Terolut mimmit

ihana Ambrosia85 kun jaksat olla noin realisti vaikka tää kuumeilu sekoittaa välillä ajatukset :D :D Mutta silti, peliä ei vielä ole pelattu ennen kuin täti pärähtää :) Kyllä me kaikki vielä odottajiin päästään, ihana ajatella niin että tätä vauvan ottamista ei kestä koko loppuelämä vaan jossain vaiheessa se meillä kaikilla tärppää :) Kunhan on jonkinkutoiset munasarjat ees ja kohtu niin kaikki voi varmasti tulla raskaaksi :D Välillä vaan ihan hullulta tuntuu että tosiaan joku päivä nään sen plussan siinä r-testissä, tuntuuko muistakin samalta? siis osahan on jo kerran nähnytkin.. Eka plussa on varmaan aika makia :D

LaduBlue : Mä alotin 1.4 ekan kuurin, söin sen 10 tabua. Jos menkat ei ala, nii sit 1,5 taas uus kuuri. Jos taasen menkat alkaa nii sit kierron 15.-24 pvä nappia naamaan :D

Mulla on ollu järetöntä väsymystä viimme aikoina, turvotusta unohtamatta. Just ne ikävät sivuoireet.

Hömelölle oeukut pystyssä!

Hömelölle peukkua täältäkin :heart: Ja muille toki plussatuulia myös!

Kertokaahan kokeneemmat, millaista tämä munasarjakipu on? Samanlaista kuin menkkakivut? Itselläni oli tosiaan clomifenit käytössä pe-ti ja liekö vainoharhoja vai mitä, mutta välillä tuntui sellaista vihlontaa alavatsassa. Sitä kun toivoo että jotakin tapahtuisi munasarjoissa niin varmaan alkaa kuvitellakin niin... Mutta perjantaina ultrataan ja katsotaan joko päästäisiin siipan kanssa ihan tositoimiin :D Luojan kiitos on aamuaika gynelle, hermoja raastaa tämä odotus muutenkin. Ai miten niin kärsimätön :saint:

Kiitos vaan peukuista jälleen :D Ilmottelen sit miten kävi :)
Kristiina84 todennäköisesti mennyt jo ovis ku kertaa testiviiva haalenemassa ja oireitakin sulla siihen suuntaan kerkes olla ennen ku aloit testaamaan. Testaa vaan huomenna vielä niin saat varmuuden! Ens kierrossa (jos sitä ees tuleekaan :D ) niin aloita aiemmin niin saat oviksen kiinni, jos siis haluat jatkaa tikuttamista.

Ja tosta ovistesti r-testinä asiasta, niin Googlettakaapa" ovulaatiotesti raskaustestinä", sieltä löytyy keskusteluja ja yks sellanen englannin kielinen juttu jossa oli testattu asiaa.. En nyt pidä tätä minään vuorenvarmana mutta kiva leikitellä ajatuksella kun kerta pärähti ovistestiin niin komeat viivat vaikkei ovista lähimaillakaan... :D

Crhisu sanoisin munasarjakipua sellakseksi tuikkivaksi, jomottavaksi, repiväksi kivuksi joka tuntuu molempien tai toisen munasarjan kohdalla, eli kohdun molemmin puolin... en osaa muuten kuvailla.

Kopsaan omanapailun toisesta pinosta:

Tänään oli se kontrolliultra. Eipä siellä johtofollia tai useampaa näkynyt vieläkään, joten kypsyttely jatkuu pistoksin. Maanantaina on uusi kontrolli ja kuulemma jatketaan niin kauan kuin on tarpeen. Suolaisen hintaista lystiä. Loppuviikon lääkkeet maksoivat yli 70€ omasta pussista, mutta tiedossahan tuo oli. Kysin sitten irroituspiikistä, että kuinka pian sen tuikkaamisesta ovis tapahtuu. Vuorokauden tai kahden sisällä poksuu, joten ei onneksi kovin pitkää viivettä. Varmistelin sitten ajoitusta miehen reissutyön kantilta ja sanoi kyllä mahdollisuuksien olevan riittävät. Mainitsi kyllä sanan inseminaatio myös, sillä kysyi onko toisen lääkärin kanssa vaihtoehdosta puhuttu. Enempää ei sitten aiheesta puhunut, mutta kai sitäkin täytyy miehen kanssa tässä viikonlopun aikana pohdiskella.

Fiilis polilta lähtiessä oli ihan hyvä, mutta autossa kotimatkalla pääsi itku. Minua niin pelottaa, että tässä hoidetaan ihan turhaan oiretta vaikka pitäisi hoitaa aiheuttajaa. Kukaan ei tunnu kuuntelevan, kun yritän saada ääneni kuuluville kilpirauhasasioita koskien. Kehossani on pakko olla jotain muutakin häikkää kuin pco ja se täytyy saada selville. Eihän tästä mitään tule, jos en normaalia elämää pysty elämään. :mad:

Positiivista lienee se, että mahdollisuuksia raskauteen on. Täytyy vaan saada kohdun limakalvo kasvamaan, jotta siihen voisi pikkuinen tarrata.

Tällä kertaa en jaksa perehtyä muitten kirjoituksiin, sillä päivä oli pitkä ja aika raskas. Huomenna on paremmin aikaa rauhassa lueskella, joten koitan sitten kommentoida. :) Hyvää yötä! :wave:

macy gray pahoittelut follittomuudesta :( Jos sulta ei oo vähään aikaan/ koskaan tarkistettu kilpirauhasarvoja niin ne ois syytä ottaa kuin myös keliakia vasta-aineet, jos niissä jotain niin voi vaikuttaa hedelmällisyyteen. Voit soittaa terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon ja pyytää labroja otettavaksi, kerrot vaan että oot huolissaan ja haluat ne tarkistettavan, josko vaikka antaisivat soittoajan lääkärille niin voi määrätä ne puhelimessa labraan ja sitten sulle soitto niistä vastauksista. Luulis onnistuvan. Multa gyne ainakin suositteli niitä otettavaksi, olikin jo aiemmin otettu. VOIMIA sulle tuleviin koitoksiin:heart:

Niin ja chrisu onnea sulle tulevaan ultraan :D

Hömelö > Polin alkukokeisiin kuuluu myös kilpirauhasen vasta-aineet ja ne on ok. Silti en sen osalta usko kaiken olevan ok vaan haluan perusteellisemmat tutkimukset. Luulisi oireilullakin olevan merkitystä, mutta kukaan ei tunnu kuuntelevan. :( Tietenkään en vajaatoimintaa tai muutakaan sairautta halua, mutta syyn oireilleni haluan. Eihän niitä voi hoitaa, jos ei tiedä mikä on aiheuttaja. Ihan kummallisissa asioissa säästetään. Esim. klamydia oltaisiin kyllä testattu toistamiseenkin vaikka se oli juurikin polia varten testattu muutamaa kuukautta aikaisemmin, mutta minun tarpeellisiski kokemiani testejä ei voida tehdä. Kuulemma aihetta ei ole, kun vasta-aineet ovat ok. |O Keliakiaa ei tietääkseni ole testattu ainakaan lähiaikoina.

macy gray oliko sulta siis otettu kilpirauhashormonia arvot ( tuo vasta-aineet jotenkin kuulostaa oudolta?) eli TSH ja T4V? Jos ne viitearvoihin verratuna matalat tai liian korkeat kertoo se kilpirauhasen liika- tai vajaatoimminasta jotka voi vaikuttaa lapsensaantiin. Eli hormoni tuotanto ei kohillaan, voi monenlaisia oireita aiheuttaa kuten väsymys, ruokahalun muutokset, masennus, hiustenlähtö, hikoilu, ylivilkkaus.. En tiedä voiko asiaa enemmän tutkia jos THS ja T4V arvot hyvät...?:confused: Toivottavasti saat jotain tehtäväksi asialle kun tuot sitä sinnikkäästi esille tai sitten jos mitään ei tarvetta tehdä niin ainakin perustelut ja tietoa sekä helpotuksen asiassa jottei sinun tarvitse siitä murehtia ja miettiä. Mulle tosiaan gyne sano et varsinkin jos oireita niin keliakia asia syytä tutkia (itellä joskus mahavaivoja ja suolentoiminta välillä vetelää :D mutta minun kohdalla tod.näk muuta merkkaa) koska keliakiassa vaikkakin suolisto oireilee niin se on autoimmuuni sairaus eli oma elimistö tavallaan hyökkää itseään vastaan ja aiheuttaa tulehdus tilan.. Tsemppiä asiaan, vaikka ärsyttävältäkin kuulostaa niin kyllä asioilla on tapana järjestyä :flower:ja kyllä teillekin se pieni käärö vielä siunaantuu :heart: Voimia ja toivottavasti jaksat vielä ilolla vauvaa puuhata eikä hommaa syö suru ja nämä asiat jotka sinua mietityttävät. :wave:

macy graylle pahoittelut uutisista, jotka ei ollutkaan niin hyvät kuin olisi toivonut. Nyt paljon tsemppiä jatkoon ja kaikesta huolimatta paljon positiivisia ajatuksia. Niitä tarvitaan! :) Uskon, että tämä kaikki vielä kannattaa

Fossiili
onnittelut menkkojen saapumisesta ja täysillä vaan uutta kierto kohti :D

ON: ovista tikuttelin ja kuten tuolla toisessakin pinossa totesin, en ole oikein varma oliko tänään haaleempi viiva kuin eilen, mutta olen lähes varma, että haaleempi se oli kuin sillon tiistaina jolloin ekaa kertaa tikutin. Eli olisko voinutkin olla ovista tekeillä viikonlopuna/alkuviikosta, kuten Hömelö ihanasti minua tsemppasi uskomaan asiaan :) Jos ja kun seuraava kierto tulee, niin vois kyllä aloittaa aikaisemmin tikuttaa. Myös alavatsan/selän kipuilu on lähes täysin hävinnyt, joten hmmm... yritän olla nyt toivomatta liikoja etten sitten taas pety. Mut oon myös lukenut jostain, että pco-naisilla ovistestit saattaa näyttää väärinkin viivoja, eli todennäköisesti mun kohdalla asia on juuri näin :D

Huh, on tämä niin vaikeeta aina välillä...

Plussaintoa kaikille!

Pitäs varmaan ruveta sitä ovista ruveta saamaan kiinni. Mistäs työ niitä testejä oikein hommaatte (apteekista?) ja mitkä olis niinku hyviä (apteekin?). Koskaan en oo kokeillu moista. Mutta missäs vaiheessa sitä voi/kannattaa ruveta testailee!?!

Pitänee vaan nyt muistaa sitten kierron 15 pvä napata taas eka nappi. Laitoin kyllä jo puhelimeen muistutuksen (kalenterin käyttö mulla aikasta heikkoo) :D

Fossiili, mä ainakin tilailen tuolta kotitesti.fi:stä. Edulliset hinnat on.
ja meikä tilaillu raskauskeijusta.

Tosin ainoa plussa jonka koskaan oon saanut on ollucitymarketin pregcheckillä, mutta sepä voikin johtua vain ja ainoastaan siitä ettei ovista ole joka kierrossa ollut JA siitä että oon aika laiskasti kuitenkin tikutellut :/

Netistä tilatessa tulee halvemmaksi. Ja kyllä ne kuulema toimivatkin :D

Fossiili onnittelut tädistä (hassua onnitella tästä :D ) ja siis Terot toimeet sun kohdalla :) minkä mittaiseksi se kierto jäi? Mäkin oon tilannu ovistestejä kunnon tukkuja kerrallaan netistä, siellä on tosiaan monta sivustoa mistä voi tilata, halpoja ovat. Apteekista kerran hätään ostin niin kalliita, olisko ollu 5pkl jotai 19 ekua:O sillä hinnalla saa netistä triplasta enemän ainakin.. Ei kannata niitä David- merkkisiä ovistestejä ostaa, monilla huonoja kokemuksia ja itsekin niitä käyttäneenä en kertaakaan ovista tikutellessa saanut täysin vahvoja viivoja, tummenemisien ja haalenemisien mukaan oviksen paikantanu.. Tsemppia uuteen kiertoon ja oviksen metsästämiseen :) :wave:

Kristiina84 mullaki meni ekat tikutuskierto mönkään, ja ovis oli kerenny mennä jo/ en saanut sitä kiinni kun tikutin vaan n. 24h välein. Ovistestien mukana ohjeita, milloin kannattaa tikustu aloittaa, riippuu kiertopäivistä, siellä on taulukko mukana josta voi kattoa. Ite alotin tässä kierrossa jo kp8 ja sain ovisplussa tod.näk ko 10 ja 12?!?! sillon kp 12 kahdelle eri testilä varmistettuna.. ja jatkoin kp 15 asti jotta näki haalenemisen mutta mulla se jäi aika vahvaksi kunnes kp 16 selvä nega. Tikutin kaksi kertaa päivässä eli about 12 h välein, se huippu voi mennä niin nopeetaki ohi ettei välttämättä kerkee saada kiinni jos testaa vaan kerran päivässä. NIIIN jos sitä koko seuraavaa kiertoa ees tulee :D :heart:

ON kp 28 rapiasti käynnissä edelleen ilman tätiä tai minkäänlaisia merkkejä sen tulosta :D toivottavasti tajuukin pysyä poissa :heart: ylihuomenna sit testaamaan :heart: Näin viime yönä "painajaista" että menkat alko:O Oireita ei nyt kummempaa, pientä selän vihlontaa ja nänni arkuutta..

Viimeksi muokattu:
Fossiili: Kyselit tätä jo useampi sivu sitten mutta vastataan vielä, että mulla alkoi kaksi päivää viimeisen tabun jälkeen menkat. Ja tuorempaan kysymykseen, niin itse tilasin ison kasan ovulaatiotestejä sekä raskaustestejä ebaysta. Hongkongista tuli reilussa puolessatoista viikossa ja suomessa silloin vallinneista kovista pakkasistakin huolimatta kaikki meni tilauksen osalta hyvin. 30 ovulaatiotestiä + 10 raskaustestiä maksoi yht. hieman alle 5 euroa!

Ambrosia85: sulla on ihana asenne kyllä, toiveikas mutta silti jalat maassa :) Mutta mistäs näistä tietää, sama oire kun sopii niin tätiin kuin raskauteenkin. Onnea loppukiertoon!

Kristiina84: Miltäs testien tekeminen tuntui ja montako testiä ehdit kokeilla? Itsellä testaus edessä seuraavassa kierrossa, ja mietin että tuleeko siitä enemmän stressiä vai toivekkuutta...

Macy Gray: Pahoittelut tuloksesta, joka ei ollut toivomasi kaltainen. Olisiko sinulla mahdollista vaatia lisätutkimuksia? Mukavahan se ei ole, jos tunne on ettei kuunnella/ oteta tosissaan, mutta kyllä heidänkin tulee huomioida kuinka tärkeästä ja henkilökohtaisesta asiasta on kyse. Mutta lääkärit on potilaita varten, Suomeenkin pitäisi saada enemmän asennetta, että potilas on asiakas eikä pakollinen vaiva lääkärille!

Hömelö: Onnea testaukseen ja toivotaan ettei tätiä tule sinulle kylään pitkään aikaan! Miten maltat olla testaamatta? :)

Omaan napaan ei kerrottavaa, kp 21 menossa eikä oireita suuntaan tai toiseen :)

positiivisuus on perseestä vaikka yrittääkin olla realisti. Nyt sitten tulikin verta pyyhkiessä, eli uudella kierrolla mennään!
Jännä nähdä nyt kun on kierron alusta asti ekaa kertaa kuppi käytössä että miten sitä tajuaa oikein tyhjennellä =) varmaan suoja pitää pöksyihin silti laittaa alkupäivinä :)
Mut pääsenpä testaamaan greippimehut ja vehäalkioöljyt ym kaikki tässä kierrossa...

jos siis jotain positiivista pitää hakea.. ainiin ja mahdun taas yhden kuukauden varmemmin mun hääpukuun :D

Hömelö > Katsoin tulostetta labrakokeista ja ei siellä ollutkaan katsottu kilpirauhasen vasta-aineita. S-TSH oli 2.25mU/l eli todella hyvä, mutta muita arvoja ei ole katsottu. Tuo arvo lääkärin mukaan riittää kertomaan onko lisätutkimuksille tarvetta. Oitreita on:
- Huono unen laatu, väsymys
- Heikkous, uupumus
- Aloitekyvyttömyys, alakuloisuus
- Hiusten lähtö
- Kiertohäiriöt (pcos selittää kyllä tämän)
- Ajatuksen hitaus, muistihäiriöt
- Turvotus (täytyy aina suihkussa suihkuttaa jalat jääkylmällä, varsinkin saunan jälkeen ja olokin on turvonnut)
- Ruokahalun muutokset, enimmäkseen ruokahaluttomuus
- Kuiva iho, hilseily
- Halukkuuden vähentyminen (pcos selittää myös tätä)
- Häiritsevä itkuherkkyys

Näitä oireita on siis ollut jo pitemmän aikaa ja haittaavat normaalia elämää. Normaalista arjesta selviytyminen on heikentynyt eli kotitöitä kasaantuu ja hyvänä päivänä saan hoidettua sen verran asioita kuin aikaisemmin tavallisena päivänä. Mielialaan tuo tietenkin heijastuu selvästi, sillä tunnen jatkuvasti huonommuutta ja riittämättömyyttä aikaansaamattomuuden takia. Myös tietynlaiset sosiaaliset tilanteet ovat alkaneet tuntua epämiellyttäviltä itkuherkkyyden ja välillä myös ihon hilseilyn vuoksi. Tietenkään en toivo kilpirauhashäiriön toteamista, mutta syy oireille täytyy saada, jotta niitä voitaisiin hoitaa pois. Näin en voi jatkaa, mutta en myöskään jaksaisi kynsin hampain taistella ääntäni kuuluville.

Ambrosia85, pahoittelut tädistä :( Toivoin jo niin että nyt plussaat niin olisin voinut itse tulla perässä ;) Ihan samoja asioita mietin kuin sinäkin tuolla aikaisemmissa viesteissä että olisiko ihon hyvinvointi ja turvotus nyt niitä raskausoireita.... Mutta niinhän se on että voihan ne olla myös tätioireita...

Fossiili, minä olen nyt käyttänyt Cittarin Fertestejä (edullisia ja ainakin minulla toimineet). Olikohan siinä paketissa 12kpl, ja maksaa vähän alle kympin muistaakseni.

ON: täällä mittailtu välillä 37C lämpöjä ja välillä taas normaaleja 36,5C lämpöjä. Otappa näistä lämmöistäkään nyt sitten selvää. Mutta turvotusta ja tissien pullistelua havaittavissa, ja niitä finnejä ei tässä kierrossa ole (vielä) tullut. Mutta munasarjoja on nippaillut vähemmän kuin aikaisemmin tässä kierrossa :confused:Tänään viimeiset terot naamaan ja viimeinen piinaviikko alkaa. Toivottavasti täti tajuaisi olla tulematta, vaikka pahoin pelkäänkin että sieltähän se varmaan kohta kurvaa pihaan.

Hömelö Meinaatko siis että millonka oli viimenen täti käymässä ennen nykyisiä, ku sitä kierron pituutta kyselit? Meni ehkä vähän kysymys ohi :D. Ja siihen vastaan että n. 110 päivää :D

Täti kipuilee ikävästi tällä hetkellä ala vattaa ja aika niukoilta näyttää, mutta ei epäilystäkään etteikö olis vierailulla, ja yhtään ei auta kaamee flunssa.

Ja kiitoksia vielä ovistesti vinkeistä...

Hei, se mun piti vielä kysymän, että...
Mä siis syön sen seuraavan kuurin kierron 15.-24 päivinä, mutta... Jos täti päättääkin jättää tulematta toisen kuurin jälkeen, nii kuinkas mä sen kolmannen kuurin sit oikein syönkään? Pitänee taasen kysellä, ku ei kaikkia asioita tullu siellä gynellä mieleen :D
Ja täältä oon saanu niin hyviä neuvoja ja tsemppejä teiltä kaikilta, nii helppo esittää teille kysymykset.

Yhteistyössä