Tekisitkö itsemurhan tässä tapauksessa?

  • Viestiketjun aloittaja rajalliset voimavarat.
  • Ensimmäinen viesti
Älä tee sitä!
En lukenut koko viesti ketjua mutta ymmärrän jotta menneisyyden pelot nostavat päätään, mutta haluan jotta tiedät ettei sun tarvitse pelätä mitään. Mulle tuli sellainen olo jotta mun pitää kertoa juuri sulle, että Jumala rakastaa juuri sua! Se rakastaa sua niin paljon ettei sitä voi kukaan ymmärtääkkään ja haluaa parantaa sun haavat. Siihen sä voit luottaa. Maalliset vanhemmat ei voi aina meitä auttaa ja jos voivatkin niin ne eivät voi vaikuttaa asioiden kulkuun niin kuin TaivaanIsä. Jumalalle on kaikki mahdollista, anna elämäs Jeesukselle niin sä pääset tuosta menneisyyden itseinhosta eroon, Jumala pitää huolen jotta sä saat elää turvassa ja rakastettuna kunhan vaan luotat elämäsi Hänelle. Siunausta sulle rakas ihminen!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
rajalliset voimavarat.
Hmm, oletkohan ennenkin kirjoittanut tänne?

Helppo sanoa näin ulkopuolelta, mutta ulkopuolisena tulee mieleen vain yksi sana: rau-hoi-tu. :hug:
Rauhoitu tällä hetkellä, rauhoitu olemukseltasi (muiden silmissä), rauhoitu koko elämässäsi. Älä missään tapauksessa hötkyile.

Olet elänyt sairaiden ihmisten ympäröimänä. Ja se mikä sulta puuttuu, on perusturvallisuus, joka tulee sellaisille ihmisille joita on lapsena rakastettu.

Mutta kuten joku sanoi, niin niitä sairaita ei ole enemmistönä. Enemmistö ihmisistä on rauhallisia taviksia, jotka ei haudo pahaa kellekään (ok naapuri osti hienon auton ja sai työpaikan ja kesämökin ja se ketuttaa tavista, mut se on normikateutta, ei juonien punomista).
Ne sairaat ihmiset ei pyöritä tätä maailmaa, ne tavallaan kohtaa itsekin oman luonteensa viat kun juttelevat tavallista enemmän poliisin ja sossun kanssa. Ketään normaalia ihmistä ei kiinnosta pätkääkään jonkun yläasteaikaiset jutut. Siellä sekstaillaan oikeasti nykyisin sikinsokin. Ja silloin ollaan puoliksi vielä lapsia.


Hakeudu niiden terveiden, leppoisien ihmisten pariin, tule valoon....kuten varmaan olet yrittänyt tehdäkin.
Älä tempoile sinne tänne. Mä tiedän vankilakundejakin jotka on aloittaneet uuden elämän, vaikka maine olisi mikä. Se vaatii monien vuosien kärsivällisyyttä, rauhallisuutta. Sit vuosien päästä ihmiset sanoo "no sillä oli vähän risainen nuoruus mutta kyllä se nyt on ihan petrannut". Tämän olen kuullut monta kertaa.
Huomenta!

Tässä on nyt yön yli nukuttu, suihkussa käyty ja aamupalaa napostellaan. Aurinkoinen aamu tai no aamupäivä jo, kun tätä viestiä kirjoitan! Ihme kyllä, nukuin ihan hyvin vaikka olen viimeset 2 päivää itkenyt silmät suorastaan päästäni, pelosta, tuon väkivaltasen ex-miehen takia. Oikeastaan tuntui, että mun keho on tarvinnutkin ihan kunnolla sitä lepoa ja onneksi myös pystynyt lepäämään. :heart: aina ei ole mulla näin.

No mutta, nyt kun on yön yli nukuttu ja mietitty näitä asioita ja herätty tähän aamuun virkeempinä ja viisaampina, aattelin et voisin tälle palstalle kirjottaa asiallisen blogi tai kolumni tyyppisen tekstin. :) se on just tämä, mitä minä tässä omaan tyyliini väsään, heh! En siis sano, että kaikki menisi ihan oikein ja mm. kirjotusvirheitä ei tulisi, en ole esim. varma menikö tuo 'kolumni' sana ihan oikein, mutta jatketaan raapustamista... Minä olen vain minä. :)

Nimimerkillä Echo, kirjoitteleva kysyit, olenko minä kirjoittanut tänne palstalle aikaisemminkin tästä kiusaamis asiasta? Oi kyllä olen, siitä ei käy kieltäminen, montakin kertaa ja mun ei ollut tarkotus kieltää edes koko asiaa. En kadonnut eilen illalla täältä siis tahalleni keskustelemasta, tuon viestin jälkeen, vaan oli jo niin myöhä että rupesin katsomaan elokuvaa ja menin sen jälkeen nukkumaan. Tarkoitukseni on vastailla myös sinulle tämän kolumnin muodossa tänään ja toivottavasti myös viestini tavoittaa sinut myöhemmin, ellet ole nyt paikalla! ja toivon toki myös muita ihmisiä keskustelemaan vielä tästä kolumnistani ja muutenkin kiusaamisesta.

Tulin siihen tulokseen, _että aion sen itsemurhan tehdä jos kiusaaminen alkaa taas_. ja todennäkösesti millä aion sen tehdä, niin lääkkeillä. Katsoin joskus 10v mtv3:selta dokumentin Sveitsin saattohoitokodista, johon hakeutui jostain parantumattomista sairauksista kärsiviä henkilöitä, niin vanhoja kuin nuorempiakin, oliko heillä syöpä, Alzheimer tai joku muu parantumaton etenevä sairaus. He hakeutuivat tietosesti sinne Sveitsin saattohoitokotiin kuolemaan, kun eivät halunneet, että sairaus vie heitä siihen pisteeseen että heiltä lähtee itsenäiset toimintakyvyt pois. Niinpä siinä dokumentin lopussa joku mieslääkäri tai hoitaja, antoi tälle vanhalle naiselle jonkun tappavan lääkeannoksen ja nainen nukkui rauhassa pois. Elikkä se oli kivuton ja hyvä kuolema, sitä kutsutaan eutanasiaksi. Sen takia mä haluaisin itsekin kuolla ehkä lääkkeillä, vaikka mun tilanne nyt onkin aivan erillainen, en kärsi mistään syövästä tai Alzheimerista luojan kiitos, mutta mun lyhyt elämä on ollut silti henkisesti tosi tuskallista ja jos se jatkuu myös tuskaisena 20v jälkeen, niin mä haluan jo pois, olen tässä 20v nähnyt tuskaa omalla kohdallani tarpeeksi. En uskaltaisi ampua esim. aivoja pihalle, pelkäisin sitä "kun aivot menisi mössöksi ja leviäisi pitkin seiniä..".

Jokatapauksessa, eipä mennä vielä huonoihin asioihin tämän enempää! :) kun mitään kamalan pahaa ei ole nyt välttämättä edes tapahtunut tai tule ehkä tapahtumaankaan.

Ehkä se ei ollut ollenkaan minun ex? Koska on syitä mitkä puhuisi sitä asiaa vastaan, eli niitä minkä takia se nyt realistisesti ei ois ollu täällä mun nykysillä kotinurkilla ja tullu vastaan kun olin lenkillä ja sit on taas niitä syitä mitkä puhuu sen asian puolesta, että oli.

Otetaan tässä ensiksi nuo negatiivisimmat, eli tällä kertaa parhaimmat syyt!, miksi se jätkä ei olisi ollut täällä :

- Mitä se olisi ensinnäkin täällä paljon kauempana tehnyt? en kerro tarkalleen paljonko kotipaikkakunnaltani on tänne matkaa, mutta puhutaan yli 100km matkoista.
- Miksi se olisi ollut juuri tällä asuinalueella? tällä asuinalueella asuu pääasiassa perheellisiä, mummoja ja pappoja... Mutta jonkun verran vissiin myös nuorisoa.
- Miksi olisi käynyt NIIN HUONO TUURI että tämä väkivaltainen ex-paskiainen olisi tullut JUST SILLON minua vastaan kun olin lenkillä, vaikka mulla on osotetiedot, numerotki ja kaikki salasena?? Ei mitään järkeä .
- Ei sillä ole kauheasti varaa matkustaa. Elää tuilla, ei pääse esim. rikosrekisterinsä ja koulunkeskeyttämisen takia töihin.
- Tämä on kaupunki, jossa asuu yli 100 000 ihmistä, niin MITEN JUURI HÄN, näistä kaikista ihmisistä onnistuisi tulemaan napit vastakkain mun kanssa? ja miten meillä voisi samalla asuinalueella missä minä asun olla jotain yhteisiä tuttavia/ystäviä? ja eikö olisi todennäkösempää, että törmäisin tähän ihmiseen ennemmin keskustassa missä on esim. kaikki kaupat ja baarit, jos hän on vaikka täällä päin lomailemassa ja mielummin hän varmaan olisi kaltaistensa seurassa oikeasti huonommalla asuinalueella, jos olisi täällä päin jotain rikollista keikkaa heittämässä ja ne kaverit saman tyylisiä kuin hän.

Nämä on taas ne seikat mitkä rauhottaa minua, että se ei varmasti voinut olla hän.

Mitkä asiat taas puhuu sen puolesta, että oli varmasti hän niin :

- Ihan prikulleen samanlaiset kasvot, mitä exällä oli.
- Ex myös pieni kokoinen ja hoikka, hänkin oli.
- Samanlainen pipo oli päässä mitä hänellä oli fb kuvissa.
- Tuijotti minua pitkään, pirullisen ivallinen hymy naamallaan kun kävelin vastaan, sellainen " Ai katsos, tuossako se Heini onkin... " ja jäi tuijottamaan vielä mun peräänkin.
- Sen äiti oli fb:n perusteella ollut täällä, joten se olisi voinut olla äitinsä mukana, tutustunut jossakin kapakassa uusiin ihmisiin jotka ovat näitä paikkakuntalaisia missä nyt minäkin asun ja heillä ollut kytköksiä sitten myös tähän asuinalueeseen missä mä nyt asun ja ex oli täällä sitten jonkun luona kylässä ja lähtenyt just sieltä jonnekin sitten ja sen takia törmättiin myös ulkona... Äitinsä kanssa olisivat voineet yhdessä sumplia myös matkakuluja.

Joten mitä olette mieltä? Mä olen ihan 50/50 fiiliksillä. En osaa päättää, kummin ois tapahtunu.

Mut jotain niin OUTOA se oli kohdata toi ihminen ja se pitkään töllöttäminen ! hyi helvetti, mä vaan puristin sormia pelosta nyrkkiin kun kävelin sen ohi ja koitin olla etten huomaiskaan ja elellä omaa elämääni, joka on täysin irrallinen nykyisin myös hänestä. Mutta hieman olin allapäin kun ohitin hänet, mutta se johtui aivan muista syistä. Inhottaa kyllä että en just sillon voinu kantaa ihteäni itsevarmasti ja rohkeasti tai muistanut vilkasta ees peiliin kun lähin lenkille! näytin varmaan ihan kauhealta sillon ja myös kun tuuli kovasti. Mutta miksi se käyttäytyi mua kohtaan noin, eli hymyili ivallisesti, jos mäkään en kuulu enää hänen elämäänsä ja ei olla oltu 3v missään tekemisissä? miksi sekin vaan ei unohda mua? onko teistä kovin unohtamista jos töllätään peräänkin...

Ja nythän on vappu tulossa, eli sen takia se ois voinu olla täällä ja jos oli jotain tapahtumia tai sen vapun kunniaksi just moikkaamassa jotain kaveria...

Eilen myös näin keskustassa, TÄSSÄ KESKUSTASSA JONKA PITÄISI OLLA ISO, niin yhden mun ylä-aste aikasen tutun shoppailemassa! oli niin sen näkönen ja sen kehon kieli kans samanlaista kun imutti sitä röökiä siinä huuliensa välissä että en voinut erehtyä.

Eli ne on vissiin alkanu vapun kunniaks levittäytymään tänne päin nämä... Paskakasat...

Niille pitäis saada joku matkustus kielto ! ettei tarvii pomppia joka suomen kaupungissa ja paikkakunnilla ja luoda niissä paikoissa uusia ihmissuhteita...

Tuntuu että tässä on myös joku salajuoni meneillään. Ehkä ne yrittää just ehtiä minua eripaikoista? ja sen takia luoda mahdollisimman paljon uusia verkostoja?

TÄMÄ _KIUSAAMIS/HUORAN MAINE - HOMMA_ ON TUHONNUT KOKO MINUN PSYYKEEN, KUTEN HYVIN NÄKYY.

Sen takia, en jaksakkaan sitä enää ottaa elämääni. Jos niin huonosti kävisi. Vieläkin on toipuminen kesken ja ehkä se on koko loppuiän urakka myöskin. Kuka tietää? ja vaikka joskus toipusinkin "täysin" niin silti mulla on aina tästä kiusaamisesta ja huoran maineesta ne jääneet arvet, ellen saa nyt jotain muistinmenetystä ja unohda totaalisesti koko homman, niin _AINA_ jos alkais se kiusaaminen uudestaan tai tulis huoran maine pään päälle leijumaan, eli ne vanhat asiat jotka minut joskus näinkin huonoon pisteeseen laitto mitä nyt oon: sairas henkisesti/fyysisesti, aika eristäytynyt. Niin repäisisi joka kerta ne arvet auki !

EIKÄ SIINÄ OO _MITÄÄN_ JÄRKEÄ . !!!

Ja mä painotan vielä, miten paljon, mä olen ponnistellut: Olen kestänyt 16v asti kahta mielenterveysongelmaista vanhempaa joista toinen on isä joka juo joka ilta myös kaljaa, niiden viikottaisia riitelyjä kovaan ääneen aina samoista asioista ilman että silti erotaan, äidin ulosteiden pyyhkimistä sormista vessan ja kylppärin seiniin (pakostikin tullu ne jäljet nähtyä), isovanhemmat jotka äidin ja isän sijaan on ollu taas tosi tiukkia kun äiti ja isä ei oo mitään rajoja asettaneet, niinkin tiukkoja että mua lyöty, tukistettu, annettu luunappia ja pakotettu joka päivä mummolaan, olemaan yksin ja tekemään vaan läksyjä, millon milläkin verukkeella, kuulemma että mun äiti ja isä ei osaa mua kunnolla hoitaa ja mä en kunnolla kotona syö... ja mulle ne muisti haukkua aina mun isää kuinka mun isä on luuseri, paska, alkoholisti... Niin että mulla tuli itku silmään, kun mä yritin puolustaa mun omaa vanhempaa ja sillon vielä rakastin äitiä ja isää, siitäkin huolimatta millasia ne oli, ennen kun meilläkin meni välit... Ukkiin ja mummoon mä katkasin välit 12v, kun mä olin niin vihanen ja katkera esimerkiks just tosta fyysisestä kurittamisesta ! se ei oo minun mielestä anteeks annettavaa ja mä oisin uskonu vähemmälläkin, vaikka mä oon ollu HYVIN itsepäinen ja vaikea tyttö, niin mä oon myös hyvin herkkä ja kiltti ... No sit tuli se isolla porukalla kiusaaminen ja huoran maine: haukkumista, lyömistä, tönimistä, mulkoilua, naureskelua, pilapuheluja, netissä haukkumista, perättömien juorujen levittämistä, uhkailua väkivallalla, vessan seiniin minusta kaikkien perättömien juttujen töhrimistä ... Sitä kestin koko ylä-asteen ajan, en kertonu oikeastaan koskaan kellekään aikuiselle kunnolla mitä se oli, en vanhemmille, en opettajille, en halunnu rasittaa ketään ja kotona meillä nyt oli tarpeeks muutenkin ongelmia ... Kerroin vaan sillon kun mua lyötiin ja en uskaltanu mennä enää kouluun ja niistä poissaoloistahan jäi sitten kiinni. Tuo kiusaaminen sitten HAJOTTI minun mielenterveyden ja fyysisenkin terveyden, sanotaan nyt vaikka näin että mulle puhkes krooninen ihosairaus kiitos kovan stressin mikä aiheutui taas kiusaamisesta... ja ei tarvii paljoa epäillä, että miks se sairaus puhkes jos oli just kovien henkisten paineiden alla ja kroppa jatkuvasti kävi stressistä ylikierroksilla, niin kyllähän siinä helposti sairastuu monellakin tavalla..... Ja tämä ei oo mitään hullun selittämistä vaan TÄMÄ ON TOTUUS, kova jatkuva stressi vaikuttaa ERITTÄIN KIELTEISESTI elimistöön. Mitä pitäis pystyä välttämään. Mutta miten vältät jos ihmiset kiduttaa sinua eri keinoilla joka arkipäivä 2v ajan ? se on aika raskasta...

Ja joskus oon miettiny, että alkaisin itekkin vetämään anfetamiiniä. Kun tämä henkinen tuska on niin suuri tuon kiusaamisen jälkeenkin ja jos se joskus vielä jatkuis, niin olis sitten vaan pireissä ja pää sekasin ja tekis vaikka sitä mitä ihmiset oikeesti tahtovat minun tekevän ... eli rupeisin sitten vaikka huoraamaan piristä ! . Ja olisin ihan tillintallin, eikä tarviis enää ikinä ajatella näitä asioita ja joskus kun tökkää viimesen annoksen suoneen, niin se on sitten henki pois ja kans pääsee silläkin tavalla tästä maailmasta pois... :/

Eli en tiiä onko se IHAN SAMA mitä minä tekisin, tuleeko koskaan mikään koskettamaan noita mun kiusaajia, edes se jos mä kuolisin, liian nuorena ja liian aikaisin, oman käden kautta ... tai ajautuisin tuskan takia , päihteiden väärinkäytön tielle ... Mutta se on niin katkeraa ja säälittävää, jos mun kuolema, esim. vasta herättelis ne ja sit ihmiset alkais kuunella itteään ja miettiä, ETTÄ TULIKOHAN SITTENKIN PIKKUSEN LIIAN PAHASTI TEHTYÄ SILLE HEINILLE ! Mutta onhan se tosi kiva kun ihmiset alkaa vasta tuossa vaiheessa kuuntelemaan ja minä en pääse enää sieltä toiselta puolelta takasin ????? :)

Mutta jos tässä nyt jotakin pahaa tapahtuu, niin ainakin minä yritän, selvittää nämä asiat puhumalla kun ollaan kuitenkin jo kaikki 20-22v ja pitäis silleen olla aikuisia ihmisiä kuitenkin, vaikka tuota facebookkia kyyläilin nii ei olla kyllä paljon paskaakaan muututtu ulkonäöllisesti! nii en mie tiijä, ollaanko sitten henkisestikkään... Mutta jos se puhuminen ei toimi, eikä nämä ihmiset tajua minun tuskaa ja että heidänkin teot ovat olleet tosi väärin, niin sillon minä kyllä jo lähen oman käden kautta pois. On tätä katottu tarpeeksi.

Ja kaikista hirveintä ja nolointa ois se, kun oon vaihtanu nimeni, sanonu että oon täältä kotosin missä nyt asun ... Niin tulis joku menneisyyden ihminen siihenki porukkaan ja oon vaikka nykyään nimeltä Katariina, niin rupeekin pirullisesti selittämään jotain et " Hei Heini, mitäs sulle kuuluu??? " ja sit et kertoo todellisuudessa mistä mie oon kotosin ja näin. Niin kyllä siinäkin vaiheessa voi jo tökätä piri töötin suoneen, kun jää menneisyydestä kiinni ja muiden kuullen. JA NÄMÄ VARMASTI NAUTTIS ! nauttii ehkä nyttenkin jos lukee tätä tekstiä..................

Että kyllä minun menneisyydestä on tullu kärpäsestä härkänen niin sanotusti, kun en mitään kauhean suuria asioita oo kuitenkaan tehny mihin ois sillon liittyny ees varsinaista seksiä, mutta saanu silti näin hirveen helvetin osakseni ja vaikee mun on ollu mun elämässä uskoa enää mihinkään jumalaan, jeesukseen tai enkeleihin. :'( ja ihmisen voimavarat on todellakin rajalliset.

Mä oon kateellinen teille, joilla on aina ollu suht tavallinen ja onnellinen elämä, ilman sen kummempaa kommervenkkiä ! mul on aina pelko etten tuu sellasta elämää saamaan ja aina se riski että se tuhoutuu vielä jollakin tyhmällä tavalla .

- Heini
 
"Hmh"
[QUOTE="kirppu";30795119]Ensinnäkin: et ole ainut, joka tuollaisen helvetin on joutunut käymään läpi. Vierestä seurasin, kun parasta ystävää kiusattiin kokemallasi tavalla vuosia. Ja siihen lähti ventovieraat nuoret mukaan. Yhdistelmä pieni paikkakunta+naapurikunnat+teinijuorut voi aiheuttaa vaikka mitä. Joten uskon sua, että olet todella tuollaisen uhriksi joutunut. Kuten sanon, et ole ainut. Muakin kiusattiin läpi peruskoulun, tosin ei samassa mittakaavassa kuin sua. Ja se paskanjauhaja-eksäkin löytyy. Meidän eron aikana jopa melkein tuntemattomat miehet huoritteli mua kadulla: eksä oli vähän levitellyt juttujaan.

Sattui muuten niinkin, että jo aikuisena opiskelijana tutustuin tyttöön, joka myös oli käynyt yläasteella samanlaisen kiusaamishelvetin läpi, kuin sinä. Hänen oli vaikea kertoa kokemastaan, koska kuvitteli, etten usko, mihin mittakaavaan tuollainen kiusaaminen voi ulottua. Hän oli todella helpottunut, kun en leimannut häntä ja väittänyt kaiken koetun olevan vain hänen päässään. Hänkin kävi todella pohjalla, ennen kuin 21-vuotiaana sieltä lähti nousemaan.

Mutta se mitä minä, mun bestis ja tuo tyttö johon tutustuin kaikki opittiin oli se, että maailma on täynnä ihmisiä jotka eivät kiusaa, eivät usko juoruihin ja suhtautuvat paskanjauhajaöykkäreihin epäluuloisesti. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka uskovat kiusattua, tukevat häntä ja haluavat auttaa jaloilleen. Se paska loppuu kuin loppuukin aikanaan. Mun bestiksellä menee paljon paremmin kuin niillä kiusaajilla kenelläkään. Mulla on elämässäni paljon rakkautta, ystäviä, oma perhe ja hyvä mies. Ja se tyttö opiskelee unelma-ammattiinsa ja on nykyään yksi vahvimmista ihmisistä, jonka tunnen.

Älä tapa itseäsi. Älä anna niiden kusipäiden voittaa. Sinä pääset siitä helvetistä. Sua sattuu ja sua pelottaa ihan helvetisti nyt. Mutta sinä pääset eteenpäin.[/QUOTE]

Hyvä kirjoitus. Nimenomaan lapsena/teininä saatu, vaikka kuinka aiheeton "hullun maine" voi seurata tosi pitkälle. Pienellä paikkakunnalla vaikka läpi elämän.
 
rajalliset voimavarat.
[QUOTE="Hmh";30796598]Hyvä kirjoitus. Nimenomaan lapsena/teininä saatu, vaikka kuinka aiheeton "hullun maine" voi seurata tosi pitkälle. Pienellä paikkakunnalla vaikka läpi elämän.[/QUOTE]

Mutta kun mä en asu enää siellä pienellä paikkakunnalla ! joten miten voin törmätä isossa kaupungissa , vielä näihin ihmisiin !?

Sen mä vain haluaisin tietää...
 
Mutta kun mä en asu enää siellä pienellä paikkakunnalla ! joten miten voin törmätä isossa kaupungissa , vielä näihin ihmisiin !?

Sen mä vain haluaisin tietää...
Tuolle on oikein tavallinen selitys.
Jos olet isossa kaupungissa, niin pienistä kaupungeista virtaa ihmisiä "turisteina" käymään siellä shoppailemassa, viihteellä, kavereita tapaamassa. Se ei usein toimi toisinpäin, eli kaupungista ei mennä mihin tahansa korpeen, jossei siellä ole joku matkailunähtävyys tai ulkoilujuttuja. Eli on todennäköisempää että jonkun perä-hikiäläisen Maija Meikäläisen tapaa turistireissulla vaikka Tukholmassa, kuin että joku tukholmalainen lähtisi käymään Perä-Hikiällä. Mäkin lähden täältä pikkukunnasta todennäköisesti huomenna turistiksi yhteen isompaan kaupunkiin ja sinne saa ajella. En liiku edes ihan ydinkeskustassa.

Sen sijaan, on aika epätodennäköistä että (jos oletetaan että se näkemäsi mies oli sun exä) sut tunnettaisiin yli 100 000 ihmisen kaupungissa niin hyvin jo, että susta saataisiin juoruja selville jollain baarireissulla, kuten epäilit. Ei se sun exä siellä kiertele tuoppi kädessä kysymässä jokaiselta "tunnetteko yhtä Heiniä", ja jos kiertelisikin niin taatusti kukaan ei susta osaa sanoa mitään.

Oletko muutoin ollut ahdistunut, ennen sen miehen näkemistä? Kun minusta tuntuu että sulla pitäisi lääkitystä lisätä, kuulostaa pahalta ahdistuneisuushäiriöltä. Sä et saa itseäsi välttämättä rauhalliseksi vaan siihen saatetaan tarvita tujumpia hoitokeinoja.

Ja kuten tuossa yhdessä viestissä sanoin, niin älä anna jonkun mielipuolen laitapuolenkulkijan (en halua ketään mollata, mutta haluan tuoda sen kontrastin esille että millainen se mies on terveisiin verrattuna) pilata enää elämääsi. Jos teet itsarin, niin sulta jää huomaamatta että n.80-90 % ihmisistä on mukavia, hei haloo, suurin osa ihmisistä joita näet. Hakeudu heidän seuraan, älä anna kenenkään sairaan ihmisen sun elämää enää säädellä.
Normaali ihminen ei puno juonia. Jos joku on niin sairas että punoo, niin se on hänen häpeänsä ja se on osoitus siitä että silläkään ei hyvin mene.

Vaikket usko Jumalaan niin rukoilen puolestasi. En haluaisi ottaa uskontoa esille kun olet ahtaalla, mutta jospa edes se ajatus sua lämmittäisi että joku muistaa sua iltarukouksessa. :kiss:
 
Ja sit semmoinen, että olisiko sulla mahdollisuutta päästä johonkin terapiaryhmään, esim. mt-toimiston kautta? Olisiko siellä, missä asut, jotain ystävätoimintaa?
Ja en nyt tuputa uskontoa, mutta seurakunnissa (ainakin luterilainen ja vapaakirkko) on krito-, eli kristillisen toipumisen ryhmiä. Itse olen ollut semmoisessa ja ei siellä uskontoa tuputeta kellekään, sen sijaan on rauhallinen tunnelma niissä.

Se nimittäin helpottaisi jos voisit turvallisessa porukassa tai turvalliselle ihmiselle sanoa ääneen että sua on kiusattu rankasti. Huomaisit että maailma ei kaadu siihen jos alat puhua niitä salaisuuksiasi muille ihmisille (heillä on vaitiolovelvollisuus) ja ne ihmiset ei ala sua ivata. Jokainen jolla on vähänkin älyä, tajuaa että sunkaltaista ei parane rääkätä yhtään enempää.
Vaikeista asioistaan kun puhuu ensin itse, niin ne alkavat menettää tehoaan muiden mielissä.

Mutta tuo salailukin alkaa käydä varmasti jo voimille ja sulla on äärimmäisyyksiin mennyt paljastumisen pelko. On hyvä että edes netissä uskallat näistä puhua, mutta ehkä olisi aika puhua ihan kasvotusten jollekin porukalle?

Mä niin toivoisin että pystyisit edes hetken näkemään tämän maailman muiden ihmisten rillien läpi, eikä enää jonkun sairaan äijän mielenmaiseman läpi. :)
 
Viimeksi muokattu:
rajalliset voimavarat.
Tuolle on oikein tavallinen selitys.
Jos olet isossa kaupungissa, niin pienistä kaupungeista virtaa ihmisiä "turisteina" käymään siellä shoppailemassa, viihteellä, kavereita tapaamassa. Se ei usein toimi toisinpäin, eli kaupungista ei mennä mihin tahansa korpeen, jossei siellä ole joku matkailunähtävyys tai ulkoilujuttuja. Eli on todennäköisempää että jonkun perä-hikiäläisen Maija Meikäläisen tapaa turistireissulla vaikka Tukholmassa, kuin että joku tukholmalainen lähtisi käymään Perä-Hikiällä. Mäkin lähden täältä pikkukunnasta todennäköisesti huomenna turistiksi yhteen isompaan kaupunkiin ja sinne saa ajella. En liiku edes ihan ydinkeskustassa.

Sen sijaan, on aika epätodennäköistä että (jos oletetaan että se näkemäsi mies oli sun exä) sut tunnettaisiin yli 100 000 ihmisen kaupungissa niin hyvin jo, että susta saataisiin juoruja selville jollain baarireissulla, kuten epäilit. Ei se sun exä siellä kiertele tuoppi kädessä kysymässä jokaiselta "tunnetteko yhtä Heiniä", ja jos kiertelisikin niin taatusti kukaan ei susta osaa sanoa mitään.

Oletko muutoin ollut ahdistunut, ennen sen miehen näkemistä? Kun minusta tuntuu että sulla pitäisi lääkitystä lisätä, kuulostaa pahalta ahdistuneisuushäiriöltä. Sä et saa itseäsi välttämättä rauhalliseksi vaan siihen saatetaan tarvita tujumpia hoitokeinoja.

Ja kuten tuossa yhdessä viestissä sanoin, niin älä anna jonkun mielipuolen laitapuolenkulkijan (en halua ketään mollata, mutta haluan tuoda sen kontrastin esille että millainen se mies on terveisiin verrattuna) pilata enää elämääsi. Jos teet itsarin, niin sulta jää huomaamatta että n.80-90 % ihmisistä on mukavia, hei haloo, suurin osa ihmisistä joita näet. Hakeudu heidän seuraan, älä anna kenenkään sairaan ihmisen sun elämää enää säädellä.
Normaali ihminen ei puno juonia. Jos joku on niin sairas että punoo, niin se on hänen häpeänsä ja se on osoitus siitä että silläkään ei hyvin mene.

Vaikket usko Jumalaan niin rukoilen puolestasi. En haluaisi ottaa uskontoa esille kun olet ahtaalla, mutta jospa edes se ajatus sua lämmittäisi että joku muistaa sua iltarukouksessa. :kiss:
Mutta eikö mun isoon kaupunkiin muuttaessa pitänyt just saada enemmän elintilaa hengittää ja isommat piirit , jotta näin ei pääsis käymään !?

Johan se on nyt piru jos ei saa isolla eikä pienellä paikkakunnalla elää rauhassa...!

Ja en mie tuommosta pelkää, vaan sitä en halua, et yksikään menneisyyden ihminen levittää tämän paikan asukille minusta mitään ja kyselee minun perään , et oisko niillä jotain tietoja minusta esimerkiksi !
 
Mutta eikö mun isoon kaupunkiin muuttaessa pitänyt just saada enemmän elintilaa hengittää ja isommat piirit , jotta näin ei pääsis käymään !?

Johan se on nyt piru jos ei saa isolla eikä pienellä paikkakunnalla elää rauhassa...!

Ja en mie tuommosta pelkää, vaan sitä en halua, et yksikään menneisyyden ihminen levittää tämän paikan asukille minusta mitään ja kyselee minun perään , et oisko niillä jotain tietoja minusta esimerkiksi !
Juu mut et sä voi estää ketään matkustamasta tai jopa muuttamasta samaan kaupunkiin kuin sä. Maailma on nykyisellään aika pieni, joten et voi taata ettei ikäviä ihmisiä näkyisi siinä kaupungissa jossa asut.

Mutta. Edelleen toivon, että löytäisit toisenlaisia ihmisiä, koska ne toisenlaiset eli tavikset ei liiku samoissa piireissä kuin sun edelliset tutut. Jos saat muutaman mukavan tutun/kaverin nykyiseltä paikkakunnalta, niin niillä entisillä tyypeillä ei ole valtaa sun uusiin tuttavuuksiin, koska ne on eri porukkaa.
Edelleen toistan: ei ihmiset usko jotain epämääräistä laitapuolenkulkijaa, vaikka se haukkuisi sut miksi tahansa. Koska ihmiset tietää että laitapuolenkulkijalta nyt voi tulla mitä settiä tahansa, ja niiden puheita osataan suodattaa.

Ja ylipäätään, ei ketään kiinnosta vaikka sun exä kulkisi sun kantapäilläsi haukkumassa "Heini on huora." Nykyihmiset sekstaavat itse pitkinpoikin yöelämässä itsekin niin ketään ei tuommoinen haukku kiinnosta.
 
rajalliset voimavarat.
Ja sit semmoinen, että olisiko sulla mahdollisuutta päästä johonkin terapiaryhmään, esim. mt-toimiston kautta? Olisiko siellä, missä asut, jotain ystävätoimintaa?
Ja en nyt tuputa uskontoa, mutta seurakunnissa (ainakin luterilainen ja vapaakirkko) on krito-, eli kristillisen toipumisen ryhmiä. Itse olen ollut semmoisessa ja ei siellä uskontoa tuputeta kellekään, sen sijaan on rauhallinen tunnelma niissä.

Se nimittäin helpottaisi jos voisit turvallisessa porukassa tai turvalliselle ihmiselle sanoa ääneen että sua on kiusattu rankasti. Huomaisit että maailma ei kaadu siihen jos alat puhua niitä salaisuuksiasi muille ihmisille (heillä on vaitiolovelvollisuus) ja ne ihmiset ei ala sua ivata. Jokainen jolla on vähänkin älyä, tajuaa että sunkaltaista ei parane rääkätä yhtään enempää.
Vaikeista asioistaan kun puhuu ensin itse, niin ne alkavat menettää tehoaan muiden mielissä.

Mutta tuo salailukin alkaa käydä varmasti jo voimille ja sulla on äärimmäisyyksiin mennyt paljastumisen pelko. On hyvä että edes netissä uskallat näistä puhua, mutta ehkä olisi aika puhua ihan kasvotusten jollekin porukalle?

Mä niin toivoisin että pystyisit edes hetken näkemään tämän maailman muiden ihmisten rillien läpi, eikä enää jonkun sairaan äijän mielenmaiseman läpi. :)
Eikä tässä enää tuommoset auta, mä oon käyny noi jo läpi ja nyt pitää selvitä vaan omillaan jo. Muhun ei pumpata yhtään enää rauhottavia tai mitään myrkkyjä sisään, kun niistä menee vaan enemmän pöhnöön ja elämä sekasin...!

Katoppa vaikka jotain narkkareita jotka vetää vaikka mitä mielialalääkkeitä, en yhtään ihmettele miks niillä on kämppäkin niin paskanen ja sekanen, kun pää on ihan sekaisin niistä mömmöistä...

Ja pelkäämpä että mulle voi ihan hyvin käydä, Tommi Nakarit. ;< koska just tollaset miehet tappaa ja hakkaa.
 
Eikä tässä enää tuommoset auta, mä oon käyny noi jo läpi ja nyt pitää selvitä vaan omillaan jo. Muhun ei pumpata yhtään enää rauhottavia tai mitään myrkkyjä sisään, kun niistä menee vaan enemmän pöhnöön ja elämä sekasin...!

Katoppa vaikka jotain narkkareita jotka vetää vaikka mitä mielialalääkkeitä, en yhtään ihmettele miks niillä on kämppäkin niin paskanen ja sekanen, kun pää on ihan sekaisin niistä mömmöistä...

Ja pelkäämpä että mulle voi ihan hyvin käydä, Tommi Nakarit. ;< koska just tollaset miehet tappaa ja hakkaa.
Millainen lääkitys sulla on nyt, onko sulla mitään? Koska joskus pitää valita sen tajuttoman ahdistuksen ja lääkkeiden tuoman turtuneisuuden väliltä, että kumpiko on pienempi paha. Ja jos lääkevalinnat menee kohdilleen, niin se lääke ei turruta vaan saa ihmisen innostumaan elämisestä. Mutta tärkeää on että lisäksi saat elämääsi lisää niitä ihmisiä joille voit kertoa kaikesta.
Mutta nyt on mentävä nukkumaan...huomenna kiireinen päivä, ja ajan pitkiä matkoja auton ratissa. :)
 
rajalliset voimavarat.
Juu mut et sä voi estää ketään matkustamasta tai jopa muuttamasta samaan kaupunkiin kuin sä. Maailma on nykyisellään aika pieni, joten et voi taata ettei ikäviä ihmisiä näkyisi siinä kaupungissa jossa asut.

Mutta. Edelleen toivon, että löytäisit toisenlaisia ihmisiä, koska ne toisenlaiset eli tavikset ei liiku samoissa piireissä kuin sun edelliset tutut. Jos saat muutaman mukavan tutun/kaverin nykyiseltä paikkakunnalta, niin niillä entisillä tyypeillä ei ole valtaa sun uusiin tuttavuuksiin, koska ne on eri porukkaa.
Edelleen toistan: ei ihmiset usko jotain epämääräistä laitapuolenkulkijaa, vaikka se haukkuisi sut miksi tahansa. Koska ihmiset tietää että laitapuolenkulkijalta nyt voi tulla mitä settiä tahansa, ja niiden puheita osataan suodattaa.

Ja ylipäätään, ei ketään kiinnosta vaikka sun exä kulkisi sun kantapäilläsi haukkumassa "Heini on huora." Nykyihmiset sekstaavat itse pitkinpoikin yöelämässä itsekin niin ketään ei tuommoinen haukku kiinnosta.
Kyllä tekisi mieli estää, ei niillä ole oikeutta tulla tänne. Ovat tarpeeksi aiheuttaneet mulle jo traumaa. Ja miten niin nykysellään pieni, ennenkö se ei ole muka sitten ollut? ja kylläpä niitä ennen näytti ainakin kovasti kiinostavan, niin kovasti että mut on monesti hylätty tuon asian takia ja kohdeltu törkeästi, totuus on kuitenkin se et mun tulevan miehen korviin ei saa koskaan kantautua että mä oon ollut ex-lutka, eikä se saa tietää mun alkuperästä nimeä tai mistä oon oikeasti kotosin !

Onko se liikaa pyydetty että saisin elää jo näiltä ihmisiltä rauhassa?

Ja mä en todella myöskään halua jäädä miehettömäksi tai lapsettomaksi ! mutta en myöskään halua hankkia lasta niin, että olen vieläkin kusipäämäisempi ämmä ja valehtelen miehille käyttäväni ehkäsyä, panen sinne sun tänne, hankin itseni salaa raskaaksi ja teen jostakin miehestä tahallaan isän, ilman että se on välttämättä sitä ollenkaan itse tahtonut... ja silti se lapsi ei saa ehjää perhettä, vaan pelkästään äidin ja sekin äiti tuossa tilanteessa on pahoinvoipa.
 
rajalliset voimavarat.
Millainen lääkitys sulla on nyt, onko sulla mitään? Koska joskus pitää valita sen tajuttoman ahdistuksen ja lääkkeiden tuoman turtuneisuuden väliltä, että kumpiko on pienempi paha. Ja jos lääkevalinnat menee kohdilleen, niin se lääke ei turruta vaan saa ihmisen innostumaan elämisestä. Mutta tärkeää on että lisäksi saat elämääsi lisää niitä ihmisiä joille voit kertoa kaikesta.
Mutta nyt on mentävä nukkumaan...huomenna kiireinen päivä, ja ajan pitkiä matkoja auton ratissa. :)
Kuule, ei oo mitään lääkitystä ja minut saa voimaan hyvin se että saan lopullisen vapautuksen näistä ihmisistä, pääsen rauhassa rakentamaan uusia ihmissuhteita ilman että tarvii jatkuvasti pelätä menneisyyden astumista esiin jonkun ihmisen kautta ja voin rauhassa saada myös miehen ja lapsia ! Niillä mun psyyke tulee tasapainoiseksi. RAUHALLA. Ei sillä, että olen ikuinen kiusattu ja elän maineeni kanssa, mikä tapahtui virheistä 11-15vuotiaana. Seuraavat 65 vuotta.

Mutta jos aina joutuu elää huoran maineessa, syömään sen takia psyyke lääkitystä kun ei pää kestä. Niin aika surullista.
 
Kyllä tekisi mieli estää, ei niillä ole oikeutta tulla tänne. Ovat tarpeeksi aiheuttaneet mulle jo traumaa. Ja miten niin nykysellään pieni, ennenkö se ei ole muka sitten ollut? ja kylläpä niitä ennen näytti ainakin kovasti kiinostavan, niin kovasti että mut on monesti hylätty tuon asian takia ja kohdeltu törkeästi, totuus on kuitenkin se et mun tulevan miehen korviin ei saa koskaan kantautua että mä oon ollut ex-lutka, eikä se saa tietää mun alkuperästä nimeä tai mistä oon oikeasti kotosin !

Onko se liikaa pyydetty että saisin elää jo näiltä ihmisiltä rauhassa?

Ja mä en todella myöskään halua jäädä miehettömäksi tai lapsettomaksi ! mutta en myöskään halua hankkia lasta niin, että olen vieläkin kusipäämäisempi ämmä ja valehtelen miehille käyttäväni ehkäsyä, panen sinne sun tänne, hankin itseni salaa raskaaksi ja teen jostakin miehestä tahallaan isän, ilman että se on välttämättä sitä ollenkaan itse tahtonut... ja silti se lapsi ei saa ehjää perhettä, vaan pelkästään äidin ja sekin äiti tuossa tilanteessa on pahoinvoipa.
Joka toinen baarissa pyörivä nainen on jollain lailla huora, ainakin siten että on harrastanut useamman miehen kanssa seksiä, miten se huora-sana nyt nykyisellään määritelläänkään.
Jos millään pystyt ajattelemaan muiden naisten tilannetta myös, niin ymmärrät että nykyisenä aikana sun seksimenneisyys on ihan pientä.

Ja niinkuin tosi moni on sulle tässä ketjussa sanonut, niin yläasteaika on yläasteaika ja piste. Silloin ollaan vielä melkein lapsia. Nuoruuden toilailut ei enää aikuisuudessa vaikuta kenenkään aikuisen arvioon toisesta ihmisestä, jos nyt et jossain sekavassa piri-alko-linnakundi-porukassa pyöri jossa kohkataan vaikka mistä asiasta.

Älä vielä mieti lapsia, laita ensin oma elämäsi kuntoon, ja tämän sanon niin rakentavasti kuin pystyn. Keskity rauhassa oppisopimusjuttuihin, kaverisuhteiden luomiseen, itsesi hoitamiseen, terapiaan. Sulla on aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
rajalliset voimavarat.
Eli et siis tajunnu. :) sönkkäät vaan tuota samaa, kuinka minun pitäis jatkaa kestää sitä kiusaamispaskaa ja huoran maineita, vaan jollain ilveellä maailman tappiin saakka...
 
Ttppii
Suomi on pieni maa. Itseasiassa maailma on pieni maailma. Kerran olen tavannut yhden kaverin ( jota parin kolmeen vuoteen en muuten ollut nähnyt) noin 8000km päässä olevassa miljoonakaupungissa sattumalta kadulla. Olimme molemmat työmatkoilla, ihan eri työt, eri matkat ja eri kokoukset.
 
rajalliset voimavarat.
Oonko minä siis väittänyt edes että huoralla ois mitään tekemistä yh:n kanssa? En. Minä nyt joka tapauksessa olen huora, tein sitten mitä tahansa, sillon en edes oikeaa seksiä harrastanut tai koskaan ole maksua seksistä ottanut!

Silti, te ootte neuvonu mua aivan väärin aikasemmin. Mä muutin kauas muualle, saadakseni uuden alun elämään ja katkasin jopa välit huonoon perheeseen kokonaan. Päätin oikeasti, et elämä on sitä mitä sä teet siitä ja kyllä se kantaa!

No kovin pitkälleppä se kanto, jos täälläkin törmään menneisyyden paskiaisiin kotini nurkalla ja musta aletaan levittämään taas sitä huora ja sekopää puppua, joudun taas kiusatuksi!

Ei siinä ole mitään järkeä. Koska olen tehnyt niin paljon muutoksia elämäni eteen, niin kun sillon kehotitte ja sillon just nää muutokset oli sitä et muuta kauemmas sieltä tuppukylästä pois ja mee opiskelemaan! No, näin mä tein. Ja jos exän paskiainen ilmestyy taas mun elämään ja päättää alkaa tuhota mun elämää, niin pitkälleppä se mun menneisyys kanto! Ja neuvotte nyt aivan päin vastaseen suuntaan, että mun pitäisi jaksaa & kestää kiusaamista vaikka viimeks ymmärsitte täysin että se oli just se mut eniten hajottava tekijä perheen lisäks ja tarvihin muutosta elämään !

Te ette ymmärrä ollenkaan mun tuskaa. Se on sisäinen tuska joka sanelee tässäkin viestissä. Mä en halua jäädä esim. Miehettömäksi ja lapsettomaksi ! Ja haluan terveeksi ja elää perusonnellista elämää, unohtaa kokonaan sen että mua on joskus kiusattu ja se ei onnistu jos menneisyyden paskiaiset alkaa pörrätä elämäs ! Ei asiat mitä sä oot tehny teininä ja nuorempana voi tuhota koko sun elämää ja pitää pystyä jättämään elämässä tiettyjä vaiheita lopullisesti taakse, mä oon ihan pöyristynyt... Tää on ihan sairas maailma! Ja suurimpaa osaa ihmisistä mie inhoon/vihaan koska oon tullut syrjityksi/hylätyksi. On se huoran maine ja kiusaaminen vaan sitten kova juttu ja paskiaiset vaan nauttii ja kohtelee mua tyhminä kun tunteetonta, 'se kestää mitä vaan...' .
 
rajalliset voimavarat.
Suomi on pieni maa. Itseasiassa maailma on pieni maailma. Kerran olen tavannut yhden kaverin ( jota parin kolmeen vuoteen en muuten ollut nähnyt) noin 8000km päässä olevassa miljoonakaupungissa sattumalta kadulla. Olimme molemmat työmatkoilla, ihan eri työt, eri matkat ja eri kokoukset.
Niinkin pieni ettei huoran mainetta ja kiusaamista pääse millään pakoon? Sairas maailma.

Ei täällä voi alottaa alusta jos on kerran elämäsä tuhonnu, ees sillon kun on ollu jotain 12. Ja mäkään kun en oo tehny ees paljoa mitään, silti joutusin ehkä vielä kärsimään! Vetää jo vihaiseksi. Eikä tunneta anteeksiantoa, oikeastaan niiden pitäs olla multa ruinaamassa anteeks, eikä minun niiltä, jos yrittävät tulla taas pilaamaan mun elämää... !
 
Heydon
Ap:lla kulkee ajatukset edelleen siis samaa rataa?! Fakta on siis se, että olet EHKÄ nähnyt exääsi muistuttavan miehen kadulla ja siitä menet niin pois tolaltaan, että alat suunnittelemaan itsemurhaa? Taidat vähän tykätä draamasta ja asioiden suurentelusta? Kellekään exälle et ole niin tärkeä, että hän verikostoon verrattavalla voimalla alkaisi sinua vuosien jälkeen vainoamaan. Sillä paskiaisellakin on aivan varmasti parempaa tekemistä, sinä et ole niin tärkeä.

Ja mahtavasti olet ulkoistanut oman vastuusi elämästäsi. Muut ihmiset on pahoja ja kaikki yrittävät sabotoida juuri sinun elämäsi. Totuus on se, että ketään ei kiinnosta muu kuin oma napansa! Ketään ei kiinnosta se, että olet tai et ole ollut huora teininä. Ainoa asia, millä on merkitystä, on se, kuka olet juuri nyt ja miten kohtelet ihmisiä tällä hetkellä. Kuulostaa siltä, että itse taidat kohdella ihmisiä ikävästi, ja väistelet vastuuta omista valinnoistasi. Ja sinä itse olet ainoa ihminen, joka antaa vallan menneisyydelle jumittamalla vanhoihin asioihin. Kun päätät päästää menneisyydestä irti, se päästää irti sinusta.
 
Heydon
Ja vielä: Tulet tänne pyytämään mielipiteitä ja apua, ja kun ihmiset antavat sinulle niitä ja aikaa viikonlopustaan, vastaukset eivät kelpaakaan vaan vetäydyt taas sen taakse, että kukaan ei ymmärrä sinua!
 
luulisin näin
Kullakin on kohtalonsa. Elämä antaa sitä mitä antaa jostain syistä. Läksystään ei pääse ennen kuin on oppinut. Siksi niihin samoihin kompastuskiviin törmää uudestaan ja uudestaan.
 

Yhteistyössä