Terolut mimmit

Luis Kiitos paljon tärkeistä avauksista. Nyt osaan ehkä lukea näitä juttuja paremmin.
Eli nyt on kp 46 ja viime viikolla tunsin to ja pe ihan selvästi, että ovuloin. Muutaman päivän oli selkeät oireet ja kivut. Ihan älytöntä, että tämä kierto on mennyt näin pitkäksi - se näköjään karkaa ihan käsistä. Nyt sitten pari viikkoa odottelua, että kuinka käy!
Toivotaan nyt, että on tarpeeksi pitkä luteealivaihe.
 
miss_piggy
Tähän asti mulla on teroilla tullu ihan normimenkat, eli ne on kestäny noin 3-4 päivää, tää viimesin periodi nyt sitte kesti sen 9 päivää. Huomenna pitäis taas terot alottaa, mutta nyt tein päätöksen, että en alota vielä. Lykkään viikolla. Jotenki musta tuntuu, että jos ovulaatioki on näillä paikkeilla, niin nuo terolutit vaikuttaa negatiivisesti ovikseen...nyt otan ainaki varmanpäälle ja ovis ehtii kunnolla olla ja mennä ennen noita teroja.
 
Luis tsemppiä!
Luin täältä kaksplussan yhdestä keskustelusta, että ne terot voivat todella vaikuttaa siihen, että ovulaatio ei tule (miss_piggy). Nyt toisaan itse painiskelen tässä sen asian kanssa, että aloitanko ne sauraavassa kierrossa vai tyydynkö vain siihen,että minulla on vaan paljon vähemmän päiviä tulla raskaaksi kuin muilla.
 
Moi!
Kaikkien testien tulokset sain viimme viikolla (siis mistä km:t vois johtua), kromosomihommelit oli molemmilla ok ja mun vasta-ainelabrat myös ok joten eipä mitään ihmeellistä km:n syyksi löytynyt.

Ei muuta kun eteenpäin. Kierto rupee olemaan pikku hiljaa lopussa, eli joko alkaa menkat (jos alkaa nii toivottavsti ei pitkity kierto) tai sitten tulee plussa testiin. EI oo varmaan vaikee arvata kumpaa toivon :)
Ite kallistun tädin tuloon, koska rinnat ei ole yhtään kipeät niinku aikasempien plussien tullessa.

Ahdistus on valtava tällä hetkellä :(. Hyvä ystävä on ihan viimesimmillään nyt raskaana ja en osaa asennoitua siihen ollenkaan. Osa täällä tietääkin ja on lukenut mun ja ystäväni historiasta. Toinen kaveri myös raskaana, kävin kylässä siellä vkl eikä asiasta puhuttu mitään (onneksi). Hää ei taida tietää meidän tilanteesta, ja oli siinä kaikkee muuta hässäkkää. Kaverilla la helmikuun alussa, mulla olis ollu viikkoa aikasemmin. Viides lapsi tulossa sinne...

Terppatuloo uusille :)
 
Täällä ei niin paljon oo enää samoja tyyppejä ku sillon ku ite täällä pyörin. Halusin tulla kuitenkin sanomaan, että plussa tuli tänä aamuna! Meillä meni 9 kk ootellen plussaa ja nyt sitten 9 kk ooteellen vauvaa. En voi oikeen tajuta tätä vieläkään :) Mulla oli pillereiden jälkeen tosi epäsäännöllinen kierto joka tossa syksyllä yhtäkkiä vaan tasaantu 28 päivään ja toisesta kierrosta ollaan nyt raskaana.

Tsemppiä kaikille! Jaksakaa vaan odottaa, kyllä se plussa sieltä vielä tulee jokaiselle <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Onnea Vicille, vaikka en olekaan ollut täällä kauaa. Tuollaista päätöstä näihin jatkuviin vuotoihin ja kuukatuiskiertoihin minkäkin toivon! :)

Minulla on tänään viimeinen terolut päivä menossa ja kuukautiset taitaa olla jo päällä. Vuoto alkoi jo ovulaatiosta ja terolut ei pitänyt sitä poissa. Lääkäri määräsi vain tämän yhden kierron, pitäisiköhän syödä toinen kierto?

Lääkäri on sitä mieltä, että miehen siemenneste pitää tutkia ensin. En oikein ymmärrä, minullahan on selvä vuotohäiriö, joka luultavasti on lapsettomuuden syy.
 
miss_piggy
Hali: Just sitä oon alannu pelkäämään että jostain syystä se ovis ei kerkeä kunnolla "kehittyä" kun noita teroja rupeaa ottamaan kp 15...musta kun tuntuu että mulla saattais joissakin kierroissa ovis olla myöhemminkin...
Jossain sitte taas sanotaan että ei vaikuta ovikseen mitenkään..hankala tietää.
 
Kysymys rintojen kipeytymisestä. Mulla loppui eilen terolut kuuri, mutta rinnat on edelleen hirveän kipeät ainakin sivuilta. Ja oletin, että vuoto alkaa heti, kun en enää terolutia vetele, mutta tänään tullut ihan olematon liraus. Kuurin ajan kyllä vuoteli, mutta nyt ei enää, kun kuuri loppui. Onko muilla tällaista? Tein eilen raskaustestin ja negahan se.
Nyt on kp 28 ja dpo 11.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Luis: Mulla oli viime kierrossa silleen, että ennen ku menkat alkoi, oli rinnat kipeät..sitte se rintojen arkuus kuitenki jatkui vielä sen jälkeen ku menkat loppui (kesti noin 3 päivää), ja kiertopäivänä 7 alkoi taas menkat! Sitte ku nuo toiset menkat alkoi, niin se rintojen arkuuskin meni ohi. Eli periaatteessa mulla sitte varmaan nuo edelliset menkat kesti noin 9 päivää, sillä noiden päivien 3 ja 7 välilläki tuli sellasta pientä tuhrua paperiin, ja sitte jostain syystä yltyi taas päivänä nro 7.
Nyt mun ois eilen pitäny alottaa tosiaan terot taas, mutta mietin että alotan ehkä vasta tulevana sunnuntaina ku nuo edelliset menkat oli noin hemmetin pitkät..en halua vuotaa koko aika. Terojen kans kierto ollu semmosta 26-27 päivää.
 
miss_piggy: Mulla taitaa olla ihan samalla tavalla. Mun mielestä menkat alkoi jo, tuli 3 päivää kunnon vuotoa. Terolut kuursi loppui tuolloin kolmantena vuotopäivänä, mutta rintojen arkuus jäi, vaikka vuoto loppui. Pari päivää oli välissä ja nyt on rintojen arkuus kadonnut ja menkkajomotukset alavatsalla. Nyt on tullut taas vuotoakin.

Nyt en tiedä yhtään, mikä on kp 1? Jätänkö kolme päivää kestäneen vuodon huomioimatta ja lasken vasta tänään kp 1? Silloin kierto olisi 28 päivää. En tiedä, ärsyttäävää tällainen vuotelu, kun ei tiedä yhtään, mikä on oikeasti kp 1. Ja sit jos laskee väärin, menee kaikki mönkään.

Ai niin, tässä kierrossa oli huikeat neljä päivää vuodottomia. Ei ole ihan normaalia ei. Voiskohan tällainen siteiden suurkuluttaja saada jotain sopimusalennusta niistä räteistä :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy Nyt mun ovis tapahtui kp 40.
Eli jos alan ottamaan Teroja kp 15, niin mun järki ainakin sanoo, ettei se ovi kerkee tulla siinä kierrossa ollenkaan.
Ensimmäisen lapseni kohdalla kuukautisten ja ultran mukaan saatujen laskettujen aikojen välissä oli kk, mikä siis kertoo, että ovuloin jopa kk myöhemmin kuin normikierrolla olevat ja nyt ihan sen tunsinkin. Jokuhan täällä sanoi, että terojen aikan ei edes olisi tarkoitus tulla raskaaksi. Eli oiskohan ajtus lääkärilläni (joka vaan lähetti reseptin ilman mitään puhetta), että tasoitetaan kierto ja sitten ikään kuin yrittäisin tulla raskaaksi.
Nyt alan kallistua siihen suuntaan, että mulla on vaan näitä mahdollisuuksia vähemmän kuin muilla, eikä auta kiirehtiä... mutta kun ei malttaisi.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Luis: Ite laskisin että kp 1 on se päivä ku sitä vuotoa alkoi tulla kunnolla, eli itelleki lasken että kp 1 oli se päivä ku ne "ekat" menkat alkoi, koska sillonki kuiteski vuotoa tuli kunnolla..

Niin en tiedä miten tuo terolut vaikuttaa raskaaksitulemiseen, serkkuni kyllä pamahti paksuksi heti ekan terokuurin jälkeen... Itellä on nyt jo useampi takana. Ja periaatteessahan nuo vaikuttaa siis siihen keltahormonin tuotantoon jos oon oikein ymmärtäny.. Ääh, en tiä. Mutta kuukautiskierto mulla kyllä on ainaki lyhentynyt, nyt se on tosiaan korkeintaan joku 27 päivää, kun ennen saattoi olla jopa 60-70 päivää. Ja yhesti ku ulkomaan reissun takia aloin syömään terokuureja vähän myöhemmin, niin menkat kumminki tuli ihan "automaattisesti" suurinpiirtein samoihin aikoihin, eli joskus kp 28 muistaakseni, vaikka oli terokuuri vielä kesken.
 
Allaolevan oli yksi kirjoittanut toiseen viestiketjuun aikoja sitten. Lainaan sen tähän:

[SIZE=4]Minulla olisi tietoa ehkä tähän juttuun.

Sain itsekin juuri Tero-kuurin, jonka aloitan oviksen jälkeen.
Minulla on säännöllinen kierto, mutta gyne-täti suositteli teroja TUKEMAAN mahdollista alkavaa raskautta. Sen vuoksi minun on nyt näinä kiertoina tikuteltava oviksen ajankohta tarkkaan, sillä terot pitää aloittaa oviksen JÄLKEEN ei missään tapauksessa ennen. (Jos alottaa ennen, terot estävät oviksen kokonaan)

Jos on epäsäännöllinen kierto, teroja määrätään tasoittamaan kiertoa. Mutta silloin ei yleensä ole edes tarkoitus raskautua, joten kuuri neuvotaan aloittamaan kp 15. [/SIZE]
 
miss_piggy
WHAAT!!! Voi pylly...en kyllä tästä lähin sitte alota noita teroja kp 15 ku musta tuntuu että mulla on ovis vasta kp 14-15... Vielä ite mainitsin sillon gynelle että yritän tulla raskaaksi, ja hän nuo määräs. Sanoi että jos en oo tammikuuhun mennessä raskautunut kun oon puoli vuotta syöny teroja, ni sit jatkohoitoihin ja tutkimuksiin. :x Eli järkevintä musta olis vaikka alottaa nuo terot joskus kp 17 paikkeilla, kun luulis että ovis on sillon jo menny ohi.
 
väliaika päivitys..täällä menossa kp 54 :| odottelen menkkoja..mut samalla herättelen toiveita et olisin raskaana, ku kuvittelen kaikennäkösiä oireita..on vatsan nipistelyä jne. tuun ihan hulluks :headwall:

onnea plussanneille ja plussa tuulia kaikille :)
 
miss_piggy
yrittäjä: Onko sulla siis terot? Jos on niin tee testi ootko raskaana, jos et oo niin aloita terot kesken kierron. Itekin aloitin ne silloin heti kun sain ne vaikkei edes ollut menkat, ku just kadoksissa olevien menkkojen takia ne pääasiassa mulle annettiin sen raskaustoiveen lisäksi. Eli heti ku olin syöny ekan 10 tabletin kuurin, niin menkat alkoi kolmantena tablettomana päivänä.
 
miss_piggy jos sulla on gyne, niin hän varmastikin tietää, että miten niitä syödään. Mun ongelmahan on just se, että kun mulla ei ole hoitavaa lääkäriä, niin ei oikein ole ketään keltä kysyä, vaan koko ajan olen näiden kirjoitusten ja omien mielikuvien varassa. En kyllä itse lähtisi gynen neuvoja jonkun kirjoituksen perusteella kyseenalaistamaan.
Toisaalta mietin, että voiko edes kuukautisia tulla, jos ei ole ovuloinut? Eikö kuukautiset just tule ovuloinnin seurauksena?
 
Moikka, täällä uusi Teroilija!
Mulla eka Tero-kierto menossa, kp19. Teroja syön kp15-24 yhen tabletin päivässä, epäsäännölliseen kiertoon ja tiputteluun ennen ja jälkeen menkkojen.

Jos on epäsäännöllinen kierto, teroja määrätään tasoittamaan kiertoa. Mutta silloin ei yleensä ole edes tarkoitus raskautua, joten kuuri neuvotaan aloittamaan kp 15. Siis MITÄ!!!!! Kyllä lääkäri-täti ties raskaushaaveista ja itseasiassa Terot määräättiin naikkarilta:O No maanantaina on eka käynti tutkimuksissa, täytyy sieltä varmistaa.

Onko "normaalia" kesken kierron vuoto? Mulla tuli pientä tuhrua kp17-18. Alamahaa nippailee, kuumottaa ja on menkkamainen olo. Kummallisia tuntemuksia tähänaikaan...
Sitä alkaa ajattelemaan kaikenlaista:p
Mut toivossa eletään:)
 
miss_piggy mulla on tällä hetkellä tauko teroista..siis viimeks tullu menkat sillon terokuurin jälkeen, söin kolme kk teroja ja menkat tuli ihan säännöllisesti, mut heti ku lopetin ne ni ei oo vuotoa kuulunu..nyt odotan aikaa lääkäriin tutkimuksiin..
r-testejä tein viimeks kp 28-35 kun sillon ei tullu menkkoja ja negaahan ne näytti, tai ehkä jotain roskinhaamuja joista tuli vaan pahamieli.
nyt olis taas se aika et menkkojen pitäis tulla, mut tuskinpa tulee..testiä en oo halunnu tehä ku se nega tuntuu ihan nyrkin iskulta :'(
on ollu vatsa ja tissikipuja, mut ne mä laitan lihaskivuksi..eilen huomasin jotain outoo nänneissä, molempiin on tullu pienet ruvet. onko kukaan kuullu mistä tällanen vois johtua tai onko jollain ollu??
 
miss_piggy
Hali: Juu tiedän että pitäis syödä 15-24 pvä, mutta kun edellisten ovistestien mukaan mulla vahvimmat ovistestit ois vasta siinä kp 14 niin jos silloin tärppäis niin en tiedä ehtiskö edes kiinnittymistä tapahtua kun sitte alottais syömään niitä teroja.

Ei mulla oo ns. omaa gyneä, yhesti oon käyny tuolla lääkärillä, keltä nuo terot sain.

Yrittäjä: Mikä kiertopäivä sulla on nyt menossa? Mietin vaan että nuo vatsa/tissikivuthan voi viitata jompaan kumpaan, joko kuukautisiin tai sitte raskauteen..toivottavasti jälkimmäiseen :)
Kyllähän se aina on iso pettymys ku ne menkat alkaaki, siis siinä mielessä että ei oo tärppi käyny, ja masentaa enemmän tai vähemmän. Mutta ite en varmaan malttais olla testaamatta tuossa tilanteessa :D Ja ite oon jotenki jo niin turtunu siihen että aina tulee nega, että teen niitä r-testejä ja tiedän jo etukäteen varautua ettei tuu plussaa, parin viime yk:n negojen jälkeen en oo edes ollu kovin pahasti pettyny ku on jotenki osannu odottaa..
 
miss_piggy
Yrittäjä:hug: Tiedän kyllä kokemuksesta miten veemäistä on kun menkat ei tuu! Se epätietosuus on ihan kauheeta, ja sitte alkaa tuntemaan kaikenlaisia muka raskausoireita ja testit näyttää kumminki negaa.
Epäilen kyllä että ku itekki lopetan terolutit niin menkatki loppuu.

Voisit kokeilla kans ostaa noita Gelee Royale-luontaistuotteita. Niillä on moni saanu kadoksissa olevat kuukautiset tulemaan, auttaa hormonitoimintaan ja hedelmällisyyteenkin mitä ilmeisemmin.
 

Yhteistyössä