~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3



13.10.2oo9 Tiistai



pokermama.................kp 97/??..........................yk 1
Niin toivoisin................kp 89/30-33....................yk 7
butterFly88.................kp 86/?............................yk 1
kaz...............................kp 81/24-34....................yk 14
Vuorovesi.....................kp 78/26.........................yk ?
Jezze...........................kp 75/28..........................yk 7



Siffis.............................kp 56/30.........................yk 5



Opaali78......................kp 43/28-29.....................yk 6
Zande..........................kp 43/32..........................yk ?




LauraAnnika................kp 13/(26-)30-37............yk 10
Haaveileva85..............kp 35/ 26-33...................yk 8
Sinirusko.....................kp 33/28..........................yk 12



kilu09..........................kp 29/28-29.....................yk 9
ShiruLi.........................kp 28/26..........................yk1
Cladoceran.................kp 28/39...........................yk 8
kiharapää...................kp 27/28-35.....................yk 24
HH1979.......................kp 26/28........................ yk 1
Elviir-a.........................kp 24/28-31...................yk 8
Taffo82.......................kp 20/26-28....................yk 2
Ansku-82.....................kp 23/30........................yk 10
Miipeli..........................kp21/28-34....................yk 10



Louvre.........................kp 19/32-35...................yk 17
yöperhonen-................kp 19/28.........................yk 22
hippopotamus80..........kp 19/26-29...................yk 11
Hebbeliini....................kp 19/26-31.....................yk 1
Susanna85..................kp 18/28..........................yk3
Raitakissa....................kp 17/28 - 30..................yk 2
BabyBubble.................kp 15/??..........................yk 1
Pipopi...........................kp 11/26-39....................yk 16
EtanaLilli......................kp 10/31.........................yk 10
Saana07......................kp 10/26-28....................yk 3



bebek.........................kp 9/?(41).......................yk 2
anu84..........................kp 8/29-32....................yk 21
pata-ässä....................kp 8/28-30.....................yk 4
tiuvi.............................kp 6/25-39.....................yk 4
Bambina......................kp 2/26-31......................yk 3
murppa86...................kp 1/25...........................yk 53?
HappyFeet...................kp 2/34...........................yk 12
Jempula......................kp ??/??...........................yk 2
Ambrosine85...............kp...................................yk
Pikkis82.......................kp...................................yk




+ niiskuneiti- :heart:

Taustailee: =)
(HayLina.......................kp 1/29...........................yk 13)
 
Päivittäjälle: HH1979.............. kp 26/28..................... yk 1

3 päivää vielä tätiä ootellessa... sitten saa aloittaa laskeen päiviä alusta taas! En jokunen aika sitten olisi millään uskonut että vauvakuume oikeesti iskee meikäänkin näin pahana. Kait se tuo kuuluisa biologinen kello tikittelee, niin alkaa jo paniikki tulla että olen liian vanha.
 
Raitakissa,Joo tää on tätä isossa kaupungissa... Mullakin menee työpäivät kattellessa näitten miesten töitä...sit illalla kotiin... siel sit pyöritään yksinään ilta ja aamulla taas alkaa sama rumpa alusta... poikkeuksena tietenkin viikko jolloin mies on kotona, sillon tuleekin kaiken maailman tekemistä ja mieliala paranee :)

Haleja sinne, koita jaksaa :hug:
 
Kiitos Hebbeliini! :flower:

Ja täällä menossa siis kp 17/28 - 30 ja yk 2. Onhan mulla sellainen kummallisuus kropan kans nyt menossa kuin lisääntynyt valkovuoto. Siis kirkas ja tuoksuton, jota tulee varsinkin aamulla ylösnoustessa paljon. Normaalisti olen tosi "kuiva". En usko että tulehdusta tms olis, kun ei ole mitään muita oireita. Nää on näitä kropan omituisuuksia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitakissa:
Äh, mulla on taas ihan tympeä fiilis koko "vauvaprojektin" kanssa. En jaksa nyt yhtään miettiä että tärppääkö vai ei, onko oireita, mitäs jos.. Tottakai vauva on ihana ja tervetullut, mutta en jaksa yhtään miettiä asiaa nyt.

Muutenkin fiilikset on tän elämän suhteen vähän negatiiviset :( Parisuhteessa menee onneks hyvin, mutta inhoan tätä isoa kaupunkia, en saa ikinä opintoja valmiiks, mulla ei ole kavereita, ja kaikki on niin vaikeaa :'( Lisäks oon varmaan taas lihonut, vaikka mun piti laihduttaa. Paska.
toi on aivan kun mun tekstiä tällää hetkellä.. varsinkin toi toka kappale! :LOL:
miten joku voikin aatella niin samalla tavalla..

täällä odotellaan et mies jaksais työskennellä makkarin puolella.. toivottavasti ensi viikon alussa ois sutinaa ;)

bebk 9/?(41) yk 2

 
Täällä siis menossa kp21/28-34. Ärsyttävää tuo kun oli aiemmin niin säännölliset menkat ja jostain syystä kesäkuussa venähti 36päivään. Varmaan jännityksestä. Silloin tultiikin alas ja kovaa :/ ..jokatapauksessa... ja yk 10!

En oikeen tiedä mitä ajatella..tiedän ettei tässä kierrossa ole tärpänny..en usko että ajankohdat täsmäis nyt mitenkään ja yritän kovasti olla haaveilematta liikoja :)

Oon jotenki myös aika varma ettei se ihan vielä tule tärppäämäänkään. Siis lähiaikoina. Ja pelottaa että tää on nyt se yks asia mitä mä en vaan voi kontrolloida ja en lasta tule saamaankaan. Lannistunut olo!

Ja samalla taas..haluvaa niin kovasti että hulluksi tulee. Eikä vaan voi mitään!!
Joo..postissa tuli hirmuinen kasa ovistestejä :saint: pelottaaaaaaaaaaa jos en bongaakaan ovista. Tässä kierrossa oon myöskin alkanu syömää vitamiini ja foolihappo-lisiä ja tädin vierailun jälkee taidan litkii greippimehuu. *syvä syvä huokaus*
 
Millaista greippimehua kannatteis juoda?? Onko kokemuksia? Siis ihan tuorepuristettua greippimehua vai? Ja sit toi foolihappo. Ootteko ostaneet apteekista? Kuinka vahvaa sen pitäis olla? Haluan kaikki mahdolliset apukeinot käyttöön tässä asiassa.... =)

Miipeli: Itse olen myöskin aika kontrollifriikki ja samoin pelkään että tätä asiaa en itse pysty kontrolloimaan tai siitä päättämään. Pitää vaan antautua luonnon armoille ja sekös pelottaa. Ovistestit mullakin valmiina. Älä lannistu. Kyl teillä tärppää ja toivottavasti meilläkin.

Itsestä tuntuu myös etten ole nyt raskaana. Perjantaina aloitan laskeen uusia päiviä, tai viimistään lauantaina. Ei kait se auta, näillä eväillä mennään.
 
Voimia ja paljon plussaa kaikille...Musta tuntuu et tää viiminen viikko ootellessa tuleeko menkat vai ei,on yhtä piinaa..Mistä te löydätte malttia ja hermoja kaikkeen tähän????Tai sit mä olen vaan liian innokas ja malttamaton.. :LOL:
 
Luin jostain että suositeltu määrä foolihappoa olis 400 µg/vrk. Tällä hetkellä itellä on jotain monivitamiini-hässäkkää missä on vaan 100µg. Tarkoitus olis popsia nuo loppuun ja seuraavaksi ostaa parempaa. Apteekin Multivitassa näytti olevan 300µg mutta kaipa niitä parempiakin löytyy. Pitää etsiä..jos jollain tosiaan ehdotuksia ja kokemusta niin kertokaa ihmeessä :D Huomasin jonkun kalanmaksaöljy-kapseli purnukan jossa oli B12 vitamiinia foolihapon imeytymistä parantamaan ja foolihappoa. Kuulosti hyvältä paketilta, mutten kuollaksenikaan muista merkkiä :ashamed:
Greippimehusta ajattelin etsiä sen missä on eniten sitä itseään
:p Eli siis tuoremehua mikä on mahd. kaukana niistä litkuista mitkä on tehty tiivistemehusta. Jos ei löydy niin pitännee syödä ite hedelmiä. Vai onko tuo sama juoko vai syökö sitä?

 
Suuret kiitokset Louvre päivityksestä! :flower: Mulla kuitenkin menossa jo kp 13 ja yk 10, jos sinä tai joku muu päivittelee!

On: Vähään aikaan en ole kirjoitellutkaan, vaikka joka päivä täällä kyllä pyörin.. Ei oikein huvita kirjoittaa, kun ei omat asiat etene mihinkään. Onneksi reilun kuukauden päästä eka aika lapsettomuustutkimuksiin.. Fiilikset sen suhteen aika sekavat: toisaalta oon tosi helpottunut ja onnellinen, että päästään tutkimuksiin, mutta toisaalta pelottaa ajatus, että kohta ollaan "virallisesti" lapsettomuudesta kärsiviä. Enpä olisi vajaa vuosi sitten, kun tänne ekan kerran kirjoitin, uskonut, että lapsettomuus osuisi omalle kohdalle.. :'( Olin silloin ihan varma, et tärppää tyyliin ekalla tai tokalla yk: lla.. joopajoo.

Hirmuisesti plussamyrskyjä toivottelen teille kaikille (näiden syysmyrskyjen kaveriksi)!!
 
Mulla on menossa yk nro kolme tällähetkellä.
Yritän olla ottamatta asiasta stressiä, mutta kuitenkin alitajuisesti kokoaika stressaa... :whistle:
Onkos muut esikoisen yrittäjät ottaneet käyttöön ovulaatiotestit vai luotetaanko ihan luomumenetelmiin ?
 
Mä oon niin uuno vielä näissä asioissa että ilman muuta tilasin ovulaatiotestit ja raskaustestitkin samalla. Nyt sitten alan testaileen perjantain menkkojen jälkeen.. laskien siitä siis sen 11 päivää ensi alkuun.

Stressiä kait tässä pukkaa vaikka yrityskerta onkin ensimmäinen vasta. Sitä niin toivois että pian tärppäis. Mietin jatkuvasti aihetta ja tämä kotona istuminen vaan pahentaa asiaa.

Plussia kaikille =) =)
 
Kiitos Louvrelle päivittämisestä :flower: Mulle vois lisätä kyl yhden päivän eli tänää ois kp 3/34

Mä päätin et tän vuoden vielä yritetää ja sitte alan syömää pillereitä taas nii ei tartte miettiä et josko nyt ois raskaana. Nää menkkakivut on ihan perseestä ku ei syö pillereitä..
 
Nyt alkais olemaan taas tärppipäivät ajankohtasia... Mut mies on kovassa flunssassa... Mitenköhän sille tässä sit alkais vinkkailee et nyt ois taas sellanen aika...? :LOL: Varmaan tosi innoissaan. :LOL: :LOL:
Eikä nyt tosiaan raaskis jättää yhtään kertaa kokeilematta... Taitaapi mullakin toi biologinen kello jo tikittää.
 
Ny on pakko avautua vähän ku itkettää ja ahistaa niin vietävästi :'(
Olin kuukausi sitten lääkärissä lantionseudun kivun takia ja todettiin emätin tulehdus (näin lääkäri sanoi).. meni pari päivää antibiootin alkamisesta ku tuli hirvee hiiva johon sitten hain taas lääkkeet. sitten ku lääkkeet oli syöty ni meni pari päivää ja oireet palas.
Tänään olis taas pitäny olla aika lääkärille ja kun menin selvisikin että oli sanonu mulle väärän päivän jolloin vastaanotto hyyppä soitti lääkärille ja kysy ohjeita, luki sitten myös koneelta että viimeks oli ollu emätintulehdus, ulkosynnyttimien tulehdus JA kohtutulehdus.
Eli musta nyt tuntuu että ei saada koskaan omaa vauvaa ku oon tällanen tulehduspesä.. :'(
On ollu ennenki tollanen kohtutulehdus ja muutenki usein noita alapään tulehduksia, että varasti vaikuttaa raskautumiseen. :headwall:

Äryttää ku kokko muu suku tulee raskaaks suunnilleen ku ajatteleeki ja sitten lapset on huningolla, ite oikeesti on kauan unelmoinu lapsesta ja pitäs hyvää huolta ni ei sitten tärppää ei sit millään.. :snotty:

Anteeks nyt että tuli tällanen avautuminen, mut ku ei mies oikeen ymmärrä näitä juttuja ja muille ei oikeen voi puhua kun ei haluta yrityksestä kauheesti huudella.. :ashamed:
 
Susannalle isot tsempit! :hug:

Mun on tehnyt ihan hirveesti mieli ommella kestovaippoja :ashamed: Sellaisia pieniä ja oikein söpöjä :heart: En taida kuitenkaan uskaltaa, löydän itseni takuulla vielä jostain adoptiojonosta kun mikään ei onnistu :(
 
kiitos louvre! :flower: taas mukava seurata ketä voisi plussata seuraavaksi! =)

moni taitaa olla tän asian kanssa samanlainen kuin minä.. silloin joskus ajattelin että minähän en sitten stressaa vauvan tekoprojektin kanssa mutta kuinkas nyt sitten kävikään... ?? =) yritän olla ainakin puoli vuotta ostamatta ovistestejä mutta katotaan... onneks nyt seuraavien tätien jälkeinen ovis sattuu thaimaanreissulle et jos siel ei turhia ehtis miettiä ja stressata? =) tulee vaan väkisin pelko siitä et jos tosiaan ei saakaan omaa tai siinä kestää kauan... pari kaveria on yrittäny 2-4 vuotta ja lapsettomuushoidot käynnissä..on todellakin heidän kohdalla ainakin rankkaa hommaa. huh!

Miipeli : mä olen kans hiukan sellanen ihminen että kaikkea pitäis itse pystyä kontrolloimaan... =) tää onkin sit aika kamala tunne kun et muuta voi kuin toivoa parasta ja hiukan laskea päiviä.. :D
 
Susanna85 stemppiä :hug: yritähän saada itsesi kuntoon... en ole mikään alan asiantuntija, mutta luulisin, että sinun tapauksessasi tulisi kiinnittää erityistä huomiota kaikkeen mahdolliseen mikä vaikuttaa elimistöösi, tarkoitan siis: ruokaa, liikuntaa ja hygieniaa ym... Ainakin jos itse olisin sinun tilanteessa, yrittäisin poistaa kaikki mahdolliset mikä voisi mahdollisestikin aiheuttaa epätasapainoa elimistössä....
 
raitakissa: kiitos
hebbe: Kiitos kannustuksesta.. Nuo on ollut syynissä pitemmän aikaa jo kun laihdutin ja muutenkin sairastin masennuksen, siis ruoka ja liikunta tuli tuon paranemis prosessin aikana katsottua kuntoon. :) ja hygienia juu... se on se normaali, saippuoittenki ph:t syynätty läpi.
ei kai auta muuta kun toivoa parasta, jostain luin että jos on kohtutulehduksia ollut ni pääsis jo puolen vuoden kuluttua lapsettomuuslääkäriin. Että jos jotain positiivista yrittää hakea ni kaipa tuo positiivista on

plussa tuulia
 


14.10.2oo9 Keskiviikko



pokermama.................kp 98/??..........................yk 1
Niin toivoisin................kp 90/30-33....................yk 7
butterFly88.................kp 87/?............................yk 1
kaz...............................kp 82/24-34....................yk 14
Vuorovesi.....................kp 79/26.........................yk ?
Jezze...........................kp 76/28..........................yk 7



Siffis.............................kp 57/30.........................yk 5



Opaali78......................kp 44/28-29.....................yk 6
Zande..........................kp 44/32..........................yk ?



Haaveileva85..............kp 36/ 26-33...................yk 8
Sinirusko.....................kp 34/28..........................yk 12



ShiruLi.........................kp 29/26..........................yk1
Cladoceran.................kp 29/39...........................yk 8
kiharapää...................kp 28/28-35.....................yk 24
HH1979.......................kp 27/28........................ yk 1
Elviir-a.........................kp 25/28-31...................yk 8
Ansku-82.....................kp 24/30........................yk 10
Miipeli..........................kp22/28-34....................yk 10
Taffo82.......................kp 21/26-28....................yk 2
Louvre.........................kp 20/32-35...................yk 17
yöperhonen-................kp 20/28.........................yk 22
hippopotamus80..........kp 20/26-29...................yk 11
Hebbeliini....................kp 20/26-31.....................yk 1



Susanna85..................kp 19/28..........................yk3
Raitakissa....................kp 18/28 - 30..................yk 2
BabyBubble.................kp 16/??..........................yk 1
LauraAnnika................kp 14/(26-)30-37............yk 10
Pipopi...........................kp 12/26-39....................yk 16
EtanaLilli......................kp 11/31.........................yk 10
Saana07......................kp 11/26-28....................yk 3



bebek.........................kp 10/?(41).......................yk 2
anu84..........................kp 9/29-32....................yk 21
pata-ässä....................kp 9/28-30.....................yk 4
tiuvi.............................kp 7/25-39.....................yk 4
Bambina......................kp 3/26-31......................yk 3
HappyFeet...................kp 3/34...........................yk 12
murppa86...................kp 2/25...........................yk 53?
kilu09..........................kp 1/29...........................yk 10
Jempula......................kp ??/??...........................yk 2
Ambrosine85...............kp...................................yk
Pikkis82.......................kp...................................yk



+ niiskuneiti- :heart:

Taustailee: =)
(HayLina.......................kp 2/29...........................yk 13)


 

Yhteistyössä