Testi vaan näyttää negaa!

  • Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti
Masentunut
Kiitos, nelHM! :hug: Mä kysyin lääkäriltä siitä veritestistä silloin kun mulla oli kaksi viikkoa myöhässä menkat. Viikko siitä olin käyny virtsatestissä. Lääkäri sano, et täälläpäin ei oteta veritestejä. Virtsatestit on kuulema sen verran luotettavia.. :\|

Plussaonnea, kuupää! =)

Kyllä se flunssa taitaa tehdä tuloaan... Kurkkukipeä! Pitikin sattua, kun hiihtolomakin on just niin sit vielä piti sairastua... :(

TÄÄ ON TOOOOSI TURHAUTTAVAA!!!
 
Täällä vihdoin viimein alkoi menkat, sen kymmenen päivän tero-kuurin jälkeen! Lauantaina otin viimeisen hormonipläjäyksen ja eilen maanantaina alkoivat... miten sitä voikaan olla onnellinen siitä että menkat alkoivat =)
Nyt jos sitten vihdoin pääsisi taas yrittämään sitä vauvaa jos vaikka tuo kierto vähän säännöllistyisi.
*Puhaltelee plussia muille*
 
Moi täällä kans yks piinailija kierto nyt 39/29-36. Monena kuukautena on kierto ollut tuon 29 ja nyt kierto näin pitkä. Eilen tein testin ja negaa näytti. Ensi viikolla menen lääkärille ku mulla on PCO :( mutta toivotaan että plussa vielä pärähtäis. Mullaki on muuten hiivatulehdus nyt eli en oo näköjään ainut :)
 
Heippa

Itselläni on viimeksi ollut menkat lokakuun 11pvä! Tammikuuhun asti jaksoin testailla ja nyt olen jo luovuttanut. Ne menkat ei vaan tule... joku hormonaalinen vika. Voi johtua niin monesta asiasta. Odottelen maaliskuun loppuun ja menen sitten lekurin pakeille.
 
meillä esikoista odotellessa tuli kahteen kiertoon omituiset yhden siteen menkat, väriltään todella tummat ja myöhässä. sain plussan kolmanteen testiin rv.9 ja en ollut uskoa sitä todeksi, olin sairastanut siihen mennessä kummallista mahatautia puolitoista viikkoa. joka ei tarttunut keneenkään muuhun ja pahoinvointi helpotti kun söi jotain... olisi kiva kuulla mitä teille jännittäjille kuuluu? voimia kaikille : ) :hug:
 
Olen seuraillut taustalla tätä ketjua. Itsekin olen odotellut menkkoja. Kun ne olivat viikon myöhässä (aina säännölliset) tein 2 nega testiä ja hautasin vauvahaaveet. Tähän mennessä minulla on plussat näkyneet heti vahvasti. Kun menkat olivat 3 vkoa myöhässä ja viikon verran oli kummallisesti väsyttänyt, tein varmuuden vuoksi 3. testin, josta pläjähti plussa! Kaikki on siis mahdollista :) Tsemppiä kaikille!
 
Masentunut
Heippahei!

Ihana lukea, että jotkut ovat plussanneet tosi myöhäänkin vielä. Te luotte minuun taas lisää uutta uskoa mahdollisesta plussaamisesta! ;) Paitsi, että kylläpä se taitaa mun tapauksessa jo mahdotonta olla, kun negaa vaan pukkaa... Viime testaus eilen aamulla ja puhdas nega apteekin omalla testillä... :( Kp 62/32... Eli se tekee, YLI KUUKAUDEN MYÖHÄSSÄ!!! :headwall:

Soittelin lekuriin ja aikoja oli vapaana vasta ens kuussa joskus. Päätin olla tilaamatta. Eipä se sairaanhoitaja mitään siellä sanonu, ku kerroin tilanteen. Sano vaan, et jos ei kipuja oo niin sit oottelet vaan niitä menkkoja. Ja mainitsi, et jos on stressiä niin voi hyvinkin vaikuttaa, että menkat ei ala...

...Mutta SILTI pikku päänuppini kuvittelee ja toivoo hartaasti sisimmässään, että masussa kasvaisi pieni ihmisen alku, joka ei vaan ihan vielä halua kertoa äipälle olemassa olostaan.. Voikun se oiskin noin ;)

Musta tuntuu, että minut pitää kohta siirtää jonnekkin laitokselle, hullujen huoneelle pakkopaitaan ja antaa jotain nukuttavaa ja rauhottavaa ainetta suonensisäisesti, että unohtus vähäksi aikaa tää vauvahömpötys.

Päästäisivät prkl minut edes sinne veritestiin niin rauhoittusin! :D

PLUSSATUULIA KAIKILLE EI VIELÄ PLUSSANNEILLE JA ILOISIA ODOTUSHETKIÄ KAIKILLE JO PLUSSANNEILLE! :heart:

Bye.. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 22:46 Masentunut kirjoitti:
Heippahei!

Ihana lukea, että jotkut ovat plussanneet tosi myöhäänkin vielä. Te luotte minuun taas lisää uutta uskoa mahdollisesta plussaamisesta! ;) Paitsi, että kylläpä se taitaa mun tapauksessa jo mahdotonta olla, kun negaa vaan pukkaa... Viime testaus eilen aamulla ja puhdas nega apteekin omalla testillä... :( Kp 62/32... Eli se tekee, YLI KUUKAUDEN MYÖHÄSSÄ!!! :headwall:

Soittelin lekuriin ja aikoja oli vapaana vasta ens kuussa joskus. Päätin olla tilaamatta. Eipä se sairaanhoitaja mitään siellä sanonu, ku kerroin tilanteen. Sano vaan, et jos ei kipuja oo niin sit oottelet vaan niitä menkkoja. Ja mainitsi, et jos on stressiä niin voi hyvinkin vaikuttaa, että menkat ei ala...

...Mutta SILTI pikku päänuppini kuvittelee ja toivoo hartaasti sisimmässään, että masussa kasvaisi pieni ihmisen alku, joka ei vaan ihan vielä halua kertoa äipälle olemassa olostaan.. Voikun se oiskin noin ;)

Musta tuntuu, että minut pitää kohta siirtää jonnekkin laitokselle, hullujen huoneelle pakkopaitaan ja antaa jotain nukuttavaa ja rauhottavaa ainetta suonensisäisesti, että unohtus vähäksi aikaa tää vauvahömpötys.

Päästäisivät prkl minut edes sinne veritestiin niin rauhoittusin! :D

PLUSSATUULIA KAIKILLE EI VIELÄ PLUSSANNEILLE JA ILOISIA ODOTUSHETKIÄ KAIKILLE JO PLUSSANNEILLE! :heart:

Bye.. :wave:
Sama tilanne eli yli kuukauden myöhässä ja pää sekoamispisteessä. Negoja tullut joka viikko ja kamalinta on se että olen aina välillä tuntevinani lapsen liikkeitä masussa ja kun housut kiristää enemmän kuin ennen niin mielikuvitus saa vettä myllyyn. Jos siis oisin raskaana siinä vaiheessa että laps liikkuu niin se ois jo paljon pidemmällä, joten pää tässä on vissiin jossain vaiheessa mennyt sekaisin. Tai sit synnytän todellisen yllätysvauvan tässä jonakin kauniina päivänä. :/
 
C81
Minuakin kiinnostaisi taustailijana masentuneen tilanne. Itsellä 41/34 menossa ja tuntuu että hulluksi tulee - kakkaa niskaa tulee keskustelupalstoilla eikä kukaan ota tosissaan. Paitsi neuvolan täti.
JOs masentunut on linjoilla niin kerro mikä tilanne :heart:
 
Masentunut
Heippa taas!

Enpäs ollutkaan huomannut, että minua oli kaipailtu! :D

Elikkä mulle kuuluu seuraavaa;

Menkkoja ei kuulunu ja raskaustesti EDELLEEN negaa. Olin tulla hulluksi, ku terveyskeskuslääkäri käski vain odotella! En jaksanu ja tilasin yksityiseltä gyneltä ajan. Kävin siellä tossa huhtikuun alussa ja sain terolut-kuurin. Gyne katsoi ultralla kohdun ja munasarjat. Raskaana en siis ollut :( Ja ainakin toisessa munasarjassa näytti olevan vähän rakkuloita... Gyne sanoi, että "Joo, kyllä täällä näyttää vähän rakkuloita olevan ja vähän väärässä paikassa". Olin jotenki niin shokissa, että en tajunnu kysyä oliko kyse PCO:sta. Ei se ainakaan mitään semmosta maininnu. Ja tosiaan, kerroin sille gynelle, että yritämme lasta.

Noh, tänä aamuna viiden pilleri otettu ja puolet jäljellä. Toivottavasti ne menkat alkais jo ens viikonloppuna.

Mulla on nyt kauhea huoli siitä, että mulla onkin PCO, josta gyne ei maininnut. Ja, että en ovuloi ollenkaan! :'(

Sain sille samalla gynelle soittoajan viikon päähän. Toivottvasti sitten saan hyviä uutisia. Pelottaa niin vietävästi!
Onko muilla kokemuksia teroluteista tai tuosta PCO:sta?
 
Heippa taas Masentunut!
Kiva kuulla sinusta, olin jo vähän huolissani. Itse olin aivan lamassa pari päivää kun tajusin etten olekaan raskaana. Voin vain kuvitella miltä sinusta nyt tuntuu, näin pitkän odottelun jälkeen... Onneksi sentään menit sinne yksityiselle ja sait vastauksen. Aina parempi mitä aikaisemmassa vaiheessa saa tietää, oli asia sitten niin tai näin. Ikävää että et päässyt terveyskeskukseen tarkempiin tutkimuksiin. Niillä on ne määrärahajutut mitkä määrää mitä ne voi tehdä ja mitä ei. Olen itse ollut tk:ssa töissä ja on tosi turhauttavaa kun pitää koko ajan miettiä mitä mikäkin maksaa ennenkuin tekee jotain. Se ei valitettavasti aina ole potilaan parhaaksi. :(
Toivottavasti asiat kohdallasi kääntyvät nyt kuitenkin hyväksi. Henkilökohtaisesti uskon, että jokaisessa pilvessä on se kultareuna, se vain pitää löytää...! :hug:
 
Yötä vaan kaikille! Minä tässä vielä valvoskelen, kun yövuorot heittivät rytmin ihan sekaisin.

Ompas paljon olemassa naisia, jotka painivat saman asian kimpussa. Itsellä siis kp 45/~30 ja kp40 testasin negan. Ehkä tämä vuorotyö tai jokin muu antaa tädin odotuttaa. Ei vaan ole kovin tyypillistä omalla kohalla. Testaan vielä ensi viikolla ellei muuta tapahdu. Eipä kyllä ole toiveet kovin korkealla.

Mieli vaan lapsen saamisesta vaihtelee kovasti. Yksi on jo entuudestaan (5v) ja olis toisaalta kiva ajottaa seuraava siihen kun ensimmäinen aloittaa koulun. Ei vaan tunnu tuo ajoitus aina onnistuvan niin parempi aloittaa ajoissa. Ja toisaalta ei malttais odottaa ensi syksyyn/loppukesään.

Ja totta, tähän palstaan jää koukkuun :x

Plussatuulia kaikille :heart:
 
Masentunut
Kiitos, Mspitz & Alakelmi! :hug:

Joo, onneksi viimein "tajusin" mennä sinne yksityiselle. Nyt pitää vain jaksaa uskoa ja toivoa, että se pikkunen tulee meille sitten kun sen aika on =)

Plussatuulia vaan kaikille! :heart:

 
Masentunut
Hei taas!

Täällä nyt niitä menkkoja odotellaan. Tänään otin viimeisen terolutin =)

On se kumma, kun niitä menkkoja nyt oikeen odottaa alkaviksi. Toivottavasti ne alkaisi jo viikonlopun aikana.

Ja toivottavasti saisin sen ovulaation ajankohdan selville. En yhtään tiedä milloin se voisi olla. Tänään tein huvikseen ovistestin ja siihen tuli haalea viiva, ei kuitenkaan mikään haamu enää. Punainen se oli, mutta puolet ohuempi kuin kontrolliviiva. Olisiko ovis tulossa vai kuuluuko tuollainen "hailu" viiva testeihin? Haamu niihin ainakin tulee, sen tiedän.
 
Hei, ja kiva kuulla sinusta. Mulla itselläni on vähän samanlainen tilanne. nyt menossa laskujeni mukaan kp 45/32-36(?) Kierto todella sekaisin. Kaksi testiä olen tehnyt ja molemmat negaa. en ollenkaan usko, että olisin raskaana, kun ei ole oikein minkäänlaisia oireita. Jotenkin on kauhea kynnys soittaa lääkärille ja tilata aikaa, en tiedä miksi. Pelottaa kai, että on jotain huonoa sanottavaa. Itsekkin olen miettinyt mahdanko ovuloida ollenkaan. Ajattelin nyt (jos ja kun) nämä kuukautiset alkaa tilata niitä ovistestejä, että saisin edes jotain selvyytä. Mun käsittääkseni haalea viiva kertoo kyllä, että ovulaatio on tulossa muutaman päivän sisällä. en oo ihan varma kuitenkaan. Olen itsekin harkinnut, että menisin yksityiselle, kun jotenkin en oikein enää luota noihin tk-setiin ja täteihin, mitään ne ei ainakaan ikinä oo oikein tehnyt. Toivon ihan kauheasti, että ne kuukautiset nyt alkais, ja vaikka ne nyt alkais, en tiedä pitäiskö silti mennä sinne lääkäriin, jos kerta en ehkä ovuloi ollenkaan.

On tämä elämä vähän kummallista. Olen tosi iloinen, että sä kävit siellä lääkärisä, ja sait ne terolutit käyttöön, Toivotaan, että teillä pian tärppää :) mä tässä vielä odottelen niitä kuukautisia ilman mitään toivoa.
 
annanpa minäkin panokseni tähän keskusteluun. eli siis omat kierrot olleet yli 100pv nyt jo useaman kerran, mutta lääkärin mukaan ei kannata liikoja huolehtia. itselläni "syynä"ovat aiemmin vuosia käyttämäni e-pillerit, jotka pistävät elimistön oman hormonituotannon tauolle. toisilla palautuminen pillereistä kestää kuukauden, toisilla jopa vuoden, eli jos sulla masentunut on ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä, ei todellakaan kannata huolehtia, eikä etenkään testailla... testeihin palaa vaan turhaan rahaa.

viikko sitten gynellä käydessäni todettiin, että vähitellen (nyt on kulunut vuosi pillereiden lopettamisesta!) näyttää siltä, että jotain saattaisi tapahtuakin :). aiemmin en ole siis tyyliin edes ovuloinut, vaan vuoto on tullut jossain vaiheessa ilman ovulaatiota (pari kertaa tarvin just terolutit sen käynnistämiseksi). ja gyne sanoi, että uskoo vahvasti, että lapsi saadaan ja ihan luomusti. ei siis turhaan kannata stressata noista kiertohäiriöistä, ne ono tosi yleisiä ja vain harvoin merkkinä jostain vakavammasta.
 
Masentunut
Olen ihan otettu, kun mun tilannetta on näinkin monet seurailleet :heart:

Haltia, kiitos viestistäsi! :hug: Eihän sinulla mitenkään kovin pahalta ainakaan nyt vaikuta, kun kp 45 "vasta" on menossa. Mutta kantsii kumminkin mennä gynelle ja vieläpä yksityiselle. Ne ottaa siellä asiat kunnolla hoitaakseen =) Voithan pyytää sitä terolut-kuuria, että saisit menkat tulemaan. Ja sehän siis ei vaikeuta raskaaksi tulemista, pikemminkin päinvastoin. Noin mulle ainakin gyne sanoi. Muakin pelotti se gynelle meno, ku mielessä oli kaikenlaisia asioita, esim. entäpä jos mulla löytyy munasarjoista/kohdusta jotain vakavampaa tavallisuudesta poikkeavaa. Mä sitten pakotin itseni sinne gynelle, ajattelin, että muuta kautta en tule terolut-kuuria saamaan ja sen minä nyt haluan! Todella mukava mies gynekologi oli se jolla kävin. Ei jäänyt yhtään paha mieli! =) Samaa toivon teillekkin, että tärppää pian! :flower: Sikäli, kun käsitin, että yritätte vauvaa.. =) Tsemppi :hug: :heart:

amelie, todella mukavaa, että sait gyneltä noin hyviä uutisia! =) Kyllähän ne pillerit varmasti on semmoista "myrkkyä", että panevat kropan ihan sekaisin. Mä itse käytin yasmineja, mutta vain kuukauden, koska koin, että eivät sopineet minulle. Joten tuskin niillä oli vaikutusta mun tilanteeseen =) Mutta tärppionnea teille! :hug:
 
Jep, eihän mulla nyt mikään ihan mahdoton tilanne ole. Jotenkin vain sellainen epämääräinen olo, kun lopetin pillereiden syömisen 2 vuotta sitten, ja sen jälkeen on ollut kierto epäsäännöllisen säännöllinen. Jossain vaiheessa jo luulin sen tasoittuneen siihen 30 paikkeille, mutta Nyt tämä taas vaan näyttää siltä, ettei mitään alkamisen merkkejäkään. Mutta en ole kuitenkaan niin huolissani. Niinkuin tuossa joku kirjoittikin, kyllähän ne hormoonipillerit varmasti laittavat kroppaa sekaisin pidemmäksikin aikaa. Jotenkin vain harmittaa, kun ei voi olla sellainen säännöllinen kierto, jota pystyisi seurata, ja sitten yrittää raskautua (haluaisimme siis kyllä kovasti vauvan) Odottelen tässä nyt ihan rauhassa, ja varaan ajan sinne yksityiselle gynelle. Paljonhan sitä kylllä nykyään pystytään tehdä, jos nyt kävisikin niin, että lasta ei luonnollisesti tule.

Ja itselle on helpottavaa huomata, kuinka moni painii samojen ongelmien kanssa. Mukavaa kesän odotusta - toivotaan, että se tuo mukanaan myös paljon plussia B)
 
Miisa
Meitä jännääjiä on täällä paljon! Mie oon ollu tosi huonovointinen jo monta viikkoa, välillä huimaakin mutta testi näytti negaa. Myö ei olla vauvaa suunniteltu, mutta jotenkin sitä vain kuvittelee masussa kasvavan pienen ihmisenalun... Todennäköisyys raskaudelle on tosi pieni, mie syön pillereitä ja endometrioosikin jyllää kehossa enemmän tai vähemmän, mutta jotenkin tulee vain sellainen Olo... Tuttavapiirissä on kolme vauvaa/lasta jotka on saaneet alkunsa vuosien pillerien popsinnasta huolimatta ja yksi näistä ei millään olis antanu plussaa... Ehkä haaveilen taas turhaan, mutta aamulla kun heräsin niin toppi oli kostea toisen nännin kohdalta.
Menkkojen olisi pitänyt alkaa jo (alkaa yleensä tauon 3. päivänä), mutta ei vain kuulu. Tänä aamuna tosin mahaa hiukan väänsi ja alaselkä oli kipeä, mutta voiko nuokin olla sekä kk-kipuja että raskausoireita?
 
Masentunut
b]haltia[/b], tsemppiä teille ja toivotaan, että kevätlinnut tuo plussan mukanaan! :hug:

Miisa, eihän sitä tiedä koskaan vaikka oisitkin raskaana. Tosin, epätodennäköistähän se on, kun syöt pilsuja. Ja voihan ne kuukautiskipujakin olla. Silti sinuna testailisin ;) Plussaonnea! :heart:

Itselläni alkoi kuukautiset tänään. Ihanaa! :heart: Tosi nopeasti alkoi, kun torstai aamuna otin viimesen pillerin ja tänä aamuna alkoi menkat. Jospa ne tehoaa mulle.
 

Yhteistyössä