvis ja saat nuo lääkkeet. Itse söin terolutia et saatiin mulle menkat.. sitten käytii 4kk hoidoissa kunnes toisesta inseminaatiosta tärppäs. (Sinullekin siis tiedoksi että yhteensä yritystä oli melkein 2v. Kuukautta vaille.)

Hempu Aww... Turska lähettelee pieniä suloisia kuplia rakkaalle Hempu-tädille. :heart: Ite oot oikea murunen. Senki.. MURU! :LOL: :hug: :heart: Tarviipa käydä ettii niitä peittoja ja ilmotella sulle sitte niistä. :) Ja nyt sitten ovulaatiotuulia teille. Kyllä se siellä on ja mä taas epäilen että se oli sulla, mutta sulla itellä meni laskut vähä sekasin eikä siis varmuutta että missä kohtaa se virallisesti oli. :) Toivokaamme nyt parasta. :) :hug: :heart:

ON: Millonkohan ihminen oppii, et jos joku asia ällöttää, niin SITÄ EI SYÖDÄ?!!? :LOL: Mä eilen höpisin kautta rantain täällä 2+:ssa että karjalanpiirakka tökkii.. epäilin ite kyllä sen päällisiä joten ostettiin eilen sitten mulle herkkusienisalaattia jota rakastan laittaa niitten päälle.. nooh, minä tyttö eilen illalla söin yhen: ei mitään. Maistu hyvälle. Mutta taas nyt aamulla: hyi hemmetti kun tökkii.. meinaa tulla paljon nopeempaa kyytiä takas kun meni sisään. :x ..Tai sitten.. okei se johtuu nyt siitä että mulla on alkamassa aamupahoinvointi ja nähtävästi mun masuni ei tykkää sitten oikein mistään. :D

Heissan taas! :) Tiättekö, mua väsyttää koko ajan niin paljon, että täällä käyminenkin on suuri voimanponnistus! :eek: Käyn kyllä lueskelemassa viestejä usean kerran vuorokaudessa, kun kone on kuitenkin koko ajan auki.. Mutta en vaan millään jaksais kirjoittaa mitään. :| Mutta jos musta ei kuulu mitään, niin tietäkää silti että olen hengessä mukana! :)

Miipelille toivottelen tsemppiä joulun jälkeiseen vauvayritykseen ja muihin elämää koskeviin pohdintoihin. :heart:

Taffo, HH ja Hempu :hug: :hug: Toi on niin tuttua, että tuntuu että kaikki muut maailman ihmiset on raskaana paitsi itse.. Välillä musta tuntui etten kestä nähdä enää yhtään isomahaista ihmistä ja jos sellaisen näen, alan kirkua. :ashamed: :D Niin että tsemppiä rakkaat!! Ja sit tunnustus: vieläkin mulkoilen välillä jotain isomasuista, että "toikin on raskaana mut en mä vaan ikinä" ja sit muistan että ai niin, mäkin oon.. :LOL: Mutta vähän jäi "traumoja" tosta tunteesta että kaikki muut on raskaana, joten päätin että yritän itse pitää pään kylmänä enkä esim. fb:ssa koko ajan mainosta asiaa, siis sitten myöhemmässä vaiheessakaan. Katotaan miten päätös pitää. :p

Mä muuten ostin Multivita plussaa tuohon viimeiseen kiertoon (sellaisen ison 200 kpl paketin) ja nyt en sit voi syyä niitä kun siinä on A-vitamiinia. :headwall: Eli kannattaa ostaa suoraan sitä raskausMultivitaa!

HH, mä oon vielä sua lyhyempi, 158 cm. Mun käsittääkseni enää ei ole mitään pituusrajaa tuonne poliisikouluun, joten kyllä säkin sinne voisit päästä. ;) Ehkä mä haen sit jos Sartsakin, niin se ei pääse musta ikinä eroon!! :LOL: :LOL: :LOL:
Ja HH:lle vielä iso kiitos nuista "raskauden hyvinmeno"-toivotuksista. (en nyt saanut sanottua tota mitenkään fiksusti. :LOL: ) :heart: TSEMPPIÄ!! Toivottavasti osaat nyt ainakin joulun ajan rentoutua ja olla miettimättä vauvajuttuja. :heart:

Sartsukka :heart: Kauheen monessa koulussa on nykyisin ihan paska koulutuksen taso! Tai ainakin ammattikorkeissa opiskelevista kavereista monet on valittaneet opetuksen tasoa ja eipä ollut meilläkään kovin kaksista tuo opetus. (Terveiset vaan Laureaan ;) ) Mut nyt saat sinäkin sitten vähän henkäistä! :heart:

Pieniminä, plussapuhureita!

Haaveileva-85 :hug: Jotenkin ihanan positiivinen asenne sulla! :hug: Ja toivottavasti nyt pääsette sitten eteenpäin vauvayrityksessä. :heart:

bambina toivon kovasti, että sun huolet on turhia! :hug: :hug: :heart:

Hempu :hug: :hug: :heart: Jotenkin sitä saa aina tsempattua noiden raskausonnittelun läpi niin, ettei oma harmistus näy. Mutta mulla ainakin vaati melkoista ponnistelua, että sai vähänkään aidonnäköisen hymyn kasvoille kun jostain puun takaa joku hyökkäs kertomaan raskaudestaan. Mutta hei, kyllä säkin oot vielä siinä tilanteessa että muut onnittelee sua, ihan varmasti olet!! :heart: :heart: Tsemppiä oviksen bongaukseen taas kerran. Voi kuinka toivon että teillä nyt tärppäis! :heart: Ja pikkusiili kiittää. ;)

LauraAnnika :hug: ja pahoittelut jo valmiiksi jos se täti kurvaa jouluna vierailulle. :/ toivotaan, että se jäis tuonne lumimyräkän keskelle jumiin eikä pääsis häiritseen sua tai ketään muutakaan! :)

Sartsa vielä.. eikös ihminen opi kantapään kautta eli kun oot pari kertaa pulauttanut karjalanpiirakat takaisin ylös niin opit. ehkä. ;) :LOL: :heart:

Hyvä aloittaa viesti tilityksellä ettei jaksa kirjoittaa ja sit kirjoittaa romaanin verran tekstiä. :D

Ja unohdin lopusta kaikken tärkeimmän:
PLUSSATUULIA JA TSEMPPIÄ KAIKILLE JA IHANAT JOULUT NIILLE JOTKA EIVÄT TÄÄLLÄ SITTEN ENÄÄ ENNEN JOULUA EHDI KÄYDÄ. :heart:

Siili H Mulle kävi just samalla tavalla ton Multivita Plussan kanssa, katsoin vielä apteekissa että kiva kun siinä on foolihappoa jne ja unohdin täysin koko a-vitamiinin... :headwall: Ärsyttää vieläkin.

Mä en taaskaan ehdi tarkemmin lueskelemaan ja kommentoimaan, pahoittelut siitä, oon juuri lähdössä pihalle koirien kanssa tästä. :) Mutta tätiä ei edelleenkään näy, pissalla sen sijaan täytyy ravata aivan jatkuvasti.... Pieni toive siis vielä... :heart:

Niin, ja hyvää joulua ihmiset! Toivottavasti joulupukki tuo plussauutisia ja plussatuulia. =)

sartsahanibanimurunen, tää nyt täällä niinkun monistelis todistuksiaan ja kaikki muita papereita huomista aamua varten, jänskättää :D Apuaaaaa :D Miä haluan sen paikan, haluanhaluanhaluan!!! Juuh, mulla onkin yks unipussi vielä tehtävänä ja sitten joku pitsinen neulepaita vauvalle, mut sitten pitääkin taas keksiä jotaa kudottavaa joskus helmikuun aikana varmaankin jo :D :heart: Luin jostain, että ovulaatio olis 12-14 päivää ennen tätiä, niin luulen, että oon kyllä oikeesti bingannu sen sillon KP 18, kun niitä munasarjoja alko vihloo.. :) Mut uutta kohti ;) Voi hassumurunen :heart: miten sitä vois oppia jos yhellä hetkellä pystyy syömään ja toisella taas ei :D Pitää syödä sillon kun mieli tekee jotain :D Ihanaa seurata tota siun ja muiden odottajien voinnin ja mielitekojen aaltoilua :D :heart: Pötzi-Möhkiäinen ja Turska :heart: :heart:

siili miä syön ihan normaalia multivitaa, enkä siitä ainakaan löytäny yhtään A-vitamiinia :eek: Voiko ne tosiaan poiketa noin toisistaan multivitat ja multivita plussa.. Outoa :) Mut kun toi miun purkki loppuu niin lähen hakee raskausmultivitaa kanssa :) Hih, no kunhan siun masukki kasvaa niin sit et ihan hevillä unoha, et oot raskaana ;) Ja synnyttäessä vielä vähemmän :D

Anteeks jos hieron joillekkin suolaa haavoihin, mutta miusta olis kiva kuulla teiltä odottajilta, että haluatteko tietää etukäteen kumpi tulee ja ootteko miettiny miten synnytys, puudutuksella vai ilman? :D No vähän varhaista, mut ajatuksia tällä hetkellä :)

siili se on totta, että on vaikeeta psyykata itteään onnittelemaan, varsinkin sellasta, jota näkee useammin tai jonka kanssa on paljon tekemisissä.. Onneksi miä ehkä saan vaihdettua sitä työpaikkaa, niin ei tarvihe sitten miettiä noita tuon nykyisen työpaikan raskaana olevia naisia :D Eivätpä aiheuta stressiä mun yrittämiseen :D Ja aika hauskasti tuolla naamakirjassakin, niin kaikki te kolme (sinä, sartsa ja bambina) odotatte ja miä hihhuloin siellä tein seurana ainoana ei odottajana tän palstan ihmisistä :D Hassua :D Mutta ei se oikeesti miuta häiritse, miä vaan oon onnellinen tein kolmen puolesta niin kovin :) :heart:

bambinaonhan kaikki ok? :) :hug: :heart:

voi milean, kylläpä se täti nyt pitää sinuu jännityksessä, kun ei sitä näy eikä plussaakaan pärähdä testiin, kohta kannattaa varmaan harkita verikokeita ;) :heart:

Plussatuulia :heart:

Teratozoospermia oli diagnoosi,lausunto:jonkin verran alentunut hedelmällisyys...Me ei tajuta siitä paperista yhtään mitään. :( Sain melko ristiriitaista tietoa googlettamalla,v*tuttaa todella rankasti.Kun edes tietäis onko mitään mahdolisuuksia luomuna..V*tun v*ttu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh: :'(

Taffo, laske "erässä" olevien normaalien ja eteenpäin liikkuvien määrä. Eli esim. 1 milj / ml * 10 ml (kokonaiskoko) * normaalien ja eteenpäin liikkuvien määrä. Se antaa ainakin meidän lapsettomuuslääkärin mukaan paremman kuvan. Me saatiin myös tekniseksi diagnoosiksi "jonkin verran alentunut" mutta lapsettomuuslääkäri sanoi, että ihan normaali se on sillä normaalien eteenpäin pyrkivien siittiöiden määrä oli sen verran suuri. Voin kaivaa tarkat luvut myöhemmin, niin saat vertailukohdan.

Sen lisäksi kannattaa soittaa lääkärille ja pyytää selittämään tilanne. Perusperiaate on, että jos on eteenpäin pyrkiviä normaaleja siittiöitä, niin on mahdollisuus saada luomusti.

Tsemppiä!

Ps. Täysin vastuutonta noilta lääkäriasemilta lähettää pelkkä laboratoriotulos ilman selityksiä. Et ole ainoa, joka on täysin sekaisin ja järkytynyt tuloksista! Muutama kaveri on käynyt läpi saman ja lopulta heille on selvinnyt, että ei ollutkaan niin suurta aihetta huoleen. Toivottavasti näin myös teidän kanssa!

Voi taffo todella p*skamaista antaa pelkkä paperi ja tulokset ilman selityksiä!!! Voi v**tu.. Kai teilla on lääkäriaika asian tiimoilta? Kauhean paljon jaksamista ja tsemppiä ja toivotaan, että asiat on paremmin kun miltä ne kuulostaa :heart: :heart: Paljon haleja :hug: :hug:

Taffo, tsemppiä kovasti! Mä toivon ihan tosissani että saat selvyyttä asiaan ja että kyse ei ole mistään vakavammasta :hug: Paskamaista saada tuollaisia uutisia ennen joulua. Ja vielä tuossa muodossa :headwall:

).( Alkaisinkohan taas vaihteeksi kytätä oireita? :kieh: Olen palellut muutaman päivän kuin hullu. Kuljen kotona koko ajan villatakki päällä, ja silti värisyttää koko ajan. Eilen ja tänään olen ollut janoinen ihan koko ajan. Oon tainnut tänäänkin juoda pari litraa, ja silti suuta kuivaa koko ajan. Mitään lääkkeitä en ole käyttänyt mistä tuo vois johtua, enkä syönyt mitään suolaista. Oletetusta oviksesta on huomenna tasan viikko. Päätin jo että teen testin 1.1 jos menkat ei ala. Eikö se olis aika hyvä alku vuodelle? :D

Siili H En mä taitais kyl uskaltaa etes hakeen poliisikouluun. En uskaltais ikinä lähteä rikospaikalle.. tiiä mikä pyssymies siellä oottaa.. hui!! :D
Jos tulen raskaaksi, niin syötän nuo a-vitamiinia sisältävät multivita plussat mun miehelle ja ostan itelle niitä raskausajan vitamiineja.

Milean Puuuuh, plussatuulia. Vessassa ravaaminenkin on raskauoire... :whistle: :whistle:

Hempu vaikka en itse vielä raskaana olekaan, niin kerron kuitenkin että itse haluisin ehdottomasti tietää tuleeko tyttö vai poika. Molemmat olisivat yhtä tervetulleita. En kuitenkaan ole niitä ihmisiä jotka jaksavat jännätä loppuun asti, vaan haluan suunnitella ja hössöttää jo etukäteen tyttöjen tai poikien juttuja valmiiksi :heart: :heart: Voih, kumpa tärppäis pian. Ei jaksais enään odottaa..... !!! En oo huono odottelija en!! :LOL:

Taffo Siis törkeetä lähettää vaan pelkkä tuloslappu jossa testin tulokset tyyliin hepreaksi!! :kieh: Sit saa pelätä ja miettiä että mitä toikin tarkoittaa. Varaahan aika lääkärille että suomentaa sitä lappua ja nostele seinille palautteen merkeissä.. hrmph! Ärsyttävää tommonen!! *täällä ihan hiilenä* Hirvittää oma tutkimuksiin meno että mitä siellä sanotaan miehestä ja minusta. Joinks! Tsemppihalit. Ehkei tulokset olekaan niin huonoja kuin miltä äkkiseltään vaikuttaa kuten Opaali sanoikin. :hug:

ON: Tänneppä ei kummempaa. Foolihapon ja vitskujen nappailua ja oviksen jälkeistä hohhoilua. Odotusta ja odotusta. Onneksi saa tässä ootella jouluakin samalla. Kuluu aika ripeämmin.. :xmas: :xmas:

Paljon plussaa ja tsemppiä mun ihanille tonttutytöille :heart: :heart: ++++++ :whistle: :whistle:

Taffo, meidän diagnoosi on: "oligotertozoospermia". Lausunnossa lukee: "Siittiöiden määrä / ml normaalia alhaisempi, kokonaismäärän ollessa hyvä. Eteenpäin liikkuvien siittiöiden osuus hyvä. Normaalimuotoisten siittiöiden osuus normaaliarvoja alhaisempi. Hedelmöityskyky on jonkin verran heikentynyt." Ja tähän lapsettomuuslääkäri (yksityinen) totesi, että hän katsoisi lukujen perusteella, että hedelmöittymiskyky on normaali ja hän perusteli sen seuraavasti:

Sperman tilavuuden viitearvon alaraja : 2ml
Siittiöiden tiheyden viitearvon alaraja: 20 milj/ml
Normaalien siittiöiden viitearvon alaraja: 15%
Nopeasti suoraan etenevien siittiöiden viitearvon alaraja: 25%

--> Normaali hedelmöityskyky on siis esim. henkilöllä, jolla siittiöitä on yhteensä 40 miljoona (2 ml * 20 milj/ml), joista 6 miljoonaa (15%) on normaaleja ja 10 miljoonaa (25%) eteenpäin pyrkiviä.

Meillä tilanne oli seuraava:

Sperman tilavuus: 7ml (ei ihme, että jotain valuu aina ulos ;))
Siittiöiden tiheys: 14 milj/ml (alle viitearvon)
Normaaleja: 9% (alle viitearvon)
Nopeasti suoraan eteneviä: 41%

--> Diagnoosin oligoteratozoospermia sai, kun siittiöitä on yhteensä 98 miljoona (7 ml * 14 milj/ml), joista 9 miljoonaa (9%) on normaaleja ja 41 miljoonaa (41%) eteenpäin pyrkiviä.

Eli kun vertaa näitä lukuja, niin meillä on kokonaismäärässä enemmän normaaleja ja eteenpäin pyrkiviä kuin tuossa normaalilukujen alarajan tapauksessa. Ja me saatiin leima otsaamme. :|

Yhteenvetona: Meillä määrä korvasi laadun! :LOL:

Taffo, toivottavasti ei mennyt ihan yli ymmärryksen tämä mun tekninen selitys. Tuntui vaan niin tutulta sun huoli ja ajattelin, jos nämä kokemukset auttaisi! Jos jaksat niin laskeskele itse tai soittele heti huomisessa lääkärille, niin saat itsellesi rauhan. :hug:

Omasta navasta vielä: Tätiä odotellaan edelleen kurvaavaksi paikalle. Yleisimmin kierrot on ollut 28 päivän pituisia. Joka siis on tänään. Jos täti on tullakseen, niin tulisi pian. Mä alan taas kohta elätellä toiveita ja ravata vessassa tsekkaamassa josko jo saa tunkea sidettä pikkuhousuihin...

voi taffo, iiiiisot :hug: :hug: !! muista että mahdollisuudet ovat silti olemassa! eli ei heitetä pyyhettä vielä kehään, eihän??? :heart: :heart:

hempu vielä ei tietoa, huomenna menen neuvolaan ylimääräiseen tarkistukseen. yritetään saada sydänäänet kuuluviin. soitin sinne aamulla, eivätkä olleet oikeen halukkaita tekemään yhtään mitään. sanoi vaan, että kun sydänääniä tuskin vielä kuullaan (10+2 huomenna) ja kun ei mitään riskimerkkejäkään ole ollut (esim. vuotoja) niin en kuulu johonkin yleiseen piiriin, joten jos haluan ultraan niin on mentävä yksityiselle. sanoi, ettei nyt ihan hirveen mielellään kuuntelisi sydänääniä, kun voi olla että alkaa huolettaa liikaa, jos niitä ei kuulu, mutta kovasti selitteli, ettei niitä sitten vielä periaatteessa pidäkään kuulua. mutta toivotaan parasta!!!!!

ja ethän sä hempu mitenkään ylimääräisenä siellä naamakirjassa pyöri!!! :D siellä kukaan ei vielä edes tiedä tästä mun tilasta, joten ihan olet kuule mun kaveri, en ole eritellyt odottaja-kavereita ja muita erikseen! :LOL: ja vielä menee kauan ennen kuin alan julkisilla foorumeilla asiasta edes puhumaankaan!
ja noihin sun muihin kysymyksiin: miehen kanssa ei olla vielä asiasta puhuttu, mutta mulle on ollut aina ihan selvää, että haluan tietää sukupuolen etukäteen! haluan ostella muitakin vaatteita kun vaan valkoisia... synnytystä en ole vielä edes ajatellut, mutta luulen että luotan siihen mitä lääkärit sanovat. ei mulla ole mitään periaatteita mistään puudutuksista tms.

ja anteeksi jos näillä asioilla tosiaan hieron suolaa jonkun haavoihin, sana vain, niin en tule puhumaan näitä raskausjuttuja tänne! mutta odotellaan huomiseen tai sitten ensi viikkoon, niin kuulen tarviiko itsekin palata tänne kokonaisuudessaan... piinaavaa tää odottaminen!

raitakissa niinkö kauan jaksat odottaa testaamista?? ;) oireet kuulostaa hyviltä, juuri aloin itsekin ihmettelemään tätä jatkuvaa suun kuivumista. vettä saa litkiä tosiaan ihan hulluna, vaikkei mitään suolasta ole syönyt... mutta oikeassa olet siinä, että se olisi kyllä paras mahdollinen alku uudelle vuodelle!!! :heart: :heart:

Meni yli hilseen... Mutta joo,meidän tulokset:
Tilavuus 2.5 ml
Siittiöiden tiheys 182,5 milj.
Eteenpäin liikkuvat 51,8 milj/ml
a)nopeasti suoraan etenevät 21%
b)hitaasti etenevät kaartelevat 50%
c)paikalllaan liikkuvat 7%
d)liikkumattomat 22%
Normaaleja 8%
Epänormaaleja 92%
TZI 1,50
Jos osaat sanoa /laskea tuosta jotain niin olisi mahtavaa!Kävimme yksityisellä klinikalla ja soittoajan saa lääkärille loppiaisen jälkeen.... :kieh:

21.12.2oo9 Maanantai

ShiruLi..........................kp 97/26.........................yk1
Louvre.........................kp 88/32-35....................yk 17
BabyBubble..................kp 84/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 81/?...........................yk 1
pata-ässä.....................kp 77/28-30...................yk 4
murppa86....................kp 70/25.........................yk 53?
yöperhonen-................kp 63/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 61/39..........................yk 9

Siffis............................kp 56/30...........................yk 7

Jempula.......................kp 46/?.............................yk 4
Windy...........................kp 43/28...........................yk 2
kilu09...........................kp 41/28-...........................yk 11

HappyFeet...................kp 39/34............................yk 13
milean..........................kp 37/28-34?.....................yk 2
Miipeli...........................kp 30/27-36.....................yk 12
Elviir-a..........................kp 30/28-31.....................yk 10

Opaali78......................kp 28/26-30......................yk 9
Saana07......................kp 28/26-28......................yk 5
LauraAnnika................kp 26/(26-)30-37.............yk 12
oola.............................kp 23/28..............................yk 2
Pettera........................kp 21/34..............................yk 3

Raitakissa....................kp 18/28 - 30....................yk 4
kiharapää....................kp 18/28-35......................yk 26
anu84..........................kp 18/29-32...................yk 22
HH1979........................kp 17/27-28......................yk 4
EtanaLilli......................kp 17/31...........................yk 12
Manuliina.....................kp 15/28-31.........................yk 4
Ingu............................kp 14/28..............................yk 1
Satiini-.........................kp 14/29-32......................yk 5
tiuvi.............................kp 12/25-39......................yk 6
neulainen.....................kp 10/90 (pillerit jätetty 09/09)
tähtynen......................kp 10/26-35......................yk 6
esperanzadora............kp 10/29-31........................yk 8

Taffo82.........................kp 8/29............................yk 5
Sinirusko......................kp 8/28............................yk 15
Ambrosine85................kp 8/30..........................yk 5
Indrina.........................kp 7/?............................yk 1
lillukainen....................kp 4/35.............................yk 1
terp.............................kp 2/26-30.....................yk 5
Hempu86la...................kp 2/25-34.....................yk 18
Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09

Sartsa83
Siili Joo, enköhän mä joskus opi. :LOL: Tänää ollu kyl koko päivän kestävä pahoinvointi. Ja tullu pari kertaa oksu kurkkuun muttei kokonaan ylös. :D Nam nam. :LOL: Juu, samaa oon kuullu Tampereen AMK:sta ettei sielläkään toi opetuksen taso kovin kaksinaista ole. Ei muutako poliisikouluun! :p

Voi Hempu :heart: Niin kovasti onnea siihen haastatteluun, vaikket onnee tarviikaan ko saat kuiteski sen paikan. ;) :D :hug: Oot niin raksutin! :heart: No eihän tässä opi erkkikään syömään oikein. Siispä oon tänään tehny niin että oon syöny vasta kun tekee mieli ja nyt se sitten kostautuu kun särkee päätä. :/ Eli kyllä sitä parin tunnin välein jotain pientä pitäs syödä. Vaikka sitte jäystää porkkanaa tai jotain, kunhan syö jotain aina vähän. Se ois sillee terveellistäki jos meinasi laihduttaaki...

Taffo Teillähän on hyvät mahdollisuudet! Meillä oli ekassa spermatestissä 19% nopeasti suoraan eteneviä ja liikkumattomia 36% ja epänormaaleja 96%. Kuitenkin tossa toisessa inseminaatiossa PESUN jälkeen oli 5,5miljoonaa pelkkiä nopeasti eteenpäin liikkuvia, yhteensä koko tavaramäärä oli 5,6miljoonaa. Voimme siis päätellä että näitä nopeasti suoraan eteneviä oli siis 99% eli ihan huikee määrä! Ei siis rakas-taffotiini mitään hätää. :) :heart: Ainakaan mitä ite oon noitten kanssa ollu tekemisissä.

milean ja raitakissa Plussausonnea nyt. :heart: ++++++ :whistle:

Yhteistyössä