Terolut mimmit

No siis vistesti oli plussana kolme viikkoa sitten perjantai-iltana. Aamupäivällä ei ollut edes haaleaa viivaa. Elikkäs ovis ollu lauantai-sunnuntai välisenä aikana..
Aika mielenkiintoinen tilanne kyl. Viimeisen teron otin lauantaiaamuna.. Esikoista odottaes testailin ahkerasti ja vasta noin kuudennel viikol plussasin. Ovis oli tuolloin ollut ilmeisesti ihan ajallaan kun laskettu aika täsmäsi laskureiden ja ultrien kanssa.
Mie tässä yritän ottaa mahdollisimman lunkisti ja olla ajattelematta miksi ei kuukautiset ala.. Ekan terokierron jälkeen vuoto alkoi heti, joten olettaisin että annostus olis ihan ok. Voikohan se yhtäkkiä sit muuttua se kehon tarve?

InizaL > Kokemuksesta tiedän, että piinailet nyt pitkiä päiviä. :hug: Toivottavasti sulla käy parempi onni kuin mulla ja pikkuinen tarraa kunnolla kiinni, jos tärppi on käynyt. Itse veikkaisin plussaamisen puolesta kertomasi perusteella. Ehkä se vaan antaa odottaa edellisen kerran tapaan. Jos menkkoja ei kuulu parin viikon sisällä viimeisestä Terosta ja testi on edelleen nega, niin sitten on kyllä jo hcg-määrityksen paikka.

Toivotaan, että piinasi päättyy pian tätiin, jos masuun ei ole tullut asukasta. Vielä enemmän toivotaan sitä, että asukas olisi ja ilmoittaisi pian itsestään. Tsemppiä piinailuun ja vahvoja plussatuulia!

Hei kuulkaa saanko kysyä teiltä että onko terolut siksi että menkka kierto pysyis säännöllisenä vai?
Mietin vain kun minulla ei ole alkanut km jälkeen menkat ja jos lääkäriin ens viikon lopussa menen oliskohan tätä mulle hyötyä? Kovasti haluttais pikkukakkonen.

kultakimpale2 Mulle terot on määrätty just säännöllistään epäsäännöllistä ja välillä pitkää kiertoa.

Enpäs ole täällä hetkeen käynyt, toi tädin tulo aina hetkellisesti lamauttaa tän palstailun kun ottaa päähän... Ei siis ollu mulle tärppikierto se kolmas terokierto vaikka kovat toiveet siihen latasinkin.. Joku täällä kirjoitti että plussas kolmannen terokierron jälkeen, joten sitä nyt toivon. Tässä kierrossa en ajatellu teroja syödä vaikka vuoden reseptin niitä sainkin, muistaakseni gyne sanoi että kolmen jälkeen voi pitää taukoa. Täytyy katsoa mitä tästä kierrosta tulee ilman...

InizaL Peukut pystyssä että siihen testiin vielä plussa tulis!! Varsinkin jos oot esikoisestakin plussannu vasta vähän myöhemmin! Pidähän meidät ajan tasalla!

Herttinen sentään, että on pitänyt hiljaista.. :)

kultakimpale2: miulle ainaki noi terot on määrätty kun kierto ollut mitä sattuu viimesen puolen vuoden aikana.

Gabrielle: kiva kuulla sinunkin kuulumisia.. Harmi ettei ole vielä tärpännyt..

Teille ja muillekin mimmeille täältä tilapäivitys: täti ihan virallisesti myöhässä viikon, unta riittäisi kellon ympäri ja ylikin, tissit tahtoo kapinoida ja tursuta liiveistä ulos.. Ukko lähetetty testikaupoille tänään.. Saapi nähdä, uskallanko huomenna vielä testailla..

Heips vaan mimmit :wave:

Inizal Kuulostaa oikein hyvältä, oireesi vaikuttaa erittäin lupaavilta
. Ei kun testiä kehiin, oon varma et nyt näyttää jo viivaa (ellei ukkosi osta digiä :p )

kultakimpaleTerolut on siis joko kiertoa tasamaan tai kierron käynnistämistä varten. Todennäköisesti vois olla sulle tarpeen, kysy ihmeessä lääkäriltäsi.

Gabriellelle tsemiä terottomaan kiertoon :D

Missä under? ootkos vielä lomailemassa?

Itse täällä oottelen plussaa ovistikkuun, tosin nyt vastas kp 10, joten ei vielä hoppu. Hiilariton laihis on käynnistynyt yli odotusten, kunpa tää kolmosen yrityskin yllättäis meidät positiivisesti :whistle:

Iso plussapuhuriii täältä

Justis

Viimeksi muokattu:
Aadami
Inizial -> peukkuja uuteen kiertoon!!

Täällä kp 14 menossa ja se sama onneton haamu vain ilmestyy ovistikkuun. Pitäisikö sen viivan päivä päivältä pikkuhiljaa tummua, vai tuleeko yleensä haamuja siihen asti, kunnes ovis rävähtää päälle?
Eli onko mulla vielä toivoa? :) Lievät limanalut olin tänään bongaavinani...

kun söin e-pillereitä, keskellä kiertoa oli aina selvääkin selvemmät limat vaikken tietenkään ovuloinutkaan.. Nyt kun en syö, limat kadoksissa...

aadami > Testiviiva saattaa pysytella haaleahkona pitkänkin ja sitten parin päivän sisällä tummua plussaksi. Toivoa siis on ja limailut lupailevat hyvää. :) Onnea bongailuun ja intoa peittojen heilutukseen! ;)

InizaL > :hug: Minä kun olinniin varma sinun plussaamisestasi. Ehkä siellä jotain yritystä olikin, kun tätiä viivytti. Toivottavasti tämä alkanut kierto on nyt sitten SE kierto. Tsemppiä!

Flunssa jatkuu eikä oviksesta ole tietoakaan. Testinkin dippasin ja haaleaa vain näytti, joten ei ole lähipäivinä tulossa. Toivon oviksen jo menneen viikonlopun aikana, sillä limailua oli vähän ja kipuilua myös. Lämmötkin nousi, mutta luulen sen johtuvan ihan tästä flunssasta. Petipuuhat ovat olleet vähissä sappikohtausten ja tämän flunssan vuoksi. Mies kun on viikot muualla töissä ja nämä sairastelut painottuneet viikonlopuille, niin tilaisuuksia ei oikein ole ollut. En ota paineita. Raskaus saa kyllä alkunsa vähälläkin puuhastelulla, jos on saadakseen. Raskauden jatkuminen onkin ongelmallisempaa, mutta siihen on onneksi tulossa apuja. Vielä ei ole postia näkynyt, mutta kauaa ei pitäisi enää mennä. Koitan nyt ottaa niin rennosti kuin pystyn, sillä se luultavasti on parasta mitä nyt voin itseni ja raskautumistoiveeni hyväksi tehdä.

Hei MG! Niin olin miekin varma että jotain olis.. Ja aika vahva epäilys on, että jotain yritystä on ollut. On miulla aikaisemminkin ollut kivuliaita kuukautiskipui, mut ei ikinä mitään tällasta. Kyllä mie heti yöllä kipuun herätessä tajusin, että ihan oikeita supistuksia tulee. Noin minuutin välein ja noin minuutin kestoisia. Sitä kesti noin tunnin ajan ennenkuin helpotti sen verran että saipi uudestaan unen päästä kiinni. Ja tänään päivemmällä ei ollut niin kipeää, mutta iltaa kohti on taas maha kipeytynyt niin paljon, ettei oikein mitään voi tehdä.. :( Mutta toisaalt mie olen toiveikas. Joidenkin uskomusten mukaan, arhaisen tai spontaanin keskenmenon jälkeen raskautuminen olisi helpompaa.. Joidenkin mielestä taas ei, koska kohdun limakalvot ovat ohuemmat?? mutta eikös nuo terot vahvista myös niitä limakalvoja ja tue alkion kiinnittymistä omalla tavalla? toivottovasti tää kipu aan loppus.. Ja tietty ajatus siitä, että keho työntää vaurioituneet alkiot tai jotain sinnepäin, itse pois eli ei ollu tarkoitettu, auttaa jaksamaan ja nostamaan lipun takaisin salkoon. Aamusella ja pitkälle päivää oli kyllä niin fiilis, että jää vauvahaaveet tääl kokonaan koppaan..

Hei Aadami! Mie oon tikutellut vain ja ainoastaan yhtenä päivänä. Aamulla oli hyyvin haalea viiva ja illalla olikin jo melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mutta oma keho kertoo myös, kuuntele sitä. Ja peitot aan heilumaan kotosalla. Ukko tuskin laittaa pahakseen.. ;)

Aadami
Onks kukaan muuten saanut ovisplussaa terojen aikana? Siis niinä varsinaisina syöntipäivinä (kp 15-24)? Huomennahan mulla alkaa taas terojen popsiminen, eli taitaa olla toivo oviksesta heitetty kaivoon...

Aadami
Tää menee nyt ihan yksinpuheluksi, mutta menkööt... :)

Taisin eilen pysäyttää orastavan ovulaationi teroilla. Limat alkoi siis toissa päivänä, eilen aamulla aloitin terot. Eilen illalla ovistikkuun tuli testiviivaa vaaleampi, mutta aiempia huomattavasti tummempi viiva. Tänään tikkuun ei tullut enää edes kunnon haamua... Lievä limailu kuitenkin jatkuu..

Noh, ehkä ensi kerralla sitten.

Pakko tulla edes jotain kommentoimaan, kun sie Aadami täällä yksin poriset.. :D
Onks sul kui mones kierto teroi menos? miul ainaki tuli ekojen terojen jälkeen ovis hyvin vahvasti jo kymppi- ykstoist päivien aikoihin.. Sil ekal terokierrol ei ovist tuntunu, joten en kyl testaillutkaan.. Miä toivon, et täs kierros olis ovis myös nopiasti hollil.. Kuhan saa nää tätipäivät eka veke.. puuh..

Heips mimmit :wave:

Inizal :hug: Olin kans varma että plussaat, kuulostaa kyllä siltä et jotain siellä oli kehittymässä. Itse km:n kokeneena tunnistin samoja piirteitä kuin sulla, kaamea vuoto ja supistuksenomaiset kivut :x

Aadami Tohon ovisasiaan osaan auttaa vain osittain, mutta ovistestailun vaikeuteen saat kyllä vertaistukea roimasti :p Sen olen siis teroista ja oviksesta käsittänyt ettei ne sovi yhteen, terot siis pitäisi aloittaa pari päivää oviksen jälkeen. Ja tohon ovistestailuun...mulla menee hermoooot
siis mulla on käytössä wondfo-liuskat halpa-testistä ja ei siis ovisplussaa oo tullut vielä....mutta se mikä saa mut menettämään ne hermot on se, ettei ne samperin kontrolliviivat voi olla ikinä samanvahvuiset keskenään. Jos ne olisivat, niin voisin helpommin tulkita vahvistuuko testiviiva päivä päivältä vaiko ei

Mulla on tänään seurantauä ja laitanpa tänne veikkauksen tuloksesta....munis on vasemmalta irtoamassa, limakalvo ohut ja ovis myöhässä :confused: Mutta kyllä greippimehu potkii..en ois ikinä uskonu, että vaikuttaa kosteuteen jo tässä vaiheessa, siis paljon ennen ovisplussaa...Oli plussaa tai ei yritys on meillä kuitenkin alkanut, peittoja heiluteltu maanataista jtp-menetelmällä, tän ekan yk:n jaksaa kun on ollut niin pitkä tauko yrityksissä

Plussapuhuria puhallellen
Justis

Muoks* kopio laiskana toisesta pinkasta...

Tuomio todellakin tuli Ensin hyvät uutiset...limis oli hyvä (olisko greippimehulla osuutta...), mutta yhtään kunnollista follia ei kummaltakaan puolelta löytynyt, oikealla oli joku onneton folliparka ja siis nyt on kp14, joten pitäis mulla olla näillä kp:llä vähintään jotain 17mm luokkaa, jotta vois jotain odottaa...toisaalta harmittaa ihan sikana
mutta toisaalta lievittää tätä mun kuumeilun ylikuumentumista taas

Nyt siis aloitan huomenna terolutit ja sitten mennäänkin jo clomeilla suoraan 3tbl:n annostuksella, huhheijaa...

Viimeksi muokattu:
Aadami
Mitäs mimmeille kuuluu? Ei ole hetkeen kukaan päivitellyt tilannettaan...

Itellä tässä kakkoskierroksessa ei enää ole ollut oikeastaan mitään sivuoireita. Alkuun vähän alamaha kipuili, mutta sekin loppui pian. Edelliskerran tuskaiset mahakivut ovat siis mennyttä elämää.

Onko tämä oireettomuus sitten hyvä vai huono merkki oman hormonitoiminnan tasosta, niin se onkin sitten eri juttu...:confused:

Täällä on kuulumiset lähinnä flunssasta toipumista, sillä lääkkeetön kierto on nyt meneillään polikäyntiä odotellessa ja kierrostakin olen ihan pihalla. En oikein tiedä minkä pitusta tästä kierrosta voisi odottaa, kun on varhaisen km: / kemiallisen jälkeinen kkierto, ei ole teroja eikä mahdollisesta oviksestakaan ole todisteita. Harkitsen kyllä testaamista keskiviikkona aamulla, sillä silloin on kp28/30-34? ja lääkäriaika. Jos olen ovuloinut ja tärppi on käynyt, niin saattaisi hyvinkin näkyä testissä. Odotukset eivät ole korkealla, sillä sappikohtausten ja flunssan takia puuhastelut ovat jääneet vähiin. Lähinnä uteiliaisuuttani ja testailuintoani tikuttelisin, kun puikkojakin on kaapissa useampi. :D

En nyt oikein muitten juttuja jaksa kommentoida, kun väsyttää taas kovasti. Yritän jonain päivänä huomioida muitakin ja muutenkin skarpata tämän kirjoittelun kanssa. Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Heippa!
Liittyisin mukaan joukkoonne! Olen 31 v ja 3 v pojan äiti ja toista yritetään. Elokuussa jätettiin pillerit ja sen jälkeen olen Primolut nor (sama kuin Terolut melkein) kuurilla saanut vain kuukautiset tulemaan : ( eli oma hormonitoiminta aivan unessa .. pääsen nyt 6 viikon päästä laboratoriokokeisiin ja vähän selvitellään miksi mun menkat ei ala itsestään ja tuskin siis näin ollen myöskään ovuloin. Esikoinen sai luomusti alkunsa toisesta kierrosta. On tämä inhottavaa tämä odottelu mutta minkäs teet.. onneksi on loma tulossa ja reissuun lähtö.
Ja " onneksi" meitä on täällä muitakin samasta "vaivasta" kärsiviä... joten kaikille oikein paljon tsemppiä ja toivotaan ja uskotaan ja luotetaan että meidänkin vuoro on kohta !!!!

Tervetuloa mimmeihin hipu :wave:

Tänne ei mitään kummempaa..tai no ovis oli terojen aloittelun aikaan..mokasin :headwall: ois pitänyt aloittaa terot siis vasta kun ovis mulla on ollut. Luin toissapäivänä aikas paljon nettikeskusteluja, joissa sanottiin että terot tulis aloittaa oviksen jälkeen n. 2 vrk:n kuluttua, siis osalla nämä olivat ihan gynen antamia neuvoja... :attn:mites teitä muita terottaria on neuvottu tuon oviksen suhteen? Joten siis tällä hetkellä ei suurta odotusta plussan suhteen ole :whistle:

isoo plussapuhuri kaikille :heart:++++:whistle:

Justis:wave:

Hei Mimmit!

Ja tervetuloa joukkoon Hipu!

Täälläkin ollaan sairasteltu ehkä kamalin flunssa, joten lukeminen ja kirjoittelu jäänyt vähiin.. Kotosalla sattui myös tilanne, jota olen tässä jo useamman päivän omassa päässä pyöritellyt enkä oikein pääse asiassa eteenpäin. Vauvahaaveet joudun heittämään kuitenkin pois mielestä tällä hetkellä, ehkä jopa pysyvästi. Nyt myös harkitsen, etten edes käytä tuota viimeistä terokuuria, vaan jätän senkin väliin..

Tsemppiä kaikille teroilijoille ja toivottovasti teilläpäin plussaillaan vahvasti ja pikaisesti! :heart:

InizaL Voimia sulle... :hug: Haluatko kertoa mitä teillä on tapahtunu vai tuntuuko paremmalta jättää kertomatta? Toivottavasti asiat selviää eikä sun tarvis ainakaan pysyvästi vauvahaaveita haudata, helppoa se kun ei ole.

*Justiina* No voi kökkö! Mäkin mietin teroja kun kipujen perusteella luulisin oviksen olevan tulossa muutaman päivän sisään mut testit ei vielä näytä plussaa enkä kyllä mitään limaakaan ole huomannut vaikka greippimehukin on käytössä. Tosin luin jostain et toisilla se vaikuttaakin just päinvastoin...

hipu Tervetuloa mukaan!

mg Testasitko tänään???? Mitä näytti??? Tsemppiä!!! d=)b

ON: Olin päättänyt että tää olis teroton kierto kun 3 kk niitä söin mut jos ovista ei tuu ollenkaan niin pakkohan niitä on syödä, en jaksa enää niitä superpitkiä kiertoja. Nyt menossa jo kp 17 ja viivat ei vaan vahvistu ovistesteissä, kipuja on kyllä oikealla puolella. Ehkä katselen vielä pari päivää josko se ovis suvaitsis kuitenkin tulla.

Gabrielle > En testannut vaan jänistin. :ashamed: Lääkäri ultrasi ja vasemmalla näkyi n. 2cm halkaisijaltaan oleva follikkeli tai keltarauhanen. Kuulemma on käytössä olevilla ultralaitteilla mahdoton sanoa kumpiko. Itse toivon jälkimmäistä, sillä se tarkoittaisi parempaa kiinnittymismahdollisuutta. Limakalvo on vielä siisti ja hyvän paksuinenkin, mutta pian alkaa rapistumaan. Jos ovis on vasta kp30 tienoilla, (tänään kp28) niin tuskin on plussaa tulossa. Hieman on jotain vihjailevia oireita ehkä havaittavissa ja plussatoiveita elättelemässä, mutta pidän niitä nyt ainakin toistaiseksi ihan vaan toiveajatteluna. Tilasin herkkiä testejä ja digin, joten nyt on hyvä valikoima ensiviikolle. Toivottavasti täti pysyy poissa ja ovis on jo mennyt. :D

Mullahan on nyt teroton kierto. Lääkäri kuitenkin sanoi, kun pohdin kierron mahdollista venymistä viime kierron tapahtumien vuoksi, että kirjoitetaan tarvittaessa uusi jakso. Polille kun täytyy mennä alkukierrosta ja testitkin ottaa alkukierron aikana ennen sitä, niin mahdoton on aikoja varailla sekalaisilla kierronpituuksilla. Labrakokeiden tulokset pitää olla valmiit polille mennessä, joten pari kiertoa menee odotellessa. Jos siis en nyt raskaudu tästä kierrosta, niin terot on avuksi pyydettävä ja rynnättävä heti sinne labraan.

InizaL > En tarkoituksella jättänyt viimeksi kirjoitustasi huomiotta. Asia jäi mietityttämään. Ei ole pakko kertoa mitä tapahtui, mutta toivon tilanteen korjaantuvan mahdollisimman hyväksi. Voimia tilanteeseen! :hug: Lapsihaaveesta luopuminen on rankka juttu (tiedän sen kokemuksesta vaikka tapaus ei välttämättä vastaava ollutkaan), joten toivottavasti ystäväsi ja muut läheisesi ovat tukenasi. Toivottavasti saat haaveesi takaisin ja nyytinkin sitten syliisi. :hug:

Aadami
Jottei vain tuskitta selvittäisi tätäkään terokiertoa, niin vikan teron jälkeen alkoi vissiin virtsatientulehdus.. : /
Nivusia ja alamahaa viiltelee ja pissalla saa juosta koko ajan.. Antibiootit onneksi sain toissapäivänä (tosin ilman minkäänlaista testiä), joten toivottavasti pian alkaa helpottamaan.

Yhteistyössä