Tehyn työtaistelu todennäköinen

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä taas näen asian niin, että työnantajalla ei ollut oikeastaan mitään neuvottelumahdollisuutta, kun tuossa määrin irtisanoudutaan työtaistelukeinonona kuukauden irtisanomisajalla.

Oli hallituksen velvollisuus tehdä tuollainen laki, jos kerran vaatimuskiin ei pystytä vastaamaan...

Minusta tuntuu, että tehyn joukoissa on koko ajan ollut käsitys, että uhka on niin suuri, että sen varjolla he saavat mitä vain.

No, toivottavasti saavat sellaisen tarjouksen, johon kohtuudella tyytyvät. Ahneus pitäis nyt jättää nurkkaan.
No juuri tuota tarkoitin sillä, että ilman potilasturvalakia työnantajan olisi ollut pakko suostua Tehyn vaatimuksiin eli mitään neuvottelumahdollisuutta ei olisi ollut. Mutta potilasturvalain myötä nyt on edes jotain. En kyllä ole lukenut sitä lakia enkä tarkalleen tiedä, mitä kaikkea se koskee ja miten pitkään sen varjolla voidaan toimia.

 
Hra Hakkarainen
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja Hra Hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja hra Hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja herra hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Kaikille noille tehyläisille työkielto ja karkotus kotimaasta :kieh: Pettureita, ahneita moraalittomia kiristajiä.
Ja hyvää sunnuntaita sinullekin! Ehkäpä näemme vuoteesi vierellä joskus, jos tarvitset hoitoa sairaalassamme.....
Toivottavasti emme, kun paikkasi korvataan fiksulla ja osaavalla hoitajalla joka ei ole rahanahne paska.
Hmm, josko menisit paikalleni töihin? Vai oletko kuullut työnteosta aiemmin? Nyt olisi töitä tarjolla , niin paaaaaljon, kuin vain jaksat tehdä!
Oletko kuullut epäitsekkyydestä, moraalista ja lisätyövoimasta? Naurettavaa touhua tuo tehyn paska-uhkailu, ei ne korvaamattomia ole, ei todellakaan.
Eihän meistä kukaan ole korvaamaton, onneksi, vai mitä? Perehdytys kestää puolisen vuotta, jos et ole ihan pystymetsästä. Epäitsekäs, empaattinen, ja moraaliakin multa kyllä löytyy, taidat olla ihmistuntija, kun noin hyvin minua kuvailit. ( Ojentaa kukkasia!)
Ja missäköhän ne kaikki kauniit piirteet nyt luuraavat??
Kauniit piirteet vain kypsyvät ja mehevöityvät ajan kanssa. Olen pitkällä lomalla, kunnes työantaja minua kaipaa taas........Enkös juuri toivottanut sinullekin hyvää sunnuntaita, minulla ainakin ihana päivä ollut tähän asti!
 
vieras
Ärsyttää toi tehyläisten omahyväisyys. Palkka on ehkä huono, tarjous ollut ihan hyvä, mutta eihän se kelpaa!! Sitten vielä kehutaan kuinka hyvillä mielillä ollaan, kun on kuitenkin tavallisen vakavasta asiasta kyse. Minua ei hymyilyttäisi yhtään jos oman liittoni takia joutuisin siihen tilanteeseen, että joku syytön ihminen kuolisi. Että ihan hyvää sunnuntai päivää vaan ja hyvää mieltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hra Hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja Hra Hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja hra Hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja herra hakkarainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Kaikille noille tehyläisille työkielto ja karkotus kotimaasta :kieh: Pettureita, ahneita moraalittomia kiristajiä.
Ja hyvää sunnuntaita sinullekin! Ehkäpä näemme vuoteesi vierellä joskus, jos tarvitset hoitoa sairaalassamme.....
Toivottavasti emme, kun paikkasi korvataan fiksulla ja osaavalla hoitajalla joka ei ole rahanahne paska.
Hmm, josko menisit paikalleni töihin? Vai oletko kuullut työnteosta aiemmin? Nyt olisi töitä tarjolla , niin paaaaaljon, kuin vain jaksat tehdä!
Oletko kuullut epäitsekkyydestä, moraalista ja lisätyövoimasta? Naurettavaa touhua tuo tehyn paska-uhkailu, ei ne korvaamattomia ole, ei todellakaan.
Eihän meistä kukaan ole korvaamaton, onneksi, vai mitä? Perehdytys kestää puolisen vuotta, jos et ole ihan pystymetsästä. Epäitsekäs, empaattinen, ja moraaliakin multa kyllä löytyy, taidat olla ihmistuntija, kun noin hyvin minua kuvailit. ( Ojentaa kukkasia!)
Ja missäköhän ne kaikki kauniit piirteet nyt luuraavat??
Kauniit piirteet vain kypsyvät ja mehevöityvät ajan kanssa. Olen pitkällä lomalla, kunnes työantaja minua kaipaa taas........Enkös juuri toivottanut sinullekin hyvää sunnuntaita, minulla ainakin ihana päivä ollut tähän asti!
On mullakin, ei siinä mitään. Mietin vaan miten täynnä tämäkin maa on täynnä rahanahneita persoonallisuuksia, joiden olemassaolo on täysin turha.
Työnantajat lie ei ketään kaipaile tosin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää toi tehyläisten omahyväisyys. Palkka on ehkä huono, tarjous ollut ihan hyvä, mutta eihän se kelpaa!! Sitten vielä kehutaan kuinka hyvillä mielillä ollaan, kun on kuitenkin tavallisen vakavasta asiasta kyse. Minua ei hymyilyttäisi yhtään jos oman liittoni takia joutuisin siihen tilanteeseen, että joku syytön ihminen kuolisi. Että ihan hyvää sunnuntai päivää vaan ja hyvää mieltä...
Mä en tunne yhtään tehyläistä, joka olisi kehunut olevansa hyvillä mielin. Päinvastoin.. kaikki, joita olen nyt viime viikkoina tavannut ovat pikemminkin pahoilla mielin ja huolissaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää toi tehyläisten omahyväisyys. Palkka on ehkä huono, tarjous ollut ihan hyvä, mutta eihän se kelpaa!! Sitten vielä kehutaan kuinka hyvillä mielillä ollaan, kun on kuitenkin tavallisen vakavasta asiasta kyse. Minua ei hymyilyttäisi yhtään jos oman liittoni takia joutuisin siihen tilanteeseen, että joku syytön ihminen kuolisi. Että ihan hyvää sunnuntai päivää vaan ja hyvää mieltä...
Mä en tunne yhtään tehyläistä, joka olisi kehunut olevansa hyvillä mielin. Päinvastoin.. kaikki, joita olen nyt viime viikkoina tavannut ovat pikemminkin pahoilla mielin ja huolissaan.
Suurin osa varmasti onkin huolissaan ja vakavana, mutta valitettavasti olen tavannut näitäkin jotka ovat olleet erittäin tyytyväisiä tilanteeseen, ihan tällä palstallakin. Pelkkä se, että joutuu perustelemaan oikeuden ihmishekien vaarantamiseen kertoo minusta kaiken oleellisen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurin osa varmasti onkin huolissaan ja vakavana, mutta valitettavasti olen tavannut näitäkin jotka ovat olleet erittäin tyytyväisiä tilanteeseen, ihan tällä palstallakin. Pelkkä se, että joutuu perustelemaan oikeuden ihmishekien vaarantamiseen kertoo minusta kaiken oleellisen.
Tätä palstaa nyt ei kannata ottaa kovin vakavasti enkä ole kovin vakuuttunut siitäkään, että kaikki palstalla "tehyläisinä" esiintyvät olisivat edes hoitoalalla.

 
vieraz

[/quote]Mä taas näen asian niin, että työnantajalla ei ollut oikeastaan mitään neuvottelumahdollisuutta, kun tuossa määrin irtisanoudutaan työtaistelukeinonona kuukauden irtisanomisajalla.

Oli hallituksen velvollisuus tehdä tuollainen laki, jos kerran vaatimuskiin ei pystytä vastaamaan...

Minusta tuntuu, että tehyn joukoissa on ollut sellainen käsitys, että heidän lanseeraama uhka on niin suuri, että sen varjolla he saavat mitä vain.

No, toivottavasti saavat sellaisen tarjouksen, johon kohtuudella tyytyvät. Ahneus pitäis nyt jättää nurkkaan. [/quote]

Pitkälti samaa mieltä, olisi myös antanut kyseenalaisen kuvan mikäli kiristykseen olisi ollut pakkotaipua. Tällöin tätä keinoa olisi ollut helppo käyttää jatkossakin.

Toivottavasti nyt saataisiin aikan tilanne jossa olisi mahdollisuus ja halua todelliseen vuoropuheluun, kumpikaan osapuoli ei ole ollut syytön tilanteeseen mutta ihmishengillä uhkaamista ei voi hyväksyä.

Potilasturvalaki antaa myös tehylle tilaisuuden kunniakkaaseen perääntymiseen ilman kasvojen menetystä, mikäli lakia ei olisi saatu olisivatko hoitajat tosipaikan tullen olleet valmiit jättämään esim sairaat lapset heitteille?
Nyt heidän ei ole pakko tehdä tätä valintaa kun valtio on lain muodossa päättänyt asian heidän puolestaan.

Oma mielipiteeni tosin on että pidemmässä juoksussa tässä on vaara että hoitajat sahaavat omaa oksaansa jos palkankorotukset tulevat olemaan ylisuuria.
Tämä tulee tietämään yhä enemmän ostopalveluita ja yksityistämisiä nopeutetulla aikataululla jolloin kuntasektorin hoitajien määrä saattaa kääntyä laskuun. Ammattitaitoisimpia tuo tuskin koskee mutta perus sairaanhoitajia kenties?

Tosin osa varmaan sitten työllistyy yksityisellä puolella, mutta siellä vaaditaan tehokkuutta ja tulosta eritavalla kuin kuntasektorilla eikä työpaikan "varmuus" ole läheskään samalla tasolla.

Kehitys tulee tod.näk. olemaan tuon suuntainen muutenkin mutta tämä saattaa jouduttaa sitä paljonkin?
 
Hra Hakkarainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää toi tehyläisten omahyväisyys. Palkka on ehkä huono, tarjous ollut ihan hyvä, mutta eihän se kelpaa!! Sitten vielä kehutaan kuinka hyvillä mielillä ollaan, kun on kuitenkin tavallisen vakavasta asiasta kyse. Minua ei hymyilyttäisi yhtään jos oman liittoni takia joutuisin siihen tilanteeseen, että joku syytön ihminen kuolisi. Että ihan hyvää sunnuntai päivää vaan ja hyvää mieltä...
Kai saan olla hyvällä tuulella, sekö on sinulta pois? En ole omahyväinen, eikä ole liiton syy, vaan hallituksen ja kuntatyönantajan, jos joku kuolee. Palkkakuoppaa korjataan ja siihen on täysi oikeus. Pakkolaki ei nyt auta. Kova kovaa vasten, alamme pitämään lakisääteiset ruoka-, kahvi- ja jopa Wc- tauot!! Ei enää kiirehtiviä askeleita osastolla ja päällekkäistä puurtamista, tehdään rauhallisempaan tahtiin, niin eiköhän ala tippapullot tyhjentyä jne..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieraz:
Pitkälti samaa mieltä, olisi myös antanut kyseenalaisen kuvan mikäli kiristykseen olisi ollut pakkotaipua. Tällöin tätä keinoa olisi ollut helppo käyttää jatkossakin.

Toivottavasti nyt saataisiin aikan tilanne jossa olisi mahdollisuus ja halua todelliseen vuoropuheluun, kumpikaan osapuoli ei ole ollut syytön tilanteeseen mutta ihmishengillä uhkaamista ei voi hyväksyä.

Potilasturvalaki antaa myös tehylle tilaisuuden kunniakkaaseen perääntymiseen ilman kasvojen menetystä, mikäli lakia ei olisi saatu olisivatko hoitajat tosipaikan tullen olleet valmiit jättämään esim sairaat lapset heitteille?
Nyt heidän ei ole pakko tehdä tätä valintaa kun valtio on lain muodossa päättänyt asian heidän puolestaan.

Oma mielipiteeni tosin on että pidemmässä juoksussa tässä on vaara että hoitajat sahaavat omaa oksaansa jos palkankorotukset tulevat olemaan ylisuuria.
Tämä tulee tietämään yhä enemmän ostopalveluita ja yksityistämisiä nopeutetulla aikataululla jolloin kuntasektorin hoitajien määrä saattaa kääntyä laskuun. Ammattitaitoisimpia tuo tuskin koskee mutta perus sairaanhoitajia kenties?

Tosin osa varmaan sitten työllistyy yksityisellä puolella, mutta siellä vaaditaan tehokkuutta ja tulosta eritavalla kuin kuntasektorilla eikä työpaikan "varmuus" ole läheskään samalla tasolla.

Kehitys tulee tod.näk. olemaan tuon suuntainen muutenkin mutta tämä saattaa jouduttaa sitä paljonkin?
Asiaa!!!

:flower:
 
minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurin osa varmasti onkin huolissaan ja vakavana, mutta valitettavasti olen tavannut näitäkin jotka ovat olleet erittäin tyytyväisiä tilanteeseen, ihan tällä palstallakin. Pelkkä se, että joutuu perustelemaan oikeuden ihmishekien vaarantamiseen kertoo minusta kaiken oleellisen.
Tätä palstaa nyt ei kannata ottaa kovin vakavasti enkä ole kovin vakuuttunut siitäkään, että kaikki palstalla "tehyläisinä" esiintyvät olisivat edes hoitoalalla.
Noin juuri. Minäkin uskon että valtaosa näistä työtaistelun juhlistajista ei todellisuudessa ole edes hoitajia vaan ihan muita ihmisiä jotka haluavat provsoida aiheella. Itse olen hoitaja ja kukaan minun tutuista ammattisisarista ja -veljistä ei tilanteesta nauti. Päinvastoin. Jos joku oikeasti irtisanoutunut hoitaja täällä riemuitsee tilanteesta niin varmasti hän on poikkeus lajissaan.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti:
Suomi käyttää terveydenhuoltoon vähemmän rahaa kuin muut teollisuusmaat,
ilmenee OECD:n tuoreesta katsauksesta. Sen mukaan Suomen
terveydenhuoltomenot olivat vuonna 2000 alle seitsemän prosenttia
bruttokansantuotteesta eli vähiten 20 maan vertailussa.
Suomen terveydenhuoltomenot eivät ole kasvaneet kymmeneen vuoteen. Vuonna
1990 Suomen terveydenhuoltomenot olivat 7,9 prosenttia bkt:sta.
Suomessa kansalaiset maksavat melko suuren osan terveydenhuolloin kuluista
itse. Kokonaismenoista maksut kattavat 20 prosenttia entisen 14 prosentin
sijaan. Osuus on kehittyneiden maiden korkeimpia.

---
Vuonna 2005 Suomen terveydenhuoltomenojen suhde bruttokansantuotteeseen oli 7,5 prosenttia (kuvio 2). Tämä oli 0,1 prosenttiyksikköä enemmän kuin vuotta aikaisemmin. OECD Health Data 2006-tietokannan mukaan terveydenhuoltomenojen keskimääräinen bruttokansantuotesuhde OECD-maissa oli 9,0 prosenttia vuonna 2004. Kansainvälisessä vertailussa Suomen terveydenhuoltomenot suhteessa bruttokansantuotteeseen ovat OECD-maiden alhaisimpia. Eroa selittää osin Suomen terveydenhuoltohenkilöstön alhainen palkkataso.
---
Oli työtaistelukeinoista sitten mitä mieltä hyvänsä tilanne terveydenhuoltoalalla on ollut paineinen ja puutteet tiedossa pitkään. Muita ns. kehittyneitä euroopan maita huonompi palkkataso ja työolosuhteet ovat ajaneet hoitajia pois Suomesta. Ei voida ajatella, että ala houkuttelisi enää nuoria tarpeeksi tulevaisuudessa, sillä väestön ikääntyminen tulee johtamaan väistämättä hoitajapulaan. Ellei palkkaus kohene ja työolosuhteet parannu ei Suomi kykene houkuttelemaan hoitajia muualtakaan, kyllä Ruotsi, Norja ym. vetäjät ulkomaisiakin hoitajia paremmin.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurin osa varmasti onkin huolissaan ja vakavana, mutta valitettavasti olen tavannut näitäkin jotka ovat olleet erittäin tyytyväisiä tilanteeseen, ihan tällä palstallakin. Pelkkä se, että joutuu perustelemaan oikeuden ihmishekien vaarantamiseen kertoo minusta kaiken oleellisen.
Tätä palstaa nyt ei kannata ottaa kovin vakavasti enkä ole kovin vakuuttunut siitäkään, että kaikki palstalla "tehyläisinä" esiintyvät olisivat edes hoitoalalla.
Noin juuri. Minäkin uskon että valtaosa näistä työtaistelun juhlistajista ei todellisuudessa ole edes hoitajia vaan ihan muita ihmisiä jotka haluavat provsoida aiheella. Itse olen hoitaja ja kukaan minun tutuista ammattisisarista ja -veljistä ei tilanteesta nauti. Päinvastoin. Jos joku oikeasti irtisanoutunut hoitaja täällä riemuitsee tilanteesta niin varmasti hän on poikkeus lajissaan.
Jos hoitajat eivät nauti tilanteesta, niin miksi ovat menneet mukaan pelleilyyn?
Osalla hoitajista on löytynyt tarpeeksi munaa olla menemättä mukaan tohon leikkimiseen!
 
Neuvoloiden toiminnasta
Alkuperäinen kirjoittaja voi hitsi:
mä en uskonut et se työtaistelu alkais....mitenköhän se vaikuttaa esim. neuvoloiden toimintaan? en oo tajunnut ottaa selvää........
Useiden neuvoloiden toiminta supistetaan minimiin, sieltä terkkarit menevät esim synnärille töihin työtaistelun ajaksi..
 
tehy on syvältä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää toi tehyläisten omahyväisyys. Palkka on ehkä huono, tarjous ollut ihan hyvä, mutta eihän se kelpaa!! Sitten vielä kehutaan kuinka hyvillä mielillä ollaan, kun on kuitenkin tavallisen vakavasta asiasta kyse. Minua ei hymyilyttäisi yhtään jos oman liittoni takia joutuisin siihen tilanteeseen, että joku syytön ihminen kuolisi. Että ihan hyvää sunnuntai päivää vaan ja hyvää mieltä...
Mä en tunne yhtään tehyläistä, joka olisi kehunut olevansa hyvillä mielin. Päinvastoin.. kaikki, joita olen nyt viime viikkoina tavannut ovat pikemminkin pahoilla mielin ja huolissaan.

oma moka mitäs irtisanoutuu.turha itkeä enään
 
tehy on syvältä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää toi tehyläisten omahyväisyys. Palkka on ehkä huono, tarjous ollut ihan hyvä, mutta eihän se kelpaa!! Sitten vielä kehutaan kuinka hyvillä mielillä ollaan, kun on kuitenkin tavallisen vakavasta asiasta kyse. Minua ei hymyilyttäisi yhtään jos oman liittoni takia joutuisin siihen tilanteeseen, että joku syytön ihminen kuolisi. Että ihan hyvää sunnuntai päivää vaan ja hyvää mieltä...
Mä en tunne yhtään tehyläistä, joka olisi kehunut olevansa hyvillä mielin. Päinvastoin.. kaikki, joita olen nyt viime viikkoina tavannut ovat pikemminkin pahoilla mielin ja huolissaan.

oma moka mitäs irtisanoutuu.turha itkeä enään
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Neuvoloiden toiminnasta:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hitsi:
mä en uskonut et se työtaistelu alkais....mitenköhän se vaikuttaa esim. neuvoloiden toimintaan? en oo tajunnut ottaa selvää........
Useiden neuvoloiden toiminta supistetaan minimiin, sieltä terkkarit menevät esim synnärille töihin työtaistelun ajaksi..
eihän kaikki terkkarit ole kätilöitä...
 
!!!
sen lakkoavustuksen myötähän ne tehyläiset irtisanoutuikin.minä mielessäni näen jo kun irtisanoutuneet ovat elelleet 1kk tehyn tuen varassa ja sitten sopu palaa ja osa saa entiset työt takaisin,-osa ei koska uutta on värvätty tilalle...niin mukavat kesät tulossa kun kellään sairaanhoitajalla ei ole yhtään pvää lomaa jäljellä. ensi kesänä ei sairaaloiden tartte palkata sijaisia.
 
vieras
kateus, kateus.... teillä jokaisella on mahdollisuus lukea sairaanhoitajiksi, jos tuleva palkankorotus noin nyppii...

Täällä keskustellaan siitä, kuinka helppo työ on ja ettei hoitajat ole korvaamattomia! Miksi sitten olette huolissanne terveydenhoidosta jos hoitajat ei ole korvaamattomia? Opiskelkaa, opiskelkaa... nii-in jos sisälle pääsette! Se näyttää siltä että papereita vain selataan, mutta työharjoittelussa varmaan asia valkenee teille, suosittelen kokeilemista! :)
 
OOTKO IDARI
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kateus, kateus.... teillä jokaisella on mahdollisuus lukea sairaanhoitajiksi, jos tuleva palkankorotus noin nyppii...

Täällä keskustellaan siitä, kuinka helppo työ on ja ettei hoitajat ole korvaamattomia! Miksi sitten olette huolissanne terveydenhoidosta jos hoitajat ei ole korvaamattomia? Opiskelkaa, opiskelkaa... nii-in jos sisälle pääsette! Se näyttää siltä että papereita vain selataan, mutta työharjoittelussa varmaan asia valkenee teille, suosittelen kokeilemista! :)

MITEN VOI OLLA KATEELLINEN IHIMISILLE JOTKA ON NII RAHAAHNEITA ETTÄ LEIKITÄÄN IHMISTEN HENGILLÄ!
 
vieraz
Ottamatta kantaa hoitureidenpalkkaukseen niin terveydenhoitomenot ovat kyllä kasvaneet tuolla ajanjaksolla roimasti.
Jotta voitaisiin tuollatavalla verrata olisi bruttokansantuotteen pitänyt pysyä samana tuolla ajanjaksolla, inflaatio huomioiden, näinhän asia ei suinkaan ole vaan BKT on noussut selvästi:

Lähde : http://www.stat.fi/til/vtp/2006/vtp_2006_2007-07-12_tau_001.html

Tuossa tilastokeskuksen sivu.

Eli:
vuonna -90 BKT oli tuon mukaan n.90 miljrd Jolloin terveydenhoitomenot (7.9%) = 90x0.079 =7.11milj

vuonna 2005 BKT 157milj x 0.075 = 11.78milj

Huomioi myös se että palkat suomessa ovat muutenkin selvästi alle OECD maiden keskitason eikä verotuskaan varsinaisesti kevyttä ole..
Olen kanssasi samaa mieltä siitä että hoitureiden palkat eivät ole kohdallaan, mutta nyt vaadittu korotus on kohtuuton ja keinot vähintääkin arveluttavia.

Et voi myöskään verrata palkkoja suoraan esim.Norjaan jossa palkan ostovoima on myös aivan eritasolla kuin täällä, hinnat paljon korkeammat joten suora palkkavertailu vie metsään.

Kiitokset Keittiönoidalle kukkasista. :)
 

Yhteistyössä