Terolut mimmit

Tekstiä oli tullu taas niin kovin, vaikka en nyt kaikkien txt kommentoi, nii lukenu ne olen :D
Ollu vähillä vkl palstailu, perjantaina tosiaan oli pikkusia yökyläilijöitä, eilen muuten vaan löhöilyä ja tänään olin vielä miehen veljen kämpillä vähän tapiseeraamassa :)

"kuumeilija" Voimia oikein kovasti :heart:... Ihmissuhteet on välillä aika hanurista, mutta ilman sitä miestäkään ei osaa elää :). Toivon niin että saatte asiat puhuttua ja kuntoon.

Mä "tuhlasin" n 7,5 vuotta äärimmäisen huonoon suhteeseen. Jotain hyvääkin siinä oli, poika synty reilu 10 vuotta sitten :heart: Mutta se ottaa aika koville ku henkisesti alistetaan ja haukutaa ihan koko ajan (ei välttämättä suoraan, mutta kierrellen) :(. Ja ei sitä itte huomannu siinä eläessä, että miten huonosti asiat oikeesti oli. Aattelin vaan että eipä sitä parempaakaan löydä. Mun pelastus siinä suhteessa oli poika ja pari ihanaa kaveria. Ja sitku loppujen lopux tajusin että ei tässä oo mitään järkee, nii helpotus oli aikamoinen. Ja työn kautta tutustuin mun nykyiseen aviomieheen :heart:, joka edesauttoi eropäätöksessä. Antoi mun kumminkin itse tehdä päätöksen olemalla mun tukena. Ja se päätös oli mun elämäni paras. Alux oltiin ihan vaan työkavereita, mutta ajan kuluessa tunteet muuttu. Vaikka meilläkin on joskus pieniä riitoja (koskaan ei olla huudettu toisillemme), nii oon älyttömän onnellinen tällä hetkellä. Oon löytäny sen juuri oikean mulle :heart: En tiiä mitä tekisin ilman mun kultaa :D Olisin varmaan niin hukassa, ku voi ihminen olla.

kaikille piinailijoille kovasti peukkuja :) Itseni mukaan lukien :D

Lopuksi vielä ON Tossa iltäpäivästä tuntu ihme nippailua mahassa, vähän ehkä tuntu niinku menkkakivuilta. Se meni tosin nopsaan ohi. Vielä neljä teroa popsimatta ja sit alkaa todellinen jännääminen :D.

Kiitos kaikille tsemppaajille, se on tullut kyllä tarpeeseen! :heart:

Hennu86, Fossiili ja Hömelö Mä oon samaa mieltä, että monet ajattelevat ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella ja eroaminen koetaan helpoimmaksi ratkaisuksi. Tosin aina se ei ole mikään ratkaisu. Meidänkin tilanteessa kysymys on vain hyvin pienistä asioista eli siitä, että huomioidaan ja kunnioitetaan toisiamme paremmin. Jokaisessa parisuhteessa on omat ongelmansa ja meillä ne ovat kommunikointi ja läheisyys. Kommunikoinnin osalta meillä menee helposti riitelyksi sen takia, että mä en malta kuunnella loppuun asti ja ehdin suuttua. Mä olenkin nyt kiinnittänyt huomiota omaan toimintaani ja tunnistan itsessäsi sen kohdan, milloin ns. verenpaine alkaa nousta ja "kohta räjähtää". Olen kiinnittänyt huomiota omaan äänensävyyni (josta mies huomauttanut) ja siihen, että KUUNTELEN rauhassa toisen lauseen loppuun asti ja puhun itse vasta sitten. Koetan olla syyttämättä toista (monesti sitä vaan syytellään, mikä on väärä tapa) ja ottaa kantani esille rakentavasti esim. ehdottaen ratkaisua tai aloittamalla lauseen "Minusta tuntuu... Miten olisi, jos koetettaisiinkin tätä näin". Olen koettanut myös kunnioittaa toisen mielipidettä!!! Mulla on jotenkin pakollinen tarve saada oma ääni kuuluviin ja tulla kuulluksi sillä asenteella, että muahan ei lytätä ja mä kyllä sanon just niin kuin asian ajattelen eli hyvin kärkkäästi ilmaisen mielipiteeni ja lyttään toisen mielipiteen. Nämä johtuvat esim. rankasta koulukiusaamisesta ja tiedostan sen, miksi minä toimin näin. Mieskin tietää sen. Ja sen asian kanssa minä teen töitä, töitä ja töitä. Ja tosiaan arvostan nyt enemmän miehelle tärkeitä asioita ja koetan olla hänen tukenaan, vaikkakin se tarkoittaisi sitten miehen kotoa poissaoloa. Ja ei siinä mitään, kunhan sitä aikaa löytyy sitten minullekin silloin, kun mies on kotona. Kuulostaa kovin isoilta asioilta ja ovatkin osittain isoja asioita käsiteltäväksi. Mutta loppujen lopuksi äärimmäisen tyhmiä eron syitä, koska mun mielestä tekemällä pieniä kompromisseja saamme jonkun tolkun näihin juttuihin :D Asian laita ja luovuttaminen olisivat edessä siinä vaiheessa, jos mies ei välittäisi tippakaan, olisi välinpitämätön tai suhteessa olisi jotakin "pahempaa". Vaikea selittää, mitä tarkoitan. Ja mä kuitenkin tiedän, että haluan olla juuri tämän miehen kanssa ja selvittämällä nämä asiat suhteemme tulee aivan varmasti loistamaan :heart: Jos yhtään tuntuisi, etten tiedä, haluanko tässä suhteessa edes olla, en varmaankaan jaksaisi panostaakaan ja nähdä vaivaa asioiden selvittämiseen. Ja mitä vauvan saamiseen tulee, minäkään en haluaisi tehdä vauvaa hajoamispisteessä olevaan perheeseen. Minulla on kuitenkin vahva luotto siihen, että vauvan tuleminen on meidän kohdalla oikein ja muutenkin meidän suhde tuntuu oikealta, sitä en epäile hetkeäkään. Joskus olen miettinyt sitäkin, että olisiko vain parempi lähteä tästä suhteesta ja "etsiä" sellainen mies, jolta sitä läheisyyttä todella saa. Mutta olen tullut siihen tulokseen, että luovuttaisin ihan liian helpolla antamatta miehelle aikaa tehdä töitä itsensä kanssa ja parisuhteen eteen sekä ongelmia on jokaisessa suhteessa ja selvittämistä olisi siitäkin huolimatta. Ja eroratkaisu ei minusta tunnu ollenkaan hyvältä vaihtoehdolta.

Kirjotin aika pitkän txt ja ku sitä lähetin nii lykkäs ruutuun errorin ja kaiki txt hävis :kieh:. Voin sanoo että jonnin verran pisti ketuttamaan :D. Yritän nyt ees jotain muistaa mitä runoilin...

"kuumeilija! Sulla on ihana asenne elämään :heart: :hug:... Se on totta että ei pidä erota kovin hepposin perustein. Pienetkin asiat kannattaa laittaa halki, poikki ja pinoon, muuten niistä tulee isoja, mitkä onkin sitten vaikeampi selvittää.
Meillä ei exän kanssa ollu enää mitään muuta yhteistä ku poika, mikä oli sinänsä sääli. Kumminkin jossain vaiheessa rakastin kovastikkin, mutta mitä enemmän kulu aikaa sitä enemmän tunteet muuttu vihax:mad:. Sille oli viina tärkeempää ku minä tahi poika. Sillä meni vkl ryypätessä ja monesti kolme päivää putkeen. Hellyyttä meillä ei ollu ollenkaan, aina työnnettiin pois jos yritin mennä halimaan. Seksiä oli vaan kännissä jos sillonkaan. Mulle seksi on kumminkin aika tärkee asia parisuhteessa. Kerta kuukauteen ei oo paljoo :D. Kommunikaatiosta ei ollu tietookaan :). Kaikki asiat patosin vaan sisälle, koskaan en ottanu niitä esille yhessä olon aikana. Siitä ei olis ollu mittään hyötyä, ku mua ei kuunneltu ja jos kuunneltiin nii jotenkin kaikki aina käänty mua vastaan. Olin huono äiti aina aika ajoin, en tiskannu, enkä siivonnu tarpeex. Mies oli sitä mieltä että kotiäitiys ei ole työtä :D, mistä olin kyllä eri mieltä...

On ollu aikamoinen opettelu, siihen että joku rakastaa :heart:, välittää ja on oikeesti kiinnostunu mun asioista, niistä vähäpätöisimmistäkin :). Tykkää loikoilla mun kaa sohvalla ja kattoo leffoja, halailla ja pusutella muullonkin ku nukkumaan mennessä. Sanoo kauniix, ja jopa tarkottaa sitä. Ja mikä tärkeintä otti koko paketin, ku rupes mun kaa heilastelee. Koska jos ei tulis mun pojan kanssa toimeen, nii ei meillä olis minkäänlaista tulevaisuutta.

Ja sitten yksi hassu juttu tai miten sen nyt ottaa. On aika jännää miten kierto etenee niin nopsaan, ku on koko ajan jotain mitä oottaa. Ensinnäkin että menkat loppuis, sit et pääsis tikuttelee ovista, napsimaan teroja ja lopux jännätään kuinka äijän käyp :D. Kuukaus menee ihan hujahtamalla.

Kultakimpale2 Mulla ainakin naama kukki kahden ekan terokierron aikana about viikon sen jälkeen kun olin terot ottanu. 3 ja 4 kierto taas oli about finnittömiä.
Mutta, nyt jo vähän ennen bongattua ovista on naama kukkinu. Enkä tosiaan usko että johtuis siitä mitä oon syöny, koska en oo syöny mitään poikkeavaa - päin vaston. Vähemmän jopa suklaata (vaikka joku tutkimus väittikin, ettei suklaan syömisellä ole mitään tekemistä finnien kanssa).
Tälle kierrollehan en teroja edes ottanut, vaan pidän sen tauon.

Fossiili, totta että aika menee ku siivillä kun kyttää testejä ja bongailee oireita (vaikka mä edelleen yritän - huonolla menestyksellä toki- olla bongailematta tai ajattelematta edes koko asiaa)

Omasta "vaikeudesta" parisuhteessa.. Aina tuli sanomista kun oon niin hankala edellisessä parisuhteessa. Kumma juttu ettei tässä suhteessa oo moista havaittu :D Kiukkusuutta ennen menkkoja joo, mutta ei sellasta Ambrosia - hankaa 24/7- mitä oli ennen :D

Ja kyllä, parisuhteissa luovutetaan nykyään todella helposti. Tosin tuntuu myös että pettämiset ja täydellinen väliinpitämättömyys ja toisen itsestään selvyytenä pitäminen on yleistynyt.
Nostan hattua niille jotka jaksaa kamppailla "kuihtuneessa" suhteessa, ja jotka jaksavat sitä elvyttää. Mulle riitti 2,5vuotta yksipuolista elvyttämistä :) Edellisessä suhteessa mun edelle meni oikeastaan kaikki autosta äitiin, ja vaikka mies ymmärsi mistä kenkä puristaa niin ei siltikään tajunnut että oisi voinut vähän toisella tapaa tehdä asioita toisin tai kohdella/huomioida mua.
Kun sitten ilmotin että nyt erotaan, en enää jaksa, niin sitten olisi ollut kiinnostusta muuttua.
Vaan olihan nää lupaukset 2,5vuoden aikana nähty useasti. Usein oltiin puhuttu että parisuhteen eteen pitää nähdä myös vaivaa, ja vaikka kuinka puhuttiin niin usein se sitten miehen osalta jäi vain puheksi. Ei siis kovinkaan suurta paino-arvoa uskaltanut tuolle väittelle antaa :)
Nooh, nyt minä oon hyvässä suhteessa, eikä exälläkään mennyt kauaa aikaa löytää uutta naista kenen kanssa parisuhteen rakensi :) Eli varmasti meidän tapauksessa ero oli ainoa oikea ratkaisu.
Ainakin omasta puolesta voin sanoa että jos vertaan itseäni nykyisessä ja entisessä suhteessa niin voin henkisesti ja fyysisestikin paljon paremmin :)

Testata en uskalla vielä.. Jos viime kierron mukaan mennään niin menkat alko kp25.. ajattelin että odottelen nyt viikon vielä mikäli ei sitten täti osaa tulla oikeaan osoitteeseen :)

Terolut-mimmien toivelista

Hömelö..........kp40/27-34...23v.....1.lapsi...yk10....tauko
Kristiina84......kp39/25-35...26v.....1.lapsi...yk5......tauko
Syysmyrsky....kp33/36........22v.....1.lapsi...yk11+3.1.tero
Hennu86........kp23/?..........25v.....1. lapsi..yk 3......2.tero
kultakimpale2.kp23/?..........23 v....2.lapsi...yk5.......1.tero
Macy gray.....kp21/30-35....31v.....2.lapsi...yk18.....OI2
Fossiili..........kp21/27-?......31v.....2.lapsi...yk2.......2.tero
Ambrosia85..kp21/26-?.......26v.....1.lapsi...yk7.....5.tero
MoonBride....kp15/??............20v.....1.lapsi....yv2...2.tero
Tellervo........kp14/32-?........35v.....2.lapsi....yk5.....3.tero
"Kuumeilija"..kp11/36...........26v.....1.lapsi....yk20...5.tero
LadyBlue.......kp10/24-42......28v.....1.lapsi....yk11..2.tero
rae89...........kp7/29..........22v.....2.lapsi...yk2......2.tero

Plussanneet: :heart:
Anni776.....11.5
Saasa........16.4...kp35/37-68...27-v....1.lapsi...yk11..2.tero-kierto
Chrisu........5.5....kp32/28-95....28v.....1.lapsi...yk1...3.tero-kierto
SenSen......16.5...kp29/26-32...25v.....1.lapsi...yk11..3.tero-kierto
Namppis88.20.5...kp43/28-54...22v.....1.lapsi...yk5....tero-tauko

Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 30/12
Kristiina84.........dpo 26
Syysmyrsky.......dpo?? (HAAMU)
Ambrosia85.......dpo 9
Hennu86...........dpo 7
Fossiili..............dpo 6
Kultakimpale2....dpo??
LadyBlue...........dpo 3

Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88

Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

hellou!

ihanaa kun täällä on niin hyvää keskustelua ikävistäkin asioista. Voi purkaa näitä tuntojaan. Itsellä ei kyllä nyt ole oman parisuhteen vuoksi mitään purnattavaa. 10 vuotta ollaan yhdessä oltu, muutamia suuria kriisejä sattunut vastaan, koskaan ei olla erosta edes puhuttu. Kun sanotiin tahdon päätettiin olla loppuelämä yhdessä! :)

Onhan se aikamoinen kriisi tietenkin tämä lapsettomuuskin, mutta onneksi on vaihtoehtoja ja hoitomuotoja kokeilematta ja vasta eessäpäin. Vaan olen nyt päättänyt että tämä on se THE kierto jossa tärppää :D ON vielä sen verran, että onpas hassua että on jo dpo3 menossa, vaikka vasta kierron 10 päivä :D menee tosiaan nopeasti tälläisella aikataululla, saa sit nähdä kuinka pitkäksi luteaalivaihe menee, no nyt kuitenkin tärppää ja täti tulee seuraavan kerran 2 vuoden päästä .. tuntemuksista, valkovuoto ei ole niin kirkasta ja venyvää. Alamahaa nippailee kokoajan. Muita oloja ei ole. :D ovistesti näytti negaa tältäkin päivältä, joten lopetan testailut tähän kiertoon.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille. Toivotaan plussatuulia!!

Ei hele, aamulla testattu jälleen kerran nega :( testiviivan lisäksi mitään sanomaton viivanpaikka, tuohon sen kuuluis tulla mutta ku ei tunnu ikinä tulevan. Miten tää raskautuminen voi näin hankalaa? Turhaa mulla kyllä purnata ku täällä muut yrittänee paljon pidempään. Paha mieli silti :( Kumpikaan toive ei toteutunut terojen syönnin ansioista: plussa eikä kierron tasaantuminen :( koopee 40.. jospa se täti tulis. Ainut positiivinen juttu että sain oviksen kuitenkin bongatua, vaikkakin vasta kp 28. Vauva puuhista siis jatkossakin tulee vielä piinaavampaa ku tiettää että nää kierrot on tätä luokkaa. Millonkahan mun kannattas taas mennä gynelle ruikuttaan? Vaikka ajoitus on ollut oivanlainen monessa kierrossa niin kai meissä jotain vikaa on ku ei tärppää. Pelottava vuoden raja tulee 2.5kk päästä. Yritän olla positiivinen ja kaikki läheisest vähättelee mun mielipahaa ja hokee että kyllä se sieltä tulee, elä stressaa, eihän teillä kiire oo. Totta tuokin mutta silti musta tuntuu kauhee pahalta. SIIS KOPEE 40 TAAS mitä ihmettä?!?! Kristiina84 sama tilanne sulla ilmeisesti myös?

Plussatuulia teille kaikille jotka vielä siinä vaiheessa kiertoa!! :heart:

Hömelö Pahoittelut negasta :hug:
Saitko siis testiin ovisplussan kp 28 (18.5.)? Silloin se olisi siis ollut dpo -1 ja nyt sulla olisi noin dpo 10-11? Ei siis välttämättä vielä näy testissä, jos kyytiläinen on matkassa ;) Tosin nuo on dpo-päivät on jotenkin vaikeita laskea :D Kauheasti tässä on oppinut kaikkea uutta näiden kuukausien varrella...

Testipäivä itelläni on viikon päästä maanantaina, jolloin on noin dpo 13-14 eli silloin pitäisi melko varmasti testissä jotain näkyä, jos siellä mitään on... Pahoin pelkään, että täti tulee kylään ennen sitä. Ai minäkö pessimisti? :D

Hennu Joo sillon 18.5 sain ovisplussan, sitä edellisenä, plussapäivänä ja sen jälkeisenä päivänä MIELETTÖMÄT, oppikirjan mukaiset ovislimat :D 17.5 r-testissä vaaleanpunainen haamu, luulen sen nyt johtuneen korkeasta LH:sta. Niin toisaalta vielä dpoiden mukaan mahdollisuus plussata, mutta en jaksa siihen uskoa. Jossain vaiheessa tod.näk. kuitenkin r-testaan jos ei menkkoja kuulu alkavaksi. Kiitos tsempistä, piristi mieltä vaikka olo onkin aika surkea. Toivottavasti plussaat ja täti pysyy poissa :)

Saapa nähdä joudunko uudelleen terot hakeen, mitä mieltä ootte, jos jatkossakin mulla ovis vasta tulloin kp28 tienoilla eli kovin myöhässä ja kierrot venyy kannattaako teroja syödä? Vai onko pitkä kierto huono juttu jos kuitenkin ovuloi? Voihan olla että limakalvot jo kiinnittymiskelvottomat..

LadyBlue Toivotaan että nyt tärppää, ku sen oviksenkin vielä bongasit :heart:

Hömelö Voi ei negasta, kyllä se vielä plussaksi muuttuu :heart:

Hennu86 Sulla kanssa jännät päivät edessä, tsemppejä kovasti!

Onko oireettomia raskaudenalkuja :D ? Aikasempi raskaus alkoi niin vaivihkaa, tai sitten en vaan osannu sillon "oireita" tulkita raskaudeksi, kun ei ollut suunniteltu sitä laisinkaan :). Tuun vaan niin vainoharhasex jokaisesta pienestä nippailusta tai ilmavaivasta :D, että eihän tässä oo mitään järkee :)

Fossiili Mä tykkään kans just siitä, että terojen avulla kierrot menee ihan heittämällä. Ihan luksusta suorastaan! On koko ajan mitä odottaa.

Ambrosia85 Meilläkin mies aina kyllä sanoo, että yrittää kiinnittää huomiota asioihin, mutta totta tosiaan se vaatii sitä vaivan näköä, ei se hokemalla ja itsestään muutu paremmaksi. Seksiasiaan on tullut hitusen parannusta ja se on tosi hienoa huomata. Vielä kun pikkaisen parantuu, niin avot olen tyytyväinen, kuitenkin hyvin pienestä kiinni :D Ja meillä mies tarttee näköjään sitä aikaa todella paljon ihan jos selkiyttääkseen omat ajatuksensa ja sen, että hän herää siihen ajatukseen, että hei nyt pitää ihan oikeasti toimia. Toivon todella, että mies alkaa tehdä kovasti töitä (mä kans tietysti!) eikä jäisi vain puheasteelle. Sitä en varmaankaan tule hyväksymään. Mutta vielä ei ole myöhäistä!

Hömelö Pahoittelut negasta :hug: Ja purnaa vaan, jos siltä tuntuu! Tunne on täysin sama mitä myös pidemmän aikaa yrittäneillä, niitä ei voi mun mielestä vertailla keskenään. Mä olen kans miettinyt ja itkenyt niin monet kerrat sitä, että miten raskautuminen on väin vaikeata??? Vastausta siihen en ole vielä saanut enkä keksinyt. Raskautuminen on niin monen eri tekijä, kaiken on mentävä täysin nappiin. Molemmat voivat olla täysin kunnossa raskautumista ajatellen, mutta sitten voi olla muita tekijöitä, jotka vaikeuttavat, esim. stressi on yksi pahimmista. Voin kertoa, että mun äidillä oli yritystä takana 8v ja lapsettomuushoidot ja kaikki, eikä siis tärpännyt kertaakaan. Vasta lapsettomuushoitojen lopetettua raskaus alkoikin ihan luomusti ilman lääkkeitä!!! Eli heillä ongelmana saattoi ja varmasti olikin tietysti ne lapsettomuusongelmat, mutta se stressi ja se, että lapsenteko oli niin tarkkaa ajoituksineen yms. Ja sitten kun olivat asian unohtaneet, niin poks, raskaana. Eli kyllä se on tuo stressi mikä saattaa olla aika yleinen syy. Mutta helppoa se ei todellakaan ole, itseni kanssa kamppailen koko ajan, että suuntaisin ajatuksiani muualle ja siksipä en aio tässä kierrossa tikuttaa ovista ollenkaan. Suurin osa lasta haluavista kuitenkin jossakin vaiheessa saavat oman käärön, mutta se on todella laiha lohtu siihen nähden, miten rankkaa tämä henkisesti on. Mä toivon sulle paljon voimia ja lähetän rutistushalin :hug: Minä sinun tilanteessasi varmaankin pyytäisin teroja lisää. Mullahan terot ei oo lyhentäny kiertoja ns. normeiksi, mutta ovat kuitenkin paljon lyhyemmät kuin luomukierrot, ja terojen aikaan limaisuus yms. on selkeästi ollut löydettävissä / havaittavissa. Kannattaa tosiaan keskustella gynen kanssa, mitä hän on mieltä! Pitkä kierto ei välttämättä ole huono asia, vaikka ovuloisi. Sekin on tietty niin omakohtainen asia, että mikä se oma tilanne on. Minä ainakin luotan siihen, että terojen avulla minun limakalvo ei pääse rapistumaan liian aikaisessa vaiheessa, koska minulla myös ovis vasta kp22-23 tienoilla, terot vahvistavat limakalvoa. Mutta olen kuullut, että pitkissä kierroissa limakalvon rakenne saattaa vaikuttaa raskautumiseen myös huonolla tavalla... mutta sehän ei kaikilla päde samalla tavalla, joten ei huolta muru! Nyt paljon tsemppiä!

Sain pettymystäni purettua siivoamiseen, jotain hyötyä tuosta negastakin :D Märisin ja siivosin monta tuntia. Jotenkin yykoiden kasvaessa pettymykset tuntuu vielä pahemmalta. Olen henkisesti valmistautunut siihen ettei tärppi käy ennen elokuuta, sen jälkeen en tiedä lähdetäänkö hoitoihin vai jäädäänkö oottelemaan. Miehen spermanäytteen vois ottaa ja itse käydä vielä loppukesästä/ alkusyksystä gynellä tarkastuttaan tilanteen ja kyselemään, josko uutta tietoa sais. Lapsettomuus on pelottava asia. Onneksi te kaikki ootte niin positiivisiä , tekin joilla yritystä kauemmin takana. ilman teidän tukea oisin jo seonnu, vaikka tervejärkisyydestäkään ei voi mennä takuuseen :D Oon tällä hetkellä vakuuttunut siitä että jotain vialla on kun kierrot tälläsiä, tuskin oviksesta on mihinkään enään myöhäisillä koopeille, ei pitäis e-pillereillä olla enään vaikutusta. Vaikka mitä kummallisimmista kierroista ovat jotkut raskautuneet.

Kiva seurailla muiden jännäilyä, Fossiilikin kutkuttavassa vaiheessa ;) Toivottavasti plussia alkais sateleen! ja tätejä niille joilta se on myöhässä.

Heissan!

Tsemppiä kaikille jännittäjille!!! :heart: :heart:

Hömelö
me mennään ihan samassa!:hug: Testasin itsekin just negan jälleen kerran. Huvikseen testailen, vaikka toivo on mennyt jo ajat sitten. Kun ei muutakaan osaa :( Vielä pitää kuukaus odottaa, että saan aloittaa terot. Voi elämä.

Teroluteista
Mulla on gyneltä vuoden resepti teroihin, mutta ohjeistuksen mukaan pidän nyt tällä hetkellä 2kk:n taukoa. Ja todella turhauttavaa on!! Mut laskin, että kun vikat menkat alkoi pääsiäisenä, niin suurin piirtein 2kk menee juhannukseen, jolloin aloitan taas terolutit. Jos siis siihen mennessä ei oo tullut omia. Mutta onpa kiva pitää "taukoa" vauvanyrityksessä siihen asti :kieh:

Kuumeilija Nostan sinulle hattua, kun olet noin vahva ja näät kaikesta huolimatta vaivaa suhteesi eteen. Ei ole helppoja asioita nuo sinun kokemasi :hug: Komppaan kyllä itsekin muita siinä asiassa, että tuntuu kovin pahalta ulkopuolisena kuulla, mitä miehesi on sinulle sanonut ulkonäöstäsi. Ne asiat on niin kovin henkilökohtaisia ja myös osuvat usein sinne herkimpään kohtaan, minuuteen.

Itsellä on auttamattoman huono itsetunto, varsinkin ulkonäköasioissa(taustalla vuosien koulukiusaaminen). Omassa suhteessa ongelmaa on tuonutkin yllättäen se, että kun mies kehuu mua, en usko ollenkaan ja kiellän koko asian. Se loukkaa ja ärsyttää miestä. Vertaan myös itseäni jatkuvasti muihin naisiin; omiin kavereihin, tavallisiin ihmisiin sekä median luomiin naisihanteisiin. En voi miestä syyttää, vaan vika on täysin mussa itsessäni. Pointti tässä oli siis se, että itselläni koko teini-ikää/aikuistumista on varjostanut huono itsetunto ja varsinkin ulkonäköön liittyvät asiat ja sitä kautta ne heijastaa myös parisuhteeseen. Ei tekis meikäläisellekään pahitteeks mennä jonnekin jutskailee, mutta ku on kasvatettu sellaseks, joka ei saa valittaa eikä puhua julkisesti omista murheista, niin vaikea on.

Niin ja pakko vielä lisätä tuohon suhdekeskusteluun, että ennen nykyistä ukkoani oli joitakin epäonnistuneita virityksiä ja ongelmana niissä oli se, etten riittänyt niille ukoille sellaisena kuin olin. Jos sellaisiin olisin jäänyt mun huonolla itsetunnolla, niin enpä tiedä missä jamassa nykyisin olisin.

Ps. Ostin kirjan nimeltä "Ihmeet tapahtuvat muille - lapsettomuuspäiväkirja" ja on todella hyvä! En tiiä olenko jo jollain tasolla ns. luovuttanut ja henkisesti valmistaudun, että tässä yrityksessä tulee meilläkin menemään pitkään, kiitos hemmetin kroppani.

Mä olin ihan varma että eilen kirjoitin tänne mutta ei sitä täällä ainakaan näy:D

Kirjoittelen lisää enempi mut kysymys jota oon miettinyt on.. että alkaako siis menkat oikeesti 2-4 päivän päästä kun viimesen terolutin otan? ja sitten toinen.. mulla on ihan kaameeta huonoa oloa ollut kaks päivää.. :O Onko tääkin normaalia? Viimeks kierto oli 24päivää.. ja tänään tosiaan on 23 päivää.. kp17 kävin lääkärillä ja lääkäri ultratessa sanoi että voi olla että ovis vasta tulossa.. mutta mmulla on nyt kauheena tullut valkovuotoa.. (pahoittelut selityksistä).. on vaa niin outo olo.. ovistikkuja en tässä kierrossa ostanut..

Kristiina pahoittelut negasta :(Mullakin varmaan pakko testata taas nega joku päivä jos vuotoa ei kuulu, mitä muutakaan tässä voi ku tätiä ei kuulu. Mäkin koin nyt tällaisen henkisen luovuttamisen, alkanu pohtia enemmän että sitten JOS vauva tulee kun ennen SITTEN KUN vauva tulee. Osimpa ikionnellinen jos kiertoni olisivat alle 30, pääsis niin nopeesti uuteen kiertoon ja mahdollisuuteen, luulempa että helpottais jotenkin.
Kauheen pitkä toi sun tauko, jos menkkoja ei kuulu:O Toivottavasti pääset kuitenkin luomukiertoon, toivon niin kovasti!!

kultakimpale ei ole taattua että menkat alkaa viimeisestä terosta 2-4pv päästä. Tuskin kuitenkaan sulla kovin pitenevätkään. Mulla meni viimeisestä terosta 4-10pv menkkojen alkamiseen. Jokainen yksillöllinen. Saitko terot lyhyitä kiertoja auttamaan vai miten se oli??

Hömelö sain siksi kun keskenmenon jälkeen menkat on tullut 24-35 siis kiertojen pituus on ollu joku aina tossa välissä.. jakun uutta raskautta yritetään niin lääkäri sanoi että olishan se hyvä saada kierto ´tasaiseksi.

Viimeksi muokattu:
Enhän mä malttanut olla testaamatta kun oireetkin kokoajan lisääntyy ja eilen oli esim töissä yli puolet ajasta niin paha olo että mietin lähdenkö rynnimään turvaovien läpi vessaan vai pidänkö roskiksen vieressä..

Mun silmät erotti hyvin hailakan haamun. ans vaan kattoa kuinka käy kun kyseessa oli daividin testi :D Toivottavasti kutienkin on ihan haamu eikä silmät nää omiaan (tosin pari kaksplussalaista todenneet myös näkevänsä haamuja noissa).. ja jos on niin toivottavasti vahvenee ja voin kertoa oikeasti olevani raskaana.

hassua, nyt on hyvä olo henkisesti vaikka kuvottaakin :)
Silti tässä varaudun myös henkisesti tädin tuloon. En millään halua tai uskalla tuudittautua siihen, että nyt kun on haamujen äiti testissä, niin se ei siitä katoaisi.

Voi teitä Kristiina ja Hömelö :hug:

Kopsaan nyt suoraan tuolta toisesta pinosta, mitä tänään kirjottelin omista tuntemuksista.

ON: Dpo 7-8 menossa ja eilen pariin otteeseen lorahti valkkaria housuihin vähä enemmän. Iltapäivällä oli ihan menkkaolo, mikä yleensä vaivaa muutama tunti ennen menkkojen alkamista. Iltapäivästä tein piruttain ovistestin (pitäis olla tässä vaiheessa jo ihan selvä nega) ja testiviiva näytti melkein yhtä vahvaa tulosta kuin kp 17 eli 2 päivää ovisplussan jälkeen. Vahvempi viiva kuitenkin verrattuna kp 9. Mut jätettäköön se testi omaan arvoonsa.

Iltapäivästä sain ravata vessassa ihan urakalla (pissatti niin pirusti, laitetaan kahvin piikkiin) ja yhdellä kerralla paperiin jäi ihan pikkuriikkisen haaleaa verta. Se oli joko a) teroista johtuvaa tuhruvuotoa tai b) kiinnittymisvuotoa. Pessimistinä ajattelen sen olevan vaihtoehto A. Tästä vessakäynnistä meni joku alle pari tuntia, kun oltii kaupoilla. Kassalla ollessa tunsin todella voimakkaan vihlasun vasemmalla puolella kohtua ja heti ajattelin: "Nytkö se sitten kiinnitty?". Lisäksi tällä hetkellä on jonkun asteista huimausta. Inhottava tunne.

Hitto vie, vielä melkein viikko pitäisi malttaa ennen ku testailee... Veikkaan, että oma mieli tekee taas tepposet ja voin pistää nää oireilut terojen piikkiin.

Vaikka meillä vasta menossa yk 3, niin kahden viikon päästä tulee kuitenkin puoli vuotta siitä, kun pillerit jätin pois. Pikkasen hitaalla käynyt mun elimistö, mut ehkä se tästä??

Viimeksi muokattu:
AMbrosia Manata en halua mut davidin sai aikaan mulle nää turhat toiveet raskaudesta taas kerran aikaan. Haamua näytti,selkeetäkin. Eilen illalla apteekin herkkään putipuhdas nega ja tänään alkoi menkkakivut. Meinaan tuhota ne loput davidit mitä mulla on niin ovis ku r-testitkin,kyl niin paljon ottaa päähän.

syysmyrsky ei siinä mitään, mä aika skeptisesti itsekin vielä suhtaudun tuohon haamuun.
Tottakai toive on herännyt, mutta vaikka haamu olisi millä tahansa testillä tullut kp:llä 22 ja olis mitä oireita, niin en kyllä uskaltai kovin varmana "retostella". Katsoo nyt jos vielä ens viikolla david näyttää plussaa/haamua niin sitten vois investoida apteekista ostettuun.

Nuo david-testit kun sain kaverilta niin samahan niitä on pois kuluttaa :)

Ja epäilys mahdollisesta raskaudesta heräs kyllä jo oireidenkin perusteella. Vaikka edelleen yritän takoa päähäni että nää on jotain stressi-oireita niin ei sitten ehkä pettyis niin pahasti :)

Aikaisemmissa kierroissa jos oon testannu ni davidin(kaan)testit ei oo näyttäny haamua.. mutta kuten sanottu niin katsellaan miten tilanne kehittyy ja muuttuuko se mihinkä suuntaan..

Sitä on kuitenkin niin tietoinen noista nykytestien herkkyyksistä ja km-luvuista ettei tässä vielä alkoholitontaskumppaa kilistellä.
Mitä kaverikin saanut monilla eri testimerkeillä plussia, ja ovatkin olleet kemiallisia. Jo nämä saanut mut aika varpailleen :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Terolut-mimmien toivelista

Hömelö..........kp41/27-34...23v.....1.lapsi...yk10....tauko
Kristiina84......kp40/25-35...26v.....1.lapsi...yk5......tauko
Syysmyrsky....kp34/36........22v.....1.lapsi...yk11+3.1.tero
Hennu86........kp24/?..........25v.....1. lapsi..yk 3......2.tero
kultakimpale2.kp24/?..........23 v....2.lapsi...yk5.......1.tero
Macy gray.....kp22/30-35....31v.....2.lapsi...yk18.....OI2
Fossiili..........kp22/27-?......31v.....2.lapsi...yk2.......2.tero
Ambrosia85..kp22/26-?.......26v.....1.lapsi...yk7.....5.tero
MoonBride....kp16/??............20v.....1.lapsi....yv2...2.tero
Tellervo........kp15/32-?........35v.....2.lapsi....yk5.....3.tero
"Kuumeilija"..kp12/36...........26v.....1.lapsi....yk20...5.tero
LadyBlue.......kp11/24-42......28v.....1.lapsi....yk11..2.tero
rae89...........kp8/29..........22v.....2.lapsi...yk2......2.tero

Plussanneet: :heart:
Anni776.....11.5
Saasa........16.4...kp35/37-68...27-v....1.lapsi...yk11..2.tero-kierto
Chrisu........5.5....kp32/28-95....28v.....1.lapsi...yk1...3.tero-kierto
SenSen......16.5...kp29/26-32...25v.....1.lapsi...yk11..3.tero-kierto
Namppis88.20.5...kp43/28-54...22v.....1.lapsi...yk5....tero-tauko

Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 31/13
Kristiina84.........dpo 27
Syysmyrsky.......dpo?? (HAAMU)
Ambrosia85.......dpo 10
Hennu86...........dpo 8
Fossiili..............dpo 7
Kultakimpale2....dpo??
LadyBlue...........dpo 4

Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88

Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

oi, onpas täällä jännää!! Ambrosia85 toivottavasti haamu vahvistuu ja saat plussan!! <3

Hennu eihän sulla ole enää kuin pari päivää niin voit jo testata. :) tuut sitten kertomaan meille, HETI!

MacyGray missäs oot?

Kristiina84 toivottavasti saat uuden kierron pian käyntiin?! mulla oli tuossa vuoden alussa kans, sellainen pitkä kierto ja oli ihan kamalaa testailla väliajoin negoja, mutta oli pakko, kun ei tiennyt oliko raskaana vai ei? Sit vielä lääkärikin laittoi testeihin(verikoe) ja sanoi, että voi hyvin olla raskaana, että ei ne testit niin varmoja ole. Ja minä heti ajattelin, että tässähän on vielä mahdollisuus ja negatiivinenhan se oli sekin testi. Pettymysten kanssa on vaikea elää. Toivottavast pääset nopeaa taas yrittämisen tielle :)

ON
eilen tuikkaili illalla niin vietävästi ja nyt on alamaha turvoksissa. Oikein möykkynä ja taas se pantamainen tunne, ihan kuin joku vyö olisi kohdun ympärillä. Ei siis ole kipeä tunne, vaan sellainen paineen tunne. Terot aloitan tulevana lauantaiana eli kp 15, sittenhän sitä taas näkee tuleeko täti. Testailen varmaan raskaustestin tuossa dpo11 tai myöhemmin ellei ehdi täti alkaa sitä ennen.

Ambrosia85 Nostan hattua sille, että pystyt pitämään jalat maassa haamusta huolimatta :heart: Mä olen kuullut noista Davideista pelkkää paskaa ja huonoja kokemuksia, ainoastaan yksi on kehunut. Mutta totta kai toivotaan, että David-merkki sinun kohdallasi toimii niin kuin sen pitääkin toimia! Varovaiset onnittelut haamusta! Ja nuo sinun kuvailemat oireeti kyllä tukevat tuota haamulaista.

Hennu86 Tiedän tunteen, odottelu on ihan peestä... mä ainakin olen kovin malttamaton ja sitä oikein etsimällä etsii itsestään oireita. Mä pidän sulle peukkuja, että oireet ovat todellisia eikä kuviteltuja!!!

kultakimpale2 Kyselit, miten menkat alkaa viimeisestä terosta. Käsittääkseni se on hyvin yksilöllistä, toisilla alkaa tuhruvuodolla jo terojen aikaan, toisilla alkaa suoraan kunnollisilla menkoilla ilman mitään tuhruvuotoja, toisilla menkat alkavat melkein heti vikasta teropilleristä, toisilla menee se kaksikin viikkoa ja joillakin taas saattaa heitellä, että joissakin terokierroissa alkaa heti vikan teron jälkeen, mutta seuraavassa kierrossa alkaakin vasta 10pv vikasta terosta. Mä olen kuitenkin käsittänyt niin, että menkkojen pitäisi alkaa kahden viikon sisällä viimeisestät erosta ja jos ei ala, silloin on jotain muuta häikkää, esim. annostus väärä. Mulla eka terokierrossa menkat alkoi kolmantena päivänä vikasta tabletista, toisessa terokierrossa alkoi 10pv:nä vikasta terosta, kolmannessa alkoi 7pv:nä vikasta terosta ja neljännessä myös 7pv:nä vikasta terosta. Ja tuo menkkojen alkaminen taitaa riippua myös siitä, mihin kohtaan ovis sattuu! Kyselit myös huonosta olosta, mistä voisi johtua. Terojen sivuvaikutuksena voi ilmaantua huonoa oloa. Toki toivon, että sinun kohdallasi se viestii jostain ihan muusta :heart: Itselläni on ollut yhdessä terokierrossa semmoinen viikon huonovointisuusjakso ja sen jälkeen ei ole ollut.

Hömelö Ymmärrän niin tunteesi luovuttamisesta. Vaikka ovis onkin myöhäisessä vaiheessa kiertoa, niin se voi olla ihan hyväkin asia muru!!! Mä olen kans alkanut ajatella niin, että JOS vauva tulee. Aikaisemmin olen puhunut sävyyn KUN vauva tulee. Mä olisin kans seonnut ilman vertaistukea, täällä on kuitenkin ihmisiä, jotka ymmärtävät.

Kristiina84 Kiitos tsempeistä :hug: Joo parisuhdeasiat ei ole aina helppoja, mutta se on turha luulo, että parisuhde kukoistaa aina vain ja uneksintaa on myös se, jos kuvittelee parisuhteen olevan helppoa, jonka eteen ei tarvitsisi nähdä vaivaa. Näin se vaan on. Jokaisessa parisuhteessa on omat ongelmansa. Yllättävää huomata, miten monilla on samankaltaisia kokemuksia kuin itselläni! Koulukiusaaminen on aina äärimmäisen paha asia, ja etenkin itsetunnon kannalta. Mulla itsetunto-ongelmat juontavat enemmänkin sosiaalisiin kontakteihin. Olen kyllä todella avoin ja sosiaalinen ihminen ja pienemmissä porukoissa uskallan avata suuni ja olla oma itseni. Mutta uusien tuttavuuksien kohdalla en uskalla olla oma itseni, vaan luulen vetäväni jonkinlaista roolia ajatellen koko ajan vaan sitä, mitä muut nyt minusta ajattelevat. Ja jos jotkut sipittelevät kahvipöydässä, kuvittelen heidän puhuvan minusta pahaa selkäni takana. Isommissa porukoissa sulkeudun enkä uskalla sanoa ääneen, jos jokin asia harmittaa minua. Hyvänä esimerkkinä voin sanoa, jos minä puhun ja minua ei katsota silloin silmiin, mutta jos joku toinen puhuu ja häntä katsotaan silmiin - tässä vaiheessa sulkeudun täysin. Tai jos meitä tyttöjä on kolme ja ollaan menossa nappaamaan pientä välipalaa kahvilaan ja nämä kaksi muuta tyttöä keskustelevat keskenään, jos ottaisivat jonkun ison patongin puoliksi ja eivät siis kysy minulta, haluanko osallistua kolmantena tuohon patongin jakoon. Tuoss oli kaksi oikein hyvää esimerkkiä siitä, missä tilanteissa minä menen täysin hiljaiseksi ja nielen pahan mieleni itku kurkussa sanomatta kenellekään, että nyt minusta tuntui kovin pahalta. Mies on sanonut minulle, että minun pitäisi kohentaa itsetuntoani ja tiedän sen sanomattakin. Itsetunto-ongelma on alkanut näkyä kuluneen vuoden aikana myös edesmenneessä työpaikkassani... ja tietysti sitten miehelle purnannut olojani. Mies ei jaksaisi aina kuunnella juuri siksi, että minulla on niin huono itsetunto. Ymmärrän täysin, mitä mieheni tarkoittaa. Niinkuin sinäkin sanoit, että vertaat itseäsi median esille tuomiin naisiin. Minä en oikeastaan vertaa itseäni mihinkään, vaan kamppailen ihan vaan itseni kanssa ja sen kanssa, että mitä muut minusta ajattelevat. Toki miehen panostaminen näihin läheisyysasioihin toisi minulle osan itseluottamusta takaisin siinä suhteessa, että oma rakas hyväksyisi minut tällaisena kuin olen, en kokisi itseäni myös parisuhteessa ei-hyväksyttynä. Aina olen joutunut kalastamaan itselleni toisten hyväksyntää ja tämä minun tunne siitä, ettei mies hyväksy minua, johtuu täysin noista asioista. Sen asian eteen minun on tehtävä paljon töitä, koska mies hyväksyy minut, kysymyshän ei ole ollenkaan siitä. Tiedostan sen itsekin, mutta silti minä koen itseni ei-hyväksytyksi. En oikein osaa selittää näin kirjoittamalla, mitä tarkoitan.

Yhteistyössä