Terolut mimmit

Anteeksi neidit, on listan vääntäminen jäänyt joulun jalkoihin :/
Mulla ei vielä mitään menkkatuntemuksia, pelkästään nivusia särkee ja se ei vaan oo normaalia mulle. Mikähän nyt on....
Listaa väsäilen kunhan ehdin tässä hieman koneella istumaan :D
 
Mimmit, tarvisin apua :attn:

Otin siis terosatsin viimeisen tabun maanantai-aamuna (siksi kun aloitin kuurin pe-iltana), joten siitä on kulunut nyt siis 3vrk....eikä mitään |O
Onko teillä ollut vastaavaa??
Alkaa ketuttaa, jos terot sekoitti kropan, nyt siis kp 61, prkl! :kieh::kieh:
 
*Justiina* > Mulla alkoi ekassa Terolut-kierrossa vuoto kuudentena lääkkeettömänä päivänä ja toisessa sitten kolmantena päivänä. Kp1 oli kuitenkin vasta se neljäs lääkkeetön päivä, sillä vuoto alkoi illasta ja aika niukkana. Kolmannessa kierrossa sitten meni 12 päivää ennen vuotoa ja alkoi tihkulla. Seuraavana päivänä vuoti hieman runsaammin ja sitten taas hiipui tiputteluksi. Pitkä viive johtui raskaudesta joka meni kesken. :(

Sulla kun on todella pitkä kierto, niin viivekin voi olla pitempi. Saattaa mennä viikko tai ylikin. Toivottavasti kuitenkin alkaisi pian tai testi näyttäisi plussaa. Odottelu on piinaavaa.

Mulla on edelleen kummallinen tilanne. Kohdussa kipuilee, samoin emättimessä tuntuu välillä kipua. Rinnat on sivuilta arat ja niitä nipistelee sekä kutittaa. Mielialat heittelevät aika rajusti, väsyttää, janottaa ja pissattaakin. Nivusissa ja reisillä tuntuu painetta alkukierrolle epätyypillisesti. Soitin eilen neuvolaan ja odottelen nyt raskaustestin tuloksia labrasta. Hcg-määrityksen olisin halunnut, mutta neuvola ei sellaista lähetettä saa laittaa. Toivottavasti tuo tulos nyt on selvä ja tarvittaessa päästään selvittämään mikä oireita aiheuttaa. Huolestuttaa, jos onkin jäänyt jotain tuonne ja jotain tulehdusta kehittymässä. : /

Tilaamani testit olivat muuten tulleet jo tiistain postissa. Lähetys ei mahtunut postilaatikon luukusta, joten postinkantaja oli jättänyt saapumisilmoituksen. En huomannut sitä kahden kirjeen välistä. :headwall: Se hyvä puoli tässä on, että kun testi tehdään labrassa, niin en itse pääse tihrustamaan liuskan tulosta. Negaa sieltä odotan ja toivon, että oloni paranee viikonlopun aikana.
 
Voi paska, en voi muuta sanoa, löysin tälläisen kun googletin tuota vuodon alkua :kieh:

Verkkolääkärit - Etusivu - Helistin.fi

Ei tarvitse siis lukea kuin lääkärin vastauksen viimeinen kappale...

Mulla ei oo aikaisemmin käynyt näin, mutten siis ole tuolla annoksella ollutkaan, ainoastaan kerran clomien kanssa terot venytti kiertoa, liekö sitten se ollut kemiallinen tms., kun en siihen aikaan ollut vielä himotestailija.
Kyllä ketuttaa :headwall: kun siis mihinkään luomuraskauteen en vaan usko, en sitten millään, eikä mitään tuntemuksiakaan siihen suuntaan ole. Kuivaa on kuin saharassa, joten tuskin vuoto alkaa enää tänä vuonna..prkl :mad: todennäköisesti sitten vasta 10 vrk:n kuluttua myöhäisintään, jos tohon linkkiin on uskominen....
Huvitti, kun luin gynen kirjoittaman tekstin tero-paketin päältä: 1tbl 2 x vrk 10 vrk:n ajan kuukautisten aikaistamiseksi just joo :vampire:
 
Aadami
No ompas tässä, neljättä päivää vuotaa ja kipuilee jo. Yleensä aina kaksi päivää vuotoa ja kaksi tiputtelua. Noh, ei kai näitä aiempiin vuotoihin voi oikein vertaillakaan.

Kuikas aikaisin olette alkaneet tikutella näin terokierrossa?

Justis: toi on just se sama artikkeli minkä perusteella päättelin, että voin lopettaa terot kesken, kun vuoto alkoi...
 
Huomenta mimmit!

Aadami oon kyllä tullut todellakin siis tulokseen, että tutkimattomia on terojen tiet :LOL: mitään ei voi ennakoida kun niitä popsii :headwall: jaksuja oireiden kanssa :hug:

Tänne tuli täti, onneksi, ois varmaan mennyt hermot ja vuodenvaihde pilalla :stick: taidan jättää terot väliin nyt tällä kierrolla kun clomit alkaa, kysyn vielä gynen mielipidettä asiaan, kahta tabua vrk:ssa en ainakaan enää ota.

Mimmit, oikein riemukasta vuodenvaihdetta & plussavuotta 2011 teille kaikille :heart:




Justis :wave:
 
Heips mimmit!

Ja vielä parempaa tätä vuotta...Onko vuodenvaihteesta jo palauduttu?



Inizal Mikäs tilanne? Isoo plussapuhuri täältä :whistle:

Samoin Under? Onko loma jo ohi? Isoo Plussapuhuri myös sinne :heart:

Tänne ei kummempia, arki osittain koittaa, mulla onneksi vielä vähän yli viikko lomaa. Ekat clomit on tänään heitetty nassuun...ne on muuten erittäin supertehokkaita tädin häätäjiä, aamulla oli vielä niagara valloillaan, nyt illalla pientä tihkua, onneks. Hyvä puoli mulle teroissa oli se, ettei normi 1-2 kp menkkakipuja ollut lainkaan =)

Justis :wave:

p.s. MG huomaat kuinka sekosin kuviin :p
 
Aadami
Hyvää alkavaa vuotta kaikille!!

Täällä paino junnaa paikallaan. :mad:
Aloin syömään nyt Femicur-luontaistuotetta jonka pitäisi tasapainottaa hormonitoimintaa. Netistä bongailin. että jollakin valmiste on oikeasti toiminut. Onko muilla Femicurista kokemusta?

Lisäksi syön Multivitan raskausvitamiineja, kalaöljykapseleita sekä berberiiniä. Melkoinen mix aamusin :D

Nyt siis eka vuoto takana. Se kesti kaksi päivää enemmän kuin yleensä, mutta vuoto oli kokonaisuudessaan niukempaa. Kivuilta en säästynyt.

Tikutuksen aloitin jo kp6, ettei vaan jää ovis bongaamatta jos sellainen ihme tapahtuisi.


Mitenkäs muilla on vuosi alkanut?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenta!

Aadami Ootko pitkään jo pudottanut painoasi? Millä menetelmällä?
Itse aloitan
tänään karppauksen, aloitn sen jo oikeestaan heti joulun jälkeen, mut uudenvuoden herkut sotki suunnitelmat
Kurjaa tos karppauksessa on vaan se, että sitä jatkaa olla tiukkana hiilareiden kanssa jonkin aikaa, mut sitten siihen vaan ruokavalioon vaan kyllästyy ja alkaa vetää hiilareita

Onnea oviksen bongaukseen :heart: Kuinka pitkät kierrot sulla on normisti ollut, jos ei nyt lasketa tätä viimeistä ;) ?

Muoks* unohtui vitamiinit, ite syön d-vitamminia lähes 50 mikrogrammaa/vrk, foolihappoa, multivitaa (toistaseks vaik siinä onkin A-vitamiinia) ja varmaankin kalkki on myös nyt aloitettava kun karppaan...
 
Viimeksi muokattu:
Aadami
Ennen e-pillereitä (normaalipainoisena) kierto oli noin 28-30. Pillerien lopettamisen jälkeen (reilusti ylipainoisena) on ollut 45-50.
Mä lasken pisteitä. Kokeilin kerran karpata, mutta mua alkoi ällöttään niiin paljon kaikki liha ja rasva, että se kokeilu tyssäs aika lyhyeen :(

Olen nyt kuusi viikkoa laskeskellut pisteitä ja se 5 kiloa on lähtenyt. Alkuun lähtee helposti, kun on mistä lähteä. Kolesteroli, sokerit ja joku muu rasva-arvo olivat koholla elokuussa, joten paljon pahaa tuo paino aiheuttaa...
-> nuo "kohoumat" vissiin voivat sekoittaa myös hormonit.. ?

Nyt tammikuussa olis tarkoitus mennä testauttamaan arvot uusiksi...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
*Justiina* > :D Kuvat ovat koukuttavia. Ihana tuo Betty Boop. Harkitsen sitä tammikuun teemaksi tuohon toiseen pinoon, mutta en ole vielä löytänyt kaikkia sopivia kuvia.

Täällä on alkanut vuosi kivuliaasti ja uudenvuodenpäivästä osa tulikin vietettyä päivystyksessä. Onneksi en silloin enemmälti kipuillut. Litalginia nyt sitten popsikn kohtauksiin, mutta eilen illalla se ei meinannut auttaa. Täytyy soitella milloin pääsisin lääkärille tutkituttamaan lisää. Taitaa virtsakivistä olla kyse, mutta eivät tunnu poistuvat itsestään. Lääkkeistä on kyllä ollut apua.

Olen nyt jättänyt D-vitamiinilisän vähäksi aikaa pois ja popsin vain raskaana oleville tarkoitettua monivitamiinia sekä omega3-kapseleita. Otan D-vitamiinin takaisin diagnoosin varmistuttua, mutta varmaankin hieman pienempänä. Tähän asti olen popsinut noin 50 mikrogrammaa päivässä. Myös proteiinien saantia koitan rajoittaa vaikka se onkin haasteellista hiilihydraatteja välttäessä. En ole vielä karppaukseen palannut kunnolla, mutta vähitellen sitä kohti tähtään. Kipuilun vuoksi olen oikaissut ruoka-asioissa ja viljaa on tullut syötyä. Pyrin nyt siitä kokonaan pois.

Mulla jäi myös menkkakipuilut pois Terojen myötä. Ihanaa! :D On se ollut hämmentävääkin, kun vuodon vähäisyydestä huolimatta oli kovat kivut ja sitten ne katosivat kokonaan. En ensin tajunnut johtuvan Teroista. Toivottavasti eivät tule takaisin nyt, kun lääkkeet on tauolla. Polilta luultavasti kirjoittavat uuden reseptin ja Clomit kaveriksi, jos en siihen mennessä omin avuin raskaudu. Nyt jännittääkin, kun lämmöt oli normaalit ja dippasivatkin (iltadippi) eikä petipuuhia ole voinut harrastella kipuilujen takia. Jos ovis meni jo (eli tuli poikkeuksellisen ajoissa), niin tässä kierrossa ei taida olla raskautumismahdollisuutta. Odotan oviksen tapahtuvan vasta suunnilleen viikon päästä ja siihen ehditään luultavasti varautumaankin. Täytyy nyt vähän seurailla kuinka on käynyt. Ovistestejä en ole tässä kierrossa vielä käyttänyt enkä tiedä käytänkökään. Yritän välttää kaikkea paineilua.
 
Helou mimmit!

Nyt jo toinen päivä takana ilman teroja, eikä täti ole vielä kurvannut kylään.. Ukko on lähetetty apteekkiin testiostoksille, jospa sitä huomenna uskaltaisi testailla.. Jos nyt ihan oikeasti se oli jouluaattona se kipu kiinnittymiskipua, niin olisihan se pieni elämän alku ollut kiinni jo puolitoista viikkoa ja ehkä hcg-hormonia sen verran että testi sen havaitsee..
Ettäpä joko huomenna mahdollisesti infoilen teitä muitakin tuloksesta.. Jännittää..
 
Mitään erikoisempia oireita ei ole.. Hyvät unenlahjat ja ihme hikoilu.. Tätiä ei näy eikä kuulu.. Ehkä kipaisen toisen testin tänään.. Esikoista odottaessa testi näytti plussaa vasta ehkä kuudennella-seitsemännellä viikolla.. Että odotellaan..
 
Predictorin herkkyys on 25 eli on se aika herkkä. Epäluotettavana tuota testiä on kyllä lukemani mukaan pidetty, sillä näyttää herkästi vääriä negoja. Itselläni antoi haalean haamusen kuten pari muutakin tekemääni testiä (Pregcheck liuska muistaakseni), joka on herkkyydeltään sama. Tulos oli siis mulla luotettava, mutta raskaus ei sitten jatkunutkaan. :( Suosittelen Apteekin omaa, joka on myös 25 herkkyydeltään. Se ei anna vääriä positiivisia eikä viivanpaikkoja. Haamutkin näyttää hyvin. :)
 
Pikaiset väliaikatiedot:
Hain heti sen apteekin testin ja en malttanut odotella.. Sekin negatiivinen.. :(
Edelleenkään ei tietoa tädistä, ei pahemmin mtn oireitakaan jos tätä hassua nenän tukkoisuutta ei lasketa (nessu tukos oviksest lähtien.. ??) ja iltaisin palelua..
Tässä kuumeillaan niin, että kohta kaiken näkee ja tuntee oireena.. :D Miulla on ihana, herkkä pieni narttukoira, mikä on siskossa ollut ihan kiinni kun tämä odotellut lapsiaan.. Eilen piti tytön päästä sohvalle pötköttelee ja ei ukon kainalo kelvannu, vaan tiukasti hengailtiin mamman masulla.. :confused: onkohan tuo tyllerö herkempi kuin mitä arvata saattaa vai kuvittelenko vain.. Ehkä mie kuvittelen.. :D
Mutta mie tulen päivittelemään tilaa, kun seuraavan kerran testikauppaan uskallan..

Hyviä viikonloppuja!!! :heart:
 
Sau!
Aamupissast juu tein.. Nyt mie tunnen itteni ihan perunaks ko en tiä mitä tuo dpo tarkoittaa.. :D
Mutta oviksesta on kohta kolme viikkoa.. tai ainakin viikonloppuna on.
Dpo tarkoittaa juurikin oviksen jälkeisiä päiviä. Kyllähän siinä testissä sitten jotain haaleaa haamulaista pitäisi näkyä, jos melkein kolme viikkoa sitten oli ovis ja tärppi on käynyt. Joillakin hormonitaso nousee hitaasti, joten ehkä toivoa on. Onko oviksen ajankohta varma?
 

Yhteistyössä