Terolut mimmit

miss_piggy
Amanda: Pelkään kyllä itekki että heti ku lopetan terot niin menkatki loppuu taas ku seinään! Ehkä sitte ostan itekki noita luontaistuotteita :D Ja foolihappotabletteja oon syöny jo useamman kuukauden.
 
Tuo on kurjaa, kun ystäväpiiri sikiää ja yksin yksi kärsii onglemistaan. Minun ystävilläni kaikilla on lapsi/lapsia ja tässä kärvistelen vuotohäiriöisenä. Kuukautiset on kestäneet jo 13 päivää. Jospa terolutit auttaisivat :)
 
Amanda mullakin vaan yks tuttu jolla yritystä takana vuosi eikä vauvaa kuulu..mä taas oon tällanen hölösuu ja aika monelle kerroin sillon ku alotettiin tää vauvan teko homma eli melkein puol vuotta sitten :( ja tekee vähän pahaa ku kaikki sit kyselee et no joko oon paksuna..mut ehkä vielä joku kaunis päivä voin sanoo et joo oon :) paljon tsemppiä ja voimia sullekkin :hug:
 
Saannen kommentoida hieman tänne pinoon, en oo tänne aiemmin kirjotellu mitään. :)

Luis: Minä sain Terot tiputtelun takia. Menkat kesti jopa melkeen kolme viikkoa pahimmillaan, semmosta ärsyttävää tuhrua enemmän ja vähemmän. : / Hormoonit vissiin sekasin ekan raskauden jäljiltä, joka on kuulemma tosi yleistä. Läkäri määräs sitten 6kk reseptin niitä ja sano, että 3kk pitää vähintään syödä putkeen että auttaa. Mun siis pitää syödä niitä kierron 15-24 päivät. Nyt syöty 3kk, katotaan miten nyt kierto lähtee menemään, että syönkö vielä lisää vai jätänkö syömättä. Nyt ainakin tuntuu siltä, että niistä olis ollu apua, enää ei menkat oo kestäny kun n. viikon. Pikkukakkosta täällä yritetään, mut ei vielä ainakaan oo tärppiä tullu.
 
Terolut-mimmien toivelista 07.10.2012[/B]

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?
Sateenkaari85...148/29-42.....27v.........1.........12........tauko
Lindu...............43/28..........22v.........1.........5.........tauko
jenni_noora.......22/28?.........28v........1.........10.........10.tero
miss_piggy........1/26.............31v........1........6.........4.tero
Millinkäinen.......1/25-30............22..........1........8.........1.clomi
lumihiutale92....35/29............20v........1..........8.........2 tero
tindra86...........17/15-20................26v........1........4..........tauko
yrittäjä87 ........37/28.............25..........1........15.........tauko
emmiida ..........28/31..............24v........1.........2...........1.tero
Fossiili.............12/28-45.........33v.........2........12.........tauko
Tiuhti87................19/?...............25v.........2........4...........2.tero

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko (km rv 9 :()
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko
SL............27.6
NaksuP.....23.7....24/38........28v.......2.lapsi.....yk8........4.clomi



Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
Pinna
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
nallukkan
Tilli84

Vici


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!
Joku täällä sivulla kyseli onko bongannu ovista terojen aikana..
Minulla on ollut ovistestejä käytössä ja tuolla kaapin pohjalla edelleenkin, mutta en kunnon plussaa ole saanut testeihin, arvatenkin näiden kiertojen takia :headwall: Nyt en ole pariin kiertoon edes viitsinyt testailla.


Wasabi: kiitos tarinastasi, oli mukava lukea positiivisiakin tarinoita :)

Oli tullut niin kivasti uusia juttuja tänne että en edes muista mihin kaikkiin ajattelin vastailla heh :) Mutta oikein paljon tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille :flower:

Mutta sitten taas omia juttuja... voiko maanantai taas paremmin alkaa.. :mad: Taas aamulla vessassa käydessäni huomasin että veren sekaista limaa tulee.. eli taashan se täti mahtaa kaahata paikalle! :stick: Voi jehna! ja kierto jää tälläkin kertaa 17 päivään,jos nyt vuoto alkaa kunnolla.

Sitten kaikille ketkä on käyttänyt sitä Gelee Royalia (olikohan se nimi noin) niin oletteko käyttäneet sitä ihan läpi kierron vai tiettyinä päivinä? Muistaakseni ainakin miss_piggyllä taisi olla kokemuksia tästä valmisteesta.

Minä ajattelin heti tänään ostaa sitä ja kokeilla, josko siitä olisi yhtään apua näihin kiertoihin...kaikki keinot käyttöön,ja jos noista ei ole apua niin sitten pakko järjestää jo aikaa ja hipsiä sinne lääkäriin :)

Jenni_noora: Mulla oli kans viime viikolla alaselässä kauheita vihlasuja,tuntui että ei pysty edes seisomaan. Ei siihen oikein mikään muu kuin lepo auttanut, enkä tarkemmin tiiä mistä lie sekin johtui : /
 
Millinkäinen
Huomenta :)

tänne sais päivitellä kp1/25-30, yk8 ja terot nyt jäivät pois niin olis 1.clomi (oon nyt varmaan sit musta lammas joukossa, mut en kyllä viiti tuon takia vielä muuallekaan vaihtaa :D)
 
Pakko tulla taustalta huutelemaan eritoten koska amandan kirjoitus pisti silmään.
Jos ymmärsin oikein niin kierto sulla luonnostaan tosi pitkä (tai ehkäpä jopa olematon) minkä takia terot sulle määrättiin.
Syö nuo terot, mutta vaadi ehdottomasti että tutkimukset aloitetaan mahdollisimman nopeasti.
Se on rankka päätös, mutta aloitushoidot ei oo niin rankat mitä luulis.
Siinä tehdään alkukierron kartotuksia, tutkitaan että onhan kaikki ok!
Vastaus toki voi olla mitä vain. Vikaa voi olla naisessa, vikaa voi olla miehessä. Voi olla molemmissa tai voi olla ettei mitään vikaa olekaan.
Mutta ainakin tiedetään missä vika on ja miten sitä voisi hoitaa.

Omaa tarinaani:

Meillä menkat tuli 2-3kiertoa kellon lyömällä kunnes sitten sain kovan kuumeen ja sen jälkeen ei oo luomumenkkoja tullut kuin kerran.
Itse hain siis jo hyvin varhaisessa vaiheessa terolutit ja kyllähän niillä vuoto saatiin, mutta mitään muuta ei.
Mulle lääkäri myös väläytteli sitä että jos onluonnostaan myöhäisempi ovulaatio, niin terolutit saattaa häiritä alkion kiinnitymismahdollisuuksia..
kuitenkin kun vuosi oli yritystä ollut takana niin otin yhteyttä julkiseen TK:n josta saatiin naistentautien puolelle lähete.
Tehtiin tosiaan alkukierron tutkimuksen (aukiolotutkimus, verikokeita ym) ja sain nuo clomifenit.
Clomit toimi mulla todella hyvin ja olin niihin todella tyytyväinen.

Kuitenkaan valitettavasti meillä ei tämä lievin vielä sitä haavetta täyttänyt, ja nyt siirryimme paikkakuntamme sairaalasta naistenklinikalle. Vieläkään ei mitään kovinkaan rankkojarankkoja hoitoja ole meidän kohdalla aloitettu, mutta houkutellaan sitä ovulaatiota esiin toisin keinoin :)

Lapsettomuus ja varsinkin sen pelko (epätietoisuus) on todella piinaavaa.

Suosittelen siis kaikkia keillä pitkät kierrot ja kiertoja jo useampi (+pco) niin pureskelemaan sitä hoito-asiaa. Ei ole missään tapauksessa noloa tai paha-asia hakea apua.
Jo julkisenpuolen hoitojonot kertovat sen että et ole ongelmasi kanssa yksin. On muitakin.

Mutta tuokin on yksi syy, miksi kannattaa selvittää missä mahdollisesti ongelma piilii.. sitä ei voi tietää jos yritykseen mene 3kuukautta, vai 10vuotta.

Mutta pitää muistaa myös se, että tältäkin palstalta on moni pitkään yrittänyt plussanut ihan pelkkien terolutien voimalla. Toivoa eikä uskoa pidä menettää, mutta hermot menetin minä, ja toivon etten enää ikinä teroja joudu syömään :)


Saarna ohi :D

Plussarikasta syksyä teille täältä taustalta!

:heart: Amb
 
Terolut-mimmien toivelista 10.10.2012[/B]

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?
Sateenkaari85...150/29-42.....27v.........1.........12........tauko
Lindu...............45/28..........22v.........1.........5.........tauko
jenni_noora.......24/28?.........28v........1.........10.........10.tero
miss_piggy........2/26.............31v........1........6.........4.tero
Millinkäinen.......3/25-30............22..........1........8.........1.clomi
lumihiutale92....37/29............20v........1..........8.........2 tero
tindra86...........19/15-20................26v........1........4..........tauko
yrittäjä87 ........39/28.............25..........1........15.........tauko
emmiida ..........30/31..............24v........1.........2...........1.tero
Fossiili.............14/28-45.........33v.........2........12.........tauko
Tiuhti87................21/?...............25v.........2........4...........2.tero

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko (km rv 9 :()
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko
SL............27.6
NaksuP.....23.7....24/38........28v.......2.lapsi.....yk8........4.clomi



Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
Pinna
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
nallukkan
Tilli84

Vici


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
yrittäjä87: Voimia sulle!:|
miss_piggy: Pahoittelut uudesta kierrosta.:hug:

Täällä terot menossa ja oon koittanu tikuttaa ovulaatiota, mutta ei sitä vaan tuu..:kieh: Oon ihmetelly sellasta kun noissa tikuissa on joka päivä just saman vahvunen viiva. Oon jotenki ennemmin ajatellu että niiden viivojen paksuus vaihtelis kierron aikana, vaikka ovista ei tapahtuskaa... Oon vissiin vaan tyhmä näiden kanssa.:confused:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ambrosia85 Kiitos viestistäsi ja omasta tarinastasi :) Oot oikeassa, että lapsettomuushoidoissa ei ole mitään hävettävää ja niihin olisi hyvä hakeutua mahdollisimman nopeasti, kun hoitoihin on jonoa yms...jotenkin vain silti tunuu, että en ole vielä täysin valmis aloittamaan hoitoja ja "myöntämään" itselleni, että todella kärsin lapsettomuudesta. Niinkuin jo aiemmin sanoin, niin se jotenkin pelottaa hirveästi, että entä jos sitten ei nekään hoidot auta ja kuinka pitkä prosessi tästä voikaan tulla..:/ huoh.. no, nyt aluksi syön ainakin nämä 3kk terokuurin ja katson, tuleeko niiden jälkeen omia kuukautisia ollenkaan. Mikäli omat menkat eivät tule silloinkaan, alan ottamaan jatkohoidoista selvää! Yritän jotenkin ajatella, että kyllä se lapsi tulee sittenkun sen aika on ja kuten täälläkin näkyy, on moni plussannut terojenkin ansiosta, joten yritän pysyä vielä toivekkaana :)

Mun siskollakin on todella epäsäännöllinen kierto ja silti hän ontullut "helposti" raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä ole tarvinnut kiertojen tasaamiseen mitään hoitoja..itsellänihän tosiaan ei pillereiden lopettamisen jälkeen tullut 5kk menkkoja, jonka jälkeen yksi terokuuri, jonka jälkeen menkat tuli..sen jälkeen parin kk:n päästä tuli "omat"menkat ja siitä taas n.3kk päästä tuli n.viikon sellaista ruskeaa vuotoa, jota gyne epäili jonkinlaiseksi kuukautisvuodoksi..Nyt on ensimmäinen kk otettu teroja kp 15-24 ja menkat alkoivat kp 26..nyt olisi siis kp 10 menossa ja nythän pitäisi olla ilmeisesti hedelmällisin aika, joten vauvanyritys on seuraavat päivät kova ;) heh :D saapa siis nähdä miten käy!

Hei sitten vielä kyselisin myös tosta Gelee Royaliasta, että voiko sitä syödä ihan joka päivä (siis koko kierron ajan) vai olisiko parempi syödä joinain tiettyinä päivinä? Onko kellään positiivisia kokemuksia siitä? :)
 
Viimeksi muokattu:
l
Hei sitten vielä kyselisin myös tosta Gelee Royaliasta, että voiko sitä syödä ihan joka päivä (siis koko kierron ajan) vai olisiko parempi syödä joinain tiettyinä päivinä? Onko kellään positiivisia kokemuksia siitä? :)
Samaa minäkin tuossa kyseleisin, ostin kyllä jo niitä ja ajattelin kokeilla kunhan nuo menkat nyt vain alkaisi eikä vain tuhruttaisi..
Niin tosiaan kiinnostaisi tietää käytetäänkö koko kierto vai tietty osa vain kierrosta?

Tiuhti87: Minäkään en oikein saanut terokuurin aikana kunnon plussaa ja nyt en ole edes testaillu,jotta välttää turhan stressin. Saatko kumminkin toisen hailakan viivan kontrolliviivan lisäksi?

Miss_Piggy: Iso :hug: ja ei muuta kuin uusinta yritystä,kyllä se sieltä vielä tärppää :)
 
miss_piggy
Tiuhti: Mulla kans nuo ovistestit näyttää ihan mitä sattuu! Nyt pari päivää ennen menkkoja tein ovistestin huvikseen ja tuli tosi vahva plussa, sit kumminki alkoi menkat. En tiä vaikuttaako nuo terot noihin testeihin vai sitte tuo pco, mutta enää en ovista tikuta kyllä tässä kierrossa, alkaa sen verran vituttamaan. En luota noihin kusitikkuihin yhtään! :mad:
 
tindra86: Joo tulee siihen sellanen hailakka viiva, mutta joka kerta ihan samanlainen..: / Alotin tikuttamisen kp 10 ja nytte menossa kp 19, omien laskujen mukaan.
miss_piggy: Minkä merkkisiä tikkuja oot käyttäny? Mulla vaan näitä David-merkkisiä... Mä manasin nämä tikut jo ensimmäistä yrittäes, ja vannoin etten ikinä näihin enää koske...mutta taas mä vaan yritän opetella. Ihan yhtä onneton oon näitten kanssa nytteki.:kieh: Ehkä jos omistain sellasen ihannekierron, jolla kaikki toimis kuin kello niin näitäki ymmärtäis. Mulla kierto vaihtelee normaalisti 31-90pv. välillä. Positiivisena asiana että kuukautiset on aina tullu, kun vaan on odottanu tarpeeksi kauan.
 
Mulle saapi päivittää kp1/20 :mad:Tai kai nuo on jo luokiteltava menkoiksi kun jonkin verran jo siteeseenki jää.. Aika niukat kylläkin. Johtuen varmaan näistä kiertojen lyhyydestä. :headwall: Noh eilen popsin ekan gelee royalin, saas nähä kauanko niitä syön ja onko niistä mitään vaikutusta näihin kiertoihin yms, Hope so :)

Tiuhti: Mulla kans tuolla kaapissa on Davidin testejä. Sain kyllä ihan selkeitä negojakin, mutta tuli myös eri vahvuisia toisia viivoja, välillä melko vahvojakin, mutta ei kumminkaan plussaksi luettavia.
 
Heipä hei ihanaiset :heart:

Lomalta palattu ja töissäkin jo tuli viikko riehuttua :)
Reissu oli aivan mahtava. Joka päivä paisto aurinko ja lämmintä oli 24-26 astetta. Käveltiin ihan sika paljon. Olishan sinne voinu jäädä pitemmäksikin aikaa :D

Töihin paluu oli helvetillinen :D. Tänään erehdyin menemään sohvalle ja taju oli kankaalla alta sekunnin pari tuntia :). Onnex on vkl!

Täällä kierto etenee hyvää vauhtia, talletuksia on tehty ja toivottavasti tarpeeksi.

Onnittelut ja pahoittelut kaikille niitä tarvitseville :) ja :(
 
miss_piggy
Tiuhti: Mulla on ollu monenki merkkisiä noita ovistestejä, vissiin one stepin on ollu ainaki nuo viimesimmät, mutta oon kyllä jotain muitaki muistaakseni kokeillu :D Täytyy ny kattoa jos vaan olis ilman noita kusitikkuja tän kierron että tärppäiskö ilman niitä sitte.
 
Mulla nyt meneillään 4kk ja viimenen kk terojen kanssa. huuhtikuusta ollaan yritetty plussaa, ovulaatiotestejä oon käyttäny ja ovuloin joka kk nyt teroluuteilla. Ne siis määrättiin mulle kun söin pillereitä 8v ja lopetuksen jälkeen ne vaan hävisi. Nyt näillä kierto on 27pvä ja ovis 9-11pvä. Ja eilen taas huono päivä, menkat alko...ja itku illalla. Miten tästä eteenpäin? Ultrassa oon käyny, kysta munasarjassa ei muuta.
 

Yhteistyössä