~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Voi sentään.. Tänään kp 25/28-30 ja aamulla heräsin siihen, että vatsaa koski aivan kamalasti, aivan kuten normaalistikkin kuukautisten aikana, hetken päästä sitten alkokin verinen vuoto. Meinaako tää nyt sitten sitä, että mun kuukautiskierto onkin yhtäkkiä epäsäännöllinen, siitä normaalista 28-30.. Niin kovia kipuja taas olivat, että särkylääkettä on nautittu ja yleensä se vie kivun koko päiväksi, nyt taas tuntuu, että pitäis mennä särkylääkepurkille, kun kipuilu on palaamassa.. Voi mikä pettymys, vaava olis ollut niin tervetullut :'(
Siniruskolle kovasti voimia ja jaksamista :hug:

Hätähousu minä,kävin ostamassa 2 testiä,vaikka vannoin että haen niitä sitten vasta jos menkkoja ei kuulu. :ashamed: nyt tekisi mieli jo testata vaikka kp 24/26-28 menossa.Navakkaa plussatuulta Raitakissalle,Elviir-alle ja tietysti minulle! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Miipeli:
Kp 25/28-36. Ärsyttävän pitkä kierto..tai no..2 kertaa ollut tuo 36 vuoden aikana. Voi siis täti tulla heti alkuviikosta tai vasta puolentoista viikon päästä. Ei malta odottaa..

...Tuttu tunne, kun ei malttais odottaa...se on sama on se sitten alkukierto (niin kun nyt itsellä, olisko kp 6) vai loppukierto, joka on ehkä vielä vaikeempi kun niitä oireita kyttää ja odottelee tätiä...

Oon nyt ihan tosissaan miettiny, et helpottaisko jos jättäytyis näiltä sivuilta pois ja eläis elämäänsä ihan päivä kerrallaan, laskematta kiertopäiviä tms. Tuntuu että tää kyttääminen ja jatkuva pähkäily aiheuttaa vaan ylimääräistä päänvaivaa... Oletetun ovulaation aikana sitä vaan peuhailis vähän enemmän. En tiiä, helpottaisko se, mut jotain on keksittävä, ettei pää hajoo!!! Aaaaarrgghh! :eek:

Bambina; no niinpä! Tosiaankin tuntuu että pää hajoo. Mut mä en voi ihan vielä lakata piinaamasta itteeni. Alan ens kierrosta vasta ekaa kertaa testailee ovista.. ni meinasin pari kiertoa katella mihin kohtaa se ovis ny sijottuu ja ollaanko ikinä oltu oikeesee aikaa liikentees. Eli tulee varmasti ajateltua tätä 24/7

Kiitos bambina :)
Mun avopuoliso sano mulle lohdutuksena, kun tänään töistä laitoin viestiä ja kerroin miten harmittaa ja on paha mieli, kun ei taaskaan tärpännyt ja miten toisilla tärppää heti ekasta tai sitten vahingossa, niin laittoi viestiä takasin, että kun tarpeeksi on joutunut yrittämään niin sitten kun se toivottu tärppi vihdoin käy, niin ei pidä sitä lasta itsestään selvyytenä ja rakastaa sitä lasta ehkä vielä enemmän ja jotenkin eri lailla :)
Enkä nyt tarkota, etteikö vahingossa tapahtuneet tai ekasta onnistuneet rakastais eikä pidä itsestäänselvyytenä lastaan, vaan tämä viesti nyt vaan sattui piristämään ja saamaan paremman olon ja halusin tän jakaa niiden kesken, jotka kerta toisensa jälkeen alkaa kiertopäivänsä alusta ja joilla yrityskerrat senkun lisääntyy..
Onnellinen olen (pahimpinakin päivinä yritän olla) niiden puolesta, joilla tärppäilee ja ne jotka yrittää ja suunnittelee niin toivotan plussatuulia :)

Kolmatta päivää jo tosi huono olo, oksettaa kamalasti. Aamulla ei mitään, mut päivällä kylläkin :s Lisäksi aamulla heräsin kamaliin vatsakipuihin, vasenpuoli pisteli ja kipuili. Kuolen jos mulle nyt tulee joku vatsatauti ! En tiiä pitäiskö suosiolla ootella viikko ja sit tehdä vasta testi jos aihetta on... turhaan sitä kiusais itteään nyt jo noilla testeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hempu86la:
Kiitos bambina :)
Mun avopuoliso sano mulle lohdutuksena, kun tänään töistä laitoin viestiä ja kerroin miten harmittaa ja on paha mieli, kun ei taaskaan tärpännyt ja miten toisilla tärppää heti ekasta tai sitten vahingossa, niin laittoi viestiä takasin, että kun tarpeeksi on joutunut yrittämään niin sitten kun se toivottu tärppi vihdoin käy, niin ei pidä sitä lasta itsestään selvyytenä ja rakastaa sitä lasta ehkä vielä enemmän ja jotenkin eri lailla :)
Enkä nyt tarkota, etteikö vahingossa tapahtuneet tai ekasta onnistuneet rakastais eikä pidä itsestäänselvyytenä lastaan, vaan tämä viesti nyt vaan sattui piristämään ja saamaan paremman olon ja halusin tän jakaa niiden kesken, jotka kerta toisensa jälkeen alkaa kiertopäivänsä alusta ja joilla yrityskerrat senkun lisääntyy..
Onnellinen olen (pahimpinakin päivinä yritän olla) niiden puolesta, joilla tärppäilee ja ne jotka yrittää ja suunnittelee niin toivotan plussatuulia :)

Kuule kirjoitit juuri minun ajatukseni!!!
:p Olen miettinyt tuota ihan samaa, että kyllä sitä sitten ihan erilailla (ehkä) sitä raskautta ja lasta ajattelee ja arvostaa kun sen eteen on oikeasti joutunut "tekemään töitä". enkä myöskään tarkoita sitä, etteivät ne ekasta yrityksestä onnistuneet näin ajattelisi, mutta kyllä minun on vaikea puhua asiasta ystäväni kanssa, joka raskautui kerrasta! ja vaikka he sitä ennen olivat kokeneet keskenmenon (raskautuminen oli vahinko), niin silti onni kohtasi heitä todella nopeasti tämän jälkeen. Varmasti keskenmeno oli kova paikka, mutta asiat kääntyivät nopeasti nousuun. Silti tämän menetyksenkään jälkeen, en usko että voisimme keskustella asiasta niin, ettäkö hän todella ymmärtäisi tunteitani. Heillä kun sitä todellista yritystä ei sitten kuitenkaan tarvittu. Ja tuskinpa minäkään ymmärrän heidän menetystään. Ja tarkoitus ei todellakaan ole kuulostaa tunteettomalta, vaan antaa itselleni tästä ajatuksenvoimaa siihen, että tämän avulla jaksan taas jatkaa niiden negojen jälkeen. Tämä testaaminen ja jatkuvat negat ovat se, mitä nämä ekasta kerrasta tärpänneet eivät joudu kokemaan ja käymään niitä tuntemuksia läpi.
Tulipahan purettua vähän turhautumista, mutta korostan etten halua olla tunteeton ja edelleen jaksan iloita niistä muiden plussista, koska se myös antaa voimaa ajatella, että näin joskus meilläkin! :) Älkää pitäkö pahana ihmisenä, tunteet tässä vaan heittelee laidasta laitaan. Mutta ihanaa kun nuo miehet jaksavat ajatella positiivisesti!

Hempu86la
monesko yrityskerta teillä on menossa? meillähän vasta 3. mutta kyllä se silti välillä koettelee...nyt taitaa olla se hetki... :ashamed:

Miipeli vielä viime kuussa vannoin itselleni, etten ovista ala testaamaan, ja hupsista keikkaa kun nyt tuolta kaapista löytyy pariksi kuukaudeksi ovistestejä. joten eipä ainakaan helpota tätä ajatuksen poisviemistä "tiedät-kyllä-mistä"... No, ollaan aika eri kohdissa kiertoja, mutta ilmotteleppa ihmeessä miten siellä sitten menee! :D Ja toivottavasti ovuloidaan molemmat! ;)

Lusia
Heippa, taalla ulkomailla (tarkemmin sanoen Jenkeissa) asuva 32-v nainen:). Viime kuukausina raskautumisajatukset paasseet enemman ja enemman pintaan ja nyt 3 kk pillereiden lopettamisen jalkeen, vaikkei "tosi oikeasti" yritetakkaan niin ei olisi suuri vahinko jos raskaaksi tulisi.

Yksi varsin hassu kyssari... :D (nolottaa melkein kysya vaikka luonnollisista asioista tietty kyse, heh!). Eli onko silla merkitysta raskautumisen todennakoisyyden kanssa kauanko sperma on emattimessa yhdynnan jalkeen? Kaipa ne siittiot vikkelasti koettaa uida sinne minne pitaakin... mutta siis onko ns. "parempi" pitaa sperma sisalla muutaman hetken (ja maata esim. selallaan hetki:) kuin etta jos sen antaisi tulla heti ulos? :p

Tulipahan kysyttya... Kenties joku tietaa vastauksen! :D

Huomenta! :) Nyt on tädin vierailusta melkein taas toivuttu ja elämä hymyilee! =) Nopea oli kyllä tädin vierailu tällä kertaa,kolme päivää pientä vuotoa....!? Nyt kaikki keinot tähän kiertoon kiitos!Eli vinkkejä kaipailisin kovasti mitä voisin tehdä paremmin!?Ovistikkuja ajattelin taas käyttää ja greippimehua juotu kp 1 lähtien...multitabs-raskausvitamiineja syöty viimekierrosta lähtien...ja ja mitäs vielä...ahkeraa peittojen heiluttelua suunnitteilla, ja se yksi eli STRESSI pois,mutta siihen en varmaankaa pysty.... :LOL:

bambina
Mulla oli tilanne sellanen, että sain toukokuussa kuulla, että avokkini sisko, joka on saman ikäinen kun minä, on raskaana. Oli vasta jättänyt pillerit pois ja taustalla oli kaikkea muutakin ja heillä tärppäsi heti kerrasta. Voi niitä katkeruuden kyyneleitä joita vuodatin.. Meni pitkään ennen kun pystyin sulattamaan asian, vielä tänä päivänäkin kattelen hänen vatsakumpuaan tippa linssissä, kun vaan tuntuu pahalta niin kovin.. Silti olen yrittäny olla ilonen hänen ja hänen avopuolisonsa puolesta, vaikka vaikeaa se on, etenkin sillon, kun ite saa taas todeta, että prkl, menkat.. Ei se tee meistä yrittäjistä tunteettomia, jos ei aina pysty iloitsemaan vilpittömästi ns. yrittämistä tarvitsemattomien puolesta. Ja oikeastaanhan on niin, että ei ihminen voi ymmärtää eikä tietää miltä toisesta tuntuu, ennen kun ite joutuu asian kokemaan, niin se vaan on..

bambina yirtyskertoja en edes pysty enää laskemaan, maaliskuusta -08 ollaan yritetty. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Joulukuun jälkeen pitäisi hakeutua sitten tutkimuksiin jos ei sitä ennen tärppää. Vaikka joskus tuntuu täysin toivottomalta ja pelottaakin, niin onneks tiedän, että se avokki on vierellä.. Vaikkei se aina ymmärräkkään miks yhdet menkat saa sauhun nousemaan korvista ;) Niinh, nyt sitten taas mennään kp 1/25-30 näköjään..
Plussatuulia kaikille :) :heart:

HH1979............. kp4/28.........2........

Tädistä on nyt sit onneksi päästy ja odottelen seuraavaa oviksen testausta. Raskasta kun muutama parhaimmista kavereista on raskaana. Iloitsen toki heidän puolestaan, mutta kaihertaa huoli etten itse tulekaan raskaaksi.

Plussatuulia ja voimia tärkeän asian odottamiseen kaikille. =)

Lusia: mielestäni ei tyhmä kysymys, kyselin sitä samaa itsekin joku kk takaperin =) ja sain täältä vastaukseksi että ei juuri pitäisi vaikuttaa mutta kuhan ei ihan heti suihkuun juokse tai ei ainakaan pese itseään juurta jaksain. Olen kuitenkin nyt itse yrittänyt olla jonkin aikaa vaakatasossa :D en tiedä onko sitten merkitystä mutta olenpahan ainakin hiukan yrittänyt helpottaa niiden kulkua :LOL:

raitakissa: meillä kun oli aikasemmin juttua siitä, että muutama pvä ennen varsinaisia tätejä alkaa aivan mitätön ruskea vuoto, niin nyt laskin siitä päivästä päiviä kun ruskea vuoto alkoi, niin epäilen että mulla tosiaan on samalla tavalla kuin sulla, sillä 14. päivänä ruskean vuodon alusta oli juuri sellaisia ovistuntemuksia ja varsinaisten tätien alkamisesta ei sen 14. päivän kohdalla ollut... olipas vaikeasti selitetty :LOL: mutta peittoa tuli nyt sitten kerrankin hyvin heiluteltua.

Hyvä Saana jos onnistuit oviksen bongaamaan =) Mulla meni tällä kertaa kolme viikkoa siitä tiputteluvuodon alkamisesta ovikseen, mutta tasaviikoissa kuitenkin. Niinpä odotan menkkoja alkavaksi viikon päähän. Lähden pienelle lomalle kaverin kans ma-ti, joten sieltä kun kotiudun ja jos tätiä ei näy, niin sit testaan kyllä =)

Päättelisin että mulla on tällä kertaa pidempi kierto kuin normaalisti just tuon myöhästyneen oviksen takia. Niinpä siis tänään on menossa kp 23/30.

Kp 26/26-28,hitto mikä olotila,toiveet korkealla mutta toisaalta olen aivan varma että menkat alkaa ihan just,sitten taas toisaalta ei tunnukaan siltä.. :headwall: apua!!!voiskohan joku nukuttaa mut päiväksi pariksi??olis taas niin paljon helpompaa kun ne menkat taas tulis tai sitten... :attn:

tsemppiä Miipeli ja Taffo82! jänniä hetkiä elellään... ;)

Sinirusko täällä myös on ihan älytön tsemppi tähän kiertoon ja mennään all-in -periaatteella, mutta aikalailla hyvin oon nyt pystynyt pitämään ajatukset pois asiasta, kaippa tääkin vaihe jossain vaiheessa tulee, kun tuntuu että kaikki ajatukset on jo käyty läpi eikä vaan jaksa enää pohtia. tuskin meillä ihan lopullisesti se vaihe on saavutettu, mutta yritys kova kuitenkin! ainakin tuntuis nyt siltä, ettei vaan jaaaaaaksa miettiä enää asiaa...toivottavasti se olotila säilyis pidempäänkin niin veis ehkä stressinkin samalla pois. meen sua nyt noin viikon edellä, mutta otetaan yhdessä kova tsemppi nyt tähän kiertoon, ja kaikki muutkin!!! :heart:

ja kyselenpä nyt täältäkin, että kuinka usein sitä greippimehua pitäisi litkiä, te ketkä asiasta enemmän tiedätte tai kenellä siitä kokemusta on...? se kun ei meinaan mitään hyvää ole. ja Siniruskon tavoin olisin kiinnostunut kuulemaan vielä joitain vinkkejä, jos niitä vielä jollain takataskussa on... vitamiineja menee jo ja myös greippimehua, ovistikut odottaa kaapissa aloitustaan, eikä tietenkään sovi unohtaa säännöllistä peittojen heiluttelua...mutta muuta??? ;)

PLUSSAA!PLUSSAA!PLUSSAA!PLUSSAA!PLUSSAA!PLUSSAA!KAIKILLE! :D

Celestial
Täällä myös yksi kuumeilija... Toivon esikoista, nyt yk1 ja kp18. Ovulaation olisi laskujen mukaan pitänyt olla viime viikolla. Eilen rinnat tulivat älyttömän kipeiksi ja alavatsassa on ollut kipua ja vihlontaa, joten en ole varma, onko ovulaatio sittenkin myöhässä, vai voisiko raskauden tuntea jo näin aikaisin...?

Celestial tervetuloa joukkoon!! :flower: mulla ainakin itella viime kierrossa oviskivut kestivät parisen viikkoo ja oireet kuulostaa ainakin samoilta...mutta noista raskausoireista en taas osaa sanoo miten aikasin ne voi tuntea, kun eipä ole koskaan niitä ollut... ;)

Mitäs tämä nyt on? Mittasin huvikseni lämmön itseltäni, ja se oli 37.1 Yhtään en ole flunssassa, päin vastoin! Yleensä mä olen kuolleena sängyn pohjalla jos mittari kiipeää yli 37, nyt lähdin reippaasti sienestämään! B) Voiko tuo lämpöjuttu olla joku oire?

Yhteistyössä