Tekisitkö itsemurhan tässä tapauksessa?

  • Viestiketjun aloittaja rajalliset voimavarat.
  • Ensimmäinen viesti
rajalliset voimavarat.
Jos sua ois joskus kiusattu oikeen rankasti, henkisesti että fyysisesti, sulla ois ollu aika kova huoran maine... Kiusaaminen ois ollu haukkumista, lyömistä, tönimistä, mulkoilua, naureskelua, pilapuheluiden soittelua, nettiherjoja, yleisten vessojen seiniin töhertelyä: " Se Heini *****nen on ihan kauhee huora!!!!! " ja paskajuorujen levittämistä, niin että sillä ois tuhottu monta ihmissuhdetta ja parisuhteen alkua...

Sit kun sitä on kestäny vuosia, sä oot sairastunu itekkin sen homman takii... Sitkeyden takia saanu kuitenkin skarpattua ja positiivisten ihmisten positiivisien kommenttien takia ja päättäny ottaa opiks siitä, kun ihmiset on sanonu et elämä on sitä mitä sä teet siitä...

No sä oot vaihtanu paikkakuntaa, muuttanu paljon kauemmaksi, vaihtanu nimes, pistäny osotetietos & numeros salaseks, poistanu facebookin ... Alottanu toipumisen ja vähän edistynykki siinä, mut sit kävis niin, et yhtenä iltana, kotis läheisyydessä, törmäisit sun väkivaltaseen exään sieltä edelliselta paikkakunnalta ja se oikein pirullisella ilmeellä kahtois sua, lähtis tekemään uudestaan elämästäs helvettiä... Tuntis täältä joitakin ihmisiä ja lähtis sitä kautta, vaikka levittämään juoruja millainen olen menneisyydessäni ollut. Ylä-asteella. Ja jos juorujen kieltäminen ei taaskaan auta, niin tappaisitko jo ihtes? unilääkkeillä, niinkun Marilyn Monroe, mahdollisimman kivuttomasti? ja et oo kerenny saada ihtees kuntoon edellisistäkään haavoista, sulla ei oo enää perhettäkään kun ne on mielisairaita ja toinen alkoholisti, oot katkassu välit niihin ja eristäytyny kaikesta muusta sosiaalisesta elämästä täysin kun koet olevasi niin sairas ... Niin lähtisitkö jo pois täältä? ja samoin, sulla ois myös jo tunne ollu pidemmän aikaa siitä, että sinua kaivataan tuonne "toiselle puolelle" , sinulla on mennyt sinne jo yksi ystävä huumeiden takia ja toinen myös huumeiden takia, mutta oman käden kautta kun ei kestäny enää olla narkkari ja se oli sellainen ihminen jota rakastit hyvin, hyvin, hyvin kovasti ... Niin lähtisitkö jo nuorena ja kauniina pois? että saisit olla vihdoin ja viimein KAHLEISTA vapaa..? kun ei oma yrittäminenkään kaikin puolin tuottanut enää tulosta...
 
"Nerys"
En tappaisi, vaan riemuitsisin siitä, ettei ole mitään mille elää ja voi huoletta elää "kuin huomista ei olisi", kun ei ole väliä tuleeko sellaista. Pistäisin kaiken omaisuuden rahaksi ja lähtisin kiertämään maailmaa.
 
rajalliset voimavarat.
[QUOTE="Nerys";30794952]En tappaisi, vaan riemuitsisin siitä, ettei ole mitään mille elää ja voi huoletta elää "kuin huomista ei olisi", kun ei ole väliä tuleeko sellaista. Pistäisin kaiken omaisuuden rahaksi ja lähtisin kiertämään maailmaa.[/QUOTE]

Mulla ei oo ensinnäkään mitään omaisuutta oikeen, huono kielitaito ja MÄ TAAS TODELLAKIN HALUAISIN ETTÄ MULLA OLISI JUMALAUTA JOTAIN MILLE ELÄÄ!!!!! haluan etenkin miehen ja perheen. :(
 
Ttppii
Mitä vi*tun väliä mitä muut ajattelevat? Jos ajattelevat, että olet huora niin siinähän ajattelevat - ei ole sinulta pois. Ja ketä yli 16 v kiinnostaa vähäisimmässäkään määrin jotkin yläasteen jutut? Ei ketään.
 
rajalliset voimavarat.
En. Mä tekisin lapsen. Voi kyllä olla että mä vetäisin sen exän kurkun auki ja oikeesti mä olisin jo vetänytkin.
Miksi ihmeessä lapsen tekisit!?!?!? ai rupeaisit harrastamaan yhden yön juttuja eri miesten kanssa ja valehtelet niille käyttäväsi ehkäisyä.. Joo "hienoa". Ja niin, onhan tuo henkirikoksen/rikoksien tekeminen käynyt mullakin mielessä, ei pelkästään ihteni kohdalla, vaan näiden ilkeiden ihmisten kohdalla... Vankilavuosia siis ootellessa ja lisää kärsimystä siitä.
 
rajalliset voimavarat.
Mitä vi*tun väliä mitä muut ajattelevat? Jos ajattelevat, että olet huora niin siinähän ajattelevat - ei ole sinulta pois. Ja ketä yli 16 v kiinnostaa vähäisimmässäkään määrin jotkin yläasteen jutut? Ei ketään.
Näyttää ainakin exää kiinostavan, kahto mua niin pirullisesti ja kyllä sillä on mulle väliä mitä muut ajattelevat, jos kiusaaminen taas alkaa... Muuten ei enää ole ollutkaan väliä (oon 20v.) mutta leimaa en jaksa enää kantaa! en oikeasti JAKSA, ENKÄ PYSTY SIIHEN ENÄÄ! Nää oli nimittäin ne asiat mitkä mut aikasemmin huonoon kuntoon saattoikin ja nykysin oon alkanu vähän jo toipumaan niistä, mut jos taas mennään päin helvettiä niiiiin... haavat revitään uudelleen auki & eikä ne pääse koskaan umpeutumaan ! ;/ ja siinähän ei sitten voi käydä millään mitenkään tavalla hyvin, loppupeleissä! = Itsemurha. Pakostikkin, jo.. :'( minusta tuntuu niiiiin pahalle.....
 
v.ieras
Jos jotakuta mun tutuista nappais se, mitä on joskus yläaste-aikana tapahtunut, niin olis entinen tuttu sen jälkeen.

Kaikilla meillä on menneisyys. Ja virheitäkin tehtynä. Mutta nyt eletään tätä päivää!
Älä anna menneiden asioiden määrittää sun tulevaisuutta.

Ja itse kysymykseen, en tappaisi.
 
"hilla"
Näyttää ainakin exää kiinostavan, kahto mua niin pirullisesti ja kyllä sillä on mulle väliä mitä muut ajattelevat, jos kiusaaminen taas alkaa... Muuten ei enää ole ollutkaan väliä (oon 20v.) mutta leimaa en jaksa enää kantaa! en oikeasti JAKSA, ENKÄ PYSTY SIIHEN ENÄÄ! Nää oli nimittäin ne asiat mitkä mut aikasemmin huonoon kuntoon saattoikin ja nykysin oon alkanu vähän jo toipumaan niistä, mut jos taas mennään päin helvettiä niiiiin... haavat revitään uudelleen auki & eikä ne pääse koskaan umpeutumaan ! ;/ ja siinähän ei sitten voi käydä millään mitenkään tavalla hyvin, loppupeleissä! = Itsemurha. Pakostikkin, jo.. :'( minusta tuntuu niiiiin pahalle.....
Oot jo kerran päässyt niistä ikävistä jutuista kuiville, pääset uudestaankin ja pysyt kuivilla. Onko sulla ystäviä? Ketään, joka voisi auttaa? Jos exäsi ahdistelee sua, ota yhteys poliisiin ja tee lähestymiskielto.

Sä oot niin nuori, että sulla on elämässäs vaikka mitä ihania asioita koettavana. Sulla on aikaa löytää unelmien mies (tai pari) ja hankkia lapsia, mutta ensin sun täytyy oppia pitämään huolta itsestäsi ja ennen kaikkea rakastamaan itseäsi. Sä opit pärjäämään ilman muiden mielipiteitä, kantamaan itsesi ylpeänä ja menemään elämässä eteenpäin ja teet hyviä asioita. Mikään ei estä sua, sun vaan täytyy nyt ensin tervehtyä. Itsemurha ei oo hyvä ratkaisu. sittenhän sulta jää ne kaikki ihanat asiat kokematta. kaikki me kuollaan joskus, eikö ennen sitä olis kiva huomata, että elämä onkin ihanaa?
 
"Sirkkeli"
En tekisi. Jos rupeaisi mustamaalaamaan, niin syytteen siitä laittaisin vireille. Elä nyt jumalauta tuosta asiasta ota noin kovaa stressiä. Maailma on paha, mutta niitä on tuhat kertaa pahempiakin asioita, joidenka vuoksi ei itsaria tehdä.
 
rajalliset voimavarat.
En tekisi. Sillä itsemurha on pelkurien ja heikkojen oikotie.
No kerroppa mitä minun pitäis sit tehdä!? oon aatellu et jos tästä tulee exän tai kenenkään ihmisten kanssa mitään härdelliä, niin mä yritän ainakin keskustelemalla selvittää ne asiat ja että saisin ne ymmärtämään miltä minustakin tuntuu ja minun kannan asioihin... Mutta en minä tiedä, onko kellekään sillä mitään merkitystä mitä tällänen huora sanoo !? nii mä oon ihan toivottamas tilantees...

JA MINUA ÄLÄ ENÄÄ PELKURIKS SANO ! Mä oon kestäny koko ylä-asteen, joka arkipäivä, jatkuvaa kiusaamista + huonoja ihmissuhteita sen takia ja myös sen takia, et ite voin niin huonosti ja jatkuvasti vittuilin muille... Sit ylä-asteen jälkeen muuttanu omaan kämppään, läheiselle paikkakunnalle, nojoo... se maine seuras sinnekki ja tää on just se exä kenen kanssa mulla sillon tuli parisuhde ja sit kun se sai tietää, mun "menneisyydestä", niin se rupes kohtelemaan mua tosi sairain tavoin ... Ois ehkä kohdellu muutenki, kun kohtelee monia muita naisia myös samalla tavalla, mutta toi homma sysäs mun kohdalla sen paskan liikkeelle ..... En tiedä oisko meistä muuten tullu jotain ja oisko se muuten ollu mulle hyvä tai ainakin parempi ! no sit mä menetin sen asunnon, kun exä pisti mun psyykkeen sekasin et masennuin ja en jaksanu siivota ees sitä koko kämppää.....

Jouduin takas porukoille, mis on kaksi mielisairasta vanhempaa ja toisella alkoholiongelma. No siellä riideltiin sit jatkuvasti ja sekin oli yks syy, minkä takia halusin muuttaa heti peruskoulun jälkeen pois kotoa...

No seuraavan kerran, muutin just täys-ikäsenä, paljon kauemmas.. Ja nyt elämä rullaa jotenki ja jotkut paskat menneisyydestä, on silti onnistunu rullaa oman naamasa mun eteen, ISOSSA KAUPUNGISSA ! niin miten helvetissä se on ees mahdollista? Jos multa kysyttäis, nii niillä ei ois lupaa saatana edes matkustella ja luoda uusia ihmissuhteita! etenkin jos ne tulee pilaa mun elämän.... et on jotain yhteisii tuttuja/ystäviä ja niille meneevät exä + nämä muut kiusaajat, jotkut, sössöttämään jotain paskaa millanen huora se Heini on ... JA TAAS KAIKKI SÄRKYY !!!!! Kaikki, minkä oon kerenny just rakentaa uudelleen ja se vähänen ees, mitä oon kerenny toipua ja kokea toivoo, onnee ja iloo elämässä... Niin mä oon yrittäny siinä vaiheessa niin PALJON kun luet tämän + alotuksen asiat, kaikki mitä oon tehny, niin ei vittu enää vaan jaksa tai pysty ................................................................................................................................... ! HALOO SAATANA.
 
en tekisi
Miksi ihmeessä lapsen tekisit!?!?!? ai rupeaisit harrastamaan yhden yön juttuja eri miesten kanssa ja valehtelet niille käyttäväsi ehkäisyä.. Joo "hienoa". Ja niin, onhan tuo henkirikoksen/rikoksien tekeminen käynyt mullakin mielessä, ei pelkästään ihteni kohdalla, vaan näiden ilkeiden ihmisten kohdalla... Vankilavuosia siis ootellessa ja lisää kärsimystä siitä.
Sanoithan sä itsekin tossa haluavasi perheen. Perheen saa kun tekee lapsen ja ei sulla ole varaa alkaa arvostelemaan miten sen lapsen tekee. Nykyään saa myös keinohedelmöityksen niin ei joudu sen takia suostumaan mihinkään minkä tekee pakotettuna. Ja jos sä päädyt tekemään sen ilman keinohedelmöitystä niin pystythän sä arvaamaan lapses tulevan ulkonäön ja valitsemaan ehdokkaan sen mukaan. Harkitsisin vielä että onko noi sun inhoamat ihmiset sen arvoisia että meet vankilaan.
 
rajalliset voimavarat.
Jos jotakuta mun tutuista nappais se, mitä on joskus yläaste-aikana tapahtunut, niin olis entinen tuttu sen jälkeen.

Kaikilla meillä on menneisyys. Ja virheitäkin tehtynä. Mutta nyt eletään tätä päivää!
Älä anna menneiden asioiden määrittää sun tulevaisuutta.

Ja itse kysymykseen, en tappaisi.
Joo, emmä annakaan!

- Mä oon kato muuttanu pois, kauas pois
- Laittanu salaseks osotetiedot
- Salaseks numeron
- Vaihtanut nimeäni
- En kertonu kellekään siel edellisel paikkakunnal minne lähen, kun ei ees ollu ketään kelle kertoa...
- Oon rampannu psykologilla, lääkärillä, syöny mielialalääkitystä...
- Tällä hetkellä opiskelen myös oppisopimuksella, unelmieni ammattia
- Työstäny myös omassa mielessä ihan kiitettävästi näitä asioita, et oon nyt täs kunnos mis oon...

NIIN EIKS TÄÄ VITTU RIITÄ !?

Mitä enää mä voisin tehdä, jos se kiusaamishelvetti alkaa taas?????

Mä en jaksa enää edes yrittää siinä vaiheessa tai lähtee uusintakierrokselle ... Mä oon tehnyt niiiiin paljon sen eteen, että mä saisin uuden ja erillaisen elämän ... Luottanu siihen et elämä on sitä mitä sä teet siitä & asioilla on tapana järjestyä .

Mä en vaan tajua, miks se ei vieläkään TOIMIS, mikä paholainen mua riivaa , et tulee aina joku juttu ja kaikki kusee !

Niin sit mä oon tehny oikeesti sen päätöksen, et mä lopetan mun elämisen. Koska raja tuli vastaan. Mä tunnen sen, mä en jaksa yrittää loputtomiin, jos mä en oo tähänkään asti, näillä ponnistuksilla, MITKÄ ON OLLU IHAN ÄLYTTÖMÄN SUURIA, lähtee siis vittuun jonnekki ihan muualle ja katkasta huonoon perheeseen kokonaan välit, sukulaisiin jne... Et sit riittää ja kuolema jopa tuntuu HYVÄLTÄ. :( joskus kun mä en ollu näin rikki, mä pelkäsin kuolemaa, mut nykyään mulla on ihan _täysin_ päinvastanen suhtautuminen siihen, se jopa tuntuu hyvältä ja vetää minua puoleensa ja se minua aika lailla pelottaakin ... Kun minä haluaisin elää! mul on elämänhalu kuitenkin niin suuri siihen onnelliseen elämään , mut jos kiusaaminen taas alkaa ja leima tulee ohtaan, niin voimavarat ei vaan riitä...
 
vierass
En, vaan eläisin normaalisti ja jos joku kertoilisi jotakin juttuja, niin sanoisin, että se on joku hullu lapsuuspaikkakunnalta. Ei kukaan aikuinen normaali ihminen toimi niin, vaan persoonallisuushäiriöiset pelottelevat huonoitsetuntoisia. Mene juttelemaan jonnekin ammattilaiselle peloistasi. Ei tarvitse hävetä vanhoja juttuja.
 
vierass
Ja siis se on oma ongelma ja itsen hoidettava, jos tilanne tuntuu ylivoimaiselta. Eli kukaan ei voi aiheuttaa sinulle tuollaista oloa, vaan se johtuu nyt sinusta ja sinun täytyy hakea apua itsellesi.
 
rajalliset voimavarat.
[QUOTE="hilla";30794988]Oot jo kerran päässyt niistä ikävistä jutuista kuiville, pääset uudestaankin ja pysyt kuivilla. Onko sulla ystäviä? Ketään, joka voisi auttaa? Jos exäsi ahdistelee sua, ota yhteys poliisiin ja tee lähestymiskielto.

Sä oot niin nuori, että sulla on elämässäs vaikka mitä ihania asioita koettavana. Sulla on aikaa löytää unelmien mies (tai pari) ja hankkia lapsia, mutta ensin sun täytyy oppia pitämään huolta itsestäsi ja ennen kaikkea rakastamaan itseäsi. Sä opit pärjäämään ilman muiden mielipiteitä, kantamaan itsesi ylpeänä ja menemään elämässä eteenpäin ja teet hyviä asioita. Mikään ei estä sua, sun vaan täytyy nyt ensin tervehtyä. Itsemurha ei oo hyvä ratkaisu. sittenhän sulta jää ne kaikki ihanat asiat kokematta. kaikki me kuollaan joskus, eikö ennen sitä olis kiva huomata, että elämä onkin ihanaa?[/QUOTE]

Siis tajusitko sä ollenkaan mitä mä oon kirjottanut?? siis mä oon ehtiny ja tehnykki noita kaikkia hyviä asioita mun elämään... Mut kun se ei tunnu riittävän ! aina mun menneisyys jahtaa mua ja se ei JÄTÄ MUA RAUHAAN.

Mä en jaksa, enää elää toivossa kun mä haluun nyt jo niinku konkreettista hyvää elämää!!! että sitä oikeesti on ja se rauha on löytynyt maahan.

Ja mä haluun perustaa mun perheen just sillon kun mä haluun ja jnejnejne... Mä en haluu, et sekin asia on kiinni näistä kusipää kiusaajista ja heidän paskapuheistaan !

Ja mä en jaksa alottaa mun elämää 949649388485 kertaa uudestaan ... TAJUATKO VITTU ! se ei toimi: ei jaksa & mahdollisuuksiakin on vaan rajallisia tässä suomen maassa ja musta ei oo lähtee ulkomaille: mä oon pennitön, kielitaidoton ja rakastan suomea. Mä rakastan suomessa monia muita asioita, paitsi ihmisiä... Mä rakastan vuoden aikoja, säätä, luontoa jne !

Mä tiedän kyllä millon mun raja on tullu ja ei oo ystäviä pahemmin ja ei oo ketään, joka vois mua enää näiden tilanteiden kanssa auttaa ... Toivotonta, sillon pitää auttaa ite ihteäni jo ja päästää itteni näistä kärsimyksistä eroon. :) se on se jutun juju, jos käy oikein pahasti ... ja nimenomaan, kaikkihan myö kuollaan, niin minä vaan lähen ehkä nuorempana ja oman käden kautta. Ei sitä asiaa jaksa kukaan sen enempää vaan enää miettiä ja etenkään, hyvä kun minä ite en oo enää miettimässä sitten...

MÄ EN NÄKÖJÄÄN PYSTY VAIKUTTAMAAN NIIN PITKÄLLE MUN OMILLA TEOILLA, KUN OISIN USKONU, ET OIKEESTI ELÄMÄN JA IKUISUUDEN VIHDOIN JA VIIMEIN RAUHASSA, ILMAN NÄITÄ PASKAPÄITÄ ! siis sillä tavalla että mä elän vielä tässä maailmassa ja maassa jne. :(
 
sssssssssss
Eläisin elämää niin kuin minä haluan elää. En välittäisi mitä muut sanoo. Siinähän puhuu. Hymyile niille, niiden elämän on pakko olla TYHJÄÄ kun puuttuvat sun elämään niin kovasti.

Elä, nauti, tee mistä tykkäät. Ihmiset puhuu oikeasti vain jos sä olet sen arvoinen, että susta puhutaan. Sulla on jotain mitä ne haluais, tai joku syy saa ne juoruamaan susta. En tiedä, kateus? Jotain? Ole sinä aikuinen, eläkä välitä!!!!!

Mene nokka ylhäällä ja tuhahda niille paskoille! :)

Sä oot niin nuori, kyllä sä joku päivä käsität tämän, ettei tuo sun masentelu ole sen arvoista :)
 
Kuulostaa erikoiselta että tuo eksä olisi päässyt takaisin elämääsi noin vain. Oletko pitänyt häneen itse jotain yhteyttä?

Niin, en tappaisi, tuollaset teinijutut jää kyllä jossain vaiheessa pois. Mieluummin muuttaisin vaikka uudestaan tai jotain.
 
Niin juu ja jos päätyisin sellaseen ratkasuun että tappaisin itseni niin en todellakaan sitä tekis millään unilääkkeillä. Voi käydä niin että heräät mutta sisuskalut on paskana ja elelet sitten niitten kanssa aikas ikävää elämää.
 
rajalliset voimavarat.
Siis mitä on oikeasti tapahtunut! Olet nähnyt eksäsi, joka "katsoi pirullisesti"? Eikä sitten muuta ainakaan vielä vai?
Ei vielä muuta, mutta mä mietin vaan että mitä vittua voikaan tapahtua...

Ja, en panikois, jos oisin nähny sen esim. kaupungin keskustassa ! mutta kun just tässä mun kodin nurkilla !

Miten se on ees mahdollista, jos ihminen tiijä minun osotetta?, asuu toisella puolella suomea ... eli nyt kyllä taas jo ja pidemmän aikaa, minusta tuntuu että koko mun elämän ajan kun on sattunu niin huonoja asioita paljon, niin minua jahtaa joku saatana, demoni, pirulainen ... joka tekee mulle näitä ihme epäonnisia asioita. ! VAIKKA, mä oon koittanu ylä-asteen jälkeen etenkin, elää mielestäni hyvin ja tehdä oikeita valintoja, ettei minua tarviis rangaista mistään ...

Mulla niinku rupee sekoamaan jo pää näiden asioiden kanssa ja onkin jo seonnut. Senhän takia mä oon vedelly mielialalääkkeitä ja käynyt psykologillakin ja ne jotka tuntee minut, nii tietää kanssa että tuo ämmä on ihan sekopää ... kun mä saatan vaan yhtäkkiä ruveta skitsoomaan kauheasti ja hermoilemaan! niin tällänen minusta on tullu ja en aina pysty vaikuttamaan ite ihteeni ja ettei pää flippais.. ;/ mä huomaan siis ihan selkeesti näiden kaikkien asioiden vaikutukset mun mielenterveyteen... Mun mielenterveys ei oo itseasiassa koskaan päässy kasvaa ehjäks, koska aina on ollu jottain kommervenkkiä. Millon perheen kanssa, millon joidenkin muitten kanssa.
 
....
Itse menin ihan tilttiin kun koulukiusaajani muutti minun perässäni toiselle paikkakunnalle. Olin ihan varma että se helvetti jatkuisi ja että ikinä en saisi vain olla. Päässä pimeni ja pillahdin itkuun julkisella paikalla ja mies sai suurin piirtein kantaa minut pois. Niin totaalisesti katos maa jalkojen alta. Yllättävää kyllä mitään pahaa ei minulle missään vaiheessa tapahtunut. Tämä koulukiusaaja tosin muutti jossain vaiheessa taas toiseen kaupunkiin, ei vissiin hänen tapansa käytääytyä oikein toiminut täälläpäin.

Mutta, oikeasti, sie oot jo aikuinen, sinun tututkin on jo varmaan aikuisia. Ja jos he eivät ole jotain vajakkeja tai ääliöitä, niin eivät he siihen leikkiin ryhdy. Suurin osa ihmisistä oikeasti kasvaa tuosta kiusaamisesta pois, ja myös tajuavat katsoa paheksuvasti tuollaisia kusipäitä kuin mikä tuo sinun exä on.

Toki aina on se pieni porukka joka ei koskaan kasva aikuiseksi, mut hei, ei heistä oikeasti kannata välittää :)
 
rajalliset voimavarat.
[QUOTE="Sirkkeli";30794992]En tekisi. Jos rupeaisi mustamaalaamaan, niin syytteen siitä laittaisin vireille. Elä nyt jumalauta tuosta asiasta ota noin kovaa stressiä. Maailma on paha, mutta niitä on tuhat kertaa pahempiakin asioita, joidenka vuoksi ei itsaria tehdä.[/QUOTE]

No luetteleppa sit niitä muita asioita?

Ja on todellakin PAHA, musta tuntuu että on ollu mulle jo vähän liian paha ja tuon syyte jutun vois tietysti tehä, mut tuliskohan siitäkään nyt sit pidemmän päälle mitään seuraamuksia...
 

Yhteistyössä