Terolut mimmit

Hömelö > Ultra tosiaan on jo ihan lähellä sillä huomenna on aika polille. :) Aika paljon on ollut jo kipuja ja mahallaan pötköttäminen tuntuu epämiellyttävälle. Vasemmalla taas tuntuu olevan enemmän eloa, mutta toivottavasti ei ole kahta johtofollia enempää. En haluaisi menettää kiertoa enkä myöskään vaihtaa hoitomuotoa. Olo on aika tukala myös henkisesti, joten toiveikkaana odottelen sivuvaikutusten häviämistä. Tulen sitten tänne kertomaan kuulumiset, kunhan polilta kotiudun. :)

Pää on ihan kommenteista tyhjä. Yritän jossain vaiheessa käydä kirjoittelemassa muutakin kuin omanapaisia. Mukavaa päivää ja plussatuulia kaikille! :wave:

Aadami
MG millai noi clomit vaikutti sulla mielialaan? Mulla oli ihan hirveitä ahdistuskohtauksia, ei siis mitään että voi voi kun vauvaa ei näy, vaan vaan olin tosi ahdistunut ja levoton välillä ilman mitään syytä... Ennen ei ole tällaista ollut joten veikkaisin että johtui clomeista ja kp 18:sta jälkeen noi.... Not nice! : /

Namppis mut voi poistaa listalta. Mut nimittäin pistettiin metu- ja laihdutuskuurille ja terot (sekä clomit) ovat tauolla sen aikaa kunnes puntari näyttää -10...

macy gray onnea huomiseen ultraan, pidetään sulle peukut pystyssä! Toivottavasti clomit ois tehny tehtävänsä ja siellä ois munis kypsyny:heart: Tärppionnea sulle tähän kiertoon!

Itellä kp 26 menossa ilman tätiä :D oikeastaan ei vielä tarttis tullakaan jos edellisiin kiertoihin on katsomista. Viime yönä jälleen karmaiseva vatsakramppia kohtaus! Samanlainen kuin su iltanakin, tuntuu että märy pääsee, ei mitään sellaista koskaan ollut. Asentoa ei sängyssä ulkaltanu vaihtaa, kipuili koko kohtu, selkä, niinku tulessa ois ollu :O Olin varma et aamulla viimestään saan herätä tädin tuloon mutta ei mitään:confused: Vain vähän valkkaria tulee...Nännit arkana.. ei muuta. Olin jo vähällä tehdä r-testin aamulla mutta jänistin. Hölmöläisenä tein hetken mielijohteesta eilen herkän ovistestin :ashamed::ashamed::ashamed:ja se näytti samalaista toista viivaa ku sillon ovisplussa päivinä :confused: Kuuluuko näyttää muutenkin vahvoja viivoja loppukierrosta vai voisko mahdollisesti raskaudesta kieliä tämä :D ? Oonko muut koskaan varsin testannu loppukierrosta ovistestillä...? Varsinaisen tikuttamisen jälkeen sain kyllä testit hyvin haalenemaan jo vaikka siihen monta päivää menikin.

Plussatuulia kaikille:flower:

Fossiili mulla ainakin kahdesssa terokierrossa alko 3-5pv päästä viimeisestä napista, nyt kolmannesta ei tosiaan vielä tietoa. Vaihtelee varmasti paljon jokaisella, mulle vaan gyne sano et pitäis alkaa 1-3 pv päästä viimeisestä. Mut tuntus että viikon sisään pitäsi alkaa... ? en tiiä voin olla väärässäkin.

No pitäneepä vaan ootella :)

Mies mua jo pitää ihan luonnonoikkuna, ku menkat on mitä on :D . Tai siis ei oo :)
Vaikka meillä yritystä on vasta syyskuusta lähtien, nii kylläpä vetää välillä niin masennuksen puolelle. Onnex tuo ukkonen on sen verran positiivinen asian suhteen, että saapi sen muhunkin yleensä tarttumaan.
Mites se muuten olikaan, voiko ovulaatio tulla ilman menkkoja? Meinaan ku Gyne sano, että yritystä on toisessa munasarjassa ollu, mutta ei vaan oo puhjennu tai jotain :) Ja tosiaan mun menkat viimmex tullu lokakuussa :confused:

Macy graylle onnea tulevaan!

Aadami > Clomit ovat vaikuttaneet mielialaan niin, että perusfiilis on aika masentunut. Mikään ei innosta, väsyttää, en saa asioita aikaan. Olen allapäin ja vähän väliä itkettää vaikka en mitään syytä tiedostaisikaan. Voisin käpertyä peiton alle möhnöttämään ja pysyä pois kaikista sosiaalisista tilanteista. Toivottavasti alkaa nyt helpottaa, kun kuuri on tämän kierron osalta ohi.

Fossiili > ovis ei voi tulla ilman menkkoja, jos ei ole raskaana. Menkat sitä vastoin voivat tulla ilman ovista. Joskus munarakkula ei ehdi kypsyä tarpeeksi ovista varten ja jää sitten puhkeamatta. Sitä on varmaankin gyne tarkoittanut sillä kommentillaan.

Kristiina84
Fossiili mulla alkoi ekassa terokierrossa menkat vasta 2,5 viikon päästä vikasta tabletista, toisessa kierrossa tasan viikon päästä ja nyt sitten tänään aloitin kolmannen terokierron. Eli siis olen erittäin huono esimerkki :D Mut olen kuullut, että kait ne yleensä viikon sisällä monilla alkaa, gyne puhui, että jopa parin päivän jälkeen vikasta tabletista.

MG paljon tsemppiä tulevaan ja toivotaan, että kaikki nuo mielialahirviöt palkitaan pian :)

ON: tein äsken elämäni ensimmäisen ovistestin, vaikkei mun niitä pitänyt alkaa tekemään. Uteliaisuus voitti, koska pari päivää on nippaillut alavatsaa tosi ihmeellisesti, aivan kuin menkat olis tulossa, vaikka vasta tänään aloitin terot. No eihän se plussaa näyttänyt, vaikka testiviiva oli aika vahva. Ei kuiteskaan kontrolliviivan vahvuinen. En ymmärrä mitään noista testeistä, paitsi kuin sen, että jos ovistesti näyttää plussaa niin testiviiva on yhtä vahva/vahvempi kuin kontrolli(osaan lukea ohjeita :D). En tiiä pitäisikö mun tavallaan jatkaa tikuttamista, tosin nyt on jo kp15 ja terot alkoi, että eiköhän peli ole menetetty jälleen tältä kuulta. Menkat siis varmaan alkaa parin viikon päästä. Huvikseen menin kokeilemaan, mutta nyt jälkeen päin ei olis pitänyt, koska luultavasti en ovuloi tässäkään kierrossa. Mur.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa kaikille. Mulla turvotus vaan jatkuu, pahempana illalla ja tissit kipeät sivuilta, nyt dpo15. Ja tätä hemskutin turvotusta kestäny siis jo viikon päivät ja terot lopetin siis myös viikon päästä. En tiedä mikä ihme vaivaa,voiskohan tää olla raskautta vai mitä. Pahinta on, etten voi testailla vielä viikkoon koska olen Venäjällä opiskelemassa eikä täällä saa hetken rauhaa että vois hankkia jostain testiä. Ootteko kuullu että tämmöinen turvotus vois alkaa jo viikko oviksesta jos raskaudesta ois kyse.

Niin ja sitä piti vielä kysyä että koska ovisplussasin kp17, tuleeko menkat sit niinku normaalisti dpo14-16 vai voiko terot vaikuttaa siihen että menkat tulee myöhässä oviksen takia (mullahan siis terojen jälkeen viime kierrossa meni pari viikkoa ennen tyhjennysvuotoa). Osaako joku neuvoa?

Kristiina84- mulla tuli ovisplussa kp 17 vaikka aloitin terot kp15, et elä menetä toivoos sen oviksen suhteen!!
Plussatuulia kaikille!!!

Viimeksi muokattu:
Fossiili mullekin gyne sano että erittäin todennäköisesti ettei silloin ovuloi ollenkaan jos kierto venyy pitkäksi eikä siis menkat tuu ajallaan.. En tiiä vastasko tuo ollenkaan sun kysymykseen:D

Kristiina84 jatka vaan tikuttamista! Kuulostihan nuo sun oireet ihan ovikselta, jospa se meni jo--? ja jos meni niin ainakin jos jatkat tikuttamista niin näät että se haalenee eli ainakin ollut lh nousu kun kerta nyt selvä viiva, vaikkei samanvahvuisia. Mikä merkkisiä ovistestejä käytit? Mulla Davidin herkät, en oo saanut kertaakaan tosi tummaa tai ihan samanvahvuista testiviivaa, mutta selvät nousun/tummentumisen ja sitten haalenemisen, niin tulkitsen plussaksi. Varmasti testeissä eroja.. tässä kierrossa sain Davidin testillä vahvan viivan ja toisella apteekin ovistestillä selkeet samanvahvuiset viivat eli plussa. samasta pissasta tein.

Saasa kyllähän toi voi raskaudestakin merkki olla :) plussatuulia!!!

Fossiili, mulla viime kierrossa söin keskiviikkona viimeiset terot, sunnuntai-iltana alkoi tuhru jota kesti pari päivää, kunnes keskiviikosta vasta laskin varsinaisesti kp1:n. Eli aikalailla viikko meni kunnon vuotoon.

Hömelö, nyt testaamaan! Itse en pysyisi enää housuissa tuommoisten oireiden kanssa :O :D

ON: eilen tuli hirveät kivut vasemmalle puolelle munasarjan kohdalle! Muuten tässä kuussa kipuillut lähinnä oikealla puolella. Innostuneena menin testaamaan ovis-testeillä että oisko se O vasta nyt, mutta samaa haamua näytti kuin yleensä lähes koko kierron ajan :( En ymmärrä näitä kipuiluja ja nippailuja! Viime kierrossa oli ihan sama juttu, ja silloin kp18 ultrasivat sen "alkukierron tilanteen" ja pienen follin. Johtuuko nämä nyt sitten munarakkulan kasvukivuista vai mistä, ja miten ihmeessä tätä nippailua voi olla heti menkkojen jälkeen koko kierron ajan! Nytkin siis nippailee edelleen vaimeasti oikealle puolelle, välillä vähän vasemmallekin. Ja mihin ihmeeseen ne tämän kierron limat jäi! Huokaus :(

SenSen, kp22, ylihuomenna loppuu tero-kuuri...

SenSen Elä heitä vielä toivoa kaivoon! Vois varmaan munarakkulan kasvukipuja olla kun kerta koko kierron nippaillut..? Mikäs sulla oli se taustatilanne Terojen syönnille? En nyt múista ja jaksa kaivella.. :ashamed:

Täällä kp 27 startannu ilman tätiä, wohoooo! :) Aamulla oli tarkoitus ottaa aamupisu talteen ja testata mutta unenpöpperössä unehtu.. Jos saa pidäteltyä rakossa niin vois tehdä viel tänään :D oon vaan aina ollu sellanen pissalla ramppaaja että tuskin kovin kauaa onnistuu niin en tiiä kantsiiko ees tehä.. ??

niija ja jotenkaa en uska et ois kuitekaan tärpänny, ku viime kierrosaki oli oireita ja en sit ollutkaan raskaana... :ashamed: ainut asia mikä plussan puolesta mulle puhuu on se että niiiin kovat krampit jo muutama päivä sitten ja ei muka tipan tippakaan menkkavuotoa?! hö

Hömelö, pco-tyyppiset munasarjat ja epäsäännölliset kierrot syynä noihin teroihin. Kierrot olleet väliä ~32-65vrk. Ilmeisesti ainakin välillä ovuloin, koska joulukuussa tosiaan sain sen plussan mikä meni kesken :(

Toivotaan parasta että sun oireet nyt viittaisivatkin siihen plussaan! Pidän sulle peukkuja :heart:!

SenSen pahoitellut km:sta :( Ootko sen jälkeen saanut ovulaatioita kiinni..? Kiitos peukuista :) Tuun sit heti kertomaan mikä tulos jos päätän sen testin tehä :) Pidän sulle peukkuja kans samalla mitalla :heart: Oliko tää sun ekat terot?

Kaikille muillekin plussaonnea! Innolla oottelenkin mitähän se macy gray tulee kertomaan ultrasta! :)

Pitääpä käydä täällä vielä häseltämässä ennen töihin menoa :D Tuhlasin taas tänään lojumaan jääneitä ovistestejä (ei riitä seuravaan kiertoon :D )tiedän olen hölmö.. MUTTA sain tosi nopeesti siihen selvän plussan, siis tasavahvat viivat mitä en ees oviksen aikaan saanu :D TEstiviiva tummenpi kuin koskaan! Jos mä en oo raskaana niin oon erkki ;D :D Sovittiin kyl miehen kans et tehdään yhdessä lauantaina raskaustesti eli ko 30 ellei menkat oo alkanut siihen mennessä, ollaan sillon yhdesä kotona ja molemmilla työputket ohi sekä la ois illan istujaiset tiedossa kaveriporukassa..

Hömelö, eiiii, minä en malta odottaa lauantaihin asti että testaat :D Oon ihan varma että plussaat :heart:

Km:n jälkeen meni pari kiertoa ihan vaan limoja seuratessa, en siis tikuttanut, mutta silloin olin kyllä havaitsevinani limoja. Viime kierron tikutin sinne kp18 asti, jolloin siis oli gyne. Silloin ei ollut mitään merkkiä että ovis olisi tulossa joten lopetin tikuttamisen ja sain heti terot kp18-27. Nyt siis menossa toinen tero-kierto :)

Lämpimiä ja aurinkoisia plussatuulia kaikille :)

täällä varaudutaan työpäivään suojin ja kupin varustuksella.. eiköhän se täti tänään tai huomenna kurvaa paikalle.

Mutta tässä kolmannessa kierrossa parhautta on ollu se, ettei niitä jättipaiseita ole tullut kuin kaksi, josta kasvoissa olleen sai kutistettua sinkkipastalla \o/

Hömelö, toivottavasti täti jättää sut välistä, ja plussa näkyy myös lauantaina!!

Ambrosia85 jospa se täti jättäis sut väliin kuiteski :heart:

Kiva ku jännäilette mun kanssa:D Tosiaan heikkoina hetkinä tuli netistä selailtua kaikenlaista, löysin paljon juttuja siitä että ovistestejä on käytetty r-testeinä, niitten luotettavuus ei kuitenkaan toki kovinkaan hyvä. Jujuna se että lh- hormoni ja raskaushormoni lähes identtiset ja näin ollen o-testi voi tunnistaa r-hormonin muttei toisinpäin.. Varmaan oottekin tästä lukeneet jo.. :whistle::ashamed: Saapa nähdä käykö tää toteen mun kohdalla :heart:

Koita SenSen malttaa oottaa, niin koitan minäkin :D :flower: Jännäksi käy :)

Viimeksi muokattu:
Hömelö kyllähän sitä pieni piru olkapäällä kuiskuttelee, että ihon yllättävä hyvinvointi kesken terojen syönnin olis raskausoire ja tää hillitön turvotus toki myös!

Tosiasiaas kyllä kroppa on tottunu hormooniin ja siksi ihokaan ei enää niin vahvasti reagoi, ja turvotusta mulla on aina ennen menkkoja :D

Vaan oishan se kiva ottaa teidät kaikki kainaloon ja marssia odottajiin!

Minäkään en malta odottaa Hömelön testaamista! Pian pian pian... :) :) Nyt paljon plussatuulia sinne! :whistle:

Kiitos Saasa ja Hömelö ovisneuvoista :) Käytin ihan cittarin pregcheck-testejä ja jännä, mut tein testin tuossa äsken ja ihan kuin viiva olisi ollut haaleampi kuin eilen :confused: Olisiko tosissaan jopa niin, että mullakin olisi ovis voinut mennä. Pitää huomenissa tehdä uudestaan(ja minun kun ei pitänyt ollenkaan alkaa tekemään näitä).
Nii ja Saasa oireesi kuulostaa lupaavilta, heti kun vaan pystyt niin testiä tekemään. Plussatuulia!

SenSen mulla samantapaisia kipuja, tosin nyt vasta kolmen päivän ajan ja siitä syystä heräsin toivomaan ovista. Mut ihan kummallisia on myös meikäläisen kipuilu, selkeesti muniksien kohdalla tapahtuvaa sekä selässä.
Kuulostaajotenkin tälläisen maallikon korviin, että sulla tapahtuisi jotain koko ajan munasarjoissa. Tsemppiä ja plussatuulia!

Niin ja vielä Hömelö minä en oo kuullutkaan, että ovistesti vois näyttää jopa raskauden.. Aivan uutta tietoa mulle, luultavasti kun ovistesti oli ennen eilistä ihan uus juttu :)

Aurinkoista illan jatkoa ja paljon plussaonnea kaikille!

Viimeksi muokattu:
mulle määrättiin pitkiin kiertoihin teralut 10mg 1 tabl./päivässä 10 vrk. ajan 3 kuukauden ajalle, jonka jälkeen aloitan clomit.. mulle jäi jotenkin epäselväksi, että mitenkä syön noita teroja siis.. millon aloitan uuden 10 päivän jakso.. clomien aloittamisen kyllä ymmärsin.. eli jos siis aloitan huomenna kp jo 56 teralutit ja syön sen 10 vrk. niin millon seuraavan kerran alan syömään ton 10 vrk. kuurin?

tyhymä oon.. :D

Yhteistyössä