Terolut mimmit

Hennu, toivottavasti se oli enneuni! :)

Ambrosia: tsempit jännäilyyn!

ON: Mulle voi päivittää kp1/30-40, iäksi 24 ja YK 6. Tässä kierrossa ajattelin kokeilla ovistikkuja, vaikka aika epäluottavainen oon niiden toimivuuteen tän pirun pco:n takia. Milloin te muut aloitatte tikuttelun, silloin kun kierto heittelee paljon? Nyt kun miullakin kp:t huitelee aina lähemmäs 40, niin tuskin vielä ihan heti aikaisilla kiertopäivillä kannattaa aloittaa? Yritän varata joulukuulle gynen, että tietäisi vähän jatketaanko tällä tavalla nyt eteenpäin vain, vai olisko terokuuri taas paikallaan. Tuskin ne vielä eteenpäin laittaa, kun yritystä joulukuussa on kuitenkin takana vasta 8 kk. Mutta toisaalta onko tässä yrittämisessäkään järkeä, kun tuloksia tuskin tulee.... Nyt kierrot tuntuu koko ajan vaan venyvän pitkiksi. Ja jos oon ymmärtänyt oikein, on pitkissä kierroissa aika heikot raskautumismahdollisuudet?

Oon myös yrittänyt ajatella paljon kaikkea muuta, ettei vauva, tai pikemminkin sen puuttuminen, olisi koko ajan mielessä. Millaisia keinoja teillä on vauva-ajatuksien katkaisemiseen?
 
Hennu En sitten olekaan ainoa, jolle raskaustestit tulee uniin saakka :D

Oliviaa Hankalaa on pitää ajatukset poissa vaaveista.. En ole ennen tätä kuolleen tyttösen syntymää osannut edes stressata tai pelätä asioita, mutta nyt kyllä olen senkin jalon taidon oppinut... :headwall: En siis osaa mitään muuta sanoa, kuin relataan! Mä lähden esiteinin tyttäreni kanssa viikonloppuna hemmottelulomaselle hotellin pöytien ääreen ja unohdan kaikki kotiasiat sen siliän tien!!

ON vähän lisää... Menkat alkoivat viikko Tero-kuurin jälkeen. Ihme klönttejä pudottelen, yök... ei ole aiemmin ihan tällaista ollutkaan! Oliskohan kysta sulanut tai jotain....?
 
LadyBlue > No pöh nyt sen negan kanssa. Toivottavasti inssi onnistaa, jos ei nyt ala tuplaviivaa ilmaantua. Tsemppiä ja plussatuulta!

Dippasin ovistestin todella laimeaan päiväpissaan. :LOL: Voisikohan tämä silti enteillä huomisen aamun raskaustestin näyttävän haamuista?

:stick: Mulla niin hajoaa pää tähän piinailuun. :kieh: En olis saanut innostua hyvistä lähtökohdista, sillä nyt fiilikset heilahtelee toiveikkaasta epäuskoiseen ja pillittelen illat peloissani. Kohtahan se toinen vuosipäivä tätä yritystä tulee täyteen, jos ei tässä kierrossa onnista. Se varmaan kiristää henkisesti, kun on niin raskas kierto ollut. Toivottavasti saan pian huokaista, joko testituloksen tai tädin johdosta. Jälkimmäinen tosin edellyttää itsensä keräilyä, mutta sehän ei ole enää uutta. Siitäkin selviää.
 
Voi Macy niin toivon sulle että toi ovistesti enteilee r-testin plussaa!

Omat olot on mitä on.. vuotoa on vaikkakin todella niukkaa. Välillä vatsasta nipsaa ja olo on aika etova, mutta mitään järkyttäviä kipuja ei ole.
Normaalistihan mulla menee 1-3 panadol 1mg vuorokaudessa ekat 2 päivää kun alkaa menkat ja vuodan ku pistetty sika..

Itse siis vielä pari päivää tuhlailen noita liuskoja ja katsotaan sitten tilannetta uusiks :)
 
Ambrosia85 > Plussataan yhdessä, joohan? :D Toivottavasti tuo sinun tihkuilu on viatonta (vaikka kiinnittymisvuotoa) ja loppuu pian. Jos silloin 7-9.10 viikonloppuna olisi ollut ovis, niin nythän olisi dpo10+/-. Haamunen siis olisi piirtynyt hyvinkin varhaisessa vaiheessa. Tarrasukkia ja vauvaliimaa! Ihan lupaavalta tuo sinun tilanteesi minun mielestäsi vaikuttaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
macy oishan se hienoa jos nyt tehtäis joukkorynnäkkö (vaikka vaan kahden naisen voimin) plussanneisiin :)
Toisaseks ei kyllä voi kun odottaa ja yrittää olla piinailematta!
mutta johan mä oon ennenkin tajunnu etten tajua tätä kroppaa ja sen käänteitä :D
 
Ambrosia85 > En tajua minäkään. :D Kuuluu varmaan asiaan vaikka se rasittavaa onkin. Joukkorynnäkkö olisi kyllä mahtava juttu, pienikin sellainen. Välillä niitä plussa-aaltoja tulee pinoissa ja kovasti sellaiseen itsekin haluaisin. Tsemppiä piinailuun! Mulla se ei ole sujunut kovinkaan rennosti, mutta ehkä tällä kertaa on lähtökohtien vuoksi aihetta vähän jännäilläkin.

Tulen huomenna linkittelemään sen raskaustestin tuloksen, jos siinä mitään kuvaamista on.
 
Nega. En tietenkään malttanut heittää liuskaa pois testiajan mentyä, vaan päädyin tiiraamaan sitä kuivuttua. Ehkä siinä joku hailukka näkyy, mutta enpä siitä innostuisi. Kaapissa on vain digi, joten tänään täytyy ostaa lisää liuskoja ja toivon löytäväni myös ovistestejä samaa merkkiä. Eilinen laimeaan näytteeseen dipattu oli nimittäin vahvempi kuin edellisen päivän vahvempaan kastettu, joten mielenkiinnosta haluaisin tilannetta seurailla. Tällä dpo:lla (13) pidän kuitenkin epätodennäköisenä, että ovistestin vahvistumisesta huolimatta raskaustesti plussaksi muuttuisi. Kyllä tässä täytyy alkaa keräilemään itseään seuraavaa kiertoa varten. Ottaa kyllä päähän ja rankasti.
 
digitesti ilmoitti karusti aamu-yöllä ei raskaana.

Eli mulle voi päivittää kp5/noi vanhat ja yk 10

Henkisesti tähän jo eilen varauduin kun oireetkin alko häipymään, niin ei tää paha oo. Positiivista on kuitenkin se, että ollaan jo lääkärillä käyty juttelemassa ja lääkäri odottelee vaan labrojen tuloksia jotta laittaa lähetteet kunnalliselle polille eteenpäin tutkimuksia varten :)

Ja se on kivaa että ens viikolla lähdetään sinne häämatkalle! Aurinkoa ja lämpöä ja kiireetöntö yhdessä oloa <3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :)

Ensinnäkin paljon :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Omat kuulumiset sen verran,että Kp 13/28....yk7....tauko

Saas nähdä kuin pitkäksi kierrot venyy ilman lääkkeitä. Taipumusta kun niillä on ollut olla 40-90 välillä :(

Paljon puhaltelen plussatuulia kaikille :whistle:
 
SL
Oliviaa Kyllähän nuo ajatukset on hankalaa pitää muualla kuin vaavin saamisessa. Työt, harrastukset ja muu touhuilu toisten ihmisten kanssa auttaa jonkin verran, mutta sitten taas kun oon kotona tai yksin niin kyllä ne ajatukset taas vaan alkaa pyörimään näissä asioissa.. kuinka, miten, milloin.. joko minulle suotaisiin onni saada perheenlisäystä..

Ja sitten kun oikein kovasti haluaa vaavia, niin kaikki tuntuu niin mahdottoman vaikealta ja sitä miettii, että miksi asia, jota eniten haluaa, on lähes mahdotonta.

Toivottavasti saisimme kaikki pian nauttia elämän ihmeellisemmästä asiasta, pienestä elämän ihmeestä :heart:
 
Ambrosia ja MacyGray halit. MacyGray älä vielä heitä pyyhettä kehiin, jospa sulla on hidas kiinnittyminen ja kun aikaisilla dpo:lla testailee niin ei koskaan voi olla varmaa..

Täällä tänään testattu nega :/ hieman on menkkamainen olo ja kohtua juilinut jo muutaman päivän, kp:t taitaa olla jo 35 kai?? en nyt ole kärryillä... jos ei kp 40 mennessä kuulu tätiä niin korkkaan sit terolutit taas käyttöön. Eipä sille voi mitään jos ei vauva tahdo tulla meidän perheeseen :/ kaikkeni olen kyllä yrittänyt tehdä. Nytkin syödään molemmat miehen kanssa foolihappoa ja lisävitamiineja, itse en ole 3 viikkoon vaaleita jauhoja ja sokeria syönyt, alkoholia minimissä ja muutenkin ollaan talletuksia tehty joka toinen päivä, mutta EI :/

Jospa se uusi kierto joskus alkaisi ja pääsisi sitä inseminaatiota joskus kokeilemaan tai jonottamaan IVF:aa??

Tsemppejä kaikille, jospa joku saisi nyt sen kaivatun plussan!
 
LadyBlue > Ei tuo dpo13 mielestäni kovin varhainen ajankohta ole. Torstaina dpo14 vilahti haamu. (Kameraa hakiessa viiva oli kadonnut. Oli kuitenkin selvä, kun näin sen helposti unenpöpperöisillä silmillä) Ovishan oli varma, koska pistin irroituspiikin. Perjantain testi näytti roskishaamun ja lauantaina alkoi tihkuilla, alle vuorokausi viimeisestä Luge-annoksesta. Sunnuntaina sitten aukesi hana vähitellen ja tänään alkoi uusi Femar-kuuri. Kierros siis alkoi alusta.

Hämmentävää tässä on se, etten ole tarvinnut kipulääkettä ja vuotokin on tavallista niukempaa hyvän paksuisesta limakalvosta huolimatta. Lämpö on pysytellyt 36.8-37.0 välillä (äsken 37), mutta joskus mulla laskeekin hitaasti. Aamun varmistustestin dippasin todella laimeaan näytteeseen, mutta uskon sen olevan ihan luotettava nega. En oikein tiedä tuhlaisinko huomenna vielä tuon viimeisen siinä toivossa, että saisin vahvemman näytteen, josta dipattuun olisi helpompi luottaa. Sairasta elätellä toiveita. En vaan haluaisi millään päästää tälläkään kertaa irti tuosta ajatuksesta, että jotain oli taas alulla. Toivottiin niin kovasti, että viimein onnistaisi.
 
Heippa!
Tulin tänne kyselemään neuvoja, enemmänkin chillaillut tuolla esikoista yrittävien puolella :)
Ensinnäkin haleja kaikille kiertojen kanssa taisteleville! :heart: Inhottavaa, kun venyvät, ja alkaa aina toivo herätä, entä jos sittenkin olisi plussakierto meneillään.

No, sitten se kysymys. Eli syön nyt toista kiertoa teroja, tässä kierrossa olen ehtinyt vetäistä niitä neljänä päivänä. Nyt on sitten kahtena päivänä ollut tissit ihan sairaan kipeät ja turvonneet!! Mulla ei koskaan ole minkäänlaisia tissituntemuksia, ei oviksen aikaan eikä ennen menkkoja, taikka muutenkaan.

Onko kellään muulla terot aiheuttaneet tällaista, vai mistähän mahtais johtua??

Kiitos jo etukäteen oikein paljon, jos jollain on heittää neuvoa :) Alan kohta elätellä toivoa, että olisi tärppi käynyt, vaikka tänään vasta dpo6 ja tissikipua ollut siis jo kaksi päivää :D
 
minäkin sitten alotin ne terolutit ja mun historia on se et mulla on pco ja kolme lasta. kaksi heistä saanut alkunsa luomusti ja ensimmäinen rosiglitatsoni tutkimuksen myötä.
miten nyt kun syä noita teroja sen kymmenen päivää niin tuleeko sieltä sitten valemenkat jos on tullu raskaaksi vai jääkö menkat tulematta? ja mitä jos sitte onkin tietämättään raskaana ja syö teroja?
 
SL
toivo4 Keltarauhashormoni saa aikaiseksi paksumman kohdun seinämän, joka sitten valuu pois menkkoina, jos hedelmöittymisetä ei ole tapahtunut.
Jos hedelmöittyminen tapahtuu, niin munasolu kiinnittyy kohdun seinämään ja sen jälkeen elimistön oma keltarauhanen huolehtii keltrauhashormonituotannosta :) Jolloin menkkoja ei tule. (toki joillakinhan tulee raskautumisesta huolimatta valemankat)
Raskaana ollessa voi syödä Teroja, koska nehän on sitä keltarauhashormonia jäljittelevää ainetta, jota tosiaan erittyy myös sitten kun on raskaana munasarjan omasta keltarauhasesta.
 
Terolut-mimmien toivelista 25.10.2011

kultakimpale2..kp38/31......... .24v.....2.lapsi.....yk9.......tauko
LadyBlue........kp36/24-42........28v.....1.lapsi....yk15..4.tero, 1.IUI
Hennu86........kp26/26-70.......25v.....1.lapsi.....yk7......6.tero
marica30........kp23/30-33........30v.....4.lapsi.....yk4......1.tero
-pansku-........kp18/27.............24v.....1.lapsi.....yk5......2.tero
Surya............kp17/23-77.......27v.....1.lapsi.....yk8........6.tero
SL.................kp17/30-48......29v......1.lapsi.....yk7........3.tero
rae89.............kp16/28....... ...22v......2.lapsi....yk7........tauko
Ambrosia85...kp9/26-?.... ....26v.....1.lapsi.......yk10........terokierto
Oliviaa...........kp8/30-40........24v.....1.lapsi.....yk6.......tauko
macy gray......kp3/31-35... ...31v.....2.lapsi.....yk23....OI4
Fossiili............kp?/?...............32v.....2.lapsi..tauko yrityksestä


Plussanneet: :heart:
Anni776.......11.5
Saasa..........16.4.....kp35/37-68.. .27-v.....1.lapsi....yk 11...2.tero-kierto
Chrisu..........5.5..... kp32/28-95....28v.......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
SenSen.......16.5... kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11...3.tero-kierto
Namppis88...20.5....kp43/28-54.....22v......1.lapsi....yk 5....tero-tauko
Ninni-Ilona...10.6..
"Kuumeilija".20.6... .kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20.....5. tero
Lilli88..........6.7......kp72/?...........23v.....1.lapsi.....yk 7
Hömelö........15.7... .kp44/42.........23v.....1.lapsi.....yk 11
syysmyrsky...6.8.........?................22v.....1.lapsi.....yk 4
Kristiina84....10.8.....kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk7.....terotauko
Matte07........8.10........kp45/40?..... .27v.....2.lapsi.....yk9.....2.tero


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:



Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuo lista taas sinne päinkään....

Oliviaa Silloin, kun vielä tikuttelin, niin aloitin melkeinpä heti menkkojen loputtua... Mutta jos kierto on suht säännöllisesti 40 päivää, niin uskon riittävän, kun aloittaa joskus esim kp 15 tms? Mun elämänlaatu on kyllä henkisesti parantunut, kun vauvahaaveet ovat vähän jääneet taka-alalle ja jätin ovistikuttelut pois. Siihen on auttanut vain se, että yrittää keksiä muuta tekemistä. Olen yrittänyt olla sosiaalisempi ja myös tuo sihteerin ammattitutkinnon suorittaminen nyt sai ajatukset muualle. Lisäksi en esim. viikonloppuisin himmaile alkoholin kanssa, vaan annan mennä, jos siltä tuntuu. Enkä muutenkaan joka välissä ajattele: "Mitä jos nyt onkin tärpännyt?" Plaah. Se tulee, kun on tullakseen... Niin masentavalta kuin kuulostaakin. :hug:

macy gray Pahoittelut tädin saapumisesta :( Mitä uusintatesti sanoi, vai teitkö sitä?

LadyBlue :hug: Toi se todellakin masentaa, kun yrittää tehä kaikkensa: muuttaa elämäntapoja ja yrittää ammentaa sitä positiivisuutta jostain, mutta silti ei tuloksia synny :( Voimia teitille!!

puuhis25 Mulla ei koskaan aiemmin ole tissit kipeytyneet menkkojen aikana tai muutenkaan. Nyt 3 viimeistä terokiertoa ovat aiheuttaneet myös tissikipua. Kahdessa edellisessä alkoi melkein heti parin Terolutin jälkeen ja tässä kierrossa tissikipu alkaa vasta nyt yltyä, kun eilen otin vikan teron.

"Kuten kaikki lääkkeet, Terolut-valmistekin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

Päänsärkyä/migreeniä saattaa esiintyä hoidon aikana. Joskus saattaa esiintyä tihkuvuotoa.

Harvoin todettuja haittavaikutuksia ovat maksan toiminnan muutokset, voimattomuus (astenia), pahoinvointi, keltaisuus ja vatsakivut; allerginen ihottuma, kutina ja nokkosihottuma (urtikaria); kipu/arkuus rinnoissa.

Yliherkkyysreaktioita ja paikallista ihoturvotusta (angioedeema ja edeema) on todettu erittäin harvoin. Progestiinista riippuvaisten kasvainten suurenemista, masennusta, rintojen turpoamista, hemolyyttistä anemiaa ja estrogeeni-progestiini-hoitoon liittyviä haittavaikutuksia on myös todettu."


Hahaa. Selvispä seki, miks sain lauantaina naamaan allergisen reaktion. Johtu varmaan alkoholista + teroluteista, vaikkei ennen oo niiden yhdistelmästä tullu mitään. Mulla tosin on taipumusta tohon nokkosihottumaan...

ON: Tosiaan. Mulla oli ke 19.10. sihteerin ammattitutkinnon arviointitilaisuus ja se meni kyllä niin nappiin kuin olla ja voi. Tutkintovastaava sano, että näyttöaineisto oli yks parhaimpii, mitä hän on koskaan ottanu vastaan :) Ja muutenkin sain paljon kehuja esimieheltä ja henkilöstöpäälliköltä :) Yhteenveto arvioinnista lähti tutkintotoimikunnalle, joka kokoontuu seuraavan kerran marraskuun lopulla. Todennäköisesti todistus tulee sitten joulukuun alussa :)

Noin muuten omassa olossa ei mitään. Viimeisen teron otin eilen ja menkkoja voin odottaa saapuvaksi torstaina tai perjantaina. Tässä kierrossa on peittoja heiluteltu ainoastaan kp 12, joten en todellakaan elättele mitään toiveita :D

Gyneajan siirsin marraskuun alusta marraskuun loppuun. Silloin pitäisi olla joku kp 35-36 ja seuraava kierto on tosiaan teroton kierto.

Tulipas pitkä sepustus...
 
Hennu86 > Kiitos päivityksestä! :flower: Korjaathan minulle kp3/31-35, yk23 ja OI4. Piinailulistaltakin voi poistaa Kiitos!

Varmistustestiä en tehnyt. Ei se tulos olisi miksikään eilisestä muuttunut. Olisi ollut vaan sellainen psykologinen juttu. :D Ihan kummallinen täti on kipuilujen osalta, mutta olihan mulla eri lääkkeetkin ja vaihteeksi ovis oikealla. Aikaisemminkin on oireet vaihdelleet sen mukaan, kummalla puolella ovis on ollut.

Nyt ei ehdi enempää, kun täytyy lähteä töihin. Mukavaa päivää!
 
Hei vaan kaikille!

Tulin :hug: antamaan kaikille jotka niitä tarvitsee. Oon lueskellu teidän juttuja oikeestaan päivittäin, mutta oma kommentointi jäänyt kokonaan, kun mitään täällä ei tapahdu ennen uutta vuotta :)

Plussatuulia kaikille ihanille :heart:
 

Yhteistyössä