Terolut mimmit

Terolut-mimmien toivelista

Kristiina84......kp46/25-35...26v.....1.lapsi...yk5......tauko
kultakimpale2.kp30/?..........23 v....2.lapsi...yk5.......1.tero
Macy gray.....kp28/30-35....31v.....2.lapsi...yk18.....OI2
Ambrosia85..kp28/26-?.......26v.....1.lapsi...yk7.....5.tero
MoonBride....kp22/??............20v.....1.lapsi....yv2...2.tero
Tellervo........kp21/32-?........35v.....2.lapsi....yk5.....3.tero
"Kuumeilija"..kp18/36...........26v.....1.lapsi....yk20...5.tero
LadyBlue.......kp17/24-42......28v.....1.lapsi....yk11..2.tero
rae89...........kp14/29..........22v.....2.lapsi...yk2......2.tero
Syysmyrsky....kp6/36........22v.....1.lapsi...yk12+4.1.tero
Hömelö..........kp5/27-42...23v.....1.lapsi...yk11...tauko
Hennu86........kp2/28-30?..........25v.....1. lapsi..yk 4......3.tero
Fossiili..........kp2/27-?......31v.....2.lapsi...yk3.......3.tero

Plussanneet: :heart:
Anni776.....11.5
Saasa........16.4...kp35/37-68...27-v....1.lapsi...yk11..2.tero-kierto
Chrisu........5.5....kp32/28-95....28v.....1.lapsi...yk1...3.tero-kierto
SenSen......16.5...kp29/26-32...25v.....1.lapsi...yk11..3.tero-kierto
Namppis88.20.5...kp43/28-54...22v.....1.lapsi...yk5....tero-tauko

Jännä-klubi :confused:
Kristiina84.........dpo 33
Ambrosia85.......dpo 16
Kultakimpale2....dpo??
LadyBlue...........dpo 10 Haamu!!

Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88

Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Viimeksi muokattu:
Moiks!

toivottavasti tuo lista on oikein! ihan pihalla, kun en ole ehtinyt lukea mitään. Jos tietonne ovat väärin, laittakaa loppuun oikeat tiedot korostettuna värillä tai jotenkin, jotta huomaan :)

Kultakimpale2 oi voi, toivottavasti täti ei kurvaa paikalle!! tosiaan alkuraskaudessa voi jopa kuukautiset tulla vielä kerran. Ja onhan ollut näitäkin tapauksia, joilla raskaana ollessa tulee välillä harmitonta tiputtelua, siis pientä sellaista. Toivotaan parasta. Onhan tietenkin mahdollista, että kyseessä on tuulimuna, mutta toivotaan nyt että siellä pieni vaan kiinnittyy <3 :whistle:

Hömelö
kyselit tuosta terojen vaikutuksesta kiertoihin. Mulla gyne sano, että terojen jälkeen kierrot yleensä normalisoituvat. Kiertoihin myös vaikuttaa jos munasolu hedelmöittyy, mutta ei kiinnity. Sekin viivästyttää kiertoja, vaikka sitä ei edes tiedä. Sullahan oli nyt tosi pitkä kierto, ehkä jotain on tapahtunut???!!Toivottavasti nyt tärppää.. aloitatko terot tauon jälkeen uudestaan? Mikä sulla noin muuten on tilanne, aiotteko mennä nyt tutkimuksiin? sullakin jo yk11, niin varmaan kannattaisi jo aloitella tutkimuksia, varsinkin jos aiotte kunnalliseen mennä. Nimittäin tutkimuksiin pääsy kestää. :/ Me odotellaan just ensi käynnille lapsettomuuspolille aikaa. Ei vaan jaksettu odotella niin kävin yksityisellä, jossa terot ja clomit määrättiin. Inssi meillä on heinäkuussa. :)

Ambrosia toivottavasti plussailet. Eihän nuo dpot sulla ole vielä sitä 19 ylittänyt, joten aina on toivoa. :)

ON
oletettavasti tänään dpo 10, tein aamupissasta biocardin raskautestin, ei haamuja tai mitään. Nyt pitää jättää nämä testailut sikseen. 7 teroa syömättä, eiköhän siis jaksa odottaa sen ajan. Eli seukki testi dpo17 ellei tätiä näy. Ei ole edes pettynyt olo, koska tiedän, että dpo10 ei vielä mitään välttämättä edes näy. Oloista sen verran, että menkkakivut ovat loppuneet. Hieman turvotusta alamahalla ja eilen oli vähän hutera olo. Väsyttää paljon ja pissalla pitää edelleen ravata. Liekö tuo mieli tekee tepposia tai terot aiheuttaa oireet :D

Oikein mukavaa päivää kaikille!!

oho! kävin siivoamassa vessan ja olin heittämässä raskaustestin pois, niin on siinähän se vaalenpunainen haamu sit möllötti. Testin tekemisestä on nyt joku tunti, testin tarkistin 5 min testin tekemisestä, pakkauksessa lukee, että kokonaistesti aika 10min. ja tulos säilyy useista tunteja. Miksi en kytännyt testiä sitä 10 minuuttia??

Noh, jospa se viiva olis vahvempi dpo 17 :)

Hennu onnea uuteen kiertoon! Harmi ettei nyt tärpännyt, toivottavasti tämä kierto tuo sinulle plussan :)

Ladyblue Aluksi mulle voi muokata kierron pituudeksi 42 edellisen kierron mukaan, kiitos :)
Kiitos tiedosta! :flower: Tuosta hoitoihin lähdöstä, mulla siis elokuussa tulee täyteen 1v pillereiden lopettamisesta, jotenkin silloin ajattelin että tärppi käy varmasti vuoden sisään. Sitten tammikuussa gynen ultran, jossa kaikki kunnossa ja gyne uskoi että tärppi käy ajan kanssa, jälkeen ajattelin että vikaa ei ole joten hoitohin lähtemistä en ole tosissaan ajatellut vaikka tiedän sen olevan edessä jos tärppiä ei kuulu. Miehen kanssa juteltu asiasta, jotenkin molemmat olemme tuudittautuneita siihen lohtuun että tärppi kyllä käy, täytyy vain odottaa. Odotamme siis tuonne elokuuhun asti, sitten hoitoihin vois jonottautua. Vaikka hoppu tärpillä on niin jotenkin kai hoitoihin lähteminen ahdistaa että en halua kiirehtiä. Vaikka ed. kierto venyi, ovuloin todistetusti ja luteaalivaihe jäi normaaliksi, haluan katsoa vielä tämän ja seur. kierron mahdollisesti saadakseni lisää tietoa luomukierroistani. En tiedä kuinka paljon "vika mahdollisuuksi" ja minkälaisia on jos kierto yli 35pv, ja ovuloin loppukierrosta, luteaali normaali? Kai siinä kiinnittymisessä voi olla ongelma. tai sitten miehen sperman laadussa. Nää on hankalia asioita :( Kuinkahan pitkät jonot sinne hoitoihin on, 6kk ..? En edes tiedä miten niihin haetaan :D Kesän lopulla voisin käydä yksityisellä gynellä, jos tärppi ei käy.
Ihana että teillä on jo suunnitelmat valmiina :) Toivottavasti näillä napeilla tärppi käy, mutta jos ei niin insillä sitten :) Toivon kovasti plussaa sinulle, yhtä pitkään ollaan molemmat yritetty!! Hui ku katoin et oot niin pitkään ku yk11 mutta mulla ihan sama :D jotenkin tuntuu et kauhee miten nopeeta liki vuosi on menny :D Mä toivon sydämeni pohjasta että tämä kierto on mulle tärppi kierto. Eli tiheällä seksillä mennään koko kierto, tarv ovistikutusta. Mieskin tuohon sitoutunut :D

Pakko sanoo vielä että vasta tuttavani onnellisena ilmoitti että he poikaystävänsä kanssa alkaneet tjottailla, ovat tunteneet muutaman kuukauden vasta!!!! en kestä jos heillä tärppi käy aiemmin kuin meillä.. vaikka pitäisi olla onnellinen toisen puolesta mutta jotenkin ei täysin voi olla. Ymmärrätte varmaan mua.

Hömelö joo, suhtaudun nyt tuohon haamuun silti varauksella. Miehelle en aio sanoa, koska sille se olisi niin kauhea pettymys sitten, jos en raskaana olisikaan.. :/

Hoidoista. Me otettiin yhteyttä omaan terveysasemaan. Josta minä sain kiireettömän ajan eli meni 1.5 kk että pääsin lääkärille. Tässä vaiheessa kehotan, että varaatte heti yhteisen ajan, koska meillä meni turhaa aikaa, kun miehen aikaa sitten odoteltiin, joka oli turha kuitenkin. Eli sitten kun mulla oli se lääkäri, tehtii haastattelu ja gyne tutkimus. Sekä määrättiin perusverikokeet+ joitan hormoniarvoja + papa + sukupuolitautitestit. Miehelle riitti haastattelu ja sukupuolitautitestit. Lähete olisi pitänyt kirjoittaa lapsettomuuspolille, heti kun mun tulokset olivat tulleet, mutta mun lääkäri oli tumpelo, joten kauhean selvittelyn ja 2 kuukauden jälkeen lähete on mennyt viikko sitten lapsettomuuspolille. Sinne soitin ja pääsemme ensikäynnille luultavasti heti elokuussa tai jopa ennen juhannusta. :D Siellä sitten tehdään lisätutkimuksia : aukiolotutkimukset, hormoniarvoja lisää, siittiötutkimukset yms. Senä jälkeen päätetään millä hoidolla mennään tai aloitetaan ja jono-aika riippuu sitten hoitomuodosta. Jos Inseminaatio, niin jonot kuulemma meidän alueella on 3kk ja jos IVF eli keinohedelmöitys niin sitten joku 5 kk saa odottaa. Me kuitenkin kokeillaan heinäkuussa se inssi jo yksityisellä. Tosin, olen jostain kuullut, että jos on hoidoissa yksityisellä ei pääse kunnalliseen, joten varmistan vielä tuon inssi asian polilta ja päätämme sitten miten edetään. Yksityisellä tosiaan kävin kun terveysaseman puoskari hidasteli ja kävin tosiaan lapsettomuushoitoihin erikoistuneella gynellä ja hän määräsi sitten terot ja clomit. Toivottavasti oli apua näistä. Suosittelen siis ottamaan heti kun vuosi tulee täyteen yhteyttä sinne terveyskeskukseen, jotta joskus pääsee eteenpäinkin. :D toivon kuitenkin sinulle, että tärppää ihan luomusti pian :)

Kiitos teille kaikille.. testin tein äsken.. ja negaa se näytti..menkkat ei sitten alkanutkaan viellä.. oliskohan se eilinen voinut olla vasta nyt kiinnittyminen.. toisin en tiiä mikä se haamu sitten oli.. miksi naisen kroppa on niin vaikea ymmärtää.. kävin siis kp17 lääkärissä joka últras ja sanoi että ovis on ihan just.. ja nyt on kp30

Voi kultakimpale :/!! ovulaation jälkeen hedelmöityminen tapahtuu siis 24 tunnin sisällä Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua munasolun irtoamisesta (noin kolme viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta, oli sitten kyseessä luonnollinen tai koeputkihedelmöitys). Joskus kiinnittyminen kestää enemmänkin kuin viikon, koska alkio ei voi kiinnittyä kohtuu ennenkuin hedelmöityneen munasolun kuori on repeytynyt. Nämä tiedot bongasin perhesuunnittelun sivuilta. Eli ihan liian aikaisin sitä testailee.. pitäs vaan oottaa aina se dpo19.. on sulla vielä toivoa ja jos ei tässä kierrossa, niin seuraavassa sitten :) ainakin tiedät, että voit tulla raskaaksi, onhan se ikävää, mutta valitettavasti monet raskaudet päättyvät hyvin aikaisessa vaiheessa. Kyllä se vielä sieltä tärppää.. toivotaan, ainakin että täti tulee pian, jotta pääset uuteen kiertoon! halit!

Viimeksi muokattu:
kultakimpale2 Voi muru, kunpa voisin jotenkin helpottaa oloasi :hug: Kerroit, että sinulla tuli eilen vaaleanpunaista vuotoa, niin onko sinulla aikaisemmin tullut vaaleanpunaista vuotoa tai tuhrutteleeko normaalistikin ennen menkkoja? Niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy! Ja monilla alkuraskaudessa tuleekin pientä vuotoa, joillakin tulee ihan kunnolliset menkatkin. Ja minun suvussa on nainen, jolla oli kolmet täysin normaalit ja runsaat menkat alkuraskaudessa. Kaikki on mahdollista, koska olemme yksilöitä ja kroppamme toimii jokaisen kohdalla eri tavalla. Tai jos sinun kohdallasi se olisikin kiinnittymistä, niin kuin joku tuossa sanoikin, että kiinnittyminen joskus viivästyy. Pidän sormia ja varpaita ristissä, että täti tajuaa pysyä poissa! Voima:hug:

LadyBlue HAAMULAINEN, olipas ihana lukea hyviä uutisia :heart: Jospa se haamu on tosiaan ilmestynyt siihen sen 5min jälkeen, mutta kuitenkin 10min testausajan sisällä!!! Kyllä sun kropassa nyt tapahtuu jotakin :D Dpo10 on tosiaan todella aikaista vielä testata, joten nou hätä! Mutta jos se kerta sulle haamun antoi jo nyt, näin aikaisessa vaiheessa, niin siellä on pakko olla joku pikkuinen rakentamassa pesää :heart: Voi muru mä toivon sydämeni pohjasta, että tämä olisi sinun kiertosi ja tärppisi!!!! Maltatko odottaa sinne dpo19 asti? :D Mä oisin varmaan niin malttamaton, että tekisin testin joka päivä :ashamed: Miten pystyt olemaan kertomatta miehellesi? Nostan hattua sille, että pystyt pitämään jalat maassa ja kertoa miehellesi vasta sitten, jos viiva lähtee vahvistumaan. Mä meinaan oisin varmaan heti soittanut miehelle töihin haamulaisesta :D Mut mä olenkin se malttamaton tyyppi :D Voi vitsit, nyt jänskättää sun puolesta, hyvä että pysyn housuissanikaan!!!!! Niin ja mikä herkkyys siinä testissä oli?

Hennu86
Tätipahoittelut sinulle, muru :hug: Miten jakselet, onko millaisia ajatuksia tädin saapumisesta?

Omaa napaa Ihana viikonloppu takana ja eilen käytiin katsastamassa Pirates 4, tykättiin miehen kanssa molemmat! Mulla tällä hetkellä rahahuolia, että miten selviydyn seuraavista neljästä viikosta, kun työttömänä olen ja kaikki menot sattuu sopivasti tälle tukijaksolle :kieh: Tiedossa olisi tuparit, polttarit, Hesan reissu ja juhannus. Millä rahalla mä kaiken tämän teen... päänvaivaa riittää laskeskella budjettia. Mutta, ovisviikko on saapunut tähänkin osoitteeseen :D Sentäs jotakin positiivistakin! Nyt vaan toivon, että se ovis myös tapahtuisi. En tikuta siis.

Viimeksi muokattu:
LadyBlue peukut pystyyn haamulaisen vahvistumiselle :heart: :)

kultakimpale :hug: Toivotaan, että mahiksia on vielä!!!

kuumeilija oot kyllä uskomattoman myötämielinen ja kannustava, kiitos siitä :heart: Jaksat kommentoida ja kannustaa muita! Itsekin joudun tämän kesän ajan pohtimaan tosiaan raha-asioita, työt jatkuu vasta syksyllä. Mullakin on tänä kesänä monet häät, polttarit jne. ja pitää vaan yrittää jotenkin sumplia rahoja. Mut ajatus on mun mielestä esimerkiksi lahjoissa tärkeintä ja läsnäolo, ei niinkään se tavaran arvo. Jaksamista raha-asioihin, kyllä ne vielä selviää! :hug:

ON: Tissit on tajuttoman kipeät. Enpä edes muista millon olis viimeks ollut näin kipeet, ei ainakaan terolut-kierroissa. Ennen muinoin ne enteili aina menkkoja. Voih, olispa ne tulossa niin ei tartteis käynnistellä niitä teroluteilla. Mut viimeistään 10 pvän päästä nappaan ekan teron, jos sitä ennen ei ala.

En tiiä onko teillä muilla sellaista, että kun oma kroppa masentaa ja ahdistaa välillä kaikki asiat, niin on vaikee olla muiden seurassa hirveen iloinen ja juhlia jne? Kuten sanoin, niin tänä kesänä on useat häät ja polttarit ja totta kai olen niistä iloinen omien ystävien takia ja haluan ystäville kaikkea hyvää. Mut kun oma elämä tuntuu välillä hirveen harmaalta, niin tekis mieli vaan olla kotosalla eikä käydä missään. Olla vaan rauhassa, lueskella, juoda kahvia pihalla, lenkkeillä. Kovin on ristiriitaisia tuntemuksia tämä vauvan yrittäminen vajaan puolen vuoden aikana herättänyt, toisaalta ei halua ihmisille tästä kertoa, mut toisaalta jännittää miten moni alkaa kertoa vauvauutisia esimerkiksi häiden jälkeen ja miten ne vaikuttaa itseeni. Kaverit puhuu usein huomaamattaan lasten tekemisestä sitten kun- ajatuksella. Mun äiti puhuu miten ihanaa olis olla jo mummo. Voi kun ihmiset ymmärtäisi, että tämä nyt taitaa viedä aikaa...

Ladyblue peukuta sulle kovasti että viiva vahvistuu ja pikkuinen kyydissä :heart: Toivottavasti plussaat, vaikka mikset plussaisi kun sinne haamuilainen jo noilla deepeeoilla ilmestynyt :D Lupaavalta näytttää, hienoa että silti pidät jalat maassa! Mä en kyllä kanskaan malttais olla miehelle kertomatta :D Kutkuttavaa seurata sun tuloksia, en malta oottaa että testaan :) Aiotko dpo 14 testata uudelleen vai....??? Kiitos muuten edellisestä viestistäsi, tiedän nyt miten edetä jos tarvitsee/aiotaan hoitoihin mennä.

kultakimpale toivo ei ole tosiaan vielä menetetty, eihän sulla siis ois ku joku dpo 10 tienoilla nyt..???ton ultran mukaan. Toivottavasti vuoto loppuu ja plussaat :heart: Kerrothan miten tilanne etenee :)

kuumeilija pakko munkin ylistää tota sun mahtavaa palsta tovereiden tsemppaamista ja tukemista, olet kullan arvoinen niinkuin te kaikki muutkin :heart:

Kristiina mulla ihan samoja fiiliksiä välillä tosta muiden kanssa juhlimisesta ja ilakoinnista, välillä kaikki keskittyminen menee siihen että koitan olla sosiaalinen ja iloinen väkisin, vaikka mieleni tekisi olla hiljaa ja paneutua omiin oloihini. Kai sitä tavallaan kadehtii toisten huolettomuutta. Toisten iloinen seura on välillä tuntuu lietsovan mielipahaa, vaikka luulis toisin päin menevän..Kun negat pahoittaneet mieltäni ja mieheni hyvää hyvyyttään koittaa piristää minua niin sekin tuntuu lannistavan enemän.. vaikka pian kuitenkin tepsiikin :) Nämä kuitenkin kausittaisia, ja kaverit ja tutut tärkeitä tietenkin vaikka olenkin vähän tämmöinen yksin jurmottaja.
Toivottavasti pääsisit pian uuteen kiertoon ja koitokseen!!

kuumeilija Rehellisesti ja suoraan sanottuna vituttaa, kun menkat alkoi. Siks en oikein nyt jaksakaan kirjoitella, vaikka käyn kyllä teitin kuulumisia lukemassa.

Kristiina84 Tässä kyllä alkaa toivoa, että olis tullu ihan vahingossa raskaaks. Jaksa kuunnella: "Kyllä se sieltä tärppää kun vähiten odottaa", "Oottakaa vaan, niin kyllä se tärppi teillekin käy", "Älä nyt masistele niiden menkkojen takia, nyt kohti uutta kiertoa". Ihan vitun sama...

Kyl mie tästä vielä nousen, mut on vähä tunteet nyt pinnassa.

Ihanat kun jaksatte sempata! Menkat ei olekkaan alkanut.. parikertaa tullut todella haalean ruskeaa paperiin vessassa käydessä mutta siinä se.. tosi mulla on kohdussa se hyytymä joten siitäkin voi tulla vuotoa.. (kai?) Mutta jos ei nyt ala to niin teen uuden testin.. kai.. :D Alkais sit menkat jos on alkamassa.. otin vikan teron kp26 ja nyt kp31.. ärsyttävää..
tänään avasin maustamattoman kanan rintafile p aketin ja meinas oksennus lentää siitä hajusta... toisin en tykkää koskaan siitä hajusta mut en kyl koskaa näin voimakkaasti siihen ole reagoinut..

Lukenu oon kaikkien txt, mutta taaaas kerran niin paljon juttuja että en nyt erikseen mainitse nimeltä ketään :D vaan

Kaikille tätipahoittelut, kenellä se on ajankohtaista ja Jännääjille hirmusti peukkuja :heart:

Ja sitten ON, en oikeesti tiiä mikä tätä mun kroppaa oikein vaivaa. Menkat "oli" jo ja niin niukat oli ku voi vaan olla, siis kax päivää käytin suojaa, tänään en enää ollenkaan. Pientä tuhrua vielä tulee, mutta aina vaan paperiin, ei edes housuun asti pääse :D :D :D... Siinäkö ne taas oli :confused: :O :confused: ?
Ja tänään soitin ajan miehelle tutkimuksiin, ku gyne sitä suositteli tän kolmen terokuurin jälkeen. Torstaina sen pitäs sit mennä vapauttamaan veitikat ;). Pari viikkoa menee tulosten saamisessa. Nyt vaan mietin sitä, että varmaan olis aihetta soittaa gynelle, että pidänkö nyt taukoa teroista, vai kirjottaako viä reseptin!?! Ja sit tietenkin pitää sille soitta, ku tulokset tulee, nii tutkitaan sen kanssa niitä sit tarkemmin. Vaikka klinikaltakin tulee lääkärille soittoaika, sekä tietty kirjallisena kottiin... Taas pikkasen saa asioita etenemään :)

Mutta nyt pittää männä ruuan ääreen, ja illasta sitten vetämään pojan jalisharkat :), ku niitten valmentaja ei pääse. Kaikkee sitä pitää mennä lupaamaan :D

Viimeksi muokattu:
Kristiina84 ja Hömelö Kiitos kauniista sanoistanne, tässähän ihan punastuu :heart: Minulla on ihan samanlaiset fiilikset tuosta ilakoinnista ja muutenkin ihmisten ilmoilla liikkumisesta silloin, kun itsellä on vaikeaa. Mä haluan kans vaan olla omissa oloissani ja koirankin kanssa ulkoillessa saattaa tulla sellanen olo, että kunhan vaan äkkiä pääsen kotiin! Haluaisin osallistua rientoihin ja bileisiin yms., mutta sitten taas välillä tuntuu kovin vaikealta lähteä minnekään, lähteminen on joskus hidasta ja viimeiseen asti vitkuttelen lähtöä ja sitten ahdistaa ja naamalla tekohymy. Loppujen lopuksi saatankin olla seuraavana päivänä tyytyväinen siitä, että sain itseni liikkeelle, että piristihän se kummiskin. Mutta samat fiilikset kuin teilläkin ja ymmärrän siksi tosi hyvin, mitä tarkoitatte!

Kristiina84 No mutta tissikipuhan kuulostaa hyvältä merkiltä :D Kun eikös sulla ole nyt ollut vähän taukoa teroista, niin jospa ne tissit olisi siksi kipeät, kun ei ole nyt terot sotkemassa ns. normioireita! Toivottavasti täti kolkuttelisi jo ovella ja pääsisit vihdoinkin uuteen kiertoon :hug:

Hennu86 Ihan ensimmäiseksi voima:hug: Varmasti ottaa päähän ja anna vaan kaiken tulla pihalle, siis ihan kaikki ajatukset, tännekin saat täysin vapaasti suodattamatta kirota ja räiskiä pahaa oloasi pois! Ymmärrän sua niin hyvin, että vihon viimeiseksi itse haluaa kuulla mitään tuommoista tyyliin "Kyllä se vielä tärppää. Olette niin nuoriakin. Teillä on koko elämä edessä." jne. Laihoja lohtuja ovat ja tuntuu todella pahalta, kun jotkut ei oikeasti ajattele, mitä suustaan päästävät. Itsellä keskenmenon kohdalla joku sanoi, että "Sillä oli joku tarkoitus, että luonto hoiti asian. Kyllä se uudestaan vielä tärppää!" Toki ymmärrän tuon kommentin ja ihan asiaa puhuikin, ei sillä, mutta juuri keskenmenon kokeneena sitä ei ehkä jaksaisi ottaa vastaan tuollaista kommenttia, mieluummin paras tuki siinä vaiheessa on vain olla läsnä ja kuunnella, myöhemmäksi voisi tuollaiset kommentit jättää. Nyt jälkeenpäin ajateltuna koen keskenmenon juurikin noin, että positiivista siinä oli se, että jos kerran on tärppi käynyt, voi se toistekin onnistua. Mutta pointti oli siis se, että tädin saapuessa kylään se on aina pettymys ja se pitäisi ihmisten ymmärtää ja miettiä tarkoin, mitä suustaan päästelevät.

kultakimpale2 Mahtavaa :heart: Enkös minä eilen sanonutkin, ettei kirvestä saa heittää kaivoon ja että ihmeitäkin tapahtuu!!! Siellä on kuules ihan pakko olla elämää sun masussa :heart: Tädinhäätöpuhallukset lähtee täältä nyt heti puuuuuh :whistle:

Fossiili Hieno juttu, että saitte ajan miehellsi näin nopeasti, ei tarvitse enää odotella ja odotella! Alkaa asiat mennä eteenpäin ja saatte infoa, missä mennään :D Mä toivon, että saisitte hyviä uutisia ja kaikki olisi kunnossa :heart: Tiedätkö yhtään, milloin saatte kuulla tulokset? Nyt tulee vähän tyhmä kysymys, mutta otetaanko spermanäyte kotona vai lääkärissä? Siis säilyykö näyte jossakin tietynlaisessa purnukassa, jos sen ottaa kotona ja kiikuttaa eteenpäin? Vai miten miehen osalta näytteen antaminen menee? Meillä on meinaan tulevana syksynä edessä sama homma ja siksi mietin tällaisia.

Omaa napaa Talletuksia on varmuudeksi tehtynnä, ovisoireista ei tietoakaan. Ei limoja, ei yhtikäs mitään. Limaa tuli kp9 ja venyvää kirkasta limaa kp14, jonka jälkeen ei nimeksikään. Tänään tosin vähän limaa, mutta se taitaa olla miehen nesteitä eilisestä talletuksesta, jotka vaan valuu. Jännänoloista "turvotusta" olen huomannut nyt muutamana päivänä, ei ole siis varsinaista turvotusta eikä vatsa mitenkään sekaisin, mutta painon tunnetta alavatsalla tai jotain vastaavaa. Tissit välillä jotenkin oudot, ei kipeät tms., mutta ei kuitenkaan ihan normaalinoloiset. Jospa se tarkoittaisi ovista!! En ole tikutellut, hyvä minä :D Mulla alkaisi viides terosatsi ja nyt menossa kp19. Terot pitäisi aloittaa kp21-22 eli tämän viikon to-pe. Pohdin tässä sitä, että jos pitäisinkin tauon teroissa ja katsoisin, tuleeko menkat miten ilman teroja. Mitä olette mieltä, onko turvallista / järkevää pitää yhden kierron tauko teroissa? Ei kai siitä nyt mitään haittakaan voi olla? Kertokaa mielipiteitänne, niitä kaipailen nyt kovasti! Ajattelin, että nyt vois olla hyvä rako kokeilla ilman teroja ja samalla säästäisin terorahat, kun on noita menoja ihan kamalasti nyt tulossa.

AURINKOISTA JA LÄMMINTÄ TIISTAIPÄIVÄN JATKOA KAIKILLE!!!

Viimeksi muokattu:
"kuumeilija" tulosten saamiseen menee noin kax viikkoo, sieltä sitten lääkärille soittoaika, joka sitten kertoo hyvät tahi huonot uutiset. Mies menee aamusta klinikalle ja siellä opastavat eteenpäin, eli purkki käteen ja huoneeseen :D. En kysyny, ku soitin että onnistuisko kotosalla purkittaminen. Nyt pitää vaan sinne torstaihin asti olla jalat ristissä, että simpat on hyväkuntoisia, ku vapauteen pääsevät :D. Saan miekii olla pari iltaa ihan rauhassa ilman vonkailua. No ei vaan, ihan kivaa ollu tää vauvarojekti. Vaikka tosiaan pelkäsin että siittä tulee pakkopullaa. Tietenkin seksiä ollu enemmän nyt ku on yritetty, mikä ei ole yhtään pahaksi :). Vaikka miehen mukaan, sitä vois olla vielä enemmänkin. Mutta näillä mennään!

Jopas varsin ahkeria olette olleet!

Täällä ei tätiä näy vieläkään. Välillä etoo ja on paha olo. Päätä särkee ja väsyttää sekä vatsassa tuntuu. Oireet siis sopii niin raskauteen kun tädin saapumiseen, kuten myös näihin lämpötiloihin ulkona.
Sunnuntaina tein viimeks testin, josta ei kyllä irronnut mitään iloista kerrottavaa.
Jos kuitenkaan menkat ei ala perjantaina, niin lauantaina teen testin. Sillon mennään jo sillä pisimmällä mitä luomuna kierrot kesti, ennenkuin aloitin terot.

On siis vissiin aivan mahdollista myös se, että mun kroppa ei vaan toimi vielä ilman teroja koska tää on tosiaan se teroton kierto : /

Onnittelut haamuilijoille ja pahoittelut niille keiden luona täti on kylässä

Kyllä minunkin täytyy kiittää teitä kaikki murulaisia, jotka jaksatte täällä lukea vuodatuksia, kommentoida ja neuvoa. :heart: Surullista, mutta sanoinkin tänään ystävälleni, että nettipalsta on mun ainoa tukiverkosto tällä hetkellä. Hän kun minulle töksäytti tänään, että jos meinaan jokaisten menkkojen tullen masistella, niin alkaa käymään henkisesti aika rankaksi. Tottahan tuo on, mutta minä en aina jaksa olla iloinen ja reipas. Kai minullakin on joskus oikeus valittaa ja surra?? Ite saan kyllä kuunnella muiden murheita ja valituksia päivästä toiseen...

Itsellä nyt kuitenkin on vähän parempi mieli. Nythän on kuitenkin jo kp 3, joten ovisviikko lähenee kovaa vauhtia :D Pitää tällä viikolla tilata lisää testejä (ei Davidin...), jotta ne ovat valmiina ensi viikkoa varten! :)

Tänne on tullut hirmusti tekstiä viime päivien aikana, joten yritän edes jotain kommentoida. Kaikki kirjoitukset olen kuitenkin lukenut.

kultakimpale2 Toivotaan, että sulla olis nyt vain kiinnittymisvuotoa!!

LadyBlue Ihanaa, että sait haamun! Nyt vain uutta testiä kehiin myöhemmin :)

kuumeilija Täytyy kyllä ihailla sitä, miten jaksat täällä kirjoitella ja tukea meitä muita, jotka välillä vähän masistelee :)

Fossiili Mitä jos sinullakin maha-asukki tekee tulevaa pesäänsä? ;)

Kristiina84 Sun kropalle lähetän semmosia terveisiä, että vois antaa sen tädin jo kurvata kylään ennen kuin on otettava järeämmät aseet (=terot) käyttöön! :)

ON: Ihmismieli on ihan tyhmä :D Sillee pikkusen jo toivoin, että jos tämä tädin kyläily olisikin ollut todella niukka ym. ja olisinkin voinut kuitenkin olla raskaana ;) Njääh, turha toivo. Melko normaalisti on verta tullut ja kyllä nämä ihan normimenkat on. Tänään iltapäivästä jomotteli alavatsaa samalla tavalla kuin 1,5 viikkoa oviksen jälkeen, mutta varsinaisista kivuista ei (onneksi) ole tarvinnut kärsiä.

Mulla nimittäin kävi niin, että muutama päivä ennen tädin kyläilyä oikeastaan kaikki oireet hävisivät. Tai siis lähinnä mun oireet oli ovisplussasta lähtien toi jatkuva alamahan nippailu ja silloin viime tiistaina päivän kestänyt paha olo. Tisseissä ei mitään tuntemuksia, mutta niitä ei ole ollut koskaan. Ei ennen e-pillereitä, ei niiden aikana / jälkeen eikä terojen kanssa. Onhan tämä toisaalta mielenkiintoista seurata oman kroppansa hormonitoimintaa ja ehkä tästä joskus ottaa jonkunlaisen tolkun? ;)

Nyt vain olen jotenkin tooodella väsynyt (töissä ihan helvetinmoinen kiire) ja mieli ollut vähän herkkä, mutta kyllä tämä tästä :) Huomenna lähdetään työkavereiden kanssa melomaan, joten eiköhän se piristä mieltä :) Viikonlopuksi lähdetään taas mökille ja toivotaan, että menkat ovat siiheksi loppuneet ja pääsee pupuilemaan ;) Ja aionpa myös ottaa enemmän kuin 2 lonkeroa illan aikana!

Plussatuulia puhaltelen kovasti teille kaikille!! :heart:

Hiphei, mulle saa päivitää Kp1/47, yk6 ja terolut-tauko jatkuu :wave: Mulla alkoi menkat, jihuu! Toivon tietysti, että jatkossa mulla olis jotain muuta iloista kertomista, kuin menkkojen alku ja että loputtomiin ei tartteis iloita menkoista vaan voisi iloita joku päivä myös siitä plussasta :ashamed: Mut tällä hetkellä mennää näillä, toistaiseksi jätän terolutit ja seurailen miten kierrot alkaa sujumaan(aika pitkä kierto oli nytkin) enkä epäröi aloittaa jossain vaiheessa taas niitä uudelleen.

Kuumeilija Itse henkilökohtaisesti jatkaisin vielä terolutien syömistä, jos sulla on "määräys" syödä vielä niitä. Koska niiden ansiosta on mahdollista saada kierrot pysymään kurissa, itsellänihän lähti heti kierto venymään kun jätin terolutit pois. Toisaalta taas, kuten sanoit, niin esim. tää mun tissikipu enteili tosiaan menkkoja ja joskus kauan sitten ne oli aina ennen menkkoja ja siitä tiesin niiden olevan tulossa. Terolutit vei tälläiset oireet veks, mutta toi tilalle liudan muita kuten alavatsakipuilut ja ne kamalat mielialavaihtelut. Paitsi oon kyllä ollut pari viime viikkoa tosi äkäinen ja allapäin, joten aika selviä pms oireita siis :D
Mutta vaikea valinta sulla, kun teroilla on hyvät ja huonot puolet :)

Ambrosia Toivottavasti tilanteesi selvinnee piakkoin!

Terolut-mimmien toivelista

kultakimpale2.kp31/?..........23 v....2.lapsi...yk5.......1.tero
Macy gray.....kp29/30-35....31v.....2.lapsi...yk18.....OI2
Ambrosia85..kp29/26-?.......26v.....1.lapsi...yk7.....5.tero
MoonBride....kp23/??............20v.....1.lapsi....yv2...2.tero
Tellervo........kp22/32-?........35v.....2.lapsi....yk5.....3.tero
"Kuumeilija"..kp19/36...........26v.....1.lapsi....yk20...5.tero
LadyBlue.......kp18/24-42......28v.....1.lapsi....yk11..2.tero
rae89...........kp15/29..........22v.....2.lapsi...yk2......2.tero
Syysmyrsky....kp7/36........22v.....1.lapsi...yk12+4.1.tero
Hömelö..........kp6/27-42...23v.....1.lapsi...yk11...tauko
Hennu86........kp3/28-30?..........25v.....1. lapsi..yk 4......3.tero
Fossiili..........kp3/27-?......31v.....2.lapsi...yk3.......3.tero
Kristiina84......kp1/25-46...26v.....1.lapsi...yk6......tauko

Plussanneet: :heart:
Anni776.....11.5
Saasa........16.4...kp35/37-68...27-v....1.lapsi...yk11..2.tero-kierto
Chrisu........5.5....kp32/28-95....28v.....1.lapsi...yk1...3.tero-kierto
SenSen......16.5...kp29/26-32...25v.....1.lapsi...yk11..3.tero-kierto
Namppis88.20.5...kp43/28-54...22v.....1.lapsi...yk5....tero-tauko

Jännä-klubi :confused:
Ambrosia85.......dpo 17
Kultakimpale2....dpo??
LadyBlue...........dpo 11 Haamu dpo10!!

Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88

Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Viimeksi muokattu:
Kristiina Hienoa että täti tuli ja onnea uuteen kiertoon :heart:

Hennu Meinaatko siis että olis jotain kiinnittymisvuotoja vai :confused: (minen ymmärrä niitten päälle :D )? Meinasin eilen r-testin tehhä, ku on niin omituiset menkat. Mutta voisko nyt iltasella kokeilla, vai pitäskö se mieluummin olla aamupisusta!?! Tosin davidn testien lapussa luki, että ei väliä millon tekee :confused:. Mä oon nii urpo näitten asioitten suhteen :headwall:

moikka kaikille!

Onpas täällä kirjoiteltu ;) ite olen nauttinut vapaapäivästä ja auringosta! naama punoittaa :)
Kiitokset kaikille peukuista ja onnen toivotuksista. Toivotaan että haamu vahvistuu. En ole tänään testaillut, ajattelin testata ylihuomenna eli siis dpo 13, jospa olis vähän vahvistunut. Herkkyys tuossa eilisessä testissä oli se 10, joten varmaan mahdollista on näkyäkin :). Oireita on ihan selkeesti, siis raskausoireita. Yököttää vähäsen, maha turvoksissa ihan selvästi (olen hoikka muutenkin ja nyt masu näyttää hyvinkin raskaan näköiseltä). Kohtua jomottelee. Mitään vuotoja ei ole, mitä nyt valkovuotoa reippaasti. Voihan nämä oireet johtua teroistakin, kuitenkin jo 4 napannut. Nyt kyllä jännittää. En ole kertonut miehelle mitään, enkä kerro! kyseli jo milloin aion testata, sovittiin, että testaan siis dpo13 jolloin ollaan molemmat kotona. Näkeepä sitten, jos tulee haamu silloinkin tai jos ei tule, niin sitten ainakin on selvä tämä kierto jälleen!! :/ mutta positiivissa mielillä. Tässä nyt vähän tätä omanapailua alkuun ja nyt sitten yritän kommentoida mahdollisimman monelle.

Kristiina84 onnea uudesta kierrosta, vaikka mielummin onnittelisin sinua plussasta, onneksi sun yk:t ei vielä päätä huimaa, vaikka en mitenkään väheksy yrityksen kestoasi, niin voit vielä huoletta olla. Etköhän plussaa pian. Onnea siis uuteen kiertoon. Meinaatko tikutella ovista tms. ? Varmaan niitä teroja kannattaa alkaa nappailemaan jossain vaiheessa, jos meinaa kierrot pidentyä. Itsellä on vielä hakematta 3 kierron tabletit ja ajattelin katsella miten clomit vaikuttaa ja jos kierrot alkaa venymään aloitan terot sitten uudestaan!

Hennu86 noniin, sullahan ovisviikko sitten lähestyy vauhdilla. Mulla oli tässä kierrossa ne cittarin precheck ovistestit, musta ne on ollut melkeenpä parhaita kaikista halvoista, joita olen käyttänyt. Kannattaa melkein niitä kokeilla. Toivotaan pian ovisplussaa ja sitä OIKEAA PLUSSAA!!

Ambrosia85
jos sun kroppa ei toimi ilman teroja kunnolla, niin kannattaa kai se niitä sitten syödä, voi ainakin hyvillä mielin yrittää, kun tietää kierron olevan sama. Ovikset sun muut sitten helpompi laskea ja raskautumisen mahdollisuus kasvaa :) toivon silti että plussaat ja täti jättää sut rauhaan. Vielähän sulla on mahiksia!!

Kuumeilija
Mullakin ollut nyt viime kierroissa tuota painon/paineen tunnetta alamahalla. Mistähän lie sitten kertookaan?? hyvä, että talletuksia tehty, toivottavasti tärppää. Muutenkin ihana lukea, kun sun viestit nyt jotenkin niin positiivisia. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saat rahatkin riittämään kesän juhliin :) Eipä mullakaan noita limoja aina ole oviksen aikaan tai siis joka kierrossa ollut, välillä on välillä ei. Näin kai se naisten kroppa toimii, välillä kosteaa ja välillä kuivaa ;) tsemppiä sulle!!

Fossiili hyvä, että mieskin menee tutkimuksiin. Saapa ainakin yhden asian pois suljettua tai selvyyttä jos simpoissa jotain vikaa. Sitten se raskautumisen yrittäminenkin vähän helpottuu. Mulla mies sanoi, että olisipa vaan se vika hänessä, voitais sit vaan ostaa simppoja väestöliitolta :) no vika mussa tai ei vika, vaan onkelma. Mutta kyllä se meillä ihan yhteinen ongelma on. :/ Mullaki on terojen myötä menkat lyhentynyt ja helpottunut. Olen itse kokenut että terojen ansiosta menkat ovat helpot. Edes endo leikkausten jälkeen en ole tälläistä helpotusta kokenut. Mulle siis näköjään ne passaa hyvin. Saa nähdä jos clomit joutuu aloittamaan, että mitä ne sitten aiheuttaa :D

Nyt en enää jaksa enempää kommentoida: kaikkien kirjoitukset kyllä luin. Kommentoi lisää vaikka huomenna!! Mukavaa iltaa kaikille.

Yhteistyössä