~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Hei,

tänään vaan omaa napaa, sori! :ashamed:

Tänään käytiin miehen kanssa gynellä. Lähete lähti OYSiin IVF:n. Nyt molemmilla on erittäin huojentunut ja hyvä mieli. Luomuna luonnollisesti yritetään siihen asti, et IVF on mutta ainakin asiat on lähteny nyt eteenpäin. Vähensi ainaki tosi paljo stressiä ku ei tarvi "kellon tarkkuudella" peittoja heilutella.
 
bambina Mulla ihan samat ajatukset kun sulla. Mäkin olen tosin pysynyt edes jotakuinkin tulee jos on tullakseen-linjalla, vaikka välillä tekis mieli alottaa yritys oikeen urakalla ja tehdä kaikki mahdollinen onnistumisen eteen... Mä en kuitenkaan aiemmassa yrityksessä tullu siitä huolimattakaan raskaaksi, joten ajattelin et tällä kertaa on parempi lähteä nollaodotuksilla ja olla ajattelematta asiaa hirveesti... Kauanko teillä on yritystä takana ja minkä ikäisiä olette?

Mä en ole noita kp:itä laskenut ollenkaan, mut tänään sattui kaappia siivotessa käteen raskaustesti ja tein sen... Tikkuun tuli ihan haalea haamu :eek: Aiemmassa yrityksessä tein testejä jatkuvasti enkä koskaan ole edes haamua saanut, joten toiveet nousivat tietysti heti korkealle... :ashamed: No, eiköhän se ollut joku virheellinen testi/näköharha tai sitten tulee varhaisen alkuraskauden keskenmeno, mikäli viiva tosiaan raskautta meinasi. Mutta vielä mennään samaa kiertoa!
 
ShiruLi Mä olen käsittänyt, että nega voi raskaustestistä tulla vaikka olisikin raskaana, mut edes haaleeta haamua ei ole mahdollista saada jos ei olekaan raskaana, koska se haamuviivakin muodostuu raskaushormonista. Tosin varmasti aikaisille testintekijöille voi tulla nimenomaan varhainen keskenmeno, jolloin ei edes tietäisi olleensa raskaana jos ei olisi testaillut.
 
Auttakee minuu... Onko kellään ollu loppu kierrossa sellaista valkoista tosi limaista, kiinteää, ei läpinäkyvää limaa joka tuntuu kuitenki tosi vetiseltä? Siis mulla on nyt parin päivän ajan ollu sellasta. Lurahduksen tunne vaan tuntuu housuissa ja pyyhittäessä se on sellaista tosi limaista ja veitistä mut jos sormella koskee niin se on ihan sellasta valkoista. Ihan outoa... :/
 
Antsku-82 mulla tulee ainakin loppukierrosta "limaa", mutta itse oon ainakin ihan sekaisin näistä limoista ja muista, ovistakaan en ole vielä kertaakaan saanut bongattua..

hypin täällä jo seinille kun kuukautiset ei ole alkaneet. kp 33/25-30 meneillään, kaikki testit näyttää negaa, mutta alkuviikosta ovistesteillä sain hailakoita viivoja, nyt oli ovistesti ihan puhdas nega ja pari päivää sitten r-testi oli nega.

tää on niin turhauttavaa!
alkais ees menkat, niin vois edes kuvitella kropan toimivan. nyt on vaan tällaisessa välitilassa: ei ole raskaana, eikä kyllä ala kuukautisetkaan. :'(
 
Jempula: Eli ollaan alle 30 vee molemmat, minä 27 ja mies 28. Naimisiin ollaan menty kesän lopussa ja "yrittäminen" alkoi elo-syyskuun vaihteessa. Yksi kunnon kierto siis vasta takana, joten ei siinä mielessä syytä paniikkiin. Mutta mulla kävi siis sama tuossa ekassa kierrossa, että oikeen yrittämällä yritettiin, enkähän tullut paksuksi, joten ajattelin, että jatkossa mennään ihan tavallista arkea. Mutta sekin osoittautui varsin vaikeaksi, kun sen oviksen olin sitten bongaavinani...

Nyt tuntuu, että mieskin alkaa ottaa vähän paineita tästä peittojen heiluttelusta, joten ehkä on syytä vähän rauhoittaa tahtia. Kun eihän tässä nyt paineita pidä kenellekään tulla. En tiedä onko muille käynyt niin, että yrittämisen myötä kerrat ovat lisääntyneet ja aikaa sille peittojen heiluttelulle on vähän vaikeampi löytää ja se aiheuttaa turhaa stressiä? vai ollaankohan me vaan ainoita...?

Ja apua kaipaan myös sellaisessa asiassa, että eilenillalla tosiaan oltiin lapsenteko-puuhissa ja aamulla sattui alavatsaan (n. 15cm häpyluusta ylöspäin) aivan vietävästi ja sitten istahdin sängylle ja myös "sinne" sattui NIIIIIN paljon, että pääsi todella paha sana... Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa, ja mitä se voisi tarkoittaa?? Tuli vaan tunne ja pelko, että onkohan "paikat rikki"...niinsanotusti...?
 
Huomenta kaikille!!! :hug: Tänään ovistestissä jo hailakkaa viivaa,eli oletetusti ovis oli tuolloin ke tai to!Peittoja heiluteltiin ma,ke ja to....eli tuli ainakin toivottavasti hyödynnettyä!! ;) Nyt vaan pari viikkoa odotellaan tätiä tai jotain huomattavasti mukavampaa!! :heart: Mie oon ihan innoissani jo selvästä ovisplussasta,mitäköhän se ois jos ois raskausplussa.... :LOL: Hauskaa perjantai päivää kaikille!!!! =)
 
Oisin kans uus täällä ja kovasti tahtoisin ensimmäistä ruveta yrittämään.. Kohan tuo ukko antaa vihreetä valoa. Vähän on ollu puhetta jo, et mitä sitä enää odottamaan, mutta taas välillä tuo tuntuu empivän ja välttelee puheen aihetta. Kellään muilla semmosia epävarmoja miehiä? Ku tuo mun kuitenki lapsia haluaa. Ollaan molemmat saman ikäsiä ja suhdekkin on vakaal pohjalla ja yhteinen taklokin on jo ostettu kesällä. Ite jo vähän ajattelin et keväällä jättäsin pilsut pois jos se mies sais siihe mennessä ajatukset kasaan. Kuume on niin kova.. Argh! :D
 
Tervetuloa mukaan uudet. :flower:

Pikkis82, täällä myös kokemusta epävarmasta miehestä. Nyt meillä menossa jo yk 11. Mutta pitkän "käännyttämisen" se vaati, että tähän pisteeseen on päästy. Meillä meni yli 4 vuotta siitä kun minä aloin vauvaa tosissani toivomaan, ennen kuin mies näytti vihreää valoa. Toivottovasti sun miehes lämpenee ajatukselle paljon nopeammin. :hug:
 
Pikkis82 tervetuloa! Meillä mä kans olin se joka vauvaa alkoi haluamaan.. meni 3 vuotta että mies lämpeni niin että ihan ehkäisy jätettiin pois.. se on mua pari vuotta vanhempi ja töissä ja itse oon vielä opiskelemassa.. aluksi olis halunnut et yritetään vauvaa vasta kun valmistun mut nyt se on ihan täysillä mukana tässä meidän pikkusalaprojektissa :) toivottavasti sun miehesi lämpenee nopeammin!

mul on jo parempi mieli, vaikka sen negan testasinkin kolme päivää sitten.. oon lueskellut ketjuja liittyen myöhäiseen plussaan, joka nosti taas toiveet pintaan.. tosin oon myös lukenut ketjuja kierron pitkittymisestä pillereitten lopetuksen jälkeen.. ja tää nyt voi olla kumpaa tahansa.. nyt siis yk1 kp 39/? kait sitä pitää alkaa tekemään yksi raskaustesti viikossa jos ei menkat ala, kun ei tiedä onko raskaana vai ei kun kierron pituudesta ei oo mitään tietoa.
viimepäivinä on nännipihojen rauhaset suurentuneet ja kokoajan on turvonnut olo ja pissattaa useammin.. ja ehkä virtsa on eri hajuista kuin ennen (voi olla vain kuvittelua) mutta toivottavasti nyt jouluun mennessä on menkat alkaneet tai testi positiivinen :LOL:

plussia oikein paljon koko pinolle :hug:
 
Ihanaaku täällnyttää samiksia riittävän. :D

Mulla on nyt menossa kp: 28/2-26 -ja edellenkään ei menkkoja näy eikä kuulu. Alkuviikolla olin ian varma ett nyt alkaa..selkää jomotti ja vatsassa tuntui ihan kunnolla mutta niin vaan meni ohi, keskiviikkona alkoi vähän vuotoa tulla..sellasta tummanpunaista ja siihempä se on jäänyt..samassa tilanteessa ollaan edellen.
Raskaustestejä on kulunut ihan urakalla.. (hullu minä) mutta näyttää aina tulevan nega -tänään ehkä hieman haamua tuohon apteekin omaan testiin ja kuten aikaisemmin jo kirjoittelin niin kp:22 tein testin ja haamu tuli siihen. Mitähän ihmett tää nyt on..mikään paikka ei ole erityisesti kipeä, ehkä välillä vatsaa nipistelee mutta menkkaoireet tyssäs ku seinään ja nyt alan jo epäillä teettääkö stressi sen ettei menkat ala? Miksi sitten tulee rusehtavaavuotoa..niukasti kuitenkin?

Plääh..kummallinen on tää ihmis ruumis..mitähän tässäkin kropassa parasta aikaatapahtuu..sen ku tietäs. :ashamed:
 
Siis ei hitto..nyt alkaa noi vanhat testit kummitella mulle. Mä oon menny jättämään tähän tietokonepöydälle kolme mun vanhaa testiä..eiliset ja tän päiväsen. Eilisissä näkyy haamut ja tänään iltapäivästä tehdyssäkin näkyy sumee haamu. :eek: Mä tiedän..älä tulkitse vanhoja testejä mut miten voi olla että niis on haamut nyt?? Apuva! Aamulla vissiin pakko taas testata ja viedä viel hyvälle kaverille katsottavaksi noi vanhat..et näkeeks se saman ku mä. :wave:

Mä alan vakavasti olla sitä mieltä että mä oon tulossa hulluksi. :LOL:
 
ja eikun omituisemmaksi vaan menee.. nyt ei tullu taas mitään vuotoa yön aikana..ei tipan tippaa. Nyt aamulla tein kaksi testiä ja negat molemmista, teinpähän huvikseni ovis testin yhteen kyytiin ja se näyttää selkeet kaksi viivaa ja toinen viiva on vain vähän kontrolliviivaa vaaleampi. :x Mitähä ihmettä.

Pakko tänään käydä ostaa noita First Signal testejä ku ne näyttää nyt positiivista..seurailen sitten vaikka niistä mitä tässä kropassa oikein tapahtuu..huomenna kokeillaan uudestaan testillä.
 
Eilen tuo minun rakas siippani rupas juttelee lapsen kasvatuksesta ja niistä asioista mikkä sille on tärkeitä.. Se ihan selkeesti työstää tätä ajatusta mielessä :) jee! Ollaan lähössä jenkkeihi jouluks, ja sen jälkee olis niin hyvä jättää pilsut pois.. toi possulunssa vähä mietityttäs siä suunnalla, ni vaik toi mies lämpenis jo aikasemmi siihen et jättäsin ne pillerit pois. Vai pitäskö heti vaa jättää ne pillerit, ku se suostuu? Mitä mieltä te ootte?

Eli sit ku tulevaisuudessa jätän ne pilsut pois ni meneeks se sit nii et mulle tulee pillerin jälkeisten menkkojen jälkee niinku 1/ sit kiertopäivät ja yrityskerta 1?! auttakaa tyhmempää... :) Tuliks teille kauhiasti finnei, ku jätitte pillerit pois? Mulla oli tos joku 5 vee sit luova tauko pillereistä ja sillo tuli selkään näppyjä kivasti. mulla on muuten hyvä iho ja ei oo tarvinnu niistä kärsiä. Mä en oo ikinä noita kiertoja pahemmi seuraillu, et pitää varmaa vähä ruveta kirjailee ylös sit ku jättää ne pillerit pois. Mis vaiheessa ootte ottanu noi ovistestit mukaa kuvioihi?


 
Moikka Pikkis82! Eli mikäli oon ymmärtänyt oikein, kiertopäivä = kp 1 tarkoittaa menkkojen alkamispäivää ja yk 1 yrityskertoja / -kiertoja. Itsellä nyt menossa 17/28-31 ja yk 2. Ja jotenkin tuntuu, että jos ite olis tajunnu jo keväällä, niin olisin jättänyt pillerit samantien pois, koska kuten täältä ihmisten kirjoituksista huomaa, se (raskaaksi tuleminen) ei ole niin helppoa kuin jotkut jo raskautuneet välillä antaa ymmärtää. Eli siihen saattaa mennä vuosiakin, niin silloin sitä miettii, että mitäpä väliä olisi ollut silloin niillä muutamilla viikoilla/ kuukausilla, olis vaan asia lähtenyt aikaisemmin liikkeelle. Mutta toki on mietittävä oman elämäntilanteen mukaan, minäkin halusin pitkittää sillä, etten olisi menkkakipuinen omissa häissäni. Enkä myöskään halunnut olla raskaana omissä häissäni. (onpas aika sekavaa tekstiä, toivottavasti ymmärsit, mitä ajoin takaa... :p) Mutta nyt sekin tuntuu typerältä ajatukselta, lapsen saaminen on kuitenkin siunaus, osui se mille ajankohdalle tahansa. Jälkiviisaus on parasta viisautta! =)

Itse olin syönyt pillereitä 7v. kun lopetin, eikä mitään iho-oireita ole tullut...muutama hormonaalinen finni (niin kuin kosmetologini sen ilmaisi), mutta siinä kaikki! itekin pelkäsin asiaa tosi paljon, mutta yritä välttää kaikkea muuta stressiä! ja ovistestejä en oo hommannut, enkä ajatellutkaan muuta kun ehkä sitten, jos kierrossa tulee jotain suuria muutoksia tai jos ei vaan meinaa puolen vuoden jälkeenkään tärpätä. ennen en ajatellu niistä ottaa stressiä! ;)
 
Nonii ja huolet hiiteen..menkat alkoi tänään aamupäivästä ja nyt siis takas lähtöruutuun..joskin tälläkertaa hyvillä mielin koskapa näyttää sille että rakas miehekkeeni on valmis kokeilemaan ihan tosissaan ens ovisten aikaan että jos saisi jtn todellistakin aikaiseksi. =) Katsellaan ja plussatuulia+++!!
 
Joops eli tänää 1/31 yk 10.. voi pers aina sitä pettyy yhtälailla silti.. :(
Mut otetaan huomioon se et en oo ikinä saanu bongattuu ees yhtäkään ovista (siis testeillä) tuntemuksia ja limailuja kyllä mut mut mut.. Täs tai ens kierrossa otetaan kyl yhteyttä tonne Felicitas- klinikalle.. Jos sais jotain selvyyttä asioihin..

Tsemppiä muille ja paaaljon plussa puhureita :whistle: ++++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä