Pakko tulla taustalta huutelemaan eritoten koska
amandan kirjoitus pisti silmään.
Jos ymmärsin oikein niin kierto sulla luonnostaan tosi pitkä (tai ehkäpä jopa olematon) minkä takia terot sulle määrättiin.
Syö nuo terot, mutta vaadi ehdottomasti että tutkimukset aloitetaan mahdollisimman nopeasti.
Se on rankka päätös, mutta aloitushoidot ei oo niin rankat mitä luulis.
Siinä tehdään alkukierron kartotuksia, tutkitaan että onhan kaikki ok!
Vastaus toki voi olla mitä vain. Vikaa voi olla naisessa, vikaa voi olla miehessä. Voi olla molemmissa tai voi olla ettei mitään vikaa olekaan.
Mutta ainakin tiedetään missä vika on ja miten sitä voisi hoitaa.
Omaa tarinaani:
Meillä menkat tuli 2-3kiertoa kellon lyömällä kunnes sitten sain kovan kuumeen ja sen jälkeen ei oo luomumenkkoja tullut kuin kerran.
Itse hain siis jo hyvin varhaisessa vaiheessa terolutit ja kyllähän niillä vuoto saatiin, mutta mitään muuta ei.
Mulle lääkäri myös väläytteli sitä että jos onluonnostaan myöhäisempi ovulaatio, niin terolutit saattaa häiritä alkion kiinnitymismahdollisuuksia..
kuitenkin kun vuosi oli yritystä ollut takana niin otin yhteyttä julkiseen TK:n josta saatiin naistentautien puolelle lähete.
Tehtiin tosiaan alkukierron tutkimuksen (aukiolotutkimus, verikokeita ym) ja sain nuo clomifenit.
Clomit toimi mulla todella hyvin ja olin niihin todella tyytyväinen.
Kuitenkaan valitettavasti meillä ei tämä lievin vielä sitä haavetta täyttänyt, ja nyt siirryimme paikkakuntamme sairaalasta naistenklinikalle. Vieläkään ei mitään kovinkaan rankkojarankkoja hoitoja ole meidän kohdalla aloitettu, mutta houkutellaan sitä ovulaatiota esiin toisin keinoin
Lapsettomuus ja varsinkin sen pelko (epätietoisuus) on todella piinaavaa.
Suosittelen siis kaikkia keillä pitkät kierrot ja kiertoja jo useampi (+pco) niin pureskelemaan sitä hoito-asiaa. Ei ole missään tapauksessa noloa tai paha-asia hakea apua.
Jo julkisenpuolen hoitojonot kertovat sen että et ole ongelmasi kanssa yksin. On muitakin.
Mutta tuokin on yksi syy, miksi kannattaa selvittää missä mahdollisesti ongelma piilii.. sitä ei voi tietää jos yritykseen mene 3kuukautta, vai 10vuotta.
Mutta pitää muistaa myös se, että tältäkin palstalta on moni pitkään yrittänyt plussanut ihan pelkkien terolutien voimalla. Toivoa eikä uskoa pidä menettää, mutta hermot menetin minä, ja toivon etten enää ikinä teroja joudu syömään
Saarna ohi
Plussarikasta syksyä teille täältä taustalta!
:heart: Amb