Testi vaan näyttää negaa!

  • Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti
Kincaid
Täällä kans yks jolla kohta kaks viikkoa myöhässä ja kaks negatestiä takana. Rinnat on turvoksissa ja kipeät (ja näyttää jotenkin erilaisilta) ja alavatsa turvoksissa. Toivon niin kovin raskautta että pelkään jo kuvittelevani oireita. No mut ennen en luovuta kun menkat alkaa.

Toivo vaan vähän heräs kun täällä moni kirjoitti että plussas vasta myöhemmin. Voi kunpa...
 
Masentunut
Hei vaan kaikille!

Mukavaa kuulla, että myöhään plussanneita on noinkin paljon!

Itse en enää jaksa olla toiveikkaana raskauden suhteen... Tänään kp 48/32 menossa ja eilen aamulla testi näytti negaa. Miksi ne menkat ei vaan nyt voi alkaa?? :(

Oon ihan toivoton, että mitä tässä pitäisi tehdä? :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2007 klo 16:07 Masentunut kirjoitti:
Hei vaan kaikille!

Mukavaa kuulla, että myöhään plussanneita on noinkin paljon!

Itse en enää jaksa olla toiveikkaana raskauden suhteen... Tänään kp 48/32 menossa ja eilen aamulla testi näytti negaa. Miksi ne menkat ei vaan nyt voi alkaa?? :(

Oon ihan toivoton, että mitä tässä pitäisi tehdä? :\|
Mulle äitiysneuvolan terkka sanoi silloin että vien näytteen labraan kp 35/24 ja jos sekin on nega niin sitten kannattais ottaa yhteys lääkäriin. Ehkä kannattaa kysäistä terveyskeskuksesta tai jostain olisko syytä mennä vastaanotolle?

Toivottavasti en kierrä puukkoa kenenkään haavassa, mutta minulle tästä menkkojenmyöhästymisepisodista oli sellainen hyöty, että aloin ihan eri tavalla elää mukana esikoiseni päivien vaiheissa. Tuli sellainen olo että hän on vielä niin tosi pieni että mitä jos tässä nyt yhtäkkiä olisinkin raskauspahoinvoinnin kourissa tai jo piankin taas uuden vauvan otteessa niin mihinkäs meidän pieni Ville sitten painaisi päänsä... Olen ihan erityisellä lämmöllä nauttinut nyt hänen läsnäolostaan ja puuhistaan ja keskittynyt häneen ihan 100%sti. En nyt myönnä mikään hulttioäiti olleeni tähänkään asti, mutta jotenkin koen nyt pikkuiseni vähän vahvemmin kuin vähän aikaa sitten.

Ehkä tämä oli minun tapani niellä pettymys, mutta pelkkää hyvää tästä sitten loppujen lopuksi koitui. Samaa toivon teille muille. Niin raskas ajatus kuin se onkin niin jos ei vauva tule niin ei sitten varmaan ollut sen aika...
 
Masentunut
Joo, niin se neuvolan täti mullekkin sanoi, kun pissatesti oli nega, että jos ei menkat ala alkaa niin sit voi soitella lääkärille... Ens tiistaina on viikko siitä kun sen pissanäytteen vein.

Olisi kyllä ihanaa, kun olisi nyt raskaana! En mitään muuta toivo enempää =) Varmasti ihanaa seurata sitten, kun se oma pikkuinen kasvaa... Oppii kaikkia uusia asioita.

Minä oon kyllä vähän pöhkö, kun vieläkin välillä elättelen toiveita raskaudesta... Ja sit taas välillä vaivun masennukseen ja toivon, että ne menkat alkais, että pääsis uuteen yritykseen. On vaikeeta! :/

Mut ilmoitelkaa samassa tilanteessa olevat itsestänne aina välillä.

Plussaonnea! :heart:
 
Masentunut
Voi, kivaa Nuhnus, kun seurailet tilannettani! =)

Tällähetkellä menossa kp 49/32, mutta vielä minä jaksan toivoa, että ois tärpänny. Onhan niitä myöhään plussanneita ;)

Uutena "oireena" olen huomannut tai oikeastaan jo viikon olen tarkkaillut pulssiani... Leposyke on 80. Normaalisti 68-70. Olen kuullut, että pulssi siis nousee kun nainen raskautuu. Mutta voihan se toki jostain muustakin johtua.

Saapi nähdä miten tässä käy... =)
 
Masentunut
Oon pahoillani, että menkkasi alkoivat... :\| Mut hyvä, että et anna sen lannistaa itseasi. Uutta yritystä vaan kehiin! :heart:

Epätietoisuudessa on tympeää elää... :/
 
Heips

Kuulosti aika tutulta nuo teidän kertomukset.. Itselläni on tulee tänään 2 viikkoa täyteen, kun tädit ovat myöhässä :whistle: . Kaksi negaa olen testannut ja ei ole kummempia oireitakaan kyllä ollut, jotain pientä mukamas välillä, mutta taitaa nekin olla vain oman pään kepposia :p . tilasin viikonloppuna erittäin herkkiä testejä, ja niiden pitäsi tulla huomenna joten testaan varmaan taas keskiviikko aamuna... Kai sitä sitten pitäis alkaa soittelee lääkärille aikaa vai kuinka kauan noita tätejä kannattaa odotella?! Onko jollain tietoa? Jollain palstalla joku anoi, että lääkäri oli sanonut että 3 kuukautta odottele ja sitten lääkääriin... kuulostaa tosi pitkältä ajalta :/ . Mutta tseppiä kaikille :heart: Kyllä me vielä joku päivä ne plussat saadaan :)
 
Täpinä
Oi oi miten on paljon kohtalotovereita... :) Reilun viikon oon nyt "myöhässä" ja raskaustestejä on palanu. Esikoisen kanssa kävi samalla tavalla, joten toivot on korkeella. Ei mitään kuukautisoireita, ei mitenkää muutenkaa outo olo. Kuukautisia edeltävä näläntunne meni ohi jo aikoja sitte ja nyt vaan ihmettelen, kun aina on kierto ollu sen säännölliset 28 pvää. Hermo menee!! :)
 
säde83
Täällä olisi myös eräs jolla menkat myöhässä jo aika paljon, kp48/28-36.
Viime kiertokin oli tosi pitkä,49. Eilen peuhailtiin miehen kans ja sit huomasin vessassa käydessä vähän punertavaa vuotoa. On jotenkin henkisesti tosi raskasta kun kierto venyy jo toistamiseen, kerkee elätellä toivoaan raskaaksi tulostaan ja sit sitä tullaan alas ja kovasti niistä pilvilinnoistaan. Illalla tuli ihan itku kun niin koville otti huomata et taas alkaa. Tosin sen jälkeen ei ole tullut vuotoa niin en tiedä joko ne menkat tulee vai mitä oikein on meneillään. Näissä megakierroissa ei kyllä ole mitään järkeä. :'( :'(

Vauvan kaipuu on niin kova vaikka kaksi on jo entuudestaan. Mutta miten ihmeessä tämmöisillä kierroilla edes raskaaksi tulee, ovista kun en oikein huomaa ja jos menkatkin tulee tällä menoa kuus kertaa vuodessa niin eipä juuri mahiksia ole.Tässä kieerrossa mukamas olen stressannut vähemmän mutta eipä taida juuri vaikutusta olla.
Mutta ehkä jonain päivänä...
 
Masentunut
Lisää kohtalotovereita.. =) Joo, totta se on, että henkisesti raskasta on kun saa odotella, että jotain tapahtuis. Ei oikein normaaliin elämään pysty keskittymään, kun pyörii vain raskaus mielessä. Tänään menossa kp 50/32... Kylläpä on toooosi pitkä kierto :\|

Soitin tänään neuvolaan ja kysyin pääsystä veritestiin... Aikoi se naikkonen huomenna lääkärin kanssa jutella mun tilanteesta ja soitella mulle päästääkö ne mut sinne testiin vain pitääkö lääkärille tilata aika. Onse p*rkele kun ei voida päästää suosiolla sinne veritestiin, miks se on niin vaikeeta? Pystyykö lääkäri muuten ihan vaan kohtua vatsan päältä tunnustelemalla arvioimaan että olisi raskaana? :p
 
Jospa se testi on kallis ja siksi jarruttelevat. Mulla alkoi hyvin varhaisessa vaiheessa raskaudessa kohtu tuntua kun makasin mahallani. Tuntui kuin olisi ollut pieni pallo (tennispallo?) alavatsassa. Tosin mulla alkoi raskaus näkyäkin heti ja maha kasvoi lopulta aivan älyttömän kokoiseksi. Toisilla ei näy vielä 5. kuulla ja mun äiti sanoi että mun raskaus näkyi jo 5. viikolla... Minun mummu on kuulemma ollut samanlainen, raskaus alkoi näkyä heti. Minun äidillä ei näkynyt vielä siinäkään vaiheessa kun jäi äitiyslomalle, joskin joutui jäämään jo pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Ja yksi minun kaveri odotti lukioaikana eikä kukaan huomannut mitään, pystyi niin vaatteilla peittämään vatsansa. Aivan raskauden alussa mulle tuli kipeä kohta oikealle alavatsalle ja se pysyi siinä koko raskauden ajan. Tosin se tuli nytkin siihen mutta hävisi pari päivää ennen kuin menkat alkoivat.

Olisitko sinä sitten noin viikolla 7 jos odottaisit? Sitten pitäisi sydänäänien jo kuulua ultraäänessä. Esim tästä voit katsoa viikot:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/raskaus/index.php
Ei kannata silti villiintyä, minäkin kävin tuolla jo laskemassa viikkoja ja arvioimassa laskettua aikaa mutta niin vain alkoivat menkat... <br><br>
 
No minäkin ilmottaudun tähän pinoon, tosin k vasta 31/28, mut mulla yleensä säännöllinen kierto ja luomuna oon ollu, et ei hormooneja sekottaa..
Kävinki tos aikasemmin kertoo, et mulla ne kaks aikasempaa raskautta plussas sii rv 8 ja 7. Nyt oon tehny kaks testii, tänää viimeks, ja nega. Ja JOS nyt raskaana oon, ni varmaa plussa tuleeki taas joskus parin viikon päästä vasta.
Mulla viikko oviksesta tuli kirkasta limaa pari päivää (oisko kiinnitymisvuotoo?). Samoihin aikoihin alko alavatsan paineentunne ja alaselkää juilii. Rinnat kipeyty kans kovasti. Sit rintojen arkuus hävin, kunnes taas kp 28 alko särkemään, kuten myös alaselkään juilii nyt iha sairaasti. Ei olleskaan menkkamaisia kipuja nää..yhen yön kärsin menkkajomotuksista, sillo ku piti jus menkat alkaakkin, mut ne jäi siihen. HUomaan myös että hengästyn nopeemmin nykyään, väsyttääkin ja tukkonen olo ollu.

Hulluks tässä tulee, ku ei tuu mitää tolkkua tähä hommaa :'( :kieh: . Tosta veritestistä..Mä pääsin kuukaus sitte vaa ku pyysin omalääkärin vastaanoton hoitajalta, ei se mitää kyselly, et paljo myhäs tmv. Sillo siks, ku oli nii oudot menkat, kesti vaa päivän, ku normaalisti oon seula sen 3-5 päivää :/ ..Arvatenkin, en ollut raskaana :D . Ihmettelen vaan, miks on nii vaikeeta jossain päästä verikokeeseen tästä asiasta, outoo :/ .

Mut kuullostellaa ja toivotaan niit plussia!! Kunnon puhuriiiiii sinne kaikille!!
 
Masentunut
Täällä näköjään on kyllä tosi vaikeaa päästä sinne veritestiin :\|

Sulla tosiaan kuulostaa lupaavilta noi oireet, nelHM! =) Itselläkin aika pitkälti samoja oireita.

Mä laskin sillä laskurilla ja oisin siis nyt viikoilla 6+3. Kai sen sit jo pitäs näyttää plussaa? :\| Tosin testasin viimeksi perjantaina eli silloin oisin ollut rv 6. Hmmm, jännäks menee =)
 
Täpinä
Huomenta kohtalotoverit!
Ois kiva saada joku "tilasto", että miten meille kärvistelijöille käypi. Siis että kuka plussaa ja monennellako rvkolla yms. Soitin eilen yksityiselle ja verikoe maksaisi 61 euroa. Tyydyn ootelemaan. Laskurin mukaan 5+0 rvkoa tänään, teen seuraavan testin huomenna jos ei tänäänkään mitään kuulu. Kaikille tsemiä ja positiivisuutta!! ;)
 
Heipsan!
Täälläkään ei ole menkat alkaneet ja ovat yli kaksi viikkoa myöhässä,jos sitä nyt vielä hakisi tänään yhden testin ja kokeilisi ja jos sitten tilaisi yksityiselle ajan loppuviikoksi tai ensi viikoksi,sit jos raskaana ois,niin pitäis olla rv7.
Mullakin esikoisesta tuli sellainen olo alavatsaan kuin ois joku tennispallo siellä,nyt ei oikeen oo sellasta tunnetta,ei satu rinnat mutta väsynyt olen ja palelen koko ajan.
No ilmottelen taas itsestäni kun oon tehnyt testin,se onkin jo viides :whistle:
Plussa onnea kaikille :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 08:55 Täpinä kirjoitti:
Huomenta kohtalotoverit!
Ois kiva saada joku "tilasto", että miten meille kärvistelijöille käypi. Siis että kuka plussaa ja monennellako rvkolla yms. Soitin eilen yksityiselle ja verikoe maksaisi 61 euroa. Tyydyn ootelemaan. Laskurin mukaan 5+0 rvkoa tänään, teen seuraavan testin huomenna jos ei tänäänkään mitään kuulu. Kaikille tsemiä ja positiivisuutta!! ;)
äitiysneuvolasta yleensä saa lähetteen, eli pääsee ilmaiseksi verikokeeseen.
 
Heipsis

Täällä yllätti tädit viime yönä :whistle: . Jotenkin tuli hyvin vapautunut olo, vaikka totta kai sitä toivoi parasta, mutta olin jo niin varma, että en raskaana ole, että ihanaa kun tädit tulivat ja pääsin tästä epätietoisuudesta...

Tsemppiä teille kaikille :heart: ! Toivottavasti edes joku saa plussan, vaikka vielä ei testeissä näykään :).
 

Yhteistyössä