Terolut mimmit

Hei Seemi ja tervetuloa joukkoon.
Hyvä jos sulla on lääkäri ja voit kysyä asiaa.
Tuo, jonka tänne laitoin oli vaan jonkun ihmisen kirjoitus yhdestä viestiketjusta, eli ei sitäkään oikein totuutena voi lukea.
Jos voisit, vaikka meille tänne laittaa, että mitä se lääkäri sulla vastaa!
Se olisi kiva. Täytyy varmaan itsekin varata lääkäriaika, jotta saisi vastauksia. Jos nyt räväyttäisi ja kävisi yksityisellä gynellä.
Mulla on nyt kp 56. Testi näyttää negaa. Huono olo ja vatsa ei toimi.
Oviksesta oman luuloni mukaan 11 pvää.
 
Kyllä on taas valtaisia ahdistus päällä. Ei menkkoja, eikä liioin plussaakaan :(
Mä vähän nyt purnaan. Meillä oli saunailta perjantaina, olin paikalla (autolla). Mun kaveri joka on raskaana tuli myös, oli ihana nähä ja sillai, mutta... Melkein kooooko ilta keskusteluineen pyöri hänen mahan ja voinnin ympärillä. Ei siinä mitään, mutta kaikki kohteliaisuudet mitä hää sai nii vähätteli jne. Esim. totta se on että raskaana oleva nainen on kauneimmillaan, vastaus tuohon oli että paskat ja samaa rataa oli muutkin vastaukset. Mä en käsitä miten joku voi olla niin välinpitämätön muitten tunteista. Varsinkin kun tietää paremminkin kun hyvin meidän tilanteen. En osaa oikein selittää. Teidän olis pitäny olla paikalla, nii ehkä joten kuten ees ymmärtäisitte :)

Ja muutenkin se ilta oli ihan hanurista :D

Kansallisvelvollisuus on täytetty (äänestin miestäni ;))
Mutta taidan mennä jatkamaan leffan kattomista, alotettiin TAAS kerran pojan kanssa Harry Potterin kattomiset alusta :)
 
Mun exä (ja lapseni isä) saa uuden kumppaninsa kanssa kaksoset :) Tärppäs heti.
Olen todella iloinen heidän puolesta ja siitä, että lapseni saa odottamiaan sisaruksia, mutta onhan se viiltävää koko ajan kuunnella, että äiti, nyt ne vauvat on sen ja sen kokosia ja masu sen ja sen kokonen ja äiti nyt oltiin neuvolassa ja äiti ostettiin vauvoille sitä ja tätä. Yritän hymyillä kauniisti ja olla hyvin kiinnostunut. Tietysti aina ajattelin, että minä olen se, joka tekee omasta lapsesta sisaren. Että Fossiili jotenkin luulen ymmärtäväni sun tuntemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Heissulivei!

Ensinnäkin terveluloa uusille! :hug:
ja sitten taas vähän omia outouksia...
Eli viime kierrolle ostin niitä gelee royaleita, ja viime menkat kesti yht 4pv josta kaks oli tuhrupäiviä. Noh, eipä siinä vielä mittään.. onhan mulla 0ollut nyt näitä lyhkäsiä kiertoja, mutta tämä kierto jäikin 16 päiväkseksi ja mikä jännintä nyt perjantaina alko tuhru, lauantaina vuosia sillain suht reippaasti ja eilen vaan tuhrutti sekä tänään ei oo tullu oikeen mitään.. Siis pikkasen menee hermo näiden kiertojen kanssa. Eipä se vissiin auta kun nyt heti aamusta soittaa tuohon tk:seen näin aluksi ja katsoa mitä ne siellä tuumaa,vai saako taas vastaukseksi "En minä oikein tiedä" "joo kyllä" :mad:
Sitten jos sieltä ei saa asianmukasta neuvoa niin pitää parin kuukauden päästä mennä yksityiselle, nyt lompakko ei anna periksi mennä sinne :mad:

Anteeksi vain omanapailut taas jälleen ja kerran mutta pakko purkaa välissä näitä ahdistuksia. :cool:
 
Millinkäinen
Huomenta :)

minutpa saisi näiltä listoilta poistella : / elämässä tapahtuu tällä hetkellä sen verran paljon muutoksia, etten ehdi paljon muutenkaan palstailemaan ja lisäksi, kun terotkin on nyt jo taakse jäänyttä elämää, niin en usko olevani täällä enää muillekaan hyödyksi.

Mutta yritys kova edelleen käynnissä clomien avuilla ja jospa se jonain päivänä tärppäisi.

Plussatuulia kovasti kaikille tällä palstalla olijoille ja tsemppiä tulevaan! :whistle: :heart:
 
Moikka kaikille!
Lääkärissä sit kävin ja voi arvatkaa mitä sano!
Tässä samalla sulle HaLi80, (minun tapaus) Terolutit ei ole tarkoitettu raskautumiseen, vaan menkkakierron säännöllistämiseen. Jos mä ovuloin kp16, aloitin terot kp15, ni terot pysäyttää ovuloimisen!!!! Et näin:headwall: Mut kannattaa varmaan kysästä myös itse! Ei tosin ollu varma olinko ovuloinu ollenkaan juuri tästä syystä. Vasen munasarja "tyhjä" ja siisti, oikeassa paljon pieniä "rakkuloita" minusta puhui multikystisestä munasarjasta. Teroja en siis saa enää käyttää. Nyt ne historiaan ja clomit tilalle. Verikokeita kierron alkuun, clomit sit kp3 alkaen ja follikkeliultra kp10-12. Jos näyttää et clomit auttaa, niitä jatketaan, jos ei ni sit seuraavaan vaiheeseen. Taas odottelua...
Toisaalta kiva kuitenkin, ni sai selvyyttä tähän. Vaikka onkin hieman tyhjä olo. Mut jatketaan yrittämistä:p
 
HaLi80 & miss_piggy sama mulla, et ovuloin myöhään. Ainakin näin luulen, ku kierrot on pitkät. Lyhkäsellä kierrolla en ehkä ovuloi ollenkaan, ei ainakaan tunnu siltä. Huomenna viimeinen terolut pilleri, sit odottelemaan menkkoja. Toivottavasti alkas nopeasti:) (kaikkea sitä toivookin:p)

Tsemppiä teille kaikille!
 
Luis täällä alkaa olemaan tuskastunut. Vuoto alkoi ovulaatiosta ja nyt on kuukautiset päällä eli tuo alapää on vuotanut taas 20 päivää. Meidän parisuhde alkaa kärsiä tästä, kun mitään ei voi tehdä. Vuodotonta aikaa on vain yleensä viikko eli kuukautisten loppumisesta ovulaation. Terolut aloitin menneessä kierrossa siis ovulaation jälkeen ja niistä ei ollut mitään apua. Onko muita, jotka kärsii pitkistä vuodoista 2-3 viikkoa?
 
tindra86: Oletko varma, ettei sinulla ollut välivuotoa kp 16 -> ? Kuulostaa aika lyhyeltä kierrolta. Minulla alkaa vuoto aina ovulaatiosta ja siitä vuodankin sitten kuukautisiin asti ja kuukautiset siihen päälle. Mutta siis välivuotoja/ovulaatiovuotoja voi tulla tai sitten ihan vain tiputteluvuotojakin. Oletko tikuttanut ovulaatiota?
 
Kiitti Luis, en vaan todellakaan uskalla innostua tai edes toivoa!
Mua palelee ja oksettaa ja paineen tunnetta on siis vähän kuin pissattais koko ajan, mutta mulla on kyllä aika voimakkaita oireita aina ennen kuukautisiakin.
Ekan laosen kohdalla kahdeksan vuotta sitten tein testin just siksi, että oksetti ihan koko ajan ja yllätysviivathan sieltä pamahtikin.
 
miss_piggy
Mua rupeaa tympimään tää yritys, yritystä yrityksen perään mutta mitään ei vaan tapahdu :headwall: Alan siis väsymään.. En ois koskaan uskonu vielä vuosi sitte että raskaaksitulo voi olla näin hankalaa.
Nyt on kp 22, ja mahaa on nippaillu omituisesti koko päivän.
 
Luis: Välivuotoa...hmm... no eihän tieten täysi mahdottomuus ole.. en vain ole koskaan ajatellut että se vois sitä olla :) ja kalenteriakin kun katsois niin kierroille tulisi n. 34pv jos nuo ylimääräset vuodot olisi välivuotoa..mutta tuleeko sitä niinkuin olisi oikeat menkat? Toisinaan ohan runsastakin?
Ja joo aluksi testailin ovulaatiota, mutta lopetin testaamisen mutta jätin testaamisen sikseen kun en mää saanut bongattua edes kunnon plussaa..

halille hirmuisesti tsemppiä että se viivanen siellä vahvistuisi :heart:

Miss_Piggy: mää niin tiedän tunteen.Itsellä ihan sama fiilis joka kerta kun vuoto alkaa.. ja sitten vielä ärsyttää vielä enemmän kaverit yms ketkä ei edes halunneet lasta vielä vuosiin, tai on sattunut "vahinko" niin nämä saapi muksuja tuon tuosta ja se jos mikä pistää mielen vielä enemmän matalaksi. Noh menipä asian vierestä mutta tulipahan ilmaistua tuokin :)

Mutta miss_piggy ja kaikki muutkin neitoset ja rouvaset, ei heitetä toivoa kankkulan kaivoon, vaikka välillä tuntuiskin niin toivottomalle. :flower:
Jospa meillä jokaisella olisi ennemmin tai myöhemmin oma nyytti/ nyytit hoivattavina :heart:
 
Katselin Onnen varjot -elokuvan eilen ja se teki jotenkin hyvää.
Aikaisemmin en tunnistanut siitä itseäni, koska oli juurikin tullut ns. yllätyksenä raskaaksi.
Mutta nyt olen huomannut, että asia on läsnä joka ikinen päivä ja juuri se on raskasta. Ja itse olen niin hetken tätä yrittänyt, että eipä mulla paljon ole sanomista.
En voi edes kuvitella, miltä se tuntuu heistä, joilla menee vuosia.
Kiitos kaikille tsemppauksista.
Ehkä jo sunnuntaina uskallan tehdä seuraavan testin.
Tsemppiä siskot!
 
HaLi80: Kuulostaa lupaavalta!=)
Seemi: Tervetuloa!:wave:

Itse olen täällä käynyt piipahtamassa aika useastikkin lukemassa teidän kuulumisia, mutta ei oo tullu kirjoitettua.. Laitoin lapselle päiväkotihakemuksenkin meneen, kun ei siitä pikkukakkosesta ole mitään kuulunut.: / Ajateltiin alunperin että sais toinen tulla mahdollisimman nopeeta perään, mutta näin tässä on kaymässä toisenkin kohdalla ettei sen tuloa pysty mitenkään ennakoimaan.
Viime terokuurin jälkeen olin niin positiivisella mielellä, vaikka ovulointia ei tapahtunutkaa. Mutta taas olen alkanut miettiä että jos aloittas terot nyt myöhemmin tai että pitäis taukoa niistä... Haluis niin kesävauvaa, mutta jos alotan terot niin haaveille saa taas heittää hyvästit. Ei se ovis sieltä vielä ehdi kp15 mennessä tulla(jos on ees tuloillaan).:headwall:
 
Tämä Terolut tuntuu olevan aika mystinen tuote.
Voi kunpa mun ei tarvisikaan turvautua siihen.
Tuntuu, että se toimii teillä, jotka ovuloitte aikaisin ja sitten tulee piiiiitkä vuoto, mutta mulla, joka ovuloin about kp 40, se ei oikein auttaisi mitään.
Nyt kauheesti tsemppiä kaikille.
 
tindra86: 34:n päivän kierto kuulostaisi loogisemmalle, kuin 16:n päivän kierto, kun naisen keskimääräinen kierron pituus on 28-32 päivää. Ovulaation aikaan voi tulla vuotoa, mutta en ole varma kuinka runsasta se voi olla. Kestää se voi kuitenkin kyllä neljäkin päivää. Koita vaikka seuraavassa kierrossa tikuttaa ovulaatiota kp 12-20 tai jotain, vaikka vuotoa tulisikin. Toisilla LH-huippu voi olla niin lyhyt, että ovulaatiotestejä olisi hyvä tehdä yhdessä kierrossa aamuin ja illoin, jotta mahdollisen huipun saa testiin.

Onko sinulla aina ollut lyhyt kierto? Gyne pystyisi varmistamaan varmaankin, onko kiertosi 16 vai 34 päivää.
 
Tindra ja miss_piggy: Voin yhtyä kans samaan mielipiteeseen, että ottaa päähän kaikki nämä vahinkoraskaudet yms. Omakohtaisesti mua on ärsyttänyt sellaset kommentit että "Olis nyt vähä pitäny kattoa että koska niitä lapsia tekee", kun meillä neiti syntyny loppuvuonna.. Tekis aina heti mieli sanoa että kaikille se ei oo yhtä helppoa. Me ei olla yleisesti meidän vauvahaaveista kerrottu juuri kellekkää. Sisko tietää...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä